Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (55)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=цілісність<.>
Загальна кількість знайдених документів : 20
Показані документи с 1 за 20
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.9.07/Г 27
Автор(и) : Гейко, Євгенія Вікторівна
Назва : Специфіка самоорганізації полісистемної цілісност іособистості результати емпіричного дослідження
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 48-58 (Шифр 153.6/А 43-826575836)
Примітки : Бібліогр.: с. 57-585 (10 назв)
УДК : 159.9.07
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самоорганізація--цілісність особистості--майбутні психологи--полісистемна цілісність--індивідуально-психологічні властивості
Анотація: На підґрунті результатів теоретичного аналізу й емпіричних даних висвітлюються функціональні структурні складові полісистемної цілісності особистостіу студентів гуманітарних спеціальностей, а також студентів-психологів. Визначаються специфічні особливості власне полісистемної цілісності у майбутніх психологів.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 159.923:17.021.2/М 17
Автор(и) : Максименко, Сергій Дмитрович
Назва : Поняття особистості у психології
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Місце публікування : Психологія і особистість: Науковий журнал/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава, 2016. - № 1(9). - С. 11-17 (Шифр 153/П 86-922831)
УДК : 159.923:17.021.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія особистості--самовираження--цілісність особистості--активність особистості--саморозвиток--самоконтроль
Анотація: Розглянуто фундаментальну проблему сучасної науки - психологію особистості. Автор презентує своє власне визначення поняття "особистість" як форми існування психіки людини, яка являє собою цілісність, здатну до саморозвитку, самовизначення, свідомої предметної діяльності і саморегуляції. Визначено та пояснено змістовні ознаки особистості.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/П 86
Назва : Психологія і особистість : Науковий журнал. № 2(10) : Ч. 2
Вихідні дані : Київ; Полтава: ПНПУ, 2016
Кільк.характеристики :263 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ), Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава)
Ціна : 18.00 грн.
УДК : 159.923(05)+159.9(06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія особистості--особистість
Зміст : Психоаналіз та комп'ютерні технології. Інтердисциплінарний підхід у моделюванні функцій мозку/ Д. Дітріх [и др.]. Типологія життєвих криз та ініціальних тенденцій трансформації людини на основі багатовимірної теорії особистості/ В. М. Заіка, В. Ф. Моргун. Модель психологічної одиниці життя людини у світі/ Ю. Л. Горбенко. Психологічна допомога батькам дітей з порушенням розвитку/ . Чинники становлення соціального капіталу як психологічного ресурсу особистості/ П. І. Блозва. Аналіз кола довіри/недовіри громадян різним сферам соціальної дійсності/ Н. М. Василець. Особливості психологічних проблем розлучених жінок/ Д. Е. Зубцов. До проблеми ідентифікації з місцем проживання/ Т. М. Мандзик. Можливості корекції негативного прояву соціально-психологічних особливостей стилю споживання матеріальних благ особами з низьким економічним статусом/ О. В. Овчар. Психосоматична складова розвитку серцево-судинних захворювань/ Л. Г. Перетятько. Етапи розвитку особиситості комбатанта в розрізі генетико-психологічної теорії/ Р. П. Попелюшко. Особливості копінг-стратегій учасників бойових дій в зоні АТО/ Х. І. Турецька, Ю. В. Штольцель. Фрустраційна толерантність особистості як афективний компонент оптимізму/ Н. М. Чижиченко. Термінологічні визначення конепту "адикція" у контексті нового DSM-V (англійською мовою)/ С. Джакомуцці, К. Гербер. Проблема дипривації в контексті функціональних взаємозв'язків "Я" суб'єкта з його психологічними захистами/ М. М. Кононова, Н. А. Слюняєва. Науково-фантастичні фільми і самопізнання особистості/ М. М. Мельничук. Акцентуації характеру особистості керівника/ Ю. Ю. Бойко-Бузиль. Психологічні особливості професійного становлення майбутнього психолога під час навчання у виші/ К. П. Крикля. Теоретико-методологічний аналіз поняття адаптивності в контексті формування готовності першокурсників до навчання у вищій школі/ А. С. Киричук. Особливості зв'язку креативності та професійно важливих якостей студентів-менеджерів/ А. А. Московченко. Психологічні проблеми студентів на першому році навчання у ВНЗ: причини виникнення та можливості подолання/ Т. Рогачова. Диференціальний аспект іміджу профспілкового лідера/ Н. О. Чайкіна. Проблема ідентифікації наукових шкіл у психології/ В. В. Шевчук. Мусатов С. О. Особистість: комунікативно-психологічна концепція/ О. Ф. Бондаренко. Коваленко О. Г. Міжособистісне спілкування осіб похилого віку/ В. А. Чорнобривкіна.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Ваганова, Наталія Аркадіївна
Назва : Сприймання як творчий перцептивний процес у пізнавальній діяльності дітей
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2015. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 21. - С. 77-87 (Шифр 151.51/А 43-277493)
Примітки : Бібліогр.: с. 84-86 (15 назв)
УДК : 159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче сприймання--перцептивна діяльність--пізнавальна активність--предметність--цілісність--осмисленість сприймання --впізнавання--інтерпретація--нова інформація--старший дошкільний вік
Анотація: У статті представлено результати дослідження перцептивних процесів у дошкільному віці, зокрема вивчення загальних особливостей проявів творчого сприймання нової інформації, поданої у формі різноманітних завдань на впізнавання, коментування, інтерпретацію. Наприкінці дошкільного віку сприймання характеризується вже такими властивостями як: предметність, цілісність і осмисленість.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Гейко, Євгенія Вікторівна
Назва : Формування цілісності особистості: психотерапевтичний аспект
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 120-130. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 129 (3 назви)
УДК : 159.9.072.43
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): полісистемна цілісність особистості--системність--психотерапія--цілісність--цілісність особистості
Анотація: У статті на підгрунті теоретичного аналізу наукових джерел висвітлюється психологічна природа поняття "цілісність особистості". Визначаються найактуальніші напрямки дослідження цілісності, як психологічного феномену у наукових студіях. Розкриваються аспекти, що не одержали необхідного вивчення й потребують подальшого визначення.Завдяки результатам емпіричного дослідження виявляються структурні складові цілісності особистості й полісистемної цілісності особистості.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Кельнер С.С.
Назва : Психологічні особливості становлення цілісності особистості майбутнього практичного психолога
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 231-242. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 239-241 (14 назв)
УДК : 159.9.072.43
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): майбутні психологи--особистість--психологічні властивості--структура цілісності особистості--цілісність--цілісність особистості
Анотація: У статті на основі теоретичного аналізу розкривається психологічна природа поняття «цілісність особистості». Аналіз наукових джерел показав, що людина вивчається як цілісний суб’єкт, який постійно перебуває в розвитку і поєднує в собі триєдність: тілесне (тіло), психологічне (душу) та духовне (дух). Визначаються структурні складові, специфіка прояву й особливості становлення у майбутніх психологів на етапі навчання у ВНЗ. За результатами емпіричного дослідження, даних факторного й кластерного аналізу виявлено суттєві психологічні властивості, що варто розглядати які такі, що утворюють власне цілісність майбутніх практичних психологів. Досліджуючи цілісність особистості студентів-психологів було виділено такі фактори: «самоактуалізаційний компонент»; «осмисленість життя»; «інтегративність»; «внутрішній мотив»; «пізнавальний мотив»; «самореалізація»; «концепція людини»; «самоінтерес»; «самопослідовність»; «бажання досягти високого результату»; «бажання досягти визнання»; «адекватна оцінка свого потенціалу»; «здоров’я»; «оцінка досягнутого результату»; «отримання хорошої освіти»; «вираженість вольового зусилля» та «трансценденція». Виявлено перспективи подальших досліджень даного явища.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Мельник О.А.
Назва : Принципи кардіоцентризму як спосіб пізнання людини в університетській психології в Україні ХІХ-початку ХХ століття
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 355-363. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 362-363 (8 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): принцип кардіоцентризму--психологія серця--людина--цілісність--сутність людини--енергія
Анотація: У статті здійснюється спроба аналізу становлення вчення про серце на Україні. Робиться спроба історико-психологічної реконструкції щодо формування принципу кардіоцентризму в університетській психології на Україні в ХІХ – початку ХХ століття. Предметом дослідження виступає людина, розуміння її сутності у вказаному контексті. За положеннями принципу кардіоцентризму людина визнається самостійною та головною цінністю. ―Серце‖ розглядається як зосередження чуттєво-емоційних схиль-ностей, діяльно-вольових здібностей та морально-етичних цінностей людини.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. Вип. 10
Вихідні дані : Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017
Кільк.характеристики :338 с.
ISSN: 2072-4772
ISBN, Ціна 978-617-640-211-4: 20.00 грн.
УДК : 159.9.01+159.9.01:93/94+159.922.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Зміст : Social and psychological support of the unemployed during the readaptation/ K.B Aksenchenko. Страх смерті в старості, це фактор розвитку особистості, або неконтрольований стан психологічного хаосу/ О. О. Березіна. Засади гуманістичної парадігми ціннісно-смислової сфери у відчизняній психології/ І. В. Білоконь. Агресивний психологічний вплив на особистість у кіберпросторі/ Н. М. Бугайова. Професійне здоров'я майбутніх фахівців економічної сфери як соціогуманітарне поняття/ І. А. Бурлакова. Критерії визначення когнітивної продуктивності людини/ Д. С. Волков, С. В. Ноздрін. Особливості профілактики емоційного вигорання психологів засобами символдрами/ А. М. Грись, Н. Ф. Мажиріна. Програма розвитку соціальної зрілості особистості як основи її антиципаційних здібностей/ В. Ю. Завацький. Особливості автентичності сучасних педагогів/ В. Л. Зливков. Особливості професійної підготовки майбутніх психологів щодо профілактичної роботи майбутніх психологів щодо профілактики роботи з дітьми, що мають невротичні ознаки/ С. І. Ісаєвич. Особливості конфліктологічної компетентності особистості та підходи до її формування/ О. М. Катасанов. Психологічні основи становлення професійної зрілості фахівця соціономічного напрямку/ Т. В. Комар. Ціннісні орієнтації у структурі підготовки семінаристів до професійної діяльності/ В. Копин. Поняття кар'єри і кар'єрного зростання фахівців державної служби зайнятості/ Л. І. Матвієнко, Н. В. Ортікова. Психосоціальна підтримка осіб з кризовими станами: особливості технологій/ Н. В. Міщенко. Когнітивно-поведінкова модель в терапії неконструктивних життєвих стратегій подружжя/ О. В. Морозова. Психологічна межа як механізм розвитку самостійності майбутнього фахівця/ М. М. Павлюк. Потенціал агресивності у процесі розвитку особистісної самостійності/ М. М. Павлюк, Л. І. Ахундова. Розвиток самостійності як чинника подолання дезадаптації особистості/ М. М. Павлюк, Т. А. Близнюк. Чинники становлення професійної я-концепції майбутніх фахівців/ М. М. Павлюк, О. В. Ковальчук. Сторінка з історії психології щодо дискусії про здібності/ І. М. Поклад. Сфери особистості як категоріальні концепти в працях українських дослідників/ В. О. Проніна. Особливості взаємозв'язку професійного самовизначення з мотивацією до навчання майбутніх фахівців соціальної сфери/ О. А. Савчук. Соціальна поведінка людини в кризові періоди життя: генетико моделюючий підхід/ Л. В. Спицька. Самообмеження та відчуження: соціально-психологічні прояви і смислові конотації понять/ В. В. Турбан. Теоретико-методологічний аналіз індивідуально-особистісних якостей і професійних компетенцій в структурі професійної свідомості претендентів на вакантні посад спеціалістів та керівників базових центрів зайнятості/ В. В. Турбан. Парадигмальний підхід в конфліктології: постановка проблеми/ В. В. Турбан. Соціально-психологічний клімат в колективі бізнес-організацій: теоретичні аспекти/ І. М. Бикова. Психологічна травма як чиинник афективної поведінки особистості/ А. Д. Терещук. Оцінка ефективності програми корекції віктимної поведінки жінок методом символдрама/ Н. М. Черемшинська. Особливості прояву показників та чинників самореалізації паралімпійців/ О. М. Шамич. Стресостійкість як чинник професійної діяльності жінок-управлінців: структурно-компонентний аналіз/ Р. М. Шевченко. Розвиток професійної компетентності студентів-медиків у процесі комунікації/ І. В. Шостя. Сучасні проблеми гуманітарної науки: цілісність особистості фк передумова професійої зрілості майбутнього фахівця/ Є. В. Гейко. Психологічний тренінг здатності підлітка протистояти криміналізації: зміст та технологія/ А. Й. Кіраль. Підходи до побудови соціально-психологічної програми з формування та розвитку корпоративної культури громадських організацій/ Т. В. Борозенцева.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Гейко Є.В.
Назва : Сучасні проблеми гуманітарної науки: цілісність особистості фк передумова професійої зрілості майбутнього фахівця
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 295-305. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4
УДК : 159.9.072.43
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна зрілість--цілісність особистості--самоорганізація полісистемної цілісності особистості
Анотація: У статті здійснено спробу психологічного аналізу проблеми цілісності особистості як вагомої передумови становлення професійної цілісності майбутнього фахівця на етапі навчання у внз. Представлено дані психологічного експерименту щодо особливостей цілісності особистості у студентів майбутніх психологів, політологів, філологів. Виокремлено найсуттєвіши чинники самоорганізації цілісності особистості.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 372/А 43
Автор(и) : Ваганова Н.М.
Назва : Творче сприймання і його психологічні характеристики
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 31-40 (Шифр 372/А 43-584308886)
УДК : 159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): психологія розвитку дошкільника
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче сприймання--перцептивна діяльність--пізнавальна активність--предметність--цілісність--осмисленність сприймання--дошкільний вік
Анотація: У статті аналузуються дослідження, присвячені психології творчого сприймання, визначається саме поняття "творче сприймання", його психологічні характеристики та особливості розвитку у дошкільному віці. У процесі активної пізнавальної діяльності дітей сприймання набуває цілеспрямованого творчого характеру і передбачує обов'язкове отримання нової інформції, яка залежить від того, наскільки дитина зберігає здібність бачити індивідуальні відмінності в об'єктах. У більшості випадіків починає домінувати узагальненість, схематичність, стереотипність сприймання. Важливо спеціально вчити дітей сприйманню, так як без навчання цей процес зберігає злитність, неточність, синкретичність. Наприкінці дошкільного віку сприймання характеризується вже такими властивостями як: предметність, цілісність і осмисленість. Сприймання стає цілеспрямованим процесом, у якому виділяються довольні дії - розгляд, пошук - від схематичного, нерозчленованого воно переходить до цілісного цілеспрямованого спостереження.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Виноградова В. Є.
Назва : Методологічні проблеми дослідження творчих здібностей у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: [Фенікс], 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 25. - С. 55-64 (Шифр 15(08)/А 43-340001304)
Примітки : Бібліогр.: С. 63 (14 назв)
УДК : 159.954-043.86:[929:001]
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчість--творчі здібності--теорія творчості--креативність--талант--розвиток--цілісність--особистість
Анотація: У статті розкриваються теоретичні та методологічні проблеми дослідження творчих здібностей. Розглядаються питання створення теорії творчості, а також концепції розвитку творчих здібностей. Аналізується внесок вітчизняних та зарубіжних науковців щодо формування творчих здібностей та їх унікальні концептуальні особливості в даному понятті в психологічній науці. Системоутворюючим чинником у проблемі розвитку здібностей виступає особистість. Пошук особистістю власної цілісності може виступати фактором спроможності робити наукові відкриття. Потреба розвитку особистості може призводити до розвитку суспільства, шляхом споживання нових творів, теорій (ноосфера), винаходів.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Грись А. М., Павлюк М. М.
Назва : Теорія і практика роботи з Образом Я у контексті розвитку автономності
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 16-24 (Шифр 15(08)/А 43-178676314)
Примітки : Бібліогр.: с. 24 (9 назв)
УДК : 159.9.01
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна рівновага--образ я--внутрішні діалоги--цілісність--автономність
Анотація: У статті розкрито динамічні аспекти Образу Я у контексті впевненості та автономності особистості. Охарактеризовано поняття психологічна рівновага у процесі розвитку Образу Я та набуття автономної поведінки. Виокремлено нереалістичні складові Образу Я, які перешкоджають розвитку спонукальних мотивів для самовдосконалення, розширення меж свого особистого простору та автономності. Розглянуто Образ Я через призму досягнення певного статусу, який може призвести до тимчасової втрати цілей, та чіпляння за цей здобутий "статус", який потрібно постійно захищати, відстоювати, підтверджувати. Закцентовано увагу на тому, що за умови викревленого і нереалістичного мислення, внутрішнього "Образу Я", реакція на зовнішні обставини стає неадекватною. Відчуття, дії, поведінка, вчинки є результатом уявлень та ереконань особистості про власне Я. Розуміння цього механізму дає орієнтир для психолога в контексті розробки психологічних інструментів для змінювання як окремих властивостей особистості, так і її цілісної структури Я.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. Вип. 12
Вихідні дані : Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019
Кільк.характеристики :423 с.
ISSN: 2072-4772
ISBN, Ціна 2072-4772: 25.00 грн.
УДК : 159.9.01+159.9.01:93/94+159.922.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Зміст : Профілактика та корекція негативних функціональних станів фахівців харчової промисловості/ О. В. Бабатенко. Досвід розробки та використання веб-додатку при дослідженні фасилятивності майбутніх практичних психологів/ О. М. Близнюкова, О. В. Присяжнюк. Трансформація особистості в епоху цифрових технологій/ Н. М. Бугайова. Соціалізація професійного здоров'я майбутніх фахівців / І. А. Бурлакова. Ресурси життєдіяльності особистості: психологічний зміст проблеми/ О. Л. Вернік. Організаційні конфлікти та особливості їх розв'язання / Ю. Л. Вітомський, Л. І. Паращенко, Н. В. Наконечна. Цілісність особистості у вимірі системного підходу/ Є. В. Гейко. Психолого-педагогічні засоби профілактики та корекції негативних переживань молодших школярів/ Г. О. Гуд. Проблематика обдарованості у соціально-психологічному вимірі/ Н. А. Добровольська. Умови розвитку творчих здібностей у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку/ В. В. Іванова, Т. В. Палько. Психологічні складові стресостійкості школярів/ В. І. Іванцанич. Психологія професійної придатності військовослужбовців підрозділів спецпризначення НГУ/ Є. В. Кіричевська. Психологічні особливості розвитку комунікативної компетентності підлітків / О. І. Купрєєва. Психологічні особливості ігрової діяльності як засобу самопізнання старшокласників/ І. В. Мамчур. Особливості професійного самовизначення підлітків в умовах освітнього середовища школи/ М. М. Марусинець, О. В. Лемішова. Видатні психологи української діаспори початку-середини ХХ ст. : пошанування імен (Степан Балій, Олександр кульчицький)/ Ж. М. Маценко. Психологічні особливості "Я-концепції" підлітків, які навчаються у сільських та міських школах/ І. Я. Мельничук. Психологічна готовність молоді до шлюбно-сімейних відносин/ О. О. Міненко. Культура як суб'єктивний синтез людської діяльності і форма освоєння світу/ В. В. Москаленко. Літературно обдарована особистість у психологічній спадщині Д. М. Овсянико-Куликовського/ О. Л. Музика, Є. В. Загурська. Психологічні особливості процесу прийняття рішень/ С. А. Мул. Теоретико-методологічні основи дослідження соціально-психологічних наративів/ С. М. Омелянюк. Визнання структурних компонентів моделі кар'єрного зростання фахівців державної служби зайнятості/ Н. В. Ортікова. Концептуальні уявлення про особистість у науковому доробку вітчизняних психологів/ І. М. Поклад. Ціннісно-орієнтаційна єдність як фактор психологічної сумісності подружжя/ Л. З. Сердюк, Г. М. Дубчак. Основні аспекти психологічної допомоги постраждалим внаслідок воєнної травматизації/ А. М. Терещук. Психологічна картина світу: час, простір і життєдіяльність особистості/ В. В. Турбан. Специфіка організації службово-освітньої діяльності курсантів вищого закладу освіти МВС України/ Т. Т. Чегі. Соціально-психологічні особливості формування музичної культури майбутніх вчителів засобами національного фольклору/ Н. В. Чорна. Особливості психологічного сприяння самореалізації паралімпійців/ О. М. Шамич. Сучасні теорії особистості у вітчизняному науковому просторі/ С. Є. Солодчук. Принципи побудови програми формування організаційної культури молоді як засіб психо-профілактики міжособистісних конфліктів/ Ю. І. Ахтирська. Управління освітніми методико-соціальними технологіями в умовах модернізації сучасного соціуму/ П. С. Білецький. Соціально-психологічний аналіз структури адаптивного процесу особистості зрілого віку та бар'єрів соціальної адаптації/ Н. Є. Завацька, О. В. Кованда. Актуальні питання соціально-психологічного супроводу військовослужбовців/ Р. П. Шевченко. Психологічні особливості функціонування та розвитку атрибутивних стилів особистості/ Е. М. Євланова. Особистісне становлення професіонала (на прикладі поліграфологів)/ В. А. Ведмідь. Розвиток рефлексивних здібностей майбутніх психологів в навчальному процесі/ В. П. Мамко. Психосоматика: вчора, сьогодні, завтра/ І. О. Михайлошина. Концепт "особистості" з погляду теорії історії понять/ В. В. Турбан.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Гейко Є. В.
Назва : Цілісність особистості у вимірі системного підходу
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 69-82. - ISBN 2072-4772 (Шифр 15(08)/А 43-757851191). - ISBN 2072-4772
Примітки : Бібліогр.: с. 80-81 (12 назв)
УДК : 159.9.072
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): системний підхід--полісистемна цілісність особистості--цілісність--цілісність особистості
Анотація: У статті представлено результати теоретико-аналітичного висвітлення феноменології цілісності особистості. На підгрунті системного підходу визначається полісистемна структура цілісності особистості. Застосувавши принцип системності до висвітлення психологічної природи цілісності оособистості розглядаються компоненти структури цілісності у взаємозв'язку й взаємозалежності, визначається специфіка об'єкта і предмета дослідження. Представлено специфічні особливості власне полісистемної цілісності у майбутніх психологів. "Полісистемна цілісність" вирізняє такі рівні: субмодальності, полярні категорії, біполярні категорії. Визначено, що конструкт "полісистемна цілісність особистості" взаємодіє з внутрішньогруповими факторами "індивідуально-психологічні властивості" (темпераментально-характерологічні властивості) і "особистість (особистісні властивості, що утворюють цілісність особистості за концепцією Л. Сонді).
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Степаненко І. М.
Назва : Психологічні особливості особистісних утворень сором'язливості майбутніх психологів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 246-260 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 258-260 (14 назв)
УДК : 378:091.33:159.9-051]:179.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сором'язливість--рівні сором'язливості--високий рівень тривожності--інтернальний локус контролю--підлеглий тип поведінки--внутрішній конфлікт--самозвинувачення--цілісність власного "я"--низький рівень самовпевненості--інтровертованість
Анотація: Стаття містить теоретичний аналіз поняття "сором'язливість", емпіричне дослідження рівнів та особистісних утворень сором'язливих особистостей. Виявлено основні особистісні утворення сором'язливих особистостей (високий рівень тривожності, інтернальний локус контролю, підлеглий тип поведінки, наявність внутрішнього конфлікту, схильність до самозвинувачень, сумніви стосовно цінності свого "Я", низький рівень самовпевненості, інтровертованість) та проаналізовано їх прояв в контексті рівневого розподілу сором'язливості. Зазначено необхідність створення психокорекційної програми для студентів-психологів, направленої на зниження рівня прояву сором'язливості та корекцію особистісних утворень.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. Вип. 13
Вихідні дані : Київ,[Ніжин]: [ПП Лисенко М. М.], 2020
Кільк.характеристики :498 с.
Колективи : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 25.00 грн.
УДК : 159.9.01(082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Зміст : Науково-теоретичні засади дослідження проблеми стратегії реалізації творчого потенціалу особистості/ В. І. Афанасенко, Т. В. Комар. Вплив тривалої соціальної ізоляції на формуванні страхів та фобій/ О. О. Березіна. Дослідження проблем сучасної молоді: соціологічні та психологічні аспекти/ О. О. Блискун. Можливості розвитку творчих здібностей курсантів, як одна з умов успішної адаптації до навчання у зво мвс із специфічними умовами навчання/ О. М. Брисковська, Т. І. Юрченко-Шеховцова. Психологічна кібербезпека в умовах соціальної ізоляції та наслідки впливу карантину на психіку людини/ Н. М. Бугайова. Середовище розвитку особистості в поглядах вітчизняних науковців ХХ століття/ О. Л. Вернік. Психологічний зміст і співвідношення понять "благородна людина" і "гуманна людина"/ В. К. Гаврилькевич, С. Л. Крук. Комплексний підхід до висвітлення поняття "цілісність особистості"/ Є. В. Гейко. Допомога іншому в контексті про соціальності підлітка в умовах інклюзивного освітнього середовища/ Н. З. Дерев'янко. Дискусія як метод розвитку комунікативної компетентності студентів практичних психологів/ Л. В. Доценко, І. В. Каряка, О. О. Волошина. Парадигма "особистісна ефективність-психологічне благополуччя особистості" у концепції професійного самовизначення Г.С. Костюка/ М. Т. Дригус. Стресостійкість: чинники та особливості прояву в учнівській молоді/ В. В. Іванцанич. Молодший шкільний вік у контексті формування просоціальної поведінки/ Л. В. Калашникова. Особливості впливу навчальної прокрастинації на особистісне самовизначення сучасної молоді/ В. Г. Кириленко, Т. Р. Хасанова. Чинники професійного благополуччя трудових мігрантів/ А. Б. Коваленко, А. Р. Печиборщ. Взаємозначення системного синтезу та діалогу культур як стратегічних орієнтирів інтеграції психологічного знання/ С. О. Копилов. Особливості психологічного благополуччя жінок з різним шлюбним статусом/ В. І. Афанасенко, Т. В. Комар. Часова перспектива як особистісний ресурс самореалізації студентів з інвалідністю/ О. І. Купрєєва. Особливості структури, критеріїв та рівнів розвитку компонентів готовності до самопізнання старшокласників у навчально-ігровій діяльності/ І. В. Мамчур. Стресостійкість ветеранів АТО/ООС: емпіричний контекст дослідження/ М. М. Марусинець, Є. В. Губська. Розвиток психіки людини як процес самовдосконалення у вітчизняній філософсько-психологічній традиції/ О. А. Мельник. Мотиваційна цілісність як суб'єктивний психологічний чинник особистісної діяльності/ С. А. Мул. Концептуальна характеристика І.О. Сікорським вчителя як особистого чинника навчання/ Н. І. Мусіяка. Особливості взаємозв'язку задоволеності шлюбом та міжособистісних стосунків шлюбних партнерів, зайнятих педагогічною діяльністю/ О. В. Петяк, Н. В. Ханецька. Особливості проведення тренінгової програми розвитку кар'єрного потенціалу фахівців державної служби зайнятості/ Н. В. Ортікова. Роль неформальної референтної групи однолітків у формуванні девіацій у підлітковому віці/ В. Р. Павелків. Професійний стрес: причини та наслідки/ Т. В. Палько. Мотивація особистості: соціально-психологічна сутність/ О. І. Пенькова. Методи психологічної діагностики проявів почуття ревнощів у шлюбних партнерах/ О. В. Петяк, Т. В. Комар. Соціально-психологічні особливості формування життєвого вибору у віці ранньої дорослості/ Г. М. Побокіна. Вплив парадагмальних змін у психології на сучасні дослідження особистості в Україні/ Л. З. Сердюк. Взаємозв'язок категорій розвитку особистості: успіх, успішність, соціальний успіх, соціальна успішність/ А. Є. Стрижак. Професійне спілкування як предмет дослідження у психології/ С. Є. Солодчук. Складові емоційної експресії у представників професій з високим психологічним навантаженням/ В. О. Толмачевська, О. Є. Самара. Творче мислення старшокласників в ускладнених інформаційних умовах/ Т. М. Третяк. Синдром емоційного вигорання медичних сестер на етапі ранньої професіоналізації/ Л. Г. Туз. Самоактуалізація особистості як засіб подолання деструктивних наслідків пов'язаних із фрустраційним станом, тривогою та страхом/ В. В. Турбан. Особистість в психологічному дискурсі: концептуалізація поняття/ В. В. Турбан. Психологічні характеристики людини постмодерну і самодетермінація особистості/ Г. В. Чайка. Психологічна характеристика використовуваних представниками незаконних збройних фомрувань методів психологічного впливу на військовополонених/ Ю. М. Широбоков. Проблема ставлень особистості у площині підходів позитивної психології та психотерапії/ І. В. Яворська-Вєтрова. Історія інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України в іменах: до 75-річчя з дня заснування/ І. М. Поклад. Вияви архаїчного мислення в глибинному пізнанні психіки/ Т. С. Яценко.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Гейко Є.В.
Назва : Комплексний підхід до висвітлення поняття "цілісність особистості"
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин]: [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 79-88 (Шифр 15(08)/А 43-075952785)
Примітки : Бібліогр.: с. 87-88 (6 назв)
УДК : 159.9.072
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість як цілісність--системно-цілісна методологія--цілісність особистості--цілісний підхід
Анотація: У статті розкриваються особливості цілісності особистості через призму двох планів особистісного буття, тобто саме особистості й особистісного на підгрунті комплексного підходу, що уможливлює окреслити зовнішні й внутрішні межі особистості. Тому визначаються специфічні прояви особистості (особистісний план, саме тут особистість, володіючи абсолютною свободою, виявляється принципово незавершеною). Зазначене поняття "цілісність особистості" представлене у вимірі філософських, релігійних та психологічних концепцій.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Мул С.А.
Назва : Мотиваційна цілісність як суб'єктивний психологічний чинник особистісної діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин]: [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 230-238 (Шифр 15(08)/А 43-075952785)
Примітки : Бібліогр.: с. 237 (11 назв)
УДК : 159.9.075
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мотивація--особистість--організація--діяльність--дослідження--персонал--лідер--процес--кар'єра--психіка
Анотація: В статті продовжується дослідження теми мотивації. Автор на основі власних психологічних спостережень розкриває основні аспекти необхідності мотивування персоналу організацій, особливості її планування та впливу на особистість працівника. На основі теоретичного вивчення проблеми мотивації розглядаються її місце у психологічному вимірі виробничо-діяльнісного існування людини. Зроблено припущення, що при нормальному функціонуванні організації повинен існувати баланс позитивних мотиваторів та демотиваторів. Розмірковуючи про природу мотивації, робиться висновок, що мотивація та міжстанове психічне новоутворення, яке при визначених особливостях може ставати психологічним станом і впливати на все психічне. Значна роль приділена роботі лідера організації. Вказано, що уся діяльність керівника організації теж є своєрідною мотивацією для усіх членів колективу. При сучасних глобальних викликах людству лідер організації має великий вибір у підборі персоналу організації, мати вищу освіту, чи мати стаж роботи, в сьогоднішніх виробничих умовах є недостатнім для вибудовування та розвитку стратегії кар'єри. Час на вирішення власних планів та стратегій організацій скоротився. Перемагає той, хто робить свою роботу професійно і шкидко. Такі умови, власне, і розвивають весь мотиваційний процес організації. В контексті існування мотиваційного середовища автором розкрито таке поняття, як діяльність, діяльність - можливості поєднані зі знаннями, помножені на мотиваційне очікування. Перспективами дослідження мотивацій можуть бути дослідження особистості в її духовному, психоідеологічному, експериментальному сегментах, психічних спроможностей особистості здійснювати свою діяльність в умовах існування значних демотиваторів, створенні мінімальних мотиваційних середовищ організацій.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Хупавцева Н.О.
Назва : Психологічні принципи фасилітативної педагогічної взаємодії
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 137-148 (Шифр 15(08)/А 43-127155848)
Примітки : Бібліогр.: с. 146-147 (19 назв)
УДК : 925:159.913
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): фасилітативна взаємодія--особистісно зорієнтований підхід--діяльнісний підхід--креативність--діалогічність--полісуб'єктність--відкритість--інтегративність--динамічність--цілісність
Анотація: У статті описано емпіричні дослідження, проведені в межах "теорії потягу", які дають змогу обгрунтувати сутність феномена фасилітативної взаємодії. Сформульовано ключові положення фасилітативної парадигми в системі сучасної середньої освіти. Зазначено, що фасилітативна взаємодія має допомогти школярам "увійти" в демократичне суспільство, визнаючи їхні громадянські права на здобуття професійного рівня в майбутньому та враховуючи їхню особистісну мотивацію. Визначено загальні принципи організації освітнього процесу для педагогів нового покоління, якими мають керуватися і вчителі і учні (особи, які навчаються): свобода і право вибору навчальної дисципліни, вибір індивідуального освітнього маршруту; науковість ("при цьому наука має розглядатися не як істина, а як одна із версій, множинність і паралельне існування різних систем тлумачення світу. Ампліфікація цих позицій має характеризуватися не як обгрунтуванні певних знань, а як деяке уточнення способу їхнього отримання, аналізу та інтерпретації; випереджаючий практико зорієнтований підхід в освітньому процесі; особистісно зорієнтований і діяльнісний підходи в освітній парадигмі; креативність, діалогічність (полісуб'єктність), відкритість, інтегративність; динамічність й актуальність змісту навчальних курсів; цілісність освітньої практики й оптимальність змісту навчально-тематичних блоків навчальних програм; дотримання принципів фасилітативної взаємодії. Виокремлено базові психологічні принципи педагогічної фасилітативної взаємодії: визнання цінності, неповторності, цілісності особистості учня, його права на рівний розвиток і прояв своїх здібностей, утвердження і захист індивідуальності; незалежно від будь-яких новацій та інновацій право на прийняття / неприйняття цілісної особистості залишається за школярем.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Шаумян О.Г.
Назва : Формування цілісності особистості в осіб, які схильні до переживання стану самотності
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2020. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 55. - С. 93-97 (Шифр 154/А 43-344635168)
Примітки : Бібліогр.: с. 96-97 (11 назв)
УДК : 316.61:316.624.4]:159.923.31
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самотність--особистість--цілісність особистості--стан самотності--психологічний простір--життєвий світ--моральний простір
Анотація: Актуальним у всі часи є піклування про гармонійний розвиток індивіда та плекання позитивної успішної особистості. Незважаючи на широту поглядів у вітчизняних й закордонних психологів-практиків щодо формування цілісності особистості у самотніїх осіб, доцільно проаналізувати їх у світлі процесів глобалізації суспільства. Поглиблення роздробленості суспільства, невизначеність традиційних груп, беззапереічне ідентифікування успіху із суспільним визнанням спричиняють виникнення і тривале протікання стану переживання самотності. Для того щоб уникнути цього і забезпечити особистості гармонійний стан, слід виокремити детермінанти розвитку саме для конкретного індивіда, сформувати потребу цілісного життя, включаючи різноманітні сфери життєдіяльності людини, з метою її позитивного успішного розвитку.
Знайти схожі

 
Статистика
за 04.07.2024
Кількість запитів 31869
Кількість відвідувачів 660
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя