Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (262)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (35)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=інтерпретація<.>
Загальна кількість знайдених документів : 23
Показані документи с 1 за 23
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.75:799.3+/С 30-518937 рукописний текст
Автор(и) : Семак, Олена Олегівна
Назва : Особистісні кореляти успішності інтерпретації хореографічного тексту : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2002
Кільк.характеристики :245 с.: табл., рис., фотогр.
Колективи : Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 182-202.
УДК : 159.922.75:799.3+159.925 + 159.922.75:799.3 + 159.925
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Інтерпретація
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ідентифікація--розуміння--інтерпретація--хореографічний текст--невербальна поведінка--художній образ--інтерпретаційна схема
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню особистісних чинників, якими зумовлюється успішність розуміння й інтерпретації хореографічного тексту. Встановлено певний симптомокомплекс спеціальних утворень і характеристик самоставлення, які постають детермінантами (корелятами) вибору певного способу інтерпретації хореографічного сюжету. Визначено й обґрунтовано перелік якісно-кількісних критеріїв успішності інтерпретації хореографічного тексту, які склали зміст відповідних психотехнічних процедур розробленої навчально-тренінгової програми.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 8/К 32
Автор(и) : Квіт, Сергій Миронович
Назва : Основи герменевтики : навч. посіб.
Вихідні дані : К.: КМ Академія, 2003
Кільк.характеристики :192 с
ISBN, Ціна 966-518-190-4: 10.00 грн.
УДК : 801.73
Предметні рубрики (Галузі знань): Герменевтика (філологія)
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): етика і пристрасть--есеїзм (філос.)--кабалістика--фемінізм--інтерпретація--екзистенціялізм--структуралізм--фетишизація лібералізму--постмодернізм--сучасна українська проза--синтетичний характер
Зміст : Кінець французького стилю: структуралізм і постструктуралізм в американському контексті/ Марія Регг. Влада мови та мова влади: newspeak, руссояз та укрмова/ Станіслав Шумлянський.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.955.1:165.243/Р 69 рукописний текст
Автор(и) : Романовська , Людмила Іванівна
Назва : Коґнітивний стиль особистості як чинник процесу розуміння тексту : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2005
Кільк.характеристики :191 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 173-187.
УДК : 159.955.1:165.243
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Когнітивний стиль
Загальна психологія-- Розуміння
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): розуміння--інтерпретація--опрацювання інформації--мислення--когнітивний стиль особистості--особистісні риси
Анотація: Дисертація присвячена проблемі розуміння тексту, та тій ролі, яку відіграє у цьому процесі коґнітивний стиль особистості. Досліджено вплив коґнітивно-стильових особливостей на процес розуміння тексту. Виявлено залежність процесу та результативності розуміння від коґнітивно-стильових детермінант. З'ясовано, що розуміння тексту не може бути досягнуте за домінування одного із коґнітивних стилів, оскільки кожна із коґнітивних функцій забезпечує окремий аспект цього процесу. Виявлено, що розвитку коґнітивно-сильових особливостей студентів притаманна нерівномірність.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.955:165.243:7/П 56-736070 рукописний текст
Автор(и) : Пономаренко, Яніна Григорівна
Назва : Особистісні детермінанти інтерпретації молодшими школярами музичного тексту : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2006
Кільк.характеристики :177 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 163-177.
УДК : 159.955:165.243:78+37.015.31:7 + 159.955:165.243:78 + 37.015.31:7
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Особистісність
Вікова психологія-- Молодші школярі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтерпретація--розуміння--особистісні кореляти--суб'єктність
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню особливостей інтерпретаційної активності учнів молодшого шкільного віку відносно музичних текстів. Виокремлено й експериментально верифіковано єдність взаємопов'язаних властивостей, які складають механізм розуміння та інтерпретації музичного тексту як естетично виразного опредметнення внутрішніх переживань автора. Виявлено в психологічному змісті інтерпретацій вікових і особистісних закономірностей, які дозволяють диференціювати стратегію розгортання процесу інтерпретації молодшими школярами.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.955.1:165.243/Д 50-080195 рукописний текст
Автор(и) : Діхтяренко, Світлана Юріївна
Назва : Психологічні особливості розуміння студентами сучасних пісень : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2009
Кільк.характеристики :238 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 171-187.
УДК : 159.955.1:165.243:81'42
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Розуміння
Вікова психологія-- Студенти
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): настанова--розуміння--пісенний текст--новоутворення --творчий потенціал--самодіяльність--інтерпретація--саморозуміння
Анотація: У роботі наводяться основні результати емпіричного дослідження особливостей розуміння у зв"язку у первинною настановою студентів щодо певного жанру і рівнем його розуміння. У результаті експериментального дослідження виявлено п"ять форм вияву первинної настанови (інтерпритаційної, прагматичної, чуттєвої, резонансної і консервативної) та їх взаємозв"язок із певним типом розуміння пісенного тексту (конструктивним, (продуктивним), розсудково-емпіричним (формально-логічним (значеннєвим), емоційно-образним, ідентифікаційним, ригідним), а також із певним особистісними утвореннями (потребою у самореалізації, емпатією, рівнем суб"єктивного контролю, творчим потенціалом і загальною самооцінкою), поєднання яких розглядається як системне психологічне утворення суб"єкта розуміння. У дослідження представлені результати застосування авторської програми оптимізації процесу розуміння студентами пісенного тексту за допомогою пррийомів творчого тренінгу. Обгрунтувується теза про еврестичність цієї програми як особливого психолого-педагогічного засобу породження новоутворень, притаманних особистості як суб"єкту творчої самодіяльності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Чепелева, Наталія Василівна
Назва : Методологические основы исследования личности в контексте постнеклассической психологии
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 15-24 (Шифр 151.60/А 43-129062)
Примітки : Бібліогр.: с. 23-24 (8 назв)
УДК : 151.60
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): постнекласична раціональність--постнекласична психологія--особистість--наратив--досвід--інтерпретація
Анотація: Подається характеристика постнекласичного методологічного підходу, який вивчає особистість у соціально-історичному та культурному контекстах. При цьому особистість тлумачиться як творець, автор власного життя, як активний самодетермінований суб'єкт, котрий має власний внутрішній зміст, а також здатність взаємодіяти з навколишнім світом, що дозволяє цьому змістові розкритися.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Зарецька, Ольга Олександрівна
Назва : Методологічний аналіз застосування категорії "ситуація" при текстоутворенні
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 120-128 (Шифр 151.60/А 43-129062)
Примітки : Бібліогр.: с. 127-128 (9 назв)
УДК : 151.60
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ситуація--психологічна ситуація--ситуаційний контекст--осмислення ситуації--інтерпретація--індивідуальний досвід--ситуативний підхід--технології текстоутворення
Анотація: Проведено методологічний аналіз "знаряддєвого" використання такої універсальної форми контексту, як ситуація. Аналізуються можливості, які надає використання категорії "ситуація" при породженні текстів і наративів. Виділено найбільш поширені типи "технологічного" використання категорії "ситуація".
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.953.5:81'243(/К 78-557643 рукописний текст
Автор(и) : Кравчина, Тетяна Володимирівна
Назва : Психологічні особливості розуміння іншомовного наукового тексту студентами гуманітарних спеціальностей : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :212 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 201-212.
УДК : 159.953.5:81'243(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Розуміння
Вікова психологія-- Студенти
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтерпретація --іншомовний науковий текст--розуміння--творчі здібності--інтелектуальні здібності--стратегії поведінки
Анотація: Особлива увага до інтерпретації символів іншомовного наукового тексту зумовлена визначальністю цього процесу, як складника професійного становлення спеціалістівгуманітарного профілю. Розуміння інтерпретації символів іншомовного наукового тексту зумовлена визначальністю цього процесу, як складника професійного становлення спеціалістів гуманітарного профілю. Розуміння інтерпритованого тексту є чинником інтеграції знань у процесі навчально-професійної діяльності. Психологічними передумовами інтерпретації є рівень розвитку творчих й інтелектуальних здібностей. Інтерпритація іншомовного наукового тексту включає в себе три рівні: а) науковий (орієнтація на конкретно-наукови зміст тексту; інтеграція поверхового рівня знань), емоційно-синситивний (близьке до змісту розуміння тексту опосередковане емоціями та почуттями, нестабільне у різний час навіть по відношенню до одного і того ж тексту) та творчий-найвищий рівень розуміння (проявляється в глибинному та якісному розумінні тескту; інтеграцією його змісту у загальну структуру навчально-професійних знань). Зовнішніми характеристиками процесу інтерпритації є стратегії поведінки, такі як: адаптаційна (творчий рівень розуміння тексту), дезадаптаційна (емоційно-синситивний) та стереотипізована (науковий) стратегія. процес розуміння складається з відповідних компонентів: а) інтелектуальний; б) емоційно-емпатійний; в) творчий; г) мотиваційний; г") культурно-історичний.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.964.22/Т 81 рукописний текст
Автор(и) : Туз, Лариса Григорівна
Назва : Психоаналітична інтерпретація як засіб корекції поведінки учасників активного соціально-психологічного навчання : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Черкаси, 2010
Кільк.характеристики :363 с.: рис., табл.
Колективи : Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Примітки : Бібліогр.: с. 342-363.
УДК : 159.964.22
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Психоаналітика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психоаналітична інтерпретація--глибинно-психологічне пізнання--самопізнання--процесуальна діагностика--психокорекція--навчання--несвідоме--психологічні захисти--механізми психіки
Анотація: Досліджено особливості та види інтерпритації в розрізі психодинамічної теорії, яка спирається на розуміння цілісностіпсихіки в єдності її свідомої і несвідомої сфер, та вплив інтерпритації на результативність психокорекції суб"єкта. Установлено, що інтерпритація, яка здійснюється в межах психодинамічного підходу, сприяє систематизації та узагальненню емпіричного матеріалу шляхом виявлення ітеративних, інваріантних характеристик поведінки, що унеможливлює об"єктивування індивідуально-неповторної семантики її глибинної детермінованості і через розширення самосвідомості суб"єкта сприяє поглибленню саморефлексії та розвиткові соціально-перцептивного інтелекту. Доведено взаємозв"язок мід адекватною, діагностично спроможною інтерпритацією, яка базується на професіоналізмі психолога, та ефективністю психокорекції. Обгрунтовано необхідність проходження майбутніми психологами курсу глибинної психокорекції за методом АСПН як важдливу передумову оволодіння майстерністю інтерпритації.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Черемных Е.
Назва : Конфигурирование текстуальной конструкции жизни в практиках интрепретации
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 121-142 (Шифр 151.60/А 43-836665)
Примітки : Бібліогр.: с. 142 (5 назв)
УДК : 159.9(05)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): комунікація--повідомлення--текст--інтертекстуальна взаємодія--інтерпретація--рівні інтерпретації--текстуальна конструкція життя
Анотація: Життя як текстуальний процес розглянуто мовою комунікації. Запропоновано розуміння комунікації як практики самоконфігурування смислових зв'язків в ході здійснення таких інтертекстуальних процесів, як відправник та адресат. Проведено розрізнення змісту категорій "повідомлення" і "текст" в комунікаційному процесі. Показано, що актуальна конфігурація текстуальної конструкції життя оформлюється в практиках інтерпретації.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 615.34/Л 17
Автор(и) : Лазос, Гелена Петрівна
Назва : Соціокультурні особливості застосування катативно-імагінативної психотерапії в психокорекційній роботі з підлітками
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ: Логос, 2014. - Т. 3: Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 20-42 (Шифр 615.34/А 43-919544307)
Примітки : Бібліогр.: с. 39-41 (32 назви)
УДК : 615.34
Предметні рубрики (Галузі знань): Психотерапія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підлітки--емоційна сфера--психотерапія--малюнкові тести--інтерпретація--символ
Анотація: Наведено результати дослідження особливостей застосування кататимно-імагінативної психотерапії в психокорекційній роботі вітчизняних фахівців із підлітками. Проаналізовано характерні тенденції образних репрезентацій вітчизняних підлітків, пов'язаних із дитячо-батьківськими стосунками та виявлено їх специфіку.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Ваганова, Наталія Аркадіївна
Назва : Сприймання як творчий перцептивний процес у пізнавальній діяльності дітей
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2015. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 21. - С. 77-87 (Шифр 151.51/А 43-277493)
Примітки : Бібліогр.: с. 84-86 (15 назв)
УДК : 159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче сприймання--перцептивна діяльність--пізнавальна активність--предметність--цілісність--осмисленість сприймання --впізнавання--інтерпретація--нова інформація--старший дошкільний вік
Анотація: У статті представлено результати дослідження перцептивних процесів у дошкільному віці, зокрема вивчення загальних особливостей проявів творчого сприймання нової інформації, поданої у формі різноманітних завдань на впізнавання, коментування, інтерпретацію. Наприкінці дошкільного віку сприймання характеризується вже такими властивостями як: предметність, цілісність і осмисленість.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923.2/Ч-44
Автор(и) : Чепелєва, Наталія Василівна
Назва : Самопроектирование и развитие личности
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 4-17 (Шифр 151.60/А 43-440847376)
Примітки : Бібліогр.: с. 15-16 (10 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопроектування--розвиток особистості--особистісний проект--наратив--тезаурус--саморозуміння--інтерпретація
Анотація: Запропоновано тлумачення самопроектування як процесу вибудовування власної ідентичності, що базується на інтерпретації та осмисленні особистого і соціокультурного досвіду, засвоєнні культурно заданих схем самоорганізації. Особистісний проект представлено як осмислену версію людського буття, що значною мірою базується на процесі засвоєння соціокультурних дискурсів, які задають сценарії поведінки, а також основні вектори розвитку особистості. Показано роль завдань, які ставить перед собою особистість, насамперед, завдань на смисл у створенні особистісних проектів. Визначено основні види особистісних проектів - соціально орієнтований, особистісно орієнтований та альтернативний.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.923/С 17
Автор(и) : Чепелєва, Наталія Василівна, Смульсон, Марина Лазарівна, Зазимко, Оксана Володимирівна, Гуцол, Світлана Юріївна
Назва : Самопроектування особистості у дискурсивному просторі : монографія
Вихідні дані : Київ: Педагогічна думка, 2016
Кільк.характеристики :232 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/704560/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 15.09.2017
Ціна : Б.ц.
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Самопроектування особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): герменевтика--самопроектування--дискурсивний простір--особистість--інтерпретація--наратив--розуміння
Анотація: Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження психологічних закономірностей і механізмів самопроектування особистості у контексті психологічної герменевтики, визначення їх впливу на розвиток особистості залежно від вікових та соціокультурних чинників. Висвітлено зв‘язок самопроектування та розвитку особистості, схарактеризовано його особливості на різних вікових етапах – у молодшому шкільному, підлітковому та юнацькому віці, дано характеристику дискурсивних практик самопроектування дорослих та людей похилого віку. Подано результати теоретико-експериментального дослідження особливостей самопроектування у кризових обставинах, пов‘язаних із складними соматичними хворобами, у лімінальні періоди життя студентської молоді а також користувачів Інтернету. Монографія адресована викладачам ВНЗ, практичним психологам, науковцям-психологам, вчителям, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.60/А 43
Автор(и) : Чепелева, Наталия Васильевна
Назва : Теоретико-методологические основы разработки нормативной модели самопроектирования личности
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 4-19 (Шифр 151.60/А 43-499887420)
Примітки : Бібліогр.: с. 18-19 (7 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самопроектування--особистісний проект--наритив--тезаурус--завдання на смисл--інтерпретація--розуміння
Анотація: Схарактеризовано теоретико-методологічне підґрунтя розроблення нормативної моделі дискурсивного самопроектування особистості, яка базується на тлумаченні самопроектування як процесу вибудовування власної ідентичності. Самопроектування ґрунтується на інтерпретації та осмисленні особистого і соціокультурного досвіду, засвоєні культурно заданих схем організації.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 153/О-72
Автор(и) : Шиловська, Олена Миколаївна
Назва : Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами
Колективи : Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Місце публікування : Особистість та її історія: кол. монографія/ Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2018. - С. 311-323. - ISBN 978-617-527-184-1 (Шифр 153/О-72-263542190). - ISBN 978-617-527-184-1
Примітки : Бібліогр.: С.323
УДК : 159.923.35
Знайти схожі

17.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 153/О-72
Назва : Особистість та її історія : кол. монографія
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2018
Кільк.характеристики :538 с.
Колективи : Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
ISBN, Ціна 978-617-527-184-1: 35.00 грн
УДК : 159.923.35
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--саморозвиток--історія особистості--життєвий шлях--власна історія
Зміст : Особистість як оповідач історій/ Н. В. Чепелєва. Становлення особистості як суб'єкта життєдіяльності/ Ю. М. Швалб. Історія особистості у контексті методологічної рефлексії/ І. В. Лебединська. Самопроектування дорослої особистості (рефлексивний аспект)/ О. О. Зарецька. Часовий вимір в історіях життя літніх людей/ М. Л. Смульсон. Саморозвиток особистості юнацького віку в наративних історіях/ О. В. Зазимко. Історія життя та вектор щодо майбутнього в осіб з онкологічними захворюваннями/ І. В. Березко. Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами/ О. М. Шиловська. Релігія в контексті психологічного здоров'я особи/ Є. В. Степура. Вплив соціокультурних текстових зразків на самопроектування особистості/ І. Л. Гудінова.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Рудницкая С.Ю.
Назва : Продуктивні і стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досівду особистості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 19-40 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примітки : Бібліогр.: с. 36-40 (28 назв)
УДК : 159.923.2:81'23
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна генермевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): досвід--дискурс--дискурсивне конструювання досвіду--інтерпретація--зовнішній контекст--внутрішній контекст--стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досвіду особистості
Анотація: У статті представлено теоретичне узагальнення проблеми дискурсивного конструювання досвіду особистості в руслі психологічної геменевтики як інтеграції окремих різнорідних "дискурсивних реальностей" індивіда в зв'язну цілісність шляхом мовленнєвих практик у процесі особистісного смислотворення (смисловідтворення). Підкреслено, що основним видом дискурсивного конструювання досвіду постає конструювання наративне, результатом якого є мультинаратив, розшарований на окремі просторово-часові, подієві й емоційно-ціннісні складові. Обгрунтовано, що провідним механізмом наративного конструювання особистісного досвіду є інтерпретація - механізм смислового збагачення текстового повідомлення, відкриття в ньому сенсу, відсутнього в початковому тексті (не закладеного в текст його автором). Визначено, що продуктивний перебіг інтерпретаційних процесів особистості зумовлено взаємодією зовнішнього і внутрішнього контекстів. Показано, що наявність внутрішнього контексту як ціннісно-смислового фрейму сприйняття реальності та взаємодії з нею є необхідною передумовою породження інтерпретаційних процесів особистості. Достатньою умовою інтерпретації виступає зовнішній контекст. Як стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досвіду виділено зовнішньоконтекстуальні і внутрішньоконтекстуальні домінанти, при яких текст суб'єкта жорстко фіксується щодо зовнішнього і внутрішнього контекстів.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Зазимко О.В.
Назва : Конструювання досвіду в процесі розвитку особистості юнаків: вікові особливості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 83-98 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примітки : Бібліогр.: с. 95-98 (14 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): конструювання досвіду--осмислення досвіду--інтерпретація досвіду--розвиток особистості--юнацький вік
Анотація: Робота присвячена з'ясуванню психологічних новоутворень юнацького віку, які сприяють розвитку здатності до конструювання досвіду. Конструювання досвіду розглядається в розумінні Н.В. Чепелевої як засіб побудови смислової системи, що дозволяє вирішувати нові ситуації, для яких у особистості не було готових схем. Аналітичний огляд психологічних досліджень дозволив виділити основні вікові надбання юнаків, які зумовлені соціокультурною ситуацією розвитку та формуванням певних метакогніцій. Необхідною умовою конструювання досвіду є здатність до його осмислення, яка формується в юнацькому віці. ЇЇ формування забезпечує досягнення інтелектуальної зрілості з інтенсивним розвитком мисленнєвих процесів та самосвідомості особистості. Юнаки стають здатними для породження знань про себе на новому якісному рівні, що сприяє творчому ставленню до навколишніх дискурсивних практик. Сформованість певних метакогнітивних здатностей та соціальна ситуація розвитку осіб юнацького віку сприяють утворенню наступного вікового здобутку - самостійній постановці життєвих завдань. Формування в юнацькому віці усвідомлення неперервності та наступності часу життєвої перспективи забезпечує адекватність постановки життєвих цілей та передбачення вирішень життєвих завдань. Формування потреби "бути відмінними від інших" забезпечує унікальність футуристичного наративу. Формування світогляду як цілісної картини світу та вирішення проблем самовизначення сприяють усталенню ціннісних орієнтацій, які формуються за допомогою "зчитування" і засвоєння існуючих смислів соціокультурного досвіду та за допомогою смислопородження як якісної зміни в їхньому розумінні й інтерпретації. Включення особистості юнацького віку в більш багатоаспектне соціальне життя на фоні визначених вікових надбань спонукає до вироблення нових схем інтерпретації досвіду. За умови збалансованого співвідношення особистісної свободи і відповідальності за наслідки власної мінливості юнаки стають здатними до вироблення альтернативних смислових схем інтерпретації досвіду.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 2 : Психологічна герменевтика. Вип. 12
Вихідні дані : Київ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020
Кільк.характеристики :144 с.: табл., рис.
ISSN: 2072-4772
Ціна : 13.00 р.
УДК : 159.9.01:801.73(082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна герменевтика
Зміст : Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості/ Н. В. Чепелева. Продуктивні і стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досівду особистості/ С. Ю. Рудницкая. Задачний підхід до конструювання особистісного досвіду/ М. Л. Смульсон. Конструктивізм у контексті зміни статусу знання/ І. В. Лебединська. Особливості дискурсивної практики при наданні дистанційної психологічної підтримки/ О. О. Зарецька. Конструювання досвіду в процесі розвитку особистості юнаків: вікові особливості/ О. В. Зазимко. Теоретичне підгрунтя діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного констрауювання досвіду/ О. М. Шиловська. Теоретико-методичні основи та структурно-змістові складові програми тренінгу наративної компетентності особистості/ Н. В. Чепелєва, С. Ю. Рудницька, К. В. Гуцол. Дискурсивне конструювання професійного досвіду працівниками освіти/ І. Л. Гудінова.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

21.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Чепелева Н. В.
Назва : Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 4-18 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примітки : Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): конструювання досвіду--інтерпретація--контекст--дискурс--смисл--інтерпретаційна схема--метакогніції
Анотація: Метою статті є обгрунтування ролі інтерпретації як одного з провідних механізмів конструювання досвіду особистості, що розвивається. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті психолого-герменевтичного підходу визначено як приведення соціокультурної та особистісної інформації в систему, організацію такої інформації у зв'язні структури, що допомагають осягнути її смисл. Визначено, щи дискурсивне конструювання досвіду передбачає процес його трансформації з особистісного досвіду в особистісний - освоєний, привласнений, осмислений, асимільований, проінтерпретований, тобто вибудований самою особистістю. Інтерпретація тлумачиться як осмислення тексту, яке призводить до вбачання в повідомленні деякого смислу, відсутнього в самому тексті. Вона є механізмом смислового збагачення тексту, що здійснюється завдяки зануренню у контекст - особистісний, діяльнісний, культурний. Саме він і задає ті чи інші інтепретаційні рамки (або схеми), котрі, з одного боку, обмежують смисловий простір тексту, дозволяючи відкинути несуттєві смисли, з іншого - розширюють його, збалачуючи новим розумінням змісту повідомлення, сприяючи тим самим породженню, синтезу нових смислів. Дискурс при цьому тлумачиться як текст в контексті його породження та сприймання. Велику роль в процесі інтерпретації відіграє взаємодія зовнішнього та внутрішньокого контекстів, що й уможливлює синтез нового смислу, який і забезпечує дискурсивне конструювання досвіду особистості. Показано, що однією з умов інтерпретації особистого досвіду та трансформації його в досвід особистісний є сформованість у людини основних метакогніцій - рефлексії, децентрації, інтелектуального ініціювання та стратегічності інтелекту.
Знайти схожі

22.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 81.23:159.923.2/А 43
Автор(и) : Колобова І.Б.
Назва : Смислова структура особистості в автобіографічних наративах
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 116-132 (Шифр 159.9.01:801.73(0/А 43-412404491)
Примітки : Бібліогр.: с. 127-132 (29 назв)
УДК : 81.23:159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): смислова структура--інтерпретація досвіду--ексзистенційна логіка--особистісні смисли
Анотація: Статтю присвячено дослідженню смислової сфери особистості в розрізі наративного конструювання досвіду. Представлено, що інтерпретація особистісного досвіду включає, перш за все, процеси смислопоглинання та смислотворення різної глибини та змісту. Осмислення досвіду в контексті психогерменевтичних досліджень артикулюється як зіткнення соціального та індивідуального смислів, зокрема переміщення зовнішніх семіотичних знаків у внутрішній контекст та перекодування його не тільки на візуальні, а й на текстові елементи. Обгрунтовано тлумачення особистісних смислів як оцінно-емоційного ставлення до досвіду. Доведено, що аналіз особистісних смислів відкриває ціле поле для психологічних досліджень. Представлено ряд переваг у використанні наративного підходу для дослідження смислів, зокрема, вивчення динаміки і закономірностей трансформацій смислових утворень, перебудову смислової системи особистості, вилучення життєвої логіки та переконань, відповідальних за продуктивну та глибоку інтерпретацію життєвого досвіду. Узагальнено результати дослідження смислів різними авторами та визначено структурні складові смислової сфери особистості, що виступають предметом наративного аналізу, а саме: особистісні цінності (аксіологічний зріз); ситуативні особистісні смисли (ствердження, переконання, висновки); ексзистенційна логіка (життєва ідеологія); мотиви, наміри потреби (інтенціональний зріз). Розкрито поняття ексзистенційної (життєвої) логіки, що лежить в основі наділення смислом окремих подій, явищ, життя в цілому, а також у формуванні відношення до себе та Інших через призму своєї базової концепції життя.
Знайти схожі

23.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.923.2/А 43
Автор(и) : Чепелева Н.В.
Назва : Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 26-38 (Шифр 159.9.01:801.73(0/А 43-412404491)
Примітки : Бібліогр.: с. 35-38 (17 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): наративне конструювання досвіду--розвиток особистості--контекст--інтерпретація--модель--смисл--дискурс
Анотація: У межах психогерменевтичного підходу особистісний досвід розглядається як смислова система. Вона конструюється в межах плинних ситуацій шляхом відбору значимих для особистості подій та впорядкування їх у певні дискурсивні структури. Обгрунтовано, що основним видом дискурсивного конструювання досвіду є наративне конструювання, а його провідним механізмом виступає інтерпретація. Наратив тлумачиться як когнітивна схема конструювання смислу через тематичне розташування фактів у вигляді організованих сюжетів, які спираються на соціокультурні та особистісні конструкти. Показано, що наративне конструювання досвіду є одним із важливих умов розвитку особистості. Визначено, що процес дискурсивного конструювання довіду великою мірою визначається зовнішнім (соціокультурним) та внутрішнім (особистим) контекстами, які виступають у ролі інтерпретаційних схем осмислення досвіду особистості. Запропоновано структурно-смислову модель наративного конструювання досвіду особистості, що розвивається. Модель включає: види наративного конструювання досвіду (квазінаратив, наратив, метанаратив); його типи (ситуативний, подієвий, смисловий); одиниці досвіду (факти, ситуації, події, тезауруси, лейтмотиви); характеристику його об'єктивації в наративі особистості, що видозмінюється залежно від біологічного, соціального та особистісного вимирів розвитку.
Знайти схожі

 
Статистика
за 07.08.2024
Кількість запитів 40964
Кількість відвідувачів 843
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя