Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Вікова психологія -- Підлітки<.>
Загальна кількість знайдених документів : 40
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40  
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.4+159.922/Є 15-587809 рукописний текст
Автор(и) : Євдокимова, Наталя Олексіївна
Назва : Участь у скаутському русі як психологічна умова розвитку національної самосвідомості підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2003
Кільк.характеристики :208 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 168-187.
УДК : 159.922.4+159.922.73-053.6 + 159.922.4 + 159.922.73-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Розвиток самосвідомості
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): національна самосвідомість--національна ідентифікація--самоідентифікація--когнітивний--самооцінка--рівень домагань--соціально-психологічні очікування--образ я--підлітковий вік--скаутинг--скаутський рух
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню психологічної сутності, структури, складових національної самосвідомості, засобів її формування та розвитку, психологічних особливостей впливу скаутського руху на розвиток національної самосвідомості підлітків. Доведено, що реалізація експериментальної програми наповнює самосвідомість підлітка додатковими позитивними мотивами, потребами, прагненнями, установками, ціннісними орієнтирами, стимулами, інтересами, ідеалами, які у свіїй єдності визначально впливають на становлення особистості, стаючи високоефективними спонуками її навчання, виховання, розвитку.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6:/Є 15-263273 рукописний текст
Автор(и) : Євдокимова, Тетяна Олексіївна
Назва : Розвиток екологічної свідомості підлітків - учасників скаутського руху : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2007
Кільк.характеристики :208 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 194-215.
УДК : 159.922.73-053.6:502/504+37.015.3:504.75 + 159.922.73-053.6:502/504 + 37.015.3:504.75
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Екологічна свідомість
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): екологічна свідомість--екорозвиваюче середовище--природоцентричне самоусвідомлення--відповідальність--самореалізація--скаутський рух
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню структури екологічної свідомості та визначенню психолого-педагогічних засобів ефективності її розвитку у підлітків - учасників скаутського руху. Виокремлено й узагальнено у відповідній моделі структурні компоненти екологічної свідомості особистості. Виявлено критерії та рівні розвитку екологічної свідомості підлітків. Вказано на наобхідність розвитку зазначеного феномена засобами екорозвивального середовища скаутського руху, що сприяє активізації екологіної активності особистості, її самореалізації, відповідальному ставленню до власного та суспільного розвитку, творчого роз'язанню екологіних проблем.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.7-053.6+3/А 65-120299 рукописний текст
Автор(и) : Ангеліс, Катерина Олегівна
Назва : Розвиток особистісної рефлексії у пізнавальній активності підлітків : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2010
Кільк.характеристики :198 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 199-224.
УДК : 159.922.7-053.6+37.015.3:159.955.4+159.955.4 + 159.922.7-053.6 + 37.015.3:159.955.4 + 159.955.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Особистісна рефлексія
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): пізнавальна активність--самоорганізація--самомобілізація--трансцендентне передбачення--культурно-етична ідентифікація
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню особистісної рефлексії у пізнавальній активності на уроках української та зарубіжної літератури.У роботі розроблено концептуальну модель розвитку особистісної рефлексії в підлітковому віці. Виокремлено механізм особистісної рефлексії підлітка, а саме:1) механізм самоорганізації; 2)механізм самомобілізації ; 3)механізм перенесення;4) механізм культурно-етнічної ідентифікації; 4) механізм трансцендентного передбачення. запропоновану схему психолого-педагогічних впливів на учнів з метою розвитку іх особистісної рефлексії і пізнавальної активності, яка базується на активних методах навчання, зокрема дискусіях, творчих завданнях на уроках української та зарубіжної литературиі психологічного тренінгу. Обрано психолого-педагогічні засоби стимулювання пізнавальної активності підлітків: створення ситуацій, коли учень має обгрунтувати свою думку, задавати запитання іншим суб"єктам по взаємодії. здійснення рецензування текстів, творчих робіт, надання допомоги однокласникам, якщо вони її потребують, виконання так званих "завдань+", розрахованих на вивчення додаткової літератури, прийняття участі у навчальних бесідах, дискусіях, моделювання самоперевірки, аналізу власних знань, сомокорекції, тощо. Доведено, що процес формування особистісної рефлексії, який відбувається в ході навчальної діяльності. зумовлюється пізнавальною активністю школярів через діалогічне наповнення мотиваційної, змістовної та операційної сторінпізнавальної діяльності. Обгрунтовано, що становленню особистісної рефлексії сприяє пізнавальна діяльність підлітків, яка передбачає здійснення міжетнічної комунікації школярів в ситуаціях когнітивного дисонансу.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/А 76-664988 рукописний текст
Автор(и) : Апетик, Наталія Михайлівна
Назва : Моральна саморегуляція як умова попередження девіантної поведінки підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Чернівці, 2001
Кільк.характеристики :231 с.: табл., рис.
Колективи : Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича (Чернівці)
Примітки : Бібліогр.: с. 194-217.
УДК : 159.922.73-053.6-056.49+316.624-053.6+37.015.31:17 + 159.922.73-053.6-056.49 + 316.624-053.6 + 37.015.31:17
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Девіантна поведінка
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): девіантна поведінка--соціальна норма--детермінанти--моральна соморегуляція
Анотація: У дисертації представлено теоретичний та експериментальний аналіз проблеми моральної саморегуляції як умови попередження девіантної поведінки підлітків. У роботі проаналізовано суть, види та детермінанти поведінкових відхилень дітей підліткового віку. виявлене суттєве значення моральної саморегуляції у виникненні поведінкових аномалій стимулювало до теоретичного аналізу та експериментального дослідження специфіки її прояву в період підліткового віку. розроблена та апробована програма тренінгових занять по становленню моральної регуляції поведінки в підлітковому віці. отримані експериментальні дані засвідчили доцільність та ефективність реалізації розробленої програми морального виховання підростаючого покоління, необхідність поширення її з метою морального розвитку дітей підліткового віку, становлення в них моральної поведінки, що сприятиме попередженню поширення відхилень у їхній поведінці.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6-/Б 43-361905 рукописний текст
Автор(и) : Белінська, Інна Анатоліївна
Назва : Психологічні типи відхилень у розвитку підлітків з алкогольно узалежненої сім`ї : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2000
Кільк.характеристики :218 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 167-201.
УДК : 159.922.73-053.6-056.49:613.81+159.922.76 + 159.922.73-053.6-056.49:613.81 + 159.922.76
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Розвиток особистості
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): відхилення у розвитку--особистість--дисфункційні родини--співзалежність--підлітки--типи поведінки
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене виявленню психологічних закономірностей розвитку особистості у алкогольно узалежненій родині. Виявлені чинники, що зумовлюють відхилення у становленні мотивації та поведінки підлітків з дисфункційної сім`ї. Розроблено та апробовано систему занять та комплекс вправ, спрямованих на нейтралізацію негативного впливу соціальної ситуації розвитку дітей у таких родинах.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.015.3:005.32+3/В 41-214616 рукописний текст
Автор(и) : Вічалковська , Наталія Калинівна
Назва : Активація розвитку допитливості школярів підліткового віку : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Луцьк, 2003
Кільк.характеристики :213 с.: табл., рис.
Колективи : Волинський державний університет ім. Лесі Українки (Луцьк)
Примітки : Бібліогр.: с. 195-213.
УДК : 37.015.3:005.32+37.015.3:159.922.7+37.015.3:159.955 + 37.015.3:005.32 + 37.015.3:159.922.7 + 37.015.3:159.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Допитливість
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): допитливість--формування--активація--компоненти допитливості--психологічна структура--метафора
Анотація: Розкрито зміст поняття допитливості як системної якості особистості, що забезпечує її пізнавальну активність, готовність до засвоєння нової інформації. Дано узагальнену характеристику особливостей особливостей допитливості. Визначено психологічну структуру допитливості учнів-підлітків, розкрито рівні її розвитку допитливості школярів. Розроблено й апробовано діагностичну процедуру, спрямовану на вивчення динаміки в умовах динаміки допитливості в умовах навчального процесу, а також комплексну програму Активізація розвитку школярів у процесі учбової діяльності". На основі експерименту обгрунтовано вплив засобу на метафори на розвиток допитливості учнів у навчальному процесі при вивченні ними предметів не лише гуманітарного, але й природно-математичного циклів.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6+/В 88-261605 рукописний текст
Автор(и) : Вус, Віктор Ілларіонович
Назва : Особливості аксіогенезу підлітків у процесі релігійної освіти : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2012
Кільк.характеристики :248 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 226-248.
УДК : 159.922.73-053.6+159.923.32 + 159.922.73-053.6 + 159.923.32
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Релігійна освіта
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): аксіогенез--аксіосфера особистості--релігійна освіта--підлітки
Анотація: Дисертація присвячена питанню генези духовно-моральної сфери особистості сучасних підлітків. Висвітлюються теоретичні та практичні аспекти цієї проблеми. Визначаються чинники, що обумовлюють аксіогенез людини з вираженим інтересом до містично-трансцендентальної сфери. Обгрунтовуються методологічні засади емпіричного дослідження особливостей духовно-морального становлення підлітків. Здійснюється виклад отриманих емпіричних даних;обговорюються позитивні та негативні наслідки релігійно-етичної спрямованості навчально-виховного процесу закладів освіти на розвиток ціннісно-смислової сфери підлітків. Аналізується ефективність застосування різних форм та методів християнської релігійної освіти при здійсненні ціннісно-формувального впливу на аксіосферу підлітків. Здійснюється визначення особливостей формуання духовно-моральних цінностей у підлітків в умовах сільського та урбаністичного соціокультурного середовища; порівнюється ієрархія системи цінностей підлітків-учнів закладів традиційної освіти та підлітків-вихованців закладів християнської релігійної освіти. Розглядаються сучасні психолого-педагогічні методи формування духовно-моральних цінностей, що застосовуються у навчально-виховному процесі християнських релігійних закладів освіти. Запропонована навчальна програма, яка спрямована на формування в учнівської молоді духовно-моральних цінностей. Визначаються шляхи оптимізації практичних підходів щодо формування цих цінностей.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6+/Г 13-036148 рукописний текст
Автор(и) : Гаваші, Світлана Йосипівна
Назва : Психологічні особливості егоцентризму в музичній творчості піділітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2008
Кільк.характеристики :206 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 184-196.
УДК : 159.922.73-053.6+159.954.4:78
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Егоцентризм
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): егоцентризм--музична творчість--музичний розвиток--підлітковий вік--рефлексія--децентрація--самоактуалізація
Анотація: Егоцентризм відіграє як позитивну, так і негативну роль у музичному розвитку юного музиканта. Позитивний прояв когнітивного егоцентризму пов"язаний зі специфікою музичного мислення і музичної уяви. Тобто, віднайденням власної пізнавальної позиції. Водночас негативна роль особистісного егоцентризму проявляється у центрації підлітків на музичній діяльності, що обумовлено невмінням налагодити контакти з оточуючими.Як когнітивна власність егоцентризм сприяє: а) розумінню самодостатності й предметної визначеності музичних творів; б) зосередженню на предметі творчості та прагненню до целевизначеної організації діяльності; в) розумінню композиційних характеристик музичних творів й особистісному сприйняттю музики. Як особистісна властивість егоцентризм зумовлює такі позитивні прояви: представлення власної музичної творчості як соціально значущої, що накладає на соціальне середовище певні зобов"язання. Виявлено: підлітки з високим рівнем егоцентризму найчастіше засвідчують достатньо високий і середній рівень музичного розвитку, домінування когнітивного, емоційного компонентів. Оптимальнім, за результатами нашого дослідження є середній рівень егоцентризму, що пов"язаний із емоційним і поведінковим компонентами музичного розвитку. Неефективним виявляється поєднання низького рівню егоцентризму та низького рівня показників музичного розвитку. Розвиток рефлексії, децентрації , кумунікативних умінь не лише сприяють профілактиці та корекції егоцентризму, а також формують схильність до самоактулізації й позитивне ставлення до соціальних стосунків.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-058.86/Г 57-196563 рукописний текст
Автор(и) : Гошовський , Ярослав Олександрович
Назва : Становлення образу "Я" в підлітків школи-інтернату в умовах депривації батьківського впливу : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 1995
Кільк.характеристики :177 с.: рис., табл.
Колективи : Інситут психології АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 158-177.
УДК : 159.922.73-058.862
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Образ "Я"
Педагогічна психологія-- Школа-інтернат
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підлітки--самовизначення--образ я--підліткова депривація--школа-інтернат
Анотація: В дослідженні здійснений теоретичний аналіз змісту, критеріїв і механізмів становлення образу "Я" в підлітків школи-інтернату. Розроблена концептуально-описова модель особистісних детермінант образу "Я" депривованих підлітків. Вивчено процес становлення образу "Я" в підлітків , що мають досвід депривації різного типу. Проведений порівняльний аналіз становлення образу "Я" в підлітків, що різняться тривалістю перебування в депривованому стані.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6+/Г 57-337885 рукописний текст
Автор(и) : Гоян, Ігор Миколайович
Назва : Психолого-педагогічні особливості розвитку моральної поведінки підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Івано-Франківськ, 1997
Кільк.характеристики :183 с.: табл., рис.
Колективи : Прикарпатський університет імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ)
Примітки : Бібліогр.: с. 138-150.
УДК : 159.922.73-053.6+37.015.31:17 + 159.922.73-053.6 + 37.015.31:17
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Моральна поведінка
Вікова психологія-- Підлітки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): моральна поведінка--моральний розвиток--підлітки--ціннісні орієнтації--саморегуляція
Анотація: В дослідженні проведений теоретичний аналіз сучасного стану проблеми морального розвитку підлітків. Розкрито зміст та особливості поведінки підлітків, що зумовлені соціальними причинами та їх особистісними індивідуально-психологічними характеристиками. Визначено рівні розвитку моральної поведінки підлітків і досліджено ефективність психологічних засобів впливу на їх особистісну саморегуляцію. Виявлено умови та чинники. що забезпечують оптимізацію процесу розвитку моральної поведінки підлітків.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40  
 
Статистика
за 14.09.2024
Кількість запитів 42413
Кількість відвідувачів 1175
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя