Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Вікова психологія -- Підлітки<.>
Загальна кількість знайдених документів : 40
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40  
1.
37.015.3:005.32+37.015.3:159.922.7+37.015.3:159.955
В 41


    Вічалковська , Наталія Калинівна.
    Активація розвитку допитливості школярів підліткового віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Вічалковська Наталія Калинівна ; наук. кер. Денисюк А. С. ; Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк, 2003. - 213 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 195-213. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Допитливість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
допитливість -- формування -- активація -- компоненти допитливості -- психологічна структура -- метафора
Анотація: Розкрито зміст поняття допитливості як системної якості особистості, що забезпечує її пізнавальну активність, готовність до засвоєння нової інформації. Дано узагальнену характеристику особливостей особливостей допитливості. Визначено психологічну структуру допитливості учнів-підлітків, розкрито рівні її розвитку допитливості школярів. Розроблено й апробовано діагностичну процедуру, спрямовану на вивчення динаміки в умовах динаміки допитливості в умовах навчального процесу, а також комплексну програму Активізація розвитку школярів у процесі учбової діяльності". На основі експерименту обгрунтовано вплив засобу на метафори на розвиток допитливості учнів у навчальному процесі при вивченні ними предметів не лише гуманітарного, але й природно-математичного циклів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Денисюк , Антоніна Степанівна \наук. кер.\; Волинський державний університет ім. Лесі Українки (Луцьк)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.922.73-053.6-056.49+316.624-053.6+37.015.31:17
А 76


    Апетик, Наталія Михайлівна.
    Моральна саморегуляція як умова попередження девіантної поведінки підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Апетик Наталія Михайлівна ; наук. кер. Тарновська О. С. ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці, 2001. - 231 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 194-217. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Девіантна поведінка--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
девіантна поведінка -- соціальна норма -- детермінанти -- моральна соморегуляція
Анотація: У дисертації представлено теоретичний та експериментальний аналіз проблеми моральної саморегуляції як умови попередження девіантної поведінки підлітків. У роботі проаналізовано суть, види та детермінанти поведінкових відхилень дітей підліткового віку. виявлене суттєве значення моральної саморегуляції у виникненні поведінкових аномалій стимулювало до теоретичного аналізу та експериментального дослідження специфіки її прояву в період підліткового віку. розроблена та апробована програма тренінгових занять по становленню моральної регуляції поведінки в підлітковому віці. отримані експериментальні дані засвідчили доцільність та ефективність реалізації розробленої програми морального виховання підростаючого покоління, необхідність поширення її з метою морального розвитку дітей підліткового віку, становлення в них моральної поведінки, що сприятиме попередженню поширення відхилень у їхній поведінці.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Тарновська , Олександра Семенівна \наук. кер.\; Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича (Чернівці)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
37.015.3:005.32:159.954+159.928-053.6
М 11


    Музика, Олена Оксентівна.
    Мотивація творчої активності технічно обдарованих підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Музика Олена Оксентівна ; наук. кер. Кульчицька О. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2001. - 181 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 162-174. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творча діяльність--Обдарованість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
мотивація -- творча активність -- технічна обдарованість -- підлітки
Анотація: Дисертацію присвячено розгляду мотивації творчої активності як провідного чинника розвитку технічної обдарованості в підлітковому віці. Досліджується взаємозв'язок мотивації досягнення, статусних та афілятивних мотивів у процесі становлення технічно обдарованої особистості. Виділяються гіперсоціальний, конвенційний, тривожний конформний та контрсоціальний типи мотивації творчої активності. Аналізується вікова динаміка та індивідуальні особливості мотиваційної сфери обдарованих підлітків і виділяються особистісні риси, що сприяють розвитку технічної обдарованості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кульчицька, Олена Іполитівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.922.73-053.6+159.955.4
К 63


    Комар, Таїсія Василівна.
    Особистісна рефлексія як чинник соціального становлення підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Комар Таїсія Василівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 204 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 178-196. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Соціальне становлення--Дисертації
   Педагогічна психологія--Рефлексія--Диссертации

   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
особистісна рефлексія -- соціальне становлення -- ПІДЛІТКИ -- ЕКСПЕРИМЕНТ -- ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню особистісної рефлексії як чинника соціального становлення підлітків. У роботі поглиблюється уявлення про механізми та психологічні особливості становлення рефлексії підлітків. Деталізовано механізми засвоєння соціальних цінностей і їхнє залучення до процесу рефлексії. Виявлено структурне місце рефлексії в загальній системі самосвідомості підлітків. Також з'ясовано можливість використання спеціальних інструментальних засобів з метою формування умінь і навичок рефлексії та їхнього виявлення в діяльності. З'ясовано вплив особистісно-рефлексивного чинника на засвоєння та діяльнісне вираження соціальних норм.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.922.73-053.6+159.923.32
В 88


    Вус, Віктор Ілларіонович.
    Особливості аксіогенезу підлітків у процесі релігійної освіти [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Вус Віктор Ілларіонович ; наук. кер. Кокун О. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 248 с. : табл. - Бібліогр.: с. 226-248. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Релігійна освіта--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
аксіогенез -- аксіосфера особистості -- релігійна освіта -- підлітки
Анотація: Дисертація присвячена питанню генези духовно-моральної сфери особистості сучасних підлітків. Висвітлюються теоретичні та практичні аспекти цієї проблеми. Визначаються чинники, що обумовлюють аксіогенез людини з вираженим інтересом до містично-трансцендентальної сфери. Обгрунтовуються методологічні засади емпіричного дослідження особливостей духовно-морального становлення підлітків. Здійснюється виклад отриманих емпіричних даних;обговорюються позитивні та негативні наслідки релігійно-етичної спрямованості навчально-виховного процесу закладів освіти на розвиток ціннісно-смислової сфери підлітків. Аналізується ефективність застосування різних форм та методів християнської релігійної освіти при здійсненні ціннісно-формувального впливу на аксіосферу підлітків. Здійснюється визначення особливостей формуання духовно-моральних цінностей у підлітків в умовах сільського та урбаністичного соціокультурного середовища; порівнюється ієрархія системи цінностей підлітків-учнів закладів традиційної освіти та підлітків-вихованців закладів християнської релігійної освіти. Розглядаються сучасні психолого-педагогічні методи формування духовно-моральних цінностей, що застосовуються у навчально-виховному процесі християнських релігійних закладів освіти. Запропонована навчальна програма, яка спрямована на формування в учнівської молоді духовно-моральних цінностей. Визначаються шляхи оптимізації практичних підходів щодо формування цих цінностей.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кокун, Олег Матвійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
(159.952.13+159.942):37.032
Н 19


    Назарець, Людмила Миколаївна.
    Особливості емоційної регуляції в формуванні пізнавальних інтересів підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Назарець Людмила Миколаївна ; наук. кер. Павелків Р. В. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т . - Рівне, 2009. - 220 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 203-219. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Емоційна регуляція--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
пізнавальний інтерес -- мотив -- мотивація -- навчально-пізнавальна діяльність -- підлітки -- формування інтересів -- емоційна регуляція
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі пізнавальних інтересів підлітків, актуальність якої набуває особливого значення в умовах зміни традиційних поглядів на навчально-виховний процес. проведено теоретичний аналіз дослідження даної проблеми вітчизняними та зарубіжними психологами. У консунтуальному експерименті досліджено змістовні характеристики пізнавального процему (рівень інтенсивності прояву, предметна спрямованість, характер) та встановлено особливості динаміки пізнавальних інтересів підлітків. Експерементально визначено особливості емоційного впливу на процес формування пізнавальних інтересів учнів. Розроблено та апробовано авторську психологічну програму формування пізнавальних інтересів підлітків засобами емоційної регуляції. Матеріали дослідження можуть бути використані в практичній діяльності психологічних служб середніх та загальноосвітніх закладів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Павелків, Роман Володимирович \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.922.73-053.6-056.49
П 16


    Панасенко, Наталія Миколаївна.
    Особливості образу "Я" акцентуйованих підлітків з девіантною поведінкою [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Панасенко Наталія Миколаївна ; наук. кер. Болтівець С. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 200,[35] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 177-200. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Девіантна поведінка--Дисертації
   Педагогічна психологія--Я-образ--Дисертації

   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
образ "я" -- самооцінка -- саморегуляція -- девіантна поведінка -- агресивна поведінка -- адиктивна поведінка -- деліквентна поведінка
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі формування образу "я" у акцентуйованих підлітків з девіантною поведінкою. Поглиблено розуміння взаємозв'язків акцентуацій характеру з девіантною поведінкою та трансформацією образу "Я" в підлітковому віці. Виявлено особливості складових компонентів образу "Я" акцентуйованих підлітків з девіантною поведінкою: когнітивного, емоційно-ціннісного та поведінкового.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Болтівець, Сергій Іванович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
159.922.73-053.6-056.49
З-13


    Завацька, Наталія Євгенівна.
    Особливості особистісної диференціації узалежненої поведінки підлітків та її корекція [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Завацька Наталія Євгенівна ; наук. кер. Третьяченко В. В. ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2003. - 225 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 162-193. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Узалежнена поведінка--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
ПІДЛІТКИ -- ОСОБИСТІСНІ особливості -- узалежнена поведінка -- опіоїди -- канабіноїди -- АЛКОГОЛь -- АГРЕСІЯ -- ПСИХОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ
Анотація: У дисертації досліджуються особистісні особливості підлітків з узалежненною поведінкою і викладається програма її психологічної корекції. Проведено порівняльний аналіз особистісних особливостей підлітків відповідно до різновиду вживаної наркотичної речовини. Виявлено різні види агресії підлітків під дією різних наркотичних речовин. Доведено, що на стадії психічної узалежненості від наркотиківвиникає нівелювання особистісних особливостей, на перший план виступають згрубіння, брутальність, цинізм. Був розроблений комплекс вправ, специфічних до особистісної диференціації підлітків з узалежненою поведінкою.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Третьяченко, Вікторія Віталіївна \наук. кер.\; Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля (Луганськ). Кафедра психології
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.954.2-053.6(048)
Ч-46


    Череповська, Наталія Іванівна.
    Особливості формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Череповська Наталія Іванівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 236 с. : табл., рис., мал. - Бібліогр.: с. 174-192. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Символізація--Художня творчість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
символічний образ -- процес символізації -- подвійне кодування -- художньо-графічна творчість -- аналогізування -- образотворення -- психологія творчості -- метод піктограми -- підлітки
Анотація: У дисертації досліджено формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків та представлено його як творчий процес символізації. Встановлено загальні закономірності пароцесу символізації в художньо-графічній діяльності підлітків та створено класифікацію символічних образів. Виявлено багатофункціональність образу уявлення в процесі символізації. З'ясовано механізм формування символічного образу - мисленнєві дії аналогізування, які наскрізь пронизують процес символізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
159.922.73-053.6+159.923.2
К 11


    Краєва, Оксана Анатоліївна.
    Подолання кризи ідентичності в підлітковому віці [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Краєва Оксана Анатоліївна ; наук. кер. Зливков В. Л. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2014. - 260 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 195-218. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Ідентичність--Кризи--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
КРИЗА ІДЕНТИЧНОСТІ -- ПІДІЛІТКи -- Я-концепція -- СТРУКТУРА особистості -- Рефлексивна свідомість -- подолання кризи ідентичності
Анотація: В роботі обґрунтовано концептуальний підхід до вивчення кризи ідентичності підлітків, розроблено модель кризи ідентичності. Запропоновано програму діагностики дослідження особливостей показників кризи ідентичності підліткового віку. Емпірично досліджено складові фізичної, особистісної та соціальної ідентичності, особливості прояву її кризи, проаналізовано їх динаміку у підлітків 13-14 років. Розроблено тренінгову програму для подолання кризи ідентичності у підлітків для застосування у закладах освіти.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Зливков , Валерій Лаврентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
159.922.73-053.6-056.49:316.472.3+159.964.3
П 12


    Павелків, Віталій Романович.
    Психологічні засоби корекції міжособистісних стосунків у підлітків з агресивною поведінкою [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Павелків Віталій Романович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 277 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 191-204. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Міжособистісні стосунки--Агресія--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
агресія -- агресивна поведінка -- самооцінка -- міжособистісні відносини -- соціометричний статус -- продуктивне середовище
Анотація: Роботу присвячено проблемі психологічних чинників агресивної поведінки підлітків та шляхів її корекції в умовах освітнього закладу. Одержано нові дані стосовно специфічних рис агресивної поведінки у підлітковому віці. Показано вплив самоставлення, мотивів та соціально-моральних цінностей на агресивну поведінку підлітків. Виявлено зумовленість агресивної поведінки підлітків їхніми стосунками з однолітками, вчителями та батьками. Створено й апробовано програму корекції агресивної поведінки підлітків в умовах продуктивного розвивального середовища.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

12.
159.922.73-053.6+159.954.4:78
Г 13


    Гаваші, Світлана Йосипівна.
    Психологічні особливості егоцентризму в музичній творчості піділітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гаваші Світлана Йосипівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 206 с. - Бібліогр.: с. 184-196. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Егоцентризм--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
егоцентризм -- музична творчість -- музичний розвиток -- підлітковий вік -- рефлексія -- децентрація -- самоактуалізація
Анотація: Егоцентризм відіграє як позитивну, так і негативну роль у музичному розвитку юного музиканта. Позитивний прояв когнітивного егоцентризму пов"язаний зі специфікою музичного мислення і музичної уяви. Тобто, віднайденням власної пізнавальної позиції. Водночас негативна роль особистісного егоцентризму проявляється у центрації підлітків на музичній діяльності, що обумовлено невмінням налагодити контакти з оточуючими.Як когнітивна власність егоцентризм сприяє: а) розумінню самодостатності й предметної визначеності музичних творів; б) зосередженню на предметі творчості та прагненню до целевизначеної організації діяльності; в) розумінню композиційних характеристик музичних творів й особистісному сприйняттю музики. Як особистісна властивість егоцентризм зумовлює такі позитивні прояви: представлення власної музичної творчості як соціально значущої, що накладає на соціальне середовище певні зобов"язання. Виявлено: підлітки з високим рівнем егоцентризму найчастіше засвідчують достатньо високий і середній рівень музичного розвитку, домінування когнітивного, емоційного компонентів. Оптимальнім, за результатами нашого дослідження є середній рівень егоцентризму, що пов"язаний із емоційним і поведінковим компонентами музичного розвитку. Неефективним виявляється поєднання низького рівню егоцентризму та низького рівня показників музичного розвитку. Розвиток рефлексії, децентрації , кумунікативних умінь не лише сприяють профілактиці та корекції егоцентризму, а також формують схильність до самоактулізації й позитивне ставлення до соціальних стосунків.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
159.922.73-053.6+37.018.1
С 38


    Синютка, Людмила Петрівна.
    Психологічні особливості життєвого самовизначення підлітка в сім'ї [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Синютка Людмила Петрівна ; наук. кер. Орбан Л. Е. ; Прикарпат. ун-т ім. В. Стефаника. - Івано-Франківськ, 1997. - 191 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 148-167. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Самовизначення--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
життєве самовизначення -- етнопсихологічні особливості -- ціннісні орієнтації -- інситут сім'ї -- міжособистісна взаємодія
Анотація: На основі матеріалів наукового дослідження теоретично обґрунтовано і експериментально доведено, що самовизначення підлітка детерміноване соціальними і етнопсихологічними особливостями сім'ї, індивідуальними психофізіологічними характеристиками дорослих і підлітків. Визначені умови і фактори, що обумовлюють спрямованість та якісний зміст процесу життєвого самовизначення підлітка в сім'ї. Розкриті психологічні особливості життєвого самовизначення і формування ціннісних орієнтацій старших підлітків. Визначені позитивні і негативні фактори впливу сім'ї на процес становлення особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Орбан, Лідія Ернестівна \наук. кер.\; Прикарпатський університет імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
159.922.73-053.6+159.947.5]:316.46
П 41


    Походенко, Світлана Володимирівна.
    Психологічні особливості мотивації лідерства у підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Боднар Алла Яківна ; наук. кер. Киричук О. В. ; Походенко Світлана Володимирівна ; наук. кер. Киричук О. В. - Київ, 1998. - 191 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 162-172. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Лідерство--Мотивація--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
лідерство -- мотивація лідерства -- свідомість підлітків
Анотація: В дисертаційному дослідженні вивчається лідерство підлітків та його мотиваційне забезпечення, подається психологічний аналіз суті та змісту лідерства. Проводиться дослідження категоріальних структур свідомості підлітків, що опосередковують сприймання вчинку лідера. Вивчається структура потенційної мотивації лідерства в підлітків, становлення мотивації лідерства шляхом ідентифікації зі значущими іншими. Досліджуються внутрішні соціально-психологічні фактори мотивації лідерства у підлітків.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Киричук, О. В. \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
159.922.73-053.6+159.923.2
С 25


    Свіденська, Галина Миколаївна.
    Психологічні особливості розвитку самосвідомості особистості в період підліткової кризи [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Свіденська Галина Миколаївна ; наук. кер. Власова О. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 224 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 161-182. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Самосвідомість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- самосвідомість підлітка -- типи "Я-концепції" -- підліткова криза -- психокорекція
Анотація: Визначено складові "Я-концепції", співвідношення, самооцінки. компоненти самосвідомості підлітка: змістовний. ціннісно-рефлексивний, динаміко-саморегулятивний. Розкрито психологічні особливості розвитку підструктур, складових компонентів самосвідомості особистості в період підліткової кризи. Розроблено, обгрунтовано доцільність впровадження програми психокорекційної роботи з розвитку самосвідомості підлітка. Визначено позитивний вплив психокорекційного тренінгу на розвиток взаємозв"язку між "Я-концепцією". самоповагою, підструктурних складових компонентів самосвідомості-зі станом тривожності та ставленням підлітка до особистісного успіху. Результати, що були отримані в ході формувального експерименту, повністю підтвердили ефективність програми корекційної роботи.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Власова , Олена Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
159.922.7-053.6+159.937.53
О-66


    Орлова, Світлана Іванівна.
    Психологічні особливості розвитку сприймання підлітками поетичної форми [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Орлова Світлана Іванівна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівненський держ. пед. ун-т. - Рівне, 2005. - 225,[9] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 183-225. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Сприймання поезії--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
сприймання поетичної форми -- семантичний простір -- конотативна семантика -- поетичний стиль -- програма "Поетика"
Анотація: В дисертації з'ясовано рівні і детермінанти розвитку сприймання підлітками поетичної форми. Розкрито співвідношення естетичних і загальнопсихологічних складників у структурі цього процесу. Сформульовано психолого-педагогічні умови активізації розвитку сприймання підлітками поетичної форми. Встановлені критерії успішності сприймання поетичної форми, рівні розвитку такого сприймання в підлітковому віці, а також чинники, від яких залежить досягнення цих рівнів. Розроблено й апробовано методи діагностики рівня розвитку сприймання поетичної форми підлітками, а також педагогічні засоби підвищення цього рівня.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівненський державний педагогічний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

17.
316.614.6-053.6:379.8
К 64


    Коняєва, Лілія Дмитрівна.
    Психологічні особливості соціалізації підлітків у позашкільній діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Коняєва Лілія Дмитрівна ; наук. кер. Петровська Т. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 275 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 220-242. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Соціалізація--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- підлітки -- ідентичність -- ідентифікація -- успішність соціалізації -- позашкільна діяльність -- спортивна діяльність -- підлітки-спортсмени
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню однієї з актуальних проблем сучасної соціальної психології-психологічних особливостей соціалізації підлітків у позашкільній діяльності. На основі теоретичного аналізу виділені основні особливості соціалізації підлітків у зв"язку з формуванням їх особистісної ідентичності, визначені та обгрунтовані критерії оцінки успішності соціалізації підлітків, обгрунтований зв"язок психологічних особливостей та успішності соціалізації підлітків, які займаються різними видами позашкільної діяльності, зі змістом іх особистісної ідентичності, виділено основні чинники позитивного впливу позашкільної діяльності на розвиток особистісної ідентичності в підлітковому віці та з"ясовано місце спортивної діяльності у соціалізації підлітків.В емпіричному дослідженні проаналізовано зв"язок особистісної ідентичності підлітків, які займаються різними видами позашкільної діяльності, з успішністю їх соціалізації. Виявлено, що підлітки-спорстмени мають розвинену структуру ідентичності, з домінуванням ідентифікації з суб"єктом діяльності взагалі та спортивної діяльності зокрема, а також найбільш гармонійне сполучення важливих для успішної організації особистісних параметрів, що свідчить про більш успішну її соціалізацію. Підтверджено положення про те, що особливості та характер соціалізації підлітків багато в чому визначається особливостями змісту їх ідентичності, яка формується під впливом певної позашкільної діяльності. Зокрема, доведено, що більш успішній соціалізації підлітків-спорстменів сприяє домінуванняв структурі їх особистісної ідентичності ідентифікації з суб"єктом діяльності взагалі та спортивної діяльності зокрема.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Петровська, Тетяна Валентинівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

18.
159.922.72-053.6
Л 84


    Лукомська , Світлана Олексіївна.
    Психологічні особливості статеворольової поведінки підлітків з різним рівнем інтелектуального розвитку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Лукомська Світлана Олексіївна ; наук. кер. Бастун Н. А. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 210 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 193-210. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Статеворольова поведінка--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
стать -- статеворольова поведінка -- інтелектуальний розвиток -- соціально-психологічний тренінг -- діалог культур
Анотація: У дисертації досліджуються психологічні особливості статеворольової поведінки підлітків з різним рівнем інтелектуального розвитку. Проаналізовано вплив сім"ї, навчальних закладів, позашкільних установ та засобів масової інформації на формування статеворольової поведінки підлітків з нормальним та зниженим інтелектом. Встановлено, що підлітки з нормальним інтелектом здебільшого характеризуються андрогінною статеворольовою поведінкою. Натомість у їхніх ровесників з легкою розумовою відсталістю, як у дівчат, так і у хлопців, переважає фемінна статеворольова поведінка. Доведено, що статеворольова поведінка виявляється в міжособистісній взаємодії та пов"язана з Я-концепцією підлітків. При цьому гіперрольова (гіпермаскулінна і гіперфемінна) поведінка неріко стає причиною соціальної дезадаптації підлітків незалежно від рівня інтелектуального розвитку. Розроблено та апробовано програму тренінгу самоприйняття з елементами методик Школи діалогу культур, спрямованого на розширення уявлень про особливості статеворольової поведінки та підвищення ступеню самоприйняття підлітків.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Бастун, Наталія Анатоліївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
159.922.73:37.015/Х 93-524661

    Христук, Оксана Леонідівна.
    Психологічні особливості установки учнів молодшого та раннього підліткового віку на вживання алкоголю [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Христук Оксана Леонідівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 185 с. : табл. - Бібліогр.: с. 163-185. . -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Алкоголь--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
адиктивна поведінка -- позитивна установка -- вживання алкоголю -- молодший вік -- підлітковий вік
Анотація: В дослідженні обгрунтований комплексний підхід до вікових і психологічних властивостей особистоті та установки на вживання алкоголю учнів молодшого та раннього підліткового віку. Уточнення поняття позитивної установки на вживання алкоголю і виокремлення такі її складові: поведінкова готовність до вживання; установка на зміну емоцій за допомогою алкоголю; установка на позитивні емоції від вживання алкоголю. Показано, що учні з вираженою домінантною в пілкуванні мають позитивні установки на вживання алкоголю в ситуаціях первинного залучення; учні з високим рівнем тривожності мають позитивні установки на вживання алкоголю в ситуації одноосібного систематичного залучення. Визначено, що домінантність в спілкуванні пов"язана з установкою на позитивні емоції від вживання алкоголю; тривожність-з установкою на зміну емоцій за допомогою алкоголю. Дослідження виявило, що характерними рисами особистості молодших підліткі, які сприяють алкоголізації є емоційна нестійкість, неврівноваженість, шкільна тривожність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
159.922.73-053.6-056.49:613.81+159.922.76
Б 43


    Белінська, Інна Анатоліївна.
    Психологічні типи відхилень у розвитку підлітків з алкогольно узалежненої сім`ї [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Белінська Інна Анатоліївна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2000. - 218 с. : табл. - Бібліогр.: с. 167-201. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розвиток особистості--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
відхилення у розвитку -- особистість -- дисфункційні родини -- співзалежність -- підлітки -- типи поведінки
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене виявленню психологічних закономірностей розвитку особистості у алкогольно узалежненій родині. Виявлені чинники, що зумовлюють відхилення у становленні мотивації та поведінки підлітків з дисфункційної сім`ї. Розроблено та апробовано систему занять та комплекс вправ, спрямованих на нейтралізацію негативного впливу соціальної ситуації розвитку дітей у таких родинах.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-40  
 
Статистика
за 19.07.2024
Кількість запитів 5716
Кількість відвідувачів 616
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя