Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (8)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Генетична психологія<.>
Загальна кількість знайдених документів : 140
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
15(08)
А 43


    Ятчук, М. С.
    Емоційне вигорання у працівників Державної кримінально-виконавчої служби України [Текст] / М. С. Ятчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 260-270. - Бібліогр.: с. 267-269 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
емоційне вигорання -- професійна деформація -- стрес -- фаза виснаження -- симптоми емоційного вигорання
Анотація: У статті розглядається проблема емоційного вигорання у працівників органів та установ виконання покарань. Виявлено вираженість у працвників Державної кримінально-виконавчої служби України таких симптомів емоційного вигорання: переживання психотравмуючих обставин, незадоволеність собою, "загнаність у клітку", тривога і депресія, неадекватне вибіркове емоційне реагування, емоційно-моральна дезорієнтація, розширення сфери економії емоцій, редукція професійних обов'язків, емоційний дефіцит, емоційна відчуженість, деперсоаналізація, психосоматичні та психовегетативні порушення. Досліджено стан сформованості окремих фаз емоційного вигорання працівників органів та установ виконання покарань: "напруження", "резистенції", "вигорання". Запропоновано напрями психопрофілактики емоційного вигорання у працівників органів та установ виконання покарань


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

2.
371.015
А 43


    Яблонський, Андрій Іванович.
    Зміст освіти як компонент освітнього середовища та об'єкт психологічної експертизи [Текст] / А. І. Яблонський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 219-229. - Бібліогр.: с. 228-229 (6 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
психологічна експертиза -- зміст освіти -- ресурсні можливості -- методологічні підходи -- компетентності
Анотація: У статті розглядається актуальність, мета, принципи психологічної експертизи змісту освіти. Автор звертається до питання психологічної експертизи освітнього середовища, визначення якості змісту освіти з позиції її ресурсних можливостей для суб'єктів освітньої діяльності. Звертає увагу на проблему формування важливих компетентностей - ціннісно-смислової і особистісного самовдосконалення - для досягнення особистістю автономії та незалежності, формування дорослої життєвої позиції.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

3.
15(08)
А 43


    Яблонський, А. І.
    Професійно-педагогічна діяльність вчителя як об'єкт психологічної експертизи [Текст] / А. І. Яблонський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 186-198. - Бібліогр.: с. 196-197 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
експертиза -- професійно-педагогічна діяльність -- показники -- особистісні характеристики педагогів -- типи освітніх середовищ
Анотація: Стаття обумовлена актуальністю дослідження проблеми професійно-педагогічної діяльності вчителя, як об'єкта та суб'єкта актуальних освітніх трансформацій з позиції гуманітарно-психологічної експертизи освіти, для якої базовими є фундаментальні положення загальної психології та інших галузей психологічної науки. Подано результати емпіричного дослідження професійно-педагогічної діяльності вчителя, як об'єкта та складника гуманітарно-психологічної експертизи середньої освіти, які містять аналіз його компонентів та особливосі дяльності в різних типах освітніх середовищ школи: психологічно безпечного та дискомфортного. Кількісний та якісний аналіз отриманих результатів, їхня аналітична оцінка та інтерпритація емпіричних результатів дозволили виокремити моніторингові показники професійно-педагогічної діяльності педагога як предмета гуманітарно-психологічної експертизи середньої освіти.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

4.
15(08)
А 43


    Яблонский, А. И.
    Я-концепція випускника школи в контексті методології гуманітарно-психологічної експертизи [Текст] / А. И. Яблонский // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 249-260. - Бібліогр.: с. 258-259 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
експертиза -- експертна діяльність -- методологія -- системно-миследіяльнісна методологія -- гуманітарно-психологічна експертиза освіти
Анотація: У статті автор звертається до питання методології гуманітарно-психологічної експертизи, зокрема у свері освіти, як окремої свери суспільного буття. Розкриває поняття "методологія" із позицій філософії, психології та загальнонаукової методології. Визначає Я-концепцію випускника школи як предмет гуманітарно-психологічної експертизи освіти, як системне ядро його самоорганізації в освітньому процесі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

5.
15(08)
А 43


    Юрченко-Шеховцова, Т. І.
    Психологічна характеристика основних компонентів правосвідомості особистості [Текст] / Т. І. Юрченко-Шеховцова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 241-249. - Бібліогр.: с. 247-248 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
правосвідомість -- компоненти правосвідомості -- правова інтуїція -- соціальна установка -- правові емоції -- совість -- самоконтроль -- ціннісні орієнтації -- вольова спрямованість
Анотація: У статті представлено аналіз різних підходів щодо кількісного та якісного змісту компонентів правосвідомості особистості. Акцентовано увагу на положенні психологічної науки про єдність свідомості та діяльності. У процесах діяльності спілкування та взаємодії у суспільстві та групі особистості формується особливе психологчне утворення - важливий компонент внутрішнього світу особистості, інтегративна система внутрішніх регуляторів поведінки людини. У статті правосвідомість розглядається як предмет психологічної науки. Автором здійснено спробу надати психологічну характеристику основних компонентів правосвідомості особистості, які в свою чергу визначаються згідно з основними функціями правосвідомості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Шевченко, Р. П.
    Изменения мотивационной сфері у студентов специальности морского речного транспорта вследвисте пребівания в длительном рейсе [Текст] / Р. П. Шевченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 275-282. - Бібліогр.: С. 281-282 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
мотиваційна сфера -- спеціальності морського і річкового транспорту -- особливості психоемоційного стану -- порушення психосоціальної адаптації
Анотація: У статті проаналізовано наукові дослідження генезису, особливостей формування, причини змін мотиваційної сфери студентів закладів вищої освіти, зокрема студентів спеціальності морського і річкового транспорту. За допомогою методики "Індикатор копінг-стратегій" (Дж. Амірхана) розглянуті фізичні, соціальні, психоемоційні складові формування домінуючої копінг-стратегії особистості у студентів спеціальностей морського і річкового транспорту. Вивчено особливості змін мотиваційної сфери після тривалого рейсу як похідні домінуючої копінг-стратегії особистості. Наведено порівняльну характеристику особливостей змін мотиваційної сфери у студентів спеціальності морського і річкового транспорту молодших курсів і студентів виділеної діагностичної групи старших курсів після тривалого рейсу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

7.
371.015
А 43


    Швець, Д. В.
    Наукові підходи до проблеми розвитку особистості у сучасних українських та зарубіжних психологічних дослідженнях [Текст] / Д. В. Швець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 207-219. - Бібліогр.: с. 216-218 (13 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- підходи до вивчення особистості -- детермінанти розвитку особистості -- джерела розвитку особистості
Анотація: У науці в пошуках детермінантів і механізмів розвитку особистості проводилися різноманітні дослідження, які неоднаково визначають його сутність та пояснюють причини, механізми. Було проаналізовано основні теоретичні підходи до пояснення сутності, причин і механізмів змінювання та розвитку особистості, які склалися на початку ХХІ ст. у світовій психологічній науці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Шаркова, С. Ф.
    Дослідження розвитку міжкультурної компетенції студентів у ході вивчення іноземної мови в багатокультурних за складом групах [Текст] / С. Ф. Шаркова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 233-241. - Бібліогр.: с. 239-240 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід -- міжкультурна компетенція -- навчання іноземній мові -- полікультурна група студентів
Анотація: У статті розглядаються значення термінів "компетенція" та "компетентність", що є ключовими поняттями в рамках компетентнісно-орієнтованого підходу, запропонованого в сучасній системі освіти. Автором підкреслюється важливість урахування полікультурного аспекту в навчальному процесі, зокрема розглядається програма розвитку міжкультурної компетенції особистості в ході оволодіння навичками іноземної мови. Представлені результати дослідження рівня розвитку міжкультурної компетенції студентів, що навчались у контрольних та експериментальних групах.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


    Чулкова, К. О.
    Асертивна поведінка під час ведення ділових переговорів: психологічні аспекти [Текст] / К. О. Чулкова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 179-186. - Бібліогр.: с. 183-185 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
асертивна поведінка -- риса -- ділові переговори -- психологічні аспекти -- принципи ведення ділових переговорів
Анотація: У статті висвітлюється питання асертивної поведінки особистості як риси, яка необхідна для результативної діяльності людини в процесі взаємодії з іншими людьми. Ця риса є актуальною в сучасних умовах, коли успіх взаємин між людьми під час переговорів залежить від їхньої впевреності в собі, ініціативності, наполеглевості, інергійності, відпрацьованого вміння вести переговори та певних індивідуально-психологічних особливостей особистості. Виділяється п'ять основних аспектів асертивної поведінки, а також акцентується увага на невідповідності поведінки учасників взаємин шести основним принципам асертивної поведінки під час ведення ділових переговорів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Чорна, Н. В.
    Ціннісні орієнтації як важлива передумова становлення музичної культури особистості [Текст] / Н. В. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 262-274. - Бібліогр. : С. 272-274 (19 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
цінності -- ціннісні орієнтації -- культура -- особистість -- музична культура -- становлення музичної культури -- музичне спілкування
Анотація: У статті аналізуються ціннісні орієнтації особистості крізь призму поняття "музична культура особистості". Показано, що основу музичної культури особистості складає досвід людського спілкування й чуття на рівні мікро та макрогрупи. Музичне спілкування займає особливе місце в структурі загальної культури особистості. Доведено, що становлення музичної культури майбутнього психолога тісно пов'язане із процесом розуміння естетичної інформації, музична культура постає як властивість особистості, що інтегрує музичні, комунікативні знання, цінності, досвід, реалізація яких дозволяє досягти взаєморозуміння муж суб'єктами психологічної діяльності й вирізняє наступні компоненти: культуру почуттів, культуру мислення, культуру мовлення і культуру здоров'я.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Черкаський, А. В.
    Психологічні особливості командної діяльності у сфері управління [Текст] / А. В. Черкаський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 225-233. - Бібліогр.: с. 231-232 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
спільна діяльність -- групова активність -- командна діяльність -- синергетичний ефект -- командна взаємодія -- колективний суб'єкт -- командна мета
Анотація: У статті розглядаються психологічні особливості командної діяльності у сфері управління, аналізуються її основні ознаки і критерії. Відмічено, що важливим якісним - утворенням командної діяльності виступає синергетичний ефект. Розглянуті основні психологічні характеристики, що дозволяють добитися команді злагодженої взаємодії. Основний акцент робиться на тому, що саме в команді розподіл праці набуває форм, відмінних від звичайної організації. Професійні обов'язки в команді розподіляються адекватно здібностям і компетентностям виконавців в залежності від складності виконуваної діяльності


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


    Чапко, І. П.
    Спрямованість особистості як чинник задоволеності життям [Текст] / І. П. Чапко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 247-262. - Бібліогр. С. 259-261 (18 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
спрямованість особистості -- задоволеність життям -- самосприйняття -- юнацтво -- ранній дорослий період -- студенти
Анотація: У статті досліджено вплив спрямованості особистості на задоволеність життям. За результатами теоретичного та емпіричного аналізу було доведено що спрямованість особистості формує сприйняття себе та світу і визначає певну позицію особи у житті. Вона спонукає до активності і певною мірою налаштовує на позитивну та негативну оцінку власних результатів та подій, а відтак впливає на загальну оцінку задоволеністю життям. В статті розкрито складність визначення показника задоволенності життям як суб'єктивної оцінної категорії. Наведено переваги методик, обраних для дослідження "Визначення спрямованості особистості" (орієнтована анкета Б. Босса, адаптована В. Смекалом та М. Кучерою), "Індекс життєвої задоволеності" (Б. Ньюгартен, адаптована Н. В. Паніною), та шкала задоволеності життям Е. Дінера. За результатами емпіричного дослідження, було визначено, що найвищий рівень задоволеності життям мали респонденти зі спрямованістю "на взаємодію" та "на справу". Встановлена позитивна кореляція між спрямованістю "на взаємодію" та задоволеністю життям, а також негативна кореляція між спрямованістю "на себе" та задоволеністю життям. Взаємовпливу спрямованості "на справу" та рівня задоволеності життям встановлено не було. Було визначено, що серед різних факторів найбільший вплив на рівень задоволеності життям має оптимізм, самооцінка, впевненість у досягненні власних цілей та активність. Емпіричне дослідження було здійснене на прикладі студентів раннього дорослого віку філософського та фізичного факультетів Київського національного університету імені Т. Шевченка.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

13.
15(08)
А 43


    Цимбал, М. Р.
    Дослідження вільного часу курсанта в період підготовки у вищому військовому навчальному закладі [Текст] / М. Р. Цимбал // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 321-330. - Бібліогр.: с. 328-330 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
підготовка майбутніх офіцерів -- вільний час -- дозвіллєва діяльність -- задоволення вільним часом -- ставлення до виконання навчальних завдань -- ініціативність -- пасивність -- особистісний ріст -- деструктивність
Анотація: У статті висвітлено низку теоретичних підходів до проблематики вільного часу та дозвіллєвої діяльності. Розглянуто дослідження сучасних вчених щодо дозвілля. На основі емпіричного дослідження, проведеного серед курсантів Військової академії, виявлено значущий взаємозв'язокміж виконанням навчальних завдань і ефективністю самоорганізації дозвіллєвої діяльності. Детально проаналізовано показники, характерні для психологічних особливостей організації вільного часу майбутніх офіцерів в умовах підготовки у вищому військовому навчальному закладі. Проаналізовано сутність задоволеності вільним часом, орієнтованості майбутнього офіцера на самовдосконалення, ініціативності курсанта або пасивності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


    Федько, В. В.
    Соціальна компетентність учнів: поняття, структура, функції [Текст] / В. В. Федько // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 235-247. - Бібліогр.: с. 245-246 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
освітній простір -- соціальна компетентність -- ситуації організованого соціального досвіду -- особистісний розвиток учня
Анотація: Представлено аналіз теоретичної бази та наукових підходів до визначення сутності, структури і функцій соціальної компетентності. Вивчена багатогранна палітра розуміння соціальної компетентності, яка спричиняє певні розбіжності у поглядах учених щодо її сутності. Розглянуто різні підходи на структуру соціальної компетентності, яка не є чимось сталим, а змінюється залежно від поглядів учених щодо розуміння її сутності та тих складових, які утворюють її якісне наповнення. Підкреслено, що ці чи інші складові надають можливість вважати соціальну компетентність саме інтегративним особистісним утворенням, яке розгортається у відповідності до певних вікових закономірностей розвитку особистості. Схарактеризовано вікові особливості школярів молодшого шкільного, підліткового та старшого шкільного віку. Встановлено, що джерелом розвитку соціальної компетентності учнів виступає освітній простір школи як соціального інституту, який моделює суспільні взаємини. Розкрито можливості її розвитку в умовах загальної середньої освіти; зазначені основні педагогічні стратегії щодо розвитку соціальної компетентності учня.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
15(08)
А 43


    Федосова, Л. О.
    Психологічні особливості агресивної поведінки жінок зі спів залежністю [Текст] / Л. О. Федосова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 167-178. - Бібліогр.: с. 177-178 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
залежність -- співзалежність -- агресивність -- психокорекція
Анотація: Дослідження присвячено висвітленню проблеми феномена співзалежності та особливості жіночої агресивної поведінки як негативних змін особистості внаслідок тривалого спілкування з залежними. Здійснено аналіз поглядів науковців щодо поняття "співзалежність", теоретико-емпіричних досліджень психологічних особливостей жінок із співзалежністю, зокрема особливостей агресивної поведінки. Це є важливим аспектом, адже проблеми з проявом та усвідомлення агресивності співзалежними жінками призводять до неконтрольованих форм прояву агресивної поведінки, і, відповідно, дезадаптації в сімейних стосунках. Визначено характеристики, спільні для всіх співзалежних людей, це: низька самооцінка, надмірна турбота про інших, заперечення та витіснення, контроль, слабкі межі особистості, невизначені уявлення про себе, відсутність чіткої самоідентифікації, гнів, страх, невпевненість, самотність, сором, неконтрольована агресія, замкнутість, апатія, ігнорування своїх потреб, нехтування собою, проблеми спілкування, проблеми в інтимному житті, депресивна поведінка, суїцидальні думки тощо. Співзалежні вибудовують такі взаємини, які перешкоджають одуженню залежного. Отже для психокорекції залежності необхідна психокорекційна робота зі співзалежними. Виявлення ефективних методів упровадження світової практики корекції співзалежної поведінки є актуальною перспективою подальших наукових пошуків.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Турбан, В. В.
    Чинники безпеки в розвиткові та життєдіяльності особистості [Текст] / В. В. Турбан // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 319-320. - Бібліогр.: с. 319-320 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- фрустрація -- особистісна рефлексія -- деструктивні наслідки -- життєдіяльність особистості
Анотація: У статті аналізується подолання деструктивних наслідків, пов'язаних із фрустраційним станом, як чинником небезпеки в розвиткові та життєдіяльності особистості. Описано багатоманітні прояви фрустрації. Показано, що адаптаційний характер фрустрації, а також його становий характер, в основі якого перебуває здатність до самозбереження, унеможливлюють розвиток та життєдіяльність особистості, при цьому, уявлення особистості про самообмеження детермінується соціокультурними нормами. Останні, в свою чергу, набувають репрезентації в дискурсах. Доведено, що подолання деструктивних наслідків, які пов'язані з фрустраційним станом, неодмінно потребують актуалізації механізмів, особистісної рефлексії


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
15(08)
А 43


    Турбан, В. В.
    Становлення та професійне самовизначення особистості [Текст] / В. В. Турбан // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 223-234. - Бібліогр.: с. 233-234 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- професійне становлення особистості -- професійна ідентифікація -- професійна самосвідомість -- професійна самореалізація -- професійна культура -- самоактуалізація особистості
Анотація: У статті аналізуються особливості становлення та професійне самовизначення особистості крізь призму професійної ідентифікації особистості. Показано, що професійна самоідентифікація спричинює мотиваційно ціннісне відношення до своєї діяльності і стійкого образу Я, впливає на формування позитивної професійної самосвідомості особистості. З'ясовано, що розкриття сутності професійної самосвідомості пов'язане з ідентифікацією та відчуженням. Довдено, що вільна самоідентифікація є характерною для самоактуалізованої особистості, яка втілює свій образ Я.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

18.
371.015
А 43


    Ткач, Богдан Миколайович.
    Нейропсихологічний аспект об'єктних любовної та сексуальної залежностей у жінок [Текст] / Б. М. Ткач // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 196-206. - Бібліогр.: с. 204-206 (13 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
закоханість -- об'єктна любовна залежність -- об'єктна сексуальна залежність -- лімбічна система -- префронтальна кора -- суїцидальна поведінка
Анотація: У статті висвітлено нейропсихологічні механізми психодинаміки об'єктивних любовної та сексуальної залежностей у жінок. Акцентується увага на тому, що такі адикції уражаютьпереважно жінок у віці приблизно 24-30 років з мегаполісів, без будь-яких фізичних вад, які є привабливими, освіченими, успішними у професійній діяльності, мали достатню кількість чоловіків та сексуальних контактів. Показано, що через відсутність ефективної психотерапії ці розлади завершуються суїцидом або смертю уві сні.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

19.
15(08)
А 43


    Тертична, Н. А.
    Індивідуально-психологічні характеристики прояву професійних переживань у майбутніх медичних психологів [Текст] / Н. А. Тертична // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 215-225. - Бібліогр.: с. 223-224 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
почуття провини -- індекс почуття провини -- індивідуально-психологічні особливості почуття провини -- темпераментальні властивості особистості -- діагностика індивідуально-психологічних особливостей почуття провини -- особистість медичного психолога
Анотація: Розглянуто основні підходи до визначення почуття провини. Проаналізовано складові почуття провини. Обгрунтовано програму констатувального етапу дослідження індивідуально-психологічних особливостей почуття провини в майбутніх медичних психологів. Розглянуто методики проведення емпіричного дослідження. Представлено загальну характеристику досліджуваних. Презентовано результати константувального експерименту індивідуально-психологічних особливостей почуття провини в майбутніх медичних психологів. Отримані емпіричні дані, результати їхньої обробки та аналізу покладено в основу розробки програми спеціальної підготовки студентів - майбутніх лікарів-психологів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Терновик, Н. А.
    Вплив діалогу на організацію мисленнєвого процесу підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності [Текст] / Н. А. Терновик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 298-310. - Бібліогр.: с. 308-309 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
суб'єктність особистості -- пізнавальна діяльність -- діалогічна взаємодія -- педагогічне спілкування -- пізнавальна активність -- інтеракція -- діалогічність мислення
Анотація: У статті досліджено актуальні проблеми формування діалогічного мислення дітей підліткового віку. Розкрито погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему навчальної взаємодії учителей та учнів. Проаналізовано психологічні чинники розвитку суб'єктності особистості в сучасних умовах гуманізації середньої освіти. Зазначено, що міжособистісна взаємодія підлітків з педагогами має неоднозначний характер, проте вона набуває великого значення для них, оскільки вчителі є носіями соціальних норм, саме вони допомагають підліткам входити до соціуму. Велике значення для формування гармонійної особистості відіграє взаємодія підлітків з вчителями. Розкрито, що діалогічність мислення певною мірою визначається увагою, пам'яттю людини, її волею та почуттями, особливостями характеру, темпераменту. Зокрема, на успішній перебіг внутрішнього діалогу в процесі пізнавальної діяльності впливає розвиток розумових здібностей, які забезпечують можливість вираження думки, виконання цілогу ряду логічних операцій: зіставлення сприйнятого з певними критеріями, нормами, закономірностями; відокремлення спільного та відмінного у об'єктах, що вивчаються. Також наголошено, що важливу роль у формуванні образного мислення вчителі приділяють читацькому сприйманню, проблемним та ігровим ситуаціям. Встановлено, що завдяки створенню проблемних ситуацій спостерігається активізація творчої думки учнів. Зазначено, що прояв діалогічності пізнавальної діяльності - цілісний процес, система взаємопов'язаних рівнів, що забезпечує отримання результату (глибокого та багатостороннього проникнення в образний зміст художнього твору). Результат може бути досягнутий за умови максимальної включеності підлітка в мисленнєвий процес, що, у свою чергу є можливим в ситуації творчої роботи з текстом. Визначено основні критерії та прийоми педагогічного спілкування, що сприяють максимальній пізнавальній активності дітей. Обгрунтовано умови максимальної включеності підлітка в мисленнєвий процес. Розкрито сутність основних психологічних особливостей діалогічної взаємодії у навчальному процесі як необхідної складової розвитку підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 26.07.2024
Кількість запитів 44129
Кількість відвідувачів 994
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя