Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (8)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Генетична психологія<.>
Загальна кількість знайдених документів : 140
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-60   61-90   91-120   121-140 
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Яблонский А. И.
Назва : Я-концепція випускника школи в контексті методології гуманітарно-психологічної експертизи
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 249-260 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 258-259 (11 назв)
УДК : 159.98:37.015.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): експертиза--експертна діяльність--методологія--системно-миследіяльнісна методологія--гуманітарно-психологічна експертиза освіти
Анотація: У статті автор звертається до питання методології гуманітарно-психологічної експертизи, зокрема у свері освіти, як окремої свери суспільного буття. Розкриває поняття "методологія" із позицій філософії, психології та загальнонаукової методології. Визначає Я-концепцію випускника школи як предмет гуманітарно-психологічної експертизи освіти, як системне ядро його самоорганізації в освітньому процесі.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Турбан В. В.
Назва : Чинники безпеки в розвиткові та життєдіяльності особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 319-320 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 319-320 (10 назв)
УДК : 159.9:378-053
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--фрустрація--особистісна рефлексія--деструктивні наслідки--життєдіяльність особистості
Анотація: У статті аналізується подолання деструктивних наслідків, пов'язаних із фрустраційним станом, як чинником небезпеки в розвиткові та життєдіяльності особистості. Описано багатоманітні прояви фрустрації. Показано, що адаптаційний характер фрустрації, а також його становий характер, в основі якого перебуває здатність до самозбереження, унеможливлюють розвиток та життєдіяльність особистості, при цьому, уявлення особистості про самообмеження детермінується соціокультурними нормами. Останні, в свою чергу, набувають репрезентації в дискурсах. Доведено, що подолання деструктивних наслідків, які пов'язані з фрустраційним станом, неодмінно потребують актуалізації механізмів, особистісної рефлексії
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Чорна Н. В.
Назва : Ціннісні орієнтації як важлива передумова становлення музичної культури особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 262-274 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр. : С. 272-274 (19 назв)
УДК : 159.926
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): цінності--ціннісні орієнтації--культура--особистість--музична культура--становлення музичної культури--музичне спілкування
Анотація: У статті аналізуються ціннісні орієнтації особистості крізь призму поняття "музична культура особистості". Показано, що основу музичної культури особистості складає досвід людського спілкування й чуття на рівні мікро та макрогрупи. Музичне спілкування займає особливе місце в структурі загальної культури особистості. Доведено, що становлення музичної культури майбутнього психолога тісно пов'язане із процесом розуміння естетичної інформації, музична культура постає як властивість особистості, що інтегрує музичні, комунікативні знання, цінності, досвід, реалізація яких дозволяє досягти взаєморозуміння муж суб'єктами психологічної діяльності й вирізняє наступні компоненти: культуру почуттів, культуру мислення, культуру мовлення і культуру здоров'я.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Клибанівська Т. М.
Назва : Функціональний аналіз психічних станів: теоретичний аспект
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 105-118 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 116-117 (29 назв)
УДК : 159.94.001
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічні стани--психіка--функції--психічна діяльність--ситуація--поведінка
Анотація: У статті здійснено теоретичний аналіз функцій психічних станів людини. Акцентовано увагу на визначеннях психічного стану плеядою науковців. Розкрито низку функцій психічного стану: інтеграційну, пристосувальну (адаптивну), відображення, регулятивну, інтеграційну, організуючу, управлінську та ін. Виділено низку детермінант, що викликають психічні стани, які об'єднують у поняття "ситуація". Запропоновано визначення ситуації, її складових, обумовленість - станів ситуацією. Встановлено, що будь-яка зміна "внутрішніх умов" спричиняє зміну психічних станів. Зазначено, що в основі певного цілісного синдрому, вираженого у вигляді єдності поведінки й переживання, лежить механізм кореляції між різними підсистемами, функціями, органами.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Терещенко Л. А., Дзюбко Л. В.
Назва : Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 284-298 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 296-298 (13 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна самосвідомість--активізація професійної самосвідомості--спеціальні курси--заняття з формування професійної самосвідомості
Анотація: У статті розглядаються питання забезпечення умов для цілеспрямованого формування професійної самосвідомості студентів у вищому навчальному закладі. Зазначено, що використання спеціальних курсів, де завдання будуть спрямовані на використання і тренування механізмів рефлексії, цілепокладання (мотивація через постановку цілей) та смислоутворення, сприятиме активізації професійної самосвідомості студентів-психологів. Запропоновано спецкурс "Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів". Обгрунтовано його організаційно методичні засади, наведені конспекти занять, які надають цілісне уявлення про його зміст і будову.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Клименко І. В.
Назва : Формування антикорупційної спрямованості особливості майбутнього правоохоронця в системі вищих навчальних заклідів МВС України
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 118-128 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 126-127 (10 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): антикорупційна спрямованість--вища поліцейська освіта--корупція--курсанти--професійне навчання
Анотація: У статті обгрунтовано необхідність цілеспрямованого формування антикорупційної спрямованості особистості курсантів в системі вищої поліцейської освіти. Вказано, що факти корупції всередині правоохоронних органів особливо вражають суспільство, підривають довіру громадян до всієї системи органів правопорядку і державних інституцій. Визначено, що антикорупційна спрямованість особистості є поняттям, здатним відбити весь спектр проявів особистості у соціально-професійній сфері. Автор підкреслює, що формування антикорупційної спрямованості особистості курсантів в умовах вищої поліцейської освіти має бути реалізоване за допомогою системного її формування в процесі професійного навчання і виховання.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Горова О. О.
Назва : Тренінгова методика у структурі соціально-психологічного супроводу освітніх та суспільних реформ
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. с. 37-46 (Шифр 15(08)/А 43-171474361)
Примітки : Бібліогр.: с. 43-45 (12 назв)
УДК : 159.98
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): впровадження освітніх реформ--соціально-психологічний супровід--тренінгова методика--мотиваційний тренінг
Анотація: Впровадження освітніх та суспільних реформ є однією з головних проблем у сучасному українському суспільстві. Соціально-психологічний супровід реформування покликаний подолати труднощі, що виникають на шляху реформ. Ідеться про необізнаність, опір, пасивність суб'єктів освітнього процесу, низький рівень комунікації між творцями освітніх реформ, учителями, батьками, учнями. У роботі представлено загальну структуру соціально-психологічного супроводу. Описано особливості ефективної реалізації тренінгової методики в структурі соціально-психологічного супроводу освітніх та суспільних реформ. Детально аналізуються авторські психологічні техніки підтримки процесу реформування освіти й суспільства.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Петровська Т., Арнаутова Л.
Назва : Теоретичний аналіз проблеми подолання стресу спортсменами
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 160-168 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 166-167 (16 назв)
УДК : 796.332.071.42:17.022.1
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стрес--стресостійкість--копінг-стратегія--елітний спортсмен--самокоучінг
Анотація: У статті зазначається, що кваліфіковані спортсмени на різних етапах спортивної діяльності стикаються з безліччю стрес-факторів. Для досягнення успіхів у професійній діяльності спортсмени змушені підвищувати власну стресостійкість, використовуючи різні техніки і методики. Від успішності оволодіння та вибору копінг-стратегій залежить реакція кваліфікованого спортсмена на внутрішні і зовнішні стрес-чинники, що актуалізує вивчення проблематики, пов'язаної з боротьбою зі стресомв процесі здійснення професійної діяльності. Висвітлюються сучасні закордонні теоретико-методологічні засади щодо дослідження проблеми стресостійкості, використання копінг-стратегій у спорті та виокремлення сучасного понятійно-категоріального апарату в роботах провідних закордонних вчених. На основі аналізу існуючих теоретико-аналітичних досліджень, описані сучасні підходи до проблеми стресу і вироблення стресостійкості, особливості використання індивідуальних копінг-стратегій спортсменами, які займаються змішаними бойовими мистецтвами. Виявлено особливості вибору копінг-стратегій і впливу особистісного чинника на їх використання. Описано нові типи копінг-стратегій для подолання стресу. Підтверджено взаємозв'язок адаптивних здібностей індивіда і ефективності використання ним копінг-стратегій. Описано наявність стійкого взаємозв'язку між ефективністю однією копінг-стратегії і можливістю та здатністю, в разі необхідності, вибирати іншу копінг-стратегію.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Панфілов Д. А.
Назва : Теоретичні основи вивчення екзистенційних механізмів регуляції поведінки особистості в конфліктній ситуації
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 153-162 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 160-161 (13 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): екзистенційні даності--ситуація конфлікту--страх смерті--ізоляція--екзистенційні механізми регуляції поведінки
Анотація: Статтю присвячено вивченню екзистенційних механізмів регуляції поведінки особистості в конфліктній ситуації. Сформульовано екзистенційні даності буття людини та теоретичні підходи до їхнього вивчення. Акцентовано увагу на тому, що екзистенційна тривога, як фундаментальна емоція, викликана усвідомленням екзистенційної даності. Розкрито теоретичні положення, що дають змогу окреслити основні екзистенційні механізми регуляції поведінки особистості в конфліктній ситуації.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Тарнавська О. В.
Назва : Теоретичні засади психологічної допомоги підліткам з вегетативними дисфункціями
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 198-214 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 211-213 (15 назв)
УДК : 159.98.01:615.851+616-053.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підлітки--вегетативна дисфункція--підлітковий вік--психологічна допомога--психотерапія--педіатрія
Анотація: У статті розглядаються найбільш актуальні питання теоретичних засад психологічної допомогив медичній психології та педіатрії в історичному та сучасному контексті під кутом зору сучасних вимог і завдань, що постали в Україні перед комплексним лікуванням підлітків з вегетативними дисфункціями. За останні роки в країні спостерігається тенденція до зростання розповсюдженості різних проявів вегетативних дисфункцій у підлітків. Акцентовано, що на основі використання психолого-медичних детермінант та психологічних механізмів може бути створена інноваційна програма надання психологічної допомоги підліткам з вегетативними дисфункціями як у стаціонарі, так і в домашніх умовах.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Гусєв І. М.
Назва : Теоретичні засади психологічних стратегій адаптації спільноти в процесі застосування медіа-практик
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 22-32 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 29-31 (14 назв)
УДК : 371.015.3+159.9:001.89:005.71(477-25)](06)+159.98:61+159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): адаптація--медіа-практика--практика--критерії медіа-практики--онлайн-користувачі--віртуальне спілкування
Анотація: У статті подаються різні наукові підходи до аналізу процесу адаптації як особи, так і спільноти. Виокремлюються найбільш значущі фактори впливу на процес адаптації української спільноти. Наголошуються на важливості вивчення медіа-практик у процесі адаптації спільнот до нових умов існування.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Барко В. І., Дубова І. О., Барко В. В.
Назва : Теоретичні засади проведення професіографічних досліджень у Національній поліції України
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 14-25 (Шифр 15(08)/А 43-171474361)
Примітки : Бібліогр.: с. 23-25 (13 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): національна поліція--професіографічні дослідження--професіограма--психодрама--психологічний відбір--професійна придатність
Анотація: Стаття присвячена проблемі розробки теоретичних засад і методичного інструментарію проведення професіографічних досліджень у Національній поліції України. Викладено теоретичні основи і внутрішню структуру процесу професіографічного дослідження, розкрито можливості використання деякиї методів і засобів професіографічного дослідження для розробки сучасних професіограм. У статті показано, що усебічне професіографічне вивчення різних видів професійної поліцейської діяльності є необхідною передумовою розв'язання проблем, пов'язаних із ефективністю використання кадрового потенціалу, оптимізацією відбору до поліції найбільш придатних кандидатів, підготовки та перепідготовки кадрів, раціоналізацією праці, зниженням травматизму тощо.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Омелянюк С. М.
Назва : Теоретико-методологічні засади соціально-психологічного опредметнення воєнної загрози
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 148-160 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 158-159 (10 назв)
УДК : 159.02
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загроза--екстремальна ситуація--воєнна загроза--безпека--екзистенціальна тривога--невротична тривога--дискурси воєнної загрози
Анотація: У статті розкривають теоретико-методологічні засади соціально-психологічного опредметнення воєнної загрози. Обгрунтовано актуальність теоретичних підходів, запропонованих гуманістичною й екзистенціальною психологією, а також соціальним неофройдизмом. Насамперед до актуальних належить концепт "пошуку сенсу", який уможливлює адаптацію особистості до екстремальних ситуацій життєдіяльності. Згідно з результатами дослідження поняття "екстремальна ситуація" не є придатним для точного опису воєнної загрози. Передусім, це пов'язано з тим, що "екстремальна ситуація" є ширшим поняттям, аніж "воєнна загроза. Доведено, що трактування воєнної загрози вимагає опосередкування політико-філософських понять. Відповідно, важливим напрямком соціально-психологічного дослідження є виявлення характеру застосування згаданих понять і їх наявності в рефлексії воєнної загрози. Обгрунтовано, що в демократичних суспільствах завжди функціонує декілька дискурсів воєнної загрози. Така можливість дискурсів притаманна й українському суспільству. Дискурси воєнної загрози співіснують і справляють домінантний вплив на окремі соціальні групи. Рецепція дискурсів неминуче спричиняє існування когнітивного дисонансу, який набуває найрізноманітніших проявів і форм подолання. Особливістю українського суспільства є його постколоніальний характер, що позначається на функціонуванні дискурсів воєнної загрози. Ця особливість неодмінно має братися до уваги в процесі соціально-психологічного дослідження сприйняття воєнної загрози. Встановлено, що суспільство не завжди здатне виявити й адекватно витлумачити фактор-загрозу. Важливу роль тут відіграють цінності, які поділяються суспільством та усталені соціально політичні практики. Водночас реакції на фактор-загрозу можуть бути як конструктивними так і деструктивними, що знову ж таки залежить до цінностей і ціннісних пріоритетів. Соціально-психологічне дослідження має включати також встановлення об'єктивності загрози, зокрема й воєнної. Це є необхадним задля розрізнення конструктивних і деструктивних реакцій, адже останні можуть мати невротичний характер.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9.015/Т 30
Автор(и) : Максименко, Сергій Дмитрович, Бацилєва, Ольга Валеріївна, Каплуненко, Ярина Юріївна, Луньов, Віталій Євгенійович
Назва : Теорія і практика дослідження взаємодії суб’єк­тів освітнього простору в парадигмі генетичної психології : Електроний ресурс
Вихідні дані : Б.м., 2023
Кільк.характеристики :225 с.
ISBN, Ціна 978-617-7745-44-9: Б.ц.
УДК : 159.9.015
Предметні рубрики (Галузі знань): Генетична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): генетична психологія--екзістенціально-аналітичний підхід--методологія дослідження--соціальні виміри--освітній простір--особистість--взаємодія--парадигма генетичної психології--екзістенціальна тривога--контекстуальність--стресостійкість особистост
Анотація: У монографії висвітлюються результати досліджень, зумовлених запитами практики на переосмислення форм і змісту взаємодії суєктів освітнього простору відповідно викликам сучасних особливостей становлення світового освітнього простору. Рішення дослідницьких завдань здійснюється в парадигмі генетичної психології, яка має потужний еврістичний потенціал, збагачує предметне поле системи навчання-розвиток, дозволяє створити продуктивну цілісну концепцію теоретичних та практичних уявлень про полісубєктну взаємодію в освітньому просторі. У розділах монографії комплексно висвітлено найважливіші теоретичні питання вивчення феномена особистісної взаємодії учасників освітнього простору, пропонується цілісна технологія, яка ознайомлює практикуючих спеціалістів із здобутками і результатами психологічної науки, допомагає організувати та створити умови для активної взаємодії між усіма учасниками навчального процесу. Для фахівців системи освіти, працівників у галузі практичної психології, науковців-психологів, що розробляють проблеми навчання та розвитку особистості Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Мураненко К. Ю.
Назва : Суб'єкти профілактики правопорушень неповнолітніх
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 125-137 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 135-136 (8 назв)
УДК : 343.91-053.6:159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): правопорушення--профілактика правопорушень--правопорушення неповнолітніх--суб'єкти профілактики правопорушень--система профілактики правопорушень--превентивна діяльність
Анотація: У статті представлено аналіз суб'єктів профілактики правопорушень неповнолітніх та на основі цього розглянуто особливості системи профілактики правопорушень неповнолітніх в Україні. Зазначено, що система профілактики правопорушень неповнолітніх в Україні має широке коло суб'єктів, діяльність яких спрямована на превенцію молодіжної злочинності. Згідно чинного законодавства, до суб'єктів профілактики првопорушень неповнолітніх належать органи виконавчої влади; уповноважені органи внутрішніх справ; приймальники-розподільники для дітей органів внутрішніх справ; школи соціальної реабілітації та професійні училища соціальної реабілітації органів освіти; центри медико-соціальної реабілітації дітей закладів охорони здоров'я; спеціальні виховні установи Державної кримінально-виконавчої служби України; притулки для дітей; центри соціально-психологічної реабілітації дітей; соціально-реабілітаційні центри (дитячі містечка). У статті представлено напрямки діяльності та основні завдання кожного суб'єкта профілактики правопорушень неповнолітніх. Зазначається, що система профілактики правопорушень неповнолітніх в Україні не є цілісною, а функції деяких суб'єктів викликають суперечки. Актуальним є питання кадрового забезпечення служб, що працюють з неповнолітніми правопорушниками, а також надання психологічної підтримки та проведення психокорекційної роботи задля профілактики девіантної поведінки дитини. На основі аналізу зарубіжного досвіду у статті наголошується на неефективності застосування арешту як карального заходу щодо неповнолітнього правопорушника та будь-яке відмежування дитини від суспільства.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Примачок Л. Л.
Назва : Структура професійної автентичності фахівця з фізичної реабілітації
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 188-201 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 199-200 (11 назв)
УДК : 925:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна автентичність--професійне становлення--професійна продуктивність--професійна успішність--соціометричний статус особистості--ступінь професійної самореалізованості
Анотація: У статті проаналізовано поняття професійної автентичності особистості. Визначено, що до категоріального простору професійної автентичності входять такі фундаментальні поняття як "чуттєвий світ" (обгрунтовані сучасною психологією як когніції особистості, зокрема, відчуття, сприйняття, мислення та ін.); далі, не менш важливими, є фрейми "життя", "діяльності", "особистості", "повсякденності", і, нарешті, комплекс "знання, вміння, навички", "компетентності" тощо. Зазначено, що кожне із названих понять, у тому числі - парадигма "життєдіяльності", є базовим, тобто таким, з яким професійна автентичність знаходилася б у стосунках субординації, залежності, підпорядкованості тощо. Розкрито професійну автентичність фахівця з фізичної реабілітації. Зазначено, що професійна автентичність фахівця - багатовимірне особистісне новоутворення, яке регулюється соціальними та професійними нормами й формами професійної активності, що виникають на основі професійних програм і професійних патернів поведінки та виконання діяльності. Виділено складові у структурі професійної автентичності: якісні характеристики професійної автентичності, які виконують регуляторні функції на психологічному рівні забезпечення професійної діяльності; професійно зумовлені компоненти професійної автентичності, що включають ті ознаки, формування яких безпосередньо залежить від конкретного змісту даної професійної діяльності; мотиваційні субкомпоненти професійної автентичності, головним чином зумовлені оцінками ознаки "професійна мотивація". Також наголошено, що професійна автентичність щільно пов'язана з життєвою продуктивністю. Вона є результатом адаптованості, зрілості й продуктивності особистості, результатом впливу "активного модусу культури" на професійну діяльність одного фахівця. Зазначено, що рівень професійної автентичності в цілому пов'язаний з позитивною "Я-концепцією" особистості, переживанням авторства у реалізації професійної діяльності, орієнтацію на застосування активних форм "опановуючої" поведінки у професійній сфері, професійною продуктивністю, професійною успішністю, соціометричним статусом і ступенем професійної самореалізованості. У свою чергу професійна автентичність має негативний зв'язок з реактивною тривожністю, нейротизмом, пасивними формами "опановуючої" поведінки.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Турбан В. В.
Назва : Становлення та професійне самовизначення особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 223-234 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 233-234 (10 назв)
УДК : 159.02
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--професійне становлення особистості--професійна ідентифікація--професійна самосвідомість--професійна самореалізація--професійна культура--самоактуалізація особистості
Анотація: У статті аналізуються особливості становлення та професійне самовизначення особистості крізь призму професійної ідентифікації особистості. Показано, що професійна самоідентифікація спричинює мотиваційно ціннісне відношення до своєї діяльності і стійкого образу Я, впливає на формування позитивної професійної самосвідомості особистості. З'ясовано, що розкриття сутності професійної самосвідомості пов'язане з ідентифікацією та відчуженням. Довдено, що вільна самоідентифікація є характерною для самоактуалізованої особистості, яка втілює свій образ Я.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Подкоритова, Лариса Олександрівна
Назва : Становлення рефлексії майбутніх фахівців соціальної сфери
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 175-187 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 183-186 (19 назв)
УДК : 159.99
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексія--студентський вік--соціономічна сфера--студент--фахівець--становлення--рефлексивні механізми
Анотація: У статті представлено теоретичний аналіз особливостей становлення рефлексії у майбутніх фахівців соціономічної сфери. Представлено визначення провідних використаних у дослідженні термінів: "рефлексія", "студентський вік", "соціономічна сфера". Визначено окремі психолого-педагогічні умови, які сприяють цілеспрямованому розвитку рефлексії у майбутніх фахівців соціономічної сфери.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Михальська С. А.
Назва : Становлення особистості дитини дошкільного віку у процесі соціалізації
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 135-143 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 141-142 (10 назв)
УДК : 159.923.2:37.013.42
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--сім'я--дошкільний заклад--соціалізація--дошкільник--родинне спілкування--вихователь
Анотація: У статті представлено науково-теоретичний аналіз стану розробки проблеми впливу батьків та дошкільного закладу на формування особистості дитини. Проаналізовано визначення різних дослідників щодо розуміння соціалізації. Констатовано, що саме в дитячому віці формується самосвідомість і закладаються перші уявлення про самого себе, утворюються стійкі форми міжособистісної взаємодії, моральні і соціальні норми. Зроблено висновок, що взаємодія у педагогічному процесі сім'ї та дошкільного закладу здатна здійснювати особистісно-орієнтований підхід, формувати індивідуальність, активізувати творчий потенціал не лише дитини, але і педагогів, і батьків.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Чапко І. П.
Назва : Спрямованість особистості як чинник задоволеності життям
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 247-262 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр. С. 259-261 (18 назв)
УДК : 1569.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): спрямованість особистості--задоволеність життям--самосприйняття--юнацтво--ранній дорослий період--студенти
Анотація: У статті досліджено вплив спрямованості особистості на задоволеність життям. За результатами теоретичного та емпіричного аналізу було доведено що спрямованість особистості формує сприйняття себе та світу і визначає певну позицію особи у житті. Вона спонукає до активності і певною мірою налаштовує на позитивну та негативну оцінку власних результатів та подій, а відтак впливає на загальну оцінку задоволеністю життям. В статті розкрито складність визначення показника задоволенності життям як суб'єктивної оцінної категорії. Наведено переваги методик, обраних для дослідження "Визначення спрямованості особистості" (орієнтована анкета Б. Босса, адаптована В. Смекалом та М. Кучерою), "Індекс життєвої задоволеності" (Б. Ньюгартен, адаптована Н. В. Паніною), та шкала задоволеності життям Е. Дінера. За результатами емпіричного дослідження, було визначено, що найвищий рівень задоволеності життям мали респонденти зі спрямованістю "на взаємодію" та "на справу". Встановлена позитивна кореляція між спрямованістю "на взаємодію" та задоволеністю життям, а також негативна кореляція між спрямованістю "на себе" та задоволеністю життям. Взаємовпливу спрямованості "на справу" та рівня задоволеності життям встановлено не було. Було визначено, що серед різних факторів найбільший вплив на рівень задоволеності життям має оптимізм, самооцінка, впевненість у досягненні власних цілей та активність. Емпіричне дослідження було здійснене на прикладі студентів раннього дорослого віку філософського та фізичного факультетів Київського національного університету імені Т. Шевченка.
Знайти схожі

21.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Клименко І. В.
Назва : Специфіка самоорганізації курсантів у межах програми психологічного супроводу в період підготовки поліцейських
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 64-74 (Шифр 15(08)/А 43-171474361)
Примітки : Бібліогр.: с. 72-73 (10 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): курсанти--працівник поліції--програма психологічного супроводу--період підготовки--саморегуляція--самоорганізація
Анотація: Виявлено значущі показники за шкалами "Планомірність", "Фіксація" і "Самоорганізація" серед досліджуваних груп курсантів, майбутніх працівників поліції, у межах проходження ними програми психологічного супроводу в період професійної підготовки. Встановлено, що курсанти з високим рівнем саморегуляції, яких біло залучено до програми, характеризуються більш високим рівнем самоорганізації щодо тактичного планування свого робочого і особистого часу, цілеспрямованістю та наполегливістю в досягнені намічених планів. Що стосується курсантів із низьким рівнем саморегуляції, яких не було залучено до програми психологічного супроводу, визначено, що вони характеризуються меншою гнучкістю й схильністю залишити розпочату справу.
Знайти схожі

22.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Пітулей В. В.
Назва : Соціально-психологічний аналіз детермінант насилля у сучасному світі
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 169-177 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 176-177 (5 назв)
УДК : 159.96
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): насильство--психологічне насильство--причини насильства--соціальна криза--деструктивність--конфлікт--теорії насильства--примус
Анотація: У статті наведено сутність та зміст соціально-психологічних детермінант насилля в сучасному світі, як суспільно-небезпечного діяння, спрямованого на порушення прав і свобод людини, які призводять до психологічного, морального чи фізичного страждання. Виокремлено основні ознаки насильства. Виявлено варіації насильства у сучасному суспільстві та описано їх зарактеристики. Розкрито основні теорії насильства. Узагальнено причини, що призводять до насильства: а) психологічні; б) соціальні; в) економічні; г) педагогічні; д) правові; е) політичні. Проаналізовано еволюцію тероризму як однієї з форм насильства у сучасному світі. Визначено соціально-психологічну природу примусу як небезпечного впливу проти волі особи та вказано на ознаки примусу.
Знайти схожі

23.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Мельничук Т. І.
Назва : Соціально-психологічні чинники самовизначення студентської молоді у сфері зайнятості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 165-169 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 165-168 (21 назва)
УДК : 33:316.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійне самовизначення--економічне самовизначення--соціалізація--студентська молодь--професіоналізація
Анотація: У статті здійснено аналіз теоретико-методологічних особливостей самовизначення студентів у сфері зайнятості. З'ясовано, що самовизначення - це відносно самостійний етап соціалізації, сутність якого полягає у формуванні індивіда усвідомлення мети і сенсу життя, готовності до самостійної життєдіяльності на основі співвідношення своїх бажань, наявних якостей, можливостей і вимог, що постають перед ним з боку оточуючих і суспільства. Обгрунтовано, що професійне самовизначення є одним із ключових стрижнів економічного самовизначення особистості, зокрема студентської молоді. Також встановлено, що професійне самовизначення студентської молоді розглядається сьогодні не лише, як конкретний вибір професії, а й як непреривний процес пошуку сенсу в професійній діяльності, що вибирається, освоюється та виконується індивідом.
Знайти схожі

24.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. З.
Назва : Соціальний інтелект та соціальна компетентність особистості: психологія експлікації понять
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 61-72 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 69-71 (22 назви)
УДК : 925:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтелект--соціальний інтелект--соціальна компетентність--когнітивна--мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті описано сутність "соціальної компетентності" з огляду на її есплікацію у філософсько-етичному, соціально-психологічному та психолого-педагогічному аспектах. Розглянуто тлумачення соціальної компетентності у вітчизняній та зарубіжній науці. Окреслено співвідношення понять "соціальний інтелект" і "соціальна компетентність".Запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту, яка передбачає, що соціальний інтелект вміщує когнітивну, мнемічну та емпатійну підструктури.
Знайти схожі

25.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Федько В. В.
Назва : Соціальна компетентність учнів: поняття, структура, функції
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 235-247 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 245-246 (12 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): освітній простір--соціальна компетентність--ситуації організованого соціального досвіду--особистісний розвиток учня
Анотація: Представлено аналіз теоретичної бази та наукових підходів до визначення сутності, структури і функцій соціальної компетентності. Вивчена багатогранна палітра розуміння соціальної компетентності, яка спричиняє певні розбіжності у поглядах учених щодо її сутності. Розглянуто різні підходи на структуру соціальної компетентності, яка не є чимось сталим, а змінюється залежно від поглядів учених щодо розуміння її сутності та тих складових, які утворюють її якісне наповнення. Підкреслено, що ці чи інші складові надають можливість вважати соціальну компетентність саме інтегративним особистісним утворенням, яке розгортається у відповідності до певних вікових закономірностей розвитку особистості. Схарактеризовано вікові особливості школярів молодшого шкільного, підліткового та старшого шкільного віку. Встановлено, що джерелом розвитку соціальної компетентності учнів виступає освітній простір школи як соціального інституту, який моделює суспільні взаємини. Розкрито можливості її розвитку в умовах загальної середньої освіти; зазначені основні педагогічні стратегії щодо розвитку соціальної компетентності учня.
Знайти схожі

26.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Кравченко К. О.
Назва : Ситуаційно-середовищні чинники соціально-психологічних детермінант виникнення бойового стресу у військовослужбовців - учасників антитерористичної операції
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 83-97: табл. (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 94-96 (12 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): бойовий стрес--військовослужбовці--учасники антитерористичної операції--ситуаційно-середовищні чинники--соціально-психологічні детермінанти--час перебування у зоні бойових дій
Анотація: Розглянувши ситуаційно-середовищні чинники соціально-психологічних детермінант виникнення бойового стресу в учасників антитерористичної операції, які були визначені нашими експертами та підтверджені обробкою анкетних даних військовослужбовців, ми можемо зробити висновок про те, що умови бою, в яких перебуває військовослужбовець, зводять до мінімуму одну з базових потреб людини - потребу в безпеці. Причому, підрив цієї базової потреби є настільки сильними, що навіть при повернені додому військовослужбовці не відчувають себе у повній безпеці.
Знайти схожі

27.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Каліщук С. М.
Назва : Системне моделювання як інтегративний метод особистісних змін й усвідомлення багатоваріативності життєвої реальності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 55-64 (Шифр 15(08)/А 43-171474361)
Примітки : Бібліогр.: с. 63 (4 назви)
УДК : 159.942.5
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічне консультування--інтегративний підхід--системне моделювання--система--елемент--стан--зв'язок--атрактор--точка біфуркації--смисл--парадоксальний смисл
Анотація: У статті розглянуто необхідність створення інтегративних моделей психологічного консультування, які дозволили б вирішувати завдання ефективного пристосування різноманітного операційного інструментарію, накопиченого в різних напрямах психологічного завдання та практики в галузі надання психологічної допомоги. Концептуалізовано метод "системного моделювання енерго-інформаційних процесів О. В. Зелінського" як приклад електико-інтегративного психологічного консультативного підходу, Описано його філософські, природно-наукові та психологічні джерела, основні поняття, головні особливості, діагностичні та трансформаційні методи, визначені психотерапевтичні можливості.
Знайти схожі

28.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Канюха С. І.
Назва : Система формування толерантності жінок як передумови їхньої психологічної готовності до материнства
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 60-73 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 71-72 (7 назв)
УДК : 316.647.5-055.2:2-457
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): толерантність--формування толерантності--материнство--психологічна готовність до материнства--батьківські настанови--материнська позиція--прийняття--терпимість--безумовна любов
Анотація: Проблема формування толерантності як передумови психологічної готовності жінок до майбутнього материнства є актуальною та недостатньо дослідженою. Результати нашого констатувального експерименту довели, що між показниками складових толерантності та показниками психологічної готовності до материнства спостерігається значущий зв'язок, що доводить нашу гіпотезу про те, що психологічна готовність жінок до майбутнього материнства обумовлюється достатнім рівнем розвитку складових їхньої толерантності. На основі теоретичних положень та результатів констатувального експерименту нами була розроблена система формування толерантності жінок як передумови їхньої психологічної готовності до материнства, де було раховано всі виявлені показники складових толерантності, що корелюють з показниками психологічної готовності до материнства, з метою їхнього цілеспрямованого формування чи корекції. Результатом формувального експерименту було значне підвищення рівня розвитку толрентності і відповідне підвищення рівня психологічної готовності жінок до материнства, які брали участь в експерименті, у порівнянні з відсутністю змін основих показників жінок контрольної групи.
Знайти схожі

29.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Порхун А. Д., Власова-Чмерук О. М.
Назва : Сексуальна освіченість українських студентів в умовах інформаційного суспільства
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 177-188 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 186-188 (8 назв)
УДК : 159.9(075.8)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сексуальна освіта--сексуальна освіченість--молодь--статеве життя--насилля
Анотація: Питання про те, чи потрібна сексуальна освіта в українських школах, середніх професійних та закладах вищої освіти сьогодні є одним з найдискусійніших. У статті висвітлена проблема сексуальної освіченості українських студентів. З використанням авторської анкети проведено опитування студентів. Представлені результати дослідження: проаналізовано розуміння студентами мети сексуальної освіти, знання студентів щодо захворювань, що передаються статевим шляхом, та настановлення студентів щодо моделі здорових стосунків між партнерами. Виявлено, що стихійний доступ молоді до інформації сексуального змісту не гарантує їх сексуальної освіченості. З'ясовано, що рівень сексуальної освіченості студентів не є достатнім для забезпечення їхньої сексуальної безпеки й соматичного здоров'я.
Знайти схожі

30.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. Е.
Назва : Своєрідність бачення перекладачем навколишнього світу та успішність здійснення перекладацької діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 51-61 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 59-60 (11 назв)
УДК : 925:159.923:378-057.975
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): перекладацька діяльність--синхронний переклад--значення--смисли--сенс життя--витіснення сенсу життя
Анотація: В статті проаналізовано особливості здійснення фахівцем синхронного перекладу. Окреслено теорії та підходи , важливі для розуміння сутності перекладацької діяльності, зокрема: теорію значень і смислів Д. О. Леонтьєва, а також людиноцентричний підхід, описаний у парадигмі раціогуманістичної перспективи, на засадах якої будує свої дослідження Г. О. Балл.
Знайти схожі

 1-30    31-60   61-90   91-120   121-140 
 
Статистика
за 11.07.2024
Кількість запитів 68490
Кількість відвідувачів 942
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя