Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (8)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Генетична психологія<.>
Загальна кількість знайдених документів : 140
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-60   61-90   91-120   121-140 
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н. О., Воскевич Ю. В.
Назва : Ознаки і причини емоційного вигорання прийомних батьків та батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 108-117 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 115-116 (7 назв)
УДК : 159.9;364.044.24
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): синдром вигорання--емоційне вигорання --прийомні батьки--батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу
Анотація: У статті показано, що діяльність прийомних батьків і батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу є емоційно-напружиною і може призводити до емоційного вигорання. Зазначено, що емоційне вигорання дуже негативно впливає на людину, підриває її здоров'я, бажання працювати. Головними складовими емоційного вигорання визначено: емоційне виснаження (переживання спустошеності і безсилля); зниження чутливості по відношенню до інших людей (прояв байдужості, черствості, безсердечності, грубості); применшення своїх досягнень (утрата сенсу і бажання докладати особисті зусилля), намір повернути дитину. Підкреслено, що ймовірність вигорання вища, якщо до проблем у дитячо-батьківських відносинах додаються проблеми на роботі, конфлікти подружжя, втрата значущих зв'язків.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н. О., Чеканова О. С.
Назва : Особливості ігрової діяльності дітей з аутизмом
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 99-108 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 107-108 (5 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): діти з аутизмом--ігрова діяльність--ігрове заняття--емоційний контакт--комунікативні здібності
Анотація: У статті акцентується увага на необхідності соціалізації дітей-аутистів. Засобом первинної соціалізації цих дітей визначається гра. Відтак, актуалізується побудова логіки становлення здатності дітей з аутизмом до гри. Особливостями ігровї діяльності дитини з аутизмом визначено: самостимуляцію слухових, зорових, тактильних та інших відчуттів; використання неігрових предметів; обмеженість й одноманітність дій з іграшками; відсутність іграшкового сюжету; байдужість до дорослих. Визначено основні та специфічні завдання ігрових занять для дітей з аутизмом. Виділено три рівні освоєння дитиною ігор: налагодження контакту; наслідування; ігри за правилами; сюжетно-рольові ігри. Запропоновано структуру ігрового заняття для дітей з аутизмом.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н. О., Раткогло О. М.
Назва : Психологічний статус онкохворої людини
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 74-83 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 81-82 (7 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): онкологія--онкопатологія--хворий на онкологію--важке захворювання--психологічний портрет--психологічна підтримка онкохворих
Анотація: У статті наведено статистичні дані щодо зростання кількості хворих на онкологію, що є підставою до акцентування на профілактиці онкопатології та важливості психологічної допомоги хворим. Наголошується, що онкологічне захворювання приводить до виникнення набагато більш серйозних психосоціальних наслідків, аніж будь-яке інше захворювання, що пояснюється можливими стресами на різних етапах розвитку захворювання. Підкреслюється, що онкологічне захворювання традиційно належить до групи невиліковних, воно перетворює лише факт постановки діагнозу у серйозну психічну травму людини. Визначено найважливіші завдання психолога та зміст його роботи з онкохворими.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н. О., Тарасова Н. В.
Назва : Психологічний супровід спортсменів підлітково-юнацького віку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 83-91 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 90-91 (8 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): змагання--підлітково-юнацький вік--психологічне забезпечення--психологічний супровід--спортивна підготовка
Анотація: У статті здійснено теоретичне узагальнення й аналіз сучасних підходів до розуміння психологічного забезпечення спортивної діяльності у підлітково-юнацькому віці. Зазначено, що розгляду особливостей психологічного супроводу як складової сучасної підготовки спортсменів підлітково-юнацького віку приділяється недостатньо уваги. Встановлено рівні (нижній, середній, вищий) та основні етапи психологічного супроводу спортивної діяльності: інформаційна підтримка психологічної підготовки; аналіз функціонування домінантних регуляторних систем психіки; підтримка мотиваційної стабільності; актуалізація вербальних регуляторів; розробка стратегії поведінки у змагальних умовах; формування мобілізаційної готовності та її реалізація. Визначено основну спрямованість кожного етапу. Формами організації психологічного супроводу обрано варіанти: ситуативний, поточний, етапний, постійний, системний.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н.О., Харченко О.О.
Назва : Професійне самовизначення старших підлітків
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 91-98 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 96-98 (12 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійне самовизначення--вибір професії--чинники професійного вибору--профорієнтаційна робота--старший підлітковий вік
Анотація: У статті акцентована актуальність проблеми вибору, зокрема у підлітковому віці, коли визначаються власні професійні нахили і потреби та обирається профіль навчання. Проаналізовано останні дослідження і публікації щодо проблеми професійного самовизначення особистості. Наголошується, що сьогодні в психолого-педагогічній літературі однозначного визначення поняття "професійного самовизначення" немає. Виділено особливість підходів учених до визначення цього поняття через призму понять життєвої перспективи, життєвого плану, психологічного часу, ціннісних орієнтацій. Результатом професійного самовизначення особистості є її готовність до професійного та кар'єрного зростання, а також здатністоь самостійно ставити цілі та визначати етапи їх досягнення протягом усього життя, оптимально використовуючи при цьому наявні можливості.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. Е.
Назва : Психологічні аспекти перекладу сленгу в художніх творах
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 51-60 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 50 (6 назв)
УДК : 925:159.923:378-057.975
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): адекватний переклад--стиль художнього твору --просторіччя--сленг--жаргон--стратегія перекладу "знаходження функціонального аналога"--мова оригіналу
Анотація: У статті зазначено, що у процесі перекладу просторічної лексики сленгу та жаргону перекладач має враховувати стиль художнього твору сфери вживання просторіччя в двох мовах. Також перекладачеві слід взяти до уваги культурні та етичні особливості народів тих мов, які беруть участь у перекладі. Автором статті охарактеризовано своєрідність бачення перекладачем навколишнього світу на прикладі перекладу О. Логвиненком ромуну Дж. Д. Селінджера "Над прірвою у житі" із використанням стратегії "знаходження фукнціонального аналога". Зазначено, що переклад розмовної лексики сленгу, жаргону, вульгаризму, орго тощо має свої специфічні особливості, зумовлені своєрідністю такого лексичного шару. Переклад має викликати у читача подібні емоції, що й мова оригіналу. Завдання перекладача - пошук відповідності, яка б не відрізнялася від вихідної лексичної одиниці стилістично, мала б однакове або, щонайменше, - подібне емоційне і соціальне забарвлення. Під час перекладу просторічної лексики в художніх творах перекладач дуже часто стикається з тим, що не завжди існують адекватні еквіваленти в мові оригіналу й мові перекладу. В даному випадку перекладачеві доводиться використовувати інші способи і прийому перекладу: включення в текст додаткових елементів; опущення елементів, надлишкових з точки зору іншомовного читача; перетворення смислової структури слів і виразів; компромісні перекладацькі рішення; використання адекватних змін (інтерпретація , антономічний переклад, компенсація і т.д.).
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. Е.
Назва : Своєрідність бачення перекладачем навколишнього світу та успішність здійснення перекладацької діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 51-61 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 59-60 (11 назв)
УДК : 925:159.923:378-057.975
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): перекладацька діяльність--синхронний переклад--значення--смисли--сенс життя--витіснення сенсу життя
Анотація: В статті проаналізовано особливості здійснення фахівцем синхронного перекладу. Окреслено теорії та підходи , важливі для розуміння сутності перекладацької діяльності, зокрема: теорію значень і смислів Д. О. Леонтьєва, а також людиноцентричний підхід, описаний у парадигмі раціогуманістичної перспективи, на засадах якої будує свої дослідження Г. О. Балл.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. З., Яцюрик, Алла Олександрівна
Назва : Роль соціального інтелекту та особливості його прояву у педагогічній діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 35-50 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 46-48 (17 назв)
УДК : 925:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціальний інтелект--педагогічна діяльність--когнітивний, емпатійний та мнемічний аспекти соціального інтелекту--суб'єктивне усвідомлення--особистісно значущий досвід--професійно значущий досвід--суб'єктивне переживання
Анотація: Соціальний інтелект індивіда у статті розглядається як своєрідний психологічний інструмент забезпечення людиною власної ефективної життєдіяльності, який організований особливим чином і не існує відривано від соціальної активності суб'єкта. Структуру індивідуального соціального інтелекту складають певний репертуар стереотипних способів, прийомів, засобів, які дозволяють встановлювати контакт із іншими людьми та здійснювати оптимальну взаємодію в різних умовах (навіть при зниженні когнітивної емпатії у одного з членів діади, недостатньо розвиненій у суб'єкта здатності до узагальнення та раціоналізації, при розбіжностях у ціннісних орієнтаціях, морально-етичних настановленнях у суб'єктів соціальної взаємодії). У статті наголошено, що соціальний інтелект педагога вміщує когнітивний, емпатійний та мнемічний аспекти. Елементи (або скрипти, фрейми концепти) емпатійного аспекту соціального інтелекту складють зміст конкретних усвідомлених педагогом образів реальності, які можуть як сприйматися безпосередньо, так і виникати в спогадах та уяві особистості. Емпатійні фрейми, скрипти концепти наділяють емоційністю продукти, інтелектуальної діяльності, своєрідну картину світу, яка складається у суб'єкта в результаті роботи соціального інтелекту, внаслідок чого світ постає для суб'єкта як існуючий у метакогнітивній сфері. Виокремлено критерії продуктивного функціонування соціального інтелекту педагога. Це, зокрема, успішне розв'язання людиною соціальних нестандартних (у тому числі-оригінальних) задач та завдань, а також успішність фахівця в реалізації педагогічної діяльності. Зазначено, що в сфері мнемічного досвіду усвідомлені переживання супроводжуються почуттям суб'єктивної очевидності того, що відбувається. Підтвердженням "суб'єктивного усвідомлення" є психологічні поняття, які досить широко використовуються в науковому обігу: "безпосередній досвід", "особистісно значущий досвід", "професійно значущий досвід", "суб'єктивне переживання" тощо. Хоча емпатійний аспект соціального інтелекту не усвідомлюється педагогом, саме він, на думку авторів статті, забезпечує усвідомлення емоційно-експресивної та емпатійної сторін об'єктів та суб'єктів у міжособистісної взаємодії.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. З.
Назва : Соціальний інтелект та соціальна компетентність особистості: психологія експлікації понять
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 61-72 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 69-71 (22 назви)
УДК : 925:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтелект--соціальний інтелект--соціальна компетентність--когнітивна--мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті описано сутність "соціальної компетентності" з огляду на її есплікацію у філософсько-етичному, соціально-психологічному та психолого-педагогічному аспектах. Розглянуто тлумачення соціальної компетентності у вітчизняній та зарубіжній науці. Окреслено співвідношення понять "соціальний інтелект" і "соціальна компетентність".Запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту, яка передбачає, що соціальний інтелект вміщує когнітивну, мнемічну та емпатійну підструктури.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Абсалямова Л. М.
Назва : Психологічні аспекти якості життя невротизованої особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 5-13 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 11-12 (8 назв)
УДК : 159.97
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): якість життя--здоров'я--копінг-механізми--невроз--особистість--терапевтичний процес--ірраціональні переконання
Анотація: У статті доводиться, що вивчення якості життя є надзвичайно важливим як з теоретичної, так і з практичної точки зору. Аналізується роль механізмів подолання (копінг-механізмів), що є сукупністю когнітивних, емоційних і поведінкових стратегій, спрямованих на досягнення адаптації. Обгрунтовується, що якість життя хворих з невротичними розладами характеризується нижчими показниками, ніж у здорових осіб, відрізняється за низкою показників між чоловіками і жінками і піддається позитивній динаміці в ході терапевтичного процесу
Знайти схожі

11.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 371.015/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 27
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015
Кільк.характеристики :774 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 40.00 грн.
УДК : 371.015.3+159.9:001.89:00571(477-25)](06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Аналіз теоретико-методологічних підходів до вивчення творчості в психології/ Н. І. Антюхова. Психотерапія як екзистенціальний вибір/ О. В. Башмакова. Психологічні особливості розвитку духовного потенціалу студентської молоді/ Я. М. Бугерко. Готовність студентів ВНЗ до отримання психологічної допомоги/ В. В. Вишньовський. Комунікативна складова як важливий елемент професійно-психологічної підготовки правоохоронців/ Л. В. Герман. Складові професійної підготовки майбутнього вчителя іноземної мови у процесі формування особистісної культури студента/ І. А. Горобець. Психологічні особливості установки на критичне мислення/ Н. М. Громова. Психологічні засади становлення лідерського потенціалу особистостів технічному університеті/ Т. В. Гура. Екологічна свідомість у психологічному та освітньому просторі/ А. М. Демиденко. Вплив кризових станів на суб'єктивну оцінку внутрішньої картини професійного здоров'я особистості/ Т. М. Дзюба. Деякі аспекти психологічного підходу до розуміння бронхіальної астми у дітей/ Б. Я. Дмитришин, О. І. Шишак. Проблема тривожності у старших дошкільників: деякі емпіричні кореляти та індикатори/ Н. С. Дмитріюк. Психологічна готовність підприємця до економічних ризиків/ Ф. А. Добренко. Деякі особливості комунікативного настановлення студентів перших курсів та підвищення якості засвоєння професійно спрямованої іноземної мови/ О. М. Ільїна. Рівень соціального інтелекту як прогностична компонента професійної успішності студентів-майбутніх психологів/ Н. Л. Каменська, М. К. Кременчуцька. Усвідомлення студентами феномену толерантності як інструменту міжетнічної комунікації/ С. Б. Капідінова. Специфіка викладання психології в контексті духовного розвитку в системі сучасної вищої освіти/ Г. В. Католик, М. І. Миколайчук. Методичні принципи психокорекційної роботи із студентами/ Т. М. Клибанівська. Особистісно-комунікативний підхід в обґрунтуванні міжособистісного спілкування осіб похилого віку/ О. Г. Коваленко. Особливості творчих здібностей молодших школярів/ Л. Д. Коняєва, О. О. Тестерєва. Методологічні проблеми феноменології та розвитку мотивації учіння особистості/ М. В. Кормишев. Особливості діагностики та корекції емоційної сфери у дітей з обмеженими можливостями на шляху соціальної адаптації/ В. В. Корнієнко, С. Д. Алексеєнко, К. П. Кутовий. Індивідуально-типологічний (екстравертований) та факторний аналізи психосоматичного здоров'я студенток-дівчат КНУ ім. Тараса Шевченка/ О. В. Корнієнко. Проблема сформованості спрямованості старшокласників на професію психолога/ С. В. Кузнецова. Психологічна корекція та підтримка кардіологічних хворих з негативними емоційними переживаннями за допомогою створення копінг-стратегій та формування гармонійного погляду на навколишній світ/ В. П. Культенко. Психологічна структура і розвиток управлінських здібностей керівників органів внутрішніх справ/ В. С. Лапчук, М. А. Чекулаєв. Психологічні особливості формування мотиваційного компонента психологічної готовності вивчення фахової іноземної мови студентами економічних спеціальностей/ Л. В. Лимар, К. О. Моруга. Психосемантичні механізми рисуночної проекції: композиційний метод дослідження особистості/ Ю. І. Мадінова. Емпіричне дослідження структури толерантності як системної характеристики особистості студента/ М. М. Мельничук. Розуміння як конструкт діалогічної компетентності психолога/ І. В. Михайлюк. Психологічний супровід розвитку та формування засобів саморегуляції в конфліктних ситуаціях педагогічної діяльності/ М. О. Мосьпан. Психологічні особливості професійної діяльності офіцерів оперативних підрозділів/ С. А. Мул. Методологія та результати емпіричного дослідження характеристик поведінкових установок, що детермінують особливості креативності юриста/ Г. Ю. Одинцова. Рівні готовності молодих сімей до конструктивного вирішення конфліктів/ Л. М. Омельченко. Особливості сформованості навичок навчальної діяльності молодших школярів із затримкою психічного розвитку/ К. О. Островська. Характер любовних стосунків у гендерному аспекті/ С. В. Отчич. Структурні складові технічних здібностей/ А. С. Паламар. Врахування сучасних тенденцій інформатизації освіти в роботі тифлопедагога/ О. М. Паламар. Психофізіологічний базис сензитивності особистості практичних психологів системи освіти/ Л. В. Пастух. Основні підходи до вивчення проблеми професійної компетентності майбутнього психолога/ Н. В. Перегончук. Психологічні аспекти новітніх підходів до забезпечення ефективності наземних екіпажів безпілотних літальних апаратів/ О. В. Петренко. Проблеми та перспективи психологічних досліджень самопізнання фахівців соціономічної сфери/ Л. О. Подкоритова. Комунікативна компетентність як чинник професійної діяльності психолога/ М. В. Пророк. Специфіка емоційного інтелекту і психологічної готовності до соціономічних професій у представників цих професій/ Н. В. Пророк, Я. М. Куценко. Соціально-психологічні чинники шкільної тривожності молодших школярів/ Л. В. Помиткіна, М. П. Полухіна. Розвиток самоцінності при підготовці культурологів/ Л. Є. Просандєєва. Проблеми психологічної реабілітації дітей з вадами слуху/ Л. П. Пушкарська. Психологічні особливості ставлення студентів вищого навчального закладу до інтелектуальної власності/ А. О. Рєпка. Концептуальний потенціал категорії "психологічне здоров'я" у верифікації проблеми конструктивного подолання кризи безробіття/ О. В. Рудюк. Ефективність психологічної регуляції функціональних станів фахівців-металургів/ А. І. Тарасенко. Ціннісні аспекти розвитку особистості майбутніх психологів/ Т. Є. Тітова. Теорії девіантної поведінки/ Б. М. Ткач. Саморозвиток як суттєвий чинник становлення професіоналізму у працівників медичного профілю/ В. В. Турбан. Ціннісне ставлення до професійної діяльності як вагомий чинник самореалізації особистості/ Н. В. Слободяник. Діагностика мотиваційно-смислових властивостей особистості майбутнього лікаря/ М. М. Філоненко. Semantic analisys of memorizing and understanding of the text with technical content/ R. S. Fesenko. Психологічний клімат у родині як основний чинник становлення особистості дитини з психофізіологічними вадами/ О. В. Царькова. Технологія соціальної терапії у профілактиці девіантного батьківства/ О. М. Чанцева-Коваленко. Психодіагностичні можливості тренінгу в підготовці управлінських кадрів/ А. В. Черкаський. Континуум особистісно-суб'єктних властивостей як чинник індивідуалізації психосоціального розвитку/ А. В. Шамне. Історичні та соціально-психологічні чинники розвитку етнічної самосвідомості лемків/ Ю. В. Шапаренко. Поняття кризи, шляхи її подолання та подальше самопроектування власного життя/ І. В. Шевчук. Історичні етапи формування уявлень про психосоматичний статус особистості/ Л. С. Шелег. Тілесний Я-образ та інтрапсихічна система емоційної саморегуляції (на прикладі досвіду вагітних жінок)/ О. І. Шишак, Н. В. Старик. Формування інтелектуального потенціалу вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти/ М. О. Шопіна. Психологічні особливості формування готовності майбутніх вчителів до розв'язування педагогічних задач/ Г. В. Щербан. Медико-психологічна допомога при тривожних розладах у військовослужбовців та населення/ Н. Ю. Яковлева. Психолого-педагогічні умови активізації самовдосконалення особистості/ Т. М. Яблонська. Мотиваційний аспект мисленнєвої діяльності підлітків/ І. П. Якимчук. Феноменологія змін особистості курсантів вищих навчальних закладів Державної пенітенціарної служби України у процесі навчання/ М. С. Ятчук. Мотивація навчально-професійної діяльності як чинник успішності професійного становлення курсанта/ С. В. Жидецька. Threelingualism situation of co-operation in the educational space as a factorof personality neurotization/ O. V. Kostiuk. Technology of the development of entrepreneurial capacity of personality/ V. Lunov, O. Rygel.
Примірники : всього : ЧЗ(1), (1)
Вільні : ЧЗ(1), (1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 371.015/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 28
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016
Кільк.характеристики :483 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 25.00 грн.
УДК : 371.015.3+159.9:001.89:00571(477-25)](06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Характеристика творчої особистості та структура творчого потенціалу вчителя іноземної мови/ Н. І. Антюхова. Молода сім'я та замінний догляд за дітьми: адаптація чи етап життєвого циклу?/ Г. М. Бевз. Тривожність у школярів, які перехворіли на туберкульоз/ О. С. Безверхий, Т. М. Коломієць. Феномен лідерства у зарубіжній та вітчизняній психології/ О. О. Білінська, М. В. Черпак. Оптимізація метапам'яті студентів як проблема психолого-педагогічної взаємодії/ В. О. Волошина, Т. А. Довгалюк. До проблеми оволодіння саногенним мисленням в процесі вирішення життєвих завдань студентської молоді/ А. Ю. Гільман. Діагностика стабільності організації: опитувальник "стан справ в організації"/ С. К. Грабовська, В. В. Бабенко, К. О. Островська. Методика формування в учнів дослідницького стилю мислення через вміння ставити запитання/ О. М. Грединарова. Конструювання сенсу життя в контексті постнекласичної психології/ Я. Г. Григор'єва. Саморозвиток як ціннісно-смислова детермінанта професійного становлення людини/ Г. В. Гуменюк. Психологічні особливості ментальності представників регіональних спільнот України/ І. В. Данилюк, С. О. Шиковець. Творчество Леонардо да Винчи как созидание культурных органов переживания/ С. Н. Жеребцов. Monetary culture of the modern society: social and psychological aspect/ I. Zubiashvily. Психологічна характеристика підходів до визначення професійної компетентності фахівця/ І. В. Івашкевич. Феноменологічний, вимірювальний, генетичний, тестологічний та факторний психологічні підходи як підгрунтя структури соціального інтелекту педагога/ Е. З. Івашкевич. Сучасні методи психолого-педагогічного супроводу профільного навчання: досвід використання профорієнтаційного комплексу "Профорієнтатор-UA"/ Я. Ю. Каплуненко, Т. М. Ленг. Вплив стилю педагогічної взаємодії на ефективність керівництва та способи вирішення конфліктних ситуацій/ З. Я. Ковальчук. Теоретичний аналіз проблеми становлення особистісної зрілості у студентському віці/ Н. О. Кордунова, Л. В. Потапчук. Експериментальна програма покращення психологічної адаптації студентів-першокурсників із дистантних сімей до умов навчання у вищому навчальному закладі/ Н. П. Кулеша. Аналіз індивідуально-психологічних детермінант схильності до птср військовослужбовців/ О. В. Кухарчук. Теоретико-методологічні засади дослідження комунікативно-мовленнєвої сфери/ В. В. Кордонець. Детермінація завчасної стійкості особистості: емпіричні виміри проблеми/ Ю. В. Норчук. Психологічна структура самореалізації учня в навчально-пізнавальній діяльності/ Л. В. Мар'яненко. Проблема розвитку толерантності учнівської молоді в рамках діяльності дискусійного кіноклубу/ М. М. Мельничук. Емпіричне дослідження структурно-функціональних компонентів діалогічної компетентності майбутніх психологів/ І. В. Михайлюк. Розвиток творчого мислення підлітків у процесі вивчення іноземної мови за допомогою лінгвістичних інтелектуально-розвивальних ігор/ М. Ю. Панасенко. Психологічні особливості професійної спрямованості майбутніх психологів/ Н. В. Перегончук. Перспективи застосування технологій віртуальної реальності та спеціальних віртуальних середовищ у психологічних дослідженнях та експериментальній психології/ Т. О. Пода. Особливості переживання кризових станів молодими співробітниками правоохоронних органів/ М. П. Полухіна. Формування колективної думки в прикордонному підрозділі/ Т. Г. Павлюк. Теоретичні засади дослідження проблеми виникнення чуток серед населення в умовах надзвичайної ситуації/ Н. Д. Потапчук. Психологічні проблеми професійної соціалізації практичних психологів/ С. А. Мул. Психологічна готовність до материнства як аспект рольової самореалізації жінки/ О. П. Проскурняк, Ю. Г. Андрійчук. Філософсько-психологічний аналіз підходів до проблеми мови та мислення у зв'язку з психологічним баченням суб'єкта/ Т. А. Російчук. Психологічна оцінка когнітивних схем при тривожних розладах/ С. Сардарзаде. Волонтерський рух у світі та в Україні/ О. О. Сидоренко. Особистісний розвиток української молоді як суб'єкта освіти в умовах кризової нестабільності/ Н. В. Слободяник. Модель і моделювання впрофесійній освіті майбутніх учителів/ А. О. Теплицька. Нейропсихологія релігійного та ідеологічного фанатизму/ Б. М. Ткач. Сімейний конфлікт як предмет дослідження у практичній психології/ В. В. Турбан. Віктимність як соціально-психологічна проблема сучасності/ Я. В. Чаплак, Г. В. Чуйко. Досвід емпіричного дослідження кризи підлітково-юнацького віку/ А. В. Шамне. Наративна психологія як напрям сучасних досліджень/ І. В. Шевчук.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 371.015/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 29
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016
Кільк.характеристики :230 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 14.00 грн.
УДК : 371.015.3+159.9:001.89:005.71(477-25)](06)+159.98:61+159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : До проблеми вивчення смислу життя особистості в екзистенційній психології/ О. М. Гріньова. Психологічна готовність студентів до професійної діяльності/ О. Г. Гаврилюк. Теоретичні засади психологічних стратегій адаптації спільноти в процесі застосування медіа-практик/ І. М. Гусєв. Психологічні особливості впливу соціальних контактів на розвиток самосвідомості дитини у різних умовах виховання/ Л. А. Девіс. Емпіричні підстави формування правової поведінки студентів коледжів/ О. В. Дробот, А. А. Возович. Своєрідність бачення перекладачем навколишнього світу та успішність здійснення перекладацької діяльності/ Е. Е. Івашкевич. Соціальний інтелект та соціальна компетентність особистості: психологія експлікації понять/ Е. З. Івашкевич. Взаємозв'язки когнітивно-поведінкових стратегій подолання зі складовими особистісної рефлексивності курсантів, які навчаються в умовах психологічного супроводу/ І. В. Клименко. Ситуаційно-середовищні чинники соціально-психологічних детермінант виникнення бойового стресу у військовослужбовців - учасників антитерористичної операції/ К. О. Кравченко. Дослідження психологічних складових емоційної компетентності майбутнього фахівця-лікаря/ О. О. Лазуренко, Н. А. Тертична. Концептуальні підходи до візуальної реконструкції системи символів особистості/ О. В. Лісойван. Методи ефективного дослідження психологічного клімату колективу/ С. С. Макаренко. Вплив травмуючої ситуації на ціннісні орієнтації особистості/ А. М. Маслюк, М. О. Пітєрова. Становлення особистості дитини дошкільного віку у процесі соціалізації/ С. А. Михальська. Особливості розвитку емоційного інтелекту у старшокласників/ С. М. Могиляста. Теоретичні основи вивчення екзистенційних механізмів регуляції поведінки особистості в конфліктній ситуації/ Д. А. Панфілов. Особливості ціннісно-смислової сфери осіб з різною інтенсивністю переживання загрози надзвичайної ситуації/ С. В. Погорелов. Становлення рефлексії майбутніх фахівців соціальної сфери/ Л. О. Подкоритова. Розвиток творчого мислення майбутніх вчителів фізики в ході вивчення дисципліни "Психологія"/ С. В. Пухно. Нейропсихологічний аспект об'єктних любовної та сексуальної залежностей у жінок/ Б. М. Ткач. Наукові підходи до проблеми розвитку особистості у сучасних українських та зарубіжних психологічних дослідженнях/ Д. В. Швець. Зміст освіти як компонент освітнього середовища та об'єкт психологічної експертизи/ А. І. Яблонський.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 30
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017
Кільк.характеристики :282 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 20.00 грн.
УДК : 159.9(08)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Психологічні аспекти якості життя невротизованої особистості/ Л. М. Абсалямова. Психологічні особливості поліграфних досліджень у системі МВС України/ О. В. Вагіна. Особливості психологічної стійкості та готовності військвослужбовців Збройних Сил України до дій в екстремальних умовах/ А. О. Грибок. Психологічні особливості вияву етнічної ідентичності української молоді/ І. В. Данилюк, В. В. Гресько. Особливості застосування профайлінгових технологій правоохоронними органами: історія та сучасний стан/ М. В. Дідковська-Бідюк. Психологічні аспекти перекладу сленгу в художніх творах/ Е. Е. Івашкевич. Система формування толерантності жінок як передумови їхньої психологічної готовності до материнства/ С. І. Канюха. Розуміння та опрацювання емоцій в Ексзестенційно-аналітичному підході/ Я. Ю. Каплуненко. Емоційно-психологічні виміри сімейного православного обрядового дійства/ Л. О. Карпова. Інформаційне забезпечення слідчої діяльності/ Н. Б. Карпушина. Функціональний аналіз психічних станів: теоретичний аспект/ Т. М. Клибанівська. Формування антикорупційної спрямованості особливості майбутнього правоохоронця в системі вищих навчальних заклідів МВС України/ І. В. Клименко. Особливості зв'язку духовних цінностей, депресивності та життєстійкості особистості юнацького віку/ С. Л. Кравчук. Психолого-педагогічний потенціал розвитку професійних компетенцій майбутнього фахівця в сучасній медичній освіті/ А. М. Крицька. Бойовий настрій офіцера-прикордонника/ С. А. Мул. Життєві орієнтації як чинник професійної діяльності майбутніх педагогів/ Л. В. Потапчук, Н. О. Кордунова. Особливості соціальної роботи з літніми людьми/ Л. Є. Просандєєва. Здоров'я як системне поняття: критерії психологічного здоров'я/ Т. О. Работа. Емоційність студентів-медиків у період адаптації до навчання та вплив на якість засвоєння морфологічних дисциплін/ Н. Синявська. Простір освітніх можливостей для самоактуалізації молоді/ Н. В. Слободяник. Динаміка показників психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх лікарів під час навчання в університеті/ Н. В. Сміла. Індивідуально-психологічні характеристики прояву професійних переживань у майбутніх медичних психологів/ Н. А. Тертична. Психологічні особливості командної діяльності у сфері управління/ А. В. Черкаський. Дослідження розвитку міжкультурної компетенції студентів у ході вивчення іноземної мови в багатокультурних за складом групах/ С. Ф. Шаркова. Психологічна характеристика основних компонентів правосвідомості особистості/ Т. І. Юрченко-Шеховцова. Я-концепція випускника школи в контексті методології гуманітарно-психологічної експертизи/ А. И. Яблонский. Емоційне вигорання у працівників Державної кримінально-виконавчої служби України/ М. С. Ятчук. сихологічний супровід розвитку комунікативної комптентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту/ О. В. Лахтадир.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 31
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018
Кільк.характеристики :200 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 25.00 грн.
УДК : 159.9(08)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Моделювання явищ як засіб інтелектуального розвитку школярів/ М. Ф. Бабій. Теоретичні засади проведення професіографічних досліджень у Національній поліції України/ В. І. Барко, І. О. Дубова, В. В. Барко. Дослідження психічного стану жінки, що пережила втрату плода або неонатальну смерть дитини чи проінформована про ризик цієї втрати/ Н. П. Бондаренко [и др.]. Тренінгова методика у структурі соціально-психологічного супроводу освітніх та суспільних реформ/ О. О. Горова. Психологічні особливості взаємодії з медіапрактиками спільноти в умовах воєнного конфлікту/ І. М. Гусєв. Системне моделювання як інтегративний метод особистісних змін й усвідомлення багатоваріативності життєвої реальності/ С. М. Каліщук. Специфіка самоорганізації курсантів у межах програми психологічного супроводу в період підготовки поліцейських/ І. В. Клименко. Психологічні особливості дослідження структури мотивації учіння молодших школярів/ М. В. Кормишев, Г. А. Медянік. Емоційний інтелект як проблема психологічної науки/ О. О. Лелюх-Степанчук. Емпіричне дослідження самореалізації особистості учіння в процесі навчально-пізнавальної діяльності/ Л. В. Мар'яненко. Психологічні особливості свідомого сприймання/ О. Ю. Мурзенкова. Порушення формування дитячої особистості під впливом сімейного насильства/ А. В. Перепелиця. Психолого-організаційна технологія підвищення компетентності дільничих інспекторів прикордонної служби у професійному спілкуванні/ Л. В. Преснякова. Психологічна допомога дошкільникам з вадами слуху/ Л. П. Пушкарська. Мотиваційна сфера жінок, які вчинили насильницькі злочини/ О. В. Радзевілова. Психолого-педагогічна взаємодія суб'єктів освітнього простору / Н. В. Слободяник. Психологічні особливості агресивної поведінки жінок зі спів залежністю/ Л. О. Федосова. Асертивна поведінка під час ведення ділових переговорів: психологічні аспекти/ К. О. Чулкова. Професійно-педагогічна діяльність вчителя як об'єкт психологічної експертизи/ А. І. Яблонський.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 33
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019
Кільк.характеристики :284 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 18.00 грн.
УДК : 371.015.3+159.922+159.98:61+159.9:001.32:005.71(477-25)](082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Особливості соціально-психологічної адаптації педагогів-початківців/ М. Ф. Бабій. Розвиток емоційного інтелекту/ І. В. Данилюк, Т. П. Клімаш. Психологічна адаптація студентів до навчання у закладі вищої осівти/ О. О. Горова. Роль соціального інтелекту та особливості його прояву у педагогічній діяльності/ Е. З. Івашкевич, А. О. Яцюрик. Роль феномену емоційної компетентності студента як майбутнього фахівця/ Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк, В. І. Мілінчук. Невротизація як форма детермінації особистості в умовах трилінгвізму/ О. В. Костюк. Психологічний аналіз доробку Г. Л. Ващенка щодо виховання патріотизму особистості/ А. М. Маслюк. Особливості економічної соціалізації дитини в сімейному просторі/ Т. І. Мельничук. Взаємозв'язок світосприйняття практичних психологів зі складними життєвими ситуаціями/ С. О. Мирошниченко. Психологічні принципи формування компенсаторних реакцій пацієнта у випадку проведення фізичної реабілітації хворих з ішемічним інсультом/ Н. О. Михальчук, Л. Л. Примачок. Прийняття рішень як процес онтогенезу особистості лідера/ О. В. Лісойван. Суб'єкти профілактики правопорушень неповнолітніх/ К. Ю. Мураненко. Інформаційні технології у дистанційному навчанні як чинник розвитку суб'єктної активності/ М. М. Назар. Теоретико-методологічні засади соціально-психологічного опредметнення воєнної загрози/ С. М. Омелянюк. Теоретичний аналіз проблеми подолання стресу спортсменами/ Т. Петровська, Л. Арнаутова. Емоційне благополуччя соціально-депривованої особистості: емпіричні референти/ О. О. Піщанська. Роль дисциплін психологічного змісту у розвиткові "soft-skills" компетенцій майбутніх фахівців технічних спеціальностей у процесі підготовки у ЗВО/ З. А. Сивогракова. Вплив стилю психолого-педагогічної взаємності вчителя на розвиток особистості учня/ Н. В. Слободяник. Теоретичні засади психологічної допомоги підліткам з вегетативними дисфункціями/ О. В. Тарнавська. Психологічні особливості емоційної сфери дітей дошкільного віку/ Л. А. Терещенко, І. І. Карабаєва. Становлення та професійне самовизначення особистості/ В. В. Турбан. Соціальна компетентність учнів: поняття, структура, функції/ В. В. Федько. Спрямованість особистості як чинник задоволеності життям/ І. П. Чапко. Ціннісні орієнтації як важлива передумова становлення музичної культури особистості/ Н. В. Чорна. Изменения мотивационной сфері у студентов специальности морского речного транспорта вследвисте пребівания в длительном рейсе/ Р. П. Шевченко.
Примірники : всього : ЧЗ(2)
Вільні : ЧЗ(2)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 15(08)/А 43
Назва : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія. Вип. 34
Вихідні дані : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020
Кільк.характеристики :332 с.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISSN: 2072-4772
Ціна : 20.00 грн.
УДК : 37.015.3+159.922+159.9:61](082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Зміст : Мотивація навчальної діяльності курсантів/ О. І. Анатольєва. Вплив родинних взаємин на стратегію поведінки підлітка/ М. Ф. Бабій. Деякі аспекти ролі ведучого в соціально-психологічних тренінгах з прийняття рішень/ О. М. Брик, М. С. Кочаровський. Зв'язок індивідуально-психологічних характеристик з успішністю діяльності особистості/ І. А. Вольгемут. Наукові підходи до вивчення проблеми прояву когнітивних стилів у юнацькому віці/ В. В. Герасименко. Копінг-стратегії стресу матерів дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності/ Н. А. Гончаренко. Дослідження рольової поведінки у зв'язку із соціалізацією студентської молоді/ С. Л. Горбенко. Психологічний статус онкохворої людини/ Н. О. Євдокимова, О. М. Раткогло. Психологічний супровід спортсменів підлітково-юнацького віку/ Н. О. Євдокимова, Н. В. Тарасова. Професійне самовизначення старших підлітків/ Н. О. Євдокимова, О. О. Харченко. Особливості ігрової діяльності дітей з аутизмом/ Н. О. Євдокимова, О. С. Чеканова. Ознаки і причини емоційного вигорання прийомних батьків та батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу/ Н. О. Євдокимова, Ю. В. Воскевич. Психологічні особливості становлення професійної компетентності студентів у процесі фахової підготовки/ Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк. Економічна активність молоді України в умовах суспільних змін/ О. В. Лавренко. Психологічні особливості навчального стресу в закладах вищої освіти/ Г. М. Матвієнко. Соціально-психологічні чинники самовизначення студентської молоді у сфері зайнятості/ Т. І. Мельничук. Соціально-психологічний аналіз детермінант насилля у сучасному світі/ В. В. Пітулей. Сексуальна освіченість українських студентів в умовах інформаційного суспільства/ А. Д. Порхун, О. М. Власова-Чмерук. Структура професійної автентичності фахівця з фізичної реабілітації/ Л. Л. Примачок. Дослідження психоемоційного стану у жінок з порушеннями репродуктивної сфери/ О. Б. Сіраковська. Визначення типу особистості студентів-медиків як адаптаційного потенціалу для формування майбутніх лікарів/ Н. Я. Синявська. Психологічний супровід міжособистісної взаємодії в освітньому просторі/ Н. В. Слободяник. Психологічні особливості особистісних утворень сором'язливості майбутніх психологів/ І. М. Степаненко. Наукові інтерпретації феномена співзалежної поведінки/ Д. Д. Сушко. Обгрунтування програми розвитку стресостійкості соціальних працівників різних вікових категорій/ Ю. О. Тептюк. Формування професійної самосвідомості молодих спеціалістів/ Л. А. Терещенко, Л. В. Дзюбко. Вплив діалогу на організацію мисленнєвого процесу підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності/ Н. А. Терновик. Чинники безпеки в розвиткові та життєдіяльності особистості/ В. В. Турбан. Дослідження вільного часу курсанта в період підготовки у вищому військовому навчальному закладі/ М. Р. Цимбал.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Анатольєва О. І.
Назва : Мотивація навчальної діяльності курсантів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 5-14 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 11-13 (11 назв)
УДК : 37.015.3:351.741
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мотивація--навчальна мотивація--мотивація навчальної діяльності--мотивація досягнення успіху--структура навчальної мотивації курсантів
Анотація: Для ефективної організації освітнього процесу важливе розуміння структури, механізмів та умов розвитку мотивації навчання. Мотивація курсантів має свої особливості, оскільки навчання поєднується зі службовою діяльністю. За результатами дослідження навчальної мотивації курсантів було встановлено, що в структурі мотивації абсолютну перевагу має внутрішня мотивація, а саме мотиви, в основі яких лежить потреба в компетентності та пізнанні. Внутрішня мотивація підтримується зовнішньою: досягти поваги батьків та викладачів, бути прикладом для однокурсників, успішно складати іспити тощо. Мотиви досягнення успіху переважають над мотивацією уникнення невдач. Навчальна мотивація курсантів пов'язана з їх головними цінностями: цікава робота та упевненість в собі, пізнання та розвиток. Знання структури мотивації курсантів дозволяє розробити систему методів оптимізації навчання.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Бабій М. Ф.
Назва : Вплив родинних взаємин на стратегію поведінки підлітка
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 14-23 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: С. 22 (5 назв)
УДК : 159.937.7
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підліток--відчуття дорослості--спілкування--статус--престиж--група--соціалізація
Анотація: В статті підкреслюється значення родинних стосунків у формуванні стратегії поведінки малолітнього. Вони змінюються із віком дитини. Разом з тим, вона, спостерігаючи за взаєминами у сімейному колі, вчиться вибудовувати комунікаційні зв'язки та стратегію поведінки з іншими особами. Це актуально для підліткового віку, оскільки спілкування із ровесниками займає у житті підлітка центральну позицію. Вдало вибрана стратегія поведінки пришвидшує процес налагодження контактів. Допомагає знайти спільну мову з однолітками. Значно підвищує його престиж, груповий статус та збільшує коло знайомих. Відповідно, росте самооцінка і рівень домагань. Підліток стає популярним у своєму оточенні та займає вищі щаблі у групових стосунках.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Бабій М. Ф.
Назва : Моделювання явищ як засіб інтелектуального розвитку школярів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 5-13 (Шифр 15(08)/А 43-171474361)
Примітки : Бібліогр.: с. 12-13 (6 назв)
УДК : 159.925.7
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): навчальна діяльність--теоретичне мислення--предметна дія--генетичне поняття--моделювання
Анотація: У статті стверджується, що розвиток теоретичного мислення на уроках у початковій школі потребує зміни в організації навчального процесу. Формування в учнів науково-теоретичного мислення передбачає розвиток змістовних узагальнень на базі оволодіння навчальними діями, в основі яких має лежати принцип від "загального до часткового" черед предметну дію. Вона допоможе встановити внутрішнє співвідношення об'єктів й побудувати модель, яка фіксуватиме це співвідношення. Нуково-теоретичне мислення також володіє певними матеріальними засобами в побудові специфічної предметності. Це символи, знаки, моделі, завдяки яким відбувається відділення людиною від себе певної форми суб'єктивної діяльності і винесення її назовні як речовий об'єкт і речові умови інтелектуальної праці. Відповідно, формування понять теоретичного змісту повинне містити у собі процес формування навичок побудови специфічної предметності та мислення про дійсність за її допомогою і через неї. Засобами, за допомогою яких відбувається створення специфічної предметності, є символи і знаки, а також результат особливого виду символо-знакової ідеалізації - модель.
Знайти схожі

21.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Бабій, Микола Федорович
Назва : Особливості соціально-психологічної адаптації педагогів-початківців
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 5-16 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 14-15 (5 назв)
УДК : 159.9.08:925.4
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): адаптація--соціалізація--навчання--діяльність--комунікації--здібності--гомеостаз
Анотація: У статті проаналізовано результати дослідження адаптації молодих вчителів початкових класів до нових умов праці. Завершення навчання у вузі й отримання диплома відповідного зразка - це початок самостійної праці на педагогічній ниві, старт професійної кар'єри. Педагог повинен продемонструвати якість виконання своєї соціальної ролі "учитель". Будучи прийнятим на роботу в школу, молодий фахівець повинен налагодити контакти з новим педагогічним колективом, познайомитися зі своїм класом і батьками своїх учнів. Все це дуже важливі щаблі в його професійному житті. Саме вони передбачені в його безпосередніх обов'язках. Заради цього вчитель-початківець повинен продемонструвати всі свої зання, навички та вміння, отримані під час навчання у закладі вищої освіти. Одночасто з прийняттям в педагогічний колектив починається його соціально-психологічна адаптація. Від того, наскільки вона буде швидкою і ефективною, залежить, чи отримає новий учитель задоволення від своєї праці, чи настане в нього розчарування в обраній професії. Проведене нами емпіричне дослідження показало, що у молодих вчителів з високим рівнем соціальнопсихологічної адаптації було виявлено: високий рівень нервово-психічної стійкості, моральної нормативності, наявність умінь налагоджувати комунікативні зв'язки та відсутність актуалізації психологічних захистів. Педагогами-початківцям з низьким рівнем соціально-психологічної адаптації притаманні: низький рівень нервово-психічної стійкості, моральної нормативності, проблеми в комунікаціях та наявність деструктивних психологічних захистів. Вирішити проблеми низького рівня соціально-психологічної адаптації молодих педагогів допоможе їх звернення до спеціалістів та кваліфікованою психологічною допомогою.
Знайти схожі

22.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Барко В. І., Дубова І. О., Барко В. В.
Назва : Теоретичні засади проведення професіографічних досліджень у Національній поліції України
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 14-25 (Шифр 15(08)/А 43-171474361)
Примітки : Бібліогр.: с. 23-25 (13 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): національна поліція--професіографічні дослідження--професіограма--психодрама--психологічний відбір--професійна придатність
Анотація: Стаття присвячена проблемі розробки теоретичних засад і методичного інструментарію проведення професіографічних досліджень у Національній поліції України. Викладено теоретичні основи і внутрішню структуру процесу професіографічного дослідження, розкрито можливості використання деякиї методів і засобів професіографічного дослідження для розробки сучасних професіограм. У статті показано, що усебічне професіографічне вивчення різних видів професійної поліцейської діяльності є необхідною передумовою розв'язання проблем, пов'язаних із ефективністю використання кадрового потенціалу, оптимізацією відбору до поліції найбільш придатних кандидатів, підготовки та перепідготовки кадрів, раціоналізацією праці, зниженням травматизму тощо.
Знайти схожі

23.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Бондаренко Н.П., Бондаренко Н. П., Слободяник О. Я., Наритник Т. Т., Р. Г. Долинський
Назва : Дослідження психічного стану жінки, що пережила втрату плода або неонатальну смерть дитини чи проінформована про ризик цієї втрати
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 25-37: табл. (Шифр 15(08)/А 43-171474361)
Примітки : Бібліогр.: с. 34-36 (9 назв)
УДК : 618.39-06:616.89-008]-07-084
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічний стан--вагітність--пологи--післяпологовий період--синдром втрати плода--психотравма--психічні розлади--діагностика--скринінг--профілактика--корекція
Анотація: У роботі вивчаються особливості психічного стану та його порушень у допологовий період, пологах та післяпологовий період у жінок, що втратили плід або таких, що мають високий ризик втрати плода та отримали інформацію про надмірно низьку масу тіла в їхньої майбутньої дитини. Значна увага в досліджені приділяється жінкам, що вже мали психічні порушення та важкі психічні розлади в минулому, динаміці психічних порушень унаслідок можливої або реальної втрати у цієї категорії вагітних і породіль. У роботі визначені також основні чинники ризику розвитку психічних порушень при можливому синдромі втрати плода, розглядається важливість здійснення вчасного скринінгу, профілактики та корекції розладів психіки при синдромі втрати плода або наявності ризику народження нежиттєздатної дитини та/або дитини з надмірно низькою масою тіла, роботі з родичами цієї категорії жінок для їхньої вчасної підтримки та адекватної взаємодії з породіллею. При аналізі результатів дослідження обгрунтовується необхідність розширення та вдосконалення служби медичних психологів на базі перинатальних центрів, пологових будинків та інших пологомічних закладів усіх рівнів з метою зниження ризиків патологічних пологів та пологового травматизму внаслідок несприятливих екзоненних та ендогенних психологічних впливів.
Знайти схожі

24.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 150/Б 72
Автор(и) : Боулби, Джон
Назва : Привязанность
Паралельн. назви :Attachment
Вихідні дані : Москва: Гардарики, 2003
Кільк.характеристики :477, [3] с.
Серія: Серия "Pychologia Universalis": основана издательством "Гардарики" в 2000 году
Примітки : Библиогр.: с. 419-432
ISBN, Ціна 5-8297-0138-3: 40.00 грн.
УДК : 159.922-043.86
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія розвитку-- людина
Генетична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): прихильність до матери--генетична психологія--психологія розвитку--людина
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

25.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Брик О. М., Кочаровський М. С.
Назва : Деякі аспекти ролі ведучого в соціально-психологічних тренінгах з прийняття рішень
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 23-31 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 29-30 (7 назв)
УДК : 159.992
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціально-психологічний тренінг--ведучий соціально-психологічного тренінгу--тренінгова група--групова взаємодія--прийняття рішень--конфлікт--психотехніки--комунікативні навички
Анотація: Статтю присвячено дослідженню питання значення та впливу соціально-психологічних тренінгів на вироблення культури прийняття рішень, ролі ведучого тренінгу та конфлікту ведучого з групою в процесі тренінгу на різних його етапах, а також ступеню впливу зазначених чинників на досягнення мети тренінга - підготовки до прийняття рішень. У статті зазначається, що під час навчання прийняттю рішень за допомогою соціально-психологічних тренінгів, тренінгова група в контрольованих умовах проходить всі етапи прийняття рішень та має можливість зіткнутися з конфліктами, що пов'язані з процесом прийняття рішень, а також отримує медіацію з боку ведучого групи, з подальшим поясненням прийнятих в процесі тренінгу рішень та пошуком альтернативних шляхів прийняття необхідного рішення задля уникнення або пом'якшення конфліктних ситуацій.
Знайти схожі

26.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Вагіна О. В.
Назва : Психологічні особливості поліграфних досліджень у системі МВС України
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 13-22 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 20-22 (15 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): поліграф--мвс--поліція--опитування--психологічний стимул--психофізіологічна реакція--правові і психологічні аспекти
Анотація: У статті розкриваються теоретико-психологічні засади організації і проведення опитувань працівників МВС України із використанням поліграфа. Аналізуються теорія і практика здійснення поліграфічних досліджень у нашій країні, підкреслюється доцільність використання передового досвіду зарубіжних країн у цьому питанні. У статті окреслено напрями вдосконалення психологічних аспектів використання поліграфічних опитувань працівників правоохоронних органів, зокрема, щодо розробки нормативно-правової бази застосування поліграфа правоохоронними органами, психологічного обгрунтування і стандартизації методик поліграфного обстеження, виявлення психологічних умов проведення передтестової бесіди, поводження з обстежуваними, формулювання запитань, виявлення протидії опитуванню, візуальних особливостей неправдивої інформації тощо.
Знайти схожі

27.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Вольгемут І. А.
Назва : Зв'язок індивідуально-психологічних характеристик з успішністю діяльності особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. с. 31-42 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 40-41 (10 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): успішність--рівень домагань--тривожність--трудова діяльність--стаж роботи --індивідуально-психологічні характеристики--вікові особливості--статеві особливості
Анотація: У статті подано результати дослідження особливостей зв'язку індивідуально-психологічних характеристик особистості з успішністю її діяльності. Розкрито поняття діяльності особистості та її успішності, проаналізовано проблему факторів успішності, визначено особливості впливу різних чинників на результати діяльності. Подано емпіричні дані, які було отримано в ході опитування (N=100). Виявлено статеві та вікові особливості, пов'язані з успішністю діяльності. Встановлено, що єдиними статистично значущими змінними, пов'язаними з успішністю діяльності, є рівень особистісної тривожності та рівень домагань. Сформульовано пропозиції щодо підвищення рівня успішності діяльності.
Знайти схожі

28.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Гаврилюк О. Г.
Назва : Психологічна готовність студентів до професійної діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 15-22 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 21-22 (4 назви)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): компетенція--психологічна готовність--студент--професійна діяльність
Анотація: В статті висвітлено проблему формування психологічної готовності до професійної діяльності студентів-психологів. Здійснено теоретичний аналіз поняття "психологічна готовність", виділено її чинники та характерні особливості. Розроблено програму щодо формування психологічної готовності в процесі навчання студентів у вищому навчальному закладі.
Знайти схожі

29.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Герасименко В. В.
Назва : Наукові підходи до вивчення проблеми прояву когнітивних стилів у юнацькому віці
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 42-55 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 49-54 (33 назви)
УДК : 159.922.8:165.194
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): когнітивний стиль--полезалежність--поленезазалежність--імпульсивність--рефлективність--ригідність - гнучкість пізнавального контролю--юнацький вік
Анотація: Вивчення психологічної організації окремого індивіда містить в собі й вивчення когнітивних стилів особистості, що дає змогу зрозуміти її позиції у прийнятті правильних рішень у різних умовах. Юнацький вік пов'язаний з остаточним становленням когнітивного стилю як способом організації інтелектуальної діяльності та формуванням світогляду, передумовами якого є когнітивні та особистісні складові, що являють собою узгоджену цілісну систему переконань про світ, а також усвідомлення свого життя як цілісного процесу зі своїм напрямком та певною метою. Стаття присвячена розгляду основних наукових підходів до проблеми когнітивних стилів у юнацькому віці. Розглянуті дослідження, які проводилися різними вченими задля вияву закономірностей становлення та змін когнітивних стилів саме в цьому віці, а також їх причини та фактори, що мають найбільший вплив на них. Розкрито зміст генетичного дослідження таких когнітивних стилів як полезалежність та поленезалежність, проведено порівняльний аналіз щодо когнітивних стилів у молодшому шкільному віці, підлітковому, юнацькому та похилому віці. Акцентовано зв'язок властивостей поведінкового стилю з особливостями функціонування центральної нервової системи та з успішністю у навчанні в осіб юнацького віку. Виявлено, що імпульсивні люди у порівнянні з рефлективними допускають більше помилок при виконанні завдання, але відзначаються більшою швидкістю. Проаналізовані вікові зрушення стилів імпульсивності - рефлективність у різні періоди онтогенезу людини. Розглянуто дослідження когнітивних стилів юнацького віку у процесі навчальної та професійної діяльності у осіб з різними видами латеральної організації, а також взаємозв'язок між емпатією, стереотипами та когнітивним стилем. Визначені напрямки подальших перспектив дослідження психологічних особливостей когнітивних стилів у майбутніх вчителів математики.
Знайти схожі

30.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Гончаренко Н. А.
Назва : Копінг-стратегії стресу матерів дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 55-65 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 62-64 (13 назв)
УДК : 305:[616.89-008.47+616.8-099.1]
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічне захворювання--синдром дифіциту уваги та гіперактивності (сдуг)--копінг-стратегії--стрес--психологічна допомога
Анотація: У статті досліджуються актуальні питання необхідності впровадження у процес психологічної допомоги дітям із синдромом дифіциту уваги та гіперактивності (СДУГ) та їх батькам засобів подолання стресу. Розглядаються джерела стресу для батьків, які виховують дитину з СДУГ (низька можливість здійснюівати керівництво дитиною, високий рівень галасу та метушні від неї як вдома, так і в громадських місцях, зауваження, скарги оточуючих, сварки та бійки з однолітками, конфлікти батьків з дітьми та між собою тощо). Визначено, що матері дітей молодшого шкільного віку, які мають той чи інший рівень вияву синдрому, знаходяться у слабкій ресурсній життєвій позиції, хронічно втомлені, часто дратівливі, емоційно знесилені, їм властивий підвищений рівень тривожності, низька задоволеність життям в цілому та самореалізацією. Водночас стратегії долання стресу батьків таких дітей (зокрема, матерів) є майже недослідженою областю зазначеної проблеми. Емпірично виявлено, що переважна кількість мам досліджуваної вибірки (59,5%) використовують пасивний (непродуктивний) стратегічний копінг-вектор і лише 23,4% обирають ефективні проактивні стратегії. У висновках наголошується на обов'язковість включення до програм психологічної допомоги батькам, які виховують дітей із СДУГ, тренінгу стресостійкості для освоєння ними навичок ефективного копінгу.
Знайти схожі

 1-30    31-60   61-90   91-120   121-140 
 
Статистика
за 11.07.2024
Кількість запитів 68785
Кількість відвідувачів 949
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя