Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Загальна психологія -- Історична психологія -- Етнічна психологія<.>
Загальна кількість знайдених документів : 62
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-62 
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Носко, Людмила Анатоліївна
Назва : Програма емпіричного дослідження рефлексивності студентів-психологів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 394-400. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 399-400 (7 назв)
УДК : 159.955.4:159.9-051
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексія--рефлексивні уміння--тип рефлексії--рефлексивність--рівень рефлексивності
Анотація: У статті представлено програму психологічного дослідження рефлексивності студентів-психологів. Викладено концептуальні положення, покладені в основу програми. Розкрито принципи, на котрих вона базується. Описано методики, спрямовані на дослідження загального ступеня розвитку рефлексивності особистості, рівня її сформованості, визначення диференційного типу рефлексії. Зазначено особливості проведення і застосування конкретних психодіагностичних методів та методик.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Мурусинець М., Чегі Т.
Назва : Рефлексія як механізм розвитку професійного "Я" студентів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 383-384. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 391-393 (14 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексія--студенти--механізми рефлексії--психолого-педагогічні чинники
Анотація: У статті розкрито феномен «рефлексія» як механізм профсійного Я студента, котрі навчаються на гуманітарних спеціальностях; визначено етапи здійснення рефлексивного процесу та їх харктеристику: рефлексивний «вихід», інтенція, категоризація, конструювання мислительних засобів, схематизація, об’єктивація. Окреслено чинники розвитку рефлексії та її механізми у студентів, майбутніх фахівців гуманітарного профілю: наявність мотивації до самопізнання і самовдосконалення, здатність особистості до самоактуалізації; врахування рівня розвитку й диференціювання студентів за групами; ознайомлення із зразками та описами високого рівня професійного розвитку як стимул для саморозвитку; діалог у взаємодії викладач-студент; сприяння усвідомленню особистісного смислу професійної діяльності на основі самопізнання; розкрито умови і засоби, які сприяють позитивному форумвання механізмів рефлексії у процесі навчання у педагогічних вишах.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Моргунова Я.М.
Назва : Культура як чинник формування метафори в молодшому шкільному віці
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 372-383. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 382-383 (6 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): культура--навчальна діяльність--ігрова діяльність--формування--метафора--молодший шкільний вік
Анотація: В статті зроблено спробу показати визначальний вплив культури на сприйняття метафори; мова йде про загально культурні смисли які першочергово приймає дитина молодшого шкільного віку у подальшому переломлюючи через призму сімейних, шкільних та індивідуальних смислів формує свою власну, індивідуальну метафору. Досягнення балансу між даними смислами сприяє сприйняття метафори молодшими школярами. Зроблено спробу окреслити модель формування та розвитку сприйняття метафори молодшими школярами. Розглянуто психологічні особливості формування та розвитку сприйняття метафори молодшими школярами.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Палько Т.В.
Назва : Розвиток рефлексії вчителів в умовах післядипломної педагогічної освіти
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 400-408. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 406-408 (10 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рефлексія--рефлексивність--учитель-слухач--технологія--післядипломна педагогічна освіта
Анотація: У статті розкрито психолого-педагогічні особливості розвитку рефлексії вчителів-предметників післядипломної педагогічної освіти, визначено складові та рівні її сформованості. Визначено технологію розвитку рефлексії вчителів-слухачів курсів післядипломної педагогічної освіти у процесі спеціально організованого навчання.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Питлюк-Смеречинська, Олександра Дмитрівна
Назва : Роль емоційного інтелекту в структурі "я-концепція" особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 427-435. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 433-434 (8 назв)
УДК : 159.9.316.6
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--соціальний інтелект--емпатія--емоції--механізми саморегуляції--самомотивація--зовнішнє вираження емоції
Анотація: В статті розкрито особливості розвитку складових емоційного інтелекту, як факторів, що сприяють особистісному і професійному зростанню. Висвітлено різноманітні підходи щодо розуміння емоційного інтелекту як психологічного утворення, що формується в ході життя людини під впливом низки чинників. Описуються рівні його розвитку і специфічні індивідуальні особливості. Висвітлено результати дослідження рівнів сформованості емоційного інтелекту у осіб з різною професійною спрямованістю. Запропоновано техніки розвитку емоційного інтелекту.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Посвістак О. А.
Назва : Аналіз взаємозв'язків психології сім'ї з іншими сферами наукових знань
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 418-427. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 424-426 (26 назв)
УДК : 159.99
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія сім'ї--філософія--соціологія--соціальна психологія--соціальна філософія--філософська антропологія
Анотація: В контексті вивчення історії становлення психології сім’ї як самостійної наукової галузі розглянуто взаємозв’язок психології сім’ї з іншими сферами наукових знань, які їй передували та з яких відбулося її формування. Встановлено, що це, насамперед, філософія, соціологія та соціальна психологія. З’ясовано, як ці науки взаємопов’язані і прослідковано, яким чином філософські теорії слугували для розвитку соціології та психології. Визначено, як ці науки пояснюють індивідуально-психологічні особливості людини, розглядають різні сфери сім’ї. Показано етапи становлення психології сім’ї, зміни її предмету вивчення та основні завдання, які вона покликана вирішувати на сучасному етапі розвитку.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Поклад, Ірина Миколаївна
Назва : Історико-психологічна реконструкція уявлень про здібності у вітчизняній психології половини ХХ століття
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 408-418. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 416-418 (14 назв)
УДК : 159.92
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): здібності--задатки--обдарованість--талант--геніальність--умови розвитку здібностей
Анотація: В статті систематизовано наукові підходи до проблеми здібностей, розглянуті психологічні особливості їх розвитку.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Мішкулинець О.О.
Назва : Самовизначення молодшого підлітка в умовах модернізації шкільної освіти
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 363-372. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 369-371 (14 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): молодший підліток--психологічні новоутворення--профільне і до профільне навчання--професійне самовизначення
Анотація: У статті порушено проблему самовизначення молодшого підлітка, вказано на важливі психологічні утворення, що спричинюють розвиток досліджуваної якості в умовах модернізації шкільної освіти в Україні. З’ясовано сутність поняття «профільне навчання» та «до профільне навчання», визначено їх спільні й відмінні особливості; розкрито роль «самовизначення» в орієнтуванні на вибір профілю навчання та готовності молодших підлітків до такого виду навчання з урахуванням важливих новоутворень та гендерних відмінностей; вказано на зарубіжний дослід науковців щодо такого виду навчання за окремими профілями та навчальними предметами.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Мартинюк І. А.
Назва : Історія дослідження проблеми готовності особистості до здійснення діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 314-328. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 324-327 (17 назв)
УДК : 37.013.42:159.923:331.101
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): готовність особистості до здійснення діяльності--сфера науки--аспекти проблеми готовності особистості--структура готовності особистості--види готовності особистості--прояви готовності--рівні розвитку готовності
Анотація: У статті проаналізовано динаміку наукових уявлень вітчизняних вчених щодо проблеми готовності особистості до здійснення діяльності та описано сутнісні характеристики зазначеного феномена. Здійснено теоретичний аналіз наукових праць, пов’язаних з вивченням готовності особистості до тієї чи іншої діяльності. У ході дослідження виокремлено такі одиниці аналізу: сфера науки, під кутом зору якої розглядалась проблема; аспекти готовності особистості, що були предметом уваги вчених; розуміння сутності поняття «готовність особистості»; розуміння структури готовності особистості як феномену; види готовності особистості, що вивчались; прояви готовності; рівні розвитку готовності; чинники готовності особистості до здійснення діяльності. Проведене порівняння отриманих даних за названими одиницями аналізу в історичному ракурсі: у середині ХХ ст., у кінці ХХ ст. та на початку ХХІ ст. Здійснене теоретичне узагальнення (синтез) сутнісних характеристик феномену готовності особистості до діяльності.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Максимів І.І.
Назва : Тренінг як засіб психологічної корекції дітей, які схильні до жебракування
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 305-314. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 311-313 (11 назв)
УДК : 159:343.915
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): жебрацтво--дитина--корекція--тренінг--спосіб життя--девіантна поведінка--модуль--сесія
Анотація: Стаття присвячена вивченню проблем підліткового віку, а саме дітям, які потребують психологічної допомоги, оскільки їхній віковий період – період формування духовності, моральних принципів, фізичної активності. У становленні особистості дитини важливу роль відіграє суспільне середовище, контакти з дорослими. У свідомості підлітка відбуваються суттєві зміни в розумовій активності, орієнтації особистісних цінностей, у поглядах на вимоги дорослих і стосунки, загострюються міжособистісні конфлікти у системі «підліток – дорослий». За мету було поставлено: довести ефективність проведеного тренінгу з дітьми, які схильні до жебракування, для їхньої подальшої успішної адаптації в соціумі, для формування адекватної самооцінки підлітків, що було підтверджено проведеним видом психокорекційної роботи.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Литвинчук, Леся Михайлівна
Назва : До проблеми психологічних механізмів адиктивного процесу
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 296-305. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 304-305 (8 назв)
УДК : 159.923:616.89-008.441.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): адикція--залежність--психічне здоров'я--норма--пристрасть--поведінка--діагностика--реабілітація
Анотація: Дана стаття присвячена питанню психологічних механізмів адиктивного процесу. Наростаюча гострота проблем адиктивних розладів свідчить про те, що теоретичні та методологічні дослідження в цій галузі потребують особливої уваги та нових розробок. У сучасній науковій, медичній і психологічній літературі досить часто використовуються поняття «адикція» і «залежність». У той же час багато авторів не проводять чіткого розмежування цих явищ. В статті розкриваються поняття адикція, залежність, адиктивна поведінка, основні особливості особистості зі схильністю до адиктивної поведінки, компоненти, універсальні для всіх варіантів адикції. З метою оцінки та віднесення людини до залежного типу наводяться ознаки, п'ять з яких достатньо для діагностики клінічної залежності.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Маслюк А. М.
Назва : Аналіз проблеми ідентичності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 328-339. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 337-339 (23 назви)
УДК : 159.9.01
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ідентичність--жінка-мати--освіта--культура--політика--релігія
Анотація: В статті здійснено аналіз проблеми ідентичності. Акцент зроблено на ідентичності українців порівняно з росіянами. Виокремлено чинники, що впливають на формування ідентичності українського народу: сім’я, культура, релігія, освіта, політика.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Мельник О.А.
Назва : Принципи кардіоцентризму як спосіб пізнання людини в університетській психології в Україні ХІХ-початку ХХ століття
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 355-363. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 362-363 (8 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): принцип кардіоцентризму--психологія серця--людина--цілісність--сутність людини--енергія
Анотація: У статті здійснюється спроба аналізу становлення вчення про серце на Україні. Робиться спроба історико-психологічної реконструкції щодо формування принципу кардіоцентризму в університетській психології на Україні в ХІХ – початку ХХ століття. Предметом дослідження виступає людина, розуміння її сутності у вказаному контексті. За положеннями принципу кардіоцентризму людина визнається самостійною та головною цінністю. ―Серце‖ розглядається як зосередження чуттєво-емоційних схиль-ностей, діяльно-вольових здібностей та морально-етичних цінностей людини.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Маценко Ж.М.
Назва : Трансісторичні витоки становлення уявлень про духовність в гуманістичній парадигмі української психології ХІХ-початку ХХ століття
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 349-355. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 355 (10 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): гуманістична парадигма--громадянський гуманізм--духовність--духовний розвиток--самопізнання--самовдосконалення
Анотація: У статті представлені результаті історико-психологічного аналізу процесу становлення уявлень про духовність та духовний розвиток людини в українській гуманістичній психології ХVІІ-ХVІІІ ст. Проведене аналітичне дослідження охоплює гуманістичні уявлення від філософів стародавніх часів до поглядів видатних діячів Києво-Могилянської академії епохи Просвітництва.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Маценко В.Ф.
Назва : Вчинок як осередок становлення психологічної системи знань в роботах В.А. Роменця
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 339-349. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 349 (9 назв)
УДК : 159
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вчинок--психософія--граничність буття--універсальність-унікальність--необхідне-достатнє--онтогенетичні закономірності
Анотація: В статті розглядається культурологічний підхід до тлумачення історії психології. Зокрема, показано, що художні, побутові та правові спостереження розкривали такі сторони людської душі, які лише згодом ставали предметом суто психологічного вивчення. Обґрунтовується думка про те, що структура вчинку й акценти в тлумаченні його самого та його компонентів визначають характер психологічних теорій.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Савицька, Ольга Вікторівна
Назва : Модель формування психологічної готовності майбутнього психолога до розв'язання сімейних конфліктів
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 435-444. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 442-443 (10 назв)
УДК : 159.923.2:316.356.2-057.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійна підготовка--психологічна готовність психолога до професійної діяльності--сімейні конфлікти--модель формування психологічної готовності
Анотація: У статті здійснено теоретичний аналіз сутності психологічної готовності до професійної діяльності. Психологічна готовність до професійної діяльності розглядається як мета та результат професійної підготовки майбутнього психолога. Автор визначив основні труднощі підготовки майбутніх психологів до роботи з сім’єю та визначив один із шляхів розв’язання проблеми формування психологічної готовності психологів до розв’язання сімейних конфліктів. У статті описано модель формування психологічної готовності майбутнього психолога до розв’язання сімейних конфліктів. Вона включає всі основні компоненти: мету, завдання, психолого-педагогічні умови та етапи формування, а також визначено критерії та рівні сформованості психологічної готовності до розв’язання сімейних конфліктів.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Шевченко Р. М.
Назва : Стресостійкість у контексті міждисциплінарного дослідження
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 535-544. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 543 (11 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): стрес--стресостійкість--тривожність--загроза--страх--професійний стрес
Анотація: У статті поняття стресостійкості розглядається в контексті міждисциплінарних наук – фізіології, медицини та психології, що дає можливість різновекторно обґрунтувати особливості, механізми, змістове навантаження та основні положення досліджуваної якості. Визначено дотичні до стресостійкості поняття: стрес, тривожність, загроза, страх у диференціації їх сутнісних характеристик. Особливий акцент зроблено на розкритті професійного стресу, видах та компонентах, пов’язаних із професійною діяльністю та виникненням страхів і тривожності напередодні безпосередньої професійної діяльності. Окреслено чинники, що зменшують стресогенність середовища та її негативний вплив на організм;передбачуваність зовнішніх подій і можливість заздалегідь підготуватися до них; здатність контролю над подіями, що істотно знижують силу їх несприятливих впливів.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Швець В. В.
Назва : Варіативні прояви емоційного вигорання батьків як детермінант нестабільності нервової системи дітей та показник зниження творчої активності в умовах тотальної видозміни навчально-виховного процесу (з результатів роботи)
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 527-535. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 534-535 (8 назв)
УДК : 159.942.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційне вигорання--образ я--психосоматика--психоемоційний стан--психологічний захист--особистість
Анотація: В статті розглядається питання супроводу учнів з ознаками психосоматичних захворювань та корекції поведінки шляхом залучення спеціалістів психологічної служби навчального закладу методом арт-терапії. Становлення провідних навчально-виховних задач передбачає безперервну співпрацю з батьками учнів та здійснення діагностики щодо соціально-психологічного клімату родин учнів. Діагностика психоемоційного тону, в якому перебуває дитина та визначення психоемоційного тону всієї родини забезпечує можливість психологічного впливу на родину для забезпечення розвитку творчих здібностей індивіда загалом.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Шамич, Олександр Миколайович
Назва : Соціально-особистісна значимість паралімпійського спорту для людей з інвалідністю
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 518-527. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 523-526 (18 назв)
УДК : 159.22
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самореалізація--саморозуміння--інвалідність--параолімпійський спорт
Анотація: У статті розкрито психологічні особливості паралімпійського спорту та його соціально-особистісної значимості для самореалізації людей з інвалідністю в сучасному суспільстві. Розкрито психологічні можливості спору як діяльності, що створює умови для розвитку особистісного потенціалу та резервів для досягнення життєвих цілей, самовдосконалення та самореалізації. Розкрито психологічні особливості тренувально-змагального процесу як чинника розвитку особистості в параолімпійському спорті та провідні мотиви занять людей з інвалідністю спортом.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Яковлева Н. Ю.
Назва : Психодіагностика тривожниз розладів за міжнародною класифікацією DSM-5 у пацієнтів з отосклерозом
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 544-558. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 555-556 (12 назв)
УДК : 615.851:[159.942+159.947]:616.21
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): отосклероз--тривожні розлади--психодіагностика--пацієнт
Анотація: Тривога є загальномедичною проблемою, з якою стикаються лікарі будь-якої спеціальності, і відзначаються за різними даними у 11,9% - 70% пацієнтів [1] і нерідко в поєднанні з клінічно важко відокремлюваними від неї тривожними розладами за класифікацією DSM-5. Нечисленні дослідження свідчать про підвищений ризик розвитку тривожних розладів при отосклерозі [3;4;5]. На сьогоднішній день в загостренні симптомів отосклерозу, який проявляється у вигляді зниження слуху і шуму у вухах, важливу роль відіграють не тільки соматогенні, але й психогенні чинники у вигляді тривоги і пов'язаними з нею тривожними розладами [3]. Для діагностики та оптимального рішення терапевтичних проблем важливо виявлення компліментарних зв'язків соматичного стану хворих з отосклерозом з наявними у них тривожними розладами за класифікацією DSM-5. З'ясовано, що виявлені тривожні розлади за класифікацією DSM-5 у пацієнтів з отосклерозом є важливою складовою частиною для точного визначення їх клінічної картини і призводять часто до погіршення слуху і збільшення інтенсивності шуму у вухах, підвищуючи тим самим ризик розвитку появи професійної непрацездатності у даних пацієнтів з отосклерозом [2;5]. У загальномедичній мережі тривожні розлади за класифікацією DSM - 5 часто лишаються не діагностованими у зв'язку з низькою поінформова-ністю лікарів, невеликою кількістю часу, відведеним для огляду і тим, що пацієнти частіше пов'язують свої симптоми не тільки з самим захворюванням отосклероз, але й винятково з фізичним станом і побутовими причинами.[4] Дана проблема представляється актуальною ще й тому, що в первинній медико-санітарній мережі пацієнти з субклінічними рівнями тривоги і пов'язаними з нею тривожними розладами за класифікацією DSM-5 споживають непропорційно велику частку медичних ресурсів [5]. Завданням цього огляду стало проведення узагальнюючого аналізу результатів досліджень, в яких розглядалися поширеність тривожних розладів за класифікацією DSM-5 та їх вплив на перебіг такого захворювання з порушенням слуху, як отосклероз.
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-62 
 
Статистика
за 25.06.2024
Кількість запитів 119655
Кількість відвідувачів 1785
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя