Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Психологічна герменевтика<.>
Загальна кількість знайдених документів : 95
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-60   61-90   91-95 
1.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Смульсон, М. Л.
    Інтелектуальні метакогніції та конструювання особистісного досвіду в похилому віці [Текст] / М. Л. Смульсон // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 39-51. - Бібліогр.: с. 47-51 (21 назва)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
конструювання особистісного досвіду -- похилий вік -- розв'язування задач -- метакогніції -- інтелектуальна ініціація -- рефлексія -- децентрація -- стратегічність
Анотація: У статті показано, що конструювання нового особистісного досвіду на всіх вікових рівнях виступає як складна інтелектуальна проблема, яка потребує спеціальної когнітивної та метакогнітивної обробки. У похилому віці ситуація суттєво ускладнюється за рахунок зменшення у загальній інтелектуальній системі ваги плинного інтелекту і збільшення, відповідно, ваги кристалізованого інтелекту. Кристалізований інтелект грунтується на знаннях і вміннях, отриманих з минулого досвіду, і, відповідно, найбільш ефективно використовується в задачах, які вимагають саме цих знань. Визначено, що важливу роль у процесі конструювання особистісного досвіду відіграють інтелектуальні метакогніції - складники в структурі інтелекту, які спрямовані на організацію, регуляцію і координацію інших, базових когнітивних процесів. Провідні інтелектуальні метакогніції - це інтелектуальна ініціація (самостійна постановка задачі), децентрація, рефлексія і стратегічність. Динамічність метакогніцій визначає потенціал розвитку та саморозвитку інтелекту в цілому. Ефективність конструювання досвіду старою людиною залежить від скоординованої дії усіх аналізованих метакогніцій. З точки зору місця метакогніцій у процесі конструювання особистісного досвіду проаналізовано результати експерименту відомої американської дослідниці Елен Лангер, яка доводить, що люди є молодими настільки, наскільки усвідомлюють себе молодими.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

2.
159.953.5
К 56


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Коваленко-Кобилянська, Ірина Генріхівна.
    Інтелектуальний розвиток в старості [Текст] / І. Г. Коваленко-Кобилянська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 119-129. - Бібліогр.: с. 128-129 (6 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
старіння -- інтелект -- інтелектуальний розвиток -- ефективність навчання -- вищі психічні функції -- віртуальне навчання -- психічна збереженість
Анотація: Обговорюється проблема збереженості вищих психічних функцій у людей "третього віку" за допомогою використання віртуального навчального середовища. Наведено фрагменти дистанційного курсу "Інтелектуальна підтримка 50+". Відзначається важливість фіксації старіючою людиною проблеми зниження психічних функцій і наявність мотивації. Акцентується увага на тому, що ставлення до індивідуальної психічної збереженості в старості є показником соціальної зрілості особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
15(08)
А 43


    Чепелева, Н. В.
    Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 4-18. - Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
конструювання досвіду -- інтерпретація -- контекст -- дискурс -- смисл -- інтерпретаційна схема -- метакогніції
Анотація: Метою статті є обгрунтування ролі інтерпретації як одного з провідних механізмів конструювання досвіду особистості, що розвивається. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті психолого-герменевтичного підходу визначено як приведення соціокультурної та особистісної інформації в систему, організацію такої інформації у зв'язні структури, що допомагають осягнути її смисл. Визначено, щи дискурсивне конструювання досвіду передбачає процес його трансформації з особистісного досвіду в особистісний - освоєний, привласнений, осмислений, асимільований, проінтерпретований, тобто вибудований самою особистістю. Інтерпретація тлумачиться як осмислення тексту, яке призводить до вбачання в повідомленні деякого смислу, відсутнього в самому тексті. Вона є механізмом смислового збагачення тексту, що здійснюється завдяки зануренню у контекст - особистісний, діяльнісний, культурний. Саме він і задає ті чи інші інтепретаційні рамки (або схеми), котрі, з одного боку, обмежують смисловий простір тексту, дозволяючи відкинути несуттєві смисли, з іншого - розширюють його, збалачуючи новим розумінням змісту повідомлення, сприяючи тим самим породженню, синтезу нових смислів. Дискурс при цьому тлумачиться як текст в контексті його породження та сприймання. Велику роль в процесі інтерпретації відіграє взаємодія зовнішнього та внутрішньокого контекстів, що й уможливлює синтез нового смислу, який і забезпечує дискурсивне конструювання досвіду особистості. Показано, що однією з умов інтерпретації особистого досвіду та трансформації його в досвід особистісний є сформованість у людини основних метакогніцій - рефлексії, децентрації, інтелектуального ініціювання та стратегічності інтелекту.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

4.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 12 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - 144 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 13.00 р.
    Зміст:
Чепелева, Н. В. Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості / Н. В. Чепелева. - С .4-18. - Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
Рудницкая, С. Ю. Продуктивні і стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досівду особистості / С. Ю. Рудницкая. - С .19-40. - Бібліогр.: с. 36-40 (28 назв)
Смульсон, М. Л. Задачний підхід до конструювання особистісного досвіду / М. Л. Смульсон. - С .41-57. - Бібліогр.: с. 53-57 (23 назви)
Лебединська, І. В. Конструктивізм у контексті зміни статусу знання / І. В. Лебединська. - С .58-70. - Бібліогр.: с. 67-70 (18 назв)
Зарецька, О. О. Особливості дискурсивної практики при наданні дистанційної психологічної підтримки / О. О. Зарецька. - С .71-82. - Бібліогр.: с. 80-82 (10 назв)
Зазимко, О. В. Конструювання досвіду в процесі розвитку особистості юнаків: вікові особливості / О. В. Зазимко. - С .83-98. - Бібліогр.: с. 95-98 (14 назв)
Шиловська, О. М. Теоретичне підгрунтя діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного констрауювання досвіду / О. М. Шиловська. - С .99-112. - Бібліогр.: с. 111-112 (7 назв)
Чепелєва, Н. В. Теоретико-методичні основи та структурно-змістові складові програми тренінгу наративної компетентності особистості / Н. В. Чепелєва, С. Ю. Рудницька, К. В. Гуцол. - С .113-131. - Бібліогр.: с. 128-131 (20 назв)
Гудінова, І. Л. Дискурсивне конструювання професійного досвіду працівниками освіти / І. Л. Гудінова. - С .132-141. - Бібліогр.: с. 140-141 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
Психологічна герменевтика

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

5.
151.60
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 6 / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України ; за. ред. Н. В. Чепелєвої. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - 194 с. - ISSN 2072-4772. - 12.00 грн.
    Зміст:
Титаренко, Т. М. Постмодерна особистість у динаміці самоконструювання / Т. М. Титаренко. - С .5-14. - Бібліогр.: с. 14 (10 назв)
Чепелева, Наталія Василівна. Методологические основы исследования личности в контексте постнеклассической психологии / Н. В. Чепелева. - С .15-24. - Бібліогр.: с. 23-24 (8 назв)
Смульсон, Марина Лазарівна. Дослідження ментальної моделі світу засобами наративізації / М. Л. Смульсон. - С .25-35. - Бібліогр.: с. 34-35 (12 назв)
Мединцев, Владислав Александрович. Когнитивные процессы в культурном пространстве лица: знание, интеллект, рефлексия / В. А. Мединцев. - С .36-55. - Бібліогр.: с. 53-55 (28 назв)
Черемных, Е. Нарративная идентичность в пространстве диалога / Е. Черемных. - С .56-65. - Бібліогр.: с. 65 (4 назви)
Кочубейник, Ольга Миколаївна. Ампліфікації життєвого досвіду у конструюванні авентичності особистості / О. М. Кочубейник. - С .66-77. - Бібліогр.: с. 76-77 (14 назв)
Кляпець, О. Я. Дослідження впливу психологічних особливостей студентів на постановку ними життєвих завдань, пов'язаних із шлюбом та сім'єю / О. Я. Кляпець. - С .78-89. - Бібліогр.: с. 89 (6 назв)
Березко, Іванна Василівна. Наратив майбутнього як складова автонаративу та його місце у структурі розуміння та інтерпретації власного досвіду особистістю / І. В. Березко. - С .90-105. - Бібліогр.: с. 105 (5 назв)
Зазимко, Оксана Володимирівна. Психологічні характеристики життєвого досвіду в юнацькому віці / О. В. Зазимко. - С .106-119. - Бібліогр.: с. 118-119 (10 назв)
Зарецька, Ольга Олександрівна. Методологічний аналіз застосування категорії "ситуація" при текстоутворенні / О. О. Зарецька. - С .120-128. - Бібліогр.: с. 127-128 (9 назв)
Гуцол, Светлана Юрьевна. Семиотический подход к проблемам исследования мифа / С. Ю. Гуцол. - С .129-140. - Бібліогр.: с. 139-140 (18 назв)
Лазоренко, Б. П. Взаємозвязки життєвих завдань проблемної та благополучної молоді / Б. П. Лазоренко. - С .141-150. - Бібліогр.: с. 149-150 (4 назви)
Ларіна, Т. О. Модель постановки життєвих завдань життєстійкої молоді / Т. О. Ларіна. - С .151-159. - Бібліогр.: с. 159 (5 назв)
Сидоренко, Ж. В. Соціально-психологічні передумови постановки молоддю життєвих завдань з психологічного здоров'я / Ж. В. Сидоренко. - С .160-169. - Бібліогр.: с. 168-169 (24 назви)
Полунін, О. В. Особливості переживання межи суб'єктивного теперішнього / О. В. Полунін. - С .170-182. - Бібліогр.: с. 181-182 (12 назв)
Крайчинська, В. А. Когнітивні моделі постановки життєвих завдань в просторі олюдненого/ оречевленого самонастановлення особистості / В. А. Крайчинська. - С .183-193. - Бібліогр.: с. 192-193 (8 назв) : табл.
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
психологічна герменевтика

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
151.60
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 11 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - 164 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 10.00 р.
    Зміст:
Чепелева, Наталия Васильевна. Самопроектування як процес створення потенційної особистої історії / Н. В. Чепелева. - С .4-20. - Бібліогр.: с. 16-20 (20 назв)
Смульсон, Марина Лазарівна. До проблеми технологалізації процесів самопроектування / М. Л. Смульсон. - С .21-36. - Бібліогр.: с. 32-36 (18 назв)
Рудницька, Світлана Юріївна. Технологізація як тенденція сучасного гуманітарного знання / С. Ю. Рудницька. - С .37-52. - Бібліогр.: с. 45-52 (34 назви)
Зазимко, Оксана Володимирівна. Конструювання просторово-часових відношень на етапах самопроектування особистості / О. В. Зазимко. - С .53-72. - Бібліогр.: с. 68-72 (21 назва)
Зарецька, Ольга Олександрівна. Провокація текстом як дієвий засіб розвитку індивідуального дискурсу самопроектування / О. О. Зарецька. - С .73-85. - Бібліогр.: с. 82-85 (12 назв)
Шиловська, Олена Миколаївна. Технології розвитку здатності до самопроектування у підлітків / О. М. Шиловська. - С .86-98. - Бібліогр.: с. 97-98 (7 назв)
Березко, Іванна Василівна. Специфіка дискурсивних технологій самопроектування особистості у кризових життєвих обставинах, які викликані онкологічними захворюваннями / І. В. Березко. - С .99-112. - Бібліогр.: с. 109-112 (9 назв)
Гудінова, Ірина Леонідівна. Взірцевий текст у контексті самопроектування користувачів інтернету / І. Л. Гудінова. - С .113-121. - Бібліогр.: с. 121 (4 назви)
Гуцол, Кирил Віталійович. Наративна компетентність як чинник розвитку здатності особистості до самопроектування / К. В. Гуцол. - С .122-133. - Бібліогр.: с. 131-133 (8 назв)
Галунзовский, Илля Сергеевич. Проблема самопроектирования личности в контексте гуманитарного проектирования / И. С. Галунзовский. - С .134-147. - Бібліогр.: с. 144-147 (15 назв)
Колярова, Анастасія Олегівна. Проблематизація рефлексії тілесного досвіду особистості в процесі її самопроектування / А. О. Колярова. - С .148-162. - Бібліогр.: с. 160-162 (14 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
Психологічна герменевтика

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

7.
151.60
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 7 / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України ; гол. ред. С. Д. Максименко . - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - 250 с. - ISSN 2072-4772. - 14.00 грн.
    Зміст:
Чепелєва, Наталія Василівна. Лейтмотив как ведущая линия развития личности / Н. В. Чепелєва. - С .5-14. - Бібліогр.: с 13-14 (9 назв)
Титаренко, Т. М. Соціально-психологічні практики життєконструювання особистості / Т. М. Титаренко. - С .15-23. - Бібліогр.: с. 23 (8 назв)
Смульсон, Марина Лазарівна. Реінтерпретація ментальної моделі в старості як інтелектуальна задача / М. Л. Смульсон. - С .24-34. - Бібліогр.: с. 32-34 (21 назва)
Андрієвська, Валерія Вікторівна. Вплав наративної презентації молодим педагогом власного досвіду на усвідомлення сенсу і цінностей своєї професійної діяльності / В. В. Андрієвська. - С .35-48. - Бібліогр.: с. 47-48 (9 назв)
Лебединська, І. В. Личностный опыт: пути смыслообразования / І. В. Лебединська. - С .49-57. - Бібліогр.: с. 57 (8 назв)
Мединцев, Владислав Александрович. Матрица культурного пространства лица / В. А. Мединцев. - С .58-78. - Бібліогр.: с. 76-78 (25 назв) : табл.
Чепелєва, Наталія Василівна. Вплив смислової структури тексту на його розуміння читачем / Н. В. Чепелєва, Л. П. Яковевенко. - С .79-89. - Бібліогр.: с. 88-89 (17 назв)
Зарецька, О. О. Життєві контексти особистісного зростання: методологічні засади дослідження / О. О. Зарецька. - С .90-100. - Бібліогр.: с. 99-100 (14 назв)
Кочубейник, Ольга Миколаївна. "Гра реальностями" й конструювання соціальності: систематичність спорадичного / О. М. Кочубейник. - С .101-110. - Бібліогр.: с. 110 (11 назв)
Гуцол, Светлана Юрьевна. На войне, как на футболе (к неомифологическому нарративу спорта) / С. Ю. Гуцол. - С .111-120. - Бібліогр.: с. 119-120 (19 назв)
Черемных, Е. Конфигурирование текстуальной конструкции жизни в практиках интрепретации / Е. Черемных. - С .121-142. - Бібліогр.: с. 142 (5 назв)
Зазимко, Оксана Володимирівна. Рефлектирующее обособление как механизм понимания интерпретации личностного опыта в юношеском возрасте / О. В. Зазимко. - С .143-153. - Бібліогр.: с. 153 (7 назв)
Чернобровкина, В. А. Рефлектирующее обособление как механизм понимания и интерпретации личностного опыта в юношеском возрасте / В. А. Чернобровкина. - С .143-153. - Бібліогр.: с. 153 (7 назв)
Полунін, О. В. Математичні операції із суб'єктивними часовими інтервалами як метод дослідження часового виміру досвіду індивіда / О. В. Полунін. - С .168-180. - Бібліогр.: с. 1178-180 (16 назв)
Крайчинська, В. А. Поєднання серйозного/ легкого в практиках особистісного життєконструювання / В. А. Крайчинська. - С .181-190. - Бібліогр.: с. 188-190 (25 назв)
Шиловська, Олена Миколаївна. Вплив особистісних характеристик дітей молодшого шкільного віку на усвідомлення власного досвіду / О. М. Шиловська. - С .191-202. - Бібліогр.: с. 202 (2 назви)
Уніат, Наталія. Постановка життєвих завдань студентами з різним рівнем соціально-психологічної зрілості / Н. Уніат. - С .203-214. - Бібліогр.: с. 213-214 (18 назв)
Березко, Іванна Василівна. Психологічні особливості наративу майбутнього у осіб, що перенесли онкологічне захворювання / І. В. Березко. - С .215-226. - Бібліогр.: с. 225-226 (5 назв)
Чаусова, Ю. А. Наративний підхід у дослідженні особливостей сімейних стосунків / Ю. А. Чаусова. - С .227-234. - Бібліогр.: с. 233-234 (17 назв)
Гудінова, Ірина Леонідівна. Блог-блогер-блогосфера в психологічних дослідженнях / І. Л. Гудінова. - С .235-248. - Бібліогр.: с. 247-248 (13 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
психологічна герменевтика

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
151.60
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 10 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - 216 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 13.00 р.
    Зміст:
Чепелева, Наталия Васильевна. Теоретико-методологические основы разработки нормативной модели самопроектирования личности / Н. В. Чепелева. - С .4-19. - Бібліогр.: с. 18-19 (7 назв)
Рудницкая, Светлана Юрьевна. Прототекст как основа "Я" текста в нарративных практиках самопроектирования личности / С. Ю. Рудницкая. - С .20-37. - Бібліогр.: с. 34-37 (16 назв)
Зазимко, Оксана Володимирівна. Наративізація реплікаційних утворень культури повсякденності як засіб побудови життєвих сюжетів у юнацькому віці / О. В. Зазимко. - С .38-51. - Бібліогр.: с. 49-51 (8 назв)
Лебединська, Ірина Вадимівна. Особистісне самопроектування і проблема раціональності / І. В. Лебединська. - С .52-63. - Бібліогр.: с. 61-63 (10 назв)
Зарецька, Ольга Олександрівна. Джерела індивідуального дискурсу самопроектування (за матеріалами опитування) / О. О. Зарецька. - С .64-81. - Бібліогр.: с. 79-81 (7 назв)
Шиловська, Олена Миколаївна. Особливості застосування дискурсивних пракик самопроектування у молодшому шкільному віці / О. М. Шиловська. - С .82-93. - Бібліогр.: с. 93 (3 назви)
Березко, Іванна Василівна. Технології самопроектування особистості під час онкологічних захворювань / І. В. Березко. - С .94-108. - Бібліогр.: с. 108 (2 назви)
Коваленко-Кобилянська, Ірина Генріхівна. Теоретичні підходи до дослідження інтелекту в геронтогенезі / І. Г. Коваленко-Кобилянська. - С .109-120. - Бібліогр.: с. 118-120 (10 назви)
Кресан, Ольга Дмитрівна. Відображення переживання та усвідомлення життєвих подій особистості в усній і письмових оповідях / О. Д. Кресан. - С .121-134. - Бібліогр.: с. 132-134 (9 назв)
Мещеряков, Д. С. Теоретичні підходи до проблем суб'єктності та суб'єктної активності / Д. С. Мещеряков. - С .135-154. - Бібліогр.: с. 132-134 (9 назв)
Гудінова, Ірина Леонідівна. Мем як зразкова текстова інтернет-форма в контексті самопроектування особистості / І. Л. Гудінова. - С .155-166. - Бібліогр.: с. 166 (3 назви)
Гуцол, Кирил Віталійович. Теоретико-методологічні основи дослідження наративної компетентності особистості / К. В. Гуцол. - С .167-185. - Бібліогр.: с. 181-185 (21 назва)
Галунзовский, Илья сергеевич. Виды игр в виртуальном пространстве: психолого-герменевтический подход / И. С. Галунзовский. - С .186-199. - Бібліогр.: С. 196-199 (17 назв)
Колярова, Анастасія Олегівна. Семантичний простір сприйняття тіла особистостями здатними до самопроектування / А. О. Колярова. - С .200-213. - Бібліогр.: С. 213 (3 назви)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
Психологічна герменевтика

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

9.
151.60
А 43


    Кочубейник, Ольга Миколаївна.
    Ампліфікації життєвого досвіду у конструюванні авентичності особистості [Текст] / О. М. Кочубейник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 66-77. - Бібліогр.: с. 76-77 (14 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
автентичність -- нон-фінальність -- емерджентність -- ризома -- життєвий світ -- життєвий досвід
Анотація: У статті представлено розуміння автентичності в рамках моделі конструювання, у якій основне навантаження лягає на такі її характеристики, як становлення, нон-фінальність, процесуальність, інтерпретативність. Показано, що рефлексія й метафоризація, будучи процесами, що включають переживання життєвого досвіду в проект автентичності, виконують у ньому різні функції, забезпечуючи разом з тим його організацію як ризоми.


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
151.60
А 43


    Гудінова, Ірина Леонідівна.
    Блог-блогер-блогосфера в психологічних дослідженнях [Текст] / І. Л. Гудінова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 235-248. - Бібліогр.: с. 247-248 (13 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
інтернет-щоденник -- подія -- самопрезентація -- блог-блогер -- блогосфера
Анотація: В статті подано теоретичний огляд проблеми створення та ведення інтернет-щоденників (блогів). Дана класифікація видів щоденників, що створює повну картину передісторії виникнення даного феномену. Виділено функціональні особливості блогосфери та блогерства як такого.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
151.60
А 43


    Кресан, Ольга Дмитрівна.
    Відображення переживання та усвідомлення життєвих подій особистості в усній і письмових оповідях [Текст] / О. Д. Кресан // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 121-134. - Бібліогр.: с. 132-134 (9 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
життєві події -- переживання -- усвідомлення -- наратив -- оповідь
Анотація: Стаття присвячена дослідженню особливостей відображення переживання та усвідомлення життєвих подій особистості в усних і письмових наративах. Проаналізовано погляди провідних науковців щодо особливостей усного та писемного мовлення, що відображають характер процесів свідомості та внутрішнього світу особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

12.
151.60
А 43


    Гудінова, Ірина Леонідівна.
    Взірцевий текст у контексті самопроектування користувачів інтернету [Текст] / І. Л. Гудінова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 113-121. - Бібліогр.: с. 121 (4 назви)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
взірцевий текст -- соціокультурий зразок -- мем -- смисл -- ціннісно-смисловий ресурс -- самопроектування особистості
Анотація: Статтю присвячено визначенню ролі та значення мемів як взірцевих текстів у процесі самопроектування користувачів Інтернету. Показано, що меми як готові соціокультурні зразки, які поширені в Інтернет-серидовищі, сприяють ціннісно-смисловими основами користування досвіду особистості. Визначено, що інформаційна ресурсність мемів пов'язана з їхньою лаконічністю. Мотиваційні міні-історії розглядаються, як такі, що можуть відбуватися в житті людини тому, що у взірцевому тексті закладені мотиви, тема, способи дії, які спрямовуються особистістю на те, що "все може піти інакше", а проектування нових життєвих реалій означає процес досягнення "кращого життя". Зазначається, що взірцевий текст може сприйматися і як "чужий смисл", що викликає в особистості реакцію неприйняття чи опору. У цій ситуації він буде виконувати провокаційну функцію, стимулюючи людину надати власну реплікаційну відповідь на "чужі" смислові послання (звернення) взірцевого тексту. Показано, що саме це смислове напруження і відкриває перед особистістю можливості пошуку власних шляхів розв'язання життєвих задач і вибудовування проектів власного життя та самої себе. Отже, в обох випадках відбувається вихід на новий щабель "імовірнісно-можливо значимого", що містить ресурси для розвитку особистості та її самопроектування. Спираючись на трирівневу модель особистості, здатної до самопроектування (Н.В.Чепелевої і С.Ю.Рудницької), схарактеризовано особливості перебігу процесу самопроектування особистості в Інтернет- просторі на рівнях "плагіатора", "читача", та "автора".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

13.
151.60
А 43


    Лазоренко, Б. П.
    Взаємозвязки життєвих завдань проблемної та благополучної молоді [Текст] / Б. П. Лазоренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 141-150. - Бібліогр.: с. 149-150 (4 назви)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
благополучна -- проблемна молодь -- життєві завдання -- кореляція
Анотація: Визначено, що ядром позитивних кореляцій життєвих завдань проблемної молоді є зв'язки завдання "забезпечення професійного і особистісного саморозвитку" з завданнями "здобуття освіти-самостійності" і "створення сім'ї". У благополучної молоді значимі кореляції утворює завдання "досягнення влади та успіху", в тому числі і з завданням "здобуття освіти-самостійності".


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
151.60
А 43


    Галунзовский, Илья Сергеевич.
    Виды игр в виртуальном пространстве: психолого-герменевтический подход [Текст] / И. С. Галунзовский // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 186-199. - Бібліогр.: С. 196-199 (17 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
віртуальний дискурс -- ігровий віртуальний дискурс -- гра -- наратив -- сюжет -- лінійні і нелінійні сюжети
Анотація: Статтю присвячено актуальній для сучасної психології проблемі осмислення феномену ігрового віртуального дискурсу, необхідність вирішення якої зумовлено стрімкими трансформаціями, що відбулися за останні десятиліття в інформаційному суспільстві.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
151.60
А 43


    Андрієвська, Валерія Вікторівна.
    Вплав наративної презентації молодим педагогом власного досвіду на усвідомлення сенсу і цінностей своєї професійної діяльності [Текст] / В. В. Андрієвська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 35-48. - Бібліогр.: с. 47-48 (9 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
наратив -- презентація -- молодий педагог -- професійна діяльність -- приватна криза
Анотація: У статті на конкретному прикладі розглянуті особливості подолання педагогом приватної кризи своєї професійної ідентичності: мова йде про перегляд і трансформацію деяких важливих сенсів і цінностей внаслідок залучення суб'єкта до нових патернів поведінки, їх асиміляції та інтеграції в структуру професійної діяльності. Показано вплив комунікативної ситуації психологічного інтерв'ю на аксіологічне фокусування та акцентування дискурса.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
151.60
А 43


    Шиловська, Олена Миколаївна.
    Вплив особистісних характеристик дітей молодшого шкільного віку на усвідомлення власного досвіду [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 191-202. - Бібліогр.: с. 202 (2 назви)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
наратив -- емоційно-позитивний тип наративу -- емоційно-негативний тип наративу -- амбівалентний тип наративу
Анотація: У статті розкрито результати дослідження, спрямованого на виявлення впливу особистісних якостей дитини на породження різних типів текстів-наративів дітьми молодшого шкільного віку. Виявлено також зовнішні чинники, які впливають на усвідомлення дитиною власного досвіду.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
151.60
А 43


    Чепелєва, Наталія Василівна.
    Вплив смислової структури тексту на його розуміння читачем [Текст] / Н. В. Чепелєва, Л. П. Яковенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 79-89. - Бібліогр.: с. 88-89 (17 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
смислова структура тексту -- розуміння -- читач -- смислове сприймання -- структурно-семантичні особливості -- інформативність
Анотація: Характерезуються основні операції розуміння тексту, що призводять до виділення його смислової структури як важливої передумови смислового сприймання повідомлення. Аналізуються фактори, що визначають повне та глибоке розуміння навчальних текстів, насамперед, їх структурно-семантичні особливості, зокрема, інформативність, цілісність та діалогічність. Характеризуються провідні семантичні параметри, що впливають на розуміння навчального тексту


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\; Яковенко, Л. П.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
151.60
А 43


    Кочубейник, Ольга Миколаївна.
    "Гра реальностями" й конструювання соціальності: систематичність спорадичного [Текст] / О. М. Кочубейник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 101-110. - Бібліогр.: с. 110 (11 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
палімпсест реальностей -- семіозис -- поліфонічність -- інтертекстуальність -- нон-фінальність
Анотація: Статтю присвячено аналізу основних трансформацій соціальності у постмодерні. Показано, що соціальні практики можуть розглядатися за допомогою чотирьох параметрів: інтелектуального, поліфонічного, часового та ентропійного. Єднальним процесом, що результує у палімпсест реальностей, є семіозис як семантизація світу і свідомості у вигляді нескінченного процесу продукування смислів та організації контекстів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
151.60
А 43


    Зарецька, Ольга Олександрівна.
    Джерела індивідуального дискурсу самопроектування (за матеріалами опитування) [Текст] / О. О. Зарецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 64-81. - Бібліогр.: с. 79-81 (7 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- індивідуальний дискурс -- наративна практика -- опитування -- семіотичний ресурс
Анотація: Джерела індивідуального дискурсу самопроектування досліджувались на емпіричному матеріалі отриманому під час опитування (переважно он-лайн). Було використано розроблену раніше методику "розірваного", гнучкого, триваючого інтерв'ю, що дозволило ініціювати у опитуваних наративну практику, змістом якої був індивідуальний ресурс самопроектування.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

20.
159.923.2
З-12


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Зазимко, Оксана Володимирівна.
    Дискурсивні практики збагачення часової трансспективи у самопроектуванні особистості [Текст] / О. В. Зазимко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 85-105. - Бібліогр.: с. 101-103 (21 назва)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
дискурсивні практики -- особистісний проект -- трансспектива -- юнацький вік -- життєвий досвід
Анотація: У статті охарактеризовано дискурсивні практики збагачення часової трансспективи. Вона означується можливістю часової децентрації людини та відтворює її життєвий хронотоп з погляду представленості і значимості власного часу та простору. Дискурсивні практики містять інтерпретацію досвіду не лише з позиції сьогодення, а й минулого або майбутнього, що більшою мірою сприяє породженню власних життєвих смисліву побудові оригінального особистісного проекту. Особлива увага приділена дискурсивним практикам розкриття смислів подій власного досвіду та відкриття смислів досвіду іншого.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

21.
15(08)
А 43


    Гудінова, І. Л.
    Дискурсивне конструювання професійного досвіду працівниками освіти [Текст] / І. Л. Гудінова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 132-141. - Бібліогр.: с. 140-141 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
смисл -- дискурсивне конструювання -- досвід -- працівник освіти
Анотація: У статті розкритий базовий напрямок дослідження дискурсивного конструювання професійного досвіду у працівників освіти. Метою дослідження є вивчення динаміки смислових орієнтацій, тобто цілей в професійній життєдіяльності, насиченості професійного життя і задоволення професійною самореалізацією педагогів, а також динаміки ціннісних орієнтацій, як показників смислового відношення до процесу розвитку професійного досвіду та ідентифікації себе з успішними працівниками в освітній сфері. Ціннісні орієнтації, як предмет психологічного дослідження знаходяться на оперетині двох велких наочних цірин - мотивації і світоглядних структур свідомості - і є індикатором спрямованості особистих смислів. Смисли, що характеризують життєві цілі, як правило, бувають буденними і не буденними, а також традиційними. Соціокультурні смисли, які стають традиційними, на відміну від інших, більшою мірою відкриті для переоцінки подальшого узгодження. Унікальні смисли - це смисли які дають рух, розвиток устремління, їхня структура наповнюється переконаннями та життєвими позиціями. В цьому випадку ціннісно-смисловий простір особистості складають смисли, ідеали, цінності та цілі, що зумовлюють внутрішні орієнтири і критерії оцінки його активності, забезпечують просування людини як по професійному, так і по життєвому шляху.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

22.
151.60
А 43


    Смульсон, Марина Лазарівна.
    До проблеми технологалізації процесів самопроектування [Текст] / М. Л. Смульсон // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 21-36. - Бібліогр.: с. 32-36 (18 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- технологія -- проектувально-технологічна парадигма -- артефакт -- відтворюваність процесів
Анотація: Стаття присвячена визначенню місця технологій самопроектування у сучасній концепції технологізації науки. Показано, що закладено у технології можливість відтворюваності процесів є заставою руху психології до того, що зветься "справжньою наукою". Розглянуто методологічні принципи критичної теорії технології, які визначають роль інтерпритації у технологічній моделі (інтерпретаційна гнучкість артефактів), а також спільну конструкцію артефактів і соціальних груп. Тому не існує принципових відмінностей у технологіях гуманітарних (психологічних) і власне технічних, якщо обидва види тлумачити як технології проектування. Про нероздільність технологій у їх стандартному технічному розумінні і технологій гуманітарних переконливо свідчить така глобальна сучасна технологія, як Інтернет. Розуміння технологічного як постійно відтворюваної схеми діяльності і рефлексивно - соціального конструкта відповідає знаряддєвій теорії діяльності Л.С.Виготського. Взаємопроникнення технічних і соціально-гуманітарних технологій тісно пов'язане з поняттям артефакт, яке розглядається не тільки як штучних об'єкт але й як кентавр, тобто об'єкт, який поєднує природний і штучний компоненти. Проблема технологій самопроектування та їх становлення проаналізована по аналогії з підходом Ю.І. Машбиця до проектування навчання в контексті проектувально-технологічної дослідницької парадигми.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

23.
151.60
А 43


    Кляпець, О. Я.
    Дослідження впливу психологічних особливостей студентів на постановку ними життєвих завдань, пов'язаних із шлюбом та сім'єю [Текст] / О. Я. Кляпець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 78-89. - Бібліогр.: с. 89 (6 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
психологічні особливості -- життєві завдання, пов'язані із шлюбом та сім'єю -- постановка життєвих завдань -- структурування майбутнього -- особистісне самоздійснення в сімейній сфері
Анотація: У статті представлено результати емпіричного дослідження впливу психологічних особливостей студентів на постановку ними життєвих завдань, пов'язаних із шлюбом та сім'єю


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

24.
151.60
А 43


    Смульсон, Марина Лазарівна.
    Дослідження ментальної моделі світу засобами наративізації [Текст] / М. Л. Смульсон // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 25-35. - Бібліогр.: с. 34-35 (12 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
ментальна модель світу -- автонаратив -- старість -- реінтерпретація
Анотація: У статті проведено теоретичний аналіз можливостей пидтримуючого рефлексивно-смислового перетворення ментальної моделі світу в старості. Показано, що ментальна модель є агресивною до спроб безпосереднього реінтерпретування. Однак наратив є найбільш адекватною формою експліцитації ментальної моделі, і вплив на неї шляхом впливу на автонаратив розширює можливості реінтерпретації, тобто психотерапевтичні можливості. Розроблено експериментальні підходи до дослідження ментальної моделі та реконструкції її змісту та структури.


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

25.
151.60
А 43


    Зарецька, О. О.
    Життєві контексти особистісного зростання: методологічні засади дослідження [Текст] / О. О. Зарецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 90-100. - Бібліогр.: с. 99-100 (14 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
особистісне зростання -- життєві контексти -- життєва ситуація -- психологічна ситуація -- подія -- життєвий досвід
Анотація: Представлено методологічну розробку категорії "життєві контексти особистісного зростання", здійснену у контексті проблем психологічної герменевтики. Сформульовано основні методологічні обмеження дослідження такого типу. З'ясовано зв'язки і співвідношення досліджуваної категорії з деякими категоріями психологічної герменевтики та наближених психологічних дисциплін, такими, як "життєва ситуація особистості", "подія", "життєвий досвід".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

26.
159.923.2
Ш 59


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Шиловська, Олена Миколаївна.
    Забезпечення психологічного здоров'я дитини як можлива передумова розвитку здатності дитини до самопроектування [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 106-118. - Бібліогр.: с. 118 (2 назви)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- соціокультурний досвід -- психологічне здоров'я -- прийняття рішень -- відповідальність -- стрес -- стресові ситуації -- стресостійкість у дитини -- молодший шкільний вік -- самототожність -- особистісний досвід
Анотація: Досліджуються передумови розвитку здатності молодшого дошкільника до самопроектування. Визначені особливості дорослості у дитини молодшого шкільного віку, що закладаються під впливом соціокультурного середовища. Зроблено припущення щодо зв'язку здатності до самопроектування із психологічним здоров'ям дитини, зокрема із здатністю приймати відповідальність за прийняття рішень, стійкістю до стресів. Розкрито фактори ризику порушення психологічного здоров'я дітей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

27.
15(08)
А 43


    Смульсон, М. Л.
    Задачний підхід до конструювання особистісного досвіду [Текст] / М. Л. Смульсон // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 41-57. - Бібліогр.: с. 53-57 (23 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
саморозвиток -- конструювання особистісного досвіду -- проблема -- задача -- інтелектуальна ініціація -- похилий вік -- дефіцитарність пам'яті
Анотація: В статті показано, що медіатором зв'язку процесів конструювання особистісного досвіду і саморозвитку є задача на опціональний саморозвиток, самостійно поставлена і розв'язана дорослою людиною. З'ясовано, що конструювання досвіду є одним із аспектів діяльності саморозвитку, і цей процес логічно розглядати в контексті задачного підходу до діяльності та взагалі до життя як сукупності дяльнісних процесів різзного змісту і форми. Такий підхід доповнює постенекласичний дискурсивний розгляд конструювання особистісного досвіду, тому що опис процесу дискурсивного конструювання може здійснюватися у різних формах, і, зокрема, у форму розв'язування задачі. Визначено, що джерелами проблем і задач є так звані розриви (або "люфти") у діяльності, при цьому розрізняють задачу і проблему. Задача - це те, що має засоби розв'язування для поставленої мети, тоді як проблема виникає при наявності мети та відсутності засобів її досягнення, тому розв'язування проблеми завершується від задачної (проблемної) ситуації тим, що вона усвідомлена суб'єктом, об'єктивована і найчастіше описана словесно або і іншій знаковій (числовій, графічній) формі. Самостійна постановка задачі є онтологічним субстратом інтелектуальної ініціації як метакогніції. Проаналізовано основні стадії, які проходить задача від її знаходження (відчуття її наявності, паростку) в діяльності до ймовірного розв'язування: проблемна ситуація, проблематизація, проблема, власне інтелектуальна ініціація як самостійна постановка задачі, пошук засобів розв'язування, задачна ситуація, задача як система, задачна структура (засоби розв'язування знайдено і вербалізовано) і, нарешті, усвідомлений процес розв'язування, який може закінчитися розв'язком і найчастіше досягає його, якщо засоби було визначено адекватно. Аналіз проходження суб'єктом указаних стадій на прикладі того, як конструювання особистісного досвіду здійснюється людиною похилого віку в проблемній ситуації вікової дефіцитарності пам'яті, доводить, що старт процесу інтелектуальної ініціації є дорефлексивним і переддискурсивним, однак у подальшому процесі розв'язування задачі конструювання досвіду провідну роль починають вигравати дискурсивні засоби. Дискурсивними засобами конструювання досвіду тут виступатиме, зокрема, довизначення задачі, в даному випадку, її переформулювання з негативної постановки на позитивну, з необхідності компенсувати дефіцитарності пам'яті - на розвиток пам'яті або на загальний інтелектуальний розвиток.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

28.
151.60
А 43


    Крайчинська, В. А.
    Когнітивні моделі постановки життєвих завдань в просторі олюдненого/ оречевленого самонастановлення особистості [Текст] / В. А. Крайчинська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 183-193 : табл. - Бібліогр.: с. 192-193 (8 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
суб'єкт -- особистість -- життєві завдання -- соціально-психологічні настановлення особистості -- висловлювання
Анотація: Аналізуються особливості когнітивних моделей життєвих завдань особистості, зумовлені різним самонастановленням - як щодо людини та як щодо речі. Когнітивні побудови при постановці життєвого завдання проаналізовано в межах підходу до сформульованих завдань як до фрагментів діалогу - висловлювань. В граматичній організації формулювань виявляється різне бачення своєї ролі у здійсненні життєвого завдання та задані його просторові, часові, процесні, контекстні, суб'єктні характеристики.


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

29.
151.60
А 43


    Мединцев, Владислав Александрович.
    Когнитивные процессы в культурном пространстве лица: знание, интеллект, рефлексия [Текст] / В. А. Мединцев // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 36-55. - Бібліогр.: с. 53-55 (28 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
культурно-діалогічний підхід -- знання -- інтелект -- рефлексія -- модель -- твір
Анотація: З позиції культурно-діалогічного підходу, що розвиває автор, розглянуто змістовні трактування основних понять, використовуваних у дослідженнях когнітивних процесів. Запропоновано психологічне трактування знання як моделі та твору.


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

30.
15(08)
А 43


    Лебединська, І. В.
    Конструктивізм у контексті зміни статусу знання [Текст] / І. В. Лебединська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 58-70. - Бібліогр.: с. 67-70 (18 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
конструктивізм -- досвід -- статус знання -- подія -- істина
Анотація: У статті обгрунтовується ідея появи конструктивізму у сучасних наукових практиках як результата рефлексивної травматизації власного досвіду. Окремі положення конструктивізму проаналізовано у контексті критичного переосмислення класичних уявлень про "статус знання", який за версією статті підтримувався, принаймні, трьома основними характеристиками - об'єктивністю, нейтральністю та універсальністю знання. Феномен об'єктивності знання проаналізовано у контексті причинного обгрунтування досвіду людини. Розглядаються певні аргументи та слабкі сторони даного підходу. Показано, що ідея об'єктивності знання проблематизується існуванням низки об'єктів, які не мають іншого обгрунтування ніж побудований певними порядками значень простір пояснень, резонів та аргументацій. Опозиція внутрішній-зовнішній простір інтерпретується як картезіанська парадигма яка конститує теорію репрезентацій. В традиції констриктувіської методології пропонується інтерпретація досвіду як обгрунтування значенням. Припускається, що виявлені тенденції у зміні статусу знання, дозволяють говорити про становлення нового (іншого) типу знання, артикуляцією якого є, зокрема, конструктивізм.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

 1-30    31-60   61-90   91-95 
 
Статистика
за 12.09.2024
Кількість запитів 68432
Кількість відвідувачів 1231
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя