Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (360)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (4)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=психологія навчання<.>
Загальна кількість знайдених документів : 148
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н. О., Воскевич Ю. В.
Назва : Ознаки і причини емоційного вигорання прийомних батьків та батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 108-117 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 115-116 (7 назв)
УДК : 159.9;364.044.24
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): синдром вигорання--емоційне вигорання --прийомні батьки--батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу
Анотація: У статті показано, що діяльність прийомних батьків і батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу є емоційно-напружиною і може призводити до емоційного вигорання. Зазначено, що емоційне вигорання дуже негативно впливає на людину, підриває її здоров'я, бажання працювати. Головними складовими емоційного вигорання визначено: емоційне виснаження (переживання спустошеності і безсилля); зниження чутливості по відношенню до інших людей (прояв байдужості, черствості, безсердечності, грубості); применшення своїх досягнень (утрата сенсу і бажання докладати особисті зусилля), намір повернути дитину. Підкреслено, що ймовірність вигорання вища, якщо до проблем у дитячо-батьківських відносинах додаються проблеми на роботі, конфлікти подружжя, втрата значущих зв'язків.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н. О., Чеканова О. С.
Назва : Особливості ігрової діяльності дітей з аутизмом
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 99-108 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 107-108 (5 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): діти з аутизмом--ігрова діяльність--ігрове заняття--емоційний контакт--комунікативні здібності
Анотація: У статті акцентується увага на необхідності соціалізації дітей-аутистів. Засобом первинної соціалізації цих дітей визначається гра. Відтак, актуалізується побудова логіки становлення здатності дітей з аутизмом до гри. Особливостями ігровї діяльності дитини з аутизмом визначено: самостимуляцію слухових, зорових, тактильних та інших відчуттів; використання неігрових предметів; обмеженість й одноманітність дій з іграшками; відсутність іграшкового сюжету; байдужість до дорослих. Визначено основні та специфічні завдання ігрових занять для дітей з аутизмом. Виділено три рівні освоєння дитиною ігор: налагодження контакту; наслідування; ігри за правилами; сюжетно-рольові ігри. Запропоновано структуру ігрового заняття для дітей з аутизмом.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н. О., Раткогло О. М.
Назва : Психологічний статус онкохворої людини
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 74-83 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 81-82 (7 назв)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): онкологія--онкопатологія--хворий на онкологію--важке захворювання--психологічний портрет--психологічна підтримка онкохворих
Анотація: У статті наведено статистичні дані щодо зростання кількості хворих на онкологію, що є підставою до акцентування на профілактиці онкопатології та важливості психологічної допомоги хворим. Наголошується, що онкологічне захворювання приводить до виникнення набагато більш серйозних психосоціальних наслідків, аніж будь-яке інше захворювання, що пояснюється можливими стресами на різних етапах розвитку захворювання. Підкреслюється, що онкологічне захворювання традиційно належить до групи невиліковних, воно перетворює лише факт постановки діагнозу у серйозну психічну травму людини. Визначено найважливіші завдання психолога та зміст його роботи з онкохворими.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н. О., Тарасова Н. В.
Назва : Психологічний супровід спортсменів підлітково-юнацького віку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 83-91 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 90-91 (8 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): змагання--підлітково-юнацький вік--психологічне забезпечення--психологічний супровід--спортивна підготовка
Анотація: У статті здійснено теоретичне узагальнення й аналіз сучасних підходів до розуміння психологічного забезпечення спортивної діяльності у підлітково-юнацькому віці. Зазначено, що розгляду особливостей психологічного супроводу як складової сучасної підготовки спортсменів підлітково-юнацького віку приділяється недостатньо уваги. Встановлено рівні (нижній, середній, вищий) та основні етапи психологічного супроводу спортивної діяльності: інформаційна підтримка психологічної підготовки; аналіз функціонування домінантних регуляторних систем психіки; підтримка мотиваційної стабільності; актуалізація вербальних регуляторів; розробка стратегії поведінки у змагальних умовах; формування мобілізаційної готовності та її реалізація. Визначено основну спрямованість кожного етапу. Формами організації психологічного супроводу обрано варіанти: ситуативний, поточний, етапний, постійний, системний.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Євдокимова Н.О., Харченко О.О.
Назва : Професійне самовизначення старших підлітків
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 91-98 (Шифр 15(08)/А 43-744033331)
Примітки : Бібліогр.: с. 96-98 (12 назв)
УДК : 159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійне самовизначення--вибір професії--чинники професійного вибору--профорієнтаційна робота--старший підлітковий вік
Анотація: У статті акцентована актуальність проблеми вибору, зокрема у підлітковому віці, коли визначаються власні професійні нахили і потреби та обирається профіль навчання. Проаналізовано останні дослідження і публікації щодо проблеми професійного самовизначення особистості. Наголошується, що сьогодні в психолого-педагогічній літературі однозначного визначення поняття "професійного самовизначення" немає. Виділено особливість підходів учених до визначення цього поняття через призму понять життєвої перспективи, життєвого плану, психологічного часу, ціннісних орієнтацій. Результатом професійного самовизначення особистості є її готовність до професійного та кар'єрного зростання, а також здатністоь самостійно ставити цілі та визначати етапи їх досягнення протягом усього життя, оптимально використовуючи при цьому наявні можливості.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. Е.
Назва : Психологічні аспекти перекладу сленгу в художніх творах
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 51-60 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 50 (6 назв)
УДК : 925:159.923:378-057.975
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): адекватний переклад--стиль художнього твору --просторіччя--сленг--жаргон--стратегія перекладу "знаходження функціонального аналога"--мова оригіналу
Анотація: У статті зазначено, що у процесі перекладу просторічної лексики сленгу та жаргону перекладач має враховувати стиль художнього твору сфери вживання просторіччя в двох мовах. Також перекладачеві слід взяти до уваги культурні та етичні особливості народів тих мов, які беруть участь у перекладі. Автором статті охарактеризовано своєрідність бачення перекладачем навколишнього світу на прикладі перекладу О. Логвиненком ромуну Дж. Д. Селінджера "Над прірвою у житі" із використанням стратегії "знаходження фукнціонального аналога". Зазначено, що переклад розмовної лексики сленгу, жаргону, вульгаризму, орго тощо має свої специфічні особливості, зумовлені своєрідністю такого лексичного шару. Переклад має викликати у читача подібні емоції, що й мова оригіналу. Завдання перекладача - пошук відповідності, яка б не відрізнялася від вихідної лексичної одиниці стилістично, мала б однакове або, щонайменше, - подібне емоційне і соціальне забарвлення. Під час перекладу просторічної лексики в художніх творах перекладач дуже часто стикається з тим, що не завжди існують адекватні еквіваленти в мові оригіналу й мові перекладу. В даному випадку перекладачеві доводиться використовувати інші способи і прийому перекладу: включення в текст додаткових елементів; опущення елементів, надлишкових з точки зору іншомовного читача; перетворення смислової структури слів і виразів; компромісні перекладацькі рішення; використання адекватних змін (інтерпретація , антономічний переклад, компенсація і т.д.).
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. Е.
Назва : Своєрідність бачення перекладачем навколишнього світу та успішність здійснення перекладацької діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 51-61 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 59-60 (11 назв)
УДК : 925:159.923:378-057.975
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): перекладацька діяльність--синхронний переклад--значення--смисли--сенс життя--витіснення сенсу життя
Анотація: В статті проаналізовано особливості здійснення фахівцем синхронного перекладу. Окреслено теорії та підходи , важливі для розуміння сутності перекладацької діяльності, зокрема: теорію значень і смислів Д. О. Леонтьєва, а також людиноцентричний підхід, описаний у парадигмі раціогуманістичної перспективи, на засадах якої будує свої дослідження Г. О. Балл.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. З., Яцюрик, Алла Олександрівна
Назва : Роль соціального інтелекту та особливості його прояву у педагогічній діяльності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 35-50 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 46-48 (17 назв)
УДК : 925:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): соціальний інтелект--педагогічна діяльність--когнітивний, емпатійний та мнемічний аспекти соціального інтелекту--суб'єктивне усвідомлення--особистісно значущий досвід--професійно значущий досвід--суб'єктивне переживання
Анотація: Соціальний інтелект індивіда у статті розглядається як своєрідний психологічний інструмент забезпечення людиною власної ефективної життєдіяльності, який організований особливим чином і не існує відривано від соціальної активності суб'єкта. Структуру індивідуального соціального інтелекту складають певний репертуар стереотипних способів, прийомів, засобів, які дозволяють встановлювати контакт із іншими людьми та здійснювати оптимальну взаємодію в різних умовах (навіть при зниженні когнітивної емпатії у одного з членів діади, недостатньо розвиненій у суб'єкта здатності до узагальнення та раціоналізації, при розбіжностях у ціннісних орієнтаціях, морально-етичних настановленнях у суб'єктів соціальної взаємодії). У статті наголошено, що соціальний інтелект педагога вміщує когнітивний, емпатійний та мнемічний аспекти. Елементи (або скрипти, фрейми концепти) емпатійного аспекту соціального інтелекту складють зміст конкретних усвідомлених педагогом образів реальності, які можуть як сприйматися безпосередньо, так і виникати в спогадах та уяві особистості. Емпатійні фрейми, скрипти концепти наділяють емоційністю продукти, інтелектуальної діяльності, своєрідну картину світу, яка складається у суб'єкта в результаті роботи соціального інтелекту, внаслідок чого світ постає для суб'єкта як існуючий у метакогнітивній сфері. Виокремлено критерії продуктивного функціонування соціального інтелекту педагога. Це, зокрема, успішне розв'язання людиною соціальних нестандартних (у тому числі-оригінальних) задач та завдань, а також успішність фахівця в реалізації педагогічної діяльності. Зазначено, що в сфері мнемічного досвіду усвідомлені переживання супроводжуються почуттям суб'єктивної очевидності того, що відбувається. Підтвердженням "суб'єктивного усвідомлення" є психологічні поняття, які досить широко використовуються в науковому обігу: "безпосередній досвід", "особистісно значущий досвід", "професійно значущий досвід", "суб'єктивне переживання" тощо. Хоча емпатійний аспект соціального інтелекту не усвідомлюється педагогом, саме він, на думку авторів статті, забезпечує усвідомлення емоційно-експресивної та емпатійної сторін об'єктів та суб'єктів у міжособистісної взаємодії.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Івашкевич Е. З.
Назва : Соціальний інтелект та соціальна компетентність особистості: психологія експлікації понять
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 61-72 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 69-71 (22 назви)
УДК : 925:159.923
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтелект--соціальний інтелект--соціальна компетентність--когнітивна--мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті описано сутність "соціальної компетентності" з огляду на її есплікацію у філософсько-етичному, соціально-психологічному та психолого-педагогічному аспектах. Розглянуто тлумачення соціальної компетентності у вітчизняній та зарубіжній науці. Окреслено співвідношення понять "соціальний інтелект" і "соціальна компетентність".Запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту, яка передбачає, що соціальний інтелект вміщує когнітивну, мнемічну та емпатійну підструктури.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9.015/І-70
Автор(и) : Шатирко Л. О., Дзюбко, Людмила Віталіївна, Бучма В. В., Гурова О. В.
Назва : Інструкція з проведення психологічного аналізу навчальної літератури : інструкція
Вихідні дані : Б.м., 2023
Кільк.характеристики :34 с.
ISBN, Ціна 978-617-7745-42-5: Б.ц.
УДК : 159.9.015
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Психоаналіз-- навчальні видання --Україна
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): підручник--компоненти структури діяльності учіння--контрольно-оцінювальний аналіз навчальних дій--психологічний аналіз--експертиза навчальних матеріалів--ціннісно-мотиваційний компонент навчальних дій--компетентності--уміння вчитися--початкова освіта--освітні матеріали--учбова діяльність--навчальна діяльність--нова українська школа--заклади загальної середньої освіти
Анотація: В Інструкції обґрунтовано методологічні настанови психологічного аналізу (парадигма діяльності учіння, психологічна структура діяльності і компетенція уміння вчитись), визначено мету і предмет психологічного аналізу навчальних матеріалів, пояснено структуру системоутворювальної психологічної компетентності «уміння вчитися», виокремлено основні компоненти структури діяльності учіння (ціннісно-мотиваційний, учбових дій та контрольно-оцінювальний), наведено параметри, які розкривають зміст кожного з психологічних компонентів навчальних матеріалів. В якості тренувального матеріалу запропоновано приклади з конкретних підручників, на яких випрацьовується уміння практично розпізнавати представленість певного параметру психологічного аналізу у контексті живої навчальної книги. Інструкція адресована перш за все психологам-експертам, вчителям-експертам та авторам навчальної літератури, але буде корисною всім інтересантам даної теми: вчителям предметникам, методистам, керівникам закладів загальної середньої освіти. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
Статистика
за 24.09.2024
Кількість запитів 20498
Кількість відвідувачів 977
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя