Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>U=159.91<.>
Загальна кількість знайдених документів : 18
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-18 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.91/М 51 рукописний текст
Автор(и) : Меньших, Олена Емануілівна
Назва : Особливості нейродинамічних та когнітивних функцій учнів старшого шкільного віку з різним рівнем фізичного розвитку : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02
Вихідні дані : Київ, 2008
Кільк.характеристики :193 с.: табл., рис.
Колективи : Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Примітки : Бібліогр.: с. 159-193.
УДК : 159.91
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія-- Фізичний стан
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): фізичний розвиток--нейродинамічні функції--когнітивні функції--психофізіологічний розвиток--фізичний розвиток--успішність навчання
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню нейродинамічних та когнітивних функцій учнів старших класів, що мають різний рівень фізичного розвитку. У роботі вивчено функціональну рухливість та силу нервових процесів, сенсомоторну реактивність на розумові навантаження різного ступеня складності, пам"ять та увагу у хлопців і дівчат 13-16 років з різним рівнем фізичного розвитку. Доведено, що в осіб цього вікового періоду відбувається поступове підвищення рівня фізичного розвитку, властивостей нейродинамічних та когнітивних функцій. Особи з високим рівнем фізичного розвитку мали вищі морфофункціональні якості, властивості основних нервових поцесів, сенсомоторну реактивність, пам"ять та увагу протягом усіх етапів обстеження. Не зафіксовано кореляційних зв"язків між функціональною рухливістю, силою нервових процесів, характером сенсомоторного реагування на розумові навантаження, окремими властивостями пам"яті та уваги з коефіцієнтом фізичного розвитку, як і не виявлено достовірних відмінностей середніх величин досліджуваних перемінних ознак серед груп обстежуваних із різною градацією рівнів ФР. З урахуванням кореляційного та факторного аналізу між фізичним розвитком, нейродинамічними та когнітивними властивостями організму учнів, запропоновано методику інтегрального оцінювання психофізіологічного та фізичного розвитку хлопців і дівчат 13-16 років і представлено її у вигляді п"яти рівнів: високий, вищий від середнього, нижчий, ніж середній, та низький. Рекомендовано кількісні і якісні критерії, а також алгоритми розрахунку в балах по кожній досліджуваній властивості та статево-віковій групі. Констатовано факт зв"язку успішності навчання з інтегральним показником психофізіологічного та фізичного розвитку учнів; особи з високим рівнем характеризуються високою успішністю.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.91+159.923:61/Х 20-975827 рукописний текст
Автор(и) : Харченко, Дмитро Миколайович
Назва : Психологічні та психофізіологічні особливості осіб із психосоматичними розладами : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.04
Вихідні дані : Київ, 2011
Кільк.характеристики :396 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 356-397.
УДК : 159.91+159.923:616.8 + 159.91 + 159.923:616.8
Предметні рубрики (Галузі знань): Медична психологія-- Психосоматичні розлади
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психофізіологічні особливості--психосоматичні розлади--облігатні фактори--врівноваженість--нервові процеси--снп--алекситимія--предиктори--тривожність--нейротизм
Анотація: Дослідження здійснене з позиції системного підходу і дозволило визначити особливості структурно-функціональних взаємозв`язків психосоматичних недомагань і їх психофізіологічних, психологічних та соціально-психологічних детермінант. Здійснено методологічний аналіз сучасних підходів і теоретичних моделей розвитку психосоматичних розладів, визначено методологічні засади психологічного дослідження психосоматичних захворювань. Виявлено предиктори психосоматичних розладів, які можуть проявитися як на рівні поведінкових реакцій, так і на рівні інтрапсихічних переживань, та детермінуючий фактор-тривожність, яка є найбільш чутливим індикатором психологічного статусу. Визначено тріаду облігантних факторів впливу на психосоматичні порушення: індивідуально-психологічних, психофізичних та соціально-психогічних. Запропоновано та обгрунтовано метод комплексного вияву психосоматичних недомагань за психофізіологічними показниками, показниками співвідношення індивідуально-психологічних особливостей та соціально-психологічних факторівв розвитку розладів та виокремити групи ризику до психосоматичних розладів. Розроблено інтегративний підхід, завдяки якому з`являється можливість вивчення психогенних розладів в тісному зв`язку з особистісними властивостями, психічними станами та нейродинамічними властивостями, а також їх різноманітності і динаміки. Інтегративний підхід передбачає цілісне вивчення особистостіяк системи, кожен елемент якої перебуває у взаємозв`язку і взаємозалежності. Тому і виділення, так і вивчення окремих елементів стає можливим лише суто гіпотетично. При такому підході вивчаються як окремі прояви психіки людини, так і робиться спроба зрозуміти природу людини в цілому-у широкому світоглядному контексті. Розроблено програму з виявлення та профілактики психосоматичних розладів на основі описанних загальних психофізіологічних та індивідуально-психологічних факторів для всіх психосоматичних недомагань і диференційований підхід до окремих суб`єктивних скарг.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.91+378-057.63/Б 82-231236 рукописний текст
Автор(и) : Борисенко, Олександр Іванович
Назва : Психологічна адаптація слухачів-іноземців підготовчого факультету вищого медичного закладу освіти : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02
Вихідні дані : Вінниця, 2000
Кільк.характеристики :244 с.: табл., рис.
Колективи : Вінницький державний медичний університет ім. М. І. Пирогова (Вінниця)
Примітки : Бібліогр.: с. 164-244.
УДК : 159.91+378-057.632:614.253.1/.2 + 159.91 + 378-057.632:614.253.1/.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія-- Психологічна адаптація
Педагогічна психологія-- Вища медична освіта
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): іноземні громадяни--навчання--адаптация--акультураційний стрес--трансляція культури--розумова працездатність--психоемоційний стан--емоційно-почуттєва сфера
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.7-053.5:6/Г 20-020761 рукописний текст
Автор(и) : Гармаш, Людмила Сегріївна
Назва : Психофізіологічне забезпечення адаптації до навчання молодших школярів із зони безумовного відселення : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02
Вихідні дані : Київ, 2002
Кільк.характеристики :191 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 167-183.
УДК : 159.922.7-053.5:612.8+37.015.3:159.922.7:613.8+159.91 + 159.922.7-053.5:612.8 + 37.015.3:159.922.7:613.8 + 159.91
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія-- Адаптація
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): молодші школяри--розумова працездатність--психофізіологічний стан--адаптація--здоров`я
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню особливостей психофізіологічного стану молодших школярів із зони безумовного відселення та їх адаптації до навчання в школі. В процесі довготривалого спостереження виявлені негативні зрушення функціонального стану організму дітей які були переселені із зони безумовного відселення. Визначені основні тенденції у формуванні стану здоров`я дітей, потерпілих від аварії на Чорнобильській атомній електростанції. Автором обгрунтовано комплекс заходів психофізіологічного забезпечення, що включає неспеціфічні загальнооздоровчі засоби та психодіагностику, з метою регулювання психофізичних функцій організму і підвищення рівня розумової працездатності. Проведене дослідження довело ефективність системи психофізичного забезпечення, на що вказує позитивна динаміка психофізічного стану організму школярів та поліпшення фізичного розвитку, а також стану здоров`я дітей.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.91+316.62:378/Л 93-130770 рукописний текст
Автор(и) : Любченко, Наталія Вікторівна
Назва : Психофізиологічні чинники адаптації студентів перших курсів до навчання у вищих навчальних закладах : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02
Вихідні дані : Київ, 2011
Кільк.характеристики :213 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 187-213.
УДК : 159.91+316.62:378-057.875 + 159.91 + 316.62:378-057.875
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія-- Адаптація
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психофізіологічні властивості--головний мозок--адаптивність--мотивація--інтернальність--студенти--першокурсники
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено актуальній проблемі вивчення психофізіологічних чинників адаптації до навчання. Встановлені передумови цього процесу на основі аналізу психофізіологічних властивостей нервової системи, функціонального стану головного мозку, мотиваційно-ціннісної спрямованості, рівня суб`єктивного контролю, адаптивності, соціально-психологічних характеристик, самопочуття, активності, настрою, тривожності.Запропоновано два способи, які дозволяють прогнозувати вірогідність проявів порушення адаптації та появи групи ризику. Перший спосіб-це розроблена методика інтегральної оцінки рівнів адаптації методом колективної експертизи, а другий-створення моделей активності за допомогою дискримінантного аналізу. Розроблено та впроваджено методичні рекомендації щодо підвищення здатності адаптуватися до навчальної діяльності. Результати, отримані під час формувального експерименту, свідчать про збільшення рівня мотивації на процес навчання та досягнення влади, зниження ескапізму, підвищення нервово-психічної стійкості та рівня адаптивності.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.91+159.943.3:/М 18-389106 рукописний текст
Автор(и) : Малков Н. Е.
Назва : Индивидуальные различия подвижности нервных процессов у старших школьников при формировании двигательных навыков : дис. ... канд. пед. наук (по психол.)
Вихідні дані : Киев, 1956
Кільк.характеристики :198 с.: граф., рис., табл.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 186-198.
УДК : 159.91+159.943.3:612.82 + 159.91 + 159.943.3:612.82
Предметні рубрики (Галузі знань): Общая психология-- Двигательные навыки
Общая психология-- Нервные процессы
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): нервные процессы--двигательные навыки--старшие школьники--подвижность--система временных связей
Анотація: Диссертация посвящена проблеме индивидуальных различий подвижности нервных процессов у старших школьников при формировании двигательных навыков. Изучены индивидуальные различия подвижности нервных процессов при первоначальном образовании и дальнейшей автоматизации системы временных связей. Описано образование дифференцировки между двигательными стереотипами как показатель подвижности нервных процессов человека. Выявлено функциональное состояние коры головного мозга и подвижность нервных процессов.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 37.091.33+159.91/Н 72 рукописний текст
Автор(и) : Нончева, Румяна Тихомирова
Назва : Влияние суггестопедического обучения на психофизиологическое состояние обучающихся : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Киев, 1983
Кільк.характеристики :141,[40] с.: фот., рис., табл.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 122-141.
УДК : 37.091.33+159.91 + 37.091.33 + 159.91
Предметні рубрики (Галузі знань): Общая психология-- Суггестопедия-- Психофизиология
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): суггестология--суггестопедия--суггестопедическое обучение--умственная работоспособность--сенсомоторная реактивность
Анотація: В диссертационном исследовании установлены возрастные и половые характеристики работоспособности, реактивностии общего психического состояния обучающихся по суггестопедической методике. Идентифицированы основные суггестологические закономерности на различных возрастных и половых группах. Выявлены общепсихологические закономерности воздействия суггестопедии на функционирование и актуализацию потенций психофизиологического и психического аппарата обучающихся. Продемонстрирована педагогическая эффективность суггестопедического обучения. Обоснован способ построения экспериментального исследования с учетом возрастных, половых, антропометрических и психофизиологических характеристик субъекта обучения.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.91+159.938+15/К 55-421864 рукописний текст
Автор(и) : Кокун, Олег Матвійович
Назва : Оптимізація адаптаційних можливостей людини у психофізіологічному забезпеченні діяльності : дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.02
Вихідні дані : Київ, 2004
Кільк.характеристики :426 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 374-416.
УДК : 159.91+159.938+159.943 + 159.91 + 159.938 + 159.943
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія-- Адаптація
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психофізіологія--адаптація--адаптаційні можливості--дезадаптація
Анотація: В дослідженні обґрунтовані загальні теоретико-методологічні основи оптимізації адаптаційних можливостей людини. Визначено зміст етапів оптимізації адаптаційних можливостей людини у психофізіологічному забезпеченні діяльності. Розроблено алгоритм оптимізації адаптаційних можливостей людини у психофізіологічному забезпеченні діяльності, обґрунтована його загальна методологія.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.91/Л 49
Автор(и) : Лермитт Ж.
Назва : Биологические основы психологии
Вихідні дані : Харьков: Научная мысль, 1929
Кільк.характеристики :158 с.
Примітки : Пер. с франц.
Ціна : 1.90, 0.75, 0.19, р.
УДК : 159.91
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): загальна психологія
Примірники : всього : ЧЗ(3)
Вільні : ЧЗ(3)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.91/Т 48
Автор(и) : Ткач, Богдан Миколайович
Назва : Девіантна поведінка : еволюційно-нейропсихологічний підхід
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Гнозіс, 2015. - Т. 11: Психологія ососбистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 13. - С. 284-294 (Шифр 153/А 43-505485)
Примітки : Бібліогр.: с. 292-293 (16 назв)
УДК : 159.91
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): девіантна поведінка--нейропсихологія--еволюційний підхід--особистість
Анотація: Розглянуто девіантну поведінку з позиції еволюційно-нейропсихологічного підходу. Охарактеризовано нейропсихологічні відмінності та подібність різних форм девіантної поведінки. Розкрито нове розуміння девіацій та недостатність синдромологічного підходу до класифікації її форм.
Знайти схожі

 1-10    11-18 
 
Статистика
за 16.06.2024
Кількість запитів 8628
Кількість відвідувачів 1035
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя