Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (3)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (3)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>U=159.922.8<.>
Загальна кількість знайдених документів : 35
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-35 
1.
159.922.8
М 12


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Майстренко, Тетяна Миколаївна.
    Особливості ціннісної регуляції навчальної діяльності академічно обдарованих студентів [Текст] / Т. М. Мпайстренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 352-359 : табл. - Бібліогр.: с. 358 (9 назв)
УДК
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
академічна обдарованість -- регуляція -- рефлексія -- уміння -- цінності -- ціннісна регуляція -- навчальна діяльність
Анотація: Зроблено аналіз особливостей ціннісної регуляції навчальної діяльності студентів з ознаками високого рівня академічних здібностей. Для кращого розуміння особливостей навчання цієї групи студентів досліджується як саме вони здійснюють процес регуляції навчальної діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

2.
15(06)
П 68


    Кирпенко, Т. М.
    Вплив механізмів психологічного захисту на особистісну взаємодію підлітків [Текст] / Т. М. Кирпенко // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 14. - С. 343-351. - Бібліогр.: с. 350-351 (10 назв)
УДК
РУБ 15(06)


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

3.
159.922.8
Б 31


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Бацилєва, Ольга Валеріївна.
    Особливості харчової поведінки як складової здорового способу життя сучасної молоді [Текст] / О. В. Бацилєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 57-68. - Бібліогр.: с. 66-67 (9 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
харчова поведінка -- здоровий спосіб життя -- здоров'я -- молодь -- студенти -- ставлення до себе -- образ "Я"
Анотація: У статті проаналізовано провідні чинники, які впливають на стан здоров'я студентської молоді під час її навчання у вищому навчальному закладі. Показано, що чинники стилю життя відіграють ключову роль у розвитку багатьох захворювань сучасної людини. Визначено, що порушення харчової поведінки призводять до порушень соматичного здоров'я та психосоціального функціонування особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
159.922.8
Ю 83


    Юрчик, Оксана Миколаївна.
    Теоретичні аспекти моделювання процесу психологічної профілактики шкільного насильства [Текст] / О. М. Юрчик // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 779-790 : табл. - Бібліогр.: с. 789 (3 назви)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
шкільне насильство -- насильство -- психологічна профілактика -- психологічна просвіта -- булінг -- агресивність -- тривожність -- молодші школярі -- саморегуляція поведінки -- діалогічність
Анотація: У роботі представлено узагальнені результати теоретичного аналізу наукової літератури, проаналізовано сучасні якісні дослідницькі проекти та програми психопрофілактики шкільного і сімейного насильства, які за останні десятиліття проводились в Україні; узагальнено кращий вітчизняний досвід з організації попередження насильства в школі. Розроблено авторську модель психологічної профілактики шкільного насильства серед молодших школярів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
15(06)
Н 34


    Грись, Антоніна Михайлівна.
    Задоволеність життям студентів-психологів як складова профілактики їх емоційного вигорання у процесі роботи з соціально дезадаптованими неповнолітніми [Текст] / А. М. Грись // Науковий вісник Чернівецького університету : збірник наукових праць / Чернігівецький національний університет. - Чернівці : ЧНУ, 2015. - Вип. 743 : Педагогіка і психологія. - С. 57-62. - Бібліогр.: С. 62 (7 назв)
УДК
РУБ 15(06)

Кл.слова (ненормовані):
задоволеність життям -- емоційне вигорання -- профілактика


Дод.точки доступу:
Руснак, І. С. \ред.\; Чернівецький національний університет

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
317.015
М 59


    Микляева, А. В.
    Школьная тревожность: диагностика, профилактика, коррекция [Текст] : учебное пособие / А. В. Микляева, П. В. Румянцева. - СПб. : Речь, 2007. - 248 с. - ISBN 5-9268-0300-4 : 15 грн.
УДК
РУБ 317.015
Рубрики: Педагогическая психология
Кл.слова (ненормовані):
школьная тревожность -- диагностика -- профилактика -- коррекция -- дети

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Румянцева, П. В.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
371.015
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Антюхова, Наталія Ігорівна.
    Аналіз теоретико-методологічних підходів до вивчення творчості в психології [Текст] / Н. І. Антюхова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 8-21. - Бібліогр.: с. 19-20 (16 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
творчість -- творчий процес -- творча діяльність
Анотація: У статті проаналізовано теоретико-методологічні підходи до вивчення творчості у психології. Виокремлено характеристики творчого процесу та описано його етапи. Окреслено структуру творчості, визначено її рівні. Охарактеризовано умови, необхідні людині для найбільш повної реалізації творчості у власній діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (1), (1)
Вільні: ЧЗ (1), (1)

Знайти схожі

8.
159.922.8
К 67


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Корнієнко, Інокентій Олександрович.
    Оціночно-динамічна складова описів життєвого простору підлітків та юнаків [Текст] / І. О. Корнієнко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 40. - С. 43-54. - Бібліогр.: с. 52 (3 назви)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
елементи життєвого простору -- підліток -- юнак -- суб'єктність -- задоволеність життям -- інтерпретаційно-оціночна
Анотація: Життєвий простір учнівської молоді не обмежується тільки значущим, близьким, улюбленим; в нього входить і те, з чим суб'єкт постійно зустрічається, взаємодіє, при чому, не по своїй волі. Проаналізовано вплив внутрішнього і зовнішнього на причинну зумовленість власного життєвого простору. Виявлено відмінності у бажанні змінити власний життєвий простір підлітків та юнаків, що свідчить про активний процес почуття суб'єктивності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

9.
159.922.8
Л 80


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лотоцька-Голуб, Людмила Леонідівна.
    Професійно-особистісні деформації лікарів [Текст] / Л. Л. Лотоцька-Голуб // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 40. - С. 55-68. - Бібліогр.: с. 65-66 (12 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
лікарі -- професійне вигорання -- професійний стрес -- ціннісне ставлення до професійної діяльності
Анотація: Розкриваються проблеми професійного стресу, внутрішніх конфліктів та професійного вигорання медичних працівників - лікарів хірургів, анестезіологів, стоматологів, психіатрів. Визначаються провідні чинники професійних деформацій у лікарів, серед котрих ціннісне ставлення до життя, світу, професії висуваються як провідні.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Міщиха, Л. П.
    Психолого-педагогічний супровід розвитку емоційного інтелекту старшокласників [Текст] / Л. П. Міщиха // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 185-192. - Бібліогр.: с. 191 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
емоції -- інтелект -- емоційний інтелект -- старшокласники -- розвиток -- арт-терапія -- психолого-педагогічний супровід
Анотація: У статті проводиться аналіз феномену "емоційний інтелект" шляхом безпосереднього розгляду його складових та інтерпретації в цірині психологічної науки. Автор виводить своє розуміння вищезгляданого феномену. Пропонується програма психолого-педагогічного супроводу розвитку емоційного інтелекту особистості старшого шкільного віку. Окреслюються структурні складові програми (теоретична й практична), де акцент робиться на засобах арт-терапевтичного впливу. Наголошується, що психолого-педагогічний супровід має охоплювати всі аспекти життєдіяльності школяра, зокрема: сімейне оточення, педагогічний колектив, в тому числі роботу психолога, як і мотивацію самого школяра до саморозвитку та самоосвіти. Вагому частку складають і психолого-педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту старшокласників.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Кордунова, Н. О.
    Психологічні особливості становлення професійної компетентності студентів у процесі фахової підготовки [Текст] / Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 117-128. - Бібліогр.: с. 127-128 (8 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
компетенція -- компетентність -- професійна компетентність -- студент -- фахова підготовка
Анотація: У статті представлено аналіз наукових підходів до визначення змісту, структури і функцій професійної компетентності. Розглянуто різні підходи на розуміння її сутності та тих складових, які утворюють її якісне наповнення. Підкреслено, що професійна компетентність фахівця є інтегрованим, комплексним явищем, яке поєднує знання, уміння та навички, здібності особистості, показники загальної культури, вміння виконувати професійні обов'язки. Вона є результатом підготовленості фахівця, якісною характеристикою володіння професійною діяльністю і передбачає усвідомлення прагнення особистості до даної діяльності. Подано результати емпіричного дослідження психологічних особливостей професійної компетентності в структурі особистості студента. Наводяться результати дослідження особливостей їх прояву. Підтверджується думка про те, що професійна компетентність є важливим критерієм якості фахової підготовки студента і грунтується на взаємодії особистісних і професійних якостей, що визначають їх спрямованість та становлення до майбутньої діяльності. Розкрито можливості її формування в умовах фахової підготовки. Отримані дані порушують важливу проблему вивчення ролі професійної компетентності в процесі фахової підготовки майбутніх учителів, що є актуальним для досліджень в галузі психології особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Дмитріюк, Н. С.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
371.015
З 49


    Зелінська, Т. М.
    Психологія особистісної амбівалентності в юнацькому віці [Текст] : монографія / Т. М. Зелінська. - Суми : [б. в.], 2013. - 432 с. - 30.00 грн.
УДК
РУБ 371.015

Кл.слова (ненормовані):
юнацький вік -- амбівалентність

Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

13.
15(08)
А 43


    Балашов, Е. М.
    Психологічні особливості рефлексивної компетентності особистості студентів на особистісному рівні [Текст] / Е. М. Балашов, В. О. Каламаж // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 12-27. - Бібліогр.: с. 23-25 (26 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
рефлексивні комплексності особистості -- рефлексивні вміння -- особистісний рівень -- навчальна діяльність -- студент
Анотація: Стаття присвячена теоретико-методологічному дослідженню проблеми особливостей рефлексивних вмінь студентів на особистісному рівні. Разом з теоретичним аналізом наукового доробку, що стосується дослідження цієї тематики, у статті ми намагалися визначити показники, що відображають кількісні аспекти їх сформованості, та емпірично визначити рівні рефлексивних вмінь студентів на особистісному рівні. За допомогою методики О. Савченко "Рефлексивні вміння (особистісний рівень)" визначено узагальнені показники середніх значень рефлексивних вмінь особистісного рівня як: "організувати процес осмислення моделі проблемно-конфліктної ситуації"; "реструктурувати модель проблемно-конфліктної ситуації"; "визначати мету діяльності встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між отриманими результатами і характером організації проблемно-конфліктної ситуації"; "організовувати внутрішній діалог, використовувати власний досвід"; "гнучко змінювати позицію, вибирати нові способи вирішення проблеми"; "здійснювати ретельний самоаналіз отриманих результатів, власних дій і здібностей, переосмислювати альтернативні способи вирішення проблемно-конфліктної ситуації"; "визначити новий сенс свого становища в проблемно-конфліктній ситуації, співвідносити актуальні цілі діяльності з загальним сенсом життя та загальний рівень розвитку рефлексивних умінь на особистісному рівні. З отриманих даних можемо зробити висновок, що у досліджуваній групі студентів переважає низький та середній рівень розвитку рефлексивних умінь особистісного рівня, що потрібно враховувати під час організації їх навчальної роботи. Привертає увагу особливо низький рівень розвитку таких рефлексивних умінь студентів, як: "Експерементувати, випробовувати нові способи розв'язання складних ситуацій"; "Виокремлювати власні особливості, що заважають знайти засіб вирішення проблеми"; "Зберігати в пам'яті й використовувати інформацію про те, у яких випадках такий спосіб вирішення проблеми виявився найефективнішим".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Каламаж, В.О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Психоаналіз основних чинників появи девіацій у поведінці підлітка [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 405-415. - Бібліогр. с. 414 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
адитивний -- акцентуації -- девіантний -- деліквентний -- психотравма -- самоствердження -- соціалізація -- інфальтивність
Анотація: В статті проаналізовано різні наукові теорії та підходи до проблеми появи девіацій у поведінці підлітка. Окреслено пріоритетні напрямки роботи сучасної школи в Україні. Розкрито причини виникнення відхилень у поведінці дитини, психологічні механізми формування адиктивної поведінки. Досліджено та охарактеризовано основні чинники появи девіацій у поведінці підлітка. Проаналізовано основні протиріччя підліткового віку. Розкрито суть незадоволеності базових потреб підлітка, або ж конфлікту між ними. Охарактеризовано психологічні особливості перехідного віку. Встановлено причини втрати контакту та взаєморозуміння зі старшими. Проаналізовано вплив хронічних соматичних захворювань, проявів невротизації та кризових станів та провокуючі їх чинники. Розкрито роль сім'ї та вплив окремих особистісних рис батька та матері на розвиток невротичного стану в підлітка. Прокоментовано основні типи неправильного виховання, які провокують девіації у поведінці підлітка. Проаналізовано вплив основного новоутворення підліткового віку, - прагнення дорослості, самостійності на прояви девіацій. Розкрито вплив негативного ставлення дорослих до моральних цінностей та їхня асоціальна поведінка на виникнення умов для формування негативних проявів у поведінці підлітка, девіацій. Проаналізовано причини розвитку соціальної інфантильності та її вплив на соціалізацію та ступінь розвитку девіантності підлітка. Розкрито психологічні особливості впливу прагнення дорослості та неможливість його адекватно реалізувати на відхилення у поведінці. Надано методичні рекомендації для запобігання прояву даного протиріччя та розкрито механізм конструктивного використання прагненя підлітка до самоствердження у виховній роботі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

15.
15(08)
А 43


    Портницька, Н. Ф.
    До проблеми збереження психічного здоров'я дітей та підлітків [Текст] / Н. Ф. Портницька, А. А. Портницька, О. М. Савиченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 215-221. - Бібліогр.: с. 220-221 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
психологічне благополуччя -- якість життя -- юнацький вік -- познавальна діяльність -- навчання
Анотація: у статті представлено результати дослідження психологічного благополуччя дівчат у залежності від виду їх соціальної активності. Здійснено опис вікових особливостей психологічного благополуччя юнок та його змістового наповнення залежно від досвіду навчальної та познавальної діяльності. Виявлено, що оцінка якості життя в студентському віці є дещо вищою за оцінкою якості життя старшокласниць. Була виявлена загальна низька задоволеність фізичним здоров'ям. Водночас включеність юнок до познавальної діяльності сприяє підвищенню рефлексії відповідальності за власну активність та суб'єктивного відчуття психологічного благополуччя.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Портницька, А. А.; Савиченко, О. М.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Методика підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди з підлітком схильним до девіації [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 416-426. - Бібліогр.: С. 424 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
підліток -- девіантний -- бесіда -- діагностика -- корекція -- профілактика -- емоції -- гіперболізація
Анотація: В статті проаналізовано наукові дослідження змісту та завдань психологічного методу бесіди. Встановлено відсутність методології підготовки та проведення бесіди із підлітком з проявами схильним до девіації. Визначено чотри основних типи бесід із дивіантними підлітками: профілактична, діагностична, корекційна, комбінована. Обгрунтовано необхідність розробки методології підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди. Визначено мету та завдання психологічної бесіди. Розкрито структуру діагностико-корекційної бесіди. Представлено розгорнутий аналіз змісту структурних компонентів методики підготовки бесіди та обгрунтовано їх значущість у процесі підготовки та результативності застосованого метода. Зазначено джерела отримання психологом попередньої інформації та метод їх аналізу. Визначено ймовірні місця для проведення бесіди та прогностично проаналізовано результативність бесіди у відповідності до адекватності обраного місця меті бесіди. Визначено можливих суб'єктів бесіди та умови та доцільність їх залучення, прогностичний ефект від їх присутності. Розкрито технологію формулювання питань та вимоги до їх змістового навантаження. Проаналізовано приклади формулювання питань у відповідності до мети бесіди. Проаналізовано основні умови ефективності бесіди: врахування психофізіологічних особливостей дітей підліткового віку; контроль власного емоційного стану; контроль емоційних проявів підлітка; часовий регламент бесіди; характеристику прийомві отримання достовірної інформації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

17.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Етіологія поведінкових відхилень [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 426-436. - Бібліогр.: с. 435 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
етіологія -- психотравмуючі фактори -- девіантна поведінка -- психологічна готовність -- гіперопіка -- злочинне угруповання -- референтна група -- антисоціальний -- ресоціалізація
Анотація: В основу дослідження покладено аналіз наукових теорій провідних психологів. В статті проаналізовано походження та природу появи відхилень у поведінці підлітків. Розкрито особливості впливу біологічних, педагогічних, психологічних чинників на розвиток девіантної поведінки. Узагальнено різноманітні наукові підходи до проблеми впливу психотравмуючих факторів на поведінку підлітка. Розкрито механізм їх впливу і подальші наслідки, які проявлятимуться у психоемоційних змінах та поведінкових порушеннях. Проаналізовано соціально-психолого-педагогічне значення для підлітка оточення ровесників та забезпечення можливості комунікації. Вказано на домінуюче значення спілкування із ровесниками та потреба автономії від батьківської гіперопіки. Описано причини та механізм зміни референтної групи класу на вуличне угрупування. Поглиблено аналітику причин та особливостей поведінкових відхилень у дівчаток підліткового віку. Обгрунтовано гендерні відмінності у процесі ресоціалізації підлітків після перебування у антисоціальних, злочинних угрупованнях. Здійснено комплексний аналіз обставин, що приводять дівчинку у вуличне угрупування. Розкрито психолого-педагогічні та соціальні передумови і механізм втягнення підлітка у злочинне угруповання. Описано природу потреби підлітка до зміненого стану свідомості та наслідки неможливості її задовільнити. Проаналізовано механізм появи алкогольної та наркотичної залежності у підлітків. Досліджено особистісні особливості особистості підлітків хворих на алкоголізм, наркоманію. Визначено суть психологічної готовності до вживання психотропних речовин. Описано етапи виникнення у підлітків психічної залежності від алкоголю, і наркотиків. Визначено основні чинники виникнення у неповнолітніх потреби вживати психотропні речовини. Проаналізовано статистичні дані дослідження підлітків із відхиленнями у поведінці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

18.
159.922.8
С 24


    Сватенкова, Тетяна Іванівна.
    Психологічні особливості екзистенційних переживань особистості у період ранньої юності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т. І. Сватенкова ; наук. кер. М. В. Папуча ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2015. - 255 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 186-213. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Становлення особистості--Екзистенційні переживання--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
становлення особистості -- екзистенційні переживання -- рання юність
Анотація: В роботі обґрунтовано теоретико-методологічні засади дослідження екзистенційних переживань особистості у період ранньої юності. Визначено основні психологічні характеристики екзистенційних переживань особистості у даний віковий період. Виокремлено і структуровано складові частини екзистенційного переживання у досліджуваних раннього юнацького віку.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Папуча, Микола Васильович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
159.922.8+159.923.32-053.67
К 38


    Кияшко, Марина Олександрівна.
    Життєвий вибір як чинник духовного розвитку особистості в юнацькому віці [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кияшко марина Олександрівна ; наук. кер. Боришевський М. Й. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 193 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 174-193. -
УДК
ББК 159.923.32-053.67
Рубрики: Педагогічна психологія--Психологія особистості--Дисертації
   Вікова психологія--Юнацтво--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
життєвий вибір -- духовний розвиток -- алоцентрична спрямованість -- егоцентрична спрямованість -- тип міжособистісних стосунків -- аксіоматичний підхід -- логіко-теоретична модель -- обчислювальний експеримент -- юнацький вік
Анотація: У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та нове практичне вирішення наукового завдання щодо дослідження життєвого вибору як визначального фактору духовного розвитку особистості, представлено матеріали теоретичного аналізу різних аспектів вивчення понять духовності, духовного розвитку та життєвого вибору. Висвітлено можливості використання аксіоматичного підходу до моделювання психічних явищ, у межах якого побудовано психологічну логіко-теоретичну модель життєвого вибору як чинника духовного розвитку особистості, яка орієнтована на практичне вимірювання предмету дослідження та створює умови для проведення обчислювального експерименту. Результатами обчислювального експерименту підтверджено, що життєвий вибір, спрямований на реалізацію алоцентричної спрямованості у міжособистісних стосунках, як відмова від егоцентричної форми взаємодії з оточенням, сприятиме духовному розвитку особистості в юнацькому віці.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Боришевський, Мирослав Йосипович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
159.922.8+159.947.5
І-26


    Ігнатенко, Ольга Василівна.
    Психологічні особливості прояву репродуктивної установки в юнацькому віці [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ігнатенко Ольга Василівна; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 233 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 213-233. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Репродуктивна установка--Дисертації
   Вікова психологія--Юнацький вік--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
репродуктивна установка -- когнітивний рівень -- афективний рівень -- поведінковий рівень -- усвідомлене батьківство -- тренінгові психотехнології -- юнацький вік
Анотація: Дослідження присвячено теоретико-експерементальному вивченню прояву репродуктивної установки у юнацькому віці. Розкрито ступінт поняття "репродуктивної установки" як психологічного феномена. Вивчено зміст та структуру репродуктивної установки у юнаків і дівчат, що має когнітивний, афективний та поведінковий рівні. Здійснено диференціацію особистісних проявів репродуктивної установки у юнаків та дівчат. Визначено психологічні детермінанти формування репродуктивної установки в юнацької молоді. Розроблено й апробовано програму тренінгових психотехнологій з активації особистісного потенціалу репродуктивної установки "Усвідомлене батьківство юнацької молоді", а також розроблено комплекс методів психопрофілактики та упередження девіантного батьківства.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-35 
 
Статистика
за 19.07.2024
Кількість запитів 5835
Кількість відвідувачів 620
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя