Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (5)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>U=159.942<.>
Загальна кількість знайдених документів : 32
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-32 
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9:62+159.942/З-61 рукописний текст
Автор(и) : Зильберман П. Б.
Назва : Эмоциональная устойчивость оператора : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01
Вихідні дані : Киев, 1969
Кільк.характеристики :255 с.: табл., граф., фот.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 236-255.
УДК : 159.9:62+159.942 + 159.9:62 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психология труда-- Эмоциональная устойчивость
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): эмоциональная устойчивость--оператор--напряжение--напряженность--стресс--эксперимент
Анотація: В диссертации исследуется эмоциональная устойчивость как проблема психологии труда, психические состояния и психологические свойства личности, состояния напряжения и напряженности, стресс. Проведено экспериментальное исследование эмоциональной устойчивости. Предложены пути повышения эмоциональной устойчивости оператора за счет совершенствования психологических свойств и особенностей личности, а также за счет правильной организации и совершенствования условий труда операторов.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.942/К 56 рукописний текст
Автор(и) : Коврига, Наталія Валентинівна
Назва : Стресозахисна та адаптивна функції емоційного інтелекту : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Вихідні дані : Дніпропетровськ, 2003
Кільк.характеристики :224 с.: табл., рис.
Колективи : Дніпропетровський національний університет (Дніпропетровськ)
Примітки : Бібліогр.: с. 154-169.
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Емоційний інтелект
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційний інтелект--внутрішні детермінанти--зовнішні ознаки--емоційний процес--форми відбиття у свідомості--стресозахисна функція--адаптивна функція
Анотація: Стресозахисна та адаптована функції емоційного інтелекту, розглянутого у суб'єктивній парадигмі як аспект прояву внутрішнього світу особистості, що відбиває міру розумності ставлення людини до світу, до інших та до себе як суб'єкта життєдіяльності, знайшли теоретичне обґрунтування і емпіричне підтвердження на студентській вибірці (150 осіб) шляхом аналізу внутрішніх та зовнішніх компонентів емоційного інтелекту. В роботі визначені в якості внутрішніх ознак емоційного інтелекту чотири з п'яти "великих факторів" особистості: емоційна стійкість, сумлінність, відкритість новому досвіду, доброзичливість та уявлення людини "про порядок у світі", її настановлення і цінності, що зумовлюють ставлення до себе і до навколишнього світу.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.7-053.5+1/К 57-251416 рукописний текст
Автор(и) : Коган, Ірина Михайлівна
Назва : Емпатія і особливості її розвитку у дітей молодшого шкільного віку : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2005
Кільк.характеристики :179 с.: табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 165-179.
УДК : 159.922.7-053.5+159.942 + 159.922.7-053.5 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Емпатія
Вікова психологія-- Молодші школярі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емпатія--безпосереднє емоційне співпереживання--чуттєво-образне співчуття--рефлексивно-особистісне взаєморозуміння--образ "людина"--образ "я"--образ "ти"
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення особистості у шкільному віці та визначенню психологічних умов формування у молодших школярів здатності до емпатії. Конкретизовано психологічний зміст поняття емпатії; побудовано теотеричну модель емпатії як психологічного механізму узгодження уявлень дитини про людину як таку, про себе та про конкретну іншу людину. Проведено експериментальне дослідження емпатії як структурного компоненту образу людини та визначено його вікову динаміку. В умовах цілеспрямованого виховання формування емпатії у молодших школярів має здійснюватися за двома провідними напрямками: як розвиток якості особистості (емоційна чутливість) та як здатність особистості до емпатійної взаємодії (співчуття), що стає основою розвитку всіх компонентів емпатії, в першу чергу - рефлексивно-особистісних.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73+159.94/К 58-852310 рукописний текст
Автор(и) : Кожевникова, Валентина Андреевна
Назва : Особенности эмоциональной регуляции деятельности при решении задач нравственного выбора детьми 6-7 лет : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1990
Кільк.характеристики :197, [7] с.: табл.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 176-197.
УДК : 159.922.73+159.942 + 159.922.73 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Возрастная психология-- Дети 6-7 лет
Педагогическая психология-- Нравственность
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): эмоциональная регуляция--нравственность--нравственный выбор--дети 6-7 лет--игра--деятельность--эксперимент
Анотація: Диссертация посвящена анализу особенностей эмоциональной регуляции деятельности при решении задач нравственного выбора детьми 6-7 лет. Изучаются взаимодействия разных классов эмоциональных явлений, участвующих в регуляции деятельности, как целостного механизма, обусловливающего в ситуации неблагополучия другого принятия ребенком 6-7 лет задачи нравственного выбора. Выявлены типы эмоциональной регуляции деятельности, связанные с условиями возникновения, характером протекания, этапом, на котором внешне проявляются производные неспецифические и эмпатические эмоции.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.942+159.954/./К 55-784779 рукописний текст
Автор(и) : Кочерга, Олександр Васильович
Назва : Взаємозв'язок мислення, почуттів та уяви у розвитку критичності людини : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01
Вихідні дані : Київ, 2003
Кільк.характеристики :232 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 209-224.
УДК : 159.942+159.954/.955 + 159.942 + 159.954/.955
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Мислення
Загальна психологія-- Почуття
Загальна психологія-- Уява
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): гармонія--взаємозв'язок--мислення--почуття--уява--критичність людини--процес розвитку
Анотація: В роботі викладаються результати теоретико-експериментального дослідження розвитку критичності людини на основі стимулювання взаємозв'язку мислення, почуттів та уяви. Показано, що взаємозв'язок мислення, почуттів та уяви може мати три рівні: цілісності, стійкості й руйнації, які по-різному впливають на розвиток критичності людини. Знайдено, що критичність людини пов'язана з підвищенням продуктивності навчання учнів у початкових класах. Розроблені завдання з української мови, математики, читання для учнів початкових класів спрямовані на розвиток їх мислення, почуттів та уяви.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.942+159.942:6/К 90-688416 рукописний текст
Автор(и) : Кулибали, Сулейман
Назва : Особенности эмоциональной сферы в норме и в патологии (опыт кросскультурного и патопсихологического исследования) : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01
Вихідні дані : Харьков, 1994
Кільк.характеристики :200 с.: табл., рис.
Колективи : Харьковский государственный университет (Харьков)
Примітки : Библиогр.: с. 188-200.
УДК : 159.942+159.942:616.89 + 159.942 + 159.942:616.89
Предметні рубрики (Галузі знань): Общая психология-- Эмоции
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): эмоции--эмоциональная сфера--неврозы--норма--патология--граждане украины--граждане мали
Анотація: Диссертация посвящена особенностям эмоциональной сферы в норме и в патологии (опыт кросскультурного и патопсихологического исследования). В работе раскрыты такие особенности эмоциональной сферы, как степень выраженности отдельных ее проявлений и структуры их взаимосвязей у здоровых представителей разных культур и у больных людей. Показано, что во всех случаях эмоциональная сфера существует как целостное образование, особенности которой отражают социокультурные условия и наличие патологии. Показано, какие именно аспекты эмоциональной сферы детерминируются особенностями культуры.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.7-053.4+1/К 90-977800 рукописний текст
Автор(и) : Кульчицька О. І.
Назва : Почуття сорому та особливості його розвитку у дітей дошкільного віку : дис. ... канд. пед. наук (з психол.)
Вихідні дані : Київ, 1959
Кільк.характеристики :174 с.: табл.
Колективи : Науково-дослідний інститут психології УССР (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 166-173.
УДК : 159.922.7-053.4+159.942 + 159.922.7-053.4 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Сором
Вікова психологія-- Дошкільний вік
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): сором--почуття--молодший дошкільний вік--середній дошкільний вік--старший дошкільний вік
Анотація: Дисертація присвячена почуттю сорому та особливостям його розвитку у дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.4+/Л 13-473031 рукописний текст
Автор(и) : Лаврентьева, Галина Прокофьевна
Назва : Роль эмоций в овладении дошкольниками правилами взаимоотношений со сверстниками : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1982
Кільк.характеристики :154 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 140-155.
УДК : 159.922.73-053.4+159.942 + 159.922.73-053.4 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Эмоции
Возрастная психология-- Дошкольники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): эмоции--дошкольники--сверстники--взаимоотношения--сопереживание--доброжелательность
Анотація: Диссертация посвящена роли эмоций в овладении дошкольниками правилами взаимоотношений со сверстниками. Была проведена экспериментальная работа по влиянию природы усвоения детьми дошкольного возраста правил взаимоотношений со сверстниками и определены психологические основы формирования взаимоотношений на почве этих правил, в частности выделены образец должного поведения и оценочные отношения в качестве эмоциональных механизмов нравственной регуляции. Экспериментально прослежена зависимость овладения правилами взаимоотношений от развития нравственных качеств детей. Установлены этапы формирования правил взаимоотношений у дошкольников.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.6+/О-58-918854 рукописний текст
Автор(и) : Онищенко, Галина Ивановна
Назва : Роль эмоционально-нравственных отношений в самоорганизации поведения подростков : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1989
Кільк.характеристики :191 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 161-175.
УДК : 159.922.73-053.6+159.942 + 159.922.73-053.6 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Поведение-- Самоорганизация
Возрастная психология-- Подростки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): нравственное поведение--эмоциональная регуляция--самоорганизация поведения--эмоционально-нравсвенные отношения
Анотація: Диссертация посвящена раскрытию роли гуманных эмоциональных отношений как фактора самоорганизации нравственного поведения подростков. Прослежена динамика развития данных отношений в подростковом возрасте, изучены виды гуманных эмоциональных отношений (сорадость-сочувствие) и показано их влияние на самоорганизацию нравственного поведения подростков. Выделены уровни развития эмоционально-нравственных отношений и изучена их связь с уровнями сформированности готовности к нравственному поведению у школьников. Определены условия формирования гуманных эмоциональных отношений учащихся.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.8+159.942/П 22 рукописний текст
Автор(и) : Пашко, Тетяна Анатоліївна
Назва : Індивідуальні особливості емоційного самоконтролю старшокласників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2005
Кільк.характеристики :185 с.: рис., табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 171-185.
УДК : 159.922.8+159.942 + 159.922.8 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Самоконтроль-- Емоції
Вікова психологія-- Старшокласники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): самоконтроль--мотиваційна сфера--самооцінка--цінності--рефлексія--когнітивний стиль
Анотація: Дисертацію присвячено виявленню зв'язку між рівнем розвитку емоційного самоконтролю та індивідульними особливостями старшокласників. Представлено теоретико-методологічні та експериментальні матеріали вивчення емоційного самоконтролю старшокласників. Визначено поняття емоційного самоконтролю, як здатності людини виявляти, ідентифікувати та коригувати будь-які свої емоційні прояви. Розроблено теоретичну модель емоційного самоконтролю та дібрано комплекс методик для його діагностики.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.942+159.952/Р 62 рукописний текст
Автор(и) : Рожденственский , Юрий Тихонович
Назва : Взаимосвязь эмоциональной реактивности и устойчивости внимания у старшеклассников : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07
Вихідні дані : Киев, 1981
Кільк.характеристики :161 с.: табл., рис.
Колективи : Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примітки : Библиогр.: с. 124-140.
УДК : 159.942+159.952 + 159.942 + 159.952
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогическая психология-- Эмоциональная реактивность
Пегогическая психология-- Внимание
Возрастная психология-- Старшеклассники
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): эмоциональные процессы--структура личности--устойчивость внимания--эмоциональная реактивность--активизация внимания
Анотація: В диссертации выделен фиксированный набор взаимосвязанных переменных, описанных понятием "эмоциональная реактивность". Установлена ведущая роль эмоциональной реактивности в детерминации психических состояний, которые определяют продуктивность деятельности учащегося при различных условиях работы. Раскрыты особенности проявления эмоциональной реактивности в учебной деятельности, условия ее возникновения и пути преодоления. Разработан диагностический прием исследования эмоциональной реактивности старшеклассников.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73-053.5+/Т 35-411010 рукописний текст
Автор(и) : Терещук, Ангеліна Дмитрівна
Назва : Особливості емоційних чинників у процесі розв'язання мисленнєвих задач молодшими школярами : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Вихідні дані : Київ, 2005
Кільк.характеристики :182 с.: рис., табл.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 153-172.
УДК : 159.922.73-053.5+159.942 + 159.922.73-053.5 + 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- Розв'язання задач
Вікова психологія-- Молодші школярі
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційні чинники--мисленнєві задачі--емоційна регуляція--молодші школярі--розв'язання задач
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню впливу емоційних чинників на процес розв'язання мисленнєвих задач молодшими школярами. Розкрито сутність та специфіку цього процесу, досліджено особливості емоційної сфери та виявлено якісно-кількісні параметри емоційних проявів учнів з різною успішністю. Встановлено критерії оцінювання рівня емоційної регуляції навчально-пізнавальної діяльності, а також розроблено систему занять з метою корекції порушень в інтелектуальному розвитку. Виявлено емоційні чинники, які найбільшою мірою впливають на мисленнєву діяльність учнів з різною успішністю та описано характер їх впливу на розв'язання учнями мисленнєвих задач.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.942+159.944:3/Х 73-651883 рукописний текст
Автор(и) : Холодова, Ольга Олексіївна
Назва : Психологічні засоби запобігання та корекції та фрустрації у професійній діяльності молодих вчителів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05
Вихідні дані : Київ, 2003
Кільк.характеристики :200 с.: табл., рис.
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примітки : Бібліогр.: с. 179-198.
УДК : 159.942+159.944:37.011.3-051+159.964.3 + 159.942 + 159.944:37.011.3-051 + 159.964.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Соціальна психологія-- Фрустрація-- Професійна діяльність
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): фрустрація--депривація--адаптація--професійне становлення--комунікація--рефлексія--педагогічна діяльність--молодий вчитель
Анотація: У дисертації досліджуються особливості розкриття ролі фрустраційної толерантності у професійному становленні педагогів. Досліджується детермінуючий вплив фрустраційної толерантності на професійне становлення. Обгрунтовано та апробовано моделі підготовки учителів-початківців до розв'язання педагогічних завдань як способу соціального вираження результатів рефлективного процесу, що актуалізується зіткненням з деприваціями.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.942/Т 35
Автор(и) : Терещук, Ангеліна Дмитрівна
Назва : Особливості проявів афективної поведінки особистості в кризові періоди її розвитку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 6. - С. 75-83 (Шифр 15(902.7)/А 43-846073490)
Примітки : Бібліогр.: с. 82-83 (6 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): криза--емоційні розлади--афективна поведінка--афективні прояви--особистість--розвиток особистості
Анотація: Представлено короткий огляд псиїхологічних особливостей кризових періодів розвитку особистості та причини й наслідки виникнення афективних проявів поведінки. Представлено структуру афективної сфери та рівневий підхід в дослідженні афективної регуляції поведінки.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 159.942/Т 35
Автор(и) : Терещук, Ангеліна Дмитрівна
Назва : Дослідження особливостей афективної організації поведінки дітей із затримкою психічного розвитку
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Гнозіс, 2015. - Т. 11: Психологія ососбистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 13. - С. 276-283 (Шифр 153/А 43-505485)
Примітки : Бібліогр.: с. 282-283 (4 назви)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційні розлади--афективна поведінка--афективні прояви--психічний розвиток--затримка психічного розвитку--емоційно-вольова незрілість--психодіагностика--психологічна допомога
Анотація: Розкрито психологічні особливості афективної поведінки дітей із затримкою психічного розвитку та причини й наслідки виникнення афективних проявів поведінки. Розроблено схему спостережень за поведінкою дитини, що визначає своєрідність структури афективної сфери, яка може істотно впливати на особливості свідомості та поведінки. Розроблено оригінальні та ефективні способи допомоги дітям в їх соціалізації та психічному розвитку.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(06)/Н 34
Автор(и) : Терещук, Ангеліна Дмитрівна
Назва : Дослідження емоційної складової особистості в різні періоди її розвитку
Колективи : Чернівецький національний університет
Місце публікування : Науковий вісник Чернівецького університету: збірник наукових праць/ Чернівецький національний університет. - Чернівці: ЧНУ, 2015. - Вип. 743: Педагогіка і психологія. - С. 236-240 (Шифр 15(06)/Н 34-562969)
Примітки : Бібліогр.: С. 240 (5 назв)
УДК : 159.942
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--емоційні розлади--афект
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Терещук, Ангеліна Дмитрівна
Назва : Афективна поведінка особистості в контексті сучасних психологічних досліджень
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 182-192: табл. (Шифр 153/А 43-351179)
Примітки : Бібліогр.: с. 190-191 (7 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--поведінка--емоційна регуляція--афект--афективна поведінка--афективний простір
Анотація: У статті досліджено та обґрунтовано теоретичні підходи вчених до трактування афективної поведінки як психологічної категорії в контексті різних напрямів у психологічній науці. Розглянуто історичні передумови вивчення афектів у парадигмах сучасної психології. Визначено методологічні засади та розроблено концепцію дослідження проблеми афективної поведінки особистості у вітчизняній та зарубіжній психології. Розглянуто основні напрямки дослідження афективної поведінки особистості. Визначено, що афекти мають значний вплив на психічне та фізичне здоров’я. Афективні стани завжди супроводжуються тілесними змінами, а прагнення завершуються зовнішніми руховими актами, що утворюють в кінцевому результаті цілісну поведінку. Теоретично підтверджено в працях багатьох дослідників зв’язок афективних станів особистості та її загального самопочуття. З’ясовано фундаментальну значущість афективної поведінки для всіх психічних процесів та її вплив на ефективність життєдіяльності та самореалізації особистості загалом.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 371.015/А 43
Автор(и) : Могиляста С. М.
Назва : Особливості розвитку емоційного інтелекту у старшокласників
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 143-153 (Шифр 371.015/А 43-277749)
Примітки : Бібліогр.: с. 151-153 (16 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтелект старшокласника--емоційний інтелект--інтелект--структура "емоційного інтелекту"--модель емоційного інтелекту--емоційна чутливість--емоційна компетенція--емпатія
Анотація: В статті висвітлюються підходи до розуміння емоційного інтелекту, сутність поняття "емоційний інтелект", його структуризація, особливості, різні моделі ЕІ. Визначено, що підвищення рівня емоційного інтелекту старшокласників тісно пов'язане з оптимізацією сучасної української середньої освіти, її гуманітарного, соціально-економічного та політичного аспектів. Учні з високим емоційним інтелектом мають значно більше можливостей самореалізації та становлення як успішного учня, студента вищого навчального закладу, так і професіонала в майбутньому.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153/А 43
Автор(и) : Терещук, Ангеліна Дмитрівна
Назва : Психоемоційний стан і поведінка військовослужбовців, що повернулися із зони АТО
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 526-534 (Шифр 153/А 43-720946742)
Примітки : Бібліогр.: с. 533-534 (12 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія особистості-- Психологічна допомога особистості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): особистість--військовий--поведінка--емоційний стан--розлад--реабілітація
Анотація: Статтю присвячено аналізу проблемам психологічної реабілітації учасників бойових дій, які повернулися із зони АТО. Висвітлено теоретико-приктичні питання, що стосуються виникнення в учасників бойових дій психічної травми, психоемоційних розладів психіки. Визначено, що перебування у зоні бойових дій належить до тієї екстремальної ситуації, коли людина постійно зазнає найсильніший психоемоційний стрес. Проаналізовано різні форми роботи, метою яких є підвищення емоційного благополуччя.
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Терещук, Ангеліна Дмитрівна
Назва : Досвід вивчення афектів в психології
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 471-479. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примітки : Бібліогр.: с. 478-479 (9 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): діяльність--поведінка--емоції--афект--афективні переживання--почуття
Анотація: У статті здійснено теоретичний аналіз концептуальних положень різних теорій афектів у психології. Розглянуто історико-психологічні передумови та основні положення становлення афектів у психології. Виокремлено та розкрито суб’єктивні та об’єктивні чинники виникнення афекту, зроблено спробу розібратися у тлумаченні, його специфічних особливостей на різних етапах становлення психологічної думки. Адже всі види почуттів, вступаючи у взаємодію, утворюють сенсорні синтези, з якими органічно пов’язуються афективні переживання та прагнення. Подібно пізнавальним процесам афективні стани завжди супроводжуються тілесними змінами, а прагнення завершуються зовнішніми руховими актами, що утворюють в кінцевому результаті цілісну поведінку. Доведено, що негативні афекти і почуття незадоволення або страждання виникають у тому випадку, якщо потреби організму не задовольняються.
Знайти схожі

21.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Могиляста С.М.
Назва : Аналіз теоретичних підходів до дослідження емоційного інтелекту особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 362-369 (Шифр 153.6/А 43-341418230)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтелект--емоція--емоційний інтелект (еq)--теорії емоційного інтелекту--моделі емоційного інтелекту
Анотація: В статті висвітлюється аналіз теоретичних підходів до визначення поняття і дослідження емоційного інтелекту особистості. Розглянуто зарубіжні і відчизняні теорії і моделі емоційного інтелекту. В них висвітлено три загальних визначення емоційного інтелекту: як здатності діяти з внутрішнім середовищем своїх почуттів і бажань; як здатності розуміти відносини особистості, що репрезентуються в емоціях, керувати емоційною сферою на основі інтелектуального аналізу і синтезу; як сукупності емоційних, особистих і соціальних здібностей, які впливають на загальну здатність ефективно справлятися з вимогами і тиском навколишнього середовища. Зазначено, що психологічна наука об'єднує під терміном "емоційний інтелект" знання та вміння людини розуміти та контролювати власні емоції, емоції інших, розбиратися у власних почуттях та почуттях інших.
Знайти схожі

22.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(902.7)/А 43
Автор(и) : Терещук А. Д.
Назва : Психологічна травма як чиинник афективної поведінки особистості
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 251-259. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна травма--особистість--афективна поведінка--фіксація--механізми психіки
Анотація: Стаття присвячена аналізу проблеми психологічної травми та її ролі у виникненні афективної поведінки особистості. Аналізуються механізми травматичного пливу та особливості вияву травматичного досвіду. Психологічна травма розглядається під кутом зору її впливу на самопочуття та емоційну поведінку людини. Окреслюються основні тенденції афективної поведінки, зумовлені травматичним впливом. Висвітлено психологічні аспекти виникнення афективної поведінки та визначено сфери особистості, що мають вирішальне значення для діагностики схильності до афективної поведінки. Розкрито складові особистої схильності до афективної поведінки та механізми їх формування. Зазначимо, що інтегрована у життєвий досвід травма, тобто така, яку вдалося подолати, може стати поштовхом до інтеграції особистості на більш високий рівень психологічного розвитку.
Знайти схожі

23.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 151.7/П 12
Автор(и) : Папуча М. В.
Назва : Проблеми психології переживання : монографія
Вихідні дані : Ніжин: [Видавництво НДУ імені Миколи Гоголя], 2019
Кільк.характеристики :191 с.
Колективи : Ніжинський державний університет імені Миколи Гороля
ISBN, Ціна 978-617-527-205-3: 20.00 грн.
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Емоції. Чутливість. Почуття
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологія переживання--переживання--переживання любові
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)
Знайти схожі

24.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Москаленко В. В., Максьом К. В.
Назва : Емоційний інтелект: характеристика феномену та його структурні складові
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: [Фенікс], 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 25. - С. 203-211 (Шифр 15(08)/А 43-340001304)
Примітки : Библиогр. С. 210 (5 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтелект--емоції--емоційний інтелект--структурні складові емоційного інтелекту--когнітивний компонент--афективний компонент--конативний компонент--структурно-функціональна модель
Анотація: В статті представлено теоретичний аналіз сутності феномену емоційного інтелекту та його структурних складових, описано теоретичну модель емоційного інтелекту особистості. Модель емоційного інтелекту особистості представлено як єдність когнітивного, афективного та конативного її компонентів. Представлено характеристику цих структурних компонентів. Когнітивна складова характеризується як здатність людини визначати свої емоції за фізичним станом, почуттями і думками а також здатність визначати емоції інших людей через їх мову, звуки, зовнішній вигляд і поведінку через твори мистецтва. Афективна складова емоційного інтелекту виявляється у фасилітації мислення, у спрямуванні уваги на важливу інформацію, у спрямованості на зміну настрою, пов'язаного із рушійною силою перетворюючих стратегій поведінки людини. Конативний компонент представлено феноменами управління емоціями та їх рефлексивної регуляції, які відбуваються у сфері розвитку відносин з іншими людьми. Цей компонент представлено також здібністю здійснення самоконтролю особистості у володінню емоціями, контролем емоційної експресивності.
Знайти схожі

25.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Крицька А. М.
Назва : Психолого-педагогічний потенціал розвитку професійних компетенцій майбутнього фахівця в сучасній медичній освіті
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 139-148 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 147 (3 назви)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійні компетенції--емоційна компетентність--складові емоційної компетентності--формування емоційної компетентності--розвиток компетенцій у сфері емоцій--особистість майбутнього лікаря--професійна підготовка --сучасна медична освіта
Анотація: У статті представлено психолого-педагогічні засади розвитку професійних компетенцій майбутнього лікаря у сфері емоцій в умовах сучасної підготовки у вищому медичному навчальному закладі. Розкрито зміст ключових компетенцій лікаря, що сприяють становленню особистості фахівця, формуванню його професіоналізму. Показано, що розвиток емоційних особливостей студентів є одним із чинників процесу формування професійної компетентності у процесі професійної підготовки. Виділено складові компоненти розвитку професійних компетенцій у сфері емоцій. Зроблено висновки, представлено перспективи подальших досліджень.
Знайти схожі

26.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Ятчук М. С.
Назва : Емоційне вигорання у працівників Державної кримінально-виконавчої служби України
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 260-270 (Шифр 15(08)/А 43-857936165)
Примітки : Бібліогр.: с. 267-269 (9 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційне вигорання--професійна деформація--стрес--фаза виснаження--симптоми емоційного вигорання
Анотація: У статті розглядається проблема емоційного вигорання у працівників органів та установ виконання покарань. Виявлено вираженість у працвників Державної кримінально-виконавчої служби України таких симптомів емоційного вигорання: переживання психотравмуючих обставин, незадоволеність собою, "загнаність у клітку", тривога і депресія, неадекватне вибіркове емоційне реагування, емоційно-моральна дезорієнтація, розширення сфери економії емоцій, редукція професійних обов'язків, емоційний дефіцит, емоційна відчуженість, деперсоаналізація, психосоматичні та психовегетативні порушення. Досліджено стан сформованості окремих фаз емоційного вигорання працівників органів та установ виконання покарань: "напруження", "резистенції", "вигорання". Запропоновано напрями психопрофілактики емоційного вигорання у працівників органів та установ виконання покарань
Знайти схожі

27.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 154/А 43
Автор(и) : Лагодзінський В. В.
Назва : Теоретичний аналіз поняття "емоційне лідерство" як одного із видів лідерства
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2019. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 36-43 (Шифр 154/А 43-914937779)
Примітки : Бібліогр.: с. 40-43 (45 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Організаційна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): лідерство--емоційний інтелект--емоційне лідерство--стилі емоційного лідерства--управління--двофакторна модель емоційного лідерства
Анотація: Метою статті є здійснення теоретичного аналізу концепцій емоційного інтелекту та емоційного лідерства. Розглянуто теорії і моделі емоційного інтелекту та емоційного лідерства. Відзначено, що емоційний інтелект, як складова частина емоційного лідерства, сприяє особистісному, а також професійному зростанню особистості, впливаючи на її успішність у житті. Розкриваються основні принципи емоційного лідерства, які дозволяють лідеру застосувати емоційне лідерство з метою поліпшення ефективності процесу управління.
Знайти схожі

28.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Терещук А. Д.
Назва : Основні аспекти психологічної допомоги постраждалим внаслідок воєнної травматизації
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 278-287. - ISBN 2072-4772 (Шифр 15(08)/А 43-757851191). - ISBN 2072-4772
Примітки : Бібліогр.: с. 285-286 (10 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психологічна підтримка--травми війни--розлади психічного здоров'я--емоційна сфера
Анотація: У статті представлено основні аспекти надання психологічної допомоги та напрямки соціально-психологічної підтримки постраждалим внаслідок воєнної травматизації. Одним із наслідків воєнних конфліктів можуть бути різноманітні порушення психічного здоров'я населення. Проаналізовано зарубіжну статистику негативних впливів бойових дій на психіку людини та досвід їх мінімізації. Встановлено зв'язок між ступенем емоційних, особистісних порушень і виразністю симптоматики ПТСР, зокрема те, що зі зростанням ступеня виразності симптоматики посттравматичних стресових розладів у постраждалих мають місце більш глибокі порушення емоційної сфери. Доведено, що травматичний досвід призводить до розвитку специфічних фобій, тривоги, депресії, психічних розладів, хронічного болю, соматичних синдромів. У зв'язку з розладами психіки знижуються когнітивні можливості, рівень енергії, мотивація, здатність навчатися і приймати рішення. Встановлено, що вчасно надана екстренна психологічна допомога та постійний психологічний супровід дають змогу істотно зменшити число негативних психічних проявів.
Знайти схожі

29.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Лагодзінський В.В.
Назва : Тренінг "Розвиток у менеджерів та підприємців емоційного лідерства"
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2020. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 55. - С. 72-78 (Шифр 154/А 43-344635168)
Примітки : Бібліогр.: с. 77-78 (27 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Економічна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): менеджери--підприємці--емоційний інтелект--емоційна компетентність--емоційне лідерство--тренінг
Анотація: У статті представлено зміст та структуру тренінгу "Розвиток у менеджерів та підприємців емоційного лідерства". Розкрито його мету, завдання, основні структурні компоненти. Представлено основні інтерактивні техніки. Зміст тренінгу розкрито шляхом поєднання основних структурних елементів (тренінгових сесій), основних компонетів кожної із тем тренінгу (змістовно-смисловий, діагностичний та корекційно-розвивальний компоненти) та інтерактивних технік, які використовуються для представлення кожного із компонетів. Наведено детальний зміст тренінгу.
Знайти схожі

30.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Москаленко В.В.,
Назва : Дослідження особливостей творчого мислення в когнітивній концепції С. Московичі
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 26. - С. 214-224 (Шифр 15(08)/А 43-789904387)
Примітки : Бібліогр.: с. 223-224 (7 назв)
УДК : 159.942
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): когнітивна сфера свідомості--соціальні репрезентації--буденна свідомість--здоровий глузд--об'єктифікація--персоніфікація--ідентифікаційна матриця
Анотація: В статті на основі аналізу основних положень теорії соціальних репрезентацій С. Московичі проаналізовано особливості творчого мислення пересічної людини в процесі засвоєння нею наукових знань в умовах повсякдення. "Соціальні репрезентації" визначено як специфічну форму знання в сфері буденної свідомості, що поєднує в собі понятійний і образний компоненти. Проаналізовано творчу функцію соціальних репрезентацій, яка полягає у перетворенні незнайомої інформації у знайому в результаті трансформації структурних елементів та функцій ментальних феноменів наукового знання у когнітивні елементи буденної свідомості. У статті проаналізовано фактори, що детермінують творчу функцію соціальних репрезентацій. Зокрема, звертається увага на зовнішню та внутрішню групу факторів: зовнішні фактори описують зміни в науковій теорії, що відбуваються в результаті її втілення у буденну свідомість. Внутрішні - описують трансформації, що відбуваються в результаті цього всередині самих репрезентацій.
Знайти схожі

 1-30    31-32 
 
Статистика
за 24.07.2024
Кількість запитів 103487
Кількість відвідувачів 1043
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя