Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (10)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=образ світу<.>
Загальна кількість знайдених документів : 10
Показані документи с 1 за 10
1.
159.922.761:616.7
К 67


    Корнієнко, Вікторія Володимирівна.
    Особливості розвитку "образу-Я" у дітей з паталогією опорно-рухового апарату в залежності від умов соціально-психологічної реабілітації [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / Корнієнко Вікторія Володимирівна ; наук. кер. Аршава І. Ф. ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Дніпропетровськ, 2009. - 235 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 214-234. -
УДК
Рубрики: Медична психологія--Патологія опорно-рухового апарату--Дисертації
   Вікова психологія--Діти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
образ -- Я-реальне -- образ світу -- самоставлення -- рухові порушення -- соціально-психологічна реабілітація
Анотація: Дисертація присвячена вивченню особливостей розвитку "образу-Я"у дітей із паталогією опорно-рухового апарату різного генезу залежно від умов соціально-психологічної реабілітації. За допомогою теоретичного та емпіричного дослідження обгрунтовано новий пдхід до вивчення структури та динаміки формування "образу-Я" дітей із руховою патологією різного генезу. Встановлено, що вплив даної паталогії на розвиток особистості не є чітко визначеним. Виявлено різноманітні чинники, які істотно впливають на формування гармонійоного "образу-Я" дітей із руховою паталогією, та встановлено взаємозв"язок між розвитком "образу-Я", генезом хвороби, захисно-адаптивними механізмами, типом внутрішньої картини хвороби й умовами виховання та проведення заходів соціально-психологічної реабілітації. Аналіз психологічних якостей осіб експериментальної групи дозволив визначити "образ-Я" як психологічний феномен у структурі особистості дитини підліткового віку. Розроблено диференційовану систему психокорекційних заходів для даного контингенту хворих, яка може бути використана не тільки з соціально-реабілітаційною, а й психопрофілактичною метою.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Аршава, Ірина Федорівна \наук. кер.\; Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара (Дніпропетровськ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.937:159.954.2]-057.875(043.5)
К 72


    Костюченко, Олена Вікторівна.
    Перцептивні основи образу світу у студентів [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / О. В. Костюченко ; наук. консультант В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2014. - 492 с. : табл. - Бібліогр.: с. 404-446. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Світосприймання--Мовленнєва діяльність--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
перцептивна діяльність -- творча діяльність -- світосприймання -- перцептивний образ -- образ світу
Анотація: У дисертації узагальнено теоретико-методологічні засади вивчення творчих компонентів перцептивної діяльності в психології. Визначено особливості світосприймання у контексті перцептивної світоглядної характеристики та фактори впливу на нього. З'ясовано та проаналізовано індивідуальні особливості , творчі детермінанти перцептивної репрезентації, основи художнього конструювання й композиційного формотворення образу світу в продуктах вербальної та художньо-графічної діяльності студентів. Розкрито сутність та специфічні характеристики перцептивного образу як форми й результату творчого світосприймання, механізми його становлення і структуру на рівні її змістових і операціональних компонентів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. консультант.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Січка, В. І.
    Вплив особистостей відносин в сім'ї на сприйняття сучасної картини світу у підлітковому віці [Текст] / В. І. Січка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 2276-287 : табл. - Бібліогр.: с. 286-287 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
сприйняття -- картина світу -- образ світу -- символ країни -- підлітковий вік -- розвиток -- самосвідомість -- візуалізація
Анотація: В статті надається аналіз результатів дослідження психологічних особливостей візуалізації сучасної картини світу у підлітків з повних і неповних сімей, а саме розуміння сенсу життя, найбільш важливого, позитивного та негативного в житті, осмислення подій та цінностей сучасного світу. Навіть при відсутності хоча б одного з батьків цей багатогранний світ буде не повний. Це призводить до того, що у підлітків в їх структурі смисложиттєвих та ціннісних орієнтацій постійно присутня орієнтація та нестабільність.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

4.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Січка, В. І.
    Візуальні категорії сприйняття картини сучасного світу у підлітків [Текст] / В. І. Січка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 42-463. - Бібліогр.: с. 461-462 (8 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
сприйняття -- картина світу -- образ світу -- підлітковий вік -- самосвідомість -- візуалізація
Анотація: В статті надається аналіз результатів дослідження психологічних особливостей візуалізації сучасної картини світу у підлітковому віці, а саме розуміння сенсу життя, найбільш важливого, позитивного та негативного в житті, осмислення подій та цінностей сучасного світу. При аналізі результатів дослідження, було виділено 15 категорій візуалізації образу «Символ країни». Домінуючими виявились такі категорії: «Символіка» - прапор, герб, гімн; категорії: «Калина», «Природа», «Дім», «Карпати», «Свобода» та «Єдність», «Гроші», «Українська мова», «Воля». Виявлено, що особливості візуального символу дозволили через окремий образ дати цілісне уявлення про образ світу, ціннісні орієнтири сучасних підлітків. Показані вікові та гендерні особливості формування образу світу у підлітковому віці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
151.51
А 43


    Моляко, Валентин Олексійович.
    Психологічні проблеми конструювання образу світу (загальгі положення робочої концепції) [Текст] / В. О. Моляко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2018. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 24. - С. 6-18. - Бібліогр. : С. 17 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
образ світу -- інформація -- творчість -- стратегія -- конструювання
Анотація: Сучасні умови професійної діяльності, як, втім, у багатьох відношеннях повсякденне проживання багатьох людей пов’язані з безперервним надходженням в сферу їхньої уваги величезної кількості звичайної й нової інформації у візуальних і інших формах. В багатьох випадках суб’єкту доводиться займатися не тільки загальним аналізом цієї інформації, а й активною цілеспрямованою її переробкою, адаптацією її до своїх поточних потреб. Є фактично загальновизнаним, що проблема надлишку і невпорядкованості інформації стає хронічною, свого роду неминучою константою екологічної сфери, в якій перебуває суб’єкт. Успішне вирішення поточних проблем і тим більше неочікувано виникаючих задач, нових проблем, вимагає від суб'єкта для досягнення позитивного кінцевого результату крім загальної й спеціальної психологічної готовності до такого роду діяльності ще й наявності в структурі його спеціальної психологічної готовності наявності стратегій, тактик і дій, як у вигляді потенційних можливостей здійснення діяльності, застосування. До числа основних стратегій загального характеру ми відносимо перш за все стратегію пошуку аналогів (аналогізування), комбінування, реконструювання. Основу успішного (або неуспішного) конструювання нових образів складає актуалізована поява в ході вирішення суб’єктивного орієнтиру, адекватного умовам задачі, принаймні вихідним її вимогам. Суб’єктивні орієнтири проявляються в потоці вирішення як своєрідні прообрази з архітектонічної сфери (запасу знань, досвіду), накладаючись на елементи, частини нової інформаційної системи, яка окреслюється умовами проблеми, ситуації. В результаті такого поєднання і з'являється образ-орієнтир, а потім і провідний образ, які трансформуючись, обростаючи новими даними можуть привести (або не привести) до успішного рішення.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Бушай, І. М.
    Структура образу світу старшокласників [Текст] / І. М. Бушай // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 8. - С. 79-97. - Бібліогр.: с. 97 (3 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
образ світу -- структура образу світу -- поведінка -- особистість -- соціальна ідентичність
Анотація: Стаття присвячена аналізу структури образу світу юнаків та дівчат, котрий впливає на становлення їх особисості та поведінки. Описано роль образів простору, часу, руху, соціуму у формуванні ідентичності юнаків та дівчат. Намічено підходи психокорекції та психопрофілактики цілісного образу світу, соціальної адаптації сучасної молоді.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
159.9:364-785.22
К 17


    Каліщук, Світлана Миколаївна.
    Генеза смислової архітектоніки свідомості майбутніх психологів-консультантів [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / С. М. Каліщук ; наук. конс. О. П. Сергєєнкова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 511 с. : табл. + 1 додатки 89 с. - Бібліогр.: с. 471-511 (476 назв). -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
свідомість -- образ світу -- картина світу -- множинний текст -- пізнавальні контури -- талеологічність -- смисл -- смислові поля -- мнемічні контексти -- розуміння -- екзистенційно системний концепт -- синергетично-реорганізаційний алгоритм -- оцінювально-критеріальний моніторинг -- психолого-педагогічна матриця
Анотація: У дисертації представлено вивчення мікро- і макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості. Запропоновано засади дослідницького формату вивчення свідомості. Означено вектори генетичного модусу психологічних розвідок свідомості: мікрогенези внутрішнього світу, джерел динамічного руху "самоорганізації" свідомості та сутності взаємовідношень між "Я" і "Світом". Здійснено диференціацію онтологічного та гносеологічного планів свідомості. Розкрито поняття "смислової орхітектоніки свідомості". Здійснено практичну розвідку динаміки крос-контурних зв'язків системи смислової архітектоніки свідмоості особистості на прикладі імпринтингів, симптомів переживання трансперсональних станів. Обгрунтовано базисний скрипт змістових та функціонально-операційних детермінант смислової архітектоніки свідомості. визначено зовнішню логіку дослідження - специфічність діяльності практичного психолога; прагнення майбутніх психологів до консультативної діяльності та соціальне еволюціонування "професійної картини світу" в інтерактивних навчальних ситуаціях "викладач-студент" та "керівник практики - студент практикант". Окреслено три іпостасі внутрішньої логіки дослідження: онтологічне суб'єктивне тло (засіб буття); функціональний план внутрішніх дій психолога-консультанта; динамічність "картини світу". Отримані результати дозволили сконструювати екзистенційно-системний концепт як простір умов та засобів, що забезпечують структурний рух смислової архітектоніки через акти пізнання і дії переживання, розуміння та інтерпретації. Обгрунтована та апробована психолого-педагогічна матриця яка є форматом й правилом здійснення процедури макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сергєєнкова, Оксана Павлівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
159.9:364-785.22
К 17


    Каліщук, Світлана Миколаївна.
    Генеза смислової архітектоніки свідомості майбутніх психологів-консультантів [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / С. М. Каліщук ; наук. конс. О. П. Сергєєнкова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
свідомість -- образ світу -- картина світу -- множинний текст -- пізнавальні контури -- талеологічність -- смисл -- смислові поля -- мнемічні контексти -- розуміння -- екзистенційно системний концепт -- синергетично-реорганізаційний алгоритм -- оцінювально-критеріальний моніторинг -- психолого-педагогічна матриця
Анотація: У дисертації представлено вивчення мікро- і макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості. Запропоновано засади дослідницького формату вивчення свідомості. Означено вектори генетичного модусу психологічних розвідок свідомості: мікрогенези внутрішнього світу, джерел динамічного руху "самоорганізації" свідомості та сутності взаємовідношень між "Я" і "Світом". Здійснено диференціацію онтологічного та гносеологічного планів свідомості. Розкрито поняття "смислової орхітектоніки свідомості". Здійснено практичну розвідку динаміки крос-контурних зв'язків системи смислової архітектоніки свідмоості особистості на прикладі імпринтингів, симптомів переживання трансперсональних станів. Обгрунтовано базисний скрипт змістових та функціонально-операційних детермінант смислової архітектоніки свідомості. визначено зовнішню логіку дослідження - специфічність діяльності практичного психолога; прагнення майбутніх психологів до консультативної діяльності та соціальне еволюціонування "професійної картини світу" в інтерактивних навчальних ситуаціях "викладач-студент" та "керівник практики - студент практикант". Окреслено три іпостасі внутрішньої логіки дослідження: онтологічне суб'єктивне тло (засіб буття); функціональний план внутрішніх дій психолога-консультанта; динамічність "картини світу". Отримані результати дозволили сконструювати екзистенційно-системний концепт як простір умов та засобів, що забезпечують структурний рух смислової архітектоніки через акти пізнання і дії переживання, розуміння та інтерпретації. Обгрунтована та апробована психолого-педагогічна матриця яка є форматом й правилом здійснення процедури макрогенези смислової архітектоніки свідомості особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сергєєнкова, Оксана Павлівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

9.
159.923.2:111.852-057.875
Н 34


    Науменко, Оксана Анатоліївна.
    Психологічні особливості розвитку екстетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Науменко ; наук. кер. І. В. Кукуленко-Лук'янець ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 202 с. : табл. + додатки 27 с. - Бібліогр.: с. 184-202 (204 назви). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
естетична свідомість -- життєвий простір -- студентська молодь -- досвід -- самопізнання -- реальність -- образ світу
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене аналізу психологічних особливостей розвитку естетичної свідомості студентів-першокурсників соціономічних спеціальностей, та розробці на цій основі програми розвитку такої професійно важливої риси. Теоретично зв'ясовано, що естетична свідомість є наслідком єдності чуттєво-образних та понятійно-логічних форм досвіду. Складниками, що утворюють специфіку естетичної свідомості, на відміну від інших її форм, є почуття, оцінки, смаки, ідеали, теорія. Вони потребують уточнення з допомогою поняття "естетичне" щодо кожного зі структурних елементів. Установлено, що успішність формування та розвитку естетичної свідомості майбутніх фахівців соціономічних професій залежить від розвиненості їхніх естетичних потреб, умотивованості до сприймання та засвоєння естетичної інформації, від їхньої заглибленості в освітній процес і визначення особистісної позиції у ньому та пов'язана зі сприйняттям навколишнього середовища, естетичним досвідом, який уже було набуто в процесі життєдіяльності, ціннісними перевагами, рівнем інтелектуального розвитку. Запропоновано комплексний підхід емпіричного дослідження особливості естетичної свідомості студентської молоді, результати якого були інтегровані у формувальну частину дослідження. До експриментальної групи увійшло 146 студентів, а контрольна група склала 112 студентів різних ЗВО. Використання аксіологічного, системно-діяльнісного, особистісно-орієнтованого та акмеологічного підходів до розробки цієї моделі дало змогу представити її як цілісну систему, утворену сукупністю функціонально пов'язаних і закономірних компонентів. Складовими розробленої моделі є цільовий, концептуально-змістовний та критеріальний компоненти. Оскільким на констатувальному етапі відбулося повне діагностування досліджуваних, це сприяло виокремленню найбільш сладких місць у системі знань, умінь, навичок, особистісних ставлень, здатностей, необхідних для розвитку естетичної свідомості та впровадженню комплесної програми з розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей. Розроблена програма була експериментально апробована та підтвердила свою ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
159.923.2:111.852-057.875
Н 34


    Науменко, Оксана Анатоліївна.
    Психологічні особливості розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Науменко ; наук. кер. І. В. Кукуленко-Лук'янець ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
естетична свідомість -- життєвий простір -- студентська молодь -- досвід -- самопізнання -- реальність -- образ світу
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене аналізу психологічних особливостей розвитку естетичної свідомості студентів-першокурсників соціономічних спеціальностей, та розробці на цій основі програми розвитку такої професійно важливої риси. Теоретично зв'ясовано, що естетична свідомість є наслідком єдності чуттєво-образних та понятійно-логічних форм досвіду. Складниками, що утворюють специфіку естетичної свідомості, на відміну від інших її форм, є почуття, оцінки, смаки, ідеали, теорія. Вони потребують уточнення з допомогою поняття "естетичне" щодо кожного зі структурних елементів. Установлено, що успішність формування та розвитку естетичної свідомості майбутніх фахівців соціономічних професій залежить від розвиненості їхніх естетичних потреб, умотивованості до сприймання та засвоєння естетичної інформації, від їхньої заглибленості в освітній процес і визначення особистісної позиції у ньому та пов'язана зі сприйняттям навколишнього середовища, естетичним досвідом, який уже було набуто в процесі життєдіяльності, ціннісними перевагами, рівнем інтелектуального розвитку. Запропоновано комплексний підхід емпіричного дослідження особливості естетичної свідомості студентської молоді, результати якого були інтегровані у формувальну частину дослідження. До експриментальної групи увійшло 146 студентів, а контрольна група склала 112 студентів різних ЗВО. Використання аксіологічного, системно-діяльнісного, особистісно-орієнтованого та акмеологічного підходів до розробки цієї моделі дало змогу представити її як цілісну систему, утворену сукупністю функціонально пов'язаних і закономірних компонентів. Складовими розробленої моделі є цільовий, концептуально-змістовний та критеріальний компоненти. Оскільким на констатувальному етапі відбулося повне діагностування досліджуваних, це сприяло виокремленню найбільш сладких місць у системі знань, умінь, навичок, особистісних ставлень, здатностей, необхідних для розвитку естетичної свідомості та впровадженню комплесної програми з розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей. Розроблена програма була експериментально апробована та підтвердила свою ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

 
Статистика
за 24.07.2024
Кількість запитів 3082
Кількість відвідувачів 273
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя