Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (47)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=соціальна компетентність<.>
Загальна кількість знайдених документів : 6
Показані документи с 1 за 6
1.
371.015
А 43


    Івашкевич, І. В.
    Психологічна характеристика підходів до визначення професійної компетентності фахівця [Текст] / І. В. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 161-173. - Бібліогр.: с. 170-171 (14 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
професійна компетентність -- політична компетентність -- соціальна компетентність -- мультикультурні компетентності -- комунікативна компетентність -- інформаційна компетентність
Анотація: Окреслено особливості компетентісного освітнього підходу. Описано принципи формування професійної компетентності майбутнього фахівця. Виокремлено компетенції, які входять до структури професійної компетентності фахівця будь-якої сфери діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

2.
371.015
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Соціальний інтелект та соціальна компетентність особистості: психологія експлікації понять [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 61-72. - Бібліогр.: с. 69-71 (22 назви)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- когнітивна -- мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті описано сутність "соціальної компетентності" з огляду на її есплікацію у філософсько-етичному, соціально-психологічному та психолого-педагогічному аспектах. Розглянуто тлумачення соціальної компетентності у вітчизняній та зарубіжній науці. Окреслено співвідношення понять "соціальний інтелект" і "соціальна компетентність".Запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту, яка передбачає, що соціальний інтелект вміщує когнітивну, мнемічну та емпатійну підструктури.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

3.
15(08)
А 43


    Федько, В. В.
    Соціальна компетентність учнів: поняття, структура, функції [Текст] / В. В. Федько // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 235-247. - Бібліогр.: с. 245-246 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
освітній простір -- соціальна компетентність -- ситуації організованого соціального досвіду -- особистісний розвиток учня
Анотація: Представлено аналіз теоретичної бази та наукових підходів до визначення сутності, структури і функцій соціальної компетентності. Вивчена багатогранна палітра розуміння соціальної компетентності, яка спричиняє певні розбіжності у поглядах учених щодо її сутності. Розглянуто різні підходи на структуру соціальної компетентності, яка не є чимось сталим, а змінюється залежно від поглядів учених щодо розуміння її сутності та тих складових, які утворюють її якісне наповнення. Підкреслено, що ці чи інші складові надають можливість вважати соціальну компетентність саме інтегративним особистісним утворенням, яке розгортається у відповідності до певних вікових закономірностей розвитку особистості. Схарактеризовано вікові особливості школярів молодшого шкільного, підліткового та старшого шкільного віку. Встановлено, що джерелом розвитку соціальної компетентності учнів виступає освітній простір школи як соціального інституту, який моделює суспільні взаємини. Розкрито можливості її розвитку в умовах загальної середньої освіти; зазначені основні педагогічні стратегії щодо розвитку соціальної компетентності учня.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

4.
15(08)
А 43


    Харченко, Н. А.
    Роль психолога в організації діалогічної взаємодії учнів із різними видами обдарованості [Текст] / Н. А. Харченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 262-268. - Бібліогр.: с. 267-268 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
діалогічна взаємодія -- обдарованість -- соціальна компетентність -- командний підхід -- навчально-виховний процес
Анотація: Стаття присвячена аналізу організації діалогічної взаємодії дітей з різними видами обдарованості в контексті побудови елітарної освіти, окреслено роль психолога у координації позакласної діяльності підлітків, розглянуто важливість соціальної компетентності у становленні майбутньої української еліти. Майже століття вчені прагнули зрозуміти, виміряти та пояснити обдарованість. Численні теорії та емпіричні дослідження часто грунтувалися на ранніх розвитках таланту та обдарованості; часто ці концепції суперечили одна одній, зокрема у контексті роботи із обдарованою особистістю, насамперед у дитячому та юнацькому віці. Ми стверджуємо, що обдарованість відображає цінності суспільства; зазвичай виявляється в фактичних результатах, особливо в зрілому віці; є специфічную для різних галузей діяльності та формується через об'єднання біологічних, педагогічних, психологічних та психосоціальних факторів. Обдарованість розвивається у діалозі, а ефективність діяльності зумовлює те, що основним мотивуючим чинником взаємодії стають ділові та емоційні особливості партнерів, натомість при неефективній діяльності, основою мотивації є зовнішня привабливість партнерів. Саме освоєення технічних і виробничих феноменів, культурних смислів і систем стосунків у цілеспрямованій діяльності забезпечує простір взаємодії суб'єктів з різними видами обдарованості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
15(08)
А 43


    Скоростецька, Н. В.
    Поняття соціального інтелекту в роботах сучасних зарубіжних дослідників 1979-2019 років [Текст] / Н. В. Скоростецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 327-337. - Бібліогр.: 335-336 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- соціальна уява -- комунікативна компетенція -- самопізнання -- соціальне мислення -- когнітивна компетентність -- соціальна сенсетивність
Анотація: Здійснено теоретичний огляд зарубіжних підходів в хронологічному порядку до проблеми дослідження поняття соціальний інтелект, та виявлено його сутність та зміст в роботах вчених різних країн. На думку вчених, соціальний інтелект є системою інтелектуальних здібностей, пов'язаних з обробкою соціальної інформації, яка визначає рівень адекватності й успішності соціальної взаємодії; включає в себе здатність розуміти себе і оточуючих; уміння аналізувати соціальні ситуації і прогнозувати їх розвиток, забезпечує успішність вирішення задач соціального характеру. В статті показано, що спільним для різних підходів є розуміння соціального інтелекту як такого, психологічного феномену, який включає в процес взаємодії людини з соціальним оточенням та, певною мірою, визначає успішність соціального функціонування. Найчастіше, одним із важливих елементів соціального інтелекту являється комунікативна компетентність, яка представляє собою систему внутрішніх засобів регуляції комунікативних дій, які включають орієнтційну та виконуючі складові, і забезпечує ефективність соціальної взаємодії (Л. А. Петровська, Ю. М. Емальянов та ін.). В роботі, показано, наявність протилежних поглядів авторів щодо того, чи являється соціальний інтелект взагалі інтелектом. На основі теоретичного матеріалу, нами здійснено спробу з'ясувати, чи є соціальний інтелект самостійним видом інтелекту (Дж. Гілфорд, М. О. Саллівен, М. Форд, М. Тісак, Л. Браун, І. Р. Ентоні, Р. Салман, Р. Стенберг). Обгрунтовано й уточнено поняття "соціальний інтелект" за допомогою аналізу провідних теоретичних підходів у психологічній науці. Встановлено, що проблема перебуває у стані теоретичної та практичної розробки. Визначено перспективу подальших досліджень у даному напрямку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Скоростецька, Н. В.
    Сучасний стан проблеми соціального інтелекту та шляхи його дослідження в психології [Текст] / Н. В. Скоростецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 218-226. - Бібліогр.: с. 223-225 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- комунікативна компетенція -- соціальна сенсетивність
Анотація: Здійснено теоретичний огляд сучасного стану проблеми соціального інтелекту та шляхи його дослідження в психології, виявлено сутність та зміст цього поняття в роботі вчених різних країн. Зміст поняття "соціальний інтелект" у вітчизняній та зарубіжній психології до теперішнього часу залишається дискусійним. Впродовж тривалого часу у вітчизняній науці сутність цього поняття досліджувалось в межах вивчення соціально-комунікативних здібностей або компетентності. Коло наукових праць, предметом яких є соціальний інтелект, порівняно невелике, хоча останнім часом їх кількість зростає. Теоретичний та емпіричний аналіз цього явища в межах власних концепцій здійснили Куніцина В.М., Ушаков Д.В., Савєнков О.І., Баширов І.Ф. та Луньова О.В. У змістовному плані до дослідження СІ найбільш близькі: соціокультурний підхід Вигодського Л.С., до вивчення інтелекту; особистісний підхід до вивчення мислення, вивчення соціальних уявлень та виділення соціального мислення Абульханової-Славської К.О.; дослідження взаємозв'язку соціалізації та індивідуального соціального розвитку особистості Бобневої М.І., а також вивчення формування комунікативної компетенції Емельяновим Ю.М., соціальної компетентності Петровською Л.А. та ін. Суттєвий внесок до дослідження С.І. зробили Михайлова О.С., Кудрявцева Н.А., Каліна Н.Ф., геранюшкіна Г.П., Бєлова С.С., Ростових Д.А., Саутіна К.С. та інші. У роботі показано наявність протилежних поглядів авторів щодо того, чи являється соціальний інтелект взагалі інтелектом. На основі теоретичного матеріалу нами здійснено спробу з'ясувати, ци є соціальний інтелект самостійним видом інтелекту (Гілфорд Дж, Саллівен М.О., Форд М., Тісак М., Браун Л. і Ентоні Р., Салман Р., Стренберг Р.). Обгрунтовано й уточнено поняття "Соціальний інтелект" за допомогою аналізу провідних теоретичних підходів у психологічній науці. Встановлено, що проблема перебуває у стані теоретичної та практичної розробки. Визначено перспективу подальших досліджень у даному напрямку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 13.07.2024
Кількість запитів 59162
Кількість відвідувачів 727
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя