Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (38)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=неуспішність<.>
Загальна кількість знайдених документів : 8
Показані документи с 1 за 8
1.
159.922.7-053.5:616.8+159.96
М 15


    Макух, Ольга Іванівна.
    Особливості межових психічних станів молодших школярів у процесі навчальної діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Макух Ольга Іванівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 208 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 188-208. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Навчальна діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
межові психічні стани -- неврози -- дитячі неврози -- навчальна неуспішність -- шкільна тривожність -- психологічна корекція
Анотація: У дисертаційному дослідженні розкрито теоретико-експериментальні проблеми межових психічних станів і показано результати їх впливу на навчальну діяльність молодших школярів. Проаналізовано зміст поняття "межові психічні стани", визначено їх основні симптоматичні прояви. З"ясовано, що межові психічні стани дітей зумовлюються тривогами, страхами і негативними емоціями. Істотною складовою цих станів є неврози, які виникають внаслідок гострої психологічної травми. різного роду конфліктів і переживань, а також через неправильне виховання й інші впливи соціального життя. Теоретичний аналіз проблеми дорслідження дав змогу встановити причини навчальної неуспішності молодших школярів: вона пов"язана з обставинами шкільного життя і психологічними чинниками розвитку особистості. Експерементальне дослідження причин низької навчальної успішностій невисокої розумової активності молодших школярів показало, що цими причинами є нервово-психічні розлади (межові стани), які мають високий, середній та низький рівні свого прояву у першокласників. Встановлено, що перші трудності навчання пов"язані з травмуючою дією межових психічних станів школяів. Розкрито способи ефективного розв"язання завдань навчально-виховного процесу, що передбачають застосування психокорекційних заходів і модернізацію дидактивних методів навчання. Запропоновано авторську психокорекційну програму, спрямовану на подолання (чи запобігання) межових психічних станів у дітей молодшого шкільного віку.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
37.015.3:005.32+37.091.212.7-026.512.3
М 25


    Мар'яненко, Ліана Василівна.
    Психологічні умови формування пізнавальної активності слабовстигаючих старшокласників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Мар'яненко Ліана Василівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1992. - 201 с. : табл., граф. - Бібліогр.: с. 146-154. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Пізнавальна активність--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
учбова діяльність -- пізнавальна активність -- старшокласники -- неуспішність
Анотація: Дослідження полягає у поглибленні, доповненні та експериментальній апробації теоретичної моделі структури пізнавальної активності особистості учня, як вищої якості його його учбової діяльності. Здійснено на основі цього комплексноговивчення процесу формування вчителем пізнавальної активності слабовстигаючих старшокласників, виділено стратегії формування пізнавальної активності слабовстигаючих в залежності від рівнів її розвитку.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
37.015.3:159.922.7+37.091.212.7
Г 52


    Главінська, Олена Дмитрівна.
    Вплив низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Главінська Олена Дмитрівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 210 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 161-185. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Самооцінка--Низька успішність--Дисертації
   Вікова психологія--Школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
самооцінка дитини -- навчальна неуспішність -- соціалізація -- психолого-педагогічна допомога -- образ "Я" -- СУБ'ЄКТність -- розумова працездатність
Анотація: В дисертаційному дослідженні виявлено специфіку ставлення учнів до себе та до своєї навчальної успішності в залежності від причин, що заважають засвоювати знання на достатньому рівні. Виявлено специфіку ставлення батьків до низької навчальної успішності дітей. Порівняно показники основних параметрів самооцінки, ставлення до навчання в учнів з високою та низькою навчальною успішністю. Розкриті психологічні умови оптимізації розвитку особистості в учнів з низькою навчальною успішністю.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
15(06)
П 86


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Роль психологічної культури вчителя у подоланні шкільної неуспішності учнів [Текст] / Л. О. Кондратенко // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 49-55. - Бібліогр.: с. 53-54 (19 назв) . - ISBN 978-966-189-358-9
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологічна культура -- шкільна неуспішність -- педагоги-новатори -- ефективність навчання
Анотація: Аналізуються чинники, які лежали в основі успішності роботи педагогів-новаторів, висловлюється припущення, що ефект подолання шкільної неуспішності педагогами-новаторами досягався не стільки за рахунок ефективних нових методик, скільки був наслідком високої психологічної культури педагогів-новаторів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
371.015
К 64


    Кондратенко, Л. О.
    Висвітлення проблем шкільної неуспішності на перших психолого-педагогічних з'їздах (1906-1916) [Текст] : научное издание / Л. О. Кондратенко. - К. ; Слов'янськ : ПП "Канцлер", 2016. - 48 с. - ISBN 978-966-2145-22-1 : 6.00 грн.
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Педагогіічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
шкільна неуспішність -- психолого-педагогічні з'їзди -- 1906-1916 рр. -- експериментальна педагогіка

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

6.
371.015
К 64


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Психологія первинної шкільної неуспішності [Текст] : монографія / Л. О. Кондратенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Чернігів : Десна Поліграф, 2017. - 488 с. - ISBN 978-617-7491-80-3 : 30.00 грн
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
неуспішність -- історія навчальної неуспішності -- шкільна неуспішність -- психологічні механізми

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

7.
37.015.3:159.937-027.233.4(091)](043.5)
К 64


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Проблеми первинної шкільної неуспішності в історії вітчизняної психології [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Л. О. Кондратенко ; наук. керів. Н. В. Чепелєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 497 с. - Бібліогр.: С. 392-477 (908 назв). -
УДК
Рубрики: Історія психологія
Кл.слова (ненормовані):
принципи історичного дослідження в психології -- генетико-моделюючий метод -- модель -- шкільна неуспішність -- учитель -- пропедевтика -- подолання шкільної неуспішності
Анотація: В диссертации представлены результаты всестороннего анализа исто рии становления современных взглядов отечественных психологов на особенности первичной школьной неуспеваемости, которая рассматривается как сложное многоаспектное явление, в возникновении и развитии которого главная роль принадлежит не отдельным (пусть даж е и очень весомым причинам), а общей реакции личности на комплекс влияний, которые оказывают на неё разнотипные и разнонаправленные факторы, имеющие как объективный, так и субъективный характер. Предложенный в диссертации подход к историко - психологическом у исследованию позволил охарактеризовать специфику развития отечественной психологической мысли в представленный в исследовании период и выделить этапы становления современных взглядов на природу первичной школьной неуспеваемости, показать влияние политиче ских факторов на научный процесс. Проанализированы причины и следствия подчинения анализа сугубо научных явлений как в имперской России, так и в СССР, определенной конъюнктуре. Выявлено, что и в период вхождения украинских земель в Российскую империю, сущ ествования УССР в составе СССР, так и в независимой Украине украинские психологи выделяются своими подходами к решению проблем неуспеваемости, повышенным интересом к личности отстающего в учении ребенка. Показано, что первичную школьную неуспеваемость нель зя сводить только исключительно к академической неуспеваемости. Академическая неуспеваемость есть ее наиболее очевидной, но не единственной составляющей. Первичная школьная неуспеваемость возникает при наличии комплекса действующих негативных факторов, кот орые включают педагогические, психологические, социальные и даже физиологичные причины. Главная опасность первичной школьной неуспеваемости заключается даже не столько в недостаточной подготовке детей начальной школы к учебе в основной школе, сколько в фор мировании дефицитарной детской личности, опустошенной чувством собственной неполноценности, оценивающей себя как « человека - неудачника », неспособного самостоятельно преодолеть не только учебные, но и жизненные проблемы. Изучение истории более чем столетней борьбы отечественных психологов и педагогов со школьной неуспеваемостью показало, что исправить ее исключительно педагогическими методами невозможно. Анализ работы учителей, которые достигали прекрасных результатов в преодолении академической неуспешности детей, убедительно свидетельствует о том, что наряду с применением абсолютно разных методов учебы, они всегда (осознанно или чаще даже неосознанно) широко использовали механизмы психологического влияния на своих воспитанников. Доказано, что эффективная кор рекция первичной школьной неуспеваемости возможна лишь при условии учета действия всех механизмов, который детерминируют ее возникновение и развитие. Показано, что современные условия стремительного развития новых информационных технологий, изменения социа льных условий жизни, возрастания опасности военных конфликтов приводят к появлению ранее не фиксируемых причин первичной школьной неуспеваемости и даже требуют перестройки всего учебно - воспитательного процесса.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
37.015.3:159.937-027.233.4(091)](043.5)
К 64


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Проблеми первинної шкільної неуспішності в історії вітчизняної психології [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Л. О. Кондратенко ; наук. керів. Н. В. Чепелєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 43 с. - Бібліогр.: с. 32-40 (88 назв). -
УДК
Рубрики: Історія психологія
Кл.слова (ненормовані):
принципи історичного дослідження в психології -- генетико-моделюючий метод -- модель -- шкільна неуспішність -- учитель -- пропедевтика -- подолання шкільної неуспішності
Анотація: В диссертации представлены результаты всестороннего анализа исто рии становления современных взглядов отечественных психологов на особенности первичной школьной неуспеваемости, которая рассматривается как сложное многоаспектное явление, в возникновении и развитии которого главная роль принадлежит не отдельным (пусть даж е и очень весомым причинам), а общей реакции личности на комплекс влияний, которые оказывают на неё разнотипные и разнонаправленные факторы, имеющие как объективный, так и субъективный характер. Предложенный в диссертации подход к историко - психологическом у исследованию позволил охарактеризовать специфику развития отечественной психологической мысли в представленный в исследовании период и выделить этапы становления современных взглядов на природу первичной школьной неуспеваемости, показать влияние политиче ских факторов на научный процесс. Проанализированы причины и следствия подчинения анализа сугубо научных явлений как в имперской России, так и в СССР, определенной конъюнктуре. Выявлено, что и в период вхождения украинских земель в Российскую империю, сущ ествования УССР в составе СССР, так и в независимой Украине украинские психологи выделяются своими подходами к решению проблем неуспеваемости, повышенным интересом к личности отстающего в учении ребенка. Показано, что первичную школьную неуспеваемость нель зя сводить только исключительно к академической неуспеваемости. Академическая неуспеваемость есть ее наиболее очевидной, но не единственной составляющей. Первичная школьная неуспеваемость возникает при наличии комплекса действующих негативных факторов, кот орые включают педагогические, психологические, социальные и даже физиологичные причины. Главная опасность первичной школьной неуспеваемости заключается даже не столько в недостаточной подготовке детей начальной школы к учебе в основной школе, сколько в фор мировании дефицитарной детской личности, опустошенной чувством собственной неполноценности, оценивающей себя как « человека - неудачника », неспособного самостоятельно преодолеть не только учебные, но и жизненные проблемы. Изучение истории более чем столетней борьбы отечественных психологов и педагогов со школьной неуспеваемостью показало, что исправить ее исключительно педагогическими методами невозможно. Анализ работы учителей, которые достигали прекрасных результатов в преодолении академической неуспешности детей, убедительно свидетельствует о том, что наряду с применением абсолютно разных методов учебы, они всегда (осознанно или чаще даже неосознанно) широко использовали механизмы психологического влияния на своих воспитанников. Доказано, что эффективная кор рекция первичной школьной неуспеваемости возможна лишь при условии учета действия всех механизмов, который детерминируют ее возникновение и развитие. Показано, что современные условия стремительного развития новых информационных технологий, изменения социа льных условий жизни, возрастания опасности военных конфликтов приводят к появлению ранее не фиксируемых причин первичной школьной неуспеваемости и даже требуют перестройки всего учебно - воспитательного процесса.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

 
Статистика
за 11.06.2024
Кількість запитів 20223
Кількість відвідувачів 1371
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя