Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=референтна група<.>
Загальна кількість знайдених документів : 3
Показані документи с 1 за 3
1.
159.922.73-056.49+316.624
Л 87


    Лучинкіна, Анжеліка Іллівна.
    Соціально-психологічні засоби корекції особистості школярів з соціально дезадаптованою поведінкою [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Лучинкіна Анжеліка Іллівна ; наук. кер. Максимова Н. Ю. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 225 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 161-196. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Соціально-дезадаптована поведінка--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- соціальна адаптація -- соціальна дезадаптація -- референтна група -- самооцінка -- тривожність -- шкільне середовище -- динаміка розвитку
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню впливу рівня розвитку шкільного соціального середовища на процес корекції особистості школярів з соціально дезадаптованою поведінкою.Уточнено поняття "соціального середовища школи" як сукупність взаємовпливів учнів, педагогів, батьків у ході навчально-виховного процесу, що передбачає поширення соціального досвіду всіх зазначених груп на основі взаємопроникнення їхніх субкультур. Наявність дітей з соціально дезадаптованою поведінкою безпосередньо пов"язана з рівнем розвитку соціального середовища классу: найбільша кількість учнів з соціально дезадаптованою поведінкою спостерігається на рівні розвитку "розпад на групи", найменьша-на рівні "об"єднання". Ступінь дезорієнтації найбільше посилюється на рівні розвитку "розпад на групи". соціальна дезадаптація учнів достовірно пов"язана з їх низькім соціаметричним статусом та високим рівнем тривожності, а також низьким соціаметричним статусом та неадекватною (заниженою або завищеною) самооцінкою. Показано, що системна соціально-психологічна корекція особистості учнів із соціально дезадаптованою поведінкою передбачає організацію шкільного соціального середовища, як цілісної системи, що забезпечує групову згуртованість всіх учасників навчально-виховного процесу за умови задоволення базових соціальних потреб дитини.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максимова, Наталія Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Етіологія поведінкових відхилень [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 426-436. - Бібліогр.: с. 435 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
етіологія -- психотравмуючі фактори -- девіантна поведінка -- психологічна готовність -- гіперопіка -- злочинне угруповання -- референтна група -- антисоціальний -- ресоціалізація
Анотація: В основу дослідження покладено аналіз наукових теорій провідних психологів. В статті проаналізовано походження та природу появи відхилень у поведінці підлітків. Розкрито особливості впливу біологічних, педагогічних, психологічних чинників на розвиток девіантної поведінки. Узагальнено різноманітні наукові підходи до проблеми впливу психотравмуючих факторів на поведінку підлітка. Розкрито механізм їх впливу і подальші наслідки, які проявлятимуться у психоемоційних змінах та поведінкових порушеннях. Проаналізовано соціально-психолого-педагогічне значення для підлітка оточення ровесників та забезпечення можливості комунікації. Вказано на домінуюче значення спілкування із ровесниками та потреба автономії від батьківської гіперопіки. Описано причини та механізм зміни референтної групи класу на вуличне угрупування. Поглиблено аналітику причин та особливостей поведінкових відхилень у дівчаток підліткового віку. Обгрунтовано гендерні відмінності у процесі ресоціалізації підлітків після перебування у антисоціальних, злочинних угрупованнях. Здійснено комплексний аналіз обставин, що приводять дівчинку у вуличне угрупування. Розкрито психолого-педагогічні та соціальні передумови і механізм втягнення підлітка у злочинне угруповання. Описано природу потреби підлітка до зміненого стану свідомості та наслідки неможливості її задовільнити. Проаналізовано механізм появи алкогольної та наркотичної залежності у підлітків. Досліджено особистісні особливості особистості підлітків хворих на алкоголізм, наркоманію. Визначено суть психологічної готовності до вживання психотропних речовин. Описано етапи виникнення у підлітків психічної залежності від алкоголю, і наркотиків. Визначено основні чинники виникнення у неповнолітніх потреби вживати психотропні речовини. Проаналізовано статистичні дані дослідження підлітків із відхиленнями у поведінці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

3.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павелків, В. Р.
    Роль неформальної референтної групи однолітків у формуванні девіацій у підлітковому віці [Текст] / В. Р. Павелків // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 268-277. - Бібліогр.: с. 275-277 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
девіація -- девіантна поведінка -- деструктивні моделі -- референтна група -- неформальна група -- підліткова субкультура -- наслідування
Анотація: У статті подано науково-теоретичний огляд вітчизняних та зарубіжних досліджень, присвячених проблемі впливу неформальних референтних груп однолітків на формування девіацій у підлітковому віці. Розглядаються соціально-психологічні особливості референтних груп як однієї з рушійних сил соціалізації особистості. Здійснено аналіз різноманітних підходів до проблеми дослідження впливу групи на формуванні ціннісних установок та моделей поведінки. Описано роль неформальних угруповань у формуванні деструктивних моделей поведінки підлітка. Виокремлено та узагальнено причини, що спонукають молодь до пошуку себе в молодших об'єднаннях.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

 
Статистика
за 01.06.2024
Кількість запитів 35140
Кількість відвідувачів 1257
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя