Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (66)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=підліток<.>
Загальна кількість знайдених документів : 24
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-24 
1.
159.922.73-053.6:502/504+37.015.3:502/504
В 35


    Вернік, Олексій Леонідович.
    Психологічні особливості образу довкілля в свідомості підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Вернік Олексій Леонідович ; наук. кер. Москович С. Г. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 160 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 150-160. -
УДК
Рубрики: Вікова психологія--Педагогічна психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
свідомість -- образ -- уявлення -- довкілля -- екологічна психологія -- екологічная свідомість -- підліток
Анотація: Дисертацію присвячено процесу формування образу довкілля в системі уявлень підлітків. Показано, що образ довкілля є однією з ключових складових в системі уявлень підлітків. Показано, що образ довкілля є однією з ключових складових екологічної свідомості підлітків. Доведено доцільність його вивчення саме в підлітковому віці. Визначено семантичну структуру образу довкілля. Побудовано його психосемантичний простір у свідомості підлітків та виявлено деякі особливості. Досліджено специфіку ставлення підлітків до "живої природи", як компоненти образу довкілля. Доведено незалежність проекції образу довкілля у площину специфічного ставлення (позиція почуття власності) від статевих і вікових особливостей людини. Виявлено пряму залежність між деструктивною поведінкою, спрямованою на об`єкти довкілля, і ставленням до них як до нічиїх. Досліджено статеву та вікову специфіку інших його складових серед учнів 7-10-х класів середніх шкіл.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Москович, Сергій Георгійович \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.922.73-053.6-056.49:616.89-008.441.44
Л 79


    Лосієвська, Ольга Геннадіївна.
    Коґнітивні чинники суїцидальної поведінки підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Лосієвська Ольга Геннадіївна ; наук. кер. Третьяченко В. В. ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2006. - 177, [25] с. : табл. - Бібліогр.: с. 178-196. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Суїцидальна поведінка--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
суїцид -- підліток -- аутоагресія -- суїцидальний сценарій -- субкультура -- поведінкові розлади -- соцієтальність -- коґнітивність -- рефлексія
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене проблемі чинників, проявів і способів корекції суїцидальної поведінки підлітків. Показано, що для осіб яким не властиві патопсихологічні властивості, визначальним є соціально-психологічний чинник. Домінуючим чинником суїцидальної поведінки у підлітків виступає чинник наслідування поведінкових взірців, які поділяються субкультурою. Виявлено, що підліткова субкультура, містячи елементи автономності, ригористичності, максималізму, нігілізму, конформізму, посутньої текстуальності, проявляючись в ігрових формах, не тільки не містить засторог проти суїцидальності, а навпаки - за своєю структурою сприятлива для вироблення суїцидальних сценаріїв та їх реалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Третьяченко, Вікторія Віталіївна \наук. кер.\; Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля (Луганськ). Кафедра психології
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
316.614.6-053.6+159.922.73-053.6
А 72


    Антонова, Зінаїда Олександрівна.
    Соціально-психологічні особливості економічної соціалізації підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Антонова Зінаїда Олександрівна ; наук. кер. Москаленко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН. - Київ, 2012. - 247 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 182-209. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Соціалізація--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ЕКОНОМІЧНА СОЦІАЛІЗАЦІЯ -- підліток -- соціалізація особистості
Анотація: У десертації обгрунтовано теоретичну модель економічної соціалізації особистості підлітка. Визначено критерії економічного дорослішання особистості підлітка. Розкрито змістові і динамічні особливості структурних компонентів економічної соціалізації підлітків в процесі економічного дорослішання. Визначено типи економічної соціалізованості підлітків. Розроблено концептуальні засади програми цілеспрямованої економічної соціалізації особистості підлітка.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Москаленко, Валентина Володимирівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
155.9
Б 24


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Барабаш, О. Ю.
    Роль креативного освітнього середовища в соціально-психологічній адаптації підлітків [Текст] / О. Ю. Барабаш // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 7-14. - Бібліогр.: с. 14 (6 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
соціально-психологічна адаптація -- освітнє середовище -- збагачене освітнє середовище -- креативність -- підліток -- умови навчання
Анотація: У статті надано стан розробленості в психологічній і педагогічній літературі проблеми умов і можливостей розвитку креативності в підлітковому віці в контексті їх зв'язку з процесом адаптації до нових або змінюваних умов навчання. Визначено поняття "збагачене освітнє середовище". Представлені результати дослідження впливу різних аспектів збагаченого освітнього середовища на розвиток креативності підлітків.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

5.
616.89:616-053.2004.9
В 64


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

   
    Воздействие информационной среды на психическое и соматическое здоровье ребенка [Текст] / О. А. Панченко [и др.] // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 100-108 : табл. - Бібліогр.: с. 107-108 (6 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
дитина -- підліток -- інформаційні технології -- безпека -- здоров'я -- комп'ютер
Анотація: В роботі проведено оцінку комплексу діагностики психічного благополуччя дітей в умовах інформаційного впливу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Панченко, О. А.; Симоненко, Е. Б.; Зарубайко, А. В.; Цапро, Н. П.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
159.922.6
П 89


    Пустовалов, Іван Вікторович.
    психологічні особливості осмисленості життя дітей підліткового віку в сім'ях повторного шлюбу [Текст] / І. В. Пустовалов // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 575-584 : рис. - Бібліогр.: с. 583 (6 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
смисложиттєві орієнтації -- підліток -- смислова сфера -- осмисленість життя -- повторний шлюб -- підлітки -- сім'я
Анотація: Показано роль сім'ї в розвитку особистості підлітка та його смислової сфери. Особливу увагу приділено обґрунтуванню доцільності спеціального вивчення смислової сфери підлітків із сімей повторного шлюбу. Наведено результати емпіричного дослідження смисложиттєвих орієнтацій як складової смислової сфери підлітків.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
159.922.8
К 67


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Корнієнко, Інокентій Олександрович.
    Оціночно-динамічна складова описів життєвого простору підлітків та юнаків [Текст] / І. О. Корнієнко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 40. - С. 43-54. - Бібліогр.: с. 52 (3 назви)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
елементи життєвого простору -- підліток -- юнак -- суб'єктність -- задоволеність життям -- інтерпретаційно-оціночна
Анотація: Життєвий простір учнівської молоді не обмежується тільки значущим, близьким, улюбленим; в нього входить і те, з чим суб'єкт постійно зустрічається, взаємодіє, при чому, не по своїй волі. Проаналізовано вплив внутрішнього і зовнішнього на причинну зумовленість власного життєвого простору. Виявлено відмінності у бажанні змінити власний життєвий простір підлітків та юнаків, що свідчить про активний процес почуття суб'єктивності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

8.
373.34с6д
С 28


    Седих, Кіра Валеріївна.
    Делінквентний підліток [Текст] : навчальний посібник. 2-ге вид., доп. / К. В. Седих, В. Ф. Моргун. - К. : Слово, 2015. - 270 с. - ISBN 978-966-194-230-0 : 30.00 грн.
УДК
РУБ 373.34с6д
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
делінквентний підліток -- психопрофілактика -- діагностика протиправної поведінки -- корекція протиправної поведінки -- розвиток дитини

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моргун, В. Ф.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Липка, Н. В.
    Психологічні бар'єри соціалізації підлітків з розладами спектра аутизму [Текст] / Н. В. Липка, К. О. Островська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 194-202. - Бібліогр.: с. 200-201 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
аутизм -- соціалізація -- професійність -- підліток -- ситуація ускладнення -- середовище
Анотація: Аналіз досліджень виявив наступні відхилення: пубертатний період починається пізніше, ніж у здорових підлітків; відхилення гормонального розвитку, відставання у вазі та рості. Вище зазначені зміни можуть провокувати дефіцитарність нервової системи - епілептичниі напади та ендокринні паталогії.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Островська, Катерина Олексіївна ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

10.
154
А 43


    Калюжна, Є. М.
    Психологічний аналіз критеріїв вибору неформального лідера у шкільному колективі [Текст] / Є. М. Калюжна, А. О. Дудко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 45. - С. 107-111. - Бібліогр.: с. 110 (10 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- підліток -- лідерство -- лідерські здібності -- комунікативні здібності -- організаторські здібності -- неформальні стосунки
Анотація: У статті розглядається лідерство як соціально-психологічний феномен, що породжений системою неформальних стосунків у групі. Особлива увага приділяється аналізу психологічних особливостей особистості лідера, що впливають на його поведінку і стиль міжособистісної взаємодії.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Дудко, А. О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кісарчук, Зоя Григорівна.
    Особливості психокорекційної допомоги підліткам у подоланні негативних переживань засобами групової форми символ драми [Текст] / З. Г. Кісарчук, Г. П. Лазос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Вид-во ТОВ Полігранд, 2011. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 8. - С. 132-146 : табл. - Бібліогр.: с. 145-146 (12 назв)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
катативно-імагнітивна психотерапія -- підліток -- етап психокорекції -- групова динаміка -- актуальні переживання -- глибинні переживання -- перенесення -- контрперенесення -- мотив
Анотація: У статті викладаються результати експериментального дослідження, спрямованого на корекцію негативних переживань підлітків у стосунках з батьками засобами кататимно-імагінативної психотерапії. На прикладі групової форми роботи показаний загальний хід психокорекції, розглянуті психодинамічно процеси в групі, проаналізовані досягнуті зміни в групі як цілому.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Лазос, Гелена Петрівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

12.
15(06)
П 86


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Особливості когнітивного компоненту економічної культури підлітків [Текст] / Н. М. Дембицька // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 1 (1). - С. 19-24. - Бібліогр.: с. 23 (12 назв) . - ISBN 978-966-189-359-6
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- економічна культура особистості -- підліток -- соціальне пізнання -- особиста властивість
Анотація: В статті аналізуються особливості пізнання підлітками економічних цінностей в системі особистої властивості. Показані основні тенденції ускладнення образу особистої власності у підлітків. Аналізується міра когнітивної складності образу особистої властивості у підлітків порівняно з молодшими школярами. Порівнюється поінформованість підлітків і молодших школярів про сутність, розмаїття тих економічних благ, якими оперує суб'єкт господарської діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

13.
153.6
А 43


    Подофєй, С. О.
    Дослідження самооцінки підлітків, хворих на діабет [Текст] / С. О. Подофєй // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 129-136. - Бібліогр.: с. 136 (4 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
підліток-діабетик -- Я-концепція -- значущі інші -- внутрішня картина хвороби -- мотив збереження життя -- самооцінка
Анотація: У статті подано результати порівняння показників оцінювання підлітками-діабетиками та здоровими підлітками реального стану та рівня домагань щодо власних характеристик. Підліткам-діабетикам властива нестійка, лабільна (висока або низька) самооцінка. Виявлено, що в процесі формування внутрішньої картини хвороби у підлітків відбувається деформація ставлень до себе, до життєвої мети та смислу життя, до інших.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
153.6
А 43


    Процик, Л. С.
    Використання механізмів психологічного захисту старшими підлітками: гендерні особливості [Текст] / Л. С. Процик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 268-275. - Бібліогр.: с. 274-275 (12 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
підліток -- інтелектуальна обдарованість -- інтелектуальні здібності -- механізми психологічного захисту -- копінг-стратегії -- гендер
Анотація: В статті проаналізовано механізми психологічного захисту підлітків з вираженою, прихованою формою обдарованості та звичайних. Досліджено гендерні особливості використання механізмів психологічного захисту кожної з груп.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

15.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Зеленська, З. П.
    Особливості розвитку комунікативних умінь учнів середньої школи [Текст] / З. П. Зеленська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 201-209. - Бібліогр.: с. 207-208 (7 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
комунікативні уміння -- навчальний процес -- розвиток -- учень середньої школи -- підліток -- інтерактивні технології
Анотація: В статті викладено результати теоретичних досліджень, що висвітлюють особливості розвитку комунікативних умінь учнів середньої школи. Розглянуто зміст поняття «комунікативні уміння», яке визначено як усвідомлені комунікативні дії учнів і їх здатність правильно будувати свою поведінку, управляти нею відповідно до задач спілкування. Встановлено, що розвитку комунікативних умінь учнів середньої школи сприятиме застосування інтерактивних технологій у навчальному процесі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

16.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мішкулинець, О. О.
    Самовизначення молодшого підлітка в умовах модернізації шкільної освіти [Текст] / О. О. Мішкулинець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 363-372. - Бібліогр.: с. 369-371 (14 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
молодший підліток -- психологічні новоутворення -- профільне і до профільне навчання -- професійне самовизначення
Анотація: У статті порушено проблему самовизначення молодшого підлітка, вказано на важливі психологічні утворення, що спричинюють розвиток досліджуваної якості в умовах модернізації шкільної освіти в Україні. З’ясовано сутність поняття «профільне навчання» та «до профільне навчання», визначено їх спільні й відмінні особливості; розкрито роль «самовизначення» в орієнтуванні на вибір профілю навчання та готовності молодших підлітків до такого виду навчання з урахуванням важливих новоутворень та гендерних відмінностей; вказано на зарубіжний дослід науковців щодо такого виду навчання за окремими профілями та навчальними предметами.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павленко, Т. В.
    Відмінності розвитку комунікативної сфери у дівчат та хлопців підліткового віку [Текст] / Т. В. Павленко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 370-379
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
підлітковий вік -- комунікативні властивості -- кореляційний аналіз -- комунікація -- підліток -- особистісні якості
Анотація: В статті визначено особистісні якості підлітка, які можуть виступати як внутрішні чинники розвитку комунікативної сфери, а також проаналізовано їх вплив окремо дівчат і хлопців. Порівняння середніх за критерієм Стьюдента та кореляційний аналіз дозволили визначити спільні та відмінні риси у розвитку комунікативної сфери підлітків. Було виявлено, що особистісні якості можуть як позитивно, так і негативно впливати на розвиток комунікативних властивостей. В результаті визначено ряд внутрішніх чинників, працюючи з якими можна сприяти розвитку комунікативних здібностей підлітка. Врахування гендерних відмінностей у розвитку комунікативної сфери даного віку дозволить створювати більш якісні програму розвитку та становлення особистості


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
153
А 43


    Філоненко, Л. А.
    Мотиви асоціальної поведінки підлітків-девіантів [Текст] / Л. А. Філоненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 231
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
підліток-девіант -- мотив -- соціальна дезадаптація -- асоціальна поведінка -- ресоціалізація
Анотація: У статті висвітлено проблему адаптації підлітків до сучасного соціокультурного середовища. Зокрема вказано, що поведінка підлітків, що відхиляється від соціальної норми та має ознаки девіантності, вимагає до себе інтегративного підходу з урахуванням психологічних, соціальних та особистісних факторів. Розглянуто загальнонаукові підходи до опису мотиваційної сфери особистості. Проаналізовано низку поведінкових стереотипних реакцій, що властиві підліткам, які вчиняють соціальні та антигромадські вчинки. Виялено особливості мотивів підлітків-девіантів, що провокують їх до асоціальної поведінки. Це, зокрема, бажання отримати підтримку, хвалення, позитивні емоційні переживання та уникнути осуду, особливо групового, вираженого гніву, фізичного покарання, погроз у відповідному середовищі; завищені претензії до діяльності й поведінки підлітка, зайві обмеження або гіперопіка, неповага до інтересів підлітка з боку дорослих та оточення; обмеження або відсутність можливості міжособистісного спілкування у відповідному середовищі (сім'я, школа тощо). Обгрунтовано необхідність проходження етапу ресоціалізації для підлітків-девіантів та умови ефективності цього процесу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
153(06)
А 43


    Філоненко, Л. А.
    Моделювання процесу формування мотивації досягнення успіху в умовах системних суспільних змін: теоретичний та практичний аспекти [Текст] / Л. А. Філоненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 18. - С. 326-345. - Бібліогр.: С. 342-344 (8 назв)
УДК
РУБ 153(06)
Рубрики: Психологія особистості
   Психологічна допомога особистості

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- підліток -- мотив -- мотивація досягнення -- мотивація уникнення -- порушення соціалізації
Анотація: роблема поведінки особистості в суспільстві була і є актуальною, особливо гострою вона виявляється на етапі трансформації соціальної системи, під час зміни ціннісних орієнтацій. Розглянуто теоретичний та практичний аспекти моделювання процесу формування мотивації досягнення успіху. Показано, що реалізація програми психологічної корекції мотивації досягнення успіху у підлітків із порушеннями соціалізації, дозволяє здійснити навчання навичкам самопізнання про мотивацію досягнення успіху, розвинути уявлення про потреби і мотиви людей, формуванню цілепокладання і оволодіння технологіями досягнення цілей, здатності аналізувати причини своїх невдач.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Методика підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди з підлітком схильним до девіації [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 416-426. - Бібліогр.: С. 424 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
підліток -- девіантний -- бесіда -- діагностика -- корекція -- профілактика -- емоції -- гіперболізація
Анотація: В статті проаналізовано наукові дослідження змісту та завдань психологічного методу бесіди. Встановлено відсутність методології підготовки та проведення бесіди із підлітком з проявами схильним до девіації. Визначено чотри основних типи бесід із дивіантними підлітками: профілактична, діагностична, корекційна, комбінована. Обгрунтовано необхідність розробки методології підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди. Визначено мету та завдання психологічної бесіди. Розкрито структуру діагностико-корекційної бесіди. Представлено розгорнутий аналіз змісту структурних компонентів методики підготовки бесіди та обгрунтовано їх значущість у процесі підготовки та результативності застосованого метода. Зазначено джерела отримання психологом попередньої інформації та метод їх аналізу. Визначено ймовірні місця для проведення бесіди та прогностично проаналізовано результативність бесіди у відповідності до адекватності обраного місця меті бесіди. Визначено можливих суб'єктів бесіди та умови та доцільність їх залучення, прогностичний ефект від їх присутності. Розкрито технологію формулювання питань та вимоги до їх змістового навантаження. Проаналізовано приклади формулювання питань у відповідності до мети бесіди. Проаналізовано основні умови ефективності бесіди: врахування психофізіологічних особливостей дітей підліткового віку; контроль власного емоційного стану; контроль емоційних проявів підлітка; часовий регламент бесіди; характеристику прийомві отримання достовірної інформації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

 1-20    21-24 
 
Статистика
за 21.06.2024
Кількість запитів 56566
Кількість відвідувачів 705
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя