Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=творча задача<.>
Загальна кількість знайдених документів : 12
Показані документи с 1 за 12
1.
159.954.3+159.955+37.016:74
Я 45


    Якимчук, Борис Андрійович.
    Образне мислення в процесі розв'язання творчих задач з креслення [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Якимчук Борис Андрійович ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 204 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 175-192. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розв'язання задач--Образне мислення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творча задача -- образне мислення -- стратегія розв'язування -- тактика розв'язування
Анотація: В дослідженні узагальнені психологічні дані з проблеми образного мислення в процесі розв'язання творчих креслярських задач. Виявлена динаміка формування образу конструкції в процесі розв'язання творчих задач з креслення. Розкриті психологічні умови оптимізації процесу розв'язання творчих задач з креслення. З'ясовано основні помилки, які виникають під час розв'язання творчих задач з креслення.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.92
Б 48


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Березова, Л. В.
    Особливості стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач [Текст] / Л. В. Березова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 30-37. - Бібліогр.: с. 36 (11 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
задача -- творча задача -- стратегія -- студенти
Анотація: В статті визначено показники проявів стратегій аналогізування , комбінування в процесі розв'язування студентами експериментальних задач. Розглядаються особливості функціонування стратегій в процесі розв'язання студентами задач на таких етапах вивчення умови задачі, формування та перевірка задуму.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
159.928.235
Б 61


    Біла, Ірина Миколаївна.
    Система організованого впливу на творчу діяльність дітей [Текст] / І. М. Біла // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 55-70 : табл. - Бібліогр.: с. 69-70 (2 назви)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
дитяча творчість -- творче конструювання -- система супроводу -- творча задача -- дитяча творча конструкторологія
Анотація: Стаття присвячена проблемі розвитку творчої діяльності дітей , зокрема творчого конструювання. Розширено знання про дитячу творчість, визначено підхід до аналізу та організації творчої діяльності дітей крізь призму стратегіального підходу. Творчу діяльність визначено як процес розв'язання творчих задач. З'ясовано характеристики особистісних і процесуальних регуляторів творчої діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
159.955+159.954.4]:162+159.98:61(043.5)
П 16


    Панчак, Оксана Володимирівна.
    Психолого-педагогічні засади розуміння нестандартних стоматологічних задач [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. В. Панчак ; наук. кер. Л. А. Мойсеєнко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2016. - 203 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 156-181. -
УДК
Рубрики: Педагогічна та вікова психологія--Професійна діяльність--Творча задача--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
професійна діяльність -- творче мислення -- майбутні фахівці -- медичне мислення -- лікарі-стоматологи -- розуміння задачі -- творча задача -- студенти-медики
Анотація: У дослідженні проаналізовано стан дослідження феномену розуміння в психологічній, педагогічній та медичній літературі, а також основні наукові підходи до вивчення проблеми розуміння. Вивчено зміст професійної діяльності лікаря-стоматолога та з'ясовано зміст мисленнєвих процесів, які наповнюють таку діяльність. З'ясовано структурні та процесуальні особливості розуміння лікарями нестандартних стоматологічних задач, охарактеризовано динаміку їх впливу. Проаналізовано вплив практичного досвіду лікаря-стоматолога на процес розуміння стоматологічних задач в різноманітних ускладнених умовах.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Мойсеєнко, Лідія Анатоліївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
372
А 43


    Біла, Ірина Миколаївна.
    Діагностика творчості дошкільників [Текст] / І. М. Біла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 11. - С. 14-24. - Бібліогр.: с. 19 (3 назви)
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
дошкільник -- дитяча творчість -- творча задача -- творчі мисленнєві тенденції -- творчий процес -- творча діяльність
Анотація: Дослідження присвячено вивченню специфіки творчості у дошкільному віці. В роботі поглиблено знання про дитячу творчість крізь призму системно-стратегіальної концепції, визначено психолого-педагогічний підхід до вивчення, аналізу та організації творчого конструювання у дошкільному віці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

6.
151.51
А 43


    Латиш, Наталія Михайлівна.
    Дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів [Текст] / Н. М. Латиш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 128-136. - Бібліогр.: с. 135-136 (6 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творче сприймання -- молодший шкільний вік -- конструювання -- графічна інформація -- творча задача -- стратегічні тенденції
Анотація: В статті аналізуються прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів. Дослідження здійснено в рамках концепції творчого сприймання В. О. Моляко, де творче сприймання розуміється саме як процес (та його результат), конструювання суб’єктивно нового образу, який в більш чи менш значній мірі видозмінює, своєрідно модифікує предмети та явища об’єктивної реальності. Конструювання графічної інформації розглядається як процес розв’язування творчих задач, де стимульним матеріалом є геометричні фігури та графічні зображення однієї та різної кількості крапок. Показано, що функціонування перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів відбувається через трансформацію зорових образів, починаючи від праобразу до образу-рішення; процес пошуку організовується і реалізовується стратегією (аналогізування, комбінування, реконструювання).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Латиш, Н. М.
    Прояви творчого потенціалу молодших школярів при розв'язуванні задач на конструювання [Текст] / Н. М. Латиш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 160-166
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
творчий потенціал -- творча задача -- конструювання -- стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання
Анотація: В статті представлено аналіз проявів творчого потенціалу молодших школярів в процесі розв'язування ними творчих задач на конструювання. Творчий потенціал людини розглядається відповідно до концепції В.О.Моляко як сфера можливих і творчих проявів особистості. Центральним, системним фактором творчого потенціалу особистості є здатність до творчості, тобто здатність до конструктивного, нестандартного мислення та поведінки, а також до усвідомлення і розвитку власного досвіду. Особливості творчого потенціалу молодших школярів при розв'язуванні конструктивних задач обумовлені домінуючою стратегіальною тенденцією аналогізування, комбінування чи реконструювання. Встановлено, що розв'язування творчих задач на конструювання сприяє активізації пошукової діяльності дитини, розвитку її творчого потенціалу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Біла, І. М.
    Психолого-педагогічні засади технологічного підходу до розвитку творчого мислення особистості [Текст] / І. М. Біла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 26-35. - Бібліогр.: С. 33-34 (18 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
технологічний підхід -- освітній процес -- творче мислення -- технологія розвитку творчого мислення -- творча задача
Анотація: У статті розглядається технологічний підхід до розвитку твочого мислення особистості. Він передбачає особистісно-орієнтоване навчання, яке визначає зміщення акценту з інформаційно-гностичного підходу на розвивальний та діяльнісний, в основі якого формування особистості, здатної до активної творчої діяльності, розв'язування задач, творчого, критичного мислення. Технологія розвитку творчого мислення, яка передбачає керівництво процесом навчання, організацію та мотивацію пізнавальної діяльності учнів і контроль цієї діяльності, включає педагогічне цілевизначення, змістовні, інформаційно-предметні і процесуальні аспекти, спрямовані на засвоєння і діагности якості освітнього процесу. Ефективним розвивальним та діагностичним інструментарієм визначення якісної оцінки творчої мисленнєвої діяльності на всіх етапах онтогенезу є евристичні, проблемні, дослідницькі творчі задачі. Результатом впровадження в освітній процес технології розвитку творчого мислення є формування творчої особистості - суб'єкта діяльності, який виявляє розвинені творчі здібності, творчу мотивацію, творчі вміння, що забезпечують йому здатність породжувати якісно нові ідеї та цінності, а також сприяють саморозвитку та прогресу суспільства.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


    Латиш, Н. М.
    Теоретичні аспекти вивчення творчого мислення молодших школярів [Текст] / Н. М. Латиш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 146-155. - Бібліогр.: С. 153-154 (22 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творче мислення -- творча задача -- етапи розв'язування задачі -- обдарованість -- молодший шкільний вік
Анотація: В рамках процесуального підходу до творчості, коли мислення розглядається як творчий процес, на відміну від інших психічних процесів, дослідники дійшли висновку, що для процесу розв'язування творчої задачі головним є не тільки знаходження розв'язку, скільки самостійне формулювання проблеми, задачі. Визнано, що центральною ланкою творчості є дивергентне, нешаблонне мислення, здатне виходити за межі стандарту, спрямоване на пошук і знаходить декілька варіантів рішення проблеми, намагається по-новому "поглянути" на вже давно відоме. Розвиток пізнавальних психічних процесів в молодшому шкільному віці характеризується тим, що вони стають більш самостійними видами психічної діяльності, які мають свою мету, мотив та способи виконання: запам'ятовування- в діяльність цілеспрямованого, довільного заучування; сприймання - в діяльність спостереження, мислення - в діяльність розмірковування і т. ін.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


    Симоненко, С. М.
    Індивідуально-психологічний вимір особистості як суб'єкта творчої діяльності [Текст] / С. М. Симоненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 260-272. - Бібліогр. С. 271 (3 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
індивідуально-психологічні властивості -- індивідуально-типологічні властивості -- індивідуально-особистісні властивості -- творчі здібності -- процесуальні та змістові компоненти творчих здібностей -- творча діяльність -- творча задача -- колористичні стратегії -- візуальний образ
Анотація: Дослідження присвячено вивченню індивідуально-психологічних властивостей як детермінант творчої діяльності у представників творчих професій. Проведено теоретико-методологічний аналіз різних підходів до вивчення індивідуально-психологічних особливостей та творчих здібностей у зарубіжній та вітчизняній науці. В емпіричному досліджені встановлено взаємозв'язки індивідуально-психологічних властивостей та структурних компонентів творчих здібностей у суб'єктів діяльності. Виділено та описано психологічні типи індивідуально-психологічних властивостей: емоційно-стійкий екстраверт, емоційно-збудливий екстраверт, емоційно-лабільний екстраверт, емоційно-збудливий інтроверт, емоційно-інертний інтроверт. Вивчено взаємозв'язки виділених психологічних типів з процесуальними та змістовими характеристиками творчих здібностей. Розкрито особливості впливу індивідуально-психологічних властивостей на рішення творчих задач (зокрема, екстраверсії), і виявлено, що дані властивості визначають ряд особливостей рішення творчих задач, зокрема колористичні стратегії створення візуального образу, їх зміст та смислове навантаження.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Березова, Л. В.
    Творчі стратегії конструктивної діяльності [Текст] / Л. В. Березова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 28-33. - Бібліогр.: с. 32-33 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творчість -- стратегії -- творча задача -- розв'язок -- конструктивна діяльність -- творче мислення
Анотація: Крім безлічі видів задач, виділених наукою в різних областях діяльності, існують найрізноманітніші задачі, які постають перед мисленням людини і суспільною практикою. Серед них особливий інтерес для нас є конструктивно-технічні задачі і їх можливості в навчанні. Процес розв'язування задачі вимагає від студентів постійної розумової діяльності: він аналізує, групує, систематизує умови, виконує інші розумові операції, а значить розбудовує своє мислення. Особливості багатьох технічних об'єктів, саме оперування технічним матеріалом надають мисленню специфічний характер. У зв'язку з цим слід зазначити, що самі терміни "конструктивно-технічне мислення", "конструктивне мислення" широко використовується. Широке використання задач у процесі навчання відповідає вимогам сьогоднішнього дня. Характерне розширення сфери застосування задач від традиційного закріплення й удосконалювання знань до формування понять, тобто реалізації пізнавальної функції навчальних задач. Творчість має стати нормою професійної праці та підготовки до неї, ми повинні зазначити, що кожен експерт повинен бути творчим експертом. Звичайно, рівень творчої активності завжди буде різним, оскільки в кожному конкретному випадку творчі можливості кожного студента, а потім працівника визначаються його здібностями, обдарованістю, талантом. Процес формування професійного творчого мислення безперервний протягом усієї життєвої діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
15(08)
А 43


    Латиш, Н. М.
    Дослідження творчого потенціалу учнів молодшого шкільного віку [Текст] / Н. М. Латиш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 166-174. - Бібліогр.: с.173-174 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творчий потенціал -- творча задача -- конструювання -- стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання
Анотація: В статті представлено результати дослідження творчого потенціалу молодших школярів в процесі розв'язування ними задач на конструювання. Творчий потенціал людини розглядається відповідно до концепції В.О. Моляко як сфера можливих творчих проявів особистості. Центральним, системним фактором творчого потенціалу особистості є здатність до творчості, тобто здатність до конструктивного, нестандартного мислення та поведінки, а також до усвідомлення і розвитку власного досвіду. Особливості творчого потенціалу молодших школярів при розв'язуванні конструктивних задач обумовлені домінуючою стратегіальною тенденцією аналогізування, комбінування чи реконструювання. Встановлено, що розв'язування творчих задач на конструювання сприяє активізації пошукової діяльності дитини, розвитку її творчого потенціалу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 27.08.2024
Кількість запитів 97714
Кількість відвідувачів 735
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя