Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (472)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (47)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=чинник<.>
Загальна кількість знайдених документів : 204
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
316.628:331.535+159.947.5+159.922.8
Б 33


    Башук, Людмила Петрівна.
    Мотиваційні чинники працевлаштування особистості юнацького та дорослого віку [ Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Башук Людмила Петрівна ; наук. кер. Хомич Г. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 178 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 244-259. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Працевлаштування--Дисертації
   Вікова психологія--Юнацький і дорослий вік--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
потреба -- мотив -- настановлення -- мотиваційний чинник -- мотивація працевлаштування -- довготривале безробіття -- короткотривале безробіття
Анотація: Дисертація містить теоретичне та експериментальне дослідження особливостей мотиваційних чинників працевлаштування особистості юнацького та дорослого віку, які відображають сутнісні аспекти мотивації поведінки безробітної молоді. Висвітлено нові наукові обгрунтовані результати з дослудження особливостей мотиваційної поведніки безробітної молоді; здійснено її оцінку, проаналізовано систему чинників працевлаштування, які визначають вплив на мотиваційну поведінку молодої особистості в ситуаціяї безробіття, що, в свою чергу, доводить необхідність впровадження диференційованної психологічної допомоги безробітним. Розроблено й апробовано програму соціально-психологічного тренінгу "Ефективність працевлаштування", в якій чітко визначено стратегії , завдання, принципи навчання, тактику проведення, цільову аудиторію, можливі обмеження, бажані результати, рекомендації для спеціалістів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Хомич, Галина Олексіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
378-057.875:37.011.3-051:78
Б 78


    Бойчук, Ірина Ігорівна.
    Мистецький ідеал як чинник професійного становлення майбутніх учителів музики [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бойчук Ірина Ігорівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 211, [10] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с.181-202. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Учитель музики--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
професійне становлення -- мистецький ідеал -- музично-педагогічна діяльність -- професійна ідентичність -- особиста рефлексія
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню соболивостей формування та розвитку мистецького ідеалу в процесі професійного становлення майбутніх учителів музики. Проаналізовано особистісні та соціальні чинники, які регулюють уявлення майбутніх учителів музики про професійну діяльність. У роботі визначено структуру мистецького ідеалу.Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено: мистецький ідеал є складником професійної ідентичності майбутніх учителів музики, постаючи єдністю соціальних,психологічних і вікових особливостей. Експерементально доведено, що рефлексія мистецького ідеалу сприяє професійному становленню майбутніх учителів музики. Проаналізовано психологічні прояви структури мистецького ідеалу: ідеал-взірець, ідеал-мрія, ідеал-мета; зазначена трискладова структура доповнена найвищим ступенем-особостісний ідеал. Визначено, що кожен із типів мистецького ідеалу базується на ідеалі-взірці, й реалізується яу його прийняття і застосування (ідеал-мета), як його вдосконалення (ідеал-мрія) та створення нового взірця (особистісний ідеал). Тип мистецького ідеалу визначає форми його реалізації у музично-педагогічній діяльності. Провідними формами реалізації мистецького ідеалу є композиторська, навчальна та педагогічна діяльність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АНП України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
316.613.4:378-057.875
В 75


    Ворожбит, Сергій Анатолійович.
    Почуття довіри як чинник соціально-психологічної адаптації студентів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Ворожбит Сергій Анатолійович ; наук. кер. Москаленко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 239 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 199-239. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Адаптація--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
адаптивність -- критерії адаптованості -- дезадаптивність -- почуття довіри -- критерії довіри -- функції довіри
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню ролі почуття довіри в соціально-психологічній адаптації студентів до умов вищих навчальних закладів. У роботі обгрунтовано та емпірично досліджено вплив почуття довіри на процес соціально-психологічної адаптації студентів гуманітарних спеціальностей. Виявлено особливості розвитку почуття довіри особлистості студента протягом трьох циклів соціально-психологічної адаптації до ВНЗ. Встановлено, що початок навчання у ВНЗ пов"язаний з почуттям недовіри до нового оточення, заснованим на прагненні захистити свій внутрішній світ , знизити можливість маніпулювати собою. На даному етапі адаптаційного циклу у студентів виявлено низький рівень почуття довіри з тенденцією до зародження істиної довіри щодо соціально-психологічного середовища ВНЗ, що обумовлено тим, що єдиним критерієм довіри у студентів є емоційне прийняття іншої людини, що більш близьке вірі, ніж почуттю довіри. На третьому етапі виявлено покращення процесц СПА. Значимими стають істині критерії почуття довіри -єдність, передбачуванність, надійність. Визначено внутрішні детермінуючі чинники та стратегії процесу соціально-психологічної адаптації студентів. Доведено існування залежності між ефективністю процесу соціально-психологічної адаптації студентів та почуттям довіри у студента.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Москаленко, Валентина Володимирівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.964.21:316.48
К 76


    Кошова, Інна Вікторівна.
    Суб`єктивна інтерпритація ситуацій як чинник міжособистісних конфліктів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Кошова Інна Вікторівна ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 223 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 178-198. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Міжособистісні конфлікти--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ситуація -- соціальна ситуація -- конфліктна ситуація -- конфлікт -- інтерпритація -- суб`єктивна інтерпритація -- інтерпретаційна схема -- наратив
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню процесу суб`єктивної інтерпретації конфліктних ситуацій як одного із факторів динаміки конфліктів й дослідженню значення усвідомлення особистістю власного процесу інтерпретації для їх ефективного розв`язання. Показано, що здійснення інтерпретації конфліктних ситуацій відбувається за допомогою усталених інтерпретаційних схем, специфічність виикористання яких може бути як однією із причин міжособистісних конфліктів, так і фактором, що сприяє їх ефективному вирішенню. Виокремлені схеми є основою для побудови когнітивного кореляту ситуації-моделі ситуації. Встановлено, що аналіз досвіду перебування в конфліктних ситуаціях за допомогою теоретичних знань з конфліктології та усвідомлення ставлення особистості до власного процесу інтерпретації і його особливостей, є важливою умовою зрушення динаміки конфліктів в бік конструктивності. Психологічно цей процес відбувається за рахунок переважного застосування когнітивних та смислових схем. Запропоновано спосіб психодіагностування визначення схильності особистості до ефективного розв"язання конфліктних ситуацій, що досягається через аналіз наративного опису конфліктних ситуацій, що досягається через аналіз наративного опису конфліктних ситуацій. Створено та апробовано систему методичних прийомів, що спрямовують усвідомлення процесу інтерпретації конфліктних ситуацій, а відтак сприяють підвищенню ефективності розв"язання конфліктних ситуацій.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепєлева , Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.923.32-057.67+37.018.1:27-184.2
К 84


    Крупська, Оксана Іванівна.
    Ставлення до батьків як чинник розвитку релігійних уявлень осіб юнацького віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Крупська Оксана Іванівна ; наук. кер. Партико Т. Б. ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. - Львів, 2009. - 361 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 182-197. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Релігія--Дисертації
   Вікова психологія--Юнацтво--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
релігійні уявлення -- релігійна віра -- перенесення -- образ Бога -- образ Богородиці -- образ Ісуса Христа -- позарелігійні уявлення -- юнацький вік
Анотація: Дисертація містить результати теоретичного та емпіричного дослідження особливостей релігійних уявлень в контексті ставлення до батьків. Розкрито зміст основних понять та представлено їх співвідношення; розглянуто та систематизовано основні теоретичні підходи формування релігійності та релігійних уявлень. Здійснено переклад та адаптацію окремих методик проведено емпіричне дослідження та опрацювання даних математико-статистичними методиками. Доведено, що релігійні уявлення у представників однієї релігії (у нашому дослідженні-християнської) можуть суттєво відрізнятися і бути взаємопов"язаними із ставленням до батьків. Уявлення про батьків (про взаємини з ними) переносяться на релігійні уявлення і зумовлюють певне ставлення до Бога Отця, Богородиці та ісуса Христа, до релігії загалом та до позарелігійних містичних вчень. позитивне ставлення до батьків сприяє формуванню позитивного розуміння Абсолюту. З"ясовано, що ставлення до обох батьків зумовлюють певне уявлення про Бога Отця та Ісуса, на розуміння Богородиці відображаються лише до матері.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Партико, Тетяна Борисівна \наук. кер.\; Львівський національний університет ім. І. Франка (Львів)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
159.9:355.2
М 91


    Мул, Сергій Анатолійович.
    Психологічна готовність персоналу прикордонного контролю до дії в екстремальних умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Мул Сергій Анатолійович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 218 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 164-181. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Екстремальні умови--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
стрес -- особистість -- екстремальна ситуація -- стресостійкість -- чинник -- компонент -- психологічна готовність
Анотація: Дисертаційна робота присвячена теоретико-емпіричному дослідженню психологічної готовності персоналу до дій в екстремальній ситуації. Загальна кількість досліджувальних становила 294 особи. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні прийоми та результати емпіричного дослідження з проблеми. У дослідженні реалізовано психотехніки фрормування психологічної готовності особистоті, виокремлено чинники подолання сресовиз ситуацій, негативного впливу стресу на персонал прикордонного контролю, проведено якісно-кількісний аналіз актуального рівня розвитку психологічної готовності. Розроблені методики переборення стресових ситуацій, негативного впливу стресу можуть бути використані в психологічній практиці органів охорони державного кордону, підрозділів МНС, МВС,СБУ для формування дослідження внутрішнього стану персоналу та його психологічної готовності до дії в умовах есктремальної ситуації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.922.8:004.738.5+316.454.52:004.738.5
Н 19


    Назар, Максим Миколайович.
    Інтернет-спілкування як чинник особистісних змін у юнацькому віці [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Назар Максим Миколайович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 396 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 340-396. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Інтернет-спілкування--Дисертації
   Вікова психологія--Юнацький вік--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
інтернет-спілкування -- інтернет-сайти -- інтернет-тренінги -- психологічні особливості -- постійні користувачі -- мережа Інтернет -- юнацький вік -- студенти
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі особистісних змін в юнацькому віці (студенти), що здійснюються з використанням психологічного змісту інтернет-сайтів в процесі інтернет-спілкування. В результаті проведеного дослідження виявлено, що інтернет-спілкування виступає чинником змін психологічних особливостей особистості в юнацькому віці. Практичне значення дослідження полягає у розробці психологічно обгрунтованих заходів прикладного використання інтернет-спілкування та інтернет-сайтів з метою організації психологічного впливу на особистісні утворення користувачів, зокрема студентів вищих навчальних закладів. Розроблені в роботі інтернет-тренінги спрямовані на нейтралізацію певних психологічних особливостей постійних користувачів інтернет-сайтів, на підвищення їхньої самоактуалізації, креативності, комунікативності. Використання інтернет-тренінгів як чинника змін психологічних особливостей особистості представників молоді-користувачівелектронних мереж, які активно користуються інтернет-спілкуванням, виявляється, загалом, виправданим, зручним і результативним.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
159.923:331.54:159.9-051
О-54


    Олійник, Катерина Сергіївна.
    Схильність до особистісних змінювань як чинник обрання фаху практичного психолога [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Олійник Катерина Сергіївна ; наук. кер. Романовська Л. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2010. - 215 с. - Бібліогр.: с. 180-203. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Практичний психолог--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
професійне становлення -- особистісні зміни -- готовність до змін -- рефлексія
Анотація: Теоретично обгрунтовано і експериментально доведено: конструктивні особистісні зміни сприяють професійному становленню практичних психологів; деструктивні-гальмують його розвиток. Схильність до змінювань реалізується засобамит конструктивного оцінювання ситуації невизначенності. Експерементально доведено, що рефлексія конструктивного оцінювання ситуації, як чинника розвитку особистісних змін, сприяє професійному становленню майбутніх практичних психологів через формування почуття психологічної безпеки. Проаналізовано психологічні прояви особистісних змінювань: конструктивні і деструктивні. Визначено, що конструктивні особистісні зміни викликають появу почуття психологічної безпеки і реалізуються у формі певного рівня готовності приймати новий досвід та перебудовувати структуру власної особистості у відповідності із вимогами до тих чи інших аспектів нової реальності (високий, низький, стійкий). Так, високий рівень психологічної безпеки віддзеркалює готовність особистості до особистісних змінювань й сприяє їх конструктивної реалізації. Й, навпаки, низький та нестійкий рівень психологічної безпеки здійснює деструктивний вплив на процеси особистісного зростання. Конструктивний або деструктивний зміст особистісних змінювань може реалізуватися через такі стратегії: прийняття, заперечення, відчудження. Означені стратегії можуть носити епізодичний, проблемний та екзистенційний характер.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Романовська , Людмила Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.923.2+159.923.5+159.928.23
П 89


    Пурло, Олена Юріївна.
    Екзистенційна криза як чинник формування творчої життєвої позиції особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Пурло Олена Юріївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 259 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 231-259. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Творчість особистості--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
екзистенційна криза -- життєтворчість -- творча життєва позиція -- особистість -- життєтворчі стратегії
Анотація: У роботі наводяться результати емпіричного дослідження формування життєтворчої позиції особистості під впливом переживання екзистенційної кризи.У результаті експериментального дослідження виявлено етапи екзистенційної кризи (мобілізаційний, дезінтеграційний, інтеграційний), встановлено спеціфіку їх впливу на формування творчої творчої життєвої позиції особистості. Доведено, що екзистенційна криза є чинником формування творчої життєвої позиції особистості. Показано, що під час екзистенційної кризи спостерігається специфічна зміна структури життєтворчих компонентів у особистостей з різними типами життєтворчої стратегії. Сформульовані рекомендації щодо психологічної допомоги при екзистенційній кризі, що включає до себе техніки, сприяючі розвитку життєтворчого потенціалу особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
159.955+37.013.42
Р 83


    Руденко, Світлана Вікторівна.
    Соціальний інтелект як чинник успішності педагогічної діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Руденко Світлана Вікторівна ; наук. кер. Балл Г. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 182 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 164-182. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Соціальний інтелект--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- педагогічна діяльність -- успішність
Анотація: Дана робота присвячена проблемі дослідження соціального інтелекту як чинника успішності педагогічної діяльності. Розкрито основні характеристики й погляди на сутність соціального інтелекту, що складається на сьогоднішній день у вітчизняній і зарубіжній психології. Представлено основні підходи до дослідження соціального інтелекту. Розглянуто загальну характеристику педагогічної діяльності, описано й проаналізовано основні підходи до оцінки її успішності. Виділено критерії успішності педагогічної діяльності, стосовно яких і розглянуто соціальний інтелект учителів. Проведено емпіричне дослідження й представлено аналіз взаємозв"язку рівня розвитку соціального інтелекту й успішності педагогічної діяльності. Побудовано модель соціального інтелекту в його функціях, істотних для перебігу й результатів педагогічної діяльності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Балл, Георгій Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
159.922.4+159.923+165.191
С 46


    Скуловатова, Олена Вікторівна.
    Міфологеми як чинник формування традиційної картини світу людини [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Скулатова Олена Вікторівна ; наук. кер. Куєвда В. Т. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 265 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 283-265. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Міфологеми--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
міфологема "доля" -- традиційна картина світу -- асоціативний експеримент -- психологічні функції
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню міфологем традиційної картини світу людини. Здійснено історико-психологічний аналіз генези міфологеми "доля" як одного з базових чинників традиційної картини світу людини. У роботі науково обгрунтовано поняття "міфологема", запропоновано методику дослідження міфологем у рамках психосемантичної парадигми на основі методу асоціативного експерименту. Визначено, що традиційна картина світу людини є фактором детермінації поведінки і настанов, що об"єктивую світовідчуття та світорозуміння людини. Сформульовані висновки містять нові теоретико-концептуальні положення про місце та значення міфологеми "доля" в структурі традиційної картини світу людини, про її психологічні функції та механізми актуалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Куєвда, Володимир Терентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

12.
159.923.2+378-057.875:37.011.3-051
Т 59


    Тороп , Крістіна Сергіївна.
    Усвідомлення особистісного досвіду майбутніми педагогами як чинник формування їх професійної ідентичності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Тороп Крістіна Сергіївна ; наук. кер. Турбан В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 213 с. : табл. - Бібліогр.: с. 189-205. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Особистісний досвід--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ідентичність -- особистісний досвід -- педагогічна ідентичність -- педагогічний саморозвиток
Анотація: Професійна ідентичність виконує у житті особистості адаптаційну (до спільноти, соціуму); визначальну (власного стутусу, ролі місця в професійній спільноті); формалізаційну (згуртування компонентів "Я", надбання образу "Я-професіонал"); визначальну (виявлення власних життєвих і професійних пріоритетів, цілей, стилю діяльності); смислову (осягнення сутності професійних цілей, екзистенційних смислів, визначення свого професійного майбутнього)функції. Серед типів педагогічної професійної ідентичності на підставі теоретичних узагальнень і експериментальних даних виокремлено: "дифузну", "академічно-нормативну" та "професійно-креативну" професійну ідентичністі. Становлення професійної ідентичності педагогів відбувається у зв"язку з усвідомленням особистісного досвіду. На пдгрунті сформованості умінь особистісної та соціальної рефлексії, усвідомлення особистісного досвіду, ціннісного ставлення до себе, інших і світу завершується становлення професійної ідентичності майбутнього педагога. Натомість, криза професійної ідентичності пов"язана із виявленням власної невідповідності професії, власної неєфективності в ролі педагога. Цілеспрямовані формувальні заходи професійного самоусвідомлення студентів педагогічних спеціальностей сприяють постанню професійної ідентичності педагогів, ціннісному ставленню до образу професіонала, психологічній готовності щодо криз у професійній діяльності, попередженню професійного вигорання. Задіяні формувальні заходи виявилися ефективними.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Турбан, Вікторія Вікторівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
159.922:502/504
Х 20


    Харитонов , Роман Юрійович.
    Усвідомлення кліматичних змін як чинник становлення екологічної свідомості молоді [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Харитонов Роман Юрійович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 220 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 179-207. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Екологіна свідомість--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
кліматичні зміни -- екологічна свідомість -- екологоосвітний простір -- усвідомлення
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячеється проблемі самоусвідомлення сутності кліматичних змін саме як чиннику, що сприяє становленню екологічної свідомості та екологічної культури студента в цілому. На підгрунті теоретичного аналізу проблеми визначено, ставлення до кліматичних змін-цілісний психологічний механізм, змістовним аспектом якого виступає власне ставлення, а динамічним-фіксована установка, проте психологічна природа й та роль упрозорюється у смисловій регуляції. Тобто, ставлення до кліматичних змін є суб"єктивно забарвленним відображенням особистістю взаємозв"язків власних потреб з об"єктами та явищами світу, виступає чинником, що зумовлює поведінку. Впродовж теоретичного та емпіричного аналізу визначено, що "екологічна свідомість" -єдність знання й ставлення, створюється й має прояв у діяльності та спілкуванні; сукупність екологічних й кліматичних уявлень, сформованості ціннісного ставлення до природи в цілому, стратегій та технологій взаємодії з нею. Суттєвими функціями екологічної свідомості є аксіологічна, споживча, адаптаційна. Системоутворюючимелементом у системі соціально-психологічних чинників розвитку екологічної свідомості виступає ціннісно-значеннєвий (екологоорієнтовані цінності). За результатами емпіричного дослідження виявлено типи екологічної свідомості студентів вищих навчальних закладів: екологічно активна, відповідальна особистість, котра має ціннісне, відповідальне ставлення до природи, приймає відповідні рішення та дії (авторитарно-авторитарна); об"єктивна (активно-об"єктивна); еколого-пасивна, індиферентна особистість, погано поінформована, не має власних етичних, ціннісних ставлень до природи, кліматичних змін; безініціативна (стереотипна, пасивно-стереотипна); безвідповідальна (пасивно-індиферентна). В цілому, за результатами дисертаційного дослідження відзначається, що психологічний супровід розвитку екологічної свідомості молоді-це система заходів, спрямованих на підвищення ефективності зазначеного процесу через використання науково-обгрунтованого комплексу психологічних чинників. Процес психологічного супроводу розвитку екологічної свідомості студентської молоді складається з конструювання засобів оволодіння операційною стороною екологоорієнтованої діяльності, а також комплексу заходів, спрямованих на усвідомлення молоддю особистісної й соціальної значущості екологічної культури особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
37.015.3:159.922.7+37.064.2+316.454.52
Х 76


    Хоменко, Зінаїда Іванівна.
    Стиль спілкування вчителя як чинник впливу на емоційне самопочуття учнів різного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Хоменко Зінаїда Іванівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 220 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 207-220. . -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Спілкування--Дисертації
   Вікова психологія--Учні--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
гуманізація освіти -- педагогічне спілкування -- ліберальний -- демократичний стиль спілкуванн -- авторитарний стиль спілкування -- психічний стан -- емоційне самопочуття -- психокорекція
Анотація: Дисертація є теоретико-експериментальним дослідженням впливу стилю спілкування вчителя на емоційне самопочуття учнів різного віку. На підставі теоретичного аналізу понять "психічний стан" й "емоційний стан" запропоновано розуміння понять "емоційне самопочуття" як суб"єктивної оцінки емоційногопсихічного стану, або самооцінки міри комфортності емоційного стану. Емоційне самопочуття залежить від таких чинників: зовнішньої ситуації, до якої відноситься і стиль спілкування вчителя; внутрішньої психологічної ситуації особистості (мотиви, прагнення, бажання) та її загашльного психічного стану. Емпірично встановлено зв"язок між стилем спілкування вчителя й емоційним самопочуттям учнів різного шкільного віку. Показано ті особистісні характеристики вчителя, які впливають на розвиток певного стилю спілкування, і ті особистісні характеристики учнів, які позначаються на їх емоційному самопочуття при різних стилях педагогічного спілкування. Розроблено і апробовано психокорекційну програму, спрямовану на розвиток демократичного стилю спялкування вчителя з учнями.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
378-057.875:37.011.3-051
Ч-82


    Чуба, Олександра Євгеніївна.
    Усвідомлення професійного вибору майбутніми вчителями як чинник самоздійснення особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Чуба Олександра Євгеніївна ; наук. кер. Турбан В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 212 с. : табл. - Бібліогр.: с. 204-212. -
УДК
Рубрики: Вікова психологія--Майбутні вчителі--Дисертації
   Педагогічна психологія--Професійний вибір--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
мотивація вибору -- професійний вибір -- самоздійснення особистості -- усвідомлення вибору -- ціннісне ставлення -- професія
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячується проблемі самоусвідомлення сутності професійного вибору саме як чинника, що сприяє становленню професійної самосвідомості та професійної культури студенства в цілому й слугує вагомою передумовою самоздійснення фахівця. На основі теоретичного аналізу проблеми визначено, що професійний вибір є центром всієї системи можливих самовизначень особистості як суб"єкта діяльності. Також відзначається, що професійний вибір фіксується у формі професії, якої набувають у професійному навчальному закладі; особливості професійного вибору у проблемних ситуаціях пов"язані із відповідними типами або психологічними механізмами самовизначення. За результатами дослідження визначено особливості ціннісно-смислової регуляції мотивації професійного вибору через одержані дані про мотиваційний зміст вибору професії та прийняття життєво важливих рішень в цілому, а також специфіку ціннісно-смислових чинників внутрішньої та зовнішньої мотивації професійного вибору майбутніми педагогами та встановлено критерії адекватності професійного вибору педагогічної діяльності. З"ясовано. що у майбутніх педагогів внутрішня мотивація характеризується активною життєвою позицією, упевненністю у правильності обраної професійної діяльності, наявністю сформованого образу "Я-професіонал"; превалюванням у когнітивній перспективі суб"єктивного уявлення про відповідність обраної професії власним здібностім та особистісним властивостям, а зовнішня мотивація має прояв у нерозумінні власних професійних інтересів, ігноруванні їх задля одержання вищої освіти; несформованість професійних намірів, пасивній життєвій позиції; ситуативності вибору, що перешкоджає власним професійним схильностям та самоздійсненню особистості в цілому. Емпірично доведено, що в процесі усвідомлення професійного вибору студентами провідну роль відіграють власне мотиваційно-ціннісні установки особистості, ціннісне ставлення до професії, себе, інших людей, котрі уможливлюють самоздійснення особистості. Переважно зовнішня усвідомлена мотивація залежить від досвіду соціалізації суб"єкта та його здатності до соціальної рефлексії; внутрішньо усвідомлена мотивація особистості опосередковується рефлективними здатностями та ціннісними ставленнями суб"єкта до себе, інших, професії.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Турбан, Вікторія Вікторівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
37.015.3:159.954
Ш 79


    Шопіна, Марина Олександрівна.
    Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шопіна Марина Олександрівна ; наук. кер. Піроженко Т. О. ; Київ. міжнар. ун-т. - Київ, 2009. - 152 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 140-152. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творчий потенціал--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
молодший школяр -- творчий потенціал -- образна сомволіка -- творче мислення -- символічне мислення -- творча уява -- учіннєва діяльність -- творчий процес -- творча реалізація
Анотація: У дисертації досліджується розвиток творчого потенціалу молодших школярів засобами образної символіки. Розглянуто різні підходи до розуміння понять "творчий потенціал", "інтелектуальний потенціал", "трудовий потенціал", "образна символіка", "розвиток творчої особистості", "творча здібність", "творча обдарованість" тощо, а також їхнє співвідношення. Поняття "творчий потенціал молодшого школяра" із психїологічної точки зору розглядається як синтетична якість дитини молодшого шкільного віку, що характеризує міру її можливостей ставити і виконувати нові завдання у сфері учіннєвої діяльності. Творчий потенціал пов"язується із здатністю учнів часмостійно ставити й розв"язувати в тому чи іншому вигляді значущі проблеми.Його можна представити як сукупність різних можливостей, потенціалів: перетворювальні здібності), аксіологічний (ціннісні орієнтації), комунікативний (морально-психологічні якості), художній (естетичні здібності). Аналіз і систематизація зазначених понять надали можливості на практичному рівні розглянути образну символіку як визначальний чинник на етапі розвитку творчого потенціалу в дітей молодшого шкільного віку. У результаті експериментального дослідження встановлено, що розуміння, використання і сприймання дітьми образної символіки впливає на підвищення ефективності учіннєвої діяльності молодших школярів. Розроблена й апробована спеціальна програма розвитку творчого потенціалу засобами образної символіки для психорозвивальної роботи з молодшими школярами.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Піроженко, Тамара Олександрівна \наук. кер.\; Київський міжнародний університет (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

17.
37.091.12:005.57+316.454.52
Я 60


    Яновська, Олена Євгеніївна.
    Ділове спілкування як чинник результативності діяльності педагогічного колективу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Яновська Олена Євгеніївна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 216 с. : табл. - Бібліогр.: с. 214-227. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Ділове спілкування--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ділове спілкування -- педагогічний колектив -- організаційна культура -- результативність діяльності
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене висвітленню ділового спілкування як виду соціального спілкування і соціально-культурної активності, що має протиріччя, вов"язані із стремліннім особистості до творчої самореалізації і залученням її до системи соціокультурної взаємодії. У роботі увага акцентується на тому, що ієрархічність структури, підпорядкованням певним встановленим нормама і кодам проведінки можуть заважати самоорганізації, спрямованості до діалогу і спільної діяльності членів педагогічного колективу, а також руйнувати акт взаємообміну символічними формами смислів між суб"єктами соціального спілкування. У дослідженні наголошується на тому, що ділове спілкування є як передумовою результативності діяльності педагогічного колективу, так і може негативно впливати на самоорганізаційні процеси міжособистісних взаємин членів педагогічної спільноти. В емпіричній частині дисертації представлено, що ділове спілкування має вплив на результативність діяльності педагогічного колективу. Окрім того, в ході констатувального експерименту встановлено, що результативність діяльності педагогічного колективу пов"язана із комунікативною успішністю, що складається із контактності, комунікативної сумісності та адаптованості і емоційного задоволення спільною діяльністю членів спільноти. У даній дисертації ділове спілкування представлене тим чинником, котрий сприяє розвитку результативності діяльності педагогічного колективу (особливо її складових: ефективність, успішність; якостей розвитку педагогічного колективу: підготовленність до діяльності, спрямованість, організованість, активність, згуртованість, інтегративність, референтність). Практична частина дослідження являє собою розроблену й апробовану "Комлексну програму формування ціннісного ставлення педагогічної спільноти до організації спілкування", спрямовану на розвиток організаційної культури педагогічної спільноти, стимулювання позитивних і запобігання негативним проявам спілкування, яка покликана сприяти формуванню самоорганізаційних умінь у педагогів, згуртованості групи й емоційному задоволенню трудовою діяльністю. Результати формувального експерименту підтвердили правильність гіпотези що корекція ціннісно-мотиваційної сфери й комунікативних умінь та навичок суб"єктів педагогічного колективу позитивно впливає на психологічну сумісність, адаптованість і результативність діяльності професійної педагогічної спільноти.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

18.
37.091.31-059.2
Б 81


    Бондар, Людмила Вікторівна.
    Спільна навчальна робота молодших школярів як чинник їх розумового та соціального розвитку. [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бондар Людмила Вікторівна ; наук. кер. Балл Г. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 180 с. : табл. - Бібліогр.: с. 157-175. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Спільна діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
молодші школяри -- розумовий розвиток -- соціальний розвиток -- теоретичне мислення -- учбова задача -- навчальна діяльність -- навчальний процес
Анотація: Дослідження показало, що систематичне використання групових форм навчальної діяльності учнів, за додеоржання психолого-педагогічних умов їх олрганізації, дозволяє учням на більш високому рівні засвоювати знання, краще орієнтуватися у навчальному матеріалі, позитивно впливає на розвиток пізнавальних процесів, таких як мислення, пам`ять, молення. Спільна навчальна робота молодших школярів підвищує ступінь задоволеності учнів шкільним життям, знижує ступінь конфліктності у класному колективі. При реалізації в початковій школі системи розвивального навчання спільна навчальна робота забезпечує вищий рівень розвитку основ теоретичного мислення (аналіз, планування, рефлексія), сприяє оволодінню учнями нормами ділового співробітництва, приймання ними ділового спілкування як засобу опанування способу розв`язання учбової задачі. Спільна навчальна робота позитивно впливає на розвиток пізнавальних інтересів та інтелектуальну активність учнів, сприяє покращенню соціально-психологічних характеристик класного колективу, структури міжособистісних стосунків.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Балл , Георгій Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

19.
37.015.3:159.922.7:159.954.4
О-31


    Оверчук, Вікторія Валеріївна.
    Креативність як чинник саморозвитку молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Оверчук Вікторія Валеріївна; наук. кер. Максименко С. Д ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 182, [4] с. - Бібліогр.: с. 171-182. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Саморозвиток--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
розвиток -- діяльність -- учбова діяльність -- структура учбової діяльності -- саморозвиток -- креативність -- формувальний експеремент -- молодші школярі
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню креативності та саморозвитку молодших школярів в учбовій діяльності. В дослідженні представлено огляд методик і результатів констатувального, формувального і контрольного етапів психолого-педагогічного експерименту. Концептуалізовано поняття "креативність", виокремлені, описані та вивчені показники формально-динамічного та якісного рівнів даної властивості особистості. Виявлено рівень розвитку форм мислення молодших школярів. Досліджено зв'язок між креативністю та саморозвитком дітей молодшого шкільного віку. Апробовано програму саморозвитку та розвитку креативності, запропоновано шляхи розвитку креативності як чинника саморозвитку молодших школярів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

20.
159.922.7-053.6-056.49+316.624+316.613.434
Д 75


    Дронова, Олена Сергіївна.
    Схильність до ризику як чинник агресивної поведінки неповнолітніх [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дронова Олена Сергіївна; наук. кер. Медведєв В. С. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 212, [24] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 187-212. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Агресія--Дисертації
   Вікова психологія--Неповнолітні--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
агресія -- агресивна поведінка -- неповнолітні -- схильність до ризику -- психологічний тренінг
Анотація: Визначено основні детермінанти агресивної поведінки неповнолітніх та встановлено взаємозв'язки між агресивною поведінкою і схильністю до ризику неповнолітних. Складено психологічний портрет агресивного неповнолітнього, схильного до агресивних дій. Встановлено чинники схильності неповнолітніх до агресивної та ризикової поведінки, оптимальний комплекс методів їх психологічної діагностики та психологічні умови і можливості ефективного використання психопрофілактичної роботи, спрямованих на подолання агресивної поведінки, розвиток рефлексії і адекватної самооцінки, прагнення до самореалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Медведєв, Володимир Степанович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 27.08.2024
Кількість запитів 110806
Кількість відвідувачів 781
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя