Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (303)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (6)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=інформація<.>
Загальна кількість знайдених документів : 28
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-28 
1.
159.922.73-053.4+159.955.1:165.243
В 13


    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Розуміння старшими дошкільниками нової інформації у вербальній і візуальній формі [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ваганова Наталія Аркадіївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 201 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 173-186. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розуміння--Дисертації
   Вікова психологія--Дошкільники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
нова інформація -- розуміння -- суб`єктивні орієнтири -- конструювання образів-понять -- аналогізування -- комбінування -- творча діяльність
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей розуміння старшими дошкільниками нових для них інформаційних структур у аудіо- та візуальних формах (вірші, поняття, байки, оповідання, репродукції картин, малюнки). Здійснено теоретичний аналіз проблеми розуміння, визначено основні психологічні індикатори та детермінанти його проявів. Виявлено характеристики процесу розуміння старшими дошкільниками нової для них інформації через визначення ними суб"єктивних орієнтирів та конструювання нових образів-понять, що складають основу розуміння. Визначено роль аналогізування та комбінування як основних механізмів розбудови нових смислових конструкцій. Розроблено експериментальну навчальну програму як основу для здійснення навчання дітей вмінням аналізувати нові інформаційні структури.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.928
К 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кіричевська, Елеонора Всеволодівна.
    Сприймання релігійної інформації через символ, образ, знак [Текст] / Е. В. Кіричевська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 123-131. - Бібліогр.: с. 130 (8 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
творче сприймання -- релігійна інформація -- духовність -- символ -- образ -- символ
Анотація: В межах дослідження смислового поля релігійних форм та видів інформації розкривається значення образу, знаку, символу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
159.9
Н 12


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Найдьонова, Любов Михайлівна.
    Психологічні особливості сприймання екранної інформації [Текст] / Л. М. Найдьонова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 245-255. - Бібліогр.: с. 254 (13 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
сприймання -- візуальне сприймання -- міжособистісне сприймання -- екранна інформація
Анотація: Проаналізовано проблему сприймання екранної інформації, визначено поняття та типи екранної інформації. ґґґпредставлено огляд досліджень сприймання екранної інформації в різних галузях та окреслено психологічні особливості такого сприймання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
159.9
Т 66


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Третяк, Тетяна Миколаївна.
    Творче сприймання інформації учнями за умов її дефіциту [Текст] / Т. М. Третяк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 312-322. - Бібліогр.: с. 322 (4 назви)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
творче сприймання -- інформація -- стратегія -- трансформація інформації -- творче сприймання інформації
Анотація: Формулюються вимоги до експериментальних завдань, які можуть бути реалізовані з метою вивчення впливу несприятливих факторів (дефіциту інформації) на процес сприймання умови творчої задачі. Аналізується діагностичний потенціал задач на вільне конструювання. Розглядаються особливості прояву двох основних типів творчого сприймання учнями інформації при розв'язуванні експериментальної задачі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
159.953.34-057.87
Г 34


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Генералова, О. М.
    Функціонування мнемічних властивостейстудентів вищого навчального закладу у ситуації емоційної напруги [Текст] / О. М. Генералова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 130-142. - Бібліогр.: с. 140-141 (9 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
суб'єкт діяльності -- мнемічні властивості -- емоційна пам'ять -- емоційна напруга -- напружена ситуація -- поле-залежність -- емоційно забарвлена інформація
Анотація: Розглянуто теоретико-практичні аспекти феноменології пам'яті, розширено уявлення про емоційну пам'ять. Здійснено семантичний аналіз поняття ситуації у часовому та функціональному відношенні. Наведено опис процедури та результатів дослідження особливостей прояву мнемічних властивостей під впливом стресогенних чинників, які викликають стан напруженості та дискомфорту у студентів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кокарєва, Марія Володимирівна.
    Співвідношення сприйнятливості студентів до рекламної інформації та їх творчої спрямованості [Текст] / М. В. Кокарєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 12. - С. 120-127. - Бібліогр.: с.125 (11 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
сприйнятливість -- творча спрямованість -- рекламна інформація -- студенти
Анотація: Описано типи сприймання студентами рекламної інформації та психологічні особливості сприймання рекламної інформації визначених типів за показниками творчої спрямованості студентів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

7.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Філіппов, М. О.
    Розвиток професійно-психологічної компетентності офіцера-прикордонника у сфері неінструментальної детекції недостовірної інформації правопорушників [Текст] / М. О. Філіппов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 462-470. - Бібліогр.: С. 469 (10 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
недостовірна інформація -- неінструментальна детекція -- професійно-психологічна компетенція -- психологічна модель -- офіцер
Анотація: На основі визначених автором психологічних критеріїв оцінки, показників і рівнів розвитку професійно-психологічної компетентності офіцерів відділу по роботі з іноземцями й адміністративного впровадження ДПСУ у сфері неінструментальної детекції недостовірної інформації обгрунтовано розроблену та апробовану психологічну модель та спеціальну програму її розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Моляко, Валентин Олексійович.
    Генетичні індикатори конструювання образів світу у сучасному інформаційному просторі [Текст] / В. О. Моляко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 7-18. - Библиогр.: с. 18 (3 назви)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
інформація -- творча конструктологія -- перцептивні процеси на різних вікових рівнях -- інформаційний простір
Анотація: Стаття спрямована в першу чергу на подальший аналіз когнітивного конструювання образів світу в умовах інформаційної насиченості, дефіциту інформації, динамізації та машинізації суб'єктивного простору сучасної людини. Творча когнітивна діяльність розглядається на різноманітному матеріалі (іграшки, технічні завдання, художні твори, дисплейна та рекламна інформація).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

9.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Сприймання як творчий перцептивний процес у пізнавальній діяльності дітей [Текст] / Н. А. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 77-87. - Бібліогр.: с. 84-86 (15 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творче сприймання -- перцептивна діяльність -- пізнавальна активність -- предметність -- цілісність -- осмисленість сприймання -- впізнавання -- інтерпретація -- нова інформація -- старший дошкільний вік
Анотація: У статті представлено результати дослідження перцептивних процесів у дошкільному віці, зокрема вивчення загальних особливостей проявів творчого сприймання нової інформації, поданої у формі різноманітних завдань на впізнавання, коментування, інтерпретацію. Наприкінці дошкільного віку сприймання характеризується вже такими властивостями як: предметність, цілісність і осмисленість.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

10.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кириченко, Віктор Васильович.
    Літературне полотно життя [Текст] / В. В. Кириченко, К. А. Марчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 124-132. - Бібліогр.: с.1130-131 (10 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
літературна творчість -- життєвий шлях -- культура -- інформація -- соціальна екологія
Анотація: У статті йдеться про психологічні особливості сприймання особистістю власного життєвого досвіду. Акцентується увага на ролі культурного досвіду, який формується шляхом інтеріоризації елементів культури у процесі споживання інформаційної продукції.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Марчук, К.А.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

11.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кіричевська, Елеонора Всеволодівна.
    Стратегіальний підхід у досліджені процесу творчого сприймання релігійної інформації [Текст] / Е. В. Кіричевська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 140-152. - Бібліогр.: с. 1151-152 (12 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творче сприймання -- релігійна інформація -- духовність -- символ -- образ -- знак -- метафора
Анотація: У статті представлений стратегіальний підхід у дослідженні процесу творчого сприймання релігійної інформації з метою подальшого розвитку основних положень системно-стратегіальної концепції діяльності. Наші дослідження показали, що в юнацькому віці присутні прояви творчого сприйняття релігійної інформації, такі як вміння здійснювати аналіз продуктів релігійної творчості знаково-символічної, образної, архетипічної форми.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

12.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кокарєва, Марія Володимирівна.
    Типологія сприймання студентами рекламної інформації [Текст] / М. В. Кокарєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 166-174. - Бібліогр.: с. 172-173 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
сприймання -- світогляд -- творчість -- рекламна інформація -- сприйнятливість студентів до рекламної інформації -- типи сприймання студентами рекламної інформації
Анотація: У статті вивчення сприймання рекламної інформації здійснюється не з точки зору її ефективності задля підвищення попиту на певний товар чи послугу, а з метою дослідження особливостей сприймання як пізнавального процесу, що передбачає менш традиційний підхід, а саме - визначення проявів творчості при сприйманні рекламної інформації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

13.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Найдьонова, Л. М.
    Психологічні особливості сприймання екранної інформації в підлітковому віці [Текст] / Л. М. Найдьонова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 267-275. - Бібліогр.: с. 274-275 (11 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
сприймання -- візуальне сприймання -- міжособистісне сприймання -- екранна інформація -- підлітковий вік
Анотація: В статті проаналізованопроблема сприймання екранної інформації в підлітковому віці, визначено поняття та типи екранної інформації. Представлено огляд досліджень сприймання екранної інформації та окреслено психологічні особливості такого сприймання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

14.
159.923.2(043.5)
А 46


    Александровская, Валентина Николаевна.
    Психология идеального образа [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / В. Н. Александровская ; науч. конс. С. Д. Максименко ; Ин-т психологии имени. Г. С. Костюка НАПН Украины. - Киев, 2017. - 501 с. : табл. - Библиогр.: с. 397-610. -
УДК
Рубрики: Общая психология--История психологии--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
ідея -- ідеальне -- ідеальний образ -- імагінальна система -- культурний локус свідомості -- психічна культура -- образ як інформація і знак
Анотація: Дисертацію присвячено концептуально-теоретичному дослідженню психології ідеального образу. Дослідження являє собою узагальнення та розвиток зарубіжних і вітчизняних методологічних підходів до аналізу феномена ідеального образу, з'ясування його ролі в структурі особистості. Доведено, що образ - це базова категорія психології. Визначено концептуальний потенціал імагінальної парадигми у психології: окреслено історіографічну позицію образу в психологічній науці та його місце як мови пізнання в категоріальній системі психології. Розроблено психологічний супровід імагінального розвитку людини.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \науч. конс.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
159.923.2(043.5)
А 46


    Александровська, Валентина Миколаївна.
    Психологія ідеального образу [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / В. М. Александровська ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 39 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Общая психология--История психологии--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
ідея -- ідеальне -- ідеальний образ -- імагінальна система -- культурний локус свідомості -- психічна культура -- образ як інформація і знак
Анотація: Дисертацію присвячено концептуально-теоретичному дослідженню психології ідеального образу. Дослідження являє собою узагальнення та розвиток зарубіжних і вітчизняних методологічних підходів до аналізу феномена ідеального образу, з'ясування його ролі в структурі особистості. Доведено, що образ - це базова категорія психології. Визначено концептуальний потенціал імагінальної парадигми у психології: окреслено історіографічну позицію образу в психологічній науці та його місце як мови пізнання в категоріальній системі психології. Розроблено психологічний супровід імагінального розвитку людини.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \науч. конс.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

16.
151.51
А 43


    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Синергійний характер проявів уяви в процесах сприймання дошкільниками складних об'єктів [Текст] / Н. А. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 52-60. - Бібліогр.: с. 58-59 (12 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
синергія -- уява -- сприймання -- складні об'єкти -- сприймання -- нова інформація -- старший дошкільний вік
Анотація: У статті аналізуються прояви уяви в процесах сприймання дошкільниками відносно складних об’єктів. Відомо, що види сприймання умовно поділяються на дві групи: прості та складні. До першої групи входять сприймання властивостей предметів (форми, кольору, величини), сприймання цілісних предметів, простору, часу, руху, в сприйманні яких активну участь беруть відчуття. До другої групи відносяться складні об’єкти, складні за змістом образи, а саме: ілюстрації, тексти, природа, музика, відношення людей, у сприйманні яких беруть участь мислення, пам’ять, уява. Для кожного виду сприймання існують набір перцептивних дій і еталонів, які дитина засвоює в образах і вербальній формі, спираючись на свій попередній досвід. Поступово розвиток процесу сприймання у дітей удосконалюється, збагачується новими перцептивними діями, еталонами, словниковим запасом, комплексною організацією пізнавальної діяльності, узгодженістю з іншими психічними процесами. У даній статті розглядається синергійний характер проявів уяви в процесах сприймання і аналізується певна частина таких синергійних проявів, а саме: коли новий образ об’єкту домінує і мало актуалізує образи уяви; коли образи уяви виходять на перший план і витісняють якоюсь мірою образи нових об’єктів; коли йдеться про досягнення динамічного балансу між образами уяви і образами сприймання. Авторський підхід ґрунтується на положеннях про включення уяви у психічні процеси сприймання нової інформації, про провідну роль творчого аналізу і інтерпретації та актуалізацію оперативної уяви, яка в першу чергу ґрунтується на наявних образах, що є у досвіді дитини; тобто йдеться про синергію відносно автономних процесів сприймання, проявів пам’яті (установка) та уяви, що актуалізується в залежності від міри новизни нового об’єкту. Ці процеси можуть бути описані в парадигмі трансформації образів при розв’язанні нових задач, коли йдеться про перехід від праобразів до образів-орієнтирів та провідних образів (В. О. Моляко).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
151.51
А 43


    Латиш, Наталія Михайлівна.
    Дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів [Текст] / Н. М. Латиш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 128-136. - Бібліогр.: с. 135-136 (6 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творче сприймання -- молодший шкільний вік -- конструювання -- графічна інформація -- творча задача -- стратегічні тенденції
Анотація: В статті аналізуються прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів. Дослідження здійснено в рамках концепції творчого сприймання В. О. Моляко, де творче сприймання розуміється саме як процес (та його результат), конструювання суб’єктивно нового образу, який в більш чи менш значній мірі видозмінює, своєрідно модифікує предмети та явища об’єктивної реальності. Конструювання графічної інформації розглядається як процес розв’язування творчих задач, де стимульним матеріалом є геометричні фігури та графічні зображення однієї та різної кількості крапок. Показано, що функціонування перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів відбувається через трансформацію зорових образів, починаючи від праобразу до образу-рішення; процес пошуку організовується і реалізовується стратегією (аналогізування, комбінування, реконструювання).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
151.51
А 43


    Третяк, Тетяна Миколаївна.
    Психологічні особливості мисленнєвої діяльності школярів [Текст] / Т. М. Третяк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 312-323. - Бібліогр.: с. 322-323 (9 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
мислення -- сприймання -- інформація -- задача -- конструювання -- стратегія
Анотація: З’ясовується роль структурно-функціонального аналізу інформації в процесі мисленнєвої діяльності учнів різних вікових груп. Розглядається функціонування основних мисленнєвих операцій: класифікація, узагальнення, порівняння за принципом аналогії; основних розумових процесів: аналіз, синтез, узагальнення, абстрагування, а також їх роль у забезпеченні успішності продуктивного мислення учні. Обґрунтовується домінуюче функціонування відповідного психічного процесу із когорти психічних процесів, що складають основу розумового розвитку школяра, стосовно певного вікового рівня (сприймання, пам'ять, мислення, уява). Наголошується на важливості включення до змісту навчання учнів оволодіння інструментальними знаннями, способами логічного упорядкування важливих елементів узагальненого досвіду пізнання, тобто дидактично опрацьовані притаманні сучасній науці узагальнені способи аналізу дійсності. Аналізуються кількісні і якісні характеристики та інструментарій такого аспекту розумового розвитку, як засвоєння інформації. Описано специфіку розвитку мисленнєвої діяльності учнів у процесі розв'язування задач, пов’язаних із вирішенням проблеми, трансформацією, засвоєнням нової інформації чи пошуку, конструюванням шуканого інструмента її розв'язування, зокрема в нових, різного роду ускладнених умовах. Обговорюється питання стосовно формування готовності учня до сприймання нової інформації. Аналізуються основні детермінанти конструювання неадекватних інформаційних блоків та їх системоутворююча функція у помилковому відображенні структурно-функціональних властивостей елементів конструювання у процесі побудови задуму розв'язування задачі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
151.51
А 43


    Третяк, Тетяна Миколаївна.
    Творче сприймання реальності [Текст] / Т. М. Третяк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 324-328. - Бібліогр.: с. 327-328 (4 назви)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
образ -- трансформація задуму -- перцептивно-мисленнєві стратегії -- інформація -- задача -- конструювання -- творчість
Анотація: Обґрунтовується вклад наукової спадщини Медведевої Н.В. у психологію творчості. Аналізуються її наукові праці, присвячені дослідженню творчої перцептивно-мисленнєвої діяльності учнів. Розглядається розроблена нею авторська концептуальна модель процесу формування задуму. Здійснюється аналіз діагностичного і розвивального потенціалу розробленої авторської методики «Творчий калейдоскоп», можливості реалізації цих методичних засобів з метою вивчення особливостей трансформації художнього задуму в процесі образотворчої діяльності молодших школярів, стимулювання розвитку їх творчих здібностей. Подаються основні концептуальні положення стосовно особливостей і тенденцій творчого сприймання учнями художнього твору, результати експериментального вивчення художнього сприймання.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

20.
151.51
А 43


    Моляко, Валентин Олексійович.
    Психологічні проблеми конструювання образу світу (загальгі положення робочої концепції) [Текст] / В. О. Моляко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2018. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 24. - С. 6-18. - Бібліогр. : С. 17 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
образ світу -- інформація -- творчість -- стратегія -- конструювання
Анотація: Сучасні умови професійної діяльності, як, втім, у багатьох відношеннях повсякденне проживання багатьох людей пов’язані з безперервним надходженням в сферу їхньої уваги величезної кількості звичайної й нової інформації у візуальних і інших формах. В багатьох випадках суб’єкту доводиться займатися не тільки загальним аналізом цієї інформації, а й активною цілеспрямованою її переробкою, адаптацією її до своїх поточних потреб. Є фактично загальновизнаним, що проблема надлишку і невпорядкованості інформації стає хронічною, свого роду неминучою константою екологічної сфери, в якій перебуває суб’єкт. Успішне вирішення поточних проблем і тим більше неочікувано виникаючих задач, нових проблем, вимагає від суб'єкта для досягнення позитивного кінцевого результату крім загальної й спеціальної психологічної готовності до такого роду діяльності ще й наявності в структурі його спеціальної психологічної готовності наявності стратегій, тактик і дій, як у вигляді потенційних можливостей здійснення діяльності, застосування. До числа основних стратегій загального характеру ми відносимо перш за все стратегію пошуку аналогів (аналогізування), комбінування, реконструювання. Основу успішного (або неуспішного) конструювання нових образів складає актуалізована поява в ході вирішення суб’єктивного орієнтиру, адекватного умовам задачі, принаймні вихідним її вимогам. Суб’єктивні орієнтири проявляються в потоці вирішення як своєрідні прообрази з архітектонічної сфери (запасу знань, досвіду), накладаючись на елементи, частини нової інформаційної системи, яка окреслюється умовами проблеми, ситуації. В результаті такого поєднання і з'являється образ-орієнтир, а потім і провідний образ, які трансформуючись, обростаючи новими даними можуть привести (або не привести) до успішного рішення.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 1-20    21-28 
 
Статистика
за 01.07.2024
Кількість запитів 85708
Кількість відвідувачів 916
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя