Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: <.>K=psychological well-being<.>
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.
15(08)
А 43


   
    Using the multidimensional models to the teacher's Authenticity scale adaptation [Текст] / V. Zlyvkov [и др.] // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 132-141. - Бібліогр.: с. 139-140 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
item response theory -- multidimensional models -- teacher's authenticity -- psychological well-being -- pedagogical measurements
Анотація: Authinticity is an importlant quality of the English language teachers who, along with idenity, forms the basis of their professional competence. However, in Ukraine there are no adapted diagnostic methods for personality authencity study. This article deals with the peculiarities of the use of multidimensional models for adaptation of foreign psychological questionnaires are considered. The concept of teacher's authenticity is analyzed, in particular in the context of professional identity and emotional well-being. The modern item response theory is described as due to the focus of the theory on the item, as opposed to the test-level focus of classical test theory. Thus IRT models the response of each examinee of a given ability to each item in the test. Accorging to the results of the reliability check of Authenticity Scale in the Ukrainian translation, this methodology is a reliable tool for authenticity research (a = o.93). The multidimensional models are used for tasks that allow a step-by-step interpretation, namely this method is the Authenticity Scale (A. M. Wood, P. A. Linley). It is concluded that teachers are characterized by an average level of authenticity, which testifies to the understanting of the teachers to their true self, but the impossibility of its best to show, due to certain recuirements for professional pedagogical activities.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Zlyvkov, V.; Dykhovichniy, O.; Kruglova, N.; S. Lukomska, O. Kotukh

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 26.06.2024
Кількість запитів 1282
Кількість відвідувачів 411
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя