Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (9)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=децентрація<.>
Загальна кількість знайдених документів : 10
Показані документи с 1 за 10
1.
159.922.73-053.6+159.954.4:78
Г 13


    Гаваші, Світлана Йосипівна.
    Психологічні особливості егоцентризму в музичній творчості піділітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гаваші Світлана Йосипівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 206 с. - Бібліогр.: с. 184-196. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Егоцентризм--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
егоцентризм -- музична творчість -- музичний розвиток -- підлітковий вік -- рефлексія -- децентрація -- самоактуалізація
Анотація: Егоцентризм відіграє як позитивну, так і негативну роль у музичному розвитку юного музиканта. Позитивний прояв когнітивного егоцентризму пов"язаний зі специфікою музичного мислення і музичної уяви. Тобто, віднайденням власної пізнавальної позиції. Водночас негативна роль особистісного егоцентризму проявляється у центрації підлітків на музичній діяльності, що обумовлено невмінням налагодити контакти з оточуючими.Як когнітивна власність егоцентризм сприяє: а) розумінню самодостатності й предметної визначеності музичних творів; б) зосередженню на предметі творчості та прагненню до целевизначеної організації діяльності; в) розумінню композиційних характеристик музичних творів й особистісному сприйняттю музики. Як особистісна властивість егоцентризм зумовлює такі позитивні прояви: представлення власної музичної творчості як соціально значущої, що накладає на соціальне середовище певні зобов"язання. Виявлено: підлітки з високим рівнем егоцентризму найчастіше засвідчують достатньо високий і середній рівень музичного розвитку, домінування когнітивного, емоційного компонентів. Оптимальнім, за результатами нашого дослідження є середній рівень егоцентризму, що пов"язаний із емоційним і поведінковим компонентами музичного розвитку. Неефективним виявляється поєднання низького рівню егоцентризму та низького рівня показників музичного розвитку. Розвиток рефлексії, децентрації , кумунікативних умінь не лише сприяють профілактиці та корекції егоцентризму, а також формують схильність до самоактулізації й позитивне ставлення до соціальних стосунків.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.922.6:004/Ч-37-707329

    Чекстере, Оксана Юріївна.
    Психологічні особливості децентрації дітей, залежних від комп'ютерно-ігрової діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Чекстере Оксана Юріївна; наук. кер. Кондратенко Л. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 301 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 191-225. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Комп'ютерні ігри--Дисертації
   Вікова психологія--Діти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
децентрація -- егоцентризм -- дошкільники -- молодші школярі -- віртуальні комп'ютері ігри -- комп'ютерна депривація -- залежність від комп"ютера
Анотація: У дисертації досліджуються психологічні особливості впливу ігр у віртуальному просторі на розвиток децентрації у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Проаналізовано вплив реального і віртуального світу на види діяльності й процеси розвитку дітей. Встановлено, що раннє залучення дітей до віртуального світу є чинником депривації, що зачіпає соціальний, емоційний, сенсорний, руховий і інші аспекти їх особистісного розвитку. Доведено негативний вплив на дітей комп'ютерних ігр. Розроблено та апробовано корекційну програму з подолання затримки становлення децентрації, породженої депривуючим впливом надмірного занурення у віртуальний простір, в дошкільників на основі групової психокорекції

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кондратенко , Лариса Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.9:61
Ш 36


    Шебанова, Віталія Ігорівна.
    Особливості егоцентризму вагітних жінок з травматичним досвідом тілесності [Текст] / В. І. Шебанова // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 752-764 : табл. - Бібліогр.: с. 761-762 (15 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
вагітність -- травматичний досвід -- харчова поведінка -- егоцентризм -- егосистема -- центрація-децентрація -- картина світу -- досвід тілесності -- поведінка
Анотація: У статті висвітлено специфічні прояви егоцентризму в суб'єктивній внутрішній картині світу вагітних різних груп ("здорових" і "з досвідом лікування безпліддя на тлі проблем з харчовою поведінкою та вагою"). Показано, що сприйняття досвіду тілесності у вагітних жінок визначається особливостями функціонування его-системи - співвідношенням комплементарних механізмів центрації-децентрації, які відображають засвоєння індивідом навичок координації суб'єктивних і об'єктивних полюсів свого досвіду та включаються у диспозиційну систему регуляції поведінки.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
159.922.6(043.5)
С 54


    Соболєва, Катерина Віталіївна.
    Психологічні особливості децентрації у ранньому юнацькому віці [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / К. В. Соболєва ; наук. кер. О. В. Завгородня ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2015. - 236 с. : табл. - Бібліогр.: с. 201-236. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Становлення особистості--Юнацький вік--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
децентрація -- міжособистісні взаємини -- юнацький вік -- становлення особистості -- поведінка -- типи взаємин -- психологічний стан
Анотація: В роботі здійснено теоретичний аналіз основних психологічних підходів до розуміння децентрації та основних її детермінант, охарактеризовано децентрацію у процесі міжособистісного пізнання. Досліджено особливості децентрації в осіб раннього юнацького віку, розроблено модель децентрації у процесі міжособистісного пізнання. Досліджено зв'язок децентрації з особливостями переживання самотності та реакціями на фрустрацію. Розроблено та апробовано програму сприяння розвитку децентрації в осіб раннього юнацького віку та перевірено її ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Завгородня, Олена Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
15(06)
П 86


    Чекстере, Оксана Юріївна.
    Особливості поведінки та взаємин дітей у сучасному суспільстві [Текст] / О. Ю. Чекстере // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 114-119 : табл. - Бібліогр.: с. 119 (6 назв) . - ISBN 978-966-189-358-9
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
децентрація -- дошкільники -- егоцентризм -- рольова гра -- комп'ютерні ігри
Анотація: Аналізується вплив комп'ютерних ігор на поведінку та взаємини дітей 5-7 років. Розглядаються можливі причини порушення процесу децентрації у дітей в умовах комп'ютерної гри.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
15(06)
П 86


    Чекстере, Оксана Юріївна.
    Психологічні особливості розвитку децентрації в сучасних умовах [Текст] / О. Ю. Чекстере // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 1 (1). - С. 102-108. - Бібліогр.: с. 107-108 (16 назв) . - ISBN 978-966-189-359-6
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
децентрація -- егоцентризм дитини -- координація точок зору -- спілкування
Анотація: У статті систематизовані основні наукові погляди вітчизняних та зарубіжних психологів різних шкіл і напрямків на проблему розвитку децентрації. Децентрацію визначено як провідний шлях подолання егоцентризму, інтегральну властивість особистості, що відображає здатність людини змінювати власну позицію, координувати різні точки зору. Розглянуті психологічні особливості, чинники децентрації та фактори, що можуть сприяти її затримки. Доведено, що децентрація в основному залежить від зовнішніх умов розвитку індивіда й найбільш активно розвивається у дитячій сюжетно-рольовій грі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
15(08)
А 43


    Шиловська, О. М.
    Теоретичне підгрунтя діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного констрауювання досвіду [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 99-112. - Бібліогр.: с. 111-112 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
дискурсивне конструювання досвіду -- молодший шкільний вік -- мовленнєвий розвиток -- розвиток мислення -- рефлексія -- емоційна децентрація
Анотація: У статті аналізується теоретичний підхід до особливостей діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного конструювання досвіду. Зроблено припущення, що процес конструювання на початкових етапах молодшого шкільного віку (діти першого та другого класу) можна розглядати, насамперед, з точки зору конструювання власного "Я". В більш старшому періоді даного віку можна говорити про розвиток здатності до конструювання певних життєвих подій. На попередніх етапах дослідження доведено, що здатність дитини до конструювання суттєво визначається соціальним та культурним оточенням, в якому вона перебуває. Зроблено припущення, що здатність до осмислення власного "Я" та індивідуального досвіду як передумови формування здатності до конструювання в молодшому шкільному віці залежить від рівня розвитку когнітивної, емоційної та особистісної сфер. Своєчасна діагностика рівня розвитку перерахованих сфер та систематичне проведення розвивальної роботи на основі результатів діагностики, створюють засади для розвитку в дитини здатності "створювати" своє "Я", осмислювати власний життєвий досвід. Визначено підбір інструментарію для діагностики когнітивної сфери молодшого школяра, з метою дослідження здатності дитини до дискурсивного конструювання досвіду. Зокрема, діагностичні методики мають бути спрямовані на мовленнєвий розвиток, розвиток мислення дитини (вміння порівнювати, систематизувати, узагальнювати, робити певні логічні висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, критичність мислення , вміння робити власні висновки), сформованість внутрішнього плану дій та розвиток уяви. Досліджуючи особистісну сферу молодшого школяра, варто зробити акцент на виявленні рівня розвитку рефлексії, і зокрема, на таких критеріях як здатність дитини до самоаналізу, вміння покладатися на адекватну самооцінку за умов дизорієнтуючих впливів, спроможність регулювати власну поведінку, співвідносячи її з очікуванням інших, наявність у дитини позитивного ставлення до себе, здатність поставити цілі на найближчу перспективу, здатність пошуку внутрішніх ресурсів для досягнення цілей. При дослідженні складових емоційного розвитку, які зумовлюють розвиток здатності до дискурсивного конструювання досвіду, було виокремлено: розвиток певної автономії від дорослих як незалежності емоційного стану дитини від емоційних станів значимих дорослих; розвиток емоційної децентрації; здатність усвідомлювати різні емоційні стани, здатність керувати власними емоціями. Подальше дослідження буде зосереджено на підборі надійних і валідних методик діагностики, що відповідають віковим особливостям молодшого школяра.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Москаленко, В. В.
    Генетична теорія розвитку мислення Жана Піаже у соціально-психологічному контексті [Текст] / В. В. Москаленко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2020. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 27. - С. 200-212. - Бібліогр.: с. 210-211 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
егоцентризм -- децентрація -- подолання центрації -- реципрокація -- інтеріндивідна взаємодія -- трансформація -- конструювання -- соціалізація -- кооперація
Анотація: В статті розглядається соціальна психологія мислення з позиції Ж. Піаже, яка представлена в його когнітивній концепції. Зокрема, соціальна сторона розвитку мислення дитини виявляється Ж. Піаже через дію механізмів подолання егоцентризму і вихід у світ інших людей. Показано, що під впливом реципрокації відбувається зміна мисленнєвої позиції: егоцентризм поступається місцем децентрації, більш досконалій позиції. Перехід від егоцентризму до децентрації характеризує розвиток пізнання дитини, джерело якого у соціальній взаємодії. В статті аналізуються такі виділені Ж. Піаже соціально-психологічні механізми розвитку мислення як трансформація та конструювання. Звертається увага на те, що особливості соціальної психології мислення Жана Піаже найбільше виявляються у його теорії соціалізації індивідуального інтелекту, в якій стадії соціалізації характеризуються рівнем розвитку егоцентризму. За Ж. Піаже, внутрішня операціональна діяльність та зовнішня кооперація є двома доповнюючими аспектами процесу соціалізації мислення дитини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Смульсон, М. Л.
    Інтелектуальні метакогніції та конструювання особистісного досвіду в похилому віці [Текст] / М. Л. Смульсон // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 39-51. - Бібліогр.: с. 47-51 (21 назва)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
конструювання особистісного досвіду -- похилий вік -- розв'язування задач -- метакогніції -- інтелектуальна ініціація -- рефлексія -- децентрація -- стратегічність
Анотація: У статті показано, що конструювання нового особистісного досвіду на всіх вікових рівнях виступає як складна інтелектуальна проблема, яка потребує спеціальної когнітивної та метакогнітивної обробки. У похилому віці ситуація суттєво ускладнюється за рахунок зменшення у загальній інтелектуальній системі ваги плинного інтелекту і збільшення, відповідно, ваги кристалізованого інтелекту. Кристалізований інтелект грунтується на знаннях і вміннях, отриманих з минулого досвіду, і, відповідно, найбільш ефективно використовується в задачах, які вимагають саме цих знань. Визначено, що важливу роль у процесі конструювання особистісного досвіду відіграють інтелектуальні метакогніції - складники в структурі інтелекту, які спрямовані на організацію, регуляцію і координацію інших, базових когнітивних процесів. Провідні інтелектуальні метакогніції - це інтелектуальна ініціація (самостійна постановка задачі), децентрація, рефлексія і стратегічність. Динамічність метакогніцій визначає потенціал розвитку та саморозвитку інтелекту в цілому. Ефективність конструювання досвіду старою людиною залежить від скоординованої дії усіх аналізованих метакогніцій. З точки зору місця метакогніцій у процесі конструювання особистісного досвіду проаналізовано результати експерименту відомої американської дослідниці Елен Лангер, яка доводить, що люди є молодими настільки, наскільки усвідомлюють себе молодими.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Шиловська, О. М.
    Розвиток рефлексії та децентрації як чинник формування інтерпретаційних процесів у дитини молодшого шкільного віку [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 63-73. - Бібліогр.: с. 72-73 (3 назви)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
молодший шкільний вік -- рефлексія -- децентрація -- інтерпретаційні процеси конструювання досвіду
Анотація: В статті відображено результати емпіричного дослідження рівня розвитку інтерпретаційних процесів конструювання досвіду в молодших школярів та зв'язок означених процесів з рівнем розвитку рефлексії та децентрації. В процесі проведеного дослідження було виявлено наявність трьох рівнів інтерпретаційних процесів особистості: смисловий, передсмисловий та перехідний. Також у частини дітей молодшого шкільного віку, що брали участь у дослідженні, виявлено несформованість інтерпретаційних процесів. Досліджено зумовленість рівнів розвитку інтерпретаційних процесів особистості розвитком у дитини таких ключових процесів, як децентрація та рефлексія. Доведено, що за наявності високого рівня розвитку рефлексії дітям молодшого шкільного віку властивий смисловий рівень інтерпретації. В той же час несформованість інтерпретаційних процесів пов'язана з низьким рівнем розвитку рефлексії. Визначено, що розвиток децентрації в молодшого школяра як процесу, що зумовлює формування здатності до інтерпретації особистості, починається з розвитку емоційної децентрації означено здатність успішно розвивається в дитини молодшого шкільного віку, яка відкрита до спілкування, готова до взаємодії, доброзичлива та здатна до співчуття та емпатії. Доведено, що відкритість у спілкуванні позитивно корелює з наявним смисловим, передсмисловим та перехідним рівнем інтерпретації особистості. Несформованість інтерпретаційних процесів пов'язана із замкнутістю, некомунікабельністю, відчуженістю дитини, її негнучкістю та конфліктністю у спілкуванні.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 16.06.2024
Кількість запитів 21303
Кількість відвідувачів 1078
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя