Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=дискурсивні технології<.>
Загальна кількість знайдених документів : 4
Показані документи с 1 за 4
1.
151.60
А 43


    Чепелева, Наталия Васильевна.
    Самопроектування як процес створення потенційної особистої історії [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 4-20. - Бібліогр.: с. 16-20 (20 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування особистості -- наратив -- дискурсивні технології -- наративізація -- наративна компетентність -- особистісна історія -- особистісний проект
Анотація: Метою статті є теоретичне обгрунтування наративізації як однієї з провідних дискурсивних технологій процесу самопроектування особистості. Дискурсивні технології тлумачаться як технології виробництва, упакування, розшифрування та впровадження смислів. Основними характеристиками дискурсивних технологій є: гнучкусть точки зору; усвідомлення конструювання; орієнтація на діалог, комунікацію, співробітництво; орієнтація на дискурс, багатоголосся (тобто різноманіття Я). Показано, що наратив є не лише важливим інструментом розуміння та інтерпритації особистісного досвіду, навколишньої реальності, а й провідним засобом самопроектування особистості. Він не тільки є основоположною формою надання сенсу людському досвіду, а й надає можливість поєднувати минуле Я особистості з теперішніми і навіть майбутнім Я, що проектується. З'ясовано, що у процесі створення наративу особистість, яка створює власний проект, застосовую цілісну модель часовою перспективи (минуле, теперішнє, майбутнє). Це дозволяє одночасно утримувати у свідомості історію реального життя разом з історіями про можливе життя і себе в ньому, а також велику кількість її комбінацій. Визначено, що однією із умов оволодіння технологією створення наративу себе-потенційного є наявність в особистості наративної компетентності. Наративна компетентність має включати такі уміння: уміння вибудувати події у хронологічній послідовності; уміння включати в особисту історію шаблони культурно-типових життєвих сценаріїв; уміння відобразити в історії причинно-наслідкові взаємозв'язки подій життя та патерни "мета-засіб"; уміння організувати історії навколо головної "теми", цінності або життєвого принципу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

2.
151.60
А 43


    Шиловська, Олена Миколаївна.
    Технології розвитку здатності до самопроектування у підлітків [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 86-98. - Бібліогр.: с. 97-98 (7 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- дискурсивні технології -- життєвий проект -- підлітковий вік -- саморозуміння -- самопізнання -- система цінностей
Анотація: Стаття присвячена теоретичному дослідженню особливостей застосування дискурсивних технологій самопроектування в підлітковому віці. Показано, що старший підлітковий вік є найбільш сензитивним для перших спроб самопроектування. Однак початок процесу самопроектування залежить від рівня розвитку особистості та успішності в соціумі. Самопроектування у підлітковому віці передбачає свтворення проекту власного "Я" на основі інтерпретації та часткової реінтерпретації пережитих життєвих подій, як своїх власних, так і подій, що відбуваються в житті значимого іншого. Визначено, що розвиваючи здатність до самопроектування, необхідно застосувати наступні дискурсивні технології: технологія виокремлення теми висловлювань; технологія інформаційного діалогу; технологія наративізації життєвого досвіду; технологія смислового діалогу. Розвиток у підлітка здатності самостійно планувати своє життя, виходячи з власної системи цінностей та розвиток часової перспективи є важливою передумовою розвитку у дитини здатності до самопроектування. У ранньому підлітковому віці, внаслідок недостатньо сформованого образу "Я", дитина також може породжувати саме соціальний проект. Однак дані проекти вже суттєво зумовлює референтна група. Це можуть бути як члени сім'ї, так і коло друзів, однолітків, на систему цінностей яких дитина орієнтується і часто сприймає її як власну. Починаючи із середнього підліткового віку дитина може будувати проекти на основі власного образу "Я". Однак на етапі середнього підліткового віку цей образ ще не є достатньо стійкою структурою. Під впливом соціокультурного оточення підліток змінює образ власного "Я", внаслідок чого змінюється і його життєвий проект.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

3.
   159.923.2
   Д 48


   
    Дискурсивні технології самопроектування особистості [Електроний ресурс] : монографія / [Н. В.Чепелєва, М. Л. Смуль­сон, С. Ю. Рудницька, О. В.Зазимко[ та ін.]; за ред. Н.В. Чепелєвої. - Київ : [б. в.], 2019. - 170 с. - ISBN 978-617-7745-04-3 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Самопроектування особистості--Україна--Монографія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- особистісний проект -- самопроектування, -- дискурсивні технології -- самопроектування особистості -- Україна -- наратив -- нормативна модель самопроектування -- самопроектування -- завдання на смисл
Анотація: Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження дискурсивних технологій самопроектування особистості, оволодіння якими може стати важливим життєтворчим ресурсом у процесі становлення зрілої особистості, важливою передумовою її успішної самореалізації в сучасному непередбачувано мінливому світі. Подано обґрунтування можливості розгляду вказаної проблематики у контексті психолого-герменевтичного постнекласичного підходу. Схарактеризовано культурні передумови дискурсивного самопроектування особистості, нормативну модель даного процесу, а також обґрунтовано особистісні якості людини, здатної до самопроектування. Розглянуто особливості застосування дискурсивних технологій самопроектування особистості та розвитку здатності до самопроектування на різних вікових етапах розвитку людини (у молодшому шкільному, підлітковому, юнацькому, дорослому та похилому віці), а також у кризових життєвих обставинах, пов’язаних із тяжкою соматичною хворобою і користувачами Інтернету. Монографія адресована викладачам ВНЗ, практичним психологам, науковцям-психологам, вчителям, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна; Смульсон , Марина Лазарівна; Рудницька, Світлана Юріївна; Зазимко, Оксана Володимирівна; Чепелєва, Наталія Василівна \ред.\
Свободных экз. нет
Знайти схожі

4.
   159.922.7(072)
   Н 28


   
    Наративні практики самопроектування [Електроний ресурс] : мето­д. рек. / [Н. В. Чепелєва, О. В.За­зим­ко, О. М. Шиловська]; за ред. Н. В. Чепелєвої . - Київ : [б. в.], 2019. - 44 с. - ISBN 978-617-7745-05-0 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Самопроектування особистості--Україна--Монографія
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- наративні практики -- особистісний розвиток -- дискурсивні технології -- молодші школярі -- юнаки -- підлітки
Анотація: Методичні рекомендації присвячені характеристиці наративних практик самопроектування дітей та молоді з метою розвитку в них здатності до особистісного саморозвитку, самодетермінації, самореалізації, індивідуальної відповідальності за власні вчинки та долю суспільства в цілому. У змісті методичних рекомендацій надається теоретичне обґрунтування наративізації як однієї з провідних дискурсивних технологій процесу самопроектування особистості. Висвітлюються особливості застосування наративних практик людиною у процесі здійснення власного життєвого та особистісного проектів. Запропоновано новий підхід до розвитку здатності дитини до самопроектування у молодшому шкільному та підлітковому віці. Схарактеризовано наративні практики, які сприяють розширенню можливостей особистісного розвитку осіб юнацького віку. Методичні рекомендації адресовані викладачам психології вищих навчальних закладів, аспірантам, студентам, працівникам у галузі практичної психології, науковцям-психологам, вчителям, батькам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна; Зазимко, Оксана Володимирівна; Шиловська , Олена Миколаївна; Чепелєва, Наталія Василівна \ред.\
Свободных экз. нет
Знайти схожі

 
Статистика
за 21.07.2024
Кількість запитів 75307
Кількість відвідувачів 905
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя