Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (260)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (35)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=інтерпретація<.>
Загальна кількість знайдених документів : 23
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-23 
1.
159.955.1:165.243:81'42
Д 50


    Діхтяренко, Світлана Юріївна.
    Психологічні особливості розуміння студентами сучасних пісень [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Діхтеренко Світлана Юріївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 238 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 171-187. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розуміння--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
настанова -- розуміння -- пісенний текст -- новоутворення -- творчий потенціал -- самодіяльність -- інтерпретація -- саморозуміння
Анотація: У роботі наводяться основні результати емпіричного дослідження особливостей розуміння у зв"язку у первинною настановою студентів щодо певного жанру і рівнем його розуміння. У результаті експериментального дослідження виявлено п"ять форм вияву первинної настанови (інтерпритаційної, прагматичної, чуттєвої, резонансної і консервативної) та їх взаємозв"язок із певним типом розуміння пісенного тексту (конструктивним, (продуктивним), розсудково-емпіричним (формально-логічним (значеннєвим), емоційно-образним, ідентифікаційним, ригідним), а також із певним особистісними утвореннями (потребою у самореалізації, емпатією, рівнем суб"єктивного контролю, творчим потенціалом і загальною самооцінкою), поєднання яких розглядається як системне психологічне утворення суб"єкта розуміння. У дослідження представлені результати застосування авторської програми оптимізації процесу розуміння студентами пісенного тексту за допомогою пррийомів творчого тренінгу. Обгрунтувується теза про еврестичність цієї програми як особливого психолого-педагогічного засобу породження новоутворень, притаманних особистості як суб"єкту творчої самодіяльності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.953.5:81'243(043.5)
К 78


    Кравчина, Тетяна Володимирівна.
    Психологічні особливості розуміння іншомовного наукового тексту студентами гуманітарних спеціальностей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кравчина Тетяна Володимирівна ; наук. кер. Романовська Л. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 212 с. : табл. - Бібліогр.: с. 201-212. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розуміння--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
інтерпретація -- іншомовний науковий текст -- розуміння -- творчі здібності -- інтелектуальні здібності -- стратегії поведінки
Анотація: Особлива увага до інтерпретації символів іншомовного наукового тексту зумовлена визначальністю цього процесу, як складника професійного становлення спеціалістівгуманітарного профілю. Розуміння інтерпретації символів іншомовного наукового тексту зумовлена визначальністю цього процесу, як складника професійного становлення спеціалістів гуманітарного профілю. Розуміння інтерпритованого тексту є чинником інтеграції знань у процесі навчально-професійної діяльності. Психологічними передумовами інтерпретації є рівень розвитку творчих й інтелектуальних здібностей. Інтерпритація іншомовного наукового тексту включає в себе три рівні: а) науковий (орієнтація на конкретно-наукови зміст тексту; інтеграція поверхового рівня знань), емоційно-синситивний (близьке до змісту розуміння тексту опосередковане емоціями та почуттями, нестабільне у різний час навіть по відношенню до одного і того ж тексту) та творчий-найвищий рівень розуміння (проявляється в глибинному та якісному розумінні тескту; інтеграцією його змісту у загальну структуру навчально-професійних знань). Зовнішніми характеристиками процесу інтерпритації є стратегії поведінки, такі як: адаптаційна (творчий рівень розуміння тексту), дезадаптаційна (емоційно-синситивний) та стереотипізована (науковий) стратегія. процес розуміння складається з відповідних компонентів: а) інтелектуальний; б) емоційно-емпатійний; в) творчий; г) мотиваційний; г") культурно-історичний.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Романовська , Людмила Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.964.22
Т 81


    Туз, Лариса Григорівна.
    Психоаналітична інтерпретація як засіб корекції поведінки учасників активного соціально-психологічного навчання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Туз Лариса Григорівна ; наук. кер. Яценко Т. С. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2010. - 363 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 342-363. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Психоаналітика--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
психоаналітична інтерпретація -- глибинно-психологічне пізнання -- самопізнання -- процесуальна діагностика -- психокорекція -- навчання -- несвідоме -- психологічні захисти -- механізми психіки
Анотація: Досліджено особливості та види інтерпритації в розрізі психодинамічної теорії, яка спирається на розуміння цілісностіпсихіки в єдності її свідомої і несвідомої сфер, та вплив інтерпритації на результативність психокорекції суб"єкта. Установлено, що інтерпритація, яка здійснюється в межах психодинамічного підходу, сприяє систематизації та узагальненню емпіричного матеріалу шляхом виявлення ітеративних, інваріантних характеристик поведінки, що унеможливлює об"єктивування індивідуально-неповторної семантики її глибинної детермінованості і через розширення самосвідомості суб"єкта сприяє поглибленню саморефлексії та розвиткові соціально-перцептивного інтелекту. Доведено взаємозв"язок мід адекватною, діагностично спроможною інтерпритацією, яка базується на професіоналізмі психолога, та ефективністю психокорекції. Обгрунтовано необхідність проходження майбутніми психологами курсу глибинної психокорекції за методом АСПН як важдливу передумову оволодіння майстерністю інтерпритації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Яценко, Тамара Семенівна \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.955:165.243:78+37.015.31:7
П 56


    Пономаренко, Яніна Григорівна.
    Особистісні детермінанти інтерпретації молодшими школярами музичного тексту [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Пономаренко Яніна Григорівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 177 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 163-177. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Особистісність--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
інтерпретація -- розуміння -- особистісні кореляти -- суб'єктність
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню особливостей інтерпретаційної активності учнів молодшого шкільного віку відносно музичних текстів. Виокремлено й експериментально верифіковано єдність взаємопов'язаних властивостей, які складають механізм розуміння та інтерпретації музичного тексту як естетично виразного опредметнення внутрішніх переживань автора. Виявлено в психологічному змісті інтерпретацій вікових і особистісних закономірностей, які дозволяють диференціювати стратегію розгортання процесу інтерпретації молодшими школярами.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \науч. рук.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.955.1:165.243
Р 69


    Романовська , Людмила Іванівна.
    Коґнітивний стиль особистості як чинник процесу розуміння тексту [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Романовська Людмила Іванівна ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2005. - 191 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-187. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Когнітивний стиль--Дисертації
   Загальна психологія--Розуміння--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
розуміння -- інтерпретація -- опрацювання інформації -- мислення -- когнітивний стиль особистості -- особистісні риси
Анотація: Дисертація присвячена проблемі розуміння тексту, та тій ролі, яку відіграє у цьому процесі коґнітивний стиль особистості. Досліджено вплив коґнітивно-стильових особливостей на процес розуміння тексту. Виявлено залежність процесу та результативності розуміння від коґнітивно-стильових детермінант. З'ясовано, що розуміння тексту не може бути досягнуте за домінування одного із коґнітивних стилів, оскільки кожна із коґнітивних функцій забезпечує окремий аспект цього процесу. Виявлено, що розвитку коґнітивно-сильових особливостей студентів притаманна нерівномірність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \рук. работы.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
159.922.75:799.3+159.925
С 30


    Семак, Олена Олегівна.
    Особистісні кореляти успішності інтерпретації хореографічного тексту [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Семак Олена Олегівна ; наук. кер. Москалець В. П. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 245 с. : табл., рис., фотогр. - Бібліогр.: с. 182-202. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Інтерпретація--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ідентифікація -- розуміння -- інтерпретація -- хореографічний текст -- невербальна поведінка -- художній образ -- інтерпретаційна схема
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню особистісних чинників, якими зумовлюється успішність розуміння й інтерпретації хореографічного тексту. Встановлено певний симптомокомплекс спеціальних утворень і характеристик самоставлення, які постають детермінантами (корелятами) вибору певного способу інтерпретації хореографічного сюжету. Визначено й обґрунтовано перелік якісно-кількісних критеріїв успішності інтерпретації хореографічного тексту, які склали зміст відповідних психотехнічних процедур розробленої навчально-тренінгової програми.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Москалець, Віктор Петрович \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
615.34
Л 17


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лазос, Гелена Петрівна.
    Соціокультурні особливості застосування катативно-імагінативної психотерапії в психокорекційній роботі з підлітками [Текст] / Г. П. Лазос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2014. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 20-42. - Бібліогр.: с. 39-41 (32 назви)
УДК
Рубрики: Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
підлітки -- емоційна сфера -- психотерапія -- малюнкові тести -- інтерпретація -- символ
Анотація: Наведено результати дослідження особливостей застосування кататимно-імагінативної психотерапії в психокорекційній роботі вітчизняних фахівців із підлітками. Проаналізовано характерні тенденції образних репрезентацій вітчизняних підлітків, пов'язаних із дитячо-батьківськими стосунками та виявлено їх специфіку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
159.923.2
Ч-44


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чепелєва, Наталія Василівна.
    Самопроектирование и развитие личности [Текст] / Н. В. Чепелєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 4-17. - Бібліогр.: с. 15-16 (10 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- розвиток особистості -- особистісний проект -- наратив -- тезаурус -- саморозуміння -- інтерпретація
Анотація: Запропоновано тлумачення самопроектування як процесу вибудовування власної ідентичності, що базується на інтерпретації та осмисленні особистого і соціокультурного досвіду, засвоєнні культурно заданих схем самоорганізації. Особистісний проект представлено як осмислену версію людського буття, що значною мірою базується на процесі засвоєння соціокультурних дискурсів, які задають сценарії поведінки, а також основні вектори розвитку особистості. Показано роль завдань, які ставить перед собою особистість, насамперед, завдань на смисл у створенні особистісних проектів. Визначено основні види особистісних проектів - соціально орієнтований, особистісно орієнтований та альтернативний.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Сприймання як творчий перцептивний процес у пізнавальній діяльності дітей [Текст] / Н. А. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 77-87. - Бібліогр.: с. 84-86 (15 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творче сприймання -- перцептивна діяльність -- пізнавальна активність -- предметність -- цілісність -- осмисленість сприймання -- впізнавання -- інтерпретація -- нова інформація -- старший дошкільний вік
Анотація: У статті представлено результати дослідження перцептивних процесів у дошкільному віці, зокрема вивчення загальних особливостей проявів творчого сприймання нової інформації, поданої у формі різноманітних завдань на впізнавання, коментування, інтерпретацію. Наприкінці дошкільного віку сприймання характеризується вже такими властивостями як: предметність, цілісність і осмисленість.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

10.
151.60
А 43


    Чепелева, Наталія Василівна.
    Методологические основы исследования личности в контексте постнеклассической психологии [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 15-24. - Бібліогр.: с. 23-24 (8 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
постнекласична раціональність -- постнекласична психологія -- особистість -- наратив -- досвід -- інтерпретація
Анотація: Подається характеристика постнекласичного методологічного підходу, який вивчає особистість у соціально-історичному та культурному контекстах. При цьому особистість тлумачиться як творець, автор власного життя, як активний самодетермінований суб'єкт, котрий має власний внутрішній зміст, а також здатність взаємодіяти з навколишнім світом, що дозволяє цьому змістові розкритися.


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
151.60
А 43


    Зарецька, Ольга Олександрівна.
    Методологічний аналіз застосування категорії "ситуація" при текстоутворенні [Текст] / О. О. Зарецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2010. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 6. - С. 120-128. - Бібліогр.: с. 127-128 (9 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
ситуація -- психологічна ситуація -- ситуаційний контекст -- осмислення ситуації -- інтерпретація -- індивідуальний досвід -- ситуативний підхід -- технології текстоутворення
Анотація: Проведено методологічний аналіз "знаряддєвого" використання такої універсальної форми контексту, як ситуація. Аналізуються можливості, які надає використання категорії "ситуація" при породженні текстів і наративів. Виділено найбільш поширені типи "технологічного" використання категорії "ситуація".


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Сергій Дмитрович \за. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
151.60
А 43


    Черемных, Е.
    Конфигурирование текстуальной конструкции жизни в практиках интрепретации [Текст] / Е. Черемных // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 121-142. - Бібліогр.: с. 142 (5 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
комунікація -- повідомлення -- текст -- інтертекстуальна взаємодія -- інтерпретація -- рівні інтерпретації -- текстуальна конструкція життя
Анотація: Життя як текстуальний процес розглянуто мовою комунікації. Запропоновано розуміння комунікації як практики самоконфігурування смислових зв'язків в ході здійснення таких інтертекстуальних процесів, як відправник та адресат. Проведено розрізнення змісту категорій "повідомлення" і "текст" в комунікаційному процесі. Показано, що актуальна конфігурація текстуальної конструкції життя оформлюється в практиках інтерпретації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

13.
159.923
С 17


   
    Самопроектування особистості у дискурсивному просторі [Електронний ресурс] : монографія / Н. В. Чепелєва [и др.] ; ред. Н. В. Чепелєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Педагогічна думка, 2016. - 232 с. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/704560/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 15.09.2017. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Самопроектування особистості
Кл.слова (ненормовані):
герменевтика -- самопроектування -- дискурсивний простір -- особистість -- інтерпретація -- наратив -- розуміння
Анотація: Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження психологічних закономірностей і механізмів самопроектування особистості у контексті психологічної герменевтики, визначення їх впливу на розвиток особистості залежно від вікових та соціокультурних чинників. Висвітлено зв‘язок самопроектування та розвитку особистості, схарактеризовано його особливості на різних вікових етапах – у молодшому шкільному, підлітковому та юнацькому віці, дано характеристику дискурсивних практик самопроектування дорослих та людей похилого віку. Подано результати теоретико-експериментального дослідження особливостей самопроектування у кризових обставинах, пов‘язаних із складними соматичними хворобами, у лімінальні періоди життя студентської молоді а також користувачів Інтернету. Монографія адресована викладачам ВНЗ, практичним психологам, науковцям-психологам, вчителям, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна; Смульсон, Марина Лазарівна; Зазимко, Оксана Володимирівна; Гуцол, Світлана Юріївна; Чепелєва, Наталія Василівна \ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Свободных экз. нет
Знайти схожі

14.
151.60
А 43


    Чепелева, Наталия Васильевна.
    Теоретико-методологические основы разработки нормативной модели самопроектирования личности [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 4-19. - Бібліогр.: с. 18-19 (7 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- особистісний проект -- наритив -- тезаурус -- завдання на смисл -- інтерпретація -- розуміння
Анотація: Схарактеризовано теоретико-методологічне підґрунтя розроблення нормативної моделі дискурсивного самопроектування особистості, яка базується на тлумаченні самопроектування як процесу вибудовування власної ідентичності. Самопроектування ґрунтується на інтерпретації та осмисленні особистого і соціокультурного досвіду, засвоєні культурно заданих схем організації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
153
О-72


   
    Особистість та її історія [Текст] : кол. монографія / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя ; за ред. Н. В. Чепелєвої ; ред. М. В. Папучі. - Ніжин : НДУ ім. М. В. Гоголя, 2018. - 538 с. - ISBN 978-617-527-184-1 : 35.00 грн
    Зміст:
Чепелєва, Наталія Василівна. Особистість як оповідач історій / Н. В. Чепелєва. - С .7-22. - Бібліогр.: С. 21-22
Швалб, Юрій Михайлович. Становлення особистості як суб'єкта життєдіяльності / Ю. М. Швалб. - С .57-73
Лебединська, Ірина Вадимівна. Історія особистості у контексті методологічної рефлексії / І. В. Лебединська. - С .100-107. - Бібліогр.: С. 106-107
Зарецька, Ольга Олександрівна. Самопроектування дорослої особистості (рефлексивний аспект) / О. О. Зарецька. - С .124-140. - Бібліогр.: С. 138-140
Смульсон, Марина Лазарівна. Часовий вимір в історіях життя літніх людей / М. Л. Смульсон. - С .193-208. - Бібліогр.: С. 208
Зазимко, Оксана Володимирівна. Саморозвиток особистості юнацького віку в наративних історіях / О. В. Зазимко. - С .270-285. - Бібліогр.: С. 285
Березко, І. В. Історія життя та вектор щодо майбутнього в осіб з онкологічними захворюваннями / І. В. Березко. - С .297-311. - Бібліогр.: С. 311
Шиловська, Олена Миколаївна. Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами / О. М. Шиловська. - С .311-323. - Бібліогр.: С.323
Степура, Євгеній Вікторович. Релігія в контексті психологічного здоров'я особи / Є. В. Степура. - С .469-478. - Бібліогр.: С. 477-478
Гудінова, Ірина Леонідівна. Вплив соціокультурних текстових зразків на самопроектування особистості / І. Л. Гудінова. - С .501-517. - Бібліогр.: С. 515-517
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- саморозвиток -- історія особистості -- життєвий шлях -- власна історія


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Наталія Василівна \за ред.\; Папучі, Микола Васильович \ред.\; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

16.
153
О-72


    Шиловська, Олена Миколаївна.
    Розуміння та інтерпретація особистого досвіду молодшими школярами [Текст] / О. М. Шиловська // Особистість та її історія : кол. монографія / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. В. Гоголя, 2018. - С. 311-323. - Бібліогр.: С.323 . - ISBN 978-617-527-184-1
УДК
РУБ 153


Дод.точки доступу:
Чепелєвої, Наталія Василівна \за ред.\; Папучі, Микола Васильович \ред.\; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

17.
8
К 32


    Квіт, Сергій Миронович.
    Основи герменевтики [Текст] : навч. посіб. / С. М. Квіт. - К. : КМ Академія, 2003. - 192 с. - ISBN 966-518-190-4 : 10.00 грн.
    Зміст:
Регг, Марія. Кінець французького стилю: структуралізм і постструктуралізм в американському контексті / Марія Регг. - С .156-176
Шумлянський, Станіслав. Влада мови та мова влади: newspeak, руссояз та укрмова / Станіслав Шумлянський. - С .177-189
УДК
РУБ 8
Рубрики: Герменевтика (філологія)
Кл.слова (ненормовані):
етика і пристрасть -- есеїзм (філос.) -- кабалістика -- фемінізм -- інтерпретація -- екзистенціялізм -- структуралізм -- фетишизація лібералізму -- постмодернізм -- сучасна українська проза -- синтетичний характер


Дод.точки доступу:
Святий, Августин \о нем\; Монтень, Мішель де \о нем\; Макіавеллі, Нікколо ді Бернардо \о нем\; Шлайермахер, Фрідріх \о нем\; Дільтай, Вільгельм \о нем\; Гуссерль, Едмунд \о нем\; Гайдеггер, Мартін \о нем\; Мельник, Михайло \о нем\; Молодожанин, Леонід \о нем\; Дашкевич, Ярослав \о нем\; Борхес, Хорхе Луїс (аргентинський прозаїк, поет і публіцист. Борхес визнаний одним з найвидатніших письменників XX сторіччя ; 1899-1986) \о нем\; Медвідь, В'ячеслав \о нем\; Пашковський, Євген \о нем\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

18.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 12 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - 144 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 13.00 р.
    Зміст:
Чепелева, Н. В. Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості / Н. В. Чепелева. - С .4-18. - Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
Рудницкая, С. Ю. Продуктивні і стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досівду особистості / С. Ю. Рудницкая. - С .19-40. - Бібліогр.: с. 36-40 (28 назв)
Смульсон, М. Л. Задачний підхід до конструювання особистісного досвіду / М. Л. Смульсон. - С .41-57. - Бібліогр.: с. 53-57 (23 назви)
Лебединська, І. В. Конструктивізм у контексті зміни статусу знання / І. В. Лебединська. - С .58-70. - Бібліогр.: с. 67-70 (18 назв)
Зарецька, О. О. Особливості дискурсивної практики при наданні дистанційної психологічної підтримки / О. О. Зарецька. - С .71-82. - Бібліогр.: с. 80-82 (10 назв)
Зазимко, О. В. Конструювання досвіду в процесі розвитку особистості юнаків: вікові особливості / О. В. Зазимко. - С .83-98. - Бібліогр.: с. 95-98 (14 назв)
Шиловська, О. М. Теоретичне підгрунтя діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного констрауювання досвіду / О. М. Шиловська. - С .99-112. - Бібліогр.: с. 111-112 (7 назв)
Чепелєва, Н. В. Теоретико-методичні основи та структурно-змістові складові програми тренінгу наративної компетентності особистості / Н. В. Чепелєва, С. Ю. Рудницька, К. В. Гуцол. - С .113-131. - Бібліогр.: с. 128-131 (20 назв)
Гудінова, І. Л. Дискурсивне конструювання професійного досвіду працівниками освіти / І. Л. Гудінова. - С .132-141. - Бібліогр.: с. 140-141 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
Психологічна герменевтика

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

19.
15(08)
А 43


    Чепелева, Н. В.
    Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 4-18. - Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
конструювання досвіду -- інтерпретація -- контекст -- дискурс -- смисл -- інтерпретаційна схема -- метакогніції
Анотація: Метою статті є обгрунтування ролі інтерпретації як одного з провідних механізмів конструювання досвіду особистості, що розвивається. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті психолого-герменевтичного підходу визначено як приведення соціокультурної та особистісної інформації в систему, організацію такої інформації у зв'язні структури, що допомагають осягнути її смисл. Визначено, щи дискурсивне конструювання досвіду передбачає процес його трансформації з особистісного досвіду в особистісний - освоєний, привласнений, осмислений, асимільований, проінтерпретований, тобто вибудований самою особистістю. Інтерпретація тлумачиться як осмислення тексту, яке призводить до вбачання в повідомленні деякого смислу, відсутнього в самому тексті. Вона є механізмом смислового збагачення тексту, що здійснюється завдяки зануренню у контекст - особистісний, діяльнісний, культурний. Саме він і задає ті чи інші інтепретаційні рамки (або схеми), котрі, з одного боку, обмежують смисловий простір тексту, дозволяючи відкинути несуттєві смисли, з іншого - розширюють його, збалачуючи новим розумінням змісту повідомлення, сприяючи тим самим породженню, синтезу нових смислів. Дискурс при цьому тлумачиться як текст в контексті його породження та сприймання. Велику роль в процесі інтерпретації відіграє взаємодія зовнішнього та внутрішньокого контекстів, що й уможливлює синтез нового смислу, який і забезпечує дискурсивне конструювання досвіду особистості. Показано, що однією з умов інтерпретації особистого досвіду та трансформації його в досвід особистісний є сформованість у людини основних метакогніцій - рефлексії, децентрації, інтелектуального ініціювання та стратегічності інтелекту.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Рудницкая, С. Ю.
    Продуктивні і стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досівду особистості [Текст] / С. Ю. Рудницкая // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 19-40. - Бібліогр.: с. 36-40 (28 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна генермевтика
Кл.слова (ненормовані):
досвід -- дискурс -- дискурсивне конструювання досвіду -- інтерпретація -- зовнішній контекст -- внутрішній контекст -- стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досвіду особистості
Анотація: У статті представлено теоретичне узагальнення проблеми дискурсивного конструювання досвіду особистості в руслі психологічної геменевтики як інтеграції окремих різнорідних "дискурсивних реальностей" індивіда в зв'язну цілісність шляхом мовленнєвих практик у процесі особистісного смислотворення (смисловідтворення). Підкреслено, що основним видом дискурсивного конструювання досвіду постає конструювання наративне, результатом якого є мультинаратив, розшарований на окремі просторово-часові, подієві й емоційно-ціннісні складові. Обгрунтовано, що провідним механізмом наративного конструювання особистісного досвіду є інтерпретація - механізм смислового збагачення текстового повідомлення, відкриття в ньому сенсу, відсутнього в початковому тексті (не закладеного в текст його автором). Визначено, що продуктивний перебіг інтерпретаційних процесів особистості зумовлено взаємодією зовнішнього і внутрішнього контекстів. Показано, що наявність внутрішнього контексту як ціннісно-смислового фрейму сприйняття реальності та взаємодії з нею є необхідною передумовою породження інтерпретаційних процесів особистості. Достатньою умовою інтерпретації виступає зовнішній контекст. Як стагнуючі стратегії дискурсивного конструювання досвіду виділено зовнішньоконтекстуальні і внутрішньоконтекстуальні домінанти, при яких текст суб'єкта жорстко фіксується щодо зовнішнього і внутрішнього контекстів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

 1-20    21-23 
 
Статистика
за 23.06.2024
Кількість запитів 25494
Кількість відвідувачів 1129
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя