Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Педагогічна психологія -- Вікова психологія<.>
Загальна кількість знайдених документів : 15
Показані документи с 1 за 15
1.
316.454.52:37.013+37.064+81'233
Г 15


    Галузяк, Василь Михайлович.
    Мотиваційно-ціннісні детермінанти індивідуального стилю педагогічного спілкування [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Галузяк Василь Михайлович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 200 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 181-200. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
підлітки -- спілкування -- мотивація -- ціннісні детермінанти -- стиль педагогічного спілкування

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.955.4+378-057.875:37.011.3-051
В 31


    Веремчук, Анна Миколаївна.
    Розвиток професійної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Веремчук Анна Миколаївна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Міжнар. екон.-гуманіт. ун-т ім. акад. С. Дем`янчука. - Рівне, 2009. - 212 с. : табл. - Бібліогр.: с. 186-212. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
професійна рефлексія -- особистісна рефлексія -- інтелектуальна рефлексія -- метарефлексія -- рефлективна позиція -- рефлексивний досвід -- рефлексивно організована діяльність
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню особливостей розвитку професійної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови.У роботі показано, що формування професійної рефлексії-це складний організований процес, в якому системоутворюючим компонентом є особистісна включенність студентів в в ньго. Обгрунтовано, що процесс формування професійної рефлексії у майбутніх вчителів іноземної мови стане ефективним, якщо: 1)модель цього процесу включатиме етапи розвитку особистісної рефлексії, інтелектуальної рефлексії та метарефлексії; 2)в процесі професійного становлення студентів буде створений і реалізований комплекс умов, що передбачають: а)актуалізацію потреби майбутніх фахівців в професійному самопізнанні і розвитку; б)вихід студентів в рефлексивну позицію; в) ініціацію і стимулювання рефлексивного досвіду в процесі професійно-освітньої діяльності; г)сформованість мотиваційного, змістовного та операційного компонентів готовності до здійснення професійної діяльності; 3) даний комплекс умов найбільш ефективно сприятиме формуванню професійної рефлексії студентів в рефлексивно організованій діяльності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олексіївна \наук. кер.\; Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем`янчука (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
37.015.3:159.955-053.6
В 31


    Верьовкіна, Олена Євгенівна.
    Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Верьовкіна Олена Євгенівна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2010. - 297 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 191-210. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
мисленнєва культура -- мотиваційна сфера -- когнітивна сфера -- соціальна сфера -- психолого-педагогічний вплив -- мисленнєва культура -- психологічні чинники
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних чинників та умов ефективного формування мисленнєвої культури підлітків на уроках зарубіжної літератури. У роботі розроблено модель мисленнєвої культури підлітка. Зазначено, що мисленнєва культура вміщує мотиваційну, когнітивну та соціальну сфери, кожна з яких складається зі змістового, операційного, особистісно-смислового шарів та компонентів. Запропоновано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів на уроках зарубіжної літератури з метою формування мисленнєвої культури школярів.Доведено, що психологічними чинниками формування мисленнєвої культури є: підготовленність вчителя до організації ефективної суб"єкт-суб"єктної взаємодії підлітків на уроках зарубіжної літератури; підготовленність підлітків до адекватного сприймання та розуміння літературних творів з метою їх інтерпритації та аналізу; позитивна мотивація діяльності учнів, сформованість мотивації досягнення; здатність учнів до соціальної саморегуляції, до управління власною діяльністю; оволодіння учнями прийомами мисленнєвої діяльності; здатність підлітків до реалізації творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють здійсненню успішної творчої діяльності; оволодіння учнями стратегіями ефективної комунікації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.964:22
К 17


    Калашник , Ілона Вікторівна.
    Глибинно-психологічні витоки тенденції особистості до психологічної смерті [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Калашник Ілона Вікторівна ; наук. кер. Яценко Т. С. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Черкаси, 2008. - 427 с. : табл., рис., фот. - Бібліогр.: с. 407-427. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
психологічна смерть -- психологічна імпотенція -- несвідоме -- глибинні механізми психіки -- едіпів комплекс -- психологічні захисти -- об`єктні відношення -- дезадаптація -- метод активного соціально-психологічного навчання -- психокорекція -- процесуальна діагностика
Анотація: Дисертаційну роботу присвячено вивченню глибинно-психологічних витоків до психологічної смерті, що, як показало дослідження, пов"язано з едиповим періодом розвитку суб"єкта. Розкрито сутність феномену психологічної смерті та виявлено його глибинні детермінанти, які пов"язані з травмівним досвідом дитинства. Встановлено зв"язок тенденцій до психологічної смерті з психологічними захистами та їх зумовленість відступами від реальності. Досліджено особливості впливу тенденцій до психологічної смерті на тенденції до психологічного вигорання, психологічної імпотенції та суїцидальні вияви. Доведено необхідність здійснення глибинної психокорекції впливу тенденції до психологічної смерті суб"єкта, обгрунтовано доцільність проходження майбутніми психологами-практиками психокорекції за методом АСПН у контексті нівелювання тенденції до психологічної смерті та її перенесення на професійну діяльність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Яценко, Тамара Семенівна \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.923:[005.336.2]
И 24


    Івашкевич, Ірина Владиславівна.
    Психологічні чинники становлення професійної компетентності майбутніх юристів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / І. В. Івашкевич ; наук. кер. Н. О. Михальчук ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2017. - 344 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 186-228. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
професійна компетентність -- мотиваційно-цільовий компонент -- когнітивний компонент -- соціальний компонент -- аксіологічний компонент -- аутопсихологічний компонент -- функції юриста
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню процесу становлення професійної компетентності майбутніх юристів. У роботі розкрито методологічну базу дослідження, розглянуто структуру професійної компетентності юриста. Розкрито зміст додаткових функцій юриста, а саме прогностичної, кроскультурної, гуманістичної та проектувальної. З урахуванням теоретичного аналізу наукової літератури побудовано структурно- функціональну модель становлення професійної компетентності майбутніх юристів, на основі якої розроблено програму фасилітації формування професійної компетентності фахівців. Остання складалася з трьох блоків: 1) мотиваційно-адаптувального; 2) змістово-процесуального; 3) рефлексивного. Виокремлено психологічні чинники становлення професійної компетентності майбутніх юристів: 1) врахування викладачем складної структури професійної компетентності фахівців юридичної сфери діяльності; 2) організація діяльності майбутніх юристів з метою актуалізації домінувальних когнітивних стилів виконання юридичної діяльності; 3) готовність студентів до участі в програмі формування професійної компетентності, а саме у психологічних тренінгах, ділових та рольових іграх та ін.; 4) готовність студентів до самостійного виконання юридичної діяльності та прийняття професійно виважених рішень та ін. У формувальному експерименті успішно апробовано авторський психологічний тренінг «Становлення професійної компетентності майбутніх юристів». В емпіричному дослідженні гіпотези, які було висунуто на початку проведення експерименту, знайшли своє повне підтвердження.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олексіївна \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
37.015.3:159.922.7(043.5)
П 68


    Прахова, Світлана Анатоліївна.
    Психологічні детермінанти подолання фрустраційних станів учнів різних вікових груп [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. А. Прахова ; наук. кер. А. В. Шамне ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 241 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 167-188. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
фрустраційні стани -- психологічні детермінанти -- предиктори -- корекційно-розвивальна програма
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі психологічних детермінант виникнення та подолання фрустраційних станів учнів різних вікових груп. У роботі здійснено систематизацію та узагальнення основних теоретичних та методологічних підходів до вивчення фрустрації у зарубіжній та вітчизняній психологічній науці. Проаналізовано психологічну природу та зміст феномену фрустрації. Розроблено та обґрунтовано структурно-динамічну модель детермінації фрустраційних станів школярів. Представлено результати емпіричного дослідження (із використанням лонгітюду та методу поперечних зрізів). Створено регресійні моделі предикторів виникнення й подолання фрустраційних станів для учнів різних вікових категорій (молодші школярі, підлітки, юнаки). Розроблено та апробовано комплексну корекційно-розвивальну тренінгову програму подолання фрустраційних станів. Підтверджено припущення про те, що за умови направленого психологічного супроводу психологічні детермінанти виникнення фрустраційних станів, змінюючи полярність і конструктивність переживань, трансформуються у психологічні детермінанти їх подолання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Шамне, Анжеліка Володимирівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
37.015.3:159.922.8(043.5)
О-60


    Опанасюк, Ірина Василівна.
    Психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту старшокласників засобами арт-терапії [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / І. В. Опанасюк ; наук. кер. Л. П. Міщиха ; Прикарпат. ун-т ім. В. Стефаника. - Івано-Франківськ, 2017. - 333 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 196-223. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
старший шкільний вік -- емоційний інтелект -- емоційне переживання -- арт-терапія -- художньо-символічне самовираження -- рефлективне осмислення проблемних дихотомій "хочу-можу"
Анотація: Дисертація являє собою психолого-педагогічне обґрунтування розвитку емоційного інтелекту (EQ) старшокласників засобами арт-терапії. Теоретично досліджено концепти EQ та його розвитку, зокрема, у старшому шкільному віці, обґрунтовано основний психологічний зміст поняття «емоційний інтелект», аналітично виведено розвивальний потенціал арт-терапії щодо EQ особистості. Викладено методичне забезпечення, процедуру та результати емпіричної складової дослідження, спрямованої на діагностування властивостей пов’язаних з EQ, з метою створення емпіричної бази формувального експерименту. За допомогою факторного аналізу виокремлено комплекс факторів, які зазнавали формувального впливу, спрямованого на розвиток EQ досліджуваних. Представлено програму формувального експерименту «Розвиток емоційного інтелекту старшокласників засобами арт-терапії», мета якої – розвиток ЕQ учнів старших класів шляхом рефлексивного осмислення ними емоційного змісту своїх та інших учасників світоглядно-диспозиційних пошуків, виражених у художньо- символічних формах арт-терапевтичних та інших експресивно-інтерактивних засобів, спрямованого на конструктивну мисленнєву регуляцію цього змісту, що розвиває здатність розв’язувати емоційні складові проблем, тобто, ЕQ. Результати формувального експерименту дозволяють констатувати ефективність цієї програми. Гіпотезу, що було висунуто на початку роботи в ході емпіричного дослідження було повністю підтверджено.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Міщиха, Лариса Петрівна \наук. кер.\; Прикарпатський університет імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
159.923.2-057.85/.86+378-057.875:159.9-051(043.5)
Я 54


    Ямчук, Таїса Юріївна.
    Психологічні чинники розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. Ю. Ямчук ; наук. кер. Т. Д. Щербан ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 229 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 174-199. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
професійна самоідентичність -- процеси ідентифікації -- самоусвідомлення -- суб'єктивний досвід -- рефлексія -- психологічні чинники -- професійно-освітній простір -- професійне становлення майбутніх психологів
Анотація: Дисертаційна робота присвячена теоретико-експериментальному дослідженню чинників розвитку професійної самоідентичності студентів-психологів. На базі проведеного теоретичного аналізу запропоновано розгляд професійної самоідентичності в контексті структур (рівнів) суб’єктивного досвіду, виокремлених Г.Бейтсоном: «оточення», «поведінка/стани», «здібності/навички», «цінності /переконання», «ідентичність», «місія». Забезпечено достатньо повне охоплення внутрішніх та зовнішніх психологічних чинників, що надає можливість вивчати ідентичність в різноманітті проявів і єдності всіх її сторін. Визначено критерії та рівні професійної самоідентичності майбутніх психологів; розроблено теоретичну модель її розвитку, під час якого суб’єктивний досвід розширюється, у тому числі, під впливом різних галузей професійно-освітнього простору. У дослідженні на основі встановлених кореляцій виявлено специфіку зв’язків між компонентами професійної самоідентичності у студентів різних курсів. Аналіз емпіричних даних дозволив констатувати: у значної кількості студентів п’ятого курсу зафіксовано низький рівень розвитку більшості структурних компонентів суб’єктивного досвіду, що свідчить про недостатній розвиток професійної самоідентичності. Спираючись на результати констатувального етапу дослідження, було розроблено програму тренінгу зі створення умов розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів. Порівняння експериментальної і контрольної груп підтвердило, що запропонована програма тренінгу має високу ефективність завдяки створенню умов, які б сприяли розвитку структур суб’єктивного досвіду через актуалізацію суб’єктності студентів, активізацію процесів усвідомлення суб’єктивного досвіду, розвиток професійних навичок, що лежать в основі професійної придатності та професійної готовності. Гіпотеза, що була розроблена на початку, в процесі дослідження знайшла свої повне підтвердження.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Щербан, Тетяна Дмитрівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.923.2-057.85/.86+378-057.875:159.9-051(043.5)
Я 54


    Ямчук, Таїса Юріївна.
    Психологічні чинники розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. Ю. Ямчук ; наук. кер. Т. Д. Щербан ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 20 с. : табл., рис. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
професійна самоідентичність -- процеси ідентифікації -- самоусвідомлення -- суб'єктивний досвід -- рефлексія -- психологічні чинники -- професійно-освітній простір -- професійне становлення майбутніх психологів
Анотація: Дисертаційна робота присвячена теоретико-експериментальному дослідженню чинників розвитку професійної самоідентичності студентів-психологів. На базі проведеного теоретичного аналізу запропоновано розгляд професійної самоідентичності в контексті структур (рівнів) суб’єктивного досвіду, виокремлених Г.Бейтсоном: «оточення», «поведінка/стани», «здібності/навички», «цінності /переконання», «ідентичність», «місія». Забезпечено достатньо повне охоплення внутрішніх та зовнішніх психологічних чинників, що надає можливість вивчати ідентичність в різноманітті проявів і єдності всіх її сторін. Визначено критерії та рівні професійної самоідентичності майбутніх психологів; розроблено теоретичну модель її розвитку, під час якого суб’єктивний досвід розширюється, у тому числі, під впливом різних галузей професійно-освітнього простору. У дослідженні на основі встановлених кореляцій виявлено специфіку зв’язків між компонентами професійної самоідентичності у студентів різних курсів. Аналіз емпіричних даних дозволив констатувати: у значної кількості студентів п’ятого курсу зафіксовано низький рівень розвитку більшості структурних компонентів суб’єктивного досвіду, що свідчить про недостатній розвиток професійної самоідентичності. Спираючись на результати констатувального етапу дослідження, було розроблено програму тренінгу зі створення умов розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів. Порівняння експериментальної і контрольної груп підтвердило, що запропонована програма тренінгу має високу ефективність завдяки створенню умов, які б сприяли розвитку структур суб’єктивного досвіду через актуалізацію суб’єктності студентів, активізацію процесів усвідомлення суб’єктивного досвіду, розвиток професійних навичок, що лежать в основі професійної придатності та професійної готовності. Гіпотеза, що була розроблена на початку, в процесі дослідження знайшла свої повне підтвердження.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Щербан, Тетяна Дмитрівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
159.922.62-053.8/.88:004(043.5)
М 56


    Мещеряков, Дмитро Сергійович.
    Розвиток суб'єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Д. С. Мещеряков ; наук. кер. М. Л. Смульсон ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 261 с. : табл. - Бібліогр.: с. 191-225 (335 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
суб'єкт -- суб'єктність -- суб'єктивна активність -- розвиток -- соціальні мережі
Анотація: Дисертацію присвячено розробці концептуальних та теоретико-методологічних засад розвитку суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж, а також відповідних технологій. Дано визначення понять «суб’єкт», «суб’єктність», «репрезентативна суб’єктність», «суб’єктна активність», «структурна організація суб’єктної активності», «рівні розвитку суб’єктності», «властивості суб'єктної активності». Окреслено позитивні та негативні властивості суб’єктної активності. Розкрито психологічні особливості суб’єктної активності у соціальних мережах. Розроблено психологічну модель суб’єктної активності, яка унаочнює собою структурну організацію, взаємозв’язки та основні етапи суб’єктної активності. Ключовими структурними компонентами суб’єктної активності визначено: формування та досягнення власних цілей; вмотивованість до навчання та саморозвитку; інтелектуальна ініціація (рефлексія та самоаналіз, детермінація мислення та інші метакогніції); самостійність; соціальна активність; свобода вибору та відповідальність за нього; ініціативність; самореалізація; комунікативність; прогностичність. Узагальнено та визначено теоретико-методологічні засади дослідження рівня суб’єктної активності користувачів соціальних мереж. Розроблено, описано та використано під час емпіричного дослідження наступні експериментальні методики: «Опитувальник самостійного цілепокладання» та в двох версіях - «Опитувальник рівня суб’єктної активності», що призначений для визначення рівня суб’єктної активності користувачів соціальних мереж. Показано, що існують кореляції між розвитком суб’єктної активності та рівнем вмотивованості до саморозвитку та розвитку інтелектуальної ініціації, іншими інтелектуальними метакогніціями і компонентами. Розроблено технології розвитку суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж і проведено відповідний формувальний експеримент у вигляді «Інтернет-тренінгу з розвитку суб'єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж» у віртуальному освітньому середовищі – в Moodle та Facebook. Доведено ефективність використаних технологій для розвитку суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж як кількісно, так і якісно, про що свідчать дані методик і відповіді учасників формувального експерименту. З’ясовано, що важливим в розвитку суб’єктної активності є розширення горизонту проєктування, адже це збільшує варіативність активності та можливості щодо її пріоритизації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Смульсон, Марина Лазарівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
159.922.62-053.8/.88:004(043.5)
М 56


    Мещеряков, Дмитро Сергійович.
    Розвиток суб'єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Д. С. Мещеряков ; наук. кер. М. Л. Смульсон ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 22 с. : табл. - Бібліогр.: с. 17-19 (13 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
суб'єкт -- суб'єктність -- суб'єктивна активність -- розвиток -- соціальні мережі
Анотація: Дисертацію присвячено розробці концептуальних та теоретико-методологічних засад розвитку суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж, а також відповідних технологій. Дано визначення понять «суб’єкт», «суб’єктність», «репрезентативна суб’єктність», «суб’єктна активність», «структурна організація суб’єктної активності», «рівні розвитку суб’єктності», «властивості суб'єктної активності». Окреслено позитивні та негативні властивості суб’єктної активності. Розкрито психологічні особливості суб’єктної активності у соціальних мережах. Розроблено психологічну модель суб’єктної активності, яка унаочнює собою структурну організацію, взаємозв’язки та основні етапи суб’єктної активності. Ключовими структурними компонентами суб’єктної активності визначено: формування та досягнення власних цілей; вмотивованість до навчання та саморозвитку; інтелектуальна ініціація (рефлексія та самоаналіз, детермінація мислення та інші метакогніції); самостійність; соціальна активність; свобода вибору та відповідальність за нього; ініціативність; самореалізація; комунікативність; прогностичність. Узагальнено та визначено теоретико-методологічні засади дослідження рівня суб’єктної активності користувачів соціальних мереж. Розроблено, описано та використано під час емпіричного дослідження наступні експериментальні методики: «Опитувальник самостійного цілепокладання» та в двох версіях - «Опитувальник рівня суб’єктної активності», що призначений для визначення рівня суб’єктної активності користувачів соціальних мереж. Показано, що існують кореляції між розвитком суб’єктної активності та рівнем вмотивованості до саморозвитку та розвитку інтелектуальної ініціації, іншими інтелектуальними метакогніціями і компонентами. Розроблено технології розвитку суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж і проведено відповідний формувальний експеримент у вигляді «Інтернет-тренінгу з розвитку суб'єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж» у віртуальному освітньому середовищі – в Moodle та Facebook. Доведено ефективність використаних технологій для розвитку суб’єктної активності дорослих користувачів соціальних мереж як кількісно, так і якісно, про що свідчать дані методик і відповіді учасників формувального експерименту. З’ясовано, що важливим в розвитку суб’єктної активності є розширення горизонту проєктування, адже це збільшує варіативність активності та можливості щодо її пріоритизації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Смульсон, Марина Лазарівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

12.
159.98:355.018(477)(043.5)
М 48


    Мельник, Олена Вікторівна.
    Вікові особливості адаптації учасників бойових дій до умов мирного життя [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. В. Мельник ; наук. кер. С. О. Лукомська ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 262 с. : табл. - Бібліогр.: с. 218-249 (289 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
адаптація -- учасники бойових дій -- ПТСР -- копінг-стратегії -- посттравматичне зростання -- резилентна реінгтеграція
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі визначення вікових особливостей адаптації учасників бойових дій. У роботі: – досліджено особливості адаптації учасників бойових дій 20-60 років до умов мирного життя, доведено, що найкраще адаптуються 31-45 річні досліджувані, а найгірше – старші за 45 років; – встановлено зв'язок адаптованості із копінг-стратегіями, посттравматичним зростанням, резилентністю, життєстійкістю і психологічним благополуччям; – визначено поняття резилентної реінтеграції як ключового аспекту адаптації демобілізованих учасників бойових дій. На основі отриманих даних розроблено і обґрунтовано модель адаптації учасників бойових дій до умов мирного життя. Сформульовано критерії адаптованості, розроблено та апробовано тренінгову програму розвитку навичок адаптації учасників бойових дій; оцінено ефективність її впровадження в процес медико-психологічної реабілітації учасників бойових дій різного віку. Отримані емпіричні дані підтвердили гіпотези, визначені на початку дослідження.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лукомська, Світлана Олексіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

13.
159.98:355.018(477)(043.5)
М 48


    Мельник, Олена Вікторівна.
    Вікові особливості адаптації учасників бойових дій до умов мирного життя [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. В. Мельник ; наук. кер. С. О. Лукомська ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 18 с. : табл. - Бібліогр.: с. 14-15 (14 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
адаптація -- учасники бойових дій -- ПТСР -- копінг-стратегії -- посттравматичне зростання -- резилентна реінгтеграція
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі визначення вікових особливостей адаптації учасників бойових дій. У роботі: – досліджено особливості адаптації учасників бойових дій 20-60 років до умов мирного життя, доведено, що найкраще адаптуються 31-45 річні досліджувані, а найгірше – старші за 45 років; – встановлено зв'язок адаптованості із копінг-стратегіями, посттравматичним зростанням, резилентністю, життєстійкістю і психологічним благополуччям; – визначено поняття резилентної реінтеграції як ключового аспекту адаптації демобілізованих учасників бойових дій. На основі отриманих даних розроблено і обґрунтовано модель адаптації учасників бойових дій до умов мирного життя. Сформульовано критерії адаптованості, розроблено та апробовано тренінгову програму розвитку навичок адаптації учасників бойових дій; оцінено ефективність її впровадження в процес медико-психологічної реабілітації учасників бойових дій різного віку. Отримані емпіричні дані підтвердили гіпотези, визначені на початку дослідження.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лукомська, Світлана Олексіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

14.
159.953.5:81'243(043.5)
В 22


    Вахнован, Мирослава Миколаївна.
    Взаємозв'язок мови та мислення у процесі вивчення іноземної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / М. М. Вахнован ; наук. кер. К. С. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 287 с. : табл. - Бібліогр.: с. 251-271 (224 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
мислення -- мова -- мовлення -- студенти-медики -- професійне навчання -- підходи до навчання іноземних мов -- логічна і граматична асоціативна реакція
Анотація: Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню та емпіричному дослідженню психологічних особливостейвзаємозв’язку мови та мислення при вивченні іноземної мови студентами медичних спеціальностей таумов, за яких досягається максимальна ефективністьїх розвитку. На засадах генетичної психології розроблено модель розвитку мислення студентів-медиків при вивченні іноземної мови. Побудовано модель взаємообумовленості мислення та мовлення при вивченні іноземної мови студентами-медиками, представлену трьома факторами: «гнучка вербалізація – центральна синтагматична мовна асоціативність», «образна активність – асоціативна логічна переферійність», «асоціативна граматичність – аналітичність – парадигматичність». В роботі представлено експрес-методи оцінки активності іншомовного мовлення та мислення за допомогою реєстрації його продуктивності в завданнях різного типу (навчальні завдання з окремих тем на нестандартне вирішення творчих завдань протягом обмеженого проміжку часу). Побудовано моделі асоціативних реакцій на матеріалі рідної та іноземної (німецької) мови, зокрема встановлено особливості логічної (центральна, периферична), та граматичної реакції (синтагматична, парадигматична). Запропоновано експериментальну навчальну програму з розвитку мислення студентів-медиків при вивченні іноземної (німецької) мови. Узагальнено методи оптимізації розвитку когнітивної сфери особистості на основі генетико-моделюючого підходу до проблеми особистісного розвитку в онтогенезі. Доведено переваги когнітивно-комунікативного навчання іноземних мов, що базується на принципі свідомості у викладанні й на теорії соціоконструктивізму, згідно з якою студент є активним учасником процесу навчання. Упровадження експериментальної навчальної програми засвідчило позитивну динаміку показників мисленнєвої сфери студентів-медиків та показника іншомовного мовлення. Доведено ефективність програми і можливість її використання як психолінгвістичного засобу розвитку пізнавальної сфери студентів у цілому. Запропоновано методичні рекомендації викладачам ВНЗ щодо оптимізації процесу когнітивного розвитку студентів медичних спеціальностей в процесі оволодіння ними іноземною мовою.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Ксенія Сергіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
159.953.5:81'243(043.5)
В 22


    Вахнован, Мирослава Миколаївна.
    Взаємозв'язок мови та мислення у процесі вивчення іноземної мови [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / М. М. Вахнован ; наук. кер. К. С. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 25 с. : табл. - Бібліогр.: с. 21-22 (10 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
мислення -- мова -- мовлення -- студенти-медики -- професійне навчання -- підходи до навчання іноземних мов -- логічна і граматична асоціативна реакція
Анотація: Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню та емпіричному дослідженню психологічних особливостейвзаємозв’язку мови та мислення при вивченні іноземної мови студентами медичних спеціальностей таумов, за яких досягається максимальна ефективністьїх розвитку. На засадах генетичної психології розроблено модель розвитку мислення студентів-медиків при вивченні іноземної мови. Побудовано модель взаємообумовленості мислення та мовлення при вивченні іноземної мови студентами-медиками, представлену трьома факторами: «гнучка вербалізація – центральна синтагматична мовна асоціативність», «образна активність – асоціативна логічна переферійність», «асоціативна граматичність – аналітичність – парадигматичність». В роботі представлено експрес-методи оцінки активності іншомовного мовлення та мислення за допомогою реєстрації його продуктивності в завданнях різного типу (навчальні завдання з окремих тем на нестандартне вирішення творчих завдань протягом обмеженого проміжку часу). Побудовано моделі асоціативних реакцій на матеріалі рідної та іноземної (німецької) мови, зокрема встановлено особливості логічної (центральна, периферична), та граматичної реакції (синтагматична, парадигматична). Запропоновано експериментальну навчальну програму з розвитку мислення студентів-медиків при вивченні іноземної (німецької) мови. Узагальнено методи оптимізації розвитку когнітивної сфери особистості на основі генетико-моделюючого підходу до проблеми особистісного розвитку в онтогенезі. Доведено переваги когнітивно-комунікативного навчання іноземних мов, що базується на принципі свідомості у викладанні й на теорії соціоконструктивізму, згідно з якою студент є активним учасником процесу навчання. Упровадження експериментальної навчальної програми засвідчило позитивну динаміку показників мисленнєвої сфери студентів-медиків та показника іншомовного мовлення. Доведено ефективність програми і можливість її використання як психолінгвістичного засобу розвитку пізнавальної сфери студентів у цілому. Запропоновано методичні рекомендації викладачам ВНЗ щодо оптимізації процесу когнітивного розвитку студентів медичних спеціальностей в процесі оволодіння ними іноземною мовою.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Ксенія Сергіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

 
Статистика
за 01.07.2024
Кількість запитів 86469
Кількість відвідувачів 938
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя