Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>U=159.364.2<.>
Загальна кількість знайдених документів : 11
Показані документи с 1 за 11
1.
15(08)
А 43


    Бабатенко, О. В.
    Профілактика та корекція негативних функціональних станів фахівців харчової промисловості [Текст] / О. В. Бабатенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 5-14. - Бібліогр.: с. 12-13 (21 назва) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
психологічне забезпечення -- працездатність -- втома -- оператори -- металургійне виробництво -- довільна психічна регуляція
Анотація: В статті представлено теоретичне узагальнення проблеми психологічного забезпечення системи формування та підтримання необхідного рівня працездатності (СФПП) фахівців-кондитерів. Обгрунтовано вибір соціотехнічної системи діяльності фахівців харчової промисловості як об'єкта спрямування заходів психологічного забезпечення. Запропоновано концепцію психологічного забезпечення СФПП для різних видів діяльності, яка спирається на необхідність постійного залучення соціальних працівників до процесу експлуатації соціотехнічної системи. Побудовано класифікацію та визначено принципи застосування профілактичних та корекційних методів, які повинні використовуватись при психологічному забезпеченні СФПП.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

2.
15(08)
А 43


    Бурлакова, І. А.
    Соціалізація професійного здоров'я майбутніх фахівців [Текст] / І. А. Бурлакова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 36-46. - Бібліогр.: с. 45 (8 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
здоров'я -- соціалізація -- професійне здоров'я -- майбутні фахівці
Анотація: У статті розглядаються особливості соціалізації як суттєвої передумови психологічного супроводу професійного здоров'я студентської молоді. Зазначається, що фізична культура, здоровий спосіб і стиль життя сприяють підвищенню показників фізичного розвитку і покращенню здоров'я майбутніх фахівців в цілому.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

3.
15(08)
А 43


    Вернік, О. Л.
    Ресурси життєдіяльності особистості: психологічний зміст проблеми [Текст] / О. Л. Вернік // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 47-57. - Бібліогр.: с. 54-56 (18 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
психологічні ресурси -- ресурси життєдіяльності особистості -- джерела -- життєдіяльність -- особистість -- діяльність
Анотація: Представлено теоретичний аналіз проблеми ресурсів в життєдіяльності особистості. Стверджується, що в сучасних психологічних дослідженнях ресурси розглядаються або в контексті адаптаційних процесів, або принагідно до ситуацій, пов'язаних зі стресом, з екстремальністю, з життєвою складністю, з життєвою стійкістю тощо. З іншого боку, ресурси в них прийнято поділяти на особистісні (такі як, риси особистості, її певні властивості, вміння, знання навички тощо), психологічні (як внутрішні і зовнішні можливості, що сприймаються і використовуються як засоби досягнення позитивних результатів). Ми пропонуємо розглядати психологічні аспекти ресурсів не по відношенню до особистості безпосередньо, але по відношенню до її способу життя. Таким чином можна, по-перше, інтегрувати існуючі у психології підходи, й, по-друге, упровадити ресурсний підхід, де в якості основної проблеми і практично значимої задачі будуть виступати механізми і складові поводження особистості з ресурсами в процесі здійснення нею власної життєдіяльності. Базовими діями ресурсами пропонується розглядати витрати і накопичення. Їх організація дає підастави для виявлення типології стратегій життєдіяльності в конкретних сферах життєвої активності особистості й в її життєдіяльності в цілому.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

4.
15(08)
А 43


    Кіричевська, Є. В.
    Психологія професійної придатності військовослужбовців підрозділів спецпризначення НГУ [Текст] / Є. В. Кіричевська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 123-133. - Бібліогр.: с. 130-132 (13 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
професійна придатність -- психологічна готовність -- службово-бойова діяльність -- стратегії професійної діяльності
Анотація: Стаття містить опис концептуальних положень проблеми професійної придатності у військовій психологічній науці. Подається аналіз сучасного стану даної проблематики у вітчизняній практиці силових відомств. Зазначається, що на сьогодні практично відсутні комплексні, цілеспрямовані дослідження психологічних предикторів утворення, відновлення і підтримки професійної придатності військовослужбовців різної спеціалізації службово-бойової діяльності. Не розкриті достатньою мірою та науково не повної мірою обгрунтовані індивідуальніс стратегії професійної діяльності особистості військовослужбовця у процесі досягнення професійної придатності, характер і динаміка різних стадій формування військової професійної придатності у процесі фахового становлення на індивідуальній лінії життя.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

5.
15(08)
А 43


    Марусинець, М. М.
    Особливості професійного самовизначення підлітків в умовах освітнього середовища школи [Текст] / М. М. Марусинець, О. В. Лемішова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 156-163. - Бібліогр.: с. 162 (6 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
самовизначення -- професійне самовизначення -- передпрофільна підготовка -- профільне навчання -- профорієнтаційна робота
Анотація: У статті здійснено теоретичний аналіз ранньої професіоналізації учнів підліткового віку. Вказано на особливості і специфіку віку; наведено й обгрунтовано чинники, які зумовлюють ранні прояви професійногог самовизначення: суб'єктивні; об'єктивні; соціальні. Здійснено поетапну характеристику походження підлітками професійного самовизначення підлітками в умовах освітнього середовища школи: вибір професії, професійне самовизначення, що здійснюється в процесі освітнього середовища та професійного навчання як освоєння майбутньої обраної професії; професійна адаптація; самореалізація у відповідній діяльності в умовах неперервної освіти, освітнє середовище.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Лемішова, О. В.

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Маценко, Ж. М.
    Видатні психологи української діаспори початку-середини ХХ ст. : пошанування імен (Степан Балій, Олександр кульчицький) [Текст] / Ж. М. Маценко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 164-176. - Бібліогр.: с. 175 (15 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
особистість -- структура особистості -- особа -- синтетичний підхід -- чинники становлення особистості
Анотація: Зміст статті висвітлює концептуальні підходи знаних представників української психології початку- середини ХХ століття Степана Балія та Олександра Кульчицького до визначення психологічного змісту феномену "особистість", його багатоскладові структури та умов становлення. Зокрема, представлений інтегративний погляд С. Балія на структурну "багатоєдність" особистості. А також проаналізовано унікальну концепцію українського персоналізму Олександра Кульчицького у цілому й здійснено деталізований аналітичний огляд виділених ним історичних, культорилогічних, геролітичних, релігійних чинників становлення особистісних особливостей представників українського народу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

7.
15(08)
А 43


    Омелянюк, С. М.
    Теоретико-методологічні основи дослідження соціально-психологічних наративів [Текст] / С. М. Омелянюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 233-244. - Бібліогр.: с. 242-243 (7 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
дискурс -- наратив -- структуралізм -- соціально психологічний феномен -- масова свідомість
Анотація: У статті розкриваються теоретико-методологічні основи дослідження соціально-психологічних наративів. Показано, що завдяки "лінгвістичному повороту" в гуманітаристиці культура, та соціальна комунікація почали розглядатися як "мовні феномени", тобто такі, що визначені сталими уявленнями, котрі відображені у дискурсах. Відтак, дискурс був потрактований як достеменний простір буття соціокультурних феноменів. У поведінкових науках, зокрема у психології, завдяки структуралістському підходу, був вироблений методологічний інструментарій конкретизації структур, котрі детермінують соціальну картину світу, цілі діяльності та прийнятні поведінкові форми. Таким чином, показано, що соціально-психологічні феномени сучасності найадекватніше розкриваються саме в рамках структуралістського підходу. Прикметною особливістю сучасності є переоцінювання уявлень, які донедавна ще здавались усталеними. Важливу роль у формуванні громадської думки й картини світу загалом відіграють соціальні мережі. Прикметною рисою соціальних мереж є те, що в них відбуваються здійснення найрізноманітніших дискурсів - наукового, релігійного, побутового тощо. Як наслідок, загальний дискурс соціальних мереж справляє враження невпорядкованого міксу. Однак, насправді, дискурс соціальних мереж є підпорядкованим структуралістським принципам, які піддаються опису, трактуванню прогнозуванню та конструюванню. Зважаючи на те, що соціальні мережі справляють дедалі більший вплив на соціокультурні процеси і виступають потужним соціально-психологічним фактором, дослідження їх дискурсивних характеристик є вкрай актуальним завданням. Акцентовано увагу на тому, що дискурс соціальних мереж є конвергентним фольклор, який також є феноменом колективної творчості. Відповідно, теорії та методи соціально-психологічного дослідження, які вироблені в рамках структуралізму з метою дослідження феномену колективної творчості, можуть бути використані в рамках дослідження дискурсу соціальних мереж.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Чорна, Н. В.
    Соціально-психологічні особливості формування музичної культури майбутніх вчителів засобами національного фольклору [Текст] / Н. В. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 315-326. - Бібліогр.: с. 324-325 (11 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
музична культура -- майбутні вчителі -- національний фольклор -- соціально-психологічні особливості формування музичної культури
Анотація: У статті аналізується розроблена стратегія комплексної програми соціально-психологічного супроводу процесу формування музичної культури майбутніх вчителів засобами національного фольклору, яка спрямована на розвиток музичного світогляду, музичної компетентності, емоційної чутливості, поважливого ставлення до музичності, музичної поінформованості, здатності інтерпретувати та адаптувати музикозначну інформацію для різноцільової аудиторії, вміння оцінювати рівень власної музичної культури. Показано, що впровадження технології процесу формування музичної культури майбутніх вчителів має здійснюватися в умовах іх професійної підготовки як цілісна системна єдність діагностичної, цільової, змістовної й процесуальної складових цього процесу. Показано, що стратегія комплексної програма соціально-психологічного супроводу процесу формування музичної культури майбутніх вчителів засобами національного фольклору сприяє результативності зазначеного процесу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

9.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мамчур, І. В.
    Особливості структури, критеріїв та рівнів розвитку компонентів готовності до самопізнання старшокласників у навчально-ігровій діяльності [Текст] / І. В. Мамчур // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 202-209. - Бібліогр.: с. 208-209 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
самопізнання -- старшокласники -- навчально-ігрова діяльність структура -- критерії -- рівні
Анотація: У статті розкрито основні структурні компоненти процесу самопізнання з урахуванням вікових особливостей учнів старшого шкільного віку. Рівні і критерії готовності старшокласників до самопізнання досліджено й проаналізовано крізь значущу для них навчально-ігрову діяльність. Критерії самопізнання визначено за трирівневим варіантом в основі якого покладено принципи науковості, цілеспрямованості, системності, безперервності. Теоретико-емпіричне підгрунтя досліджуваних структурних компонентів самопізнання, їх критеріїв та рівнів розвитку дало змогу систематизувати матеріали та представити їх у таблиці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

10.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Марусинець, М. М.
    Стресостійкість ветеранів АТО/ООС: емпіричний контекст дослідження [Текст] / М. М. Марусинець, Є. В. Губська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 210-220. - Бібліогр.: с. 218-220 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
стресостійкість -- ветирани АТО/ООС -- індивідуально-психологічні особливості особистості -- реалізація -- адаптація -- психологічна травма -- бойовий стрес
Анотація: У статті зроблено спробу розкрити феномен "стресостійкість" як властивість особистості що сприяє ресоціалізації та адаптації ветеранів АТО/ООС до умов мирного життя. Встановлено, що стресостійкість ветеранів має багаторівневу детермінацію, зумовлену як соціальними, професійними, так і особистісними характеристиками. На основі проведеного емпіричного дослідження в розвитку стресостійкості ветеранів АТО/ООС, констатовано, що особи без тяжких поранень мають значно вищий рівень розвитку стресостійкості, ніж ті, які зазнали бойові поранення. Характерними особливостями, які знижують рівень стресостійкості є ситуативна тривожність та підвищений рівень опосередкованої агресії, дратівливість, пошук соціальної підтримки, що дає можливість соціалізуватися до цивільних умов життя.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Губська, Є.В.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

11.
15(08)
А 43


    Марусинець, М. М.
    Професійне самовизначення підлітків: емпіричний аспект дослідження [Текст] / М. М. Марусинець, О. В. Лемішова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 131-140. - Бібліогр.: с. 138-139 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
самовизначення -- професійне самовизначення -- підлітки -- типи мотивів професійного самовизначення підлітків
Анотація: У статті здійснено теоретичний аналіз поняття "самовизначення" та "професійне самовизначення підлітків". Встановлено, що професійне самовизначення у цьому віці набуває особливої значущості, оскільки відбувається усвідомлене осмислення вибору майбутньої професії через ставлення до себе як суб'єкта майбутньої професійної діяльності. Необхідною умовою цього процесу є наявність певних мотивів, що забезпечують стійкість професійної спрямованості особистості та розвиток професійної самосвідомості. Професійна самосвідомість сприяє підвищенню самооцінки підлітка, призводить до формування системи професійно важливих якостей, завдяки яким він отримує засіб для самореалізації відповідно до його потреб. Вивчення мотивів вибору професії і подальшої спеціалізації дозволяє в процесі навчання прогнозувати, наскільки стійким буде інтерес до обраної діяльності і наскільки успішним буде інтерес до обраної діяльності і наскільки успішним буде оволодіння спеціальністю. Усвідомлюючи, який тип мотивації переважає, можна зробити припущення про те, якою мірою підліток буде задоволений результатами своєї майбутньої професійної діяльності. Обгрунтовано специфіку та чинники професійного самовизначення підлітків за спеціально дібраними діагностичними методиками, встановлено типи мотивів вибору майбутньої професії, готовність до майбутньої професійної діяльності за гендерними, віковими характеристиками та за класом навчання. Встановлено, що для старших підлітків пріоритетними є підприємницькі, конвенційні та інтелектуальні типи професій, для молодших - підприємницькі конвенційні та інтелектуальні типи професій, для молодших - підприємницькі, артистичні, соціальні. Домінуючими мотивами вибору професії в старших підлітків є внутрішні індивідуальні мотиви та внутрішні індивідуальні + зовнішні позитивні мотиви; для молодших підлітків - внутрішньо соціально значущі та внутрішні індивідуальні.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Лемішова, О. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 21.06.2024
Кількість запитів 66604
Кількість відвідувачів 777
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя