Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>A=Чорна, І. М.@<.>
Загальна кількість знайдених документів : 8
Показані документи с 1 за 8
1.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 14. Методологія і теорія психології. Вип. 2 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - 472 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772
    Зміст:
Агачева, Ю. А. Інтрагрупова атракця учнів та регулювання внутрішньо групових взаємин / Ю. А. Агачева. - С .6-15. - Бібліогр.: с. 12-15 (23 назви)
Акімова, Л. Н. Структурні компоненти психологічної зрілості особистості / Л. Н. Акімова. - С .16-24. - Бібліогр.: с. 23-25 (13 назв)
Андрушко, Я. С. Дослідження корпоративної культури вищого закладу освіти (на основі кореляційного аналізу) / Я. С. Андрушко. - С .25-35. - Бібліогр.: с. 33-34 (9 назв)
Балашов, Е. М. Діагностика рефлексивності студентів у процесі метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності / Е. М. Балашов. - С .35-43. - Бібліогр.: с. 41-43 (14 назв)
Балахтар, В. В. Соціально-психологічні особливості самоствердження та самовдосконалення як професійно-особистісних новоутворень становлення особистості фахівців з соціальної роботи / В. В. Балахтар. - С .43-54. - Бібліогр.: с. 52-54 (15 назв)
Балахтар, К. С. Креативність як складова професійної компетентності викладача іноземної мови / К. С. Балахтар. - С .54-61. - Бібліогр.: с. 59-61 (17 назв)
Бастун, Н. А. Особливості уявлень реабілітологів про вплив батьківської позиції на ефективність реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи / Н. А. Бастун, І. М. Клещерова. - С .62-70. - Бібліогр.: с. 69-70 (7 назв)
Блохіна, І. О. До проблеми формування психологічної безпеки особистості у малих групах / І. О. Блохіна, О. В. Москаленко. - С .71-79. - Бібліогр.: с. 76-78 (18 назв)
Вашека, Т. В. Психологічні чинники розвитку хронічної втоми у студентської молоді / Т. В. Вашека, С. В. Тукаєв. - С .79-89. - Бібліогр.: с. 87-88 (9 назв)
Губенко, О. В. Комплексний підхід до розвитку творчого мислення учнів за допомогою переструктурування гештальту / О. В. Губенко. - С .96-97. - Бібліогр.: с. 96-97 (11 назв)
Дружиніна, І. А. Соціальне середовище як чинник формування девіантної поведінки у підлітковому віці / І. А. Дружиніна, Л. О. Лях. - С .98-105. - Бібліогр.: с. 103-105 (12 назв)
Єрмакова, Н. О. Нарцисичні прояви сучасної студентської молоді / Н. О. Єрмакова. - С .105-119. - Бібліогр.: с. 116-117 (15 назв)
Завгородня, О. В. Концепція власного життя особи: критерії інтегрованості / О. В. Завгородня. - С .119-128. - Бібліогр.: с. 125-127 (15 назв)
Зливков, В. Л. Наративна ідентичність особистості / В. Л. Зливков. - С .128-137. - Бібліогр.: с. 135-136 (9 назв)
Зливков, В. Л. Особливості резилентності лікарів-стоматологів / В. Л. Зливков, С. О. Лукомська. - С .137-145. - Бібліогр.: с. 143-144 (9 назв)
Зливков, В. Л. Міжнародний опитувальник травм (ITQ): адаптація україномовної версії та можливості використання для діагностики комплексного і відтермінованого ПТСР / В. Л. Зливков [и др.]. - С .145-161. - Библиогр.: с. 157-160 (21 назва)
Інші автори: Лукомська С. О., Котух О. В., О. В. Мельник
Іванцевич, В. І. Стресостійкість в структурі особистості школяра / В. І. Іванцевич. - С .161-169. - Бібліогр.: с. 168-169 (8 назв)
Копилов, С. О. Логіко-методологічні проблеми інтеграції психологічних культур / С. О. Копилов. - С .170-179. - Бібліогр.: с. 177-178 (11 назв)
Котух, О. В. Організація та структура проведення емпіричного етапу дослідження становлення автентичності майбутніх психологів / О. В. Котух. - С .179-189. - Бібліогр.: с. 186-188 (12 назв)
Кошель, В. А. Основні суперечності сучасної системи освіти та особистісний розвиток / В. А. Кошель, М. М. Наконечна. - С .189-199. - Бібліогр.: с. 196-198 (12 назв)
Краєва, О. А. Психологічні особливості стану професійної ідентичності медичних працівників під час трансформаційних змін суспільства / О. А. Краєва, Н. В. Романенко. - С .199-210. - Бібліогр.: с. 209 (5 назв)
Кузікова, С. Б. Особливості соціально-психологічної адаптації та самооцінка раціональної поведінки в конфлікті майбутніх педагогів / С. Б. Кузікова, С. В. Пухно. - С .210-220. - Бібліогр.: с. 217-219 (14 назв)
Лукомська, С. О. Психосоціальні ресурси онкологічних хворих / С. О. Лукомська. - С .220-230. - Бібліогр.: с. 229-230 (6 назв)
Луньов, В. Є. Ефективність компланс-терапії як засобу корекції батьківських настановлень щодо дітей із вадами розвитку / В. Є. Луньов, Я. В. Фесенко. - С .231-237. - Бібліогр.: с. 236 (5 назв)
Марусинець, М. М. Комунікативно-регулятивна складова резільєнтності майбутніх медичних сестер у роботі з важкими соматичними хворими / М. М. Марусинець, О. Т. Шевченко. - С .237-246. - Бібліогр.: с. 244-245 (9 назв)
Марциняк-Дорош, О. М. Особливості психологічної корекції порушень харчової поведінки у юнаків із надлишковою масою тіла / О. М. Марциняк-Дорош. - С .246-255 : Бібліогр.: с. 254-255 (7 назв)
Мотрук, Т. О. Особливості психосоматичних порушень у викладачів ВНЗ та вчителів ЗОШ: аналіз результатів експериментального дослідження / Т. О. Мотрук, К. М. Пасько. - С .256-265. - Бібліогр.: с. 264-265 (4 назви)
Папуча, М. В. Психологічні механізми становлення особистості / М. В. Папуча. - С .266-277. - Бібліогр.: с. 275-276 (13 назв)
Перепелиця, А. В. Значення особистісних якостей в досягненні успіхів серед спортсменів різних видів спорту / А. В. Перепелиця, Є. О. Фокіна. - С .277-286. - Бібліогр.: с. 285 (8 назв)
Примачок, Л. Л. Шляхи актуалізації професійного зростання майбутнього фахівця з фізичної реабілітації / Л. Л. Примачок. - С .286-299. - Бібліогр.: с. 296-297 (11 назв)
Ростомова, Л. М. Інтереси дітей розлучених батьків / Л. М. Ростомова. - С .299-308. - Бібліогр.: с. 307-308 (8 назв)
Свідерська, О. І. Соціально-психологічні особливості формування політичних вподобань у віртуальному середовищі: теоретико-методологічний аналіз / О. І. Свідерська. - С .308-316. - Бібліогр.: с. 315 (4 назви)
Сизко, Г. І. Науково-теоретичне дослідження проблеми психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання / Г. І. Сизко. - С .316-326. - Бібліогр. с. 323-325 (11 назв)
Скоростецька, Н. В. Поняття соціального інтелекту в роботах сучасних зарубіжних дослідників 1979-2019 років / Н. В. Скоростецька. - С .327-337. - Бібліогр.: 335-336 (12 назв)
Степура, Є. В. Проблема позитивних рис особистості / Є. В. Степура. - С .337-347. - Библиогр.: с. 344-346 (24 назви)
Стовбун, О. А. До теоретичного аналізу процесів становлення професійної ідентичності працюючих студентів вищого технічного закладу освіти / О. А. Стовбун. - С .348-356. - Библиогр.: с. 354-355 (10 назв)
Фесенко, Я. В. Батьківські настановлення щодо дітей із мовленнєвими проблемами / Я. В. Фесенко. - С .356-363. - Бібліогр. с. 362-363 (5 назв)
Харченко, Н. А. Образ Я майбутніх психологів: теоретико-емпіричний аналіз / Н. А. Харченко, А. В. Парфенюк. - С .363-370. - Бібліогр. с. 369 (4 назви)
Хворова, Г. М. Дослідження батьківських характеристик взаємодії з дітьми в батьків дітей з аутизмом / Г. М. Хворова. - С .370-380. - 377-379 (16 назв)
Хворова, Г. М. Психологічні особливості комплаєнтності батьків дітей із вадами мовленнєвого розвитку / Г. М. Хворова, Я. В. Фесенко. - С .380-388. - Бібліогр. с. 377-379 (16 назв)
Хохліна, О. П. Проблема змісту особистості як базової категорії психології / О. П. Хохліна. - С .388-397. - Бібліогр. с. 395-396 (5 назв)
Черкаська, Є. Ф. Специфіка формування емоційної стійкості педагога в професійній діяльності / Є. Ф. Черкаська. - С .397-404. - Бібліогр. с. 402-404 (20 назв)
Чорна, І. М. Психоаналіз основних чинників появи девіацій у поведінці підлітка / І. М. Чорна. - С .405-415. - Бібліогр. с. 414 (5 назв)
Чорна, І. М. Етіологія поведінкових відхилень / І. М. Чорна. - С .426-436. - Бібліогр.: с. 435 (6 назв)
Шейко, А. О. Психологічні аспекти адаптації студентів-іноземців до навчання в Україні / А. О. Шейко. - С .437-443. - Бібліогр.: с. 442 (5 назв)
Яковицька, Л. С. Дослідження впливу рівня самооцінки на ступінь стресостійкості студентів-психологів / Л. С. Яковицька. - С .443-452. - Бібліогр.: с. 449-451 (13 назв)
Zlyvkov, V. Communication-centered view on teacher's authentic and critical leaderships / V. Zlyvkov, S. Lukomska, O. Kotukh. - С .452-460. - Бібліогр.: с. 458-459 (11 назв)
Krylova-Grek, Yu. Psycholinguistic peculiarities of translation of semantic units in information space / Yu. Krylova-Grek. - С .461-471. - Бібліогр.: с. 469-470 (19 назв)
Чорна, І. М. Методика підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди з підлітком схильним до девіації / І. М. Чорна. - С .416-426. - Бібліогр.: С. 424 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)

Кл.слова (ненормовані):
Методологія психології -- Теорія психології

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; О., В. Мельник
Свободных экз. нет
Знайти схожі

2.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Психоаналіз основних чинників появи девіацій у поведінці підлітка [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 405-415. - Бібліогр. с. 414 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
адитивний -- акцентуації -- девіантний -- деліквентний -- психотравма -- самоствердження -- соціалізація -- інфальтивність
Анотація: В статті проаналізовано різні наукові теорії та підходи до проблеми появи девіацій у поведінці підлітка. Окреслено пріоритетні напрямки роботи сучасної школи в Україні. Розкрито причини виникнення відхилень у поведінці дитини, психологічні механізми формування адиктивної поведінки. Досліджено та охарактеризовано основні чинники появи девіацій у поведінці підлітка. Проаналізовано основні протиріччя підліткового віку. Розкрито суть незадоволеності базових потреб підлітка, або ж конфлікту між ними. Охарактеризовано психологічні особливості перехідного віку. Встановлено причини втрати контакту та взаєморозуміння зі старшими. Проаналізовано вплив хронічних соматичних захворювань, проявів невротизації та кризових станів та провокуючі їх чинники. Розкрито роль сім'ї та вплив окремих особистісних рис батька та матері на розвиток невротичного стану в підлітка. Прокоментовано основні типи неправильного виховання, які провокують девіації у поведінці підлітка. Проаналізовано вплив основного новоутворення підліткового віку, - прагнення дорослості, самостійності на прояви девіацій. Розкрито вплив негативного ставлення дорослих до моральних цінностей та їхня асоціальна поведінка на виникнення умов для формування негативних проявів у поведінці підлітка, девіацій. Проаналізовано причини розвитку соціальної інфантильності та її вплив на соціалізацію та ступінь розвитку девіантності підлітка. Розкрито психологічні особливості впливу прагнення дорослості та неможливість його адекватно реалізувати на відхилення у поведінці. Надано методичні рекомендації для запобігання прояву даного протиріччя та розкрито механізм конструктивного використання прагненя підлітка до самоствердження у виховній роботі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

3.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Етіологія поведінкових відхилень [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 426-436. - Бібліогр.: с. 435 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
етіологія -- психотравмуючі фактори -- девіантна поведінка -- психологічна готовність -- гіперопіка -- злочинне угруповання -- референтна група -- антисоціальний -- ресоціалізація
Анотація: В основу дослідження покладено аналіз наукових теорій провідних психологів. В статті проаналізовано походження та природу появи відхилень у поведінці підлітків. Розкрито особливості впливу біологічних, педагогічних, психологічних чинників на розвиток девіантної поведінки. Узагальнено різноманітні наукові підходи до проблеми впливу психотравмуючих факторів на поведінку підлітка. Розкрито механізм їх впливу і подальші наслідки, які проявлятимуться у психоемоційних змінах та поведінкових порушеннях. Проаналізовано соціально-психолого-педагогічне значення для підлітка оточення ровесників та забезпечення можливості комунікації. Вказано на домінуюче значення спілкування із ровесниками та потреба автономії від батьківської гіперопіки. Описано причини та механізм зміни референтної групи класу на вуличне угрупування. Поглиблено аналітику причин та особливостей поведінкових відхилень у дівчаток підліткового віку. Обгрунтовано гендерні відмінності у процесі ресоціалізації підлітків після перебування у антисоціальних, злочинних угрупованнях. Здійснено комплексний аналіз обставин, що приводять дівчинку у вуличне угрупування. Розкрито психолого-педагогічні та соціальні передумови і механізм втягнення підлітка у злочинне угруповання. Описано природу потреби підлітка до зміненого стану свідомості та наслідки неможливості її задовільнити. Проаналізовано механізм появи алкогольної та наркотичної залежності у підлітків. Досліджено особистісні особливості особистості підлітків хворих на алкоголізм, наркоманію. Визначено суть психологічної готовності до вживання психотропних речовин. Описано етапи виникнення у підлітків психічної залежності від алкоголю, і наркотиків. Визначено основні чинники виникнення у неповнолітніх потреби вживати психотропні речовини. Проаналізовано статистичні дані дослідження підлітків із відхиленнями у поведінці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

4.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Методика підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди з підлітком схильним до девіації [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 416-426. - Бібліогр.: С. 424 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
підліток -- девіантний -- бесіда -- діагностика -- корекція -- профілактика -- емоції -- гіперболізація
Анотація: В статті проаналізовано наукові дослідження змісту та завдань психологічного методу бесіди. Встановлено відсутність методології підготовки та проведення бесіди із підлітком з проявами схильним до девіації. Визначено чотри основних типи бесід із дивіантними підлітками: профілактична, діагностична, корекційна, комбінована. Обгрунтовано необхідність розробки методології підготовки та проведення діагностико-корекційної бесіди. Визначено мету та завдання психологічної бесіди. Розкрито структуру діагностико-корекційної бесіди. Представлено розгорнутий аналіз змісту структурних компонентів методики підготовки бесіди та обгрунтовано їх значущість у процесі підготовки та результативності застосованого метода. Зазначено джерела отримання психологом попередньої інформації та метод їх аналізу. Визначено ймовірні місця для проведення бесіди та прогностично проаналізовано результативність бесіди у відповідності до адекватності обраного місця меті бесіди. Визначено можливих суб'єктів бесіди та умови та доцільність їх залучення, прогностичний ефект від їх присутності. Розкрито технологію формулювання питань та вимоги до їх змістового навантаження. Проаналізовано приклади формулювання питань у відповідності до мети бесіди. Проаналізовано основні умови ефективності бесіди: врахування психофізіологічних особливостей дітей підліткового віку; контроль власного емоційного стану; контроль емоційних проявів підлітка; часовий регламент бесіди; характеристику прийомві отримання достовірної інформації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

5.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 14. Методологія і теорія психології. Вип. 3 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - 392 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 30.00 р.
    Зміст:
Агачева, Ю. А. Рефлексія атракції у спільно-розподіленій діяльності / Ю. А. Агачева. - С .5-12. - Бібліогр.: с. 10-11 (6 назв)
Балашов, Е. М. Психологічні особливості рефлексивної компетентності особистості студентів на особистісному рівні / Е. М. Балашов, В. О. Каламаж. - С .12-27. - Бібліогр.: с. 23-25 (26 назв)
Воропаев, Е. П. Двигательная находчивость артиста / Е. П. Воропаев, Е. В. Соколова. - С .27-36. - Бібліогр.: с. 34-35 (7 назв)
Дружиніна, І. А. Особистісне та професійне зростання студентів-психологів у процесі вивчення фахових дисциплін / І. А. Дружиніна, В. О. Савуляк. - С .36-45. - Бібліогр.: с. 43-45 (9 назв)
Жмайло, А. А. Дослідження психологічної адаптації до процесу навчання дітей із ЗПР / А. А. Жмайло, Г. І. Сизко. - С .46-55. - Бібліогр.: с. 54-55 (7 назв)
Завгородня, О. В. Методологічні орієнтири та перспективи розробки концепції різнорівневої інтеграції психологічного знання / О. В. Завгородня. - С .56-67. - Бібліогр.: с. 63-67 (26 назв)
Зливков, В. Л. Тренінг розвитку кар'єри: теоретичні основи та практичні рекомендації / В. Л. Зливков. - С .68-78. - Бібліогр.: с. 76-78 (11 назв)
Зливков, В. Л. Інтегративний підхід у вивченні ідентичності та автентичності ведучих тренінгових груп / В. Л. Зливков, С. О. Лукомська, О. В. Котух. - С .79-89. - Бібліогр.: с. 87-88 (5 назв)
Іванцанич, В. В. Психологічний зміст впливу релігійних громад на учнівську молодь / В. В. Іванцанич. - С .89-99. - Бібліогр.: с. 96-97 (9 назв)
Комплієнко, І. О. Теоретичний аналіз проблеми дезадаптивних взаємостосунків батьків та дітей / І. О. Комплієнко. - С .99-113. - Бібліогр.: с. 108-111 (22 назви)
Краєва, О. А. Психологічні особливості ідентичності клієнтів кабінекту "Довіра" / О. А. Краєва, О. А. Черкас. - С .113-122. - Бібліогр.: с. 120-121 (9 назв)
Лукомська, С. О. Ресурсний підхід до вивчення особистості у ситуації онкологічної хвороби / С. О. Лукомська. - С .122-131. - Бібліогр.: с. 129-130 (6 назв)
Марусинець, М. М. Професійне самовизначення підлітків: емпіричний аспект дослідження / М. М. Марусинець, О. В. Лемішова. - С .131-140. - Бібліогр.: с. 138-139 (7 назв)
Милашенко, К. О. Динаміка показників самоактуалізації людей дорослого віку у процесі психотерапії / К. О. Милашенко. - С .140-154. - Бібліогр.: с. 151-153 (13 назв)
Михайлів, С. В. Особливості сімейної взаємодії як чинника формування хімічної залежності особистості / С. В. Михайлів. - С .154-164. - Бібліогр.: с. 162-163 (8 назв)
Москаленко, О. В. До проблеми дослідження емоційного інтелекту та його значення в процесі міжособистісної взаємодії / О. В. Москаленко, І. О. Блохіна. - С .165-175. - Библиогр.: с. 172-173 (15 назв)
Наконечна, М. М. Фактори, що перешкоджають становленню інтерсуб'єктної взаємодії / М. М. Наконечна. - С .175-185. - Бібліогр.: с. 182-183 (12 назв)
Папуча, Н. В. Методологические основания психологических исследований / Н. В. Папуча. - С .185-194. - Бібліогр.: с. 192-193 (7 назв)
Піковець, Н. В. Організаційно-методичні засади психологічного супроводу педагогів / Н. В. Піковець. - С .194-208. - Бібліогр.: с. 205-207 (11 назв)
Перепелиця, Н. В. Організаційно-методичні засади психологічного супроводу педагогів / Н. В. Перепелиця. - С .194-208. - Бібліогр.: с. 205-207 (11 назв)
Скоростецька, Н. В. Сучасний стан проблеми соціального інтелекту та шляхи його дослідження в психології / Н. В. Скоростецька. - С .218-226. - Бібліогр.: с. 223-225 (20 назв)
Собкова, С. І. Соціально-психологічні чинники процесу соціалізації представників різних етнічних груп в поліетнічному просторі / С. І. Собкова, Ю. В. Собков. - С .227-237. - Бібліогр.: с. 233-236 (26 назв)
Степура, Є.В. Аспекти щастя людини / Є.В. Степура. - С .237-249. - Бібліогр.: с. 245-247 (17 назв)
Туз, Л. Г. Стрес-менеджмент як складова формування резілентності медичного працівника / Л. Г. Туз. - С .249-259. - Бібліогр.: с. 256-258 (10 назв)
Хупавцева, Н. О. Концепція фасилітативного навчання в парадигмі гуманістичної психології / Н. О. Хупавцева. - С .260-273. - Бібліогр.: с. 269-271 (22 назви)
Черкаська, Є. Ф. Значимість емоційної стійкості педагога в стресових ситуаціях / Є. Ф. Черкаська. - С .273-284 : Бібліогр.: с. 280-283 (21 назва)
Чорна, І. М. Систематизація спільних факторів для різних напрямків сучасної психотерапії / І. М. Чорна. - С .284-296. - Бібліогр.: с. 293-294 (8 назв)
Чорна, І. М. Соціально-психологічні чинники формування особистості вбивці / І. М. Чорна, М. О. Тимошик. - С .297-307. - Бібліогр.: с. 304-305 (9 назв)
Чорна, І. М. Психологічний аналіз особливостей становлення професії соціального працівника в Україні / І. М. Чорна, М. М. Чорний. - С .319-332. - Бібліогр.: с. 328-331 (20 назв)
Чорний, М. М. Психологічний аналіз особливостей становлення професії соціального працівника в Україні / М. М. Чорний. - С .319-332. - Бібліогр.: с. 328-331 (20 назв)
Шевченко, К. О. Вплив емоційного інтелекту на фасилітативну компетентність педагога / К. О. Шевченко. - С .332-344. - Бібліогр.: с. 340-343 (17 назв)
Шевчук, Ю. С. Особливості психосоматичних розладів у дітей та підлітків / Ю. С. Шевчук. - С .344-357. - Бібліогр.: с. 353-355 (14 назв)
Яковенко, С. І. Можливість дистанційного консультування в утруднених умовах життя / С. І. Яковенко, Т. С. Гурлєва. - С .357-369. - Бібліогр. с. 366-368 (16 назв)
Яланська, С. П. Толерантність як розуміння цінності іншої особистості / С. П. Яланська. - С .369-378. - Бібліогр.: 375-376 (8 назв)
Ivashkevych, E. E. Psychological mechanisms of translation / E. E. Ivashkevych. - С .378-391. - Библиогр.: с. 387-389 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)

Кл.слова (ненормовані):
Методологія психології -- Теорія психології

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Систематизація спільних факторів для різних напрямків сучасної психотерапії [Текст] / І. М. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 284-296. - Бібліогр.: с. 293-294 (8 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
психотерапія -- інтервенція -- втручання -- психодинамічний -- поведінковий -- гуманістичний -- пацієнт -- клієнт -- психотерапевт
Анотація: На основі контент-аналізу та моніторингу стану сучасної психотерапевтичної практики в Україні, нормативних документів, встановлено та прокоментовано основні тенденції і типові проблеми цієї практики. Констатовано нормативи щодо права на психотерапевтичну практику та санкції щодо незаконної діяльності. В статті проаналізовано наукову літературу з даної проблеми та виявлено недостатньо досліджені аспекти. Розкрито актуальність проблеми систематизації спільних факторів для різних напрямків психотерапії. Розкрито суть медичного та психологічного підходів до розуміння психотерапевтичної практики, які на даний час здійснюються в Україні паралельно. Наведено ідентифікаційні приклади визначень психотерапії в рамках медичної та психологічної моделей практики. Запропоновано узагальнююче визначення психотерапії. Визначено та прокоментовано три основні системоутворюючі рівні психотерапевтичної практики: теоретичний, практичний, професійний. Визначено основну мету психотерапії. Розкрито зміст психотерапевтичної інтервенції, систематизовано етапи психотерапевтичного курсу. Прокоментовано значення впливу соціального оточення клієнта на ефективність психотерапії. Означено теоретичний підхід щодо необхідності гармонізації почуттів клієнта, пов'язаних з минулим, теперішнім і майбутнім. Акцентовано на значущості теоретичних понять "норма" та "відхилення", "дефект", "патологія", які визначають характер та специфіку психотерапевтичних впливів, дозволяють здійснювати їх усвідомлено, науково грамотно. Проаналізовано три основні напрямки психотерапії - психодинамічний, поведінковий, гуманістичний, або ж дослідний. Визначено основні детермінанти особистісного розвитку та поведінки в рамках кожного психотерапевтичного напрямку. Розкрито суть психотерапевтичного втручання у відповідності до напрямку, в якому працює психотерапевт. Визначено критерії, за якими обирається психотерапевтичний напрямок. Вказано на необхідність синтезу концепцій та технічних прийомів, пошуку більш гнучкої інтегративної психотерапевтичної парадигми. Систематизовано спільні фактори для різних напрямків психотерапії.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Соціально-психологічні чинники формування особистості вбивці [Текст] / І. М. Чорна, М. О. Тимошик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 297-307. - Бібліогр.: с. 304-305 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
злочин -- вбивство -- особистість злочинця -- злочинна поведінка -- соціально-психологічні чинники -- мотиви -- фактори
Анотація: В статті обгрунтовано актуальність проблеми вивчення особистості злочинця. Виокремлено значення досліджень особистості жінок, засуджених за скоєння вбивства, вивчення причин злочинної поведінки і необхідність розробки психолого-педагогічних профілактичних засобів її попередження. Проаналізовано дослідження і публікації, в яких розглянуто тенденції розв'язання даної проблеми. Виділено внутрішні особистісні передумови злочинної поведінки. Прокоментовано, чому відхилена від соціальних норм поведінка набуває криміногенного характеру. Описано соціально-демографічні ознаки досліджуваних, які включають відомості про стать, вік, рівень освіти, сімейний стан, тип занять тощо. Окреслено особистісно-рольові якості, які характеризують соціальні позиції, які займає особа у різних сферах життєдіяльності; соціально-психологічні ознаки особистості, які характеризують спрямованість особистості, мотиваційну сферу, систему потреб, уподобань та інтересів конкретної особи. Проаналізовано мотивацію та особливості психологічної готовності особистості до скоєння злочину, фактори які впливають на її формування. Розроблено психологічний інструментарій для діагностики особистості жінки, засудженої за вбивство. Встановлено психологічний портрет та соціально-психологічні чинники формування особистості жінки, засудженої за вбивство. В статті представлено авторську анкету "Психологічний портрет жінки, засудженої за вбивство" (ППЖЗзВ), автор І.М. Чорна. Описано її структуру, змістове навантаження, психодіагностичну мету. Представлено розгорнутий аналіз результату дослідження психологічного портрету жінки, засудженої за вбивство. Представлено кількісний та якісний аналіз статистичних результатів дослідження чинників, які вплинули на формування особливості злочинниці вбивці. Встановлено основні соціально-психологічні та негативно-педагогічні чинники формування злочинної поведінки та скоєння вбивства. Визначено структуру особистості злочинниці. Визначено основні чинники, які впливають на формування особистості злочинниці, жінки, здатної на вбивство.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Тимошик, М.О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
15(08)
А 43


    Чорна, І. М.
    Психологічний аналіз особливостей становлення професії соціального працівника в Україні [Текст] / І. М. Чорна, М. М. Чорний // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 319-332. - Бібліогр.: с. 328-331 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
важковиховуваний -- девіантний -- підліток -- психокорекційна робота -- відхилення -- акцентуації -- непедагогічний -- асоціальний
Анотація: У статті здійснено контент-аналіз досліджень та публікацій з проблеми профілактики та психокорекції девіантної поведінки підлітків. Дано морально-психологічну характеристику підлітків із девіантною поведінкою. Встановлено типові причини появи девіацій у поведінці підлітка. Зокрема, розкрито суть основних, типових помилок виховної роботи, антипедагогічної поведінки дорослих по відношенню до підлітка. Це, зокрема, небажання чи невміння знайти індивідуальний підхід до дитини, неблагополучність сімейного оточення, неправильна організація життя та діяльності дитини на певному етапі її розвитку. Експериментальним шляхом встановлено кореляційний взаємозв'язок між стилем сімейного виховання та формування девіантної поведінки у підлітка, скоєнням злочинів. Розкрито чинник хибного уявлення дорослості та його наслідки у поведінкових девіаціях. Розкрито взаємозв'язок між педагогічними помилками та відхиленнями у поведінці, акцентуаціями, девіаціями. Проаналізовано взаємозв'язок між загально-віковими особливостями підлітків (новоутворення віку, домінуюча діяльність, статеве дозрівання) та їх потенційно можливим впливом на прояви девіацій у підлітків. Визначено що емоційність та неврівноваженість процесів збудження та гальмування; довірлевість, підвищена навіюваність та схильність до наслідування; прагнення до самоствердження та недостатній життєвий досвід; незавершеність розвитку системи навичок соціальної поведінки є віковими факторами розвитку девіацій підлітка. Визначено характер домінуючих переживань, які впродовж тривалого часу визначають структуру поведінкових реакцій; емансипації; реакцій групування з ровесниками; реакцій, пов'язаних із сексуальною хіттю. Окреслено ступінь розвитку потрапляння під вплив асоціальних осіб, криміналітету. Розкрито суть явища "ножиць" між біологічним та соціальним у формуванні особистості у підлітковому віці. Систематизовано основні авторські класифікації типів девіантних підлітків. Частково розроблені рекомендації щодо психокорекційної роботи психолога з кожним типом підлітків із девіантною поведінкою.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Чорний, М.М.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 04.07.2024
Кількість запитів 29423
Кількість відвідувачів 617
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя