Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=нервові процеси<.>
Загальна кількість знайдених документів : 4
Показані документи с 1 за 4
1.
159.938
З-30


    Запорожець, Олена Петрівна.
    Психофізіологічні властивості учнів молодшого шкільного віку з різним фізічним та розумовим навантаженням [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Запорожець Олена Петрівна ; наук. кер. Макаренко М. В. ; Херсон. держ. ун-т . - Херсон, 2008. - 193 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 161-193. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Психофізіологічні властивості--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
вища нервова діяльність -- нервові процеси -- сенсомоторні функції -- властивості пам`яті -- властивості уваги -- успішність навчання -- фізичні навантаження -- розумові навантаження
Анотація: Дана дисертаційна робота є дослідженням психофізіологічних властивостей дітей молодшого і шкільного віку з різним фізичним та розумовим навантаженням. Проводились дослідження властивостей основних нервових процесів, сенсомоторних функцій, пам"яті і уваги, успішності навчання дітей молодшого шкільного віку з ріним режимом фізичної та розумової активності. показано, що функціональна рухливість нервових процесів, сенсомоторні та психічні функції повільно та нерівномірно розвиваються у дітей від 7 до 9 років. Визначено, що у дітей, які займаються спортом, існують відмінності розвитку окремих властивостей нейродинамічних, сенсомоторних та психічних функцій у порівнянні із своїми однолітками контрольної групи. Такі відмінності. Такі ж відмінності спостерігаються і у дітей, які мають додаткове розумове навантаження у співставленні із тими, що мають додаткове фізичне навантаження. Виявлено, що додаткові фізічні та розумові навантаження є одним із важливих чинників, які позитивно впливають на успішність навчання учнів. Показано, що діти, які займаються шахами, мали найвищу успішність навчання. Успішність навчання дітей, що займаються гімнастикою, була вища за УН їх однолітків, які спортом не займаются. але нижча за тих, що займалится шахами. Проведена оцінка щільності зв"язку успішності навчання з рядом досліджувальних психофізіологічних властивостей. Визначена динаміка зв"язків функціональної рухливості нервових процесів, функцій пам"яті та уваги з успішністю шкільного навчання. У дітей, які мають додаткове фізичне або розумове навантаження, кількість вірогідних кореляційних зв"язків успішності навчання з психофізіологічними показниками більше і ці зв"язки виявляються більш тісними, наж щколярів контрольної групи. Особи з високими показниками нейродинамічних та психомоторних функцій характеризуються і вищою успішністю навчання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Макаренко, Микола Васильович \наук. кер.\; Херсонський державний університет (Херсон)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.91+159.923:616.8
Х 20


    Харченко, Дмитро Миколайович.
    Психологічні та психофізіологічні особливості осіб із психосоматичними розладами [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.04 / Харченко Дмитро Миколайович ; наук. конс. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 396 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 356-397. -
УДК
Рубрики: Медична психологія--Психосоматичні розлади--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
психофізіологічні особливості -- психосоматичні розлади -- облігатні фактори -- врівноваженість -- нервові процеси -- СНП -- алекситимія -- предиктори -- тривожність -- нейротизм
Анотація: Дослідження здійснене з позиції системного підходу і дозволило визначити особливості структурно-функціональних взаємозв`язків психосоматичних недомагань і їх психофізіологічних, психологічних та соціально-психологічних детермінант. Здійснено методологічний аналіз сучасних підходів і теоретичних моделей розвитку психосоматичних розладів, визначено методологічні засади психологічного дослідження психосоматичних захворювань. Виявлено предиктори психосоматичних розладів, які можуть проявитися як на рівні поведінкових реакцій, так і на рівні інтрапсихічних переживань, та детермінуючий фактор-тривожність, яка є найбільш чутливим індикатором психологічного статусу. Визначено тріаду облігантних факторів впливу на психосоматичні порушення: індивідуально-психологічних, психофізичних та соціально-психогічних. Запропоновано та обгрунтовано метод комплексного вияву психосоматичних недомагань за психофізіологічними показниками, показниками співвідношення індивідуально-психологічних особливостей та соціально-психологічних факторівв розвитку розладів та виокремити групи ризику до психосоматичних розладів. Розроблено інтегративний підхід, завдяки якому з`являється можливість вивчення психогенних розладів в тісному зв`язку з особистісними властивостями, психічними станами та нейродинамічними властивостями, а також їх різноманітності і динаміки. Інтегративний підхід передбачає цілісне вивчення особистостіяк системи, кожен елемент якої перебуває у взаємозв`язку і взаємозалежності. Тому і виділення, так і вивчення окремих елементів стає можливим лише суто гіпотетично. При такому підході вивчаються як окремі прояви психіки людини, так і робиться спроба зрозуміти природу людини в цілому-у широкому світоглядному контексті. Розроблено програму з виявлення та профілактики психосоматичних розладів на основі описанних загальних психофізіологічних та індивідуально-психологічних факторів для всіх психосоматичних недомагань і диференційований підхід до окремих суб`єктивних скарг.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.923.4
Г 93


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гуменюк, Галина Вадимівна.
    Дослідження особливостей прояву психофізіологічних характеристик на динаміку професійного самоздійснення [Текст] / Г. В. Гуменюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2015. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 15. - С. 23-33 : табл. - Бібліогр.: с. 32 (3 назви)
УДК
Рубрики: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
фахівці -- професійне самоздійснення -- професійна успішність -- психофізіологічні властивості -- нервова система -- наукові працівники -- нервові процеси -- працездатність
Анотація: Дослідження висвітлює особливості впливу психофізіологічних характеристик на динаміку професійного самоздійснення наукових працівників. Визначаються чинники успішної професіоналізації особистості: не лише особистісні якості та вміння, а й система злагодженого функціонування психофізіологічних функцій і властивостей, які забезпечують працездатність та ефективність діяльності за умови відсутності перенапруження організму.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
15(08)
А 43


    Кокун, Олег Матвійович.
    Прояв агресії у спортсменів високої кваліфікації [Текст] / О. М. Кокун, І. Г. Коробейнікова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 83-93. - Бібліогр.: с. 90-92 (17 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
агресія -- нервові процеси -- тривога -- психофізіологічний стан -- спортсмени
Анотація: Встановлено зв'язок між психофізіологічним станом та рівнем прояву агресивності у борців високої кваліфікації. Високий рівень фізичної та вербальної агресії пов'язаний із суб'єктивним відчуттям дискомфорту в психічному стані та переважанням процесу збудження у нервовій системі у кваліфікованих спортсменів. Врахування рівня прояву стану агресії дасть можливість оптимізувати психофізіологічний стан спортсменів високої кваліфікації та внести корективи у тренувальний процес.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Коробейнікова, І. Г.

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

 
Статистика
за 10.08.2024
Кількість запитів 83072
Кількість відвідувачів 919
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя