Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (634)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (47)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=дискурс<.>
Загальна кількість знайдених документів : 46
Показані документи с 1 за 30
 1-30    31-46 
1.
159.937:78
М 17


    Максимов , Микола Володимирович.
    Психологічні особливості сприймання музики особистістю залежно від соціальної адаптованості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Максимов Микола Володимирович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 196 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 172-176. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Сприймання музики--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
сприймання музики -- властивості особистості -- музичний дискурс -- емоційна сфера -- соціальна адаптованість -- мистецтво
Анотація: Дисертацію присвячено виявленню психологічним особливостям сприймання музики особистістю залежно від соціальної адаптованості. Розглянуто особливості стприймання людиною музичного простору; основні компоненти та параметри музичного дискусу як основи емоційно-чуттєвого сприйняття світу, а також зв"язок виявлених компонентів музичного дискурсу з певними особистісними властивостями людини відповідно до її музичних уподабань. У ході дослідження з"ясовано, що існує зв"язок мід певними особистісними особливостями людини та її музичним сприйманням. особи, яким притаманні внутрішні конфлікти, амбівалентність почуттів, недостатній розвиток рефлексії віддають перевагу творам, в яких домінують дисонансні сполучення, готрота та "колючість" мелодики та ритму. Загальному фону світосприймання соціально дезадаптованих осіб відповідає музика, я ка має небезпечний вплив на психічний стан людини через підвищену гучність, неприродні звукочастотні характеристики, надмірну повторність, що несе гіпнотичний , трансовий ефект. музика, що налаштовує на роздуми, відображає серйозні глибинні почуття, не сприймається соціально дезадаптованою особою, оскільки вступає всупереч з її намаганнім відволіктися від усвідомлення своєї життєвої позиції. Встановлено, що поняття "музичний дискурс" має розглядатися як конститувальна характеристика особистості. Виявлені закономірності музичного сприймання, що відповідають певним особистісним параметрам, дати можливість розорбити методику виизначення рівня соціальної адаптації людини відповідно до її індивідуального музичного дискурсу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.922.1-055.2+159.98:615.851
С 66


    Сосис, Лилия Валериевна.
    Особенности осознания личного опыта женщинами, нуждающимися в психологической помощи [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Сосис Лилия Валериевна ; науч. рук. Чепелева Н. В. ; Ин-т психологии им. Г. С. Костюка НАПН Украины . - Киев, 2010. - 265 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 199-214. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Личный опыт--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
досвід -- подія -- проблемно-насичений наратив -- культурний дискурс -- суб`єктивна інтерпритація -- деконструкція -- екстерналізація -- альтернативна історія
Анотація: У дисертації описується проведення комплексного дослідження особливостей розуміння жінками власного досвіду, вплив на його суб`єктивну інтерпритацію особистісно-психологічних рис у сукупності та взаємодії з різноманітними контекстами життя та домінантами культурними наративами. Визначено, особливості формування у жінок проблемно-насичених наративів, які негативно впливають на їхню самооцінку, теперішнє життя та прогнозування майбутнього. Доведено необхідність застосування наративних психотехнологій у роботі з жінками, які потребують психологічної допомоги з метою надання їм можливості особистісного зростання, переживання досвіду якому надається переваги, формування позитивнішої жіночої ідентичності, що грунтується на власних цінностях та етичних принципах. Розроблено та апробовано програму наративного тренінгу, що спрямована на усвідомлення та реінтерпретацію жінками їх проблемного досвіду.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелева, Наталия Васильевна \науч. рук.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка НАНП Украины (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.9:615.851
Щ 84


    Щіпановська, Олена Робертівна.
    Психологічні чинники психотерапевтичного дискурсу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / Щіпановська Олена Робертівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2005. - 230 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 181-207. -
УДК
Рубрики: Медична психологія--Психотерапія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
психотерапія -- психотерапевтичний дискурс -- самосвідомість -- емоційна стабільність -- психічні стани
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних чинників, від яких залежить терапевтичний ефект психотерапевтичного дискурсу. Здійснено критичний огляд концептуальних основ та процесуальних характеристик психологічних моделей психотерапії. Обгрунтовано добір комплексу психодіагностичних методик для вивчення психологічних особливостей учасників психотерапевтичних сеансів. Виявлено та описано специфічні симптомокомплекси індивідуально-особистісних характеристик, притаманних різним групам клієнтів, які зверталися по психотерапевтичну допомогу, у контексті динаміки суб'єктивної психічної реальності, що мала місце внаслідок взаємодії їх дискурсів з дискурсом психотерапевта.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
371.015
П 78


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Проблеми загальної та педагогічної психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 16, ч. 1, 2 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Гнозіс, 2013. - 474 с. : табл. - ISSN 2077-2289
    Зміст:
Барабаш, О. Ю. Роль креативного освітнього середовища в соціально-психологічній адаптації підлітків / О. Ю. Барабаш. - С .7-14. - Бібліогр.: с. 14 (6 назв)
Бугайова, Наталія Михайлівна. Психологічні особливості формування адиктивної поведінки в постнатальному онтогенезі / Н. М. Бугайова. - С .15-24. - Бібліогр.: с. 24 (12 назв)
Грись, Антоніна Михайлівна. Особливості функціонування "образу Я" в результаті переживання психологічної травми / А. М. Грись. - С .25-37. - Бібліогр.: с. 36 (10 назв)
Євменова, Т. М. Політична соціалізація особистості і проблема жіночого лідерства / Т. М. Євменова. - С .37-50. - Бібліогр.: с. 48-50 (21 назва)
Каліщук, С. М. Онтологічний підхід до структурування внутрішнього досвіду особистості клієнта / С. М. Каліщук. - С .51-58. - Бібліогр.: с. 57 (12 назв)
Кікінежді, О. М. Психологічні механізми розвитку гендерної ідентичності в онтогенезі : особистісно-еґалітарна парадигма / О. М. Кікінежді. - С .58-68. - Бібліогр.: с. 66-67 (20 назв)
Кліменко, В. А. Соціально-психологічні аспекти професійної соціалізації студентів / В. А. Кліменко. - С .68-76. - Бібліогр.: с. 75-76 (16 назв) : рис.
Кобикова, Ю. В. Особливості ставлення до сексу малолітнії повій / Ю. В. Кобикова. - С .76-83. - Бібліогр.: с. 82-83 (9 назв) : табл.
Ковальчук, Зоряна Ярославівна. Спрямованість у процесі педагогічного спілкування / З. Я. Ковальчук. - С .83-91. - Бібліогр.: с. 90-91 (12 назв)
Кочарян, О. С. Статеворольова структура симптомокомплексу "емоційного холоду" / О. С. Кочарян, Є. В. Фролова, І. О. Бару. - С .92-100. - Бібліогр.: с. 99-100 (12 назв)
Красножон, О. В. Емпіричне дослідження етнопсихологічнимх особливостей міжкультурної комунікації сучасних німців та українців (частина 1) / О. В. Красножон. - С .100-109. - Бібліогр.: с. 108-109 (9 назв)
Максимов, Микола Володимирович. Роль музичного простору у виникненні девіацій / М. В. Максимов. - С .109-116. - Бібліогр.: с. 115-116 ( 10 назв)
Максимова, Наталія Юріївна. Різновид злочину як наслідок типу девіацій / Н. Ю. Максимова. - С .116-124. - Бібліогр.: с. : рис.
Манілов, Ігор Феліксович. Психокорекція девіантної поведінки підлітків за допомогою сугестії / І. Ф. Манілов. - С .124-132. - Бібліогр.: с. 131 (5 назв)
Медведева, В. О. Культорологічна парадигма освіти : культуроцентристський підхід у вищих навчальних закладах / В. О. Медведева. - С .132-140. - Бібліогр.: с. 139 (5 назв)
Мельніченко, С. А. Психолого-педагогічні особливості адаптації особистості, включеної в діяльність скаутської організації / С. А. Мельніченко. - С .140-147. - Бібліогр.: с. 147 (6 назв)
Низовець-Кропта, О. А. Шляхи підвищення комунікативної компетентності студентів-психологів засобами соціально-психологічного тренінгу / О. А. Низовець-Кропта. - С .148-157. - Бібліогр.: с. 156 (5 назв)
Орап, Марина Олегівна. Мовленнєвий досвід як фактор адаптації особистості до нового соціокультурного середовища / М. О. Орап. - С .157-165. - Бібліогр.: с. 164-165 (10 назв)
Попович, І. С. Регулятивна функція соціальних очікувань особистості / І. С. Попович. - С .165-173. - Бібліогр.: с. 172 (10 назв)
Работа, Т. О. Соціально-психологічні прояви девіантної поведінки / Т. О. Работа, О. В. Царькова. - С .173-180. - Бібліогр.: с. 179-180 (12 назв)
Римарчук, О. А. Девіантна поведінка дітей та молоді під впливом ЗМІ / О. А. Римарчук. - С .181-188. - Бібліогр.: с. 188 (8назв)
Сердюк, Людмила Захарівна. Психологічні чинники саморозвитку особистості в науковій спадщині Г.С. Костюка / Л. З. Сердюк. - С .188-195. - Бібліогр.: с. 194-195 (8 назв)
Сіткар, В. І. Особливості соціалізації сучасних дітей в контексті субкультури : соціокультурний досвід, гендерний та психологічний аспекти / В. І. Сіткар. - С .195-205. - Бібліогр.: с. 203-204 (14 назв)
Скляр, О. Г. Розгортання життєвої перспективи особистості засобами сценарного підходу / О. Г. Скляр. - С .205-212. - Бібліогр.: с. 212 (4 назви)
Слободяник, В. І. Психологічні аспекти прояву агресивності у поведінці курсантів вищих навчальних закладів ДСНСУ / В. І. Слободяник. - С .213-220. - Бібліогр.: с. 220 (3 назви)
Фіделус, А. Еволюція ідентичності засуджених як основа їх соціальної реадаптації / А. Фіделус. - С .220-229. - Бібліогр.: с. 206 (4 назви)
Філоненко, Л. А. Комплексність і системність як основа успішності процесу соціальної реадаптації неповнолітніх до сучасного соціокультурного середовища / Л. А. Філоненко. - С .229-236. - Бібліогр.: с. 235-236 (7 назв)
Царьова, К. С. Образа як форма реагування на прояви агресивності в спілкуванні / К. С. Царьова. - С .236-243. - Бібліогр.: с. 243 (8 назв)
Шаповал, Л. С. Психологічні особливості особистості як фактор відповідності особи до служби в ОВС / Л. С. Шаповал. - С .244-252. - Бібліогр.: с. 252 (2 назви)
Янкевич, Сергій Михайлович. Духовно орієнтовані чинники готовності фахівців освітньої галузі до роботи із соціально дезадаптованими підлітками / С. М. Янкевич. - С .252-261. - Бібліогр.: с. 260 (13 назв)
Баранов, В. В. Духовність як основа соціальної реабілітації дітей з девіантною поведінкою / В. В. Баранов. - С .262-270. - Бібліогр.: с. 269-270 (11 назв)
Березіна, О. О. Психосинергетичні особливості розвитку особистості в період геронтогенеза / О. О. Березіна. - С .271-278. - Бібліогр.: с. 278 (6 назв) : табл.
Бугайова, Наталія Михайлівна. Девіантні еквіваленти аутоагресивної поведінки особистості / Н. М. Бугайова. - С .279-288. - Бібліогр.: с. 287-288 (17 назв)
Грись, Антоніна Михайлівна. Психологічні бар'єри студентів-психологів у процесі їх підготовки до роботи з соціально дезадаптованими неповнолітніми / А. М. Грись. - С .289-299. - Бібліогр.: с. 298 (8 назв) : табл.
Гуменюк, Галина Вадимівна. Психологічний простір професійного самоздійснення особистості як предмет дослідження / Г. В. Гуменюк. - С .299-310. - Бібліогр.: с. 308-310 (24 назви)
Гурська, Т. В. Локус контролю як специфічна психологічна характеристика особистості. Досвід дослідження / Т. В. Гурська. - С .310-316. - Бібліогр.: с. 315-316 (5 назв) : рис.
Заболотний, С. М. Проблеми відбору кандидатів на навчання у навчальних закладах військово-правоохоронних структур України / С. М. Заболотний. - С .317-321. - Бібліогр.: с. 321 (9 назв)
Ірхін, Ю. Б. Психолого-кримінологічний дискурс довірчості в профілактиці злочинності серед неповнолітніх / Ю. Б. Ірхін. - С .322-330. - Бібліогр.: с. 329 (5 назв)
Карпенко, Зіновія Степанівна. Глибинно-психологічні джерела й етнокультурна феноменологія віктимності українського суспільства / З. С. Карпенко. - С .330-338. - Бібліогр.: с. 337 (9 назв)
Литвинчук, Леся Михайлівна. Розвивальний потенціал музичної діяльності особистості: перспективи дослідження та використання / Л. М. Литвинчук. - С .338-346. - Бібліогр.: с. 345-346 (7 назв)
Максим, О. В. Психологічні механізми адаптації дітей з порушеннями розвитку саморегуляції до соціокультурного середовища / О. В. Максим. - С .346-354. - Бібліогр.: с. 353 (3 назви)
Мартинюк, Ірина Анатоліївна. Механізми девіантної поведінки у світлі теорії позитивної психотерапії / І. А. Мартинюк. - С .354-362. - Бібліогр.: с. 361-362 (12 назв) : табл.
Мірза, О. Ф. Особливості адаптації до навчання у школі дітей з психосоматичними захворюваннями з огляду на дитячо-батьківські взаємини / О. Ф. Мірза. - С .363-369. - Бібліогр.: с. 368-369 (11 назв)
Павлюк, Марія Михайлівна. Сімейні стосунки очима учнів молодшого шкільного віку / М. М. Павлюк. - С .370-377. - Бібліогр.: с. 377 (6 назв)
Ростомова, Л. М. Особливості мислення, мовлення і поведінки неповнолітніх делінквентів / Л. М. Ростомова, С. І. Яковенко. - С .378-386. - Бібліогр.: с. 385 (6 назв)
Рябовол, Т. А. Особливості порушень батьківсько-дитячих стосунків та їх зв'язок із психосоматичними розладами / Т. А. Рябовол. - С .386-393. - Бібліогр.: с. 392 (4 назви) : рис.
Сахно, С. В. Формування рефлексії у засуджених жінок методом психотренінгу / С. В. Сахно. - С .393-399. - Бібліогр.: с. 399 (4 назви)
Сірко, Роксолана Іванівна. Психопрофілактика наркотичної та алкогольної залежності серед студентів-психологів вищих спеціалізованих навчальних закладів / Р. І. Сірко. - С .400-408. - Бібліогр.: с. 407-408 (11 назв)
Скляр, О. Г. Розгортання життєвої перспективи особистості засобами сценарного підходу (на прикладі підлітків, схильних до маргіналізації) / О. Г. Скляр. - С .408-416. - Бібліогр.: с. 415-416 (4 назви)
Скляренко, О. М. Деякі особливості прояву життєтворчості у працівників органів внутрішніх справ / О. М. Скляренко. - С .416-423. - Бібліогр.: с. 422-423 (10 назв)
Тараненко, І. В. Педагогічний потенціал фізичної культури та спорту в підвищенні самооцінки підлітків із девіантною поведінкою та підлітків-спортсменів / І. В. Тараненко. - С .424-430. - Бібліогр.: с. 429 (6 назв)
Фесенко, Р. С. Аналіз методу визначення структури мнемічної дії в дослідженні Ляудіс В. Я. / Р. С. Фесенко. - С .430-434. - Бібліогр.: с. 434 (5 назв)
Філоненко, Л. В. Деякі причини негативної адаптації дітей-сиріт у прийомних сім'ях / Л. В. Філоненко. - С .435-441. - Бібліогр.: с. 440-441 (7 назв)
Цумарєва, Н. В. Адаптаційні можливості дітей молодшого шкільного віку з ознаками емоційної депривації в умовах дитячого будинку / Н. В. Цумарєва. - С .441-448. - Бібліогр.: с. 447-448 (16 назв)
Шебанова, В. І. Психотерапевтична корекція харчової поведінки при психогенному переїданні / В. І. Шебанова. - С .449-456. - Бібліогр.: с. 456 (11 назв)
Щербина-Прилука, В. М. Проблема "професійного вигорання" педагогічних працівників закладів соціальної реабілітації / В. М. Щербина-Прилука. - С .457-464. - Бібліогр.: с. 463 (7 назв)
Яцишин, С. Є. Особливості проявів соціальної дезадаптації у студентської молоді / С. Є. Яцишин. - С .464-471. - Бібліогр.: с. 470-471 (10 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ -- ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Свободных экз. нет
Знайти схожі

5.
159.9.072.43
І 77


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ірхін, Ю. Б.
    Психолого-кримінологічний дискурс довірчості в профілактиці злочинності серед неповнолітніх [Текст] / Ю. Б. Ірхін // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 322-330. - Бібліогр.: с. 329 (5 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
довірчі відносини -- відхилена поведінка -- неповнолітні правопорушники -- попередження злочинності -- профілактика злочинності
Анотація: У статті розкрито оптимальні шляхи формування психолого-кримінологічного дискурсу довірчих відносин неповнолітніх з соціальним оточенням. Розглянуто алгоритми побудови законослухняного світогляду дітей в контексті налагодження довірчих відносин у сім'ї, в родинному колі, серед близьких та в макросоціумі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

6.
151.60
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 8 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014. - 138 с. : табл., рис. - ISSN 2077-2289. - 08.00 р.
    Зміст:
Чепелєва, Наталія Василівна. Самопроектирование как фактор развития личности / Н. В. Чепелєва. - С .1-15. - Бібліогр.: с. 14-15 (14 назв)
Смульсон, Марина Лазарівна. Місце самопроектування у проектній парадигмі / М. Л. Смульсон. - С .16-29. - Бібліогр.: с. 27-29 (15 назв)
Лебединська, І. В. Дискурс самопроектування : культурні форми текстуальної історії / І. В. Лебединська. - С .30-40. - Бібліогр.: с. 39-40 (8 назв)
Зарецька, О. О. Дискурсивні практики самопроектування дорослих : методологічні зауваження до постановки проблеми / О. О. Зарецька. - С .41-52. - Бібліогр.: с. 51-52 (5 назв)
Мединцев, Владислав Александрович. Реконструкция интракультуры лица по биографическому нарративу : основные положения / В. А. Мединцев. - С .53-72. - Бібліогр.: с. 69-72 (21 назва) : рис.
Гуцол, Світлана Юріївна. "Сюжет перехода" как мифологическая форма воплощения личностного проекта студенческой молодежи / С. Ю. Гуцол. - С .73-82. - Бібліогр.: с. 81-82 (8 назв)
Зазимко, Оксана Володимирівна. Психологічні можливості самопроектування особистості в юнацькому віці / О. В. Зазимко. - С .83-97. - Бібліогр.: с. 95-97 (16 назв)
Шиловська, Олена Миколаївна. Психологічні передумови розвитку здатності молодшого школяра до самопроектування / О. М. Шиловська. - С .98-108. - Бібліогр.: с. 108 (2 назв)
Березко, І. В. Кризова ситуація : біфуркація у життєвому сценарії / І. В. Березко. - С .109-122. - Бібліогр.: с. 121-122 (6 назв)
Брацюк, О. Г. Наратив в структурі самопрезентації користувачів сайтів знайомств / О. Г. Брацюк. - С .213-137. - Бібліогр.: с. 136-137 (6 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.923.2
Ч-44


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чєпелева , Наталія Василівна.
    Самопроектирование как фактор развития личности [Текст] / Н. В. Чєпелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014. - Т. 2 : Вип. 8. - С. 4-15. - Бібліогр.: с. 14-15 (7 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
розвиток особистості -- самопроектування особистості -- постнекласична психологія -- нарратив -- дискурс -- особистий досвід -- смисл
Анотація: У статті розглядається проблема самопроектування особистості у контексті постнекласичної психології. Запропоновано тлумачення особистісного проекту як осмисленої версії людського буття. Виділено основні шляхи особистісного самопроектування. Охарактеризовано особливості побудови особистісних проектів на різних етапах розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

8.
159.923.2
Л 33


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лебединська, І. В.
    Дискурс самопроектування : культурні форми текстуальної історії [Текст] / І. В. Лебединська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 8. - С. 30-40. - Бібліогр.: с. 39-40 (8 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- дискурс -- культурна форма -- перспектива -- позиція
Анотація: Аналізується феномен самопроектування як опосередкований результат власного історичного становлення. Історичне становлення практик самопроектування запропоновано проаналізувати у контнксті горизонту авторства. Розпочато аналіз шляху становлення стратегії авторства .


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
159.9
К 49


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Климчук, В. О.
    Мотиваційна грамотність особистості як предмет психологічного дослідження [Текст] / В. О. Климчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 131-138 : табл. - Бібліогр.: с. 136-137 (13 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
   Психологія особистості

Кл.слова (ненормовані):
мотивація -- соціальний інтелект -- емоційна грамотність -- мотиваційна грамотність -- соціальне конструювання -- дискурс
Анотація: Стаття присвячена аналізу та означенню поняття "мотиваційна грамотність особистості", яке розглядається з одного боку, у контексті розвитку понять соціального інтелекту та емоційної грамотності, а з іншого - у контексті дискурсивного підходу до розуміння мотивації .


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
373.5.035:801.73
П 77


    Гуцол, Світлана Юріївна.
    Міфологічні ресурси освітнього дискурсу [Текст] / С. Ю. Гуцол // Природа дитинства у вимірах герменевтики і наративу : Практико зорієнтований посібник. - Київ ; Суми : МакДен, 2016. - С. 179-184. - Бібліогр.: с. 184 (14 назв) . - ISBN 978-966-2305-70-8
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Наратив
Кл.слова (ненормовані):
психологічна герменевтика -- наратив -- освітній дискурс -- розвиток особистості -- статус освіти -- міфологізація освіти


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
15(06)
П 86


    Ботіна, Л. Й.
    До проблеми трансформації форм і способів усної презентації своїх досліджень психологами-науковцями в умовах інформаційного суспільства [Текст] / Л. Й. Ботіна // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 10-15. - Бібліогр.: с. 15 (7 назв) . - ISBN 978-966-189-358-9
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
інформаційне суспільство -- наукова комунікація -- науковий дискурс -- презентація досліджень -- психологічна компетентність
Анотація: Проаналізовано сучасні наукові дані, які накопичено в області психології комунікацій. З'ясовано комунікативну специфіку презентації психологами своїх наукових доробків в умовах інформаційного суспільства.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
15(06)
П 86


    Царенко, Л. Г.
    Українські традиційні моделі здоров'я [Текст] / Л. Г. Царенко // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 100-113 : табл. - Бібліогр.: с. 112 (13 назв) . - ISBN 978-966-189-358-9
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
дискурс -- архаїчна модель здоров'я -- моделі здоров'я
Анотація: На основі вивчення літератури з теми здоров'я та аналізу експериментальних даних було виділено вісім соціокультурних моделей здоров'я, визначальних для українського соціуму : архаїчна, патріархальна, адаптаційна до соціуму, адаптаційна до природи, християнська, медична, системна та антропоцентрична.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

13.
151.04
Ф 51


    Филлипс, Л. Дж.
    Дискурс-анализ. Теория и метод [Текст] : научное издание / Л. Дж. Филлипс, М. В. Йоргенсен. - Харьков : Гуманитарный Центр, 2004. - 334 с. - пер. с англ. - ISBN 966-8324-06-4 : 30.00 грн.
УДК
РУБ 151.04
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
область дискус-анализа -- теория дискуса Лаксо и Муфф -- критический дискус-анализ -- дискурсивная психология

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Йоргенсен, М. В.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

14.
316.77
М 69


    Михалёва, О. Л.
    Политический дискурс. Специфика манипулятивного воздействия [Текст] : научное издание / О. Л. Михалёва. - М. : URSS, 2009. - 252 с. - ISBN 978-5-397-00227-1 : 25.00 грн.
УДК
РУБ 316.77
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ментальность -- манипулирование -- лингвокогнитивный механизм

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

15.
150.1
Т 86


    Турбан, Вікторія Вікторівна.
    Психологія етичної свідомості [Текст] : монографія / В. В. Турбан ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2012. - 372 с. - ISBN 978-617-640-101-8 : 22.00 грн
УДК
РУБ 150.1
Рубрики: Психологія етичної свідомості
Кл.слова (ненормовані):
етика -- мораль -- моральність -- етико-моральний дискурс -- рефлексивний вимір -- моральне судження

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

16.
153
П 86


   
    Психологія життєтворення особистості в сучасному світі [Текст] : монографія / Ю. Д. Гундертайло, В. О. Климчук, О. Я. Кляпець ; за ред. Т. М. Титаренко ; НАПН України; Ін-т соціальної та політичної психології. - Київ : Міленіум, 2016. - 320 с. - ISBN 978-966-8063-79-51 : 20.00 грн
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
психологія життєтворення -- особистості в сучасному світі -- соціально-психологічні практики -- життєві шляхи -- мотиваційний дискурс

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Гундертайло, Ю. Д.; Климчук, В. О.; Кляпець, О. Я.; Титаренко, Т. М. \за ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

17.
316.77
П 37


    Плющ, Александр Николаевич.
    Социально-психологические механизмы информационного влияния [Текст] : монография / А. Н. Плющ ; Институт социальной и политической психологии НАПН Украины (Киев). - Нежин : Видавництво "Аспект-Поліграф", 2017. - 240 с. : рис., табл. - ISBN 978-966-340-601-5 : 20.00 грн
УДК
РУБ 316.77
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
синергетика -- информационное влияние -- коммуникация -- информация -- дискурс -- социально-психологические механизмы

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Институт социальной и политической психологии НАПН Украины (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

18.
151.60
А 43


    Зарецька, Ольга Олександрівна.
    Джерела індивідуального дискурсу самопроектування (за матеріалами опитування) [Текст] / О. О. Зарецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 64-81. - Бібліогр.: с. 79-81 (7 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- індивідуальний дискурс -- наративна практика -- опитування -- семіотичний ресурс
Анотація: Джерела індивідуального дискурсу самопроектування досліджувались на емпіричному матеріалі отриманому під час опитування (переважно он-лайн). Було використано розроблену раніше методику "розірваного", гнучкого, триваючого інтерв'ю, що дозволило ініціювати у опитуваних наративну практику, змістом якої був індивідуальний ресурс самопроектування.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

19.
151.60
А 43


    Галунзовский, Илья Сергеевич.
    Виды игр в виртуальном пространстве: психолого-герменевтический подход [Текст] / И. С. Галунзовский // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 186-199. - Бібліогр.: С. 196-199 (17 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
віртуальний дискурс -- ігровий віртуальний дискурс -- гра -- наратив -- сюжет -- лінійні і нелінійні сюжети
Анотація: Статтю присвячено актуальній для сучасної психології проблемі осмислення феномену ігрового віртуального дискурсу, необхідність вирішення якої зумовлено стрімкими трансформаціями, що відбулися за останні десятиліття в інформаційному суспільстві.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

20.
150.3
Г 19


    Гандзілевська, Галина Борисівна.
    Життєві сценарії українських емігрантів (психолого-акмеологічний дискурс) [Текст] : монографія / Г. Б. Гандзілевська ; Національний університет "Острозька академія". - Острог : Острозька академія, 2018. - 484 с. - ISBN 978-617-7328-60-4 : 30.00 грн.
УДК
РУБ 150.3
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
життєві сценарії -- українські емігранти

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Національний університет "Острозька академія"
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

21.
151.60
А 43


    Зарецька, Ольга Олександрівна.
    Провокація текстом як дієвий засіб розвитку індивідуального дискурсу самопроектування [Текст] / О. О. Зарецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 73-85. - Бібліогр.: с. 82-85 (12 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- провокація текстом -- особистісний розвиток -- нормативна модель -- діалог -- індивідуальний дискурс самопроектування
Анотація: У роботі запропоновано методику "провокації текстом" для моделювання впливу текстового оточення на процеси самопроектування дорослої особистості. Як підгрунтя для аналізу було використано нормативну модель самопроектування Чепелєвої-Рудницької. Під час апробації методики доведено перспективність цієї технології взагалі і розроблено методики її застосування зокрема, а також зафіксовано підйом рівня від "читача" до "автора практично у всіх учасників пілотажного дослідження. Проте цей феномен потребує моніторингу для впевненості в закріплені нових смислів у смисловому просторі суб'єктів і реальному впливі на процеси самопроектування особистості. Передбачається, що це вимагатиме розробки методичних засобів для пролонгованого спостереження під час моніторингу і проведення експериментальних "зрізів" у певні моменти часу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

22.
15(08)
А 43


    Власов, П. К.
    Продуктивная коммуникация [Текст] / П. К. Власов, А. А. Кисельова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2018. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 50. - С. 46-50. - Бібліогр.: с. 49-50 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
коммуникация -- организационная культура -- иерархия -- смыслопроизводство -- дискурс -- смыслопередача -- интерпретация реальности
Анотація: Коммуникация прямо включена в производство продукта, это- детерминанта компетенций, она играет функцию смыслопроизводства и смыслопередачи, управления, и влияет на инновативное поведение работников. Условия порождения коммуникации могут быть контрпродуктивными и затруднять производство контента барьерами интерпретации реальности. Продуктивность коммуникации связана с самим механизмом порождения коммуникации. Мы рассматриваем продуктивную коммуникацию одновременно с позиции процесса производства уместного контента и с позиции коммуникативного пространства (как дискурс0условий) для его производства. Дискурс-условия могут способствовать, или, напротив, препятствовать продуктивной коммуникации. Они создают организационную культуру со своей идеологией и смысловым искажением. Барьеры интерпретации реальности обусловлены ценностями сотрудников и привычками интерпретации реальности, неформальными связями организационной культурой. Моделирование продуктивной коммуникации должно учитывать организационную культуру как условие производства контента и соответствие его иерархии уровню неопределённости в сложной ситуации.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Кисельова, А.А.
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

23.
378.015.31]:005.95051(043.5)
Ч-42


    Чемеринська, Дзвіна Іванівна.
    Психологічні особливості професійної підготовки менеджерів: гендерний дискурс [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Д. І. Чемеринська ; наук. кер. Л. М. Литвинчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 210, [15] с. : табл. - Бібліогр.: с. 180-211 (341 назва). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
професійна підготовка -- менеджер -- принцип егалітарності -- гендерна ідентичність -- гендерна рівність
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню актуальної проблемипсихологічних особливостей професійної підготовки менеджерів з урахуванням гендерних аспектів.Уперше в конкретно-науковому плані визначено суть професіоналізму менеджера як суб'єктивно-суб'єктної якості фахівця, що характеризується самоорганізацією функціонально дієвих психологічних структур з їх співорганізацією із професійними практиками в єдину цілісність. Визначеногендерні аспекти в управлінській сфері. Створено модель формування професійних якостей упроцесі професійної підготовки менеджера з урахуванням гендерних відмінностей. У моделі виокремлено цільовий, методологічний, організаційний, змістовий, результативний блоки. Розроблено та апробовано комплексну програму розвитку професійних якостей менеджера засобами психологічного тренінгу. Впровадження комплексної програми у навчальний процес фахової підготовки менеджерів підтвердило можливість актуалізації здатності студентства до формування егалітарноїсвідомості шляхом реконструкції гендерних стереотипів як традиційних обмежень, самовизначення у сфері міжстатевих взаємин.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Литвинчук, Леся Михайлівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

24.
378.015.31]:005.95051(043.5)
Ч-42


    Чемеринська, Дзвіна Іванівна.
    Психологічні особливості професійної підготовки менеджерів: гендерний дискурс [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Д. І. Чемеринська ; наук. кер. Л. М. Литвинчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 22 с. : табл. - Бібліогр.: с. 19 (8 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
професійна підготовка -- менеджер -- принцип егалітарності -- гендерна ідентичність -- гендерна рівність
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню актуальної проблемипсихологічних особливостей професійної підготовки менеджерів з урахуванням гендерних аспектів.Уперше в конкретно-науковому плані визначено суть професіоналізму менеджера як суб'єктивно-суб'єктної якості фахівця, що характеризується самоорганізацією функціонально дієвих психологічних структур з їх співорганізацією із професійними практиками в єдину цілісність. Визначеногендерні аспекти в управлінській сфері. Створено модель формування професійних якостей упроцесі професійної підготовки менеджера з урахуванням гендерних відмінностей. У моделі виокремлено цільовий, методологічний, організаційний, змістовий, результативний блоки. Розроблено та апробовано комплексну програму розвитку професійних якостей менеджера засобами психологічного тренінгу. Впровадження комплексної програми у навчальний процес фахової підготовки менеджерів підтвердило можливість актуалізації здатності студентства до формування егалітарноїсвідомості шляхом реконструкції гендерних стереотипів як традиційних обмежень, самовизначення у сфері міжстатевих взаємин.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Литвинчук, Леся Михайлівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

25.
159.922(043.5)
Т 34


    Тепляков, Микола Миколайович.
    Психосемантичний аналіз трансформації свідомості особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / М. М. Тепляков ; наук. консультант К. С. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 531 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 420-484 (658 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
буденна свідомість -- особистість -- трансформація свідомості -- семантичний простір -- дискурс -- реконструкція -- модель трансформаційних тенденцій
Анотація: У роботі здійснено комплексне теоретичне і експериментальне дослідження механізмів трансформаціїбуденної (повсякденної), естетичної та громадсько-політичної свідомості особистості. Процес трансформації повсякденної свідомості особистості є своєрідним переходом однієї, специфічно впорядкованої системи оціночних парадигм в іншийрівеньупорядкованості цієї системи, що нівелює ймовірнісний і хаотичний принцип існування систем свідомості. Зміна розташування оцінюваного образу в суб'єктивному семантичному просторі особистості, який виявляється в змінах величини проекцій конкретного образу на полюси того або іншого чинника, оцінної парадигми, визначається саме тими трансформаціями, які відбуваються на рівні особистісних смислів значень, увійшовши до структури конкретної оцінної парадигми (чинника). Доведено, що в рамках нових методологічних парадигм змінюється функція свідомості з відображальної на презентативну, в якій суб'єкт презентує себе (у своєрідному квазівимірі), свою, буттійну реальність у вигляді цілісного, системного суб'єктивного утворення. Процес трансформації свідомості особистостіносить адаптаційний та динамічний характер, який співвідноситься з різними рівнями життєстійкості і смислоутворювальної активності особистості в процесі її життєдіяльності. Динамічний характер існування особистісних смислівдозволив розробититеоретичну модель трансформаційних процесів особистості, виділивши в ній два рівні: «семантичний» і «парадигмальний». Трансформація естетичної і етичної свідомості розглядається як складне багаторівневе системне утворення,детермінація якого зумовлена як системою значущих для особистості образів і персонажів, так і структурою актуальних життєвих парадигм, між якими встановлюється специфічна форма взаємодетермінації. Обгрунтовано, що трансформаційні процеси естетичної і етичної свідомості особистості, в основному, здійснюються на семантичному рівні, а трансформаційні процеси політичної свідомості –на парадигмальному рівні.Виявлений і експериментально обґрунтований в дослідженні феномен антиципації в естетичній і політичній свідомості особистостівідкриває нові ракурси в дослідженні феномена свідомості в психології.Розроблено технології діагностики, реконструкції та цілеспрямованого психологічного впливу на сфери повсякденної свідомості особистості, побудованих у відповідності до ситуативного аналізу та аналізу художніх творів, тощо. В основу діагностичних комплексів покладено уявлення про структуру свідомості, компонентами якої виступають значення, особистісний смисл, чуттєва «тканина», механізми трансформації значень і особистісних смислів, цілісність та диференціація семантики конкретного психологічного образу і семантики мовленнєвих означень.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Ксенія Сергіївна \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

26.
159.922(043.5)
Т 34


    Тепляков, Микола Миколайович.
    Психосемантичний аналіз трансформації свідомості особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / М. М. Тепляков ; наук. консультант К. С. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 44 с. : рис. - Бібліогр.: с. 38-41 (38 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
буденна свідомість -- особистість -- трансформація свідомості -- семантичний простір -- дискурс -- реконструкція -- модель трансформаційних тенденцій
Анотація: У роботі здійснено комплексне теоретичне і експериментальне дослідження механізмів трансформаціїбуденної (повсякденної), естетичної та громадсько-політичної свідомості особистості. Процес трансформації повсякденної свідомості особистості є своєрідним переходом однієї, специфічно впорядкованої системи оціночних парадигм в іншийрівеньупорядкованості цієї системи, що нівелює ймовірнісний і хаотичний принцип існування систем свідомості. Зміна розташування оцінюваного образу в суб'єктивному семантичному просторі особистості, який виявляється в змінах величини проекцій конкретного образу на полюси того або іншого чинника, оцінної парадигми, визначається саме тими трансформаціями, які відбуваються на рівні особистісних смислів значень, увійшовши до структури конкретної оцінної парадигми (чинника). Доведено, що в рамках нових методологічних парадигм змінюється функція свідомості з відображальної на презентативну, в якій суб'єкт презентує себе (у своєрідному квазівимірі), свою, буттійну реальність у вигляді цілісного, системного суб'єктивного утворення. Процес трансформації свідомості особистостіносить адаптаційний та динамічний характер, який співвідноситься з різними рівнями життєстійкості і смислоутворювальної активності особистості в процесі її життєдіяльності. Динамічний характер існування особистісних смислівдозволив розробититеоретичну модель трансформаційних процесів особистості, виділивши в ній два рівні: «семантичний» і «парадигмальний». Трансформація естетичної і етичної свідомості розглядається як складне багаторівневе системне утворення,детермінація якого зумовлена як системою значущих для особистості образів і персонажів, так і структурою актуальних життєвих парадигм, між якими встановлюється специфічна форма взаємодетермінації. Обгрунтовано, що трансформаційні процеси естетичної і етичної свідомості особистості, в основному, здійснюються на семантичному рівні, а трансформаційні процеси політичної свідомості –на парадигмальному рівні.Виявлений і експериментально обґрунтований в дослідженні феномен антиципації в естетичній і політичній свідомості особистостівідкриває нові ракурси в дослідженні феномена свідомості в психології.Розроблено технології діагностики, реконструкції та цілеспрямованого психологічного впливу на сфери повсякденної свідомості особистості, побудованих у відповідності до ситуативного аналізу та аналізу художніх творів, тощо. В основу діагностичних комплексів покладено уявлення про структуру свідомості, компонентами якої виступають значення, особистісний смисл, чуттєва «тканина», механізми трансформації значень і особистісних смислів, цілісність та диференціація семантики конкретного психологічного образу і семантики мовленнєвих означень.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Ксенія Сергіївна \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

27.
159.98
Ж 92


   
    Журнал практикующего психолога [Текст]. Вып. 20 / [гл. ред. А. Ф. Бондаренко] ; [ред. кол. С. Д. Максименко ; Н. В. Чепелева], [и др.]. - [б.м.] : [б.и.], 2013. - 188 с. - 10.00 грн.
УДК
РУБ 159.98
Рубрики: Практична психологія (психотехнологія)
   Психотерапія

Кл.слова (ненормовані):
Л. Андреев -- вина -- концепция счастья -- самореализация индивида -- биографический метод -- повышения умственной работоспособности студентов -- психотерапевтический дискурс -- психологическое консультирование мультикультурного общества


Дод.точки доступу:
Бондаренко], А. Ф. \[гл. ред.\; Максименко, С. Д. \[ред. кол.\; Чепелева], [и др.], Н. В. \ .\
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

28.
15(08)
А 43


    Зливков, В. Л.
    Психологічні аспекти феномену після правди [Текст] / В. Л. Зливков // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 122-131. - Бібліогр.: с. 129-130 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
постмодернізм -- післяправда -- ідентичність -- дискурс -- освітні практики -- міждисциплінарні дослідження
Анотація: Дану статтю присвячено феномену післяправди, що означає формування суспільних настроїв у вигляді поширення інформації, що оперує не фактами, а емоціями людини, яка знайомиться з нею. Актуальність даного концепту зумовлена тим, що джерела інформації - об'єктивні факти менш важливі, ніж звернення до емоцій і особистісних переконань її одержувачів. Проаналізовано поняття "політика післяправди" як тип політичної культури, в якій дискурс в основному формується через звернення до емоцій і особистих переконань аудиторії. Встановлено, що на пострадянських теренах дане поняття має виключно негативний, здебільшого політичний контекст, тоді як у зарубіжній практиці більше стосується епохи постмодернізму або так званої "ери післяправди" в межах якої формується нові освітні та психологічні практики. Визначено, що в епоху післяправди практично усі наукові галузі стають міждисциплінарними, дискусія між ними заохочується, а освітній процес та психологічна допомога спрямовується на ставлення вільного, незалежного, критично налаштованого, мислячого і відповідального, соціально активного громадянина.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

29.
15(08)
А 43


    Зливков, В. Л.
    Наративна ідентичність особистості [Текст] / В. Л. Зливков // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 128-137. - Бібліогр.: с. 135-136 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
ідентичність -- автентичність -- наратив -- дискурс -- життєва історія -- автобіографічна пам'ять -- особистість
Анотація: Дану статтю присвячено феномену наративності ідентичності особистості. Актуальність даного концепту зумовлена недостатнім врахуванням впливу усвідомлення життєвої історії на теперішне та майбутнє людини, що особливо важливо при подоланні нею кризових ситуацій. Проаналізовано поняття "наратив" як важливий конструкт, який дозволяє особистості структурувати розуміння себе і свій життєвий досвід, зокрема у контексті побудови взаємин із іншими. Визначено можливості використання Опитувальника наративної ідентичності для діагностики зміни ставлення особистості до травматичних, кризових подій, які вона пережила у близькому чи віддаленому минулому. Встановлено, що трансформація спогадів, румінативна сепарація та ізоляція і саморозуміння та самоприйняття є складовими сформованості наративної ідентичностиі. За результатами емпіричного дослідження визначено, що всі компоненти наративної ідентичності за методикою NIQ у студентів виражені на достатньому рівні, тобто досліджувані можуть включати набутий досвід у посткризове функціонування та завдяки кризовій ситуації краще розуміють цінність свого життя, свої потенційні можливості і ресурси.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

30.
15(08)
А 43


    Омелянюк, С. М.
    Теоретико-методологічні основи дослідження соціально-психологічних наративів [Текст] / С. М. Омелянюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 233-244. - Бібліогр.: с. 242-243 (7 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
дискурс -- наратив -- структуралізм -- соціально психологічний феномен -- масова свідомість
Анотація: У статті розкриваються теоретико-методологічні основи дослідження соціально-психологічних наративів. Показано, що завдяки "лінгвістичному повороту" в гуманітаристиці культура, та соціальна комунікація почали розглядатися як "мовні феномени", тобто такі, що визначені сталими уявленнями, котрі відображені у дискурсах. Відтак, дискурс був потрактований як достеменний простір буття соціокультурних феноменів. У поведінкових науках, зокрема у психології, завдяки структуралістському підходу, був вироблений методологічний інструментарій конкретизації структур, котрі детермінують соціальну картину світу, цілі діяльності та прийнятні поведінкові форми. Таким чином, показано, що соціально-психологічні феномени сучасності найадекватніше розкриваються саме в рамках структуралістського підходу. Прикметною особливістю сучасності є переоцінювання уявлень, які донедавна ще здавались усталеними. Важливу роль у формуванні громадської думки й картини світу загалом відіграють соціальні мережі. Прикметною рисою соціальних мереж є те, що в них відбуваються здійснення найрізноманітніших дискурсів - наукового, релігійного, побутового тощо. Як наслідок, загальний дискурс соціальних мереж справляє враження невпорядкованого міксу. Однак, насправді, дискурс соціальних мереж є підпорядкованим структуралістським принципам, які піддаються опису, трактуванню прогнозуванню та конструюванню. Зважаючи на те, що соціальні мережі справляють дедалі більший вплив на соціокультурні процеси і виступають потужним соціально-психологічним фактором, дослідження їх дискурсивних характеристик є вкрай актуальним завданням. Акцентовано увагу на тому, що дискурс соціальних мереж є конвергентним фольклор, який також є феноменом колективної творчості. Відповідно, теорії та методи соціально-психологічного дослідження, які вироблені в рамках структуралізму з метою дослідження феномену колективної творчості, можуть бути використані в рамках дослідження дискурсу соціальних мереж.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

 1-30    31-46 
 
Статистика
за 06.08.2024
Кількість запитів 53726
Кількість відвідувачів 1404
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя