Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (160)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (8)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=когнітивна<.>
Загальна кількість знайдених документів : 30
Показані документи с 1 за 30
1.
37.015.3:159.955-053.6
В 31


    Верьовкіна, Олена Євгенівна.
    Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Верьовкіна Олена Євгенівна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2010. - 297 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 191-210. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
мисленнєва культура -- мотиваційна сфера -- когнітивна сфера -- соціальна сфера -- психолого-педагогічний вплив -- мисленнєва культура -- психологічні чинники
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних чинників та умов ефективного формування мисленнєвої культури підлітків на уроках зарубіжної літератури. У роботі розроблено модель мисленнєвої культури підлітка. Зазначено, що мисленнєва культура вміщує мотиваційну, когнітивну та соціальну сфери, кожна з яких складається зі змістового, операційного, особистісно-смислового шарів та компонентів. Запропоновано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів на уроках зарубіжної літератури з метою формування мисленнєвої культури школярів.Доведено, що психологічними чинниками формування мисленнєвої культури є: підготовленність вчителя до організації ефективної суб"єкт-суб"єктної взаємодії підлітків на уроках зарубіжної літератури; підготовленність підлітків до адекватного сприймання та розуміння літературних творів з метою їх інтерпритації та аналізу; позитивна мотивація діяльності учнів, сформованість мотивації досягнення; здатність учнів до соціальної саморегуляції, до управління власною діяльністю; оволодіння учнями прийомами мисленнєвої діяльності; здатність підлітків до реалізації творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють здійсненню успішної творчої діяльності; оволодіння учнями стратегіями ефективної комунікації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.955.4:331.102.24-057.212
Д 47


    Димченко , Наталія Станіславівна.
    Психологічні особливості розвитку професійної рефлексії у майбутніх менеджерів-економістів [Рукопис] : дис ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Димченко Наталія Станіславівна ; наук. кер. Павелків П. В. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2010. - 291 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 166-185. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Професійна рефлексія--Дисертації
   Педагогіічна психологія--Менеджери-економісти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
професійна рефлексія -- потребово-мотиваційна сфера -- емпатія -- особистісна рефлексія -- інтелектуальна рефлексія -- соціально-перцептивний тренінг -- ділова гра -- спрямованість особистості -- когнітивна складність особистості
Анотація: Дисертацій присвячено вивченню психологічних особливостей розвитку професійної рефлексії у майбутніх менеджерів-економістів. У роботі проказано, що формування професійної рефлексії-це складний організований процес, який детермінується впровадженням в навчальний процес вузу психологічно обгрунтованої програми, я ка вміщує вимоги до психолого-перцептивного тренінгу, ділових ігор, студентських науково-практичних конференцій, спецсемінарів для викладачів та семінарів-практикумів-для студентів-з метою стимулювання розвитку досліджуваного феномену у майбутніх менеджерів-економістів. Висвітлено, що рівень розвитку професійної рефлексії майбутнього менеджера обумовлений потребово-мотиваційною спрямованістю особистості, емпатією, особистісною та інтелектуальною рефлексією, когнітивною складністю особистості, а також системою професіоналізації студентів. Доведено, що актуалізація професійної рефлексії майбутніх менеджерів-економістів детермінована як індивідуальними властивостями студентів, так і стимулюванням викладачем розвитку когнітивної складності особистості, що досягається через організацію тренінгової роботи та проведення зі студентами спеціально-розроблених ділових ігор.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Павелків, Роман Володимирович \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.953.5-053.6:81`243
Б 60


    Бігунова, Світозара Анатоліївна.
    Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бігунова Світозара Анатоліївна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2008. - 325 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 205-225. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
зорієнтоване навчання -- когнітивна складність -- особистість -- полікультурна компетентність -- міжкультурна свідомість -- крос-культурна взаємодія
Анотація: У роботі розроблено ефективні психолого-педагогічні принципи культурологічно зорієнтованого навчання старшокласників іноземної мови: а) принцип залучення старшокласників до загальнокультурних цінностей народу, мова якого вивчається; б) принцип врахування особливостей рідної мови; в) принцип формування соціокультурної компетенції; г) принцип формування іншомовної комунікативної компетенції; д) принцип активної комунікації; е) принцип багатовимірності моделі спілкування; є) принцип формування особистісного соціокультурного досвіду. Показано, що організація вчителем культурологічно зорієнтованої творчої діяльності стимулює як підвищення рівня засвоєння учнями іноземної мови, так і підвищення когнітивної складності особистості школярів і збагачення її ціннісно-смислової сфери. психологічними умовами становлення когнітивної складності особистості старшокласника і збагачення її ціннісно-смислової сфери в культурологічно зорієнтованому навчальному просторі є: формування полікультурної компетентності школярів; розвиток потреби у самореалізації та суб"єктного самовизначення учнів; розвиток здатності виявляти толерантність по відношенню до представників інших культур, неупереджено ставитись до різної інформації, бути ідеологічно нейтральним, до засвоєння культурних явищ, властивих народові, мова якого вивчається, до уникання стереотипів у мислення, до усвідомлення себе суб"єктом культури, до здійснення розумових операцій на високому рівні; формування міжкультурної свідомості особистості, відкритої до крос-культурної взаємодії.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.923.2:316.62+316.628
К 88


    Куценко, Галина Володимирівна.
    Когнітивний стиль особистості в структурі саморегуляції соціальної поведінки [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Куценко Галина Володимирівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 192 с. : табл. - Бібліогр.: с. 160-187. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Саморегуляція--Дисертації
   Загальна психологія--Соціальна поведінка--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
САМОРЕГУЛЯЦІЯ -- спосіб саморегуляції соціальної поведінки -- КОГНІТИВНИЙ стиль -- "когнітивна простота-складність" -- "залежність-незалежність від поля"
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню саморегуляції соціальної поведінки, які відрізняються за своєю мікроструктурою. Різні способи саморегуляції пов'язані з особливостями когнітивних стилів. Когнітивний стиль відіграє роль організаційного механізму у формуванні певного способу (стилю) саморегуляції соціальної поведінки.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.942:159.954/955
М 19


    Малик, Сергій Дмитрович.
    Особливості взаємодії образних і вербальних чинників у детермінації психічної активності суб'єкта [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Малик Сергій Дмитрович ; наук. кер. Чепа М.-Л. А. ; Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 195 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 157-178. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія-- Психічна активність--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
психічна активність -- образні і вербальні чинники -- когнітивна домінанта -- психологічний механізм -- опрацювання інформації
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню особливостей взаємодії образних і вербальних чинників у детермінації психічної активності суб'єкта. Розглядаються різні підходи до вивчення проблеми. Розроблена модель експериментального дослідження взаємодії образних і вербальних чинників у різних видах психічної активності. Остання вивчалася в приодних та експериментальних умовах сприймання рекламних повідомлень, а також в асоціативно-колірному експерименті. Розроблені рекомендації до використання закономірностей взаємодії образних і вербальних чинників у оптимізації опрацювання інформації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
159.928:316.454.52+37.015.3:159.928+81'233
П 32


    Пивоварчук, Тетяна Олександрівна.
    Психологічні чинники розвитку комунікативних здібностей студентів-філологів [Рукопис] : дис ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Пивоварчук Тетяна Олександрівна ; наук. кер. Павелків П. В. ; Рівненський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2013. - 271 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-198. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Комунікативні здібності--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
комунікативні здібності -- студенти-філологи -- комунікативна активність -- когнітивна активність -- внутрішньогрупова взаємодія -- діалогічне спілкування
Анотація: Дисертацій присвячено вивченню психологічних особливостей ефективного розвитку комунікативних здібностей студентів-філологів на заняттях іноземної мови. Теоретично визначено, узагальнено та уточнено структуру комунікативних здібностей студентів філологічних спеціальностей, визначено критерії та психологічні умови розвитку комунікативних здібностей студентів-філологів, діагностично виявлено психологічні чинники розвитку комунікативних здібностей студентів факультету іноземної філології під час їх навчання у вищій школі.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Павелків, Роман Володимирович \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.922.73-058.862
П 91


    Пушкар, Вікторія Анатоліївна.
    Особливості розвитку образу "Я" дітей-сиріт у навчальному закладі інтернатного типу [Рукопис] : дис. ... канд. пед. наук: 19.00.07 / Пушкар Вікторія Анатоліївна ; наук. кер. Клименко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 191 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с.164-180. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Образ "Я"--Дисертації
   Вікова психологія--Діти-сироти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
"Я"-концепція -- "Я"-образ -- ідентичність особистості -- рефлексія -- самопізнання -- самоставлення -- когнітивна складність
Анотація: В дистертації теоретично обґрунтовано та емпірично досліджено особливості системи "Я"-образів підлітків - вихованців закладів інтернатного типу. Визначено, що в системі "Я"-образів підлітків шкіл-інтернатів актуальними є статусно-рольові категорії. Показано, що у підлітків шкіл-інтернатів структура "Я"-концепції мало диференційована, а система їх уявлень про себе узалежнюється уявленнями та нормативними приписами значимих інших. Розроблено й апробовано соціально-психологічний тренінг, спрямований на інтеграцію "Я"-образів в єдину "Я"-концепцію.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Клименко, Віктор Васильович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
37.011.3-051+37.013+37.064.2
Ч-49


    Черненький, Юрій Петрович.
    Вплив когнітивного стилю вчителя на міжособистісні конфлікти з учнями [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Черненький Юрій Петрович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Киев, 1999. - 201 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-191. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Когнітивний стиль--Дисертації
   Педагогічна психологія--Міжособистісні конфлікти--Дисертації

   Вікова психологія--Учні--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
міжособистісний конфлікт -- когнітивний стиль -- конфліктогенний вчитель -- стильова сфера особистості -- тип реакції -- когнітивна диференційованість -- полезалежність
Анотація: В дисертації розкривається зв'язок між когнітивним стилем учителя і його схильністю до міжособистісних конфліктів з учнями. Подано психологічний портрет конфліктогенного вчителя. Розкрито різні форми поведінки вчителів в умовах конфлікту. Дано характеристику різних типів конфліктогенної особистості. Докладно аналізується проблема співвідношення понять особистість і стиль. Проаналізовано такі параметри когнітивного стилю, як залежність від поля, тип реакції і когнітивна диференційованість.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
37.015.31:316.42
Ш 37


    Шевченко, Володимир Володимирович.
    Психологічні особливості військово-патріотичного виховання учнів старшого підліткового та юнацького віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шевченко Володимир Володимирович ; наук. кер. Томчук М. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Киев, 1999. - 173 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 146-164. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Військово-патріотичне виховання--Дисертації
   Вікова психологія--Юнаки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
військово-патріотичне виховання -- мотиваційна готовність -- когнітивна готовність -- емоційно-вольова готовність -- готовність до ВПД
Анотація: В дисертації досліджується проблема формування у процесі військово-патріотичного виховання готовності до військово-патріотичної діяльності осіб старшого підліткового та юнацького віку. Теоретично-обгрунтовано та експериментально перевірено модель готовності особистості до ВПД. Виділено 5 рівнів ВПД. Проведено аналіз розвитку мотиваційного, когнітивного та емоційно-вольового компонентів готовності учнів до ВПД в залежності від їх віку, статі, соціального походження, типу закладу, де вони навчаються.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Томчук, Михайло Іванович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
159.953.5:81'243
Г 87


    Громова, Наталія михайлівна.
    Формування у студентів прийомів діалогічної взаємодії з іншомовними текстами [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Громова Наталія Михайлівна ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2013. - 206 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 166-190. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Діалогове спілкування--Вивчення іноземної мови--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
діалогове спілкування -- діалогова взаємодія -- іншомовний текст -- розуміння -- когнітивна читацька компетентність
Анотація: У дисертації досліджено формування прийомів діалогічної взаємодії з іншомовними газетними текстами та підвищення рівня розуміння текстів студентами вищих навчальних закладів. Проаналізовано підходи до вивчення проблеми розуміння текстів, визначено психологічні характеристики розуміння іншомовних газетних текстів та їх основні діалогічні риси. Розглянуті прийоми діалогічної взаємодії з іншомовними текстамиі виділені найбільш ефективні. Розроблено програму формування у студентів прийомів діалогічної взаємодії з іншомовними газетними текстами.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

11.
159.9
З-63


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Зінченко, Олександр Володимирович.
    Інтернет-спілкування як чинник когнітивних перетворень підлітків [Текст] / О. В. Зінченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 106-115. - Бібліогр.: с.113-114 (15 назв)
УДК
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
інтернет-спілкування -- підлітки -- мислення -- поняттєве мислення -- когнітивна розгубленість
Анотація: Проведено оглядовий аналіз теоретичних джерел з проблеми когнітивних змін підлітків під впливом інтернет-спілкування, розглянуто результати емпіричних досліджень. Приділено увагу поняттєвому мисленню як ключовому інтелектуальному новоутворенню цього віку. Обґрунтовано актуальність досліджень складових віртуальної комунікації та їх зв'язку з пізнавальним розвитком особистості підлітка.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
159.9.07:37.07
Л 84


    Лукомська, Юлія Олександрівна.
    Підвищення когнітивної готовності до інновації персоналу освітнього закладу засобами психологічного тренінгу [Текст] / С. О. Лукомська // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 376-386 : табл. - Бібліогр.: с. 385 (8 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
тренінг -- методичні принципи -- когнітивна готовність до інновацій -- освітній заклад
Анотація: Підкреслено зачущість питання когнітивної готовності педагога до впровадження інновацій в практичну діяльність і важливість цього аспекту педагогічної практики для розвитку сучасного освітнього закладу. На основі аналізу наукових джерел в статті наведено визначення термінів і розглядається діагностичний інструментарій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

13.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Щербатюк, Богдана Анатоліївна.
    Социально-психологические параметры взаимопонимания и коммуникативные затруднения субъектов речевого общения [Текст] / Б. А. Щербатюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 7. - С. 245-257. - Бібліогр.: с. 257 (6 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
комунікативна взаємодія -- мовленнєвий твір -- комунікативна дія -- комунікативний акт -- когнітивна дія -- мовленнєва поведінка
Анотація: Аналізується функціональна структура соціально-комунікативної взаємодії на основі аналізу типологізованих комунікативних труднощів, що виникають у процесі мовленнєвого спілкування. Розглядається схема умовного комунікативного акту і серія конкретних комунікативних ситуацій, аналіз яких дозволяє встановити причини труднощів у мовленнєвому спілкуванні.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Івашкевич, Едуард Зенонович.
    Соціо-культурний підхід як детермінанта визначення структури соціального інтелекту педагога [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 99-107. - Бібліогр.: с. 106 (4 назви)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- соціо-культурний підхід -- когнітивна -- мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті проаналізовано сутність поняття " інтелект", окреслено його як своєрідну систему психічних механізмів, які зумовлюють можливість побудови індивідом суб'єктивної картини світу. В статті наголошено на тому, що мнемічна складова соціального інтелекту педагога характерезує наявність у індивіда здатності до інтерпретації явищ, подій життя, поведінки інших людей і свого власного як суб'єкта цих подій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
15(5А2.2)П
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Івашкевич, Едуард Зенонович.
    Моделі соціальних репрезентацій в парадигмі дослідження соціального інтелекту педагога [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2016. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 16. - С. 49-58. - Бібліогр.: с. 55-57 (14 назв)
УДК
РУБ 15(5А2.2)П
Рубрики: Психофізіологія
Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- моделі соціальних репрезентацій -- когнітивна -- мнемічна та ампатійна -- підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті проаналізовано домінувальні аспекти розгляду ментальних репрезентацій. З урахуванням описаних моделей запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту педагога. Вказано, що емпатійна складова соціального інтелекту більшою мірою залежить від того, яку форму поведінки педагог обирає в якості пріоритетів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

16.
151.04
О-63


    Орап, Марина Олегівна.
    Психологія мовленнєвого досвіду особистості [Текст] : монографія / М. О. Орап. - Тернопіль : "Підручники і посібники", 2014. - 480 с. - ISBN 978-966-07-2684-0 : 29.00 грн
УДК
РУБ 151.04
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологія особистості -- мовленнєвий досвід -- когнітивна психологія -- психосемантичні дослідження -- свідомість -- мовленнєва здатність

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

17.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Манилов, И. Ф.
    Теоретические основы психотерапевтической конфронтационной суггестии: когнитивная психотерапия [Текст] / И. Ф. Манилов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 70-81. - Бібліогр.: с. 79-80 (9 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
сугестія -- психотерапія -- психотерапевтична конфронтаційнасугестія -- когнітивна психотерапія -- дисфункціональні думки -- корекція переконань -- мультимодальна сугестивна психотерапія
Анотація: У статті розглянуто деякі аспекти психотерапевтичної конфронтаційної сугестії. Виявлено подібність окремих положень психотерапевтичної конфронтаційної сугестії і когнітивної психотерапії. Визначено, що психотерапевтичну конфронтаційну сугестію і традиційну когнітивну психотерапію поєднує пріоритетна робота з дисфункціональними думками. Констатовано, що психотерапія є засобом навчання та виховання. Показано, що на відміну від традиційної огнітивної психотерапії, у психотерапевтичній конфронтаційній сугестії зв’язок між емоцією, поведінкою та думкою не постулюється, а є лише гіпотезою. Відмічено, що при реалізації психотерапевтичної конфронтаційної сугестії у клієнта формуються адаптивні переконання, які поступово руйнують дисфункціональні думки. Показано, що психотерапевтична конфронтаційнасугестія є необхідною складовою мультимодальної сугестивної психотерапії.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

18.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Рябовол, Т. А.
    Дослідження особливостей актуальних страхів сучасних підлітків [Текст] / Т. А. Рябовол, К. Д. Комарицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 140-151. - Бібліогр.: с. 150 (4 назви)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
підлітки -- особливості страхів -- поширеність та ієрархія страхів -- когнітивна -- поведінкова та соматична сфери особистості
Анотація: Стаття присвячена висвітленню результатів емпіричного дослідження особливостей страхів сучасних підлітків. Досліджено, які саме страхи є найбільш поширеними та проблемними для старшокласників. Визначено рівень, поширеність та ієрархію актуальних страхів. Уточнено феноменологію страхів у хлопців та дівчат. Експериментально підтверджено, що більшість актуальних страхів підлітків пов’язані із життям у соціумі. Виявлено, що найсильніші з тих, які відображають проблеми сучасного соціуму, це – страх війни та страх хвороби. Виявлено, що у підлітків страхи найчастіше проявляються у когнітивній та соматичній сферах. Виявлено чинники, що підсилюють страхи сучасних підлітків.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Комарицька, К. Д.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

19.
371.015
А 43


    Івашкевич, Е. З.
    Соціальний інтелект та соціальна компетентність особистості: психологія експлікації понять [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 61-72. - Бібліогр.: с. 69-71 (22 назви)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
інтелект -- соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- когнітивна -- мнемічна та емпатійна підструктури соціального інтелекту
Анотація: В статті описано сутність "соціальної компетентності" з огляду на її есплікацію у філософсько-етичному, соціально-психологічному та психолого-педагогічному аспектах. Розглянуто тлумачення соціальної компетентності у вітчизняній та зарубіжній науці. Окреслено співвідношення понять "соціальний інтелект" і "соціальна компетентність".Запропоновано та описано авторську концепцію соціального інтелекту, яка передбачає, що соціальний інтелект вміщує когнітивну, мнемічну та емпатійну підструктури.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

20.
153.6
А 43


    Бень, Н. В.
    Когнітивно-поведінкова терапія як інструмент розвитку здібностей людини в ситуації пошуку роботи [Текст] / Н. В. Бень // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 207-2016. - Бібліогр.: с. 215-216 (12 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
когнітивна та поведінкова сфери -- адаптивні переконання та стратегії -- розвиток здібностей -- когнітивно-поведінкова терапія
Анотація: Завданням людини, яка перебуває у ситуації пошуку роботи, є розкриття власних особистісних ресурсів, а саме актуалізація здібностей, які сприятимуть успішному працевлаштуванню, та збалансування ціннісної свідомості для подальшого динамічного професійного розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

21.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Волков, Д. С.
    Критерії визначення когнітивної продуктивності людини [Текст] / Д. С. Волков, С. В. Ноздрін // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 41-53 . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
схема критеріїв визначення когнітивної діяльності людини -- когнітивна продуктивність -- когнітивна результативність -- когнітивна швидкість -- когнітивна працездатність -- когнітивна оптимальність та ефективність -- увага -- пам'ять -- мислення
Анотація: У статті представлено аналіз проблеми критеріїв визначення продуктивності когнітивних функцій людини. В публікації представлено визначення феноменів когнітивна працездатність, продуктивність, ефективність та опимальність. Подано розуміння сутності проблеми визначення когнітивної продуктивності. На основі аналізу літературних джерел у статті представлено авторську схему критеріїв визначення когнітивної продуктивності людини та проаналізовано її місце у загальній структурі критеріїв визначення когнітивної діяльності людини. Запропоновано формули визначення когнітивної продуктивності та її компонентів - швидкості, результативності та коефіцієнту співвідношення когнітивної швидкості та результативності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Ноздрін, С.В.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

22.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Подофєй, Світлана Олексіївна.
    Особливості формування емоцій та емоційного вигорання у педагогів [Текст] / С. О. Подофєй // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 298-304. - Бібліогр.: с. 303-304 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
емоції -- емоційна сфера -- синдром емоційного вигорання -- когнітивна схема емоцій
Анотація: У статті розглядаються теоретичні підходи до розуміння сутності емоцій. Розкрито зв'язок емоційної сфери з когнітивними процесами, поведінкою та формуванням особистості. Поданий теоретичний та емпіричний аналіз досліджень емоційної сфери педагогів та студентів. Визначено особливості прояву їх емоцій та синдрому емоційного вигорання. Пошук причин такого явища, сприяє визначенню шляхів запобігання емоційного вигорання у студентів, педагогів. Особливо важливою є організація психолого-педагогічної профілактичної роботи зі студентами


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

23.
159.942.5:616.89-008.454(043.5)
С 20


    Сардарзаде, Сурена.
    Взаємодія когнітивних та емоційних схем у осіб з тривожними, депресивними та спричиненими стресом розладами [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / С. Сардарзаде ; наук. кер. К. О. Малишева ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2019. - 201 с. : табл. - Бібліогр.: с. 156-170 (146 назв). -
УДК
Рубрики: Медична психологія
Кл.слова (ненормовані):
депресія -- стрес -- тривога -- емоційна схема -- когнітивна схема -- шкала депресії -- тривага -- ранні дезадаптивні схеми
Анотація: Дослідження присвячено аналізу ролі когнітивних та емоційних схем у поясненні стресу, депресії та тривоги. Стрес, депресія і тривожність є одними з найбільш поширених психологічних проблем, які, якщо вони мають гострий і тривалий характер, можуть призвести до надмірного використання медичних послуг і навіть непрацездатності. Спираючись на теорію емоційних та когнітивних схем, психічна проблема/шкода, спричинена утворенням і стабілізацією цих схем, а також моделі мислення і звичної поведінки, які є дуже узагальненими і всеохоплюючими, і визначають тип уразливості. Результати дослідження показують, що люди з високими показниками стресу, депресії та тривоги мають однакові емоційні схеми провини та контрольованості, які можуть бути зумовлені впливом когнітивних схем під час аналізу та прийняття особою різних життєвих ситуацій. Особи з високим рівнем стресу та тривоги мали високі показники у когнітивних схемах «безкомпромісні стандарти/ гіперкритичність», а у людей з високим рівнем депресії спостерігалися когнітивні схеми «залишення/нестабільності». Дослідження спрямоване на підвищення ефективності роботи психотерапевта шляхом визначення ранніх дезадаптивних схем та емоційних схем. Їх ідентифікація є дуже важливою складовою як психологічної діагностики схильності до депресивних та тривожних розладів, так і їх терапії, оскільки пропонується заміна дезадаптивних схем їх більш конструктивним варіантом. Це сприятиме подоланню відповідних розладів методом когнітивно-поведінкової терапії. Своєчасне виявлення когнітивних та емоційних схем може зменшити рівень дисфункцій в особистому та професійному житті клієнтів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Малишева, Каріне Олегівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

24.
159.942.5:616.89-008.454(043.5)
С 20


    Сардарзаде, Сурена.
    Взаємодія когнітивних та емоційних схем у осіб з тривожними, депресивними та спричиненими стресом розладами [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / С. Сардарзаде ; наук. кер. К. О. Малишева ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 20 с. : табл. - Бібліогр.: с. 17 (9 назв). -
УДК
Рубрики: Медична психологія
Кл.слова (ненормовані):
депресія -- стрес -- тривога -- емоційна схема -- когнітивна схема -- шкала депресії -- тривага -- ранні дезадаптивні схеми
Анотація: Дослідження присвячено аналізу ролі когнітивних та емоційних схем у поясненні стресу, депресії та тривоги. Стрес, депресія і тривожність є одними з найбільш поширених психологічних проблем, які, якщо вони мають гострий і тривалий характер, можуть призвести до надмірного використання медичних послуг і навіть непрацездатності. Спираючись на теорію емоційних та когнітивних схем, психічна проблема/шкода, спричинена утворенням і стабілізацією цих схем, а також моделі мислення і звичної поведінки, які є дуже узагальненими і всеохоплюючими, і визначають тип уразливості. Результати дослідження показують, що люди з високими показниками стресу, депресії та тривоги мають однакові емоційні схеми провини та контрольованості, які можуть бути зумовлені впливом когнітивних схем під час аналізу та прийняття особою різних життєвих ситуацій. Особи з високим рівнем стресу та тривоги мали високі показники у когнітивних схемах «безкомпромісні стандарти/ гіперкритичність», а у людей з високим рівнем депресії спостерігалися когнітивні схеми «залишення/нестабільності». Дослідження спрямоване на підвищення ефективності роботи психотерапевта шляхом визначення ранніх дезадаптивних схем та емоційних схем. Їх ідентифікація є дуже важливою складовою як психологічної діагностики схильності до депресивних та тривожних розладів, так і їх терапії, оскільки пропонується заміна дезадаптивних схем їх більш конструктивним варіантом. Це сприятиме подоланню відповідних розладів методом когнітивно-поведінкової терапії. Своєчасне виявлення когнітивних та емоційних схем може зменшити рівень дисфункцій в особистому та професійному житті клієнтів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Малишева, Каріне Олегівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

25.
15(08)
А 43


    Максименко, С. Д.
    Досвід реалізації генетико-моделюючого методу в дослідженні психологічних механізмів наукового відкриття (на прикладі історії створення теорії відносності) [Текст] / С. Д. Максименко, О. В. Губенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 199-209. - Бібліогр.: с. 206-208 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
наукове відкриття -- ембріональна ядерна протосема відкриття -- когнітивна ембріонально-генетична стратегія мислення -- генетико-моделюючий метод
Анотація: Творчість, як явище, має розглядатися як процес, як становлення і генезис нових ідей. Цей факт спонукає звернутися до методології, яка представлена в генетичній психології та генетико-моделюючого методу, розробленого академіком С. Д. Максименко. Цей метод дозволив виділити в якості вихідної "клітинки" творчого процесу, відповідно до принципу виокремлення "вихідної клітинки", що породжує клас явище як ціле, ембріональну ядерну протосему, з якої виникає дана нова теорія. Крім цього, він допоміг виокремети ще такі структурні компоненти творчого процесу як креативне каталітичне полісемантічне поле відкриття, колективна ембріонально-генетична стратегія мислення і генетична семантограма, в рамках яких і здійснюється генезис нових наукових ідей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Губенко, О. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

26.
15(08)
А 43


    Скоростецька, Н. В.
    Поняття соціального інтелекту в роботах сучасних зарубіжних дослідників 1979-2019 років [Текст] / Н. В. Скоростецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 327-337. - Бібліогр.: 335-336 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- соціальна уява -- комунікативна компетенція -- самопізнання -- соціальне мислення -- когнітивна компетентність -- соціальна сенсетивність
Анотація: Здійснено теоретичний огляд зарубіжних підходів в хронологічному порядку до проблеми дослідження поняття соціальний інтелект, та виявлено його сутність та зміст в роботах вчених різних країн. На думку вчених, соціальний інтелект є системою інтелектуальних здібностей, пов'язаних з обробкою соціальної інформації, яка визначає рівень адекватності й успішності соціальної взаємодії; включає в себе здатність розуміти себе і оточуючих; уміння аналізувати соціальні ситуації і прогнозувати їх розвиток, забезпечує успішність вирішення задач соціального характеру. В статті показано, що спільним для різних підходів є розуміння соціального інтелекту як такого, психологічного феномену, який включає в процес взаємодії людини з соціальним оточенням та, певною мірою, визначає успішність соціального функціонування. Найчастіше, одним із важливих елементів соціального інтелекту являється комунікативна компетентність, яка представляє собою систему внутрішніх засобів регуляції комунікативних дій, які включають орієнтційну та виконуючі складові, і забезпечує ефективність соціальної взаємодії (Л. А. Петровська, Ю. М. Емальянов та ін.). В роботі, показано, наявність протилежних поглядів авторів щодо того, чи являється соціальний інтелект взагалі інтелектом. На основі теоретичного матеріалу, нами здійснено спробу з'ясувати, чи є соціальний інтелект самостійним видом інтелекту (Дж. Гілфорд, М. О. Саллівен, М. Форд, М. Тісак, Л. Браун, І. Р. Ентоні, Р. Салман, Р. Стенберг). Обгрунтовано й уточнено поняття "соціальний інтелект" за допомогою аналізу провідних теоретичних підходів у психологічній науці. Встановлено, що проблема перебуває у стані теоретичної та практичної розробки. Визначено перспективу подальших досліджень у даному напрямку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

27.
15(08)
А 43


    Москаленко, В. В.
    Дослідження особливостей творчого мислення в когнітивній концепції С. Московичі [Текст] / В. В. Москаленко, // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 214-224. - Бібліогр.: с. 223-224 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
когнітивна сфера свідомості -- соціальні репрезентації -- буденна свідомість -- здоровий глузд -- об'єктифікація -- персоніфікація -- ідентифікаційна матриця
Анотація: В статті на основі аналізу основних положень теорії соціальних репрезентацій С. Московичі проаналізовано особливості творчого мислення пересічної людини в процесі засвоєння нею наукових знань в умовах повсякдення. "Соціальні репрезентації" визначено як специфічну форму знання в сфері буденної свідомості, що поєднує в собі понятійний і образний компоненти. Проаналізовано творчу функцію соціальних репрезентацій, яка полягає у перетворенні незнайомої інформації у знайому в результаті трансформації структурних елементів та функцій ментальних феноменів наукового знання у когнітивні елементи буденної свідомості. У статті проаналізовано фактори, що детермінують творчу функцію соціальних репрезентацій. Зокрема, звертається увага на зовнішню та внутрішню групу факторів: зовнішні фактори описують зміни в науковій теорії, що відбуваються в результаті її втілення у буденну свідомість. Внутрішні - описують трансформації, що відбуваються в результаті цього всередині самих репрезентацій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

28.
151
П 86


    Максименко, С.
    Психологія когнітивних процесів [Текст] : науковий посібник / С. Максименко, Л. Деркач [и др.] ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г.С. Костюка. - Київ : [б. в.], 2022. - 420 с. - 100.00 грн.
УДК
РУБ 151
Рубрики: Прикладна психологія
Кл.слова (ненормовані):
когнітивні процеси -- генетична психологія -- когнітивна психологія


Дод.точки доступу:
Деркач, Л.; Кіричевська, Е.; Касинець, М.; Тарнавська, О.; Національна академія педагогічних наук України; Інститут психології імені Г.С. Костюка
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

29.
159.9.01:165(075)
М 17


    Максименко, С. Д.
    Психологічна організація модульного формування когнітивних здібностей:генетико-креативних здібностей: генетико-креативний підхід [Текст] : навчальний посібник. Т. 1 / С. Д. Максименко, Ю. Б. Ірхін [та ін.]. - Київ, 2023. - 384 с. -
УДК
Рубрики: Когнитивна психологія--Навчальний посібник
Кл.слова (ненормовані):
когнітивна психологія -- когнітивні здібності -- модуль формування

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ірхін, Ю.Б.; Деркач, Л.М.; Марусинець, М.М.; Касинець, М.М.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

30.
159.9.01:165(075)
М 17


    Максименко , Сергій Дмитрович.
    Психологічна організація модульного формування когнітивних здібностей:генетико-креативних здібностей: генетико-креативний підхід [Текст] : навчальний посібник. Т. 2 / С. Д. Максименко, Ю. Б. Ірхін [та ін.]. - Київ, 2023. - 356 с. -
УДК
Рубрики: Когнитивна психологія--Навчальний посібник
Кл.слова (ненормовані):
когнітивна психологія -- когнітивні здібності -- модуль формування

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ірхін, Ю.Б.; Деркач, Л.М.; Марусинець, М.М.; Касинець, М.М.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 
Статистика
за 04.07.2024
Кількість запитів 25015
Кількість відвідувачів 543
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя