Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (228)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=компетенція<.>
Загальна кількість знайдених документів : 24
Показані документи с 1 за 24
1.
159.9072.43:378.147
Ш 26


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Шаркова, С. Ф.
    Результати впровадження комплексної програми розвитку полікультурної компетенції особистості в процесі оволодіння навиками іноземної мови [Текст] / С. Ф. Шаркова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 350-358. - Бібліогр.: с. 357 (2 назви)
УДК
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
вивчення іноземної мови -- полікультурна компетенція -- психосоціальний розвиток -- спрямованість реакцій -- коефіцієнт комформності
Анотація: Автором запропоновано програму розвитку полікультурної компетентності в ході оволодіння навиками іноземної мови. Представлено результати експериментального дослідження, проведеного в багатокультурних за складом групах студентів. Проаналізовано особливості розвитку комунікативно-соціальних навичок студентів контрольних та експериментальних груп за такими параметрами, як тип і спрямованість реакцій, коефіцієнт конформності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

2.
159.953.5:81'243
Ш 26


    Шаркова, Світлана Федорівна.
    Психологічні особливості організації навчання іноземної мови в полікультурних групах студентів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. Ф. Шаркова ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2015. - 225 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 180-205. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вивчення іноземної мови--Студенти--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
вивчення іноземної мови -- студенти -- внз -- полікультурна освіта -- полікультурні групи -- полікультурна компетенція особистості -- пізнавальний досвід -- емоційна сфера -- соціальний розвиток
Анотація: В роботі проаналізовано особливості психосоціального розвитку студентів та існуючі підходи до їх урахування в процесі полікультурного навчання. Визначено можливі шляхи реалізації особистісно-зорієнтованого навчання іноземної мови у вищих навчальних закладах. Розроблено методичні прийоми навчання іноземних мов, спрямовані на розвиток полікультурної компетенції особистості з урахуванням вікових особливостей розвитку афективно-вольової, соціальної та пізнавальної сфер студента.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.923
Л 64


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Літуш, С. В.
    Самооцінка у структурі професійної компетентності майбутніх економістів [Текст] / С. В. Літуш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 269-278. - Бібліогр.: с. 276-277 (9 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ -- МОТИВАЦІЯ -- САМООЦІНКА -- ЛОКУС КОНТРОЛЮ -- ГРУПОВІ установки -- ІНДИВІДУАЛЬНИЙ підхід -- ІНФОРМАЦІЙНА компетенція
Анотація: Розглянута самооцінка у структурі професійної компетентності майбутніх економістів. Визначено чинники, які впливають на ефективність формування професійної компетентності майбутніх економістів. Досліджено залежність успішності навчальної діяльності майбутніх економістів від рівня сформованості їх мотивації, самооцінки та суб'єктивного локусу контролю.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

4.
159.923
Г 70


    Горобець, Інна Анатоліївна.
    Формування усно-мовленнєвої комунікативної компетенції студентів технічних ВНЗ [Текст] / І. А. Горобець // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 171-183. - Бібліогр.: с. 179-181 (13 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
активні методи навчання -- комунікативна компетенція -- комунікативна взаємодія
Анотація: Розглянуто активні методи навчання іноземних мов, що сприяють формуванню комунікативної компетенції студентів немовних ВНЗ. Проаналізовано особливості організації комунікативно спрямованого навчання та його вплив на пізнавальну мотивацію студентів. Пропонується формування усно-мовленнєвої комунікативної компетенції в навчанні студентів технічних спеціальностей для збільшення можливостей активації їхніх творчих здібностей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

5.
159.923-051:316.4
В 41


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Візнюк, Інесса Миколаївна.
    Культорологічні тенденції особистості педагога у соціометричному вимірі [Текст] / І. М. Візнюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 39. - С. 79-88 : табл. - Бібліогр.: с. 86 (10 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
педагогічна компетенція -- соціометричний статус -- дозвіллєва діяльність -- авторитет вчителя -- соціальні деструкції -- психологічний статус -- професійна толерантність -- самоактуалізація особистості -- особистісна зрілість -- ціннісні орієнтації -- соціокультурне життя
Анотація: Аналізуються основні аспекти формування культурологічних тенденцій особистості педагога у соціометричному вимірі. Простежуються умови розвитку педагогічної компетенції та авторитету вчителя, відзначено основні характеристики його дозвіллєвої діяльності. Обгрунтовано проблеми щодо самоактуалізації особистості педагога у соціометричному вимірі, згідно його культурологічних цінностей і пріоритетів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
159.923.2:316.775.4
В 67


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Волинець, Наталія Валентинівна.
    Мовне середовище учнівської та студентської молоді Хмельниччини [Текст] / Н. В. Волинець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 39. - С. 98-103. - Бібліогр.: с. 102 (3 назви)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
мовне середовище -- спілкування -- мовленнєва компетентність -- професійна компетенція -- мовленнєві здібності -- суржик
Анотація: Представлено результати фокус-групового дослідження особливостей мовного середовища учнівської та студентської молоді Хмельниччини. Показано особливості використання учнями та студентами суржику як мови спілкування, особливості вживання слів-паразитів та матерних висловлювань у спілкуванні.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
159.923.33+316.66]:005.336.2(043.5)
Б 72


    Борець, Юлія Василівна.
    Психологічні особливості громадянської компетентності майбутніх фахівців соціономічного профілю [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Ю. В. Борець ; наук. кер. В. Г. Панок ; Чернігівськ. держ. пед. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. - Чернігів, 2016. - 238 с. : табл. - Бібліогр.: с. 183-209. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Соціономічні професії--Психологічна компетентність--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
психологічна компетентність -- майбутні фахівці -- соціономічні професії -- майбутні психологи -- майбутні юристи -- громадянська компетентність -- суспільно-пізнавальна компетенція -- нормативно-регулятивна компетенція -- поведінково-діяльнісна компетенція
Анотація: У дослідженні вивчаються психологічні особливості громадянської компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій - психолога і юриста. Представлено авторську теоретичну модель громадянської компетентності фахівців соціономічного профілю, яка включає основні компетенції: суспільно-пізнавальну, нормативно-регулятивну та поведінково-діяльнісну. Досліджено критерії сформованості громадянської компетентності майбутніх психологів та юристів. Визначено кореляційні зв'язки і залежності між компетенціями громадянської компетентності, контурно окреслено соціально-психологічні проблеми та протиріччя.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Панок, Віталій Григорович \наук. кер.\; Чернігівський державний педагогічний університет ім. Т. Г. Шевченка
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
153.6
А 43


    Соловей, О. А.
    Мовленнєвий портрет дитини дошкільного віку з ГРДУ [Текст] / О. А. Соловей // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2011. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 6. - С. 176-186 : табл. - Бібліогр.: с. 186 (5 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
мовленнєвий портрет -- мовлення -- пізнавальна сфера -- психолінгвістичні особливості -- мовна компетенція
Анотація: Визначено поняття "мовленнєвий портрет". Встановлено структурні компоненти мовленнєвого портрету дошкільника. Вивчено особливості мовленнєвого портрету дітей групи норми та дітей з ГРДУ.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
154
А 43


    Івашкевич, І. В.
    Рецепція структури професійної компетентності фахівця [Текст] / І. В. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 44. - С. 100-106. - Бібліогр.: с. 104 (17 назв)
УДК
РУБ 154

Кл.слова (ненормовані):
соціальна психологія -- професійна компетентність -- компетентнісний підхід -- компетенція -- соціалізація особистості -- соціальні форми активності -- інтегрований підхід
Анотація: У статті окреслено особливості компетентнісного підходу та проаналізовано існуючі в науковій літературі теорії та концепції, які пропонують різні компетенції в структурі професійної компетентності фахівця.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

10.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Алексеева, Т. В.
    Відповідальність як значущий показник професійної компетентності майбутнього фахівця [Текст] / Т. В. Алексеева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 61-71. - Бібліогр.: с. 71 (5 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
компетентність -- компетенція -- фахова компетентність -- відповідальність -- професійна ідентичність
Анотація: У статті особлива увага приділяється інтерпретації понять "відповідальність", "компетентність" та "професійна ідентичність". Аргументується важливість формування відповідальності як значущого показника професійного ставлення суб'єкта майбутньої професійної діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

11.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Філіппов, М. О.
    Розвиток професійно-психологічної компетентності офіцера-прикордонника у сфері неінструментальної детекції недостовірної інформації правопорушників [Текст] / М. О. Філіппов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 462-470. - Бібліогр.: С. 469 (10 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
недостовірна інформація -- неінструментальна детекція -- професійно-психологічна компетенція -- психологічна модель -- офіцер
Анотація: На основі визначених автором психологічних критеріїв оцінки, показників і рівнів розвитку професійно-психологічної компетентності офіцерів відділу по роботі з іноземцями й адміністративного впровадження ДПСУ у сфері неінструментальної детекції недостовірної інформації обгрунтовано розроблену та апробовану психологічну модель та спеціальну програму її розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

12.
372
А 43


    Карабаєва, Ірина Іванівна.
    Особливості визначення рівня сформованості етичних інстанцій у старших дошкільників [Текст] / І. І. Карабаєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2016. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 12. - С. 62-74. - Бібліогр.: с. 72-74 (9 назв)
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
кваліметрія -- кваліметричний підхід -- моніторинг -- якість -- компетенція -- компетентність
Анотація: У статті на основі аналізу наукової літератури представлена характеристика сучасних підходів до визначення понять: кваліметричний підхід, моніторинг якості освіти, компетенція, компетентність. Розкривається сутність соціально-комунікативної компетенції старших дошкільників.Виділяються основні критерії і показники визначення рівня сформованості етичних інстанцій дітей шостого року життя.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

13.
154
А 43


    Березюк, Т. П.
    Психологічні підходи до формування професійної компетентності майбутніх менеджерів [Текст] / Т. П. Березюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 45. - С. 89-95. - Бібліогр.: с. 92-94 (30 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
компетентність -- компетенція -- професійна компетенція -- професійна компетентність майбутніх менеджерів -- компетентнісний підхід -- Competence-based education (CBE) -- компетентнісно-орієнтоване навчання -- персоналізоване навчання
Анотація: У статті обґрунтована необхідність застосування компетентісного підходу у вищій освіті в контексті Болонського процесу. Прои вивченні проблеми використання компетентнісного підхлду в США виявлено практичну значущість СВЕ-концепції "компетентнісно-орієнтовано навчання" або "персоналізованого навчання", що дає змогу студентам оволодіти професійними навичками, виходячі із власних потреб.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

14.
371.015
А 43


    Гаврилюк, О. Г.
    Психологічна готовність студентів до професійної діяльності [Текст] / О. Г. Гаврилюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 15-22. - Бібліогр.: с. 21-22 (4 назви)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
компетенція -- психологічна готовність -- студент -- професійна діяльність
Анотація: В статті висвітлено проблему формування психологічної готовності до професійної діяльності студентів-психологів. Здійснено теоретичний аналіз поняття "психологічна готовність", виділено її чинники та характерні особливості. Розроблено програму щодо формування психологічної готовності в процесі навчання студентів у вищому навчальному закладі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

15.
371.015
А 43


    Могиляста, С. М.
    Особливості розвитку емоційного інтелекту у старшокласників [Текст] / С. М. Могиляста // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 143-153. - Бібліогр.: с. 151-153 (16 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
інтелект старшокласника -- емоційний інтелект -- інтелект -- структура "емоційного інтелекту" -- модель емоційного інтелекту -- емоційна чутливість -- емоційна компетенція -- емпатія
Анотація: В статті висвітлюються підходи до розуміння емоційного інтелекту, сутність поняття "емоційний інтелект", його структуризація, особливості, різні моделі ЕІ. Визначено, що підвищення рівня емоційного інтелекту старшокласників тісно пов'язане з оптимізацією сучасної української середньої освіти, її гуманітарного, соціально-економічного та політичного аспектів. Учні з високим емоційним інтелектом мають значно більше можливостей самореалізації та становлення як успішного учня, студента вищого навчального закладу, так і професіонала в майбутньому.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

16.
153.6
А 43


    Швець, Д. В.
    Копінг-поведінка майбутніх правоохоронців у контексті прогностичної компетентності [Текст] / Д. В. Швець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 188-197. - Бібліогр.: с. 195-197 (11 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
копінг-поведінка -- стрес -- компетенція -- прогностична компетентність -- антиципаційна спроможність -- правоохоронець -- поліція
Анотація: У сучасному світі професійна діяльність співробітників правоохоронних органів протікає в екстремальних умовах і зазнає впливу різних стрес-факторів. Проблема психологічної адаптації працівників органів внутрішніх справ до стресу одне з провідних положень, оскільки від ефективності її розв'язання безпосередньо залежить ефективність діяльності правоохоронців.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

17.
372
А 43


    Швець, Д. В.
    Прогностична компетентність як психологічний чинник готовності до інноваційної діяльності курсантів правоохоронців [Текст] / Д. В. Швець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 199-213
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
компетенція -- прогностична компетентність -- антиципаційна спроможність -- готовність до змін -- інноваційна діяльність -- інноваційний потенціал -- курсанти правоохоронці -- поліцейський
Анотація: Важливим напрямком розвитку нашої держави є інноваційний шлях розвитку. У зв'язку з цим особливо актуальним є підвищення інноваційної активностів професійній підготовці майбутніх поліцейських, а саме можливість формування та розвиток інноваційного потенціалу особистості, інноваційної активності майбутніх спеціалістів. Одним з важливих компонентів ймовірності успішності готовності до змін стає механізм, заснований на прогностичній діяльності майбутніх правоохоронців. Доведено, що розвинута антиципаційна спроможність притаманна курсантам з високим рівнем готовності до інноваційної діяльності, а антиципаційна неспроможність властива курсантам з низькою орієнтацією до інноваційної діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

18.
153(06)
А 43


    Калмиков, Г. В.
    Теоретико-методологічні засади формування у майбутніх психологів професійно-мовленнєвої діяльності й комунікативної компетентності [Текст] / Г. В. Калмиков // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 18. - С. 82-103. - Бібліогр.: С. 99-102 (14 назв)
УДК
РУБ 153(06)
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
професійне мовлення -- комунікація -- декларативні знання -- процедурні знання -- фахові вміння і навички -- компетенція -- компетентність -- діяльність психолога
Анотація: У статті розглядається перевірений в емпіричному дослідженні підхід до вирішення сучасної проблеми, пов'язаної з реалізацією стандартів вищої освіти та обґрунтуванням теоретико-методологічних засад та понятійної структуризації експериментальної освітньо-професійної програми розвитку у майбутніх психологів професійно-мовленнєвої діяльності й комунікативної компетентності. Запропонована автором концепція заснована на прийнятій останнім часом у багатьох країнах світу компетентнісній парадигмі й передбачає врахування як при розробці цієї розвивальної програми, так і її впровадженні в реальний освітній процес університетів специфіки феноменів («знання», «вміння», «навички», «діяльність», «компетенція», «компетентність» та ін.), що визначають суть ідеї досягнення компетентнісного ефекту – дійсної результативності вищої психологічної освіти.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

19.
15(08)
А 43


    Сивогракова, З. А.
    Роль дисциплін психологічного змісту у розвиткові "soft-skills" компетенцій майбутніх фахівців технічних спеціальностей у процесі підготовки у ЗВО [Текст] / З. А. Сивогракова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 178-187. - Бібліогр.: с. 185-186 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
soft skills -- hard skills -- компетенція -- компетентність -- емоційний інтелект -- інтерактивні методи навчання -- методи активного соціально-психологічного навчання
Анотація: У статті підкреслена актуальність проблеми розвитку "soft skills" компетенцій майбутніх фахівців. Представлено розуміння поняття "soft skills" у контексті компетентісного підходу як компетенцій - якщо вони є соціальною вимогою, нормою результату освіти, і і компетентностей - якщо вони стають якістю особистості, інтеріоризуються. Виділені загальні особливості "soft skills" і актуальні "soft skills" для фахівців технічних спеціальностей. Зроблено висновок про необхідність доповнення переліку результатів навчання студентів технічних спеціальностей у ЗВО (заклад вищої освіти) "soft skills" компетенціями. Акцентована роль психологічних дисциплін щодо ровзитку "soft skills" компетенцій у студентів технічних спеціальностей. Представлено у їх структурній повноті ті компетентності, на розвиток яких має бути скероване вивчення студентами дисциплін психологічного змісту. Зроблено висновок про релевантність методів активного соціально-психологічного навчання й інтерактивного навчання завданню розвитку у студентів "soft skills" компетентностей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)

Знайти схожі

20.
15(08)
А 43


    Шаркова, С. Ф.
    Дослідження розвитку міжкультурної компетенції студентів у ході вивчення іноземної мови в багатокультурних за складом групах [Текст] / С. Ф. Шаркова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 233-241. - Бібліогр.: с. 239-240 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід -- міжкультурна компетенція -- навчання іноземній мові -- полікультурна група студентів
Анотація: У статті розглядаються значення термінів "компетенція" та "компетентність", що є ключовими поняттями в рамках компетентнісно-орієнтованого підходу, запропонованого в сучасній системі освіти. Автором підкреслюється важливість урахування полікультурного аспекту в навчальному процесі, зокрема розглядається програма розвитку міжкультурної компетенції особистості в ході оволодіння навичками іноземної мови. Представлені результати дослідження рівня розвитку міжкультурної компетенції студентів, що навчались у контрольних та експериментальних групах.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

21.
15(08)
А 43


    Грейліх, О. О.
    Психологічні особливості розвитку мовлення дітей дошкільного віку [Текст] / О. О. Грейліх // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 91-97. - Бібліогр.: с. 96-97 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
мова -- мовлення -- мовлиннєві навички -- мовлиннєва культура -- мислення -- комунікативна компетенція -- мовна компетенція -- комунікативно-мовленнєві уміння
Анотація: Стаття присвячена проблемі мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Здійснено аналіз підходів до навчання мови й розвитку мовлення дітей дошкільного віку. Розкрито структурні компоненти мовлення. Висвітлено типи оволодіння дітьми дошкільного віку рідною мовою. Підкреслено, що ключовою психолінгвістичною проблеми дошкільної мовної освіти є співвідношення комунікативності та лінгвістичної свідомості, що є усвідомленням мовного матеріалу. Комунікативність розглядається як автоматизація навичок, які сформовані в процесі інтуїтивно-чуттєвого засвоєння засобів рідної мови. Зазначено роль комунікативності як головної умови автоматизації навичок, сформованих в процесі засвоєння засобів рідної мови.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

22.
15(08)
А 43


    Скоростецька, Н. В.
    Поняття соціального інтелекту в роботах сучасних зарубіжних дослідників 1979-2019 років [Текст] / Н. В. Скоростецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 327-337. - Бібліогр.: 335-336 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- соціальна уява -- комунікативна компетенція -- самопізнання -- соціальне мислення -- когнітивна компетентність -- соціальна сенсетивність
Анотація: Здійснено теоретичний огляд зарубіжних підходів в хронологічному порядку до проблеми дослідження поняття соціальний інтелект, та виявлено його сутність та зміст в роботах вчених різних країн. На думку вчених, соціальний інтелект є системою інтелектуальних здібностей, пов'язаних з обробкою соціальної інформації, яка визначає рівень адекватності й успішності соціальної взаємодії; включає в себе здатність розуміти себе і оточуючих; уміння аналізувати соціальні ситуації і прогнозувати їх розвиток, забезпечує успішність вирішення задач соціального характеру. В статті показано, що спільним для різних підходів є розуміння соціального інтелекту як такого, психологічного феномену, який включає в процес взаємодії людини з соціальним оточенням та, певною мірою, визначає успішність соціального функціонування. Найчастіше, одним із важливих елементів соціального інтелекту являється комунікативна компетентність, яка представляє собою систему внутрішніх засобів регуляції комунікативних дій, які включають орієнтційну та виконуючі складові, і забезпечує ефективність соціальної взаємодії (Л. А. Петровська, Ю. М. Емальянов та ін.). В роботі, показано, наявність протилежних поглядів авторів щодо того, чи являється соціальний інтелект взагалі інтелектом. На основі теоретичного матеріалу, нами здійснено спробу з'ясувати, чи є соціальний інтелект самостійним видом інтелекту (Дж. Гілфорд, М. О. Саллівен, М. Форд, М. Тісак, Л. Браун, І. Р. Ентоні, Р. Салман, Р. Стенберг). Обгрунтовано й уточнено поняття "соціальний інтелект" за допомогою аналізу провідних теоретичних підходів у психологічній науці. Встановлено, що проблема перебуває у стані теоретичної та практичної розробки. Визначено перспективу подальших досліджень у даному напрямку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ

Знайти схожі

23.
15(08)
А 43


    Кордунова, Н. О.
    Психологічні особливості становлення професійної компетентності студентів у процесі фахової підготовки [Текст] / Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 117-128. - Бібліогр.: с. 127-128 (8 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
компетенція -- компетентність -- професійна компетентність -- студент -- фахова підготовка
Анотація: У статті представлено аналіз наукових підходів до визначення змісту, структури і функцій професійної компетентності. Розглянуто різні підходи на розуміння її сутності та тих складових, які утворюють її якісне наповнення. Підкреслено, що професійна компетентність фахівця є інтегрованим, комплексним явищем, яке поєднує знання, уміння та навички, здібності особистості, показники загальної культури, вміння виконувати професійні обов'язки. Вона є результатом підготовленості фахівця, якісною характеристикою володіння професійною діяльністю і передбачає усвідомлення прагнення особистості до даної діяльності. Подано результати емпіричного дослідження психологічних особливостей професійної компетентності в структурі особистості студента. Наводяться результати дослідження особливостей їх прояву. Підтверджується думка про те, що професійна компетентність є важливим критерієм якості фахової підготовки студента і грунтується на взаємодії особистісних і професійних якостей, що визначають їх спрямованість та становлення до майбутньої діяльності. Розкрито можливості її формування в умовах фахової підготовки. Отримані дані порушують важливу проблему вивчення ролі професійної компетентності в процесі фахової підготовки майбутніх учителів, що є актуальним для досліджень в галузі психології особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Дмитріюк, Н. С.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

24.
15(08)
А 43


    Скоростецька, Н. В.
    Сучасний стан проблеми соціального інтелекту та шляхи його дослідження в психології [Текст] / Н. В. Скоростецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 218-226. - Бібліогр.: с. 223-225 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- комунікативна компетенція -- соціальна сенсетивність
Анотація: Здійснено теоретичний огляд сучасного стану проблеми соціального інтелекту та шляхи його дослідження в психології, виявлено сутність та зміст цього поняття в роботі вчених різних країн. Зміст поняття "соціальний інтелект" у вітчизняній та зарубіжній психології до теперішнього часу залишається дискусійним. Впродовж тривалого часу у вітчизняній науці сутність цього поняття досліджувалось в межах вивчення соціально-комунікативних здібностей або компетентності. Коло наукових праць, предметом яких є соціальний інтелект, порівняно невелике, хоча останнім часом їх кількість зростає. Теоретичний та емпіричний аналіз цього явища в межах власних концепцій здійснили Куніцина В.М., Ушаков Д.В., Савєнков О.І., Баширов І.Ф. та Луньова О.В. У змістовному плані до дослідження СІ найбільш близькі: соціокультурний підхід Вигодського Л.С., до вивчення інтелекту; особистісний підхід до вивчення мислення, вивчення соціальних уявлень та виділення соціального мислення Абульханової-Славської К.О.; дослідження взаємозв'язку соціалізації та індивідуального соціального розвитку особистості Бобневої М.І., а також вивчення формування комунікативної компетенції Емельяновим Ю.М., соціальної компетентності Петровською Л.А. та ін. Суттєвий внесок до дослідження С.І. зробили Михайлова О.С., Кудрявцева Н.А., Каліна Н.Ф., геранюшкіна Г.П., Бєлова С.С., Ростових Д.А., Саутіна К.С. та інші. У роботі показано наявність протилежних поглядів авторів щодо того, чи являється соціальний інтелект взагалі інтелектом. На основі теоретичного матеріалу нами здійснено спробу з'ясувати, ци є соціальний інтелект самостійним видом інтелекту (Гілфорд Дж, Саллівен М.О., Форд М., Тісак М., Браун Л. і Ентоні Р., Салман Р., Стренберг Р.). Обгрунтовано й уточнено поняття "Соціальний інтелект" за допомогою аналізу провідних теоретичних підходів у психологічній науці. Встановлено, що проблема перебуває у стані теоретичної та практичної розробки. Визначено перспективу подальших досліджень у даному напрямку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 25.06.2024
Кількість запитів 123131
Кількість відвідувачів 1801
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя