А 43 Жмайло, А. А. Дослідження психологічної адаптації до процесу навчання дітей із ЗПР [Текст] / А. А. Жмайло, Г. І. Сизко> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 46-55. - Бібліогр.: с. 54-55 (7 назв)
Рубрики: Методологія і теорія психології фывфывфыв: адаптація -- психологічна адаптація -- затримка психологічного розвитку -- дитина з особливими освітніми потребами -- спеціальна освіта Аннотация: У статті розглянуто поняття "адаптація" та визначені складові компоненти структури психологічної адаптації до процесу навчання дітей із затримкою психічного розвитку. Визначено, що психологічною адаптацією називають пристосування особи до існуючих в суспільстві вимог і критеріїв оцінок завдяки присвоєнню норм і цінностей даного суспільства. Основними показниками психологічної адаптації дитини до школи є формування адекватної поведінки, встановлення контактів з учнями та вчителем, оволодіння практичними навичками навчальної діяльності. В структурі психологічної адаптації до процесу навчання виділені такі компоненти: соматичний та фізичний стан; поведінковий компонент; когнітивний компонент; емоційно-вольовий компонент. Розкрито сутність кожного з цих компонентів. Проведено дослідження сформованості структурних компонентів механізму психологічної адаптації дітей із затримкою психічного розвитку до процесу навчання та запропонована корекційна програма. Описані стадії (етапи) роботи з подолання дезадаптації дітей із затримкою психічного розвитку як тривалого і динамічного процесу. Доп.точки доступа: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Сизко, Г.І. Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |