153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мусіяка, Н. І.
    Ставлення до навчальних предметів молодших школярів як особистісна детермінанта результативності учіння [Текст] / Н. І. Мусіяка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 181-187
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
емоційне ставлення -- молодші школярі -- навчальні досягнення -- особистісна детермінанта -- результативність учіння -- ставлення до навчальних предметів -- ставлення до учіння
Аннотация: У статті представлено результати експериментального дослідження ставлення до навчальних предметів молодших школярів як особистісної детермінанти результативності учіння. Розкрито мікрогенетичні тенденції, що репрезентують детермінацію особистісної ефективності молодшого школяра. Встановлено домінування позитивного ставлення до навчальних предметів у кожній із груп школярів з різним рівнем навчальних досягнень на кожному етапі навчання у початковій школі. Водночас, із зниженням рівня навчальних досягнень, зафіксовано зростання як негативного, так і індиферентного ставлень школярів до навчальних предметів, що свідчить про зростання емоційного неблагополучча у процесі навчання. Встановлено статистично значущий зв'язок між ставленням до навчальних предметів та рівнем результативності учіння молодших школярів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)


15(06)
П 68


    Мусіяка, Наталія.
    Дослідження мікрогенези детермінантного впливу фрустрації потреби досягнення успіху в школярів із різними навчальними досягненнями [Текстььь] / Н. Мусіяка // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2019. - Вип. 44. - С. 162-186 : табл. - Бібліогр.: с. 31 (21 назва)
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
генеза -- мікрогенеза -- навчальні досягнення -- особистісна детермінація -- особистість школяра -- потреба досягнення успіху -- фрустрація


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \відп. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Мусіяка, Н. І.
    Макрогенеза ставлення до навчальних предметів молодших школярів як особистісної детермінанти навчальних досягнень учнів [Текст] / Н. І. Мусіяка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 211-220. - Бібліогр. С. 218-220 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
макрогенеза -- навчальні досягнення -- особистісна детермінанта -- результативність учіння -- ставлення до навчальних предметів -- ставлення до учіння
Аннотация: У статті представлено результати лонгітюдного експериментального дослідження ставлення до навчальних предметів школярів початкової та основної школи. Отримані результати свідчать про наявніть макрогенетичних тенденцій, що репрезентують особистісну детермінацію навчальних досягнень учнів в онтогенетичному вимірі. Встановлено домінування у високоуспішних школярів позитивного емоційного ставлення до навчальних предметів на різних етапах онтогенезу. Ця тенденція має стійко стабільний характер у школярів з високим рівнем навчальних досягнень незалежно від етапу онтогенезу. Паралельно зі зниженням рівня навчальних досягнень зафіксовано зростання індиферентного та негативного ставлення до навчальних предметів, найвищи ступінь вираження яких - у школярів з низьким рівнем навчальних досягнень. Встановлена диференціація емоційного ставлення до навчальних предметів вказує на статистично значущий зв'язок між ставленням до навчальних предметів та рівнем навчальних досягнень як у молодшому шкільному віці, так і в підлітковому віці.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Никончук, Н. О.
    Психологічні перешкоди у розвитку здібностей молодших школярів із високим рівнем навчальних досягнень [Текст] / Н. О. Никончук, О. О. Музика, І. С. Загурська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 205-214. - Бібліогр.: с. 213 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
здібності -- молодший шкільний вік -- навчальні досягнення -- рефлексія -- ціннісна підтримка
Аннотация: У статті аналізуються психологічні перешкоди у розвитку здібностей учнів початкової школи з високим рівнем навчальних досягнень (недостатня кількість умотивованих, диференційованих, розгрнених оцінних суджень, що містять не лише характеристики, досягнутого результату, але й процесу виконання роботи, динаміки досягнень та докладених школярем зусиль; низька культура поцінування досягнень учнів суб'єктами освітнього процесу; відсутність ціннісного обміну між дітьми в процесі учіння; конкуренція, заздрість та соціальний тиск з боку більшості учнів; часткове знецінення школярами навчальних здібностей як надійних джерел поцінування і саморозвитку). Розглядаються копінг-стратегії, які використовують школярі для подолання психологічних перешкод (переріонтування на визнання в інших соціальних групах (сім'я, родичі); переорієнтування на розвиток здібностей в познавальних видах діяльності (побут, дозвілля тощо); приховування досягнень та уникання відкритого поцінування з боку вчителя). Намічені основні напрямки ціннісної підтримки розвитку здібностей молодших школярів із високим рівнем навчальних досягнень.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Музика, О. О.; Загурська, І. С.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Никончук, Н. О.
    Психологічні перешкоди у розвитку здібностей молодших школярів із низьким рівнем навчальних досягнень [Текст] / Н. О. Никончук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 203-216. - Бібліогр.: с. 212-216 (29 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
здібності -- молодший шкільний вік -- навчальні досягнення -- рефлексія -- ціннісна підтримка
Аннотация: У статті аналізуються психологічні перешкоди у розвитку здібностей учнів початкової школи з низьким рівнем навчальних досягнень (негативні очікування від взаємодії з учителем; атрибуція успішності відносно везіння; конфлікт між бажанням бути визнаним у провідній учіннєвій діяльності та засобами досягнення визнання; відсутність відчуття індивідуального зростання, переживання почуття марності докладених зусиль; знецінювання досягнень та відмова в референтності). Розглядаються стратегії, які використовують школярі для подолання психологічних перешкод. Намічені основні напрямки ціннісної підтримки розвитку здібностей молодших школярів із низьким рівнем навчальних досягнень.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)