П 30 Петровский, В. А. Личность в психологии: парадигма субъектности [Текст] : учебное пособие для студентов вузов / В. А. Петровский. - Ростов-на-Дону : [б. и.], 1996. - 512 с. : рис., сх. - ISBN 5-85880-188-9 : 10.00 грн.
Рубрики: Підручник з психології фывфывфыв: психология субъективности -- феномены субъективности Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
А 43 Терновик, Н. А. Вплив діалогу на організацію мисленнєвого процесу підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності [Текст] / Н. А. Терновик> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 298-310. - Бібліогр.: с. 308-309 (7 назв)
Рубрики: Психологія навчання Генетична психологія Медична психологія фывфывфыв: суб'єктність особистості -- пізнавальна діяльність -- діалогічна взаємодія -- педагогічне спілкування -- пізнавальна активність -- інтеракція -- діалогічність мислення Аннотация: У статті досліджено актуальні проблеми формування діалогічного мислення дітей підліткового віку. Розкрито погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему навчальної взаємодії учителей та учнів. Проаналізовано психологічні чинники розвитку суб'єктності особистості в сучасних умовах гуманізації середньої освіти. Зазначено, що міжособистісна взаємодія підлітків з педагогами має неоднозначний характер, проте вона набуває великого значення для них, оскільки вчителі є носіями соціальних норм, саме вони допомагають підліткам входити до соціуму. Велике значення для формування гармонійної особистості відіграє взаємодія підлітків з вчителями. Розкрито, що діалогічність мислення певною мірою визначається увагою, пам'яттю людини, її волею та почуттями, особливостями характеру, темпераменту. Зокрема, на успішній перебіг внутрішнього діалогу в процесі пізнавальної діяльності впливає розвиток розумових здібностей, які забезпечують можливість вираження думки, виконання цілогу ряду логічних операцій: зіставлення сприйнятого з певними критеріями, нормами, закономірностями; відокремлення спільного та відмінного у об'єктах, що вивчаються. Також наголошено, що важливу роль у формуванні образного мислення вчителі приділяють читацькому сприйманню, проблемним та ігровим ситуаціям. Встановлено, що завдяки створенню проблемних ситуацій спостерігається активізація творчої думки учнів. Зазначено, що прояв діалогічності пізнавальної діяльності - цілісний процес, система взаємопов'язаних рівнів, що забезпечує отримання результату (глибокого та багатостороннього проникнення в образний зміст художнього твору). Результат може бути досягнутий за умови максимальної включеності підлітка в мисленнєвий процес, що, у свою чергу є можливим в ситуації творчої роботи з текстом. Визначено основні критерії та прийоми педагогічного спілкування, що сприяють максимальній пізнавальній активності дітей. Обгрунтовано умови максимальної включеності підлітка в мисленнєвий процес. Розкрито сутність основних психологічних особливостей діалогічної взаємодії у навчальному процесі як необхідної складової розвитку підлітків як суб'єктів пізнавальної діяльності. Доп.точки доступа: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ) Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |