А 52 Алпатова, Олександра Валентинівна. Психологічний аналіз регулятивної функції емпатії педагога у процесі керування учінням молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Алпатова Олександра Валентинівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 221 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 179-210. -
Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації фывфывфыв: мотивація -- емпатія -- регулятивна функція -- педагогічне керування -- взаємодія -- психологічний клімат -- психологічна готовність Аннотация: В дисертаційному дослідженні здійснено теолоретичний аналіз та експериментальне визначення функції емпатії в педагогічному процесі, розкрито взаємозалежність емпатії та особливостей організації педагогом процесу учіння молодших школярів, виявленно залежність між стилем керування учінням, з одного боку, і характером міжособистісних взаємин учнів. їх мотивацією та успішністю навчання., з другого. Визначено провідні психологічні фактори, які детермінують успішність учіння молодших школярів. розроблено теоретичну модель психолого-педагогічного впливу емпатії педагога на керування ним учінням молодших школярів. Здійснено розробку, психолого-педагогічне обгрунтування та апробацію програми формування емпатії вчителя в процесі педагогічного спілкування як умови підвищення успішності вчителя молодших школярів. Розроблено психолого-педагогічні рекомендації щодо вдосконалення психолого-педагогічної готовності вчителя до роботи з учнями молодших класів. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Б 82 Борденюк , Ольга Васильевна. Психологические факторы профессионального совершенствования будущих учителей [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Борденюк Ольга Васильевна ; науч. рук. Гичан И. С. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1983. - 153 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 121-135. -
фывфывфыв: самовоспитание -- самосовершенствование -- студент -- учитель -- будущие учителя -- профессиональное совершенствование Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Гичан, И. С. \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Г 15 Галян, Олена Іванівна. Співвідношення імперативності та діалогічності у стильовій характеристиці діяльності вчителя [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Галян Олена Іванівна ; наук. кер. Боришевський М. Й. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1999. - 208 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 168-186. -
фывфывфыв: особистість -- активність -- монологічна стратегія -- діалогічність -- імперативність -- навчальний процес Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Боришевський, Мирослав Йосипович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Д 40 Джужа, Надежда Федоровна. Специфика волевых компонентов в структуре профессионально-педагогической деятельности [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Джужа Надежда Федоровна ; науч. рук. Проколиенко Л. Н ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1987. - 196 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 154-172. -
Педагогическая психология--Педагогическая деятельность--Диссертации фывфывфыв: воля -- волевые компоненты -- профессионально-педагогическая деятельность -- педагог -- волевая регуляция Аннотация: Диссертация посвящена специфике волевых компонентов в структуре профессионально-педагогической деятельности. В работе представлен системный подход к изучению профессиональной деятельности в психологии. Изложена проблема воли и волевой регуляции в психологии. Изучена структура волевой сферы личности педагога и специфика волевой регуляции педагогической деятельности. Представлены основные этапы и психологические особенности процесса формирования эффективной волевой регуляции педагогической деятельности. : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Проколиенко, Людмила Никитовна \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
И 18 Иванчук, Ирина Адамовна. Влияние познавательного стиля на систему способов деятельности педагога и пропагандиста [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Иванчук Ирина Адамовна ; науч. рук. Марисова Л. И. ; Киев. ордена Ленина и ордена Октябрьской Революции гос. ун-т имени Т. Г. Шевченко. - Киев, 1987. - 158 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 131-153. -
фывфывфыв: ПОЗНАНИЕ -- ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ педагога -- ПЕДАГОГ -- ПРОПАГАНДИСТ Аннотация: В диссертации выявлено действие закономерности связи познавательной структуры и операций в познании человека человеком. В работе обнаружена связь дифференцированности познавательной структуры, соответствующей социальной перцепции, с параметром когнитивного стиля "психологическая дифференцированость". проанализированы особенности некоторых параметров стиля. Способ строения структуры и стиль познания рассмотрены как компоненты целостной системы регуляции коммуникативной деятельности на уровне способов ее осуществления. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Марисова, Л. И. \науч. рук.\; (Киев) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
К 90 Кулик, Світлана Миколаївна. Психологічні особливості управління професійною адаптацією вчителів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Кулик Світлана Миколаївна ; наук. кер. Карамушка Л. М. ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 209, [25] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 186-208. -
фывфывфыв: АДАПТАЦІЯ -- ПРОФЕСІЙНА адаптація -- ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРАННЯ -- управління адаптацією -- професійна адаптація вчителів -- керівники шкіл Аннотация: Дисертацію присвячено психологічним особливостям управління професійною адаптацією вчителів. Робота містить теоретичне обґрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження з проблеми управління професійною адаптацією вчителів. Розкрито психологічні особливості процесу професійної адаптації вчителів (зміст, структуру, функції).Показано, що у практиці управління професійною адаптацією вчителів існує ряд психолого-управлінських проблем, які проявляються у недостатньому рівні забезпечення власне професійної та соціально-психологічної адаптації вчителів, виражених ознак дезадаптації, агресивності педагогічних працівників , а також недостатній психологічній компетентності керівників шкіл з означеного напрямку управління. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Карамушка, Людмила Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
М 15 Макаренко, Стефанія Стефанівна. Психологічні умови розвитку комунікативної компетентності учителя [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Макаренко Стефанія Стефанівна ; наук. кер. Заброцький М. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2001. - 181 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 132-153. -
фывфывфыв: РОЗВИТОК комунікативності -- компетентність -- УЧИТЕЛЬ -- професійно-педагогічна діяльність -- самосвідомість педагога Аннотация: Дисертація присвячена психологічним умовам розвитку комунікативної компетентності учителя. В роботі проаналізовано сучасний стан розробки проблеми професійно-педагогічного спілкування у науковій літературі та сформульовано на цій основі вихідні теоретичні засади дослідження. Розроблено та апробовано методику цілеспрямованого розвитку комунікативної компетентності учителя. Встановлено залежність розвитку комунікативної компетентності від сформованості у вчителів рефлексивного ставлення до себе як до суб'єктів професійно-педагогічної діяльності, від адекватності і повноти їх уявлень про власну особистість, від специфіки їхньої "імпліцитної концепції особистості", на основі якої оцінюються партнери по спілкуванню, від наявності у них умінь диференціювати та адекватно виражати власні почуття та психоемоційні стани. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Заброцький, Михайло Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Т 35 Терещук, Сергій Володимирович. Психологічні детермінанти комунікативного потенціалу вчителя [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Терещук Сергій Володимирович ; наук. кер. Орбан-Лембрик Л. Е. ; Прикарпат. ун-т ім. В. Стефаника. - Івано-Франківськ, 2001. - 253 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 191-205. -
фывфывфыв: комунікативна діяльність -- комунікативний потенціал -- педагогічна діяльність -- комунікативна підготовка -- студентська група -- майбутній педагог Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних детермінант комунікативного потенціалу вчителя, виявленню шляхів його актуалізації на етапі вузівської підготовки майбутнього педагога. Уточнені і конкретизовані уявлення про зміст, сутність та особливості комунікативного потенціалу вчителя, виокремлено його психологічну та соціальну основу. Обґрунтована доцільність комунікативної підготовки майбутніх спеціалістів. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Орбан-Лембрик, Лідія Ернестівна \наук. кер.\; Прикарпатський університет імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Ч-49 Черненький, Юрій Петрович. Вплив когнітивного стилю вчителя на міжособистісні конфлікти з учнями [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Черненький Юрій Петрович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Киев, 1999. - 201 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-191. -
Педагогічна психологія--Міжособистісні конфлікти--Дисертації Вікова психологія--Учні--Дисертації фывфывфыв: міжособистісний конфлікт -- когнітивний стиль -- конфліктогенний вчитель -- стильова сфера особистості -- тип реакції -- когнітивна диференційованість -- полезалежність Аннотация: В дисертації розкривається зв'язок між когнітивним стилем учителя і його схильністю до міжособистісних конфліктів з учнями. Подано психологічний портрет конфліктогенного вчителя. Розкрито різні форми поведінки вчителів в умовах конфлікту. Дано характеристику різних типів конфліктогенної особистості. Докладно аналізується проблема співвідношення понять особистість і стиль. Проаналізовано такі параметри когнітивного стилю, як залежність від поля, тип реакції і когнітивна диференційованість. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Щ 61 Щербан, Тетяна Дмитрівна. Професійне становлення молодого вчителя як психологічна проблема [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Щербан Тетяна Дмитрівна ; наук. кер. Максименко С. Д., наук. конс. Заброцький М. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1995. - 160 с. : табл. - Бібліогр.: с. 140-160. -
фывфывфыв: професійне становлення -- педагогічна діяльність -- молодий вчитель -- педагогічні задачі -- комунікативна компетентність Аннотация: В дослідженні виділені психологічні умови цілеспрямованого і продуктивного професійного становлення вчителів-початківців. Обгрунтована методика діагностики ефективності процесу професійного становлення молодих учителів. Апробована модель управління процесом формування у початківців когнітивної основи прийняття педагогічниїх рішень і розвитку їх комунікативної компетентності. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Ю 74 Юрківський, Євген Володимирович. Психологічні детермінанти конфліктності вчителя у педагогічній взаємодії [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Юрківський Євген Володимирович ; наук. кер. Кравець В. П. ; Тернопільськ. держ. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Тернопіль, 2001. - 176 с. - Бібліогр.: с. 147-161. -
фывфывфыв: конфліктність -- педагогічний конфлікт -- психологічні детермінанти -- педагогічна взаємодія -- діалогічне спілкування Аннотация: Дисертація присвячена психолого-педагогічному обгрунтуванню джерел, причин та умов виникнення і розвитку конфліктних ситуацій у загальноосвітній школі, шляхів та способів профілактики і конструктивного вирішення негативних конфліктів в навчально-виховному процесі та у вчительському колективі. Виявлені суттєві відмінності конструктивних та деструктивних конфліктів у практичній діяльності вчителів. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Кравець, Володимир Петрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Я 14 Яблонська, Тетяна Миколаївна. Розвиток здатності до рефлексії в професійному становленні особистості вчителя початкових класів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Яблонська Тетяна Миколаївна ; наук. кер. Боришевський М. Й. ; Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2000. - 199 с. : табл., рис., ил. - Бібліогр.: с. 182-191. -
фывфывфыв: професійне становлення -- особистісна рефлексія -- вчитель початкових класів -- особистісне становлення Аннотация: Дисертацію присвячено: дослідженню процесу професійного становлення особистості майбутнього вчителя. Досліджено особливості саморефлексії та рефлексії педагогічної діяльності майбутніх вчителів, основні тенденції їх співвідношення. Поглиблено знання про рефлексію як основу самоусвідомлення і саморегуляції особистості. Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Боришевський, Мирослав Йосипович \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ) Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |