А 43 UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ). Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 13 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - 135 с. : табл., рис. - ISSN 2077-2289. - 20.00 р. Содержание: Рудницька, С. Ю. Структурно-процесуальна модель наративного конструювання досвіду особистості / С. Ю. Рудницька. - С .4-25. - Бібліогр.: с. 20-25 (28 назв) Чепелева, Н. В. Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості / Н. В. Чепелева. - С .26-38. - Бібліогр.: с. 35-38 (17 назв) Смульсон, М. Л. Інтелектуальні метакогніції та конструювання особистісного досвіду в похилому віці / М. Л. Смульсон. - С .39-51. - Бібліогр.: с. 47-51 (21 назва) Лебединська, І. В. Феномен досвіду в контексті ідей конструктивізму / І. В. Лебединська. - С .52-62. - Бібліогр.: с. 60-62 (16 назв) Шиловська, О. М. Розвиток рефлексії та децентрації як чинник формування інтерпретаційних процесів у дитини молодшого шкільного віку / О. М. Шиловська. - С .63-73. - Бібліогр.: с. 72-73 (3 назви) Зазимко, О. В. Психологічні характеристики студентів у набутті досвіду дистанційного навчання / О. В. Зазимко. - С .74-88. - Бібліогр.: с. 87-88 (3 назви) Зарецька, О. О. Методичні питання визначення рівнів сформованості інтерпретаційних процесів особистості / О. О. Зарецька. - С .89-103. - Бібліогр.: с. 99-103 (13 назв) Гуцол, К. В. Особливості сформованості наративної копетентності користувачів соціальних мереж / К. В. Гуцол. - С .104-115. - Бібліогр.: с. 113-115 (8 назв) Колобова, І. Б. Смислова структура особистості в автобіографічних наративах / І. Б. Колобова. - С .116-132. - Бібліогр.: с. 127-132 (29 назв)
фывфывфыв: ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Экземпляры всего: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
А 43 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Смульсон, М. Л. Інтелектуальні метакогніції та конструювання особистісного досвіду в похилому віці [Текстььь] / М. Л. Смульсон> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 39-51. - Бібліогр.: с. 47-51 (21 назва)
фывфывфыв: конструювання особистісного досвіду -- похилий вік -- розв'язування задач -- метакогніції -- інтелектуальна ініціація -- рефлексія -- децентрація -- стратегічність Аннотация: У статті показано, що конструювання нового особистісного досвіду на всіх вікових рівнях виступає як складна інтелектуальна проблема, яка потребує спеціальної когнітивної та метакогнітивної обробки. У похилому віці ситуація суттєво ускладнюється за рахунок зменшення у загальній інтелектуальній системі ваги плинного інтелекту і збільшення, відповідно, ваги кристалізованого інтелекту. Кристалізований інтелект грунтується на знаннях і вміннях, отриманих з минулого досвіду, і, відповідно, найбільш ефективно використовується в задачах, які вимагають саме цих знань. Визначено, що важливу роль у процесі конструювання особистісного досвіду відіграють інтелектуальні метакогніції - складники в структурі інтелекту, які спрямовані на організацію, регуляцію і координацію інших, базових когнітивних процесів. Провідні інтелектуальні метакогніції - це інтелектуальна ініціація (самостійна постановка задачі), децентрація, рефлексія і стратегічність. Динамічність метакогніцій визначає потенціал розвитку та саморозвитку інтелекту в цілому. Ефективність конструювання досвіду старою людиною залежить від скоординованої дії усіх аналізованих метакогніцій. З точки зору місця метакогніцій у процесі конструювання особистісного досвіду проаналізовано результати експерименту відомої американської дослідниці Елен Лангер, яка доводить, що люди є молодими настільки, наскільки усвідомлюють себе молодими. Доп.точки доступа: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |