159.942-055.52-055.62-056.24(043.5)
Ц 20


    Царькова, Ольга Вікторівна.
    Психологія почуття провини у батьків дітей з обмеженими можливостями здоров’я [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.04 / О. В. Царькова ; наук. конс.: С. Д. Максименко , В. М. Рахмонов ; Ін-т психології імені. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 454 с. : табл. - Бібліогр.: с. 362-405. -
УДК
Рубрики: Медична психологія--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
почуття провини -- батьки -- діти з обмеженими можливостями здоров’я -- амбівалентність -- компенсаторні механізми -- внутрішньоособистісний конфлікт -- патологізація переживання провини -- ставлення до хвороби дитини
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене дослідженню моделей переживання почуття провини у батьків дітей з обмеженими можливостями здоров’я (ОМЗ). Концептуалізовано та емпірично доведено, що почуття провини батьків дітей з ОМЗ є складним, первинним щодо внутрисімейної психологічної травматизації переживанням яке має глибинно-психологічну детермінацію, пов’язану зі специфічним комплексом механізмів психологічних захистів, наявністю відповідних внутрішноособистісних конфліктів та ірраціональних установок. Проаналізовано переживання міжособистісної провини з точки зору їх кон’юнктивного та диз’юнктивного впливу. Визначено комплекс моральної травматизації батьків, який описує моральне страждання від усвідомлення інвалідності дитини та феномен вторинного травмування через впевненість у провині перед дитиною (членами родини, суспільством, тощо). Моральна травматизація від провини має дві раціональні ознаки: моральну шкоду – моральні втрати, пов’язані з моральними і фізичними стражданнями, обмеженнями, втратами, та моральні страждання – негативні переживання, які проявляються у вигляді страху, сорому, приниженні, стані душевного болю, стані депресії і апатії. Тенденції та обсессивні думки щодо компенсації та власне компульсивна компенсаторна поведінка виступають основними ознаками моральної травматизації – травматизації від переживання провини. Запропоновано модель патологізації переживання провини батьків, з урахуванням генетично-адаптивного характеру внутрішньо-сімейної взаємодії та виховання; особливостей травматизація від усвідомлення інвалідизації дитини по мірі соціалізації (хроніфікація, інтеграція-раціоналізація, медикалізація інтеракцій, нозогнозії); неусвідомлюваної програма ірраціональної провини (ірраціональна батьківська поведінка, амбівалентність батьківського ставлення, реактивність провини); патогенезу інших сімейно- обумовлених станів та розладів, маніпулятивної поведінки, соціальної дезадапації, ретардації, гіперкомпенсації, нозогнозії. Представлено трифакторну структуру феномену переживання провини батьками («Фасадна проективна провина», «Регресивна маніпулююча провина», «Амбівалентний тривожно-контролюючий атитюд»). Узагальнено з позиції засад глибинної психокорекції та генетико- орієнтованої психотерапії основні моделі корекції та психологічного супроводу переживання почуття провини батьками. Технологічно та поопераційно психологічна корекція повинна орієнтуватися на метафоризацію, усвідомлення та реалізацію переживань, що забезпечує адекватизацію реакцій на травму, варіативність та гнучкість реагування, оптимальне задіяння ресурсу особистості та розробку індивідуалізованої моделі батьківсько-дитячої взаємодії (виховання). Усвідомлення провини та її его-дистонного, ірраціонального змісту забезпечує відмову від вторинної вигоди. Гіпотеза, що була розроблена на початку дослідження, показала свою відповідність в ході проведення емпіричної частини роботи.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Рахмонов, В. М. \наук. конс.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.942-055.52-055.62-056.24(043.5)
Ц 20


    Царькова, Ольга Вікторівна.
    Психологія почуття провини у батьків дітей з обмеженими можливостями здоров’я [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.04 / О. В. Царькова ; наук. конс.: С. Д. Максименко , В. М. Рахмонов ; Ін-т психології імені. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 43 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Медична психологія--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
почуття провини -- батьки -- діти з обмеженими можливостями здоров’я -- амбівалентність -- компенсаторні механізми -- внутрішньоособистісний конфлікт -- патологізація переживання провини -- ставлення до хвороби дитини
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене дослідженню моделей переживання почуття провини у батьків дітей з обмеженими можливостями здоров’я (ОМЗ). Концептуалізовано та емпірично доведено, що почуття провини батьків дітей з ОМЗ є складним, первинним щодо внутрисімейної психологічної травматизації переживанням яке має глибинно-психологічну детермінацію, пов’язану зі специфічним комплексом механізмів психологічних захистів, наявністю відповідних внутрішноособистісних конфліктів та ірраціональних установок. Проаналізовано переживання міжособистісної провини з точки зору їх кон’юнктивного та диз’юнктивного впливу. Визначено комплекс моральної травматизації батьків, який описує моральне страждання від усвідомлення інвалідності дитини та феномен вторинного травмування через впевненість у провині перед дитиною (членами родини, суспільством, тощо). Моральна травматизація від провини має дві раціональні ознаки: моральну шкоду – моральні втрати, пов’язані з моральними і фізичними стражданнями, обмеженнями, втратами, та моральні страждання – негативні переживання, які проявляються у вигляді страху, сорому, приниженні, стані душевного болю, стані депресії і апатії. Тенденції та обсессивні думки щодо компенсації та власне компульсивна компенсаторна поведінка виступають основними ознаками моральної травматизації – травматизації від переживання провини. Запропоновано модель патологізації переживання провини батьків, з урахуванням генетично-адаптивного характеру внутрішньо-сімейної взаємодії та виховання; особливостей травматизація від усвідомлення інвалідизації дитини по мірі соціалізації (хроніфікація, інтеграція-раціоналізація, медикалізація інтеракцій, нозогнозії); неусвідомлюваної програма ірраціональної провини (ірраціональна батьківська поведінка, амбівалентність батьківського ставлення, реактивність провини); патогенезу інших сімейно- обумовлених станів та розладів, маніпулятивної поведінки, соціальної дезадапації, ретардації, гіперкомпенсації, нозогнозії. Представлено трифакторну структуру феномену переживання провини батьками («Фасадна проективна провина», «Регресивна маніпулююча провина», «Амбівалентний тривожно-контролюючий атитюд»). Узагальнено з позиції засад глибинної психокорекції та генетико- орієнтованої психотерапії основні моделі корекції та психологічного супроводу переживання почуття провини батьками. Технологічно та поопераційно психологічна корекція повинна орієнтуватися на метафоризацію, усвідомлення та реалізацію переживань, що забезпечує адекватизацію реакцій на травму, варіативність та гнучкість реагування, оптимальне задіяння ресурсу особистості та розробку індивідуалізованої моделі батьківсько-дитячої взаємодії (виховання). Усвідомлення провини та її его-дистонного, ірраціонального змісту забезпечує відмову від вторинної вигоди. Гіпотеза, що була розроблена на початку дослідження, показала свою відповідність в ході проведення емпіричної частини роботи.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Рахмонов, В. М. \наук. конс.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

153
А 43


    Гаврилюк, Д. О.
    Особливості взаємовідносин учителя та учня в умовах індивідуального навчання [Текст] / Д. О. Гаврилюк, В. О. Гомонюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 34-51
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
творча взаємодія вчителя та учня -- індивідуальне навчання -- амбівалентність -- творчі метди взаємодії -- нова Українська школа
Анотація: У статті розкрито психолого-педагогічні аспекти творчої взаємодії вчителя та учня в умовах індивідуального навчання. Зосереджено увагу на окремих аспектах творчої взаємодії, таких як: амбівалентність, особистісна зрілість, орієнтованість на методи та технології в умовах реалізації концепції Нової Української школи. Розглянуто наслідки деструктивної педагогічної взаємодії на основі аналізу низки причин об'єктивного та суб'єктивного характеру та запропоновано шляхи вирішення напрямку орієнтацій на психологічне благополучча та ресурси особистості. Виокремлено індивідуально-психологічні особливості вчителя, які потенційно можуть впливати на якість творчої педагогічної взаємодії в умовах індивідуального навчання: тип темпераменту, культура спілкування, стиль управління педагогічною діяльністю, ставлення до роботи, до учня, до колег, які позначаються на якості засвоєння знань, мотивації до їх отримання, бажанні відвідувати індивідуальні заняття. Підкреслено саме ту сторону взаємодії, завдяки якій вчитель мож надихати учня, викликати зацікавленість до свого предмета, глибше усвідомлювати та розуміти свій предмет, отримувати задоволення від процесу навчання та міжособистісної взаємодії з вчителем. Зроблено внесок про те, що на практиці необдіхдно акуалізувати суб'єктивний досвід учіння, досвід його звичної активності, досвід взаємодії, операційний досвід, ураховувати функції і методи творчої педагогічної взаємодії з учнями.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Гомонюк, В.О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Черевичний, С. В.
    Прийняття рішення командиром у ситуації невизначеності та амбівалентного впливу [Текст] / С. В. Черевичний // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 29-34. - Бібліогр.: с. 33 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Організаційна психологія
Кл.слова (ненормовані):
рішення -- невизначеність -- амбівалентність особистості -- стресова ситуація -- командир
Анотація: У статті розглянуто проблему прийняття рішення командирами в умовах невизначеності та амбівалентного впливу. Показано зв'язок неможливості прийняття рішення та ситуацією невизначеності, яка, в свою чергу, призводить до стресових ситуацій. Проаналізовано ряд копінг-стратегій на шляху подолання невизначеності та стресу. Представлено результати емпіричного дослідження амбівалентності особистості командира в стресових умовах обстановки, реагування на складну ситуацію невизначеності, боротьбу зі стресом, які відображено в трьох основних сферах психічної діяльності, а саме: когнітивний, афективний і поведінковий. Зроблено висновки про вплив амбівалентності на прийняття рішення в умовах невизначеності за окресленими складовими.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ


155
А 43


   
    Актуальні проблеми психології особистості та міжособистісних взаємин [Текст] : матеріали ІІІ міжнародної науково-практичної конференції 18-19 травня 2011 року / НАПН України, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут психології ім. Г. С. Костюка, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Факультет психології. Лабораторія психології навчання. - Кам'янець-Подільський : [ПП "Медобори"], 2011. - 272 с. - ISBN 5-9268-0483-3 : 10.00 грн.
    Зміст:
Максименко, С. Д. Дослідження кризових явищ генези особистості: методологічні основи / С. Д. Максименко. - С .8-12
Дзюбко, Л. В. Урахування особливостей навчальної мотивації учнів 5-6 класів як умова підвищення їх навчальної результативності / Л. В. Дзюбко. - С .69-73. - Бібліогр. С. 73 (7 назв)
Капустюк, О. М. Теоретична модель розгортання процесу самодетермінації особистості / О. М. Капустюк. - С .97-99
Субота, М. В. До проблеми емоційного впливу музики на особистість / М. В. Субота. - С .218-220. - Бібліогр. С. 220 (4 назви)
УДК
РУБ 155

Кл.слова (ненормовані):
кризові явища генези особистості -- відповідальність -- аналіз низької фрустраційної толерантності у студентів -- симптоматика емоційного вигорання -- самоідентичність -- соціалізація молодшого школяра -- соціалізація молодшого підлітка -- соціальні потреби у старшокласників -- діти з розумовою відсталістю -- формування характеру у підлітковому віці -- навчальна мотивація учнів -- формування професіоналізму практичного психолога -- картина світу -- духовне становлення майбутнього фахівця -- амбівалентність клієнта -- самодетермінація особистості -- збереження здоров'я -- міжособистісна взаємодія на етапі професійної ідентифікації -- спілкування суб'єктів правоохоронної діяльності -- оволодіння педагогічними цінностями -- молодші школярі -- психологічне консультування -- категорії психічного здоров'я -- задоволеність шлюбом -- формування взаємин у навчанні -- навчальна взаємодія -- перша експериментальна психологічна лабораторія -- становлення професійної ідентичності особистості -- самосвідомість молодших школярів -- вегетосудинна дистонія

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
НАПН України; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України; Інститут психології ім. Г. С. Костюка; Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. Факультет психології. Лабораторія психології навчання
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(08)
А 43


    Мазяр, О. В.
    Контрапунктний дисонанс особистості [Текст] / О. В. Мазяр // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 166-173. - Бібліогр.: с. 171-172 (23 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
психічний контрапункт -- психодинаміка -- рефлекс -- творчість -- знак -- амбівалентність
Анотація: У статті окреслено загальний механізм психодинаміки особистості та умови виникнення проблематики невротичного спектру. Визначена основна форма психічного контрапункту особистості, характер його порушення й у зв'язку з цим зроблено припущення щодо причини деструктивних процесів емоційної та когнітивної сфер. Зокрема, обгрунтовується положення, що психічний контрапункт оформлюється як боротьба та єдність першої і другої сигнальної систем, біологічних імпульсів та соціальних норм поведінки. Разом із тим, психічна одиниця являє собою бінарне утворення нетотожних елементів. Це створює підстави стверджувати, що психічний розвиток людини обумовлений подвійною суперечністю інтрапсихічного та інтерпсихічного змісту.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Подшивайлов, Ф. М.
    Пошук синергетичних ефектів взаємодії системоутворювальних параметрів академічної обдарованості [Текст] / Ф. М. Подшивайлов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 262-276. - Бібліогр.: с. 274-275 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
синергетичний ефект взаємодії -- системоутворювальні параметри -- академічна обдарованість -- амбівалентність -- людина -- особистість -- індивідуальність -- інтелектуальна сфера -- мотиваційна сфера -- експертна сфера -- вербальні здібності -- невербальні здібності -- моделювання типології -- типологія особистості -- мотивація досягнень
Анотація: У статті представлено аксіоматичні положення та метод змістового системного аналізу для дослідження соціальних і психологічних явищ з нелінійно залежними параметрами, які стали вихідними умовами дослідження. Визначено поняття "синергетичний ефект взаємодії", "автоколивальний ефект взаємодії". Показана амбівалентність поняття "академічна заборгованість". На основі аналізу взаємодії мотиваційної та інтелектуальної сфери побудовано моделі експертної сфери особистості, експертної сфери індивідуальності і експертної сфери людини як синергетичних ефектів взаємодії відповідних параметрів. Виділено дев'ять системоутворювальних параметрів академічної обдарованості людини: інтелектуальна сфера людини, інтелектуальна сфера особистості, інтелектуальна сфера індивідуальності, експертна сфера людини (мотивація досягнень), експертна сфера індивідуальності, мисленнєва сфера індивідуальності, мотиваційна сфера особистості, мотиваційна сфера людини. Інтегральним системоутворювальним параметром академічної обдарованості є експертна сфера людини (мотивація досягнень). Мотивація досягнень може виступити індивідуальним маркером обдарованої людини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


371.015
З 49


    Зелінська, Т. М.
    Психологія особистісної амбівалентності в юнацькому віці [Текст] : монографія / Т. М. Зелінська. - Суми : [б. в.], 2013. - 432 с. - 30.00 грн.
УДК
РУБ 371.015

Кл.слова (ненормовані):
юнацький вік -- амбівалентність

Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)