А 56 Альперіна, Вікторія Юхимівна. Психологічні проблеми організації домашнього навчання іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Альперіна Вікторія Юхимівна ; наук. кер. Швалб Ю. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 165 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 148-163. -
Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації Кл.слова (ненормовані): онтогенез -- мовленнєвий розвиток -- навчання -- білінгвізм -- домашня освіта -- сімейна система Анотація: Дисертація містить результати теоретичного та експериментального дослідження особливостей мовленнєвого розвитку дитини у процесі засвоєння іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу. Показано можливості раннього засвоєння дітьми іноземної мови та формування психологічного білінгвізму. Експериментально долведено, що мовленнєвий розвиток дошкільника в умовах білінгвізму набирає специфічних рис і суттєво відрізняється від розвитку у мономовному середовищі. Виявлено особливості функціонування сім"ї при здійсненні раннього навчання. Доведено, що раннє навчання інозумній мові стає значущим фактором мовленнєвого розвитку дитини за умов, коли навчання здійснюється як домашня освіта, а родина включається у цей процес як цілісна сімейна ситема. Розроблено психолого-педагогічні засоби і методи організації домашнього навчання іноземній мові, які можуть бути використані широким батьківським загалом в процесах організації домашнього навчання дітей раннього та молодшого дошкільного віку іноземній мові. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
П 86 Психологія і особистість [Текст] : науковий журнал. № 2(8). Ч. 2 / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава : ПНПУ, 2015. - 310 с. - ISBN 2226-4078 : 19.00 грн. Присвячується 35-річчю кафедри психології ПНПУ ім. В.Г. Короленка Зміст: Дьяконов, Г. В. Психологія діалогу: гіпотези емпіричного дослідження / Г. В. Дьяконов. - С .6-21 Кл.слова: діалог, емпіричне лослідження Левіт, Л. З. Студенти Абрахама Маслоу: чому не настала самоактуалізація / Л. З. Левіт. - С .21--32 Кл.слова: гуманістична психологія, самоактуалізація Горбенко, Ю. Л. Образ світу в структурі мотиваційної сфери особистості / Ю. Л. Горбенко. - С .33-47 Кл.слова: мотиваційна сфера, картина світу Когут, О. О. Перспективи розвитку сучасної психології / О. О. Когут. - С .48-58 Кл.слова: ноопсихологія, світоглядна наука Чайкіна, Н. О. Світоглядні парадигмальні дихотомії аналізу індивідуальних відмінностей особистості / Н. О. Чайкіна. - С .59-71 Кл.слова: психодинамічні конструкти, особистість Хомуленко, Тамара Борисівна. Розвиток естетичного сприйняття у молодших школярів / Т. Б. Хомуленко, В. В. Найчук. - С .72-84 Кл.слова: естетичне сприйняття, молодші школярі Радчук, Галина Кіндратівна. Особливості самоактуалізації особистості студентів в освітньому середовищі вищої школи / Г. К Радчук. - С .85-97 Кл.слова: особистісне зростання, самоактуалізація Корнієнко, О. Ю. Психологічна профілактика неврозогенних властивостей у структурі сиблінгового симптомокомплексу / О. Ю. Корнієнко. - С .98-112 Кл.слова: неврозогенні властивості, психологічний тренінг Клименко, О. Ю. Самоорганізація часу життя як особливе утворення особистості / О. Ю. Клименко. - С .113-123 Кл.слова: особистісна самоорганізація, відчуття часу, психологічний час Луценко, О. Л. Амбівалентна роль психологічних захисних механізмів для підтримки здорової поведінки у студентської молоді / О. Л. Луценко, О. Є. Габелкова. - С .124-137 Кл.слова: здорова поведінка, психологічний захист Перетятько, Л. Г. Вплив музики на розвиток морально-естетичних почуттів дитини в молодшому шкільному віці / Л. Г. Перетятько, М. М. Тесленко. - С .138-150 Кл.слова: музичне виховання, морально-естетичні почуття Табачник, І. Г. Специфіка взаємозв'язку провідних ставлень студентів з алкогольною і тютюновою залежністю / І. Г. Табачник. - С .151-162 Кл.слова: алкогольна адикція, тютюнова адикція, ставлення до здоров'я Фоменко, К. І. Мотиваційні чинники самоставлення у студентському віці / К. І. Фоменко. - С .163-175 Кл.слова: самосвідомість, самоставлення, губристична мотивація Фейрчайльд, С. Культурна ідентифікація та використання мови моно-, бі- та трилінгвами / С. Фейрчайльд. - С .176-193 Кл.слова: білінгвізм, мовленнєві вміння Кузікова, С. Б. Мотиваційно-ціннісний простір у становленні професійної та особистісної самоідентичності студентів ВНЗ / С. Б. Кузікова. - С .194-207 Кл.слова: професійна самоідентичність, особистісна самоідентичність Біннебезел, Дж. Сприйняття страху смерті в контексті замісної реляційної терапії танатопедагогіки / Дж. Біннебезел. - С .208-222 Кл.слова: замісна терапія, реляційна терапія Крикля, К. П. Динаміка самоставлення майбутніх психологів у процесі професійної підготовки / К. П. Крикля. - С .223-234 Кл.слова: самоставлення, професійна підготовка, майбутні психологи Мишко, Н. М. Шляхи формування мотиваційно-ціннісної готовності майбутнього психолога у процесі здобуття другої вищої освіти / Н. М. Мишко. - С .235-246 Кл.слова: професійна підготовка, майбутні психологи, мотиваційно-ціннісна готовність Воропаєв, Є. П. Професійне і валеологічне значення взаємозв'язку технічних і художніх аспектів виконавства / Є. П. Воропаєв. - С .247-256 Кл.слова: психосоматична корекція, професійні захворювання Калюжна, Ю. І. Особливості трудової спрямованості в структурі психологічної готовності до праці підлітків / Ю. І. Калюжна. - С .257-267 Кл.слова: психологічна готовність до праці, професійне самовизначення Камінська, С. В. Професійна маргінальність у контексті професійної ідентифікації особистості / С. В. Камінська. - С .268-279 Кл.слова: професійна ідентифікація Метельська, Н. Й. Професійна самосвідомість майбутніх педагогів складова їх професійного самовизначення / Н. Й. Метельська. - С .280-291 Кл.слова: професійна самосвідомість, професійне самовизначення Шевчук, В. В. Теологічний і філософський напрямки психологічної думки Полтавщини у XVIII-першій половині ХІХ століттях / В. В. Шевчук. - С .292-307 Кл.слова: українська психологія, психологічна думка Полтавщини
Кл.слова (ненормовані): психологія особистості -- особистість Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ); Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
К 71 Костюк, Олена Віталіївна. Психологічні особливості невротизації майбутніх лікарів в умовах трилінгізму [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / О. В. Костюк ; наук. кер. В. Є. Луньов ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 210 с. : табл. + 1 додатки 82 с. - Бібліогр.: с.182-210 (247 назв). -
Кл.слова (ненормовані): невротизація особистостості -- самодетермінація -- мова професійного навчання -- трилінгвістична ситуація навчання -- білінгвізм -- мовний дискурс -- мікробіологічні поняття -- генетична психологія особистості Анотація: В дисертації представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічних особливостей невротизації як форми особистісної детермінації майбутніх лікарів в процесі професійного навчання та оволодіння професійною мовою (на матеріалі категоріального апарату мікробіології) в умовах трилінгвістичної взаємодії в освітньому просторі, відповідно до умов професіоналізаціїї. Запропоновано три-факторну структуру феномену невротизації. Зміст першого фактору "Дефіцитарна невротизація" представлений такими особистісними властивостями студентів-трилінгвів: власне, дефіцитарність Я-функцій, дезадаптивність, конформність, ностальгія, відчуження, неспримятлива сімейна ситуація, соціальне напруження, соматизація, нав'язливість, вегетативні порушення. Зміст другого фактору "Деструктивна невротизація" поєднує такі феномени як: власне деструктивність Я-функцій, переживання великого впливу батьківської родини, нейротизм, висока соціальна активність, соматичні порушення, депресія, істеричний тип реагування, висока інтерференція понять. Зміст третього фактору "Амбівалентно-тривожна дезадаптація" усукупнює показники інтерактивності, депресивності, слабкості Я, ворожості, фобій, паранояльності, тривоги невротичної депресії, астенії, рецептивні мовні компетенції. Встановлено, що суттєвого впливу на перебіг дезадаптаційних процесів спричиняють чинники внутрішнього зв'язку з батьківщиною, які виявляються в проявах ностальгії та відчуття відчуження. Соматизація проявів тривоги через систему вегетативних, депресивних порушень, при низьких показниках адаптивності та високих показниках конформізму стає одною з детермінант посилення невротичного конфлікту. Доведено, що успішність оволодіння понятійним апаратом мікробіології є можливою з урахуванням явища трилінгвізму як умови формування рецептивних мовних компетентностей та чинника невротизації особистості майбутнього медичного працівника. Розроблено основні форми психолого-дидактичних засобів формування узагальнених способів дій по засвоєнню понятійного апарату мікробіології на основі клінічно орієнтованого підходу мікроорганізм-макроорганізм. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Луньов, Віталій Євгенійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
К 71 Костюк, Олена Віталіївна. Психологічні особливості невротизації майбутніх лікарів в умовах трилінгвізму [Рукопис] : автореф. дис. ... кан. психол. наук: 19.00.04 / О. В. Костюк ; наук. кер. В. Є. Луньов ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 25 с. : табл. -
Кл.слова (ненормовані): невротизація особистості -- самодетермінація -- мова професійного навчання -- трилінгвістична ситуація навчання -- білінгвізм -- мовний дискурс -- мікробіологічні поняття -- генетична психологія особистості Анотація: В дисертації представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічних особливостей невротизації як форми особистісної детермінації майбутніх лікарів в процесі професійного навчання та оволодіння професійною мовою (на матеріалі категоріального апарату мікробіології) в умовах трилінгвістичної взаємодії в освітньому просторі, відповідно до умов професіоналізаціїї. Запропоновано три-факторну структуру феномену невротизації. Зміст першого фактору "Дефіцитарна невротизація" представлений такими особистісними властивостями студентів-трилінгвів: власне, дефіцитарність Я-функцій, дезадаптивність, конформність, ностальгія, відчуження, неспримятлива сімейна ситуація, соціальне напруження, соматизація, нав'язливість, вегетативні порушення. Зміст другого фактору "Деструктивна невротизація" поєднує такі феномени як: власне деструктивність Я-функцій, переживання великого впливу батьківської родини, нейротизм, висока соціальна активність, соматичні порушення, депресія, істеричний тип реагування, висока інтерференція понять. Зміст третього фактору "Амбівалентно-тривожна дезадаптація" усукупнює показники інтерактивності, депресивності, слабкості Я, ворожості, фобій, паранояльності, тривоги невротичної депресії, астенії, рецептивні мовні компетенції. Встановлено, що суттєвого впливу на перебіг дезадаптаційних процесів спричиняють чинники внутрішнього зв'язку з батьківщиною, які виявляються в проявах ностальгії та відчуття відчуження. Соматизація проявів тривоги через систему вегетативних, депресивних порушень, при низьких показниках адаптивності та високих показниках конформізму стає одною з детермінант посилення невротичного конфлікту. Доведено, що успішність оволодіння понятійним апаратом мікробіології є можливою з урахуванням явища трилінгвізму як умови формування рецептивних мовних компетентностей та чинника невротизації особистості майбутнього медичного працівника. Розроблено основні форми психолого-дидактичних засобів формування узагальнених способів дій по засвоєнню понятійного апарату мікробіології на основі клінічно орієнтованого підходу мікроорганізм-макроорганізм. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Луньов, Віталій Євгенійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 2 ЧЗ (2) Свободны: ЧЗ (2) |