159.954/.955(091)де Боно
Н 73


    Новікова, Олена Володимирівна.
    Проблема розвитку творчого мислення в системі Едварда Де Боно [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Новікова Олена Володимирівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 251 с. : табл., граф. - Бібліогр.: с. 209-217. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Творче мислення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творчість -- мислення -- творче мислення -- латеральне мислення -- дивергентне мислення -- конвергентне мислення -- інтелектуальна стратегія
Анотація: Проаналізовано концепція творчого мислення Едварда де Боно, розкрито поняття латерального мислення, його ключові сторони, мета і задачі, основні принципи, етапи, проведена диференціація мід творчим мисленням у розумінні вченого та латеральним мисленням. наданий аналіз методів, що спрямовані на розвиток латерального мислення. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описаний вплив методів де Боно та системи задач, що передбачає використання певної інтелектуальної стратегії мислення. Показано, що методи де Боно стимулюють розвиток творчого мислення учнів, підвищують його рівень, роблять творче мислення більш ефективним. Однак вони мають і певні слабкі сторони, оскільки можуть фіксувати увагу учнів саме на цих інструментах, а не на процесі творчості і цим обмежувати прояв їх творчості інтуїції. Встановлено, що використовуючи методи де боно, учні реалізують певні інтелектуальні стратегії: аналогізування, комбінування, руконструктуювання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Эдвард, де Боно \о нем\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.954:82-053.67
К 82


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кривопишина, Олена Анатоліївна.
    Психологічний аналіз розвитку структурних компонентів обдарованої особистості студентів [Текст] / О. А. Кривопишина // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 31-38. - Бібліогр.: с. 38 (5 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
творчість -- емпатія -- вербальна креативність -- невербальна креативність -- здібності -- обдарованість -- дивергентне мислення
Анотація: Проаналізовано розвиток структурних компонентів обдарованої особистості студентів. Проведено психодіагностичне дослідження обдарованих студентів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


153
П 86


    Тодорова, І. С.
    Розвиток креативно-інноваційного потенціалу майбутніх менеджерів [Текст] / І. С. Тодорова, Д. С. Бульченко // Психологія і особистість : Науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава : ПНПУ, 2017. - № 1(11). - С. 258-267. - Бібліогр.: С. 265-266 (15 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
креативно-інноваційний потенціал -- творчий потенціал -- дивергентне мислення -- загальні творчі здібності -- професійна підготовка менеджера
Анотація: Стаття присвячена дослідженню змісту креативно-інноваційного потенціалу майбутніх менеджерів та завдань з його розвитку в процесі професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Уточнено поняття «креативно-інноваційний потенціал» в контексті діяльності менеджера, теоретично обґрунтовано та емпірично перевірено двофактору модель структури креативно-інноваційного потенціалу менеджера. Схарактеризовано види та рівні сформованості креативно-інноваційного потенціалу. Представлені результати емпіричного дослідження креативно-інноваційного потенціалу студентів.


Дод.точки доступу:
Бульченко, Д. С.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка(Полтава)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Розіна, І. В.
    Психологічні особливості створення програми на підвищення рівня розвитку дивергентного мислення у підлітків в умовах рекреації [Текст] / І. В. Розіна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 290-299. - Бібліогр.: с. 298-299 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
мислення -- дивергентне мислення -- вербальна та невербальна креативність -- тренінг -- підлітковий вік
Анотація: Метою статті було вивчення особливостей розвитку дивергентного мислення у підлітковому віці, а також розробка програми на підвищення розвитку мислення у дітей даного віку. Проблема творчості з кожним роком стає все більш актуальною і потребує більш глибокого дослідження, зокрема, розробка комплексної програми, що включає систему тренінгових вправ для підвищення розвитку дивергентного мислення у підлітковому віці в умовах рекреації. Розглядаються результати емпіричного дослідження, яке спрямовано на діагностику дивергентного мислення у підлітків. Розроблено програму психологічного тренінгу з розвитку дивергентного мислення у підлітків в умовах рекреації. Напрямками роботи психологічного тренінгу з розвитку дивергентного мислення у підлітків є: розвиток вербальної та невербальної креативності; підвищення рівня самооцінки; зняття емоційної напруги; розвиток активності та ініціативності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)