М 15 Макух, Ольга Іванівна. Особливості межових психічних станів молодших школярів у процесі навчальної діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Макух Ольга Іванівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 208 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 188-208. -
Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації Кл.слова (ненормовані): межові психічні стани -- неврози -- дитячі неврози -- навчальна неуспішність -- шкільна тривожність -- психологічна корекція Анотація: У дисертаційному дослідженні розкрито теоретико-експериментальні проблеми межових психічних станів і показано результати їх впливу на навчальну діяльність молодших школярів. Проаналізовано зміст поняття "межові психічні стани", визначено їх основні симптоматичні прояви. З"ясовано, що межові психічні стани дітей зумовлюються тривогами, страхами і негативними емоціями. Істотною складовою цих станів є неврози, які виникають внаслідок гострої психологічної травми. різного роду конфліктів і переживань, а також через неправильне виховання й інші впливи соціального життя. Теоретичний аналіз проблеми дорслідження дав змогу встановити причини навчальної неуспішності молодших школярів: вона пов"язана з обставинами шкільного життя і психологічними чинниками розвитку особистості. Експерементальне дослідження причин низької навчальної успішностій невисокої розумової активності молодших школярів показало, що цими причинами є нервово-психічні розлади (межові стани), які мають високий, середній та низький рівні свого прояву у першокласників. Встановлено, що перші трудності навчання пов"язані з травмуючою дією межових психічних станів школяів. Розкрито способи ефективного розв"язання завдань навчально-виховного процесу, що передбачають застосування психокорекційних заходів і модернізацію дидактивних методів навчання. Запропоновано авторську психокорекційну програму, спрямовану на подолання (чи запобігання) межових психічних станів у дітей молодшого шкільного віку. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Т 35 Терещенко, Людмила Анатоліївна. Психологічна діагностика взаємодії суб’єктів освітнього простору [Електроний ресурс] : метод. рек. / Терещенко Л. А., Кесьян Т. В. - Київ : [б. в.], 2023. - 63 с. - ISBN 978-617-7745-39-5 : Б. ц.
Психичне здоров'я--діти молодшого шкільного віку--Методичні рекомендації Кл.слова (ненормовані): психологічна діагностика -- суб’єкти освітнього простору -- дитячі неврози -- діти молодшого шкільного віку -- психодіагностика невротичних порушень Анотація: Психологічна діагностика взаємодії суб’єктів освітнього простору є важливою складовою в розвитку навчально-виховного процесу. Вона дозволяє виявити психологічні особливості взаємодії між учнями, вчителями, батьками та іншими учасниками освітнього процесу. Методичні рекомендації розроблено спеціально для фахівців системи освіти. Їх мета – сформувати у спеціалістів теоретичні, методичні та практичні підходи до адекватної взаємодії з дітьми молодшого шкільного віку, які мають різні невротичні прояви у поведінці. Головним завданням методичних рекомендацій є підвищення фахової компетентності у фахівців галузі освіти, формування у них адекватної професійної самооцінки, стійкого прагнення до власного професійного саморозвитку і самореалізації. Методичні рекомендації покликані сформувати у фахівців системи освіти знання: про психологічні причини порушення психічного здоров’я дітей молодшого шкільного віку; про роль соціально-психологічних та біологічних детермінант у виникненні дитячих неврозів; про критерії та ознаки дитячого неврозу; про методи психодіагностики невротичних порушень у молодших школярів. Можуть бути корисними для психологів, педагогів, лікарів та інших фахівців, які працюють з дітьми. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация) Дод.точки доступу: Кесьян, Т. В. Свободных экз. нет |