Ж 72 Жиляк, Наталія Вікторівна. Комплексне дослідження психомоторних здібностей особистості [Текст] / Н. В. Жиляк, Н. Є. Гоцуляк> // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 217-227. - Бібліогр.: с. 225-226 (10 назв)
Кл.слова (ненормовані): психомоторні здібності -- рівні побудови рухів -- діяльнісний підхід -- психомоторна активність -- смислові завдання дій -- моторні дії Анотація: Запропоновано систематизувати психомоторні здібності суб'єкта відповідно до рівнів побудови рухів, виділених М.О. Берштейном. Апробовано систему тестів , що репрезентує психомоторні можливості студентів на різних рівнях побудови рухів. Показано, що для вивчення закономірностей об'єктивації смислових завдань у рухах суб'єкта психомоторної активності доцільно застосовувати діяльнісний підхід. Запропоновано досліджувати багатомірність смислових завдань моторних дій із залученням системи понять, які розкривають різні аспекти образного відображення. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\; Гоцуляк, Наталія Євгенівна Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
М 17 Максименко, Сергій Дмитрович. Асоціативно-рефлекторна теорія навчання Н.О. Менчинської [Текст] / С. Д. Максименко> // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 30. - С. 7-18. - Бібліогр.: с. 17-18 (4 назви)
Кл.слова (ненормовані): асоціативно-рефлекторна теорія навчання -- здатність до навчання -- навчальний експеримент -- діяльнісний підхід -- навчальні цілі -- розумова діяльність Анотація: Автором констатовано . що центральною проблемою досліджень лабораторії Н.О. Менчинської є питання про особливості "здатності до навчання", обумовленої як здатність до засвоєння знань і способів учбової діяльності.Показано принципово важливі показники при розробці типології учнів у процесі навчання. Встановлено функції навчального експерименту у роботах Н.О. Менчинської та її співробітників. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Куренчук, Л. С. Особливості впровадження соціально-психологічного тренінгу як методу навчання діловому спілкуванню працівників місцевих органів виконавчої влади [Текст] / Л. С. Куренчук, О. А. Соловей> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2011. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 6. - С. 80-90. - Бібліогр.: с. 89 (9 назв)
Рубрики: Загальна психологія Кл.слова (ненормовані): ділове спілкування -- діяльнісний підхід -- соціально-психологічний тренінг -- активне слухання -- ділова бесіда -- комунікативні навички Анотація: Розглядається ділове спілкування як складова життєвого і професійного успіху фахівця державної служби. Розкрито змістові характеристики основних форм ділового спілкування, що впливають на ефективну взаємодію у горизонтальних і вертикальних професійних відносинах. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Соловей, О. А. Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Хупавцева, Н. О. Психологічні принципи фасилітативної педагогічної взаємодії [Текст] / Н. О. Хупавцева> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 137-148. - Бібліогр.: с. 146-147 (19 назв)
Рубрики: Психофізіологія Психологія праці Експериментальна психологія Кл.слова (ненормовані): фасилітативна взаємодія -- особистісно зорієнтований підхід -- діяльнісний підхід -- креативність -- діалогічність -- полісуб'єктність -- відкритість -- інтегративність -- динамічність -- цілісність Анотація: У статті описано емпіричні дослідження, проведені в межах "теорії потягу", які дають змогу обгрунтувати сутність феномена фасилітативної взаємодії. Сформульовано ключові положення фасилітативної парадигми в системі сучасної середньої освіти. Зазначено, що фасилітативна взаємодія має допомогти школярам "увійти" в демократичне суспільство, визнаючи їхні громадянські права на здобуття професійного рівня в майбутньому та враховуючи їхню особистісну мотивацію. Визначено загальні принципи організації освітнього процесу для педагогів нового покоління, якими мають керуватися і вчителі і учні (особи, які навчаються): свобода і право вибору навчальної дисципліни, вибір індивідуального освітнього маршруту; науковість ("при цьому наука має розглядатися не як істина, а як одна із версій, множинність і паралельне існування різних систем тлумачення світу. Ампліфікація цих позицій має характеризуватися не як обгрунтуванні певних знань, а як деяке уточнення способу їхнього отримання, аналізу та інтерпретації; випереджаючий практико зорієнтований підхід в освітньому процесі; особистісно зорієнтований і діяльнісний підходи в освітній парадигмі; креативність, діалогічність (полісуб'єктність), відкритість, інтегративність; динамічність й актуальність змісту навчальних курсів; цілісність освітньої практики й оптимальність змісту навчально-тематичних блоків навчальних програм; дотримання принципів фасилітативної взаємодії. Виокремлено базові психологічні принципи педагогічної фасилітативної взаємодії: визнання цінності, неповторності, цілісності особистості учня, його права на рівний розвиток і прояв своїх здібностей, утвердження і захист індивідуальності; незалежно від будь-яких новацій та інновацій право на прийняття / неприйняття цілісної особистості залишається за школярем. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2) Вільні: ЧЗ (2) |