А 43 Поддьяков, А. Н. Создание обьектов для изучения исследовательского поведения и мышления: от замысла до психологического эксперимента [Текст] / А. Н. Поддьяков> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 230-248. - Бібліогр.: с. 245-248 (19 назв)
Рубрики: Психологія творчості Кл.слова (ненормовані): творча конструктологія -- експериментальні об'єкти -- виникнення задуму -- інсайт -- творчий діалог Анотація: В статті викладена розроблена автором система об’єктів типу іграшок-головоломок, які давалися дітям від 3 років, підліткам і дорослим для самостійного дослідження, постановки і вирішення різноманітних проблем. Описані середовищні передумови конструкторської діяльності. Викладені два основних шляхи виникнення задуму експериментального об’єкта. Розроблені задачі розробки дизайну дослідницького об'єкту і «інтерфейсу дослідника». Сформульовані основні принципи з розробки цілісної системи експериментальних об’єктів. Показано, що реальні об'єкти у ряді важливих аспектів більш оптимальні, ніж віртуальні для психологічних експериментів, діагностики і оцінювання. Встановлено, що в складній діяльності інсайт може бути пов’язаний не тільки з рішеннями, але й з продуктивною постановкою нових проблем – для інших і для себе. Творча конструктології розглядається в ракурсі конструювання задач на творче мислення: як традиційних задач «на розуміння», так і проблемних ситуацій з відкритим початком і кінцем та дослідницьких середовищ, які надають свободу творчості учаснику і свободу побудови діалогу між ними і дослідником. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |