А 43 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Германович, О. Р. Сучасні психологічні концепції особистісної організації часу життєдіяльності [Текст] / О. Р. Германович> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 70-81. - Бібліогр.: с. 79-80 (12 назв)
Рубрики: Психологія творчості Кл.слова (ненормовані): особистісний час -- життєва позиція -- життєва лінія -- життєва перспектива -- трансспектива -- життєва подія -- хронотоп -- психофрактальна матриця Анотація: У статті подано результати теоретичного аналізу сучасного стану дослідження проблеми часу в психології, розглянуто психологічні концепції особистісної організації часу життя і діяльності. Сучасними науковцями розроблені концептуальні моделі, що дозволяють узагальнити та поглибити знання щодо особливостей впливу часо-просторових характеристик на життєдіяність та життєтворчості особистості. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2) Вільні: ЧЗ (2) |
А 43 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Гандзілевська, Г. Б. Психологічний аналіз патріотично зорієнтованого життєвого шляху Д. Нитченка [Текст] / Г. Б. Гандзілевська> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 84-90. - Бібліогр.: с. 89-90 (5 назв)
Рубрики: Психологія особистості--Психологічна допомога особистості Кл.слова (ненормовані): життєвий сценарій -- патріотизм -- патріотично-зорієнтований сценарій -- письменник-емігрант -- життєва позиція -- життєві орієнтири -- сценарне рішення Анотація: У статті здійснено спробу нового прочитання патріотично зорієнтованого життєвого шляху активного діяча української діаспори в Австралії Д. Нитченка. Психологічний аналіз життєвого шляху письменника вивчено шляхом зіставлення його біографічних фактів, свідчень очевидців та психологічної інтерпретації творчої спадщини відповідно до принципів сценарного аналізу. Прослідковано, що письменник зростав у патріотично зорієнтованому середовищі. Батьківські приписи носили позитивний характер у контексті розвитку ресурсних для подальшого життя характеристик патріотизму. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Горова, Олена Олександрівна. Психологічна адаптація студентів до навчання у закладі вищої осівти [Текст] / О. О. Горова> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 26-35. - Бібліогр.: с. 33-35 (11 назв)
Рубрики: Психологія навчання Генетична психологія Медична психологія Кл.слова (ненормовані): юнацький вік -- адаптація -- его-ідентичність -- его-стани -- життєва позиція Анотація: Психологічна адаптація юнаків до студентського життя є однією із ключових проблем у психології юнацтва. Вступ до закладу вищої освіти, як один із основних етапів особистісного та професійного самовизначення, пов'язаний з низкою труднощів. Йдеться про встановлення системи стосунків з одногрупниками та викладачами, вибір продуктивних стратегій засвоєння професійних знань, умінь і навичок, особистісний розвиток у навчальній діяльності, які відповідають трьом основним рівням адаптації - соціальному, діяльнісному та суб'єктивному. У статті аналізуються основні психологічні чинники успішної адаптації юнаків до навчання у закладі вищої освіти з позицій транзактивного аналізу Є. Берна та соціогенетичного підходу Е. Еріксона. Основними ресурсами адаптації вважаються его-ідентичність, використання продуктивних его-станів та вироблення адекватної життєвої позиції. У статті також описано загальну структуру та результати впровадження програми успішної адаптації студентів до навчання у закладі вищої освіти. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ) Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2) Вільні: ЧЗ (2) |
А 43 Тавровецька, Н. І. Конструкти життєвої позиції особистості як опірність кризам життя [Текст] / Н. І. Тавровецька> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 298-310. - Бібліогр.: с. 306-309 (20 назв)
Рубрики: Методологія і теорія психології Кл.слова (ненормовані): життєва позиція -- базисні переконання -- ексзестенційна наповненість (сенс життя) -- смисловтрата -- особисте відчуження -- суб'єкт-об'єктні орієнтації Анотація: Статтю присвячено аналізу головних складових життєвої позиції особистості. Автор наводить власне бачення конструктивної життєвої позиції особистості, яка здатна ефективно розв'язувати найрізноманітнішні кризові ситуації. Наголошує, що саме у кризові життєві періоди відбувається кардинальна зміна життєвої позиції особистості, коли людина усвідомлює / не усвідомлює свій сенс існування, втрачає стійке уявлень про себе і інших, неможливість реалізації життєво важливих цінностей, стратегій, очікувань. У статті зазначено, що під час трансформації життєвої позиції зачіпаються її конструктивні складові: базисні переконання (задля досягнення почуття безпеки індивід конструює життєвий досвід, грунтуючись на імпліцитній внутрішній структурі стійких переконань), екзистенційна наповненість (інтегральна характеристика особистості, пов'язана з відчуттям наповненості життя сенсом), смисловтрата/особисте відчуження (порушення смислових зв'язків в структурі життєвого світу особистості), суб'єкт-об'єктні орієнтації у життєвих ситуаціях (здатність людини реалізувати власну внутрішню активність). Автор підкреслює, що корекція/розвиток цих конструктів може бути як умовами, так і наслідком конструктивної життєвої позиції особистості. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |