К 43 Кирпенко, Тетяна Михайлівна. Особливості механізмів психологічного самозахисту підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Т. М. Кирпенко ; наук. кер. Бохонкова Ю. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2015. - 240 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 169-210. -
Кл.слова (ненормовані): психологічний самозахист -- підлітки -- СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНа проблема -- адаптація -- емоційно-поведінкова сфера -- особистісно-типологічна сфера -- комунікативна сфера -- психокорекційна робота Анотація: У дослідженні визначено основні підходи до вивчення психологічного самозахисту особистості. Визначено сутність і специфіку психологічного самозахисту підлітків. Досліджено особливості механізмів психологічного самозахисту підлітків. Розроблено та емпірично перевірено ефективність програми розвитку адаптивних самозахисних стратегій поведінки підлітків. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Ложкін, Георгій Володимирович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
А 43 Гуд, Г. О. Емоційна сфера особистості: теоретико-методологічний аспект дослідження [Текст] / Г. О. Гуд> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 84-94. - Бібліогр.: с. 91-93 (11 назв)
Рубрики: Методологія і теорія психології Кл.слова (ненормовані): емоції -- переживання -- відношення -- відображення -- емоційна сфера -- комунікативна сфера -- міміка -- теорії емоцій Анотація: У статті окреслено основні теорії та наукові підходи зарубіжних і вітчизняних психологів, які розкривають феноменологію емоцій. Предметом дискусій є вплив емоцій на становлення та розвиток особистості, забезпечення життєдіяльності та функціонування у соціумі, через переживання, відношення, відображення. У сучасних наукових інтрпретуванннях означені терміни особистості отримали дещо інші акценти. Так, переживання розглядається як універсальна психічна здатність психічно здорової людини, що супроводжує всі її види діяльності та процеси спілкування; відношення - активний, свідомий, інтегральний, вибірковий, заснований на досвіді зв'язок особистості з різними сторонами дійсності; відображення - властивість матерії, що полягає в здатності матеріальних об'єктів реагувати на дію, впливи. Основними теоретичними концептами емоцій визначено вчення К. Ізадра про психодинамічний, дименсійний, когнітивний, соціально-когнітивний, когнітивно-фізіологічний підходи. В основу психодинамічного підходу вченим покладено психоаналітичну теорію афекта М. Клейна, З. Фройда, Г. Холла; когнітивного М. Клейна; дименсійного Г. Спенсера, Е. Даффі, Д. Ліндсі; нейрокультурного - П. Екмана, які цілісно розкривають вчення про емоції та їх диференціацію. Особлвий інтерес дослідження представляють емоції, зумовлені комунікативною сферою. У процесі такої взаємодії відбувається активне пізнання дійсності, формування у суб'єкта емоційного відношення цієї дійсності, до інших людей, до самого себе. Велику роль у передачі комунікативної інформації належить невербальним і вербальним засобам (міміка, пантоміміка, жести, інтонація голосу тощо). Саме вони характеризують інтенсивність виявлення переживань людини, розкривають здатність пізнавати себе та світ довкілля. Вербальний опис експресії з зразком, що включає тільки ті ознаки, які усвідомлюються суб'єктом, є для нього деякими константами в упізнанні емоцій за виразом обличчя. Кількість його ознак, свідчить про пізнавальні можливості суб'єкта, про його уміння свідомо виокремлювати ознаки експресії та переживань. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |