159.922.73-053.4 (043.3)
К 21


    Карасьова, Катерина Володимирівна.
    Розвиток комунікативних функцій дошкільників у процесі творчих ігор [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Карасьова Катерина Володимирівна ; наук. кер. Піроженко Т. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 175 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 161-177. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Комунікативність--Дисертації
   Вікова психологія--Дошклільники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
комунікативні функції -- партнерська взаємодія -- творча гра -- сюжетно-рольова гра -- молодші дошкільники -- спілкування -- проектування
Анотація: Дисертаційне досліжденя присвячено проблемі динаміки прояву комунікативних функцій молодших дошкільніків в процесі творчих ігор, зокрема сюжетно-рольових. У результаті проведеного аналізу методологічних та методичних аспектів проблеми визначено, що розвиток комунікативних функцій дітей зазначеного віку в процесі творчої гри обумовлений переходом на новий суб"єктивний рівень взаємодії із однолітками, який з одного боку, відбувається на основі засвоєних дітьми форм спілкування з близькими дорослими в ранньому дитинстві, з іншого,-визначається рівнем опанування новими засобами взаємодіїз однолітками у молодшому шкільному віці. Оптимальний рівень розвитку комунікативних функцій молодших дошкільників передбачає засвоєння ними партнерської поведінки, спрямованої на взаємодію, взаємообмін, взаєморозуміння та взаємовплив у процесі спільної ігрової діяльності. Становлення творчої гри у молодшому шкільному віці залежить від розвитку комунікативного конструкту в єдності прояву таких функцій: фатичної, емотованої, інформаційної та функції управління. Динаміка комунікативних функцій молодших дошкільників у процесі творчої сюжетно-рольової гри виявляється в диференціюванні рівнів прояву комунікативного конструкту на різних рівнях творчої сюжетно-рольової гри. Практичне значення дослідження полягає у застосування отриманих експериментальних результатів для розширення і збагачення підходів до розуміння вікових особливостей розвитку комунікативних функцій молодших дошкільників у процесі творчої сюжетно-рольової гри, що сприяє гуманізації взаємин між дорослими і дільми, успішному засвоєнню останніми структурами провідного у дошкільному віці виду діяльності- сюжетно-рольової гри та оптимізації психолого-педагогічного поцесц в дошкільних навчальних закладах.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Піроженко, Тамара Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(57.026)
А 43


    Дячок, О. В.
    Соціалізація підлітків у освітніх закладах [Текст] / О. В. Дячок // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 42. - С. 77-87. - Бібліогр.: с. 85-86 (14 назв)
УДК
РУБ 15(57.026)
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
соціалізація -- освітня соціалізація -- національне виховання -- освіта -- самостійність -- комунікативність -- критичне мислення -- креативність
Анотація: У статті, розглядаються проблеми, які на сьогоднішній день існують у школах різних типів та пов'язані із соціалізацією учнів. Сучасний світ характерезується постійними змінами. Школа як інститут соціалізації також зазнає трансформацій. Розвиток середньої освіти в Україні відбувається на всіх рівнях та, зокрема, на державному.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Данилевський, І. А.
    Розвиток інтерперсональної психотерапії: від Ференці до Габермаса [Текст] / І. А. Данилевський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ-Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2013. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 9. - С. 47-55. - Бібліогр.: с. 54 (13 назв)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
інтерперсональна психотерапія -- стосунки -- суб'єкт -- життєсвіт -- інтерсуб'єктивність -- транспарентність -- комунікативність -- емпатія
Анотація: Стаття присвячена огляду розвитку ідей інтерперсональної психотерапії. Розглянуто вплив Ш. Ференці, Г. С. Саллівана, представників інтерсуб'єктивного психоаналізу. Запропоновано сучасне розуміння теорії та практики міжособової психотерапії з огляду на філософію постмодерну.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


154
А 43


    Грейліх, О. О.
    Особливості комунікативної спрямованості навчання мовлення дітей дошкільного віку [Текст] / О. О. Грейліх // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 85-89. - Бібліогр.: с. 88-89 (10 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
комунікативність -- комунікативна спрямованість -- спілкування -- педагогічне спілкування -- процес комунікації -- мовленнєва діяльність -- мовленнєве самовираження -- мовленнєва активність -- висловлювання
Анотація: У статті представлено теоретичне дослідження проблеми мовленнєвої діяльності й навчання дітей дошкільного віку мовленнєвого спілкування за допомогою рідної мови. Описано комунікативний підхід щодо практичного навчання мовлення дошкільників. Представлено теоретичні підходи до вивчення мовленнєвої активності дітей дошкільного віку, де мовленнєва активність розглядається як застосування мови. Зазначено компетентність дитини у використанні мови як результат застосування мовленнєвої активності. Визначено, що важливим у дітей дошкільного віку є потреба в комунікації, як вираз своїх думок, почуттів, намірів та прагнень у процесі соціального життя. Тому під час формування мовлення дошкільників потрібно дбати про розвиток у них потреби у мовленнєвому самовираженні.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)