159.942+159.964]:613
Б 33


    Башмакова, Олена Владиславівна.
    Емоційні та психосоціальні чинники ставлення до здоров`я [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Башмакова Олена Владиславівна ; наук. кер. Єршов-Бабенко І. В. ; Одес. держ. мед. ун-т. - Одеса, 2007. - 234 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 174-195. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Ставлення до здоров'я--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ставлення до здоров`я -- тип ставлення до здоров`я -- локус контролю -- емоційний стан -- домінуючий психічний стан -- психоемоційна напруга -- тривога
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню впливу емоційних та психосоціальних чинників на ставлення дорослих осіб до здоров`я. В роботі розглянуті особливості ставлення людини та суспільства до здоров`я в їх часовій перспективі; пороблеми та перспективи дослідження специфічного психічного явища-ставлення до здоров`я; основні підходи до вивчення впливу психологічних, демографічних і соціальних факторів на здоров`я та на ставлення до нього. В роботі показано, що окремі характеристики індивідуального ставлення до здоров`я (модальність, інтенсивність та її компоненти) зазнають впливу широкого спектру тривалих та домінуючих емоційних станів (психоемоційної напруги, тривоги соматичної та нейротичної спрямованості, бодьорості-смутку,задоволеності-незадоволеності), значною мірою залежать від стійкості емоційного тону, пов`язані з психосоціальним статусом особи (статтю, віком, рівнем освіти та доходів) та її локусом контролю стосовно здоров"я. На основі модальності, інтенсивності та психологічного змісту виділені чотири типи індивідуального ставлення до здоров"я. На основі модальності, інтенсивності та психологічного змісту виділені чотири типи індивідуального ставлення до здоров"я. Вивчена специфіка емоційного стану, психосоціальні характеристики, співвідношення показників локусу контролю стосовно здоров"я та компонентів інтенсивності ставлення в осіб з різними типами ставлення до здоров"я.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Єршова-Бабенко, Ірина Вікторівна \наук. кер.\; Одеський державний медичний університет (Одеса)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923-057.875:316.752+316.752
А 72


    Антонова , Наталья Александровна.
    Ценностные ориентации в системе личностных качеств студентов высшего педагогического учебного заведения [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Антонова Наталья Александровна ; науч. рук. Солодухова О. Г. ; Ин-т психологии им. Г. С. Костюка АНП Украины. - Киев, 2003. - 244 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 180-203. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Ціннісні орієнтації--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
цінність -- ціннісна орієнтація -- ієархічна структура цінностей -- спрямованість особистості -- акцентуація -- локус контролю
Анотація: У роботі розкривається ієрархічна структура і динаміка рангових структур термінальних та інтсрументальних цінностей студентів різних факультетів. Розроблена автором класифікація цінностей допомогла визначити розходження в життєвій спрямованості студентів різних факультетів. Виявлено взаємозв`язки між ціннісними орієнтаціями та іншими особистісними якостями (спрямованістю особистості, властивостями особистості, визначеними за методикою Р.Кеттела, типом акцентуацій, характеру та рівнем суб`єктивного контролю). Врахування виявлених закономірностей має сприяти здійсненню диференційованного підходу до формування особистості майбутнього вчителя.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Солодухова, Ольга Георгиевна \науч. рук.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка АНП Украины (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.76:616
Д 44


    Дідковська, Лариса Іванівна.
    Особливості уявлень про своє майбутнє у старшокласників із соматичними порушеннями [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дідковська Лариса Іванівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 208 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 182-199. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Соматичні порушення--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
уявлення про майбутнє -- цілепокладання -- діяльнісне самовизначення -- моделювання -- психосоматика -- актуальне Я -- локус контролю -- психотренінг -- часова перспектива -- тип структурування
Анотація: Дисертація присвячена вивченню психологічних детермінант побудови старшокласниками із певними соматичними порушеннями власної часової часової перспективи (уявлення про своє майбутнє). В дослідженні запропоновано новий підхід у вирішенні проблеми побудови особистістю власного майбутнього, який ґрунтується на концепції суб'єктно-діяльнісного підходу і теорії цілепокладання. Встановлено, що процес і результат побудови особистістю образу власного майбутнього призводить до таких змін актуальної структури особистості, які можуть розглядатися як особистісне новоутворення.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

377.8-057.87:37.011.3-051
Д 79


    Дубравська, Дося Михайлівна.
    Динаміка особистісних утрворень майбутнього педагога на етапі первинної професіоналізації (на матеріалі дослідження студентів педагогічного коледжу) [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дубравська Дося Михайлівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 237 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 185-205. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Професіоналізація--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
особистісні утрворення -- ЛОКУС КОНТРОЛЮ -- САМОПІЗНАННЯ -- СУБ`ЄКТИВНІСТЬ -- САМОРЕГУЛЯЦІЯ -- майбутні педагоги
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі становлення й розвитку у процесі первинної професійної підготовки (педагогічний коледж) майбутніх педагогів психологічних утворень, які є сутнісними характеристиками особистості як суб'єкта педагогічної діяльності. Встановлено, що основою особистісної готовності до успішної реалізації професійно-педагогічної діяльності є показники загальної універсальності, самоприйняття, сенсожиттєві орієнтації, упевненість у собі і мотивація саморозвитку, які опосередковано пов'язані із створенням педагогічних ситуацій толерантної взаємодії й підтримки, а також умов для задоволення потреб суб'єктів учіння у самопізнанні і саморозвитку.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.947.23:005.95-051
Л 17


    Лазорко, Ольга Валеріївна.
    Психологічні детермінанти відповідальності менеджерів промислового підприємства [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Лазорко Ольга Валеріївна ; наук. кер. Ложкін Г. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 217 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 165-182. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Відповідальність--Дисертації
   Соціальна психологія--Менеджер--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ -- МЕНЕДЖЕР -- ОБ'ЄКТИВНІ та суб'єктивні детермінанти -- ПРОФЕСІЙНА МОТИВАЦІЯ -- ЛОКУС КОНТРОЛЮ -- професійно-важливі якості -- професійно-психологічний тренінг
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено висвітленню проблеми психологічних детермінант відповідальності менеджерів промислового підприємства. У роботі науково-теоретично обґрунтовано поняття відповідальності менеджера. Визначено структуру та суттєві особливості цього соціально-психологічного поняття. Виявлено об'єктивні та суб'єктивні психологічні детермінанти відповідальності менеджерів промислового підприємства та їх вплив на формування високого рівня цієї особистісної риси. Представлено технологію та апробацію корекції відповідальності менеджерів за допомогою професійно-психологічного тренінгу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

378.011.3-057.175:159.923]:378.014.6:005.6
П 53


    Полуніна, Олена Вікторівна.
    Психологічна компетентність викладача вищого педагогічного навчального закладу як чинник успішності управління процесом учіння студентів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Полуніна Олена Вікторівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 186 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 158-175. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Компетентність--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
психологічна компетентність -- локус контролю -- професіоналізм -- саморозвиток -- психологічний клімат -- мотивація досягнення
Анотація: Дисертація присвячена психолого-педагогічному аналізу функцій психологічної компетентності викладача як чинника успішності управління ним навчальним процесом у вищому педагогічному закладі. Розкривається роль і місце психологічної компетентності у структурі професійно-педагогічної діяльності педагога, визначається специфіка впливу останньої на зміст і способи управління педагогічним процесом. Створено і апробовано систему діагностичних процедур і прийомів розвитку психологічної компетентності у формі соціально-психологічного тренінгу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.9.316.6
Г 95


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гурська, Т. В.
    Локус контролю як специфічна психологічна характеристика особистості. Досвід дослідження [Текст] / Т. В. Гурська // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 310-316 : рис. - Бібліогр.: с. 315-316 (5 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
локус контролю -- нейротизм -- референтація -- самоефективність -- стресостійкість -- гендер
Анотація: Стаття присвячена дослідженню взаємозв'язку нейротизму та типу референтації і містить результати емпіричного дослідження даних характеристик в їх гендерному аспекті.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ


159.923
Л 64


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Літуш, С. В.
    Самооцінка у структурі професійної компетентності майбутніх економістів [Текст] / С. В. Літуш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 269-278. - Бібліогр.: с. 276-277 (9 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ -- МОТИВАЦІЯ -- САМООЦІНКА -- ЛОКУС КОНТРОЛЮ -- ГРУПОВІ установки -- ІНДИВІДУАЛЬНИЙ підхід -- ІНФОРМАЦІЙНА компетенція
Анотація: Розглянута самооцінка у структурі професійної компетентності майбутніх економістів. Визначено чинники, які впливають на ефективність формування професійної компетентності майбутніх економістів. Досліджено залежність успішності навчальної діяльності майбутніх економістів від рівня сформованості їх мотивації, самооцінки та суб'єктивного локусу контролю.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.922
М 11


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мусіяка, Наталія Іванівна.
    Дослідження становлення оцінкових ставлень як механізму особистісної ефективності школяра [Текст] / Н. І. Мусіяка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 199-208. - Бібліогр.: с. 207 (8 назв)
УДК
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
генеза -- особистість -- локус контролю -- особистісна ефективність -- оцінкові ставлення
Анотація: Представлено результати дослідження оцінкових ставлень як механізму особистісної ефективності школярів у системі "Я - Я" та "Я - учіння". Розкрито особливості становлення архітектоніки різновидів оцінки причин власних шкільних невдач у школярів з різною особистісною ефективністю.Всатановлено зв'язок між особливостями становлення оцінки учнем причин власних невдач, що репрезентується у відповідному локусі контролю, та особистісною ефективністю в учнів молодшого та середнього шкільного віку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


371.015
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Черкаський, А. В.
    Психодіагностичні можливості тренінгу в підготовці управлінських кадрів [Текст] / А. В. Черкаський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 634-645. - Бібліогр.: с. 644 (6 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психодіагностичні методики -- соціально-психологічний тренінг -- відбір персоналу -- керівництво колективом -- локус контролю -- самокорекція -- саморозвиток
Анотація: У статті розглядаються психодіагностичні можливості тренінгу, аналізуються основні методики, які використовуються в процесі тренінгової роботи для оцінки і вибору персоналу. Приділяється увага основним якостям особи керівника.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (1), (1)
Вільні: ЧЗ (1), (1)


153
П 86


   
    Психологія і особистість [Текст] : науковий журнал. № 2(10). Ч. 2 / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава : ПНПУ, 2016. - 263 с. - 18.00 грн.
    Зміст:
Дітріх, Д. Психоаналіз та комп'ютерні технології. Інтердисциплінарний підхід у моделюванні функцій мозку / Д. Дітріх [и др.]. - С .11-28. - Бібліогр.: С. 27-28 (15 назв)
Інші автори: Брукнер Д., Доблхаммер К., Шатт І.
Кл.слова: психоаналіз, комп'ютерні технології, моделювання функцій мозку
Заіка, В. М. Типологія життєвих криз та ініціальних тенденцій трансформації людини на основі багатовимірної теорії особистості / В. М. Заіка, В. Ф. Моргун. - С .29-44. - Бібліогр.: С. 42-43 (18 назв)
Кл.слова: багатовимірна теорія ообистості, життєва криза, ініціювальна тенденція подолання життєвих криз
Горбенко, Ю. Л. Модель психологічної одиниці життя людини у світі / Ю. Л. Горбенко. - С .45-57. - Бібліогр.: С. 55-56 (15 назв)
Кл.слова: модель, одиниця аналізу, цілісність
Андрейко, Б. В. Психологічна допомога батькам дітей з порушенням розвитку / . - С .58-64. - Бібліогр.: С. 63 (10 назв)
Кл.слова: емоційні стани, проблеми батьків, заперечення
Блозва, П. І. Чинники становлення соціального капіталу як психологічного ресурсу особистості / П. І. Блозва. - С .65-78. - Бібліогр.: С. 76-77 (26 назв)
Кл.слова: соціальний капітал, особистість, психологічний ресурс
Василець, Н. М. Аналіз кола довіри/недовіри громадян різним сферам соціальної дійсності / Н. М. Василець. - С .79-87. - Бібліогр.: С. 85-86 (7 назв)
Кл.слова: довіра, коло довіри, рівні довіри
Зубцов, Д. Е. Особливості психологічних проблем розлучених жінок / Д. Е. Зубцов. - С .88-95. - Бібліогр.: С. 94-95 (6 назв)
Кл.слова: розлучення, жінки, самотність
Мандзик, Тетяна Михайлівна . До проблеми ідентифікації з місцем проживання / Т. М. Мандзик. - С .96-105. - Бібліогр.: С. 104-105 (16 назв)
Кл.слова: ідентифікація з місцем, локальна ідентичність, самобутність
Овчар, О. В. Можливості корекції негативного прояву соціально-психологічних особливостей стилю споживання матеріальних благ особами з низьким економічним статусом / О. В. Овчар. - С .106-116. - Бібліогр.: С.114-115 (11 назв)
Кл.слова: стиль споживання матеріальних благ, локус контролю, мотивація афіліації
Перетятько, Л. Г. Психосоматична складова розвитку серцево-судинних захворювань / Л. Г. Перетятько. - С .117-125. - Бібліогр.: С. 124 (7 назв)
Кл.слова: психосоматичне страждання, соматична патологія, психоемоційний стрес
Попелюшко, Роман Павлович. Етапи розвитку особиситості комбатанта в розрізі генетико-психологічної теорії / Р. П. Попелюшко. - С .126-135. - Бібліогр.: С. 134-135 (3 назви)
Кл.слова: особистість, комбатант, генетико-психологічна теорія
Турецька, Х. І. Особливості копінг-стратегій учасників бойових дій в зоні АТО / Х. І. Турецька, Ю. В. Штольцель. - С .136-145. - Бібліогр.: С. 143-144 (15 назв)
Кл.слова: копінг-стратегія, травматична ситуація, бойовий стрес
Чижиченко, Олена Василівна. Фрустраційна толерантність особистості як афективний компонент оптимізму / Н. М. Чижиченко. - С .146-155. - Бібліогр.: С. 154 (14 назв)
Кл.слова: фрустраційна толерантність, оптимізм, емоційна стійкість
Джакомуцці, С. Термінологічні визначення конепту "адикція" у контексті нового DSM-V (англійською мовою) / С. Джакомуцці, К. Гербер. - С .156-165. - Бібліогр.: С. 163-165 (40 назв), адикція
Кононова, М. М. Проблема дипривації в контексті функціональних взаємозв'язків "Я" суб'єкта з його психологічними захистами / М. М. Кононова, Н. А. Слюняєва. - С .166-174. - Бібліогр.: С. 173 (11 назв)
Кл.слова: депривація, самодепривація, психологічні захисти
Мельничук, М. М. Науково-фантастичні фільми і самопізнання особистості / М. М. Мельничук. - С .175-188. - Бібліогр.: С. 1186-188 (35 назв)
Кл.слова: фантастика, науково-фантастичний кінофільм, пізнання
Бойко-Бузиль, Ю. Ю. Акцентуації характеру особистості керівника / Ю. Ю. Бойко-Бузиль. - С .189-198. - Бібліогр.: С. 197 (5 назв)
Кл.слова: особистість, характер, акцентуація
Крикля, К. П. Психологічні особливості професійного становлення майбутнього психолога під час навчання у виші / К. П. Крикля. - С .199-208. - Бібліогр.: С. 207 (15 назв)
Кл.слова: професійне становлення, професійне самовизначення, професійно важливі якості
Киричук, А. С. Теоретико-методологічний аналіз поняття адаптивності в контексті формування готовності першокурсників до навчання у вищій школі / А. С. Киричук. - С .209-218. - Бібліогр.: С. 217 (9 назв)
Кл.слова: адаптація, стрес, вищий навчальний заклад
Московченко, А. А. Особливості зв'язку креативності та професійно важливих якостей студентів-менеджерів / А. А. Московченко. - С .219-227. - Бібліогр.: С. 226-227 (5 назв)
Кл.слова: креативність, студенти-менеджери, професійно вагомі якості менеджера
Рогачова, Т. Психологічні проблеми студентів на першому році навчання у ВНЗ: причини виникнення та можливості подолання / Т. Рогачова. - С .228-236. - Бібліогр.: С. 235 (9 назв)
Кл.слова: адаптація, вищий навчальний заклад, психологічна готовність
Чайкіна, Н. О. Диференціальний аспект іміджу профспілкового лідера / Н. О. Чайкіна. - С .237-247. - Бібліогр.: С. 246 (15 назв)
Кл.слова: імідж, психічний образ, профспілковий лідер
Шевчук, В. В. Проблема ідентифікації наукових шкіл у психології / В. В. Шевчук. - С .248-256. - Бібліогр.: С. 255 (15 назв)
Кл.слова: наукова школа, ознаки психологічної наукової школи
Бондаренко, Олександр Федорович. Мусатов С. О. Особистість: комунікативно-психологічна концепція / О. Ф. Бондаренко. - С .257-259
Чорнобривкіна, В. А. Коваленко О. Г. Міжособистісне спілкування осіб похилого віку / В. А. Чорнобривкіна. - С .260-261
УДК
РУБ 153
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологія особистості -- особистість

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Шатт, І.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (Полтава)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923:922.63(043.3)
Ф 79


    Форманюк, Юлія Валеріївна.
    Психологічні особливості інфантильного радикалу особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Ю. В. Форманюк ; наук. керівн. М. А. Крюкова ; Одеськ. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 18 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- структура особистості -- інфантильність -- інфантильний радикал -- особистісні компетенції -- локус контролю -- соціальна креативність -- онтогенетична рефлексія
Анотація: Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології». – Одеський національний університет імені І.І.Мечникова, 2017. У дисертації представлений теоретичний та емпіричний аналіз проблеми інфантильності, визначено головні підходи до її дослідження. Як наукова категорія в психології інфантильність розглядається як прояв соціальної незрілості, егоцентризм дорослої людини. В сучасній науці виділяються клінічний, кримінальний та психологічний підходи до вивчення інфантильності. На основі розробленої п’ятифакторної моделі в структурі індивідно- особистісних рис виокремлено радикали (аутичний, абсорбційний, ананкастичний, інфантильний та невротичний), визначення яких дозволило дослідити інфантильні компоненти у складі особистості. Конструкт інфантильного радикалу визначається рівноважним впливом довірливості та неадекватної самооцінки, що викриває відчуття власної незначущості та безпорадності у наслідок чого, зростає потреба у надмірній увазі та ставленні до себе, завищеній самооцінці, потребі у пошуку симпатії, схваленні та прагненні до заступництва. Виявлено статистично значущий взаємовплив інфантильного радикалу, рівню онтогенетичної рефлексії, соціальної креативності та показників ектернальності - інтернальності. Виділено основні особистісні компетенції та визначено характер взаємодії інфантильного радикалу і особистісних властивостей за ними. Визначено основні зовнішні та внутрішні компетенції: внутрішньосімейних взаємовідносин, матеріального і соціального статусу, валеологічної сфери та професійної діяльності. Виявлено структуру інфантильної поведінки особистості, яка визначається співвідношенням факторів ставлення особистості щодо інших та світу в цілому (фактор N), формами прояву власної поведінки, ставленням до власного життя та врівноваженості нервових процесів (група факторів С, Е, F), екстернальним локусом контролю та особливостями соціальної креативності. Розроблено методичні рекомендації з корекції інфантильності особистості, які спираються на припущення, що жодна людина не може претендувати на роль повністю розвиненої і зрілої особистості, а саморозвиток–безперервний процес.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Крюкова, Марина Анатоліївна \наук. керівн.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.2-022.253-047.44+378-057.875:159.9-051](043.5)
Ш 37


    Шевченко, Світлана Вікторівна.
    Психологічні особливості розвитку довіри до себе у майбутніх психологів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. В. Шевченко ; наук. керів. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 260 с. - Бібліогр.: с. 208-241 (293 назви). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
довіра до себе -- розвиток довіри до себе -- майбутній психолог -- локус контролю -- професійна підготовка -- психологічні особливості
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню психологічних особливостей розвитку довіри до себе у майбутніх психологів. У дисертації здійсне но теоретичне обґрунтування та практичне розв’язання проблеми розвитку довіри до себе у майбутніх психологів. З’ясовано, що довіра до себе відображаючи внутрішню позицію особистості, об’єднує її емоційні, когнітивні і поведінкові реакції. Виявлено особливі сть, що у досліджуваних відсутня абсолютизація довіри до себе, яка б зумовлювала аномальний спосіб функціонування особистості. До найбільш чисельної групи увійшли досліджувані із сформованим (середнім та вище за середній) рівнем довіри до себе. До основни х особливостей розвитку довіри до себе у майбутніх психологів слід віднести домінування високого рівня довіри до себе в умінні будувати стосунки із близькими людьми, друзями, та дітьми, а також середнього рівня довіри до себе в учбовій, інтелектуальній дія льності у побудові взаємодії із викладачами й у процесі налагодження стосунків із протилежною статтю. Визначено, що найбільший ступінь довіри до себе як професіонала виявляють досліджувані, які завершують процес фахової підготовки. Показано, що у процесі с прийняття іншої людини як партнера по спілкуванню і взаємодії формується і актуалізується не лише суб’єктивне ставлення до іншого, але й ставлення до себе. У переважної більшості майбутніх психологів зафіксовано високий рівень довіри до себе у сфері побудо ви стосунків. Для студентів із рівнем довіри до себе вище за середній притаманний інтернальний локус контролю, який засвідчує особистісну відповідальність за результати своєї діяльності. Студентам із низьким рівнем довіри до себе властивий екстернальний ло кус контролю. Розроблено та апробовано авторську психологічну програму розвитку довіри до себе у майбутніх психологів та доведено її ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.2-022.253-047.44+378-057.875:159.9-051](043.5)
Ш 37


    Шевченко, Світлана Вікторівна.
    Психологічні особливості розвитку довіри до себе у майбутніх психологів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. В. Шевченко ; наук. керів. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 23 с. - Бібліогр.: с. 18-20 (20 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
довіра до себе -- розвиток довіри до себе -- майбутній психолог -- локус контролю -- професійна підготовка -- психологічні особливості
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню психологічних особливостей розвитку довіри до себе у майбутніх психологів. У дисертації здійсне но теоретичне обґрунтування та практичне розв’язання проблеми розвитку довіри до себе у майбутніх психологів. З’ясовано, що довіра до себе відображаючи внутрішню позицію особистості, об’єднує її емоційні, когнітивні і поведінкові реакції. Виявлено особливі сть, що у досліджуваних відсутня абсолютизація довіри до себе, яка б зумовлювала аномальний спосіб функціонування особистості. До найбільш чисельної групи увійшли досліджувані із сформованим (середнім та вище за середній) рівнем довіри до себе. До основни х особливостей розвитку довіри до себе у майбутніх психологів слід віднести домінування високого рівня довіри до себе в умінні будувати стосунки із близькими людьми, друзями, та дітьми, а також середнього рівня довіри до себе в учбовій, інтелектуальній дія льності у побудові взаємодії із викладачами й у процесі налагодження стосунків із протилежною статтю. Визначено, що найбільший ступінь довіри до себе як професіонала виявляють досліджувані, які завершують процес фахової підготовки. Показано, що у процесі с прийняття іншої людини як партнера по спілкуванню і взаємодії формується і актуалізується не лише суб’єктивне ставлення до іншого, але й ставлення до себе. У переважної більшості майбутніх психологів зафіксовано високий рівень довіри до себе у сфері побудо ви стосунків. Для студентів із рівнем довіри до себе вище за середній притаманний інтернальний локус контролю, який засвідчує особистісну відповідальність за результати своєї діяльності. Студентам із низьким рівнем довіри до себе властивий екстернальний ло кус контролю. Розроблено та апробовано авторську психологічну програму розвитку довіри до себе у майбутніх психологів та доведено її ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

15(08)
А 43


    Подшивайлов, Ф. М.
    Особливості мотиваційної сфери особистості студентів-психологів (за результатами емпіричного дослідження) [Текст] / Ф. М. Подшивайлов, Л. І. Подшивайлова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 231-242. - Бібліогр. С. 240-242 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
мотиваційна сфера особистості -- модель мотиваційної сфери особистості -- адаптивність -- перфекціонізм -- тривожність -- ціннісні орієнтації -- мотиваційні досягнення -- локус контролю
Анотація: У статті викладені результати комплексного дослідження мотиваційної сфери особистості сучасного студента-психолога. Методологічним базисом емпіричного дослідження виступила авторська модель, яка виходить з центрального положення мотиваційної сфери в структурі особистості. Мотиваційна сфера особистості розглядається як центр простору особистості, де перетинаються всі особистісні властивості, що визначають характер мотиваційних процесів, і який задає спрямованість, забезпечує стійкість, стабільність та цілісність особистості. Емпіричними показниками для дослідження були: емоційна спрямованість; адаптивність, особистісна тривожність, перфекціонізм; навчальна мотивація; локалізація контролю, мотивація досягнення (прагнення до успіху, страх невдач), ціннісні орієнтації та деякі інші. При цьому, перераховані показники не є вичерпними, вони швидше є прикладами того різноманіття психологічних явищ, які характеризують і визначають мотиваційну сферу особистості, впливають на її прояви.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Подшивайлова, Л. І.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)