37.015.3+37.018.1:81'243+81'243
А 56


    Альперіна, Вікторія Юхимівна.
    Психологічні проблеми організації домашнього навчання іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Альперіна Вікторія Юхимівна ; наук. кер. Швалб Ю. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 165 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 148-163. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Домашнє навчання--Дисертації
   Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- мовленнєвий розвиток -- навчання -- білінгвізм -- домашня освіта -- сімейна система
Анотація: Дисертація містить результати теоретичного та експериментального дослідження особливостей мовленнєвого розвитку дитини у процесі засвоєння іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу. Показано можливості раннього засвоєння дітьми іноземної мови та формування психологічного білінгвізму. Експериментально долведено, що мовленнєвий розвиток дошкільника в умовах білінгвізму набирає специфічних рис і суттєво відрізняється від розвитку у мономовному середовищі. Виявлено особливості функціонування сім"ї при здійсненні раннього навчання. Доведено, що раннє навчання інозумній мові стає значущим фактором мовленнєвого розвитку дитини за умов, коли навчання здійснюється як домашня освіта, а родина включається у цей процес як цілісна сімейна ситема. Розроблено психолого-педагогічні засоби і методи організації домашнього навчання іноземній мові, які можуть бути використані широким батьківським загалом в процесах організації домашнього навчання дітей раннього та молодшого дошкільного віку іноземній мові.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923
Т 12


    Татенко, Виталий Александрович.
    Субъект психической активности в онтогенезе [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Татенко Виталий Александрович ; науч. конс. Роменец В. А. ; Киев. ун-т им Т. Г. Шевченко. - Киев, 1997. - 373 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 349-373. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Психическая активность--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
субъект -- субъектные качества личности -- психология сознания -- психология поведения -- психическая активность -- онтогенез субъекта
Анотація: В работе проведено историко-критическое исследование основных направлений развития отечественной и зарубежной философско-психологической мысли с позиций субъектно-ориентированного подхода. Разработана модель онтопсихологических ракурсов оценивания и дефиниций человека как субъекта психической активности в соотношении с определениями его как индивида, личности. Предпринята попытка исследования внутренней логики онтогенетических превращений в системе жизнедеятельности человека как субъекта психической активности.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Роменец, В. А. \науч. консультант.\; Киевский университет им. Т. Г. Шевченко (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.9
Б 90


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Бугайова, Наталія Михайлівна.
    Психологічні особливості формування адиктивної поведінки в постнатальному онтогенезі [Текст] / Н. М. Бугайова // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 15-24. - Бібліогр.: с. 24 (12 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
адикція -- адиктивна поведінка -- залежність -- онтогенез -- розвиток -- криза


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ


153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Жигайло, Наталія Ігорівна.
    Генетична теорія становлення і здійснення особистості в науковій діяльності академіка С.Д. Максименка [Текст] / Н. І. Жигайло // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 7. - С. 78-89. - Бібліогр.: с. 88 (9 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- генетико-психологічна теорія -- саморозвиток -- онтогенез -- філогенез
Анотація: Стаття присвячена проблемі генетико-психологічного погляду на особистість. Особистість представлено як складну відкриту систему, що саморозвивається. Автором закцентовано, що розвиток особистості полягає в організації та інтегруванні людиною свого внутрішнього світу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


153.6
А 43


    Біла, Ірина Миколаївна.
    Модель розвитку здібностей на етапі дитинства [Текст] / І. М. Біла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 20-31. - Бібліогр.: с. 30-31 (14 назви)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
здібності -- задатки -- обдарованість -- дитинство -- розвиток здібностей -- модель розвитку -- умови розвитку -- онтогенез
Анотація: У статті викладено різні погляди на етимологію поняття здібностей, природу та закономірності розвитку здібностей. Розглянуто компонентний склад здібностей, види здібностей, особливості їх прояву та умови розвитку в онтогенезі. Представлено модель розвитку здібностей.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


153
П 86


    Мирошник, Олена Георгіївна.
    До проблеми генезису рефлексії [Текст] / О. Г. Мирошник // Психологія і особистість : Науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава : ПНПУ, 2017. - № 1(11). - С. 41-52. - Бібліогр.: С. 50-51 (19 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- рефлексивні процеси -- культурно-історичний підхід -- покладальна рефлексія -- порівняльна рефлексія -- визначальна рефлексія
Анотація: У статті подано аналіз становлення онтогенетичних форм рефлексії, що забезпечує цілісність психічних актів. Розглянуто особливості прояву рефлексивних процесів у сенсомоторних рухах, предметних діях, самосвідомості та соціально-психологічній взаємодії.


Дод.точки доступу:
Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ); Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка(Полтава)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


37.015.3:159.922
С 77


   
    Становлення особистісної ефективності учнів в онтогенетичному вимірі [Електронний ресурс] : монографія / Г. О. Балл [и др.]. ; за ред. М. Т. Дригус ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Педагогічна думка, 2015. - 161 с. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/11019/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 28.09.2017. - Б. ц.
    Зміст:
Балл, Георгій Олексійович. Теоретико-методологічні засади вивчення категорії "особистість" в раціогуманістичній перспективі / Г. О. Балл. - С. 6-15
Дригус, Марія Трохимівна. Теоретико-методологічні засади дослідження проблеми психологічних механізмів особистісної ефективності учнів / М. Т. Дригус. - С. 16-32
Мусіяка, Наталія Іванівна. Дослідженя оцінкових ставлень як механізму становлення особистісної ефективності учнів / Н. І. Мусіяка. - С. 33-83
Яворська-Вєтрова, Ірина Вікторівна. Дослідження рефлексивності як механізму становлення особистісної ефективності учнів / І. В. Яворська-Вєтрова. - С. 84-137
УДК
Рубрики: Педагогіічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- особистісна ефективність -- онтогенез -- психологічні механізми -- рефлексивний механізм -- оцінковий механізм -- мікрогенез
Анотація: Монографію присвячено теоретико-методологічному та експериментальному дослідженню проблеми психологічних механізмів становлення особистісної ефективності учнів в онтогенетичному вимірі. Розкрито теоретико-методологічні засади вивчення категорії “особистість” у раціогуманістичній перспективі, а також здійснено аналіз теоретико-методологічного підґрунтя становлення психологічних механізмів особистісної ефективності школяра. Проаналізовано результати експериментального дослідження особливостей рефлексивності та оцінкових ставлень як механізмів становлення особистісної ефективності школярів. Розглянуто методичні прийоми активізації продуктивного становлення особистісної ефективності учнів. Монографія адресована фахівцям у галузі психології, практичним психологам та вчителям.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Балл , Георгій Олексійович; Дригус, Марія Трохимівна; Мусіяка, Наталія Іванівна; Яворська-Вєтрова, Ірина Вікторівна; Дригус, Марія Трохимівна \за ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Свободных экз. нет

15
А64


    Ананьев, Борис Герасимович.
    Избранные психологические труды. В двух томах. Том І [Текст] / Б. Г. Ананьев ; под ред.: А. А. Бодалева А.А., Б. Ф. Ломова ; Академия педагогических наук СССР. - Москва : Педагогика, 1980. - 230 с. - 1.30 грн
УДК
РУБ 15
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- науки о человеке -- возрастная психология -- психофизиологические функции здорового человека


Дод.точки доступу:
Бодалева А.А., А.А. \под ред.\; Ломова , Б.Ф. \под ред.\; Академия педагогических наук СССР
Примірників всього: 3
ЧЗ (3)
Свободны: ЧЗ (3)

15
А64


    Ананьев, Борис Герасимович.
    Избранные психологические труды. В двух томах. Том ІІ [Текст] / Б. Г. Ананьев ; под ред.: А. А. Бодалева, Б. Ф. Ломова, Н. В. Кузьминой ; Академия педагогических наук СССР. - Москва : Педагогика, 1980. - 288 с. - 1.50 грн
УДК
РУБ 15
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез человека -- психология педагогической оценки -- проблема формирования характера -- дошкольное воспитание -- психология детей школьного возраста


Дод.точки доступу:
Бодалева, А.А. \под ред.\; Ломова, Б.Ф. \под ред.\; Кузьминой , Н.В. \под ред.\; Академия педагогических наук СССР
Примірників всього: 3
ЧЗ (3)
Свободны: ЧЗ (3)

150/371.015с
Т 34


    Тепляков, Н. Н.
    Психология самосознания личности (онтогенез самосознания у слепоглухонемых детей) [Текст] : учебное пособие / Н. Н. Тепляков ; Одесский национальний университет им. И. И. Мечникова, кафедра дифференциальной и специальной психологии, Институт математики, экономики и механики. - Одесса-[Херсон] : [Олди плюс], 2017. - 88 с. - ISBN 978-966-930-232-8 : 25.00 грн.
УДК
РУБ 150/371.015с
Рубрики: Дитяча патопсихологія
Кл.слова (ненормовані):
детская патопсихология -- образ Я -- слепуглухонемые дети


Дод.точки доступу:
Одесский национальний университет им. И. И. Мечникова. кафедра дифференциальной и специальной психологии; Институт математики, экономики и механики
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(02)
Г 50


    Гиппенрейтер, Ю. Б.
    Введение в общую психологию [Текст] : курс лекций [учебное пособие] / Ю. Б. Гиппенрейтер. - Москва : Издательство Московского университета, 1988. - 320 с. : граф., рис., табл. - ISBN 5-211-00028-5 : 0.80 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Підручник з психології
Кл.слова (ненормовані):
психологія як наука -- древні філософи про душу -- інтроспекція -- поведінка -- несвідомі процеси -- психологічна теорія діяльності -- фізіологія руху -- філогенез -- онтогенез -- здібності -- темперамент -- характер -- особистість

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(02)
Г 50


    Гиппенрейтер, Ю. Б.
    Введение в общую психологию [Текст] : курс лекций [учебное пособие] / Ю. Б. Гиппенрейтер. - Москва : АСТ: Астрель, [2008]. - 352 с. : граф., рис., табл. - 35.00 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Підручник з психології
Кл.слова (ненормовані):
психологія як наука -- древні філософи про душу -- інтроспекція -- поведінка -- несвідомі процеси -- психологічна теорія діяльності -- фізіологія руху -- філогенез -- онтогенез -- здібності -- темперамент -- характер -- особистість

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(02)
Г 50


    Гиппенрейтер, Ю. Б.
    Введение в общую психологию [Текст] : курс лекций: учебное пособие для студентов высших учебных заведений обучающихся по специальности психологии / Ю. Б. Гиппенрейтер. - Москва : Юрайт, 2000. - 336 с. : рис., табл. - ISBN 5-88711-011-2 : 5.00 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
характеристика психологии -- представление о душе -- психология сознания -- интроспекция -- самонаблюдение -- поведение -- неосознаваемые процессы -- теория деятельности -- физиология активности -- филогенез -- онтогенез -- способности -- характер -- личность

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(08)
А 43


    Данилюк, І. В.
    Розвиток емоційного інтелекту [Текст] / І. В. Данилюк, Т. П. Клімаш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 16-26. - Бібліогр.: с. 23-25 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
мовлення -- інтелект -- емоційний інтелект -- онтогенез -- розвиток
Анотація: Стаття є дослідженням специфіки онтогенетичного розвитку емоційного інтелекту. Автором акцентована увага на особливостях розвитку емоційного інтелекту на різних етапах. Визначені основні критерії розвитку емоційного інтелекту та визначено подальші перспективи для наукових досліджень. Сутність емоційного інтелекту розкрито в здібності особистості розуміти власні ставлення, що репрезентуються в емоціях, та управляти емоційною сферою на основі інтелектуального аналізу та синтезу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Клімаш, Т. П.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


15(08)
А 43


    Дригус, М. Т.
    Концептуальний аналіз проблеми особистісної ефективності у психологічній системі Г.С. Костюка [Текст] / М. Т. Дригус // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 110-117. - Бібліогр.: с.115-116 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- онтогенез -- розвиток -- психічні властивості -- система
Анотація: У статті здійснено концептуальний аналіз проблеми особистісної ефективності у психологічній системі Г.С. Костюка. У контексті "загальної характеристики онтогенезу людської психіки" розкрито погляди Г.С. Костюка на проблему "характерних рис розвитку психіки" у проекції особистісної ефективності. З'ясовано концептуальне поле сутності розвитку, розкрите Г.С. Костюком. Здійснена характеристика підходу Г.С. Костюка до проблеми "утворення психічних властивостей особистості", а також питання "переходу від нижчих до вищих структур психічного життя" та статусу особистісної ефективності у цих площинах. Розкрито проблему особистісної ефективності у концептуальному полі ідеї саморуху Г.С. Костюка.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Л 64


    Литвиненко, Олена Олександрівна.
    Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. О. Литвиненко ; наук. конс. О. М. Лозова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 403 с. : табл. + 1 додатки 95 с. - Бібліогр.: с. 364-403 (475 назви). -
УДК
Рубрики: Психологія підлітків
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- дизонтогенез -- особистість -- становлення -- підлітковий вік -- когніції -- емоції -- поведінка -- порушення слуху -- порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лозова, Ольга Миколаївна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.2-053.6:575.16(043.3)
Л 64


    Литвиненко, Олена Олександрівна.
    Онтогенез і дизонтогенез особистісного становлення підлітків [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / О. О. Литвиненко ; наук. конс. О. М. Лозова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія дітей підліткового віку
Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- дизонтогенез -- особистість -- становлення -- підлітковий вік -- когніції -- емоції -- поведінка -- порушення слуху -- порушення зору
Анотація: Дисертацію присвячено аналізу загальних закономірностей становлення особистості підлітків в контексті онтогенезу і дизонтогенезу. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади, результати емпіричного дослідження цієї проблеми. У дисертації представлено концептуальні узагальнення, що знайшли відображення в моделі онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. В межах запропонованої моделі структура особистості розглядається як така, що реалізується у двох підсистемах: універсальній та генетично обумовленій. Універсальною є система внутрішньоструктурних зв'язків між когнітивною, поведінковою та афективною складовими, а також вплив характеристик цих складових на формування загальних особистісних тенденцій. Своєю чергою, змістова наповненість та спрямованість особистісної сфери є суттєво відмінною для підлітків, які мають порушення слуху і зори та їх однолітків, які не мають таких порушень. Відповідно, дана підсистема особистості є генетично обумовленою. Розуміння структурно-функціональної організації елементів особистісних підсистем дозволяє пояснити специфіку онтогенезу та дизонтогенезу особистісного становлення підлітків. Доведено, що генетичний контекст становлення визначає специфіку особистісних проявів, але не є фактором, що суворо їх обмежує. Відповідно, можливою та доцільною є робота з підлітками, чиє становлення відбувається в контексті дизонтогенезу, заснована на онтогенетичних принципах та спрямована на активацію компенсаторних механізмів. На основі концептуальної моделі розроблено програми психологічної профілактики та корекції дисгармонійності особистісного становлення для підлітків, становлення яких відбувається як в контексті онтогенезу, так і в конетксті дизонтогенезу. У роботі представлено показники ефективності впровадження зазначених програм, що свідчать про доцільність їх подальшої практичної реалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Лозова, Ольга Миколаївна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)