15(06)
П 86


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Метафоричні моделі особистої власності в економічній свідомості підлітків [Текст] / Н. М. Дембицька // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 36-41. - Бібліогр.: с. 40-41 (9 назв) . - ISBN 978-966-189-358-9
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
підлітки -- економічна свідомість -- економічна культура -- особиста власність
Анотація: Стаття присвячена актуальній проблемі концептуалізації реальності відносин особистої власності учнями підліткового віку. Показано результати контент-аналізу метафоричного змісту економічних казок підлітків. Описано особливості розуміння й оцінки підлітками реальності відносин особистої власності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


37.035:336.74(072)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Становлення економічної культури молоді в умовах шкільної освіти [Електронний ресурс] : методичні рекомендації / Н. М. Дембицька, І. К. Зубіашвілі ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Педагогічна думка, 2015. - 103 с. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/10167/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 02.10.2017. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Соціальне виховання
Кл.слова (ненормовані):
економічна культура особистості -- шкільна освіта -- особиста власність -- монетарна культура особистості -- економічна соціалізація молоді -- формування економічної культури учнів
Анотація: У методичних рекомендаціях, підготовлених науковцями лабораторії соціальної психології Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, пропонується програма цілеспрямованого формування економічної культури школярів в умовах шкільної освіти, головна мета якої – допомогти ефективно організувати заняття, присвячені вивченню питань, пов’язаних з функціонуванням економічної культури в сучасному суспільстві. У програмі матеріал адаптований для молодших школярів, з урахуванням рівня математичної, загальногуманітарної та психологічної підготовки, а також специфіки дитячого сприйняття. Враховуючи що тематика економічної культури є відносно новою в українській психолого-педагогічній практиці, методичні рекомендації розроблені таким чином, щоб цікаво було не тільки учням, але і, перш за все, учителям. Методичні рекомендації адресовані як науковцям, так і педагогам, психологам і батькам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Свободных экз. нет

154
А 43


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Особиста власність як корелят сучасної економічної культури [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2017. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 47. - С. 55-58. - Бібліогр.: с. 57-58 (13 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна культура молоді -- економічна соціалізація -- особистість -- соціалізуючий вплив -- корелят культури -- особиста власність -- цінності
Анотація: У статті пояснюється соціалізуючий потенціал особистої власності крізь призму об’єкта володіння як корелята культури суспільства. Наголошується на ідеї зв’язку успішності економічної соціалізації сучасної молоді з рівнем сформованості її економічної культури. Остання обґрунтована як ціннісна матриця суспільства, актуальними для сучасного українства складовими якої є цінності свободи, незалежності, раціоналізму, відповідальності. Їхім корелятом обґрунтована особиста власність. Відносини особистої власності охарактеризовано як такі, в яких щонайперше соціалізується дитина як суб’єкт користування, розпорядження, володіння благами.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Дембицька, Н. М.
    Ігрові практики у профілактиці депривації права дитини на особисту власність [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 103-109. - Бібліогр.: с. 107-109 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
особиста автономія -- приватність -- особистий психологічний простір -- ігрова соціалізуюча практика -- особиста власність -- депривація права на особисту власність
Анотація: У статті представлено результати впровадження розробленої нами ігрової практики як дієвого інструменту мотивування батьків бути відповідальними у справі дотримання прав дитини. Показано, що актуалізація в ході гри досвіду депривації прав на особисту територію, речі, смаки і вподобання, отриманого учасниками в дитинстві, сприяє усвідомленню ними тієї ролі, яка відіграє ставлення дорослих в сім'ї до особистого життєвого світу дитини і визначає ефекти соціалізації, що спостерігаються уже в дорослому житті. Обгрунтовано необхідність надання психологічної підтримки батьків як агентів розвитку приватності дітей. Показано, що остання має бути спрямована переважно на гармонізацію ставлення батьків до дитини і включати систему психологічного просвітництва, навчання, консультування та психотерапії, спеціально організовану для усіх суб'єктів розвитку психологічного простору дитини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


154
А 43


    Дембицька, Н. М.
    Розвиток підприємливості та ставлення школярів до особистої власності в процесі економічної соціалізації [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 69-75. - Бібліогр.: с. 75 (8 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічна культура особистості -- особистість школяра -- психологічне ставлення -- особиста власність -- економічна соціалізація -- підприємливість
Анотація: У статті аналізуються вікові закономірності розвитку ставлення школярів до особистої власності. Останнє обгрунтовується як особистісний чинник розвитку культури підприємливості - показника економічної соціалізованості на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти. На кожному віковому етапі спостерігаються значущі зміни в процесі розвитку економічної культури школяра: від ідеалізації відносин привласнення, мистецтво розбудови яких полягає переважно в стратегії економії (на етапі молодшої школи), через зростання суперечливості в ставленні до особистої власності на тлі негативно-тривожних переживань (на підлітковому етапі) до відносно внутрішньо узгодженого несуперечливого позитивно-раціонального ставлення у старшокласників. Констатовано розвиток моральної складової ставлення до особистої власності як системотворчий чинник культури підприємливої людини у школярів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Економічне наставництво як соціалізуюча практика [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2018. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 48. - С. 14-18. - Бібліогр.: С. 17-18 (19 назв)
УДК
РУБ 15(08)

Кл.слова (ненормовані):
економічна культура молоді -- економічна соціалізація -- особистість -- соціалізуючий вплив -- соціалізуючі практики -- економічне наставництво -- особистий психологічний простір -- особиста власність
Анотація: У статті пояснюється соціалізуючий потенціал економічного наставництва як соціально-психологічної практики. Наголошується на інтерсуб’єктивному характерові такої практики, що забезпечує соціалізуючий ефект. Економічне наставництво обґрунтовується як умова соціалізуючого супроводу і підтримки дитини у процесі розвитку її економічної культури. Обґрунтовується положення про те, що застосування економічного наставництва у виховному процесі в сім’ї створює умови для запобігання впливу стихійних чинників соціалізації особистості дитини як споживача, надавача послуг, благодійника, а в майбутньому – платника податків, інвестора, підприємця.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


316.613/.614-057.874:33(043.5)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Психологічні основи економічної соціалізації школярів [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 452 с. : табл. + 1 додатки 89 с. - Бібліогр.: с. 413-452 (607 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти
Анотація: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

316.613/.614-057.874:33(043.5)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Соціально-психологічні чинники адаптації сільської молоді до навчання у вищих навчальних закладах І та ІІ рівнів акредетації [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти
Анотація: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)