316.6:32:159.944.28
К 26


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Карпенко, Зіновія Степанівна.
    Глибинно-психологічні джерела й етнокультурна феноменологія віктимності українського суспільства [Текст] / З. С. Карпенко // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 330-338. - Бібліогр.: с. 337 (9 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
адаптація -- архетип матері -- віктимність -- глибинна психологія -- деструктивний ефект -- політична поведінка -- соціальна поведінка
Анотація: У статті розкрито глибинно-психологічні джерела віктимності українського суспільства, репрезентовані архетипом Матері-Берегині та Покритки. Аргументовано еволюційний адаптивний і деструктивний цивілізаційний ефекти його актуалізації в політичній і соціальній поведінці громадян, представлені феноменом зради.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ


15(08)
А 43


    Свідерська, О. І.
    Соціально-психологічні особливості формування політичних вподобань у віртуальному середовищі: теоретико-методологічний аналіз [Текст] / О. І. Свідерська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 308-316. - Бібліогр.: с. 315 (4 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
політична поведінка -- віртуальний простір -- маніпулятивний вплив -- політичні вподобання -- віртуальна поведінка
Анотація: Однією із вагомих особливостей сучасного суспільства є його віртуалізація. Сьогодні майже неможливо уявити будь-яку сферу життя без залучення інтернету. Покупки, соціальна комунікація, форуми, онлайн навчання, ЗМІ, офіційні сторінки відомих політиків, партій, організацій, будь-яка послуга, будь-яка організація, все що раніше було важко доступним, сьогодні ми знаходимо у соціальних мережах. З одного боку - це зручно, адже дозволяє економити час, проте з іншого боку - величезна кількість інформації, яку щодня отримує особа, перебуваючи в віртуальному просторі просто не має шансу бути об'єктивно оціненою й відфільтровано, адже людський мозок просто не здатен цього зробити. Постійне інформаційне навантаження , та вдало поданий матеріал сприяють маніпулятивному впливу на свідомість, прийняття рішень та, зрештою поведінку споживача, в тому числі і політичну, що формується за допомогою потреб та мотивів. Проблема сучасних наукових досліджень полягає у вирішенні питання відмежування віртуального образу політиків від реального та можливості мінімалізувати маніпулятивного впливу на поведінку, зокрема політичну.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ